القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت اعاقتها البارت الاول بقلم الكاتبه الصاعده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


رائد : انا ليه اتجوز واحدة عمية مش بتشوف انا مش فاهم 

خديجة : عيب تقول على اختى كده 

رائد : بس ديه الحقيقة انا عايز اتجوز واحدة تريحني مش واحدة افضل قاعد جنبها علشان ياعينى مش شايفة 

خديجة: لاء انت زودتها اوى انا اختى مش معيوبة و زينة البنات 

رائد باستهزاء  : ايوة فعلا 

حامد (والد رائد ) : فى ايه يا رائد احترم وجودى و اتكلم عن بنت خالتك كويس 

رائد : اسما بنت كويسة و انا معتبرها اختى مش اكتر و مش هقدر اتجوزها و ربنا يشفيها 

حامد : لاء هتتجوزها يا رائد ديه وصية والدتك الله يرحمها 

رائد : الله يرحمها بس لو عايشة مكنتش هتبقى حابة انى اتعذ*ب فى حياتى انا شاب و عايز انا اللى اختار اللى تكمل معايا حياتى مش حد مغصوب عليه 

حامد : انت حر بس ديه وصيتها و احنا لازم ننفذها و كتب الكتاب لازم يتم فى اسرع وقت 

و كان بليل المأذون موجود فى بيت اسما 

اسما قاعدة فى الأوضة 

اسما : مش مصدقة يا خديجة انى هتجوز رائد هو بره 

خديجة و هى بتحاول متبينش لاسما حاجة 

خديجة : ده مستعجل اوى ده اول ما عرف راح جاب المأذون  

اسما بدموع  : بجد يا خديجة 

خديجة : بتعيطى ليه دلوقتى 

اسما : كان نفسى اشوف اليوم ده يا خديجة و اشوف رائد 

خديجة : يا حبيتى ان شاء الله ترجعى احسن من الاول امسحى دموعك يلا علشان تخرجى لعريسك 

خرجت اسما و كانت ترتدى فستان اوف وايت هادى جعلها كالاميرات و زادها جمالها حجابها و لم تتكلف فى الزينة و لكن كانت جميلة و فاتنة للغاية و بشرتها ناصحة البياض اكثر من بياض حجابها 

رائد مسك اسما من ايديها 

رائد بابتسامة متكلفة : يلا يا اسما على بيتنا 

اسما مشيت مع رائد و كان يساعدها و تسند على يده باستحياء شديد 

رائد باستهزاء  : ادخلى يا عروسة برجلك اليمين فيه عتبة خلى بالك منها 

اسما بكسوف و حرج : شكرا 

رائد قفل الباب و زق اسما شوية 

رائد : بصى يا بنت الناس انا الجوازة ديه مكنتش لازمنى اصلا ولا كنت عايزة ديه كانت وصية والدتى احنا هنعيش زى الأخوات فترة و نطلق بكل هدوء و احترام يعنى ياريت متعتبريش ده جوازة بجد ولا تعلقى نفسك 

اسما بتماسك : ممكن تقولى الأوضة فين 

رائد مسك ايديها : تعالى هوديكى 

اسما : لاء شكرا هعرف السكة لوحدى اوصفلى انت 

رائد وصفلها و اسما بدأت تمشى براحة علشان متخبطش فى حاجة و اتسند على الحيطة لحد ما وصلت الأوضة و قفلت الباب و فضلت تعيط انها طول عمرها كانت بتحب رائد من الطفولة و مش مصدقة انهم اتجوزوا و فجأة كل ده يطلع وهم و انه شايفها مجرد واحدة اتغصب عليها و كمان بشفق عليها 

اسما حاولت تغير و لكن سوسته الفستان علقت و هى فى الأوضة سمعت صوت باب الشقة فتح و قفل افتكرت رائد نزل خرجت من الأوضة تدور على المطبخ تجيب مقص و فعلا قدرت توصله بعد معاناة و قل*عت الفستان و خرجت من المطبخ 

خرج رائد من البلكونة  و اتسمر لما شاف اسما واقفة كده و حست اسما بأنه واقف 

اسما وهى بتحاول تحط الفستان عليها : رائد 

و فجأة باب الشقة اتفتح بالمفتاح من واحدة 

الشخصية : مين ديه يا رائد 

رائد و اسما😳😳😳

يتبع اللي عاوز البارت التاني بسرعه فورا يعمل متابعه من هنااااااا

#عشقت_اعاقتها_البارت ال1

#الكاتبة_الصاعدة

تكملة الروايه من هنااااا

 

تعليقات

التنقل السريع