القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الجاسر البارت 26_27_28_29_30بقلم نيللي ياسر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

روايه:" نور _ الجاسر 🖤💫.       البارت (26).


بقلم نيللي ياسر.


...


   " يوسف لف ولقي جاسم في وشه ونزل فيه ضرب "


شادي: خلاص يا جاسم هيموت يخربيتك.


جاسم بغضب: ما يموت..بيحرق قلبي علي مراتي يا شادي.


شادي: خلاص سيبه وانا هتصرف معاه..شوف نور.


  " جاسم قرب من نور وشالها بالراحه وركب بيها العربيه لغايه لما وصلو قرب منها وشالها ودخل الڤيلا"


حور: هي كويسه؟؟!.


ملك: هو كان خطفها فين..


جاسم: هطلعها ولما انزل هتكلم.


عمر: ده انتو رغايين.


ملك: لايه متقولش انك انت اللي بارد.


عمر: نينينينينينيني..غوري يا بت.


...


    " ادم راح الشركه بتاعته دخل ولقي ريناد قاعده علي المكتب"


ادم: ايه ده انتي مش قولتي انك وراكي مشوار.


ريناد ببرود: اممم..الشغل بقي يا حبيبي اهم.


ادم: طيب..انتي قاعده علي مكتبي لايه؟!.


ريناد بنفس البرود: مكتبك...تقصد مكتبي.


ادم بعدم فهم: لا انا اقصد مكتبي..قومي يا ريناد.


ريناد: اطلع بره المكتب يا ادم.


ادم بغضب: انتي بتطرديني من مكتبي.


ريناد: لا من الشركه كلها.


ادم بزعيق: انتي اتجننتي يا بت.


ريناد: انت نسيت انك مضيت علي ورقه بيع الشركة ليا؟.


ادم: انتي مجنونه انا ممضتش علي حاجه.


ريناد: طب والورقه دي ايه.


ادم: دي..مش دي ورقه الشغل بتاعت امبارح.


ريناد: الله ينور عليك..طلعت روقه بيع الشركه.


أدم بغضب: يا بنت الكلب ده انا هوديكي في ستين داهيه.


ريناد: سكيورتي..خدوه بره.


ادم: والله لوريكي..ابعدو عني دي شركتي.


...


   " نور كانت نايمه علي السرير صحيت لقت نفسها نايمه في الأوضه لوحدها صحيت وكانت هتخرج بس لقت مذكرات جاسم ومقفوله علي صفحة معينة"


   

     * عشقتها وكأنها اخر النساء.. قصيره زي الاطفال لما بتبصلي لازم ترفع وشها..وعيونها فيها سحر..سحر جميل مش بقدر اقاومه.. ضعيفه جدا..زي الاطفال لدرجه ان مجرد صوتي العالي بيخليها تترعش..رقيقه وحرام اللي حصل فيها..جميله اوي..هي ملكه ومحدش يستحقها غير انا⁦⁦♥️


   " نور ابتسمت وجالها فكره"


...


جاسم: انا مش عارف شادي مش بيرد لايه..


ملك بتوتر: ا..ا..طب ما تيجي نروحله.


عمر: انا هروح اشوفه.


جاسم: ماشي انا هطلع اشوف نور.

.

.

.


جاسم: تك..تك...


نور: ادخل..


جاسم بصدمه: ايه اللي انتي لبساه ده!!


..


البارت جامد واللي جاي اجمد وبكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️☺️


بقلم نيللي ياسر


 Nile Yasser🖤💫



روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"     البارت (27).


بقلم نيللي ياسر.


...


جاسم بصدمه: ايه اللي أنتي لبساه ده!!.


نور بتلف: حلو.

          

     " نور لابسه الفستان اللي تحت ده بس هي حلوه فيه"


جاسم: هو جاحد..ا..اقصد اقلعي المسخره دي مش هتنزلي تحت كده..ده الواد عمر هيقعد يعاكس فيكي.


نور وهي بتقرب: وانت هتسكتله؟!.


جاسم: تؤ..ده انا هاكله..


نور: هههه..طب هو انت اللي كنت بتهزر معايا وحطيت ايدك على بوقي.


جاسم بخنقه: لا..انتي كنتي مخطوفه.


نور: يا نهار اسود.. مخطوفه..طب ازاي ده انا محستش.


جاسم بغمزه: ما انا مرضتش اصحيكي..كان شكلك حلو.


نور: بس بقي يا اض.


جاسم: يا اض..ده انتي قفلتيني.


نور: طب هنخرج.


جاسم: نخرج نروح فين؟!.


نور: هنروح نتغدي بره اومال انا لبست لايه.


جاسم: لبستي..هو انتي عايزه تفهميني انك هتخرجي من باب الاوضه حتي كده!!!.


نور: يا جاسم انا عايزه انزل بيه.


جاسم: لايه واخدك علشان اقول للناس بصو المزه اللي معايا؟


نور بتمرد طفولي: وانا قولت مش هغيره.


After 20 minutes..


    " جاسم لابس بدله سوده وقميص أبيض فاتح اول زرارين ونور نازله من علي سلم الڤيلا وحطه شال لونو أوف وايت علي الفستان ولبسه شراب فيليه اسود وجزمه بكعب لونها احمر"


نور: يا جاسم طب..طب هقلع الشال طيب.


جاسم: نور انتي عيزاني احبسك ومحدش يشوفك غيري؟!.


نور ببراءة: لا.


جاسم: يبقي تسمعي كلامي وتلبسي زي ما اقول.


نور بتزمر: اوووف.


جاسم: هههه..طب شكلك حلو علي فكره.


نور: عارفه علي فكره.


جاسم: يا واد يا واثق انت.


نور: هههههه.


حور: بسم الله ماشاء الله زي القمر يا نور.


ملك: ( بتصفر) ايه الشياكه دي يا برو.


جاسم: دي اقل حاجه عندي.


نور: ما تيجي معانا يا ملك انتي وحور هنتعشي بره.


ملك من غير ما تبصلها: شكراً..


     " نور استغربت رد ملك وطريقتها وحور لاحظت فحبت تغير الجو"


حور: لا يا ستي مش عايزين نبوظ الليله بتاعتكم.


جاسم: انا اصلا مكنتش هاخد حد..ده انا بفكر اسيب نور.


نور: والله!!.


جاسم: ههه..ملك هو شادي لسه مجاش..مش عمر قال هروحله.


ملك: مش عارفه بك...


نور بصدمه: شادي.


   " عمر داخل من باب الڤيلا وساند شادي اللي واخد طلقه في كتفه".


جاسم وهو بيجري عليه: انت كويس يا شادي..


شادي بوجع: ااه..في ايه صاحبي اخوك راجل وبعدين دي رصاصه يعني..اه..مش بتوجعني ( بيتكلهم وهو تعبان).


عمر بسخرية: ما هو واضح انها مش وجعاك خالص..


شادي: ينعل ابو هزارك.


جاسم: بسس..هو ايه اللي حصل.


عمر: روحت العنوان لقيت اخوك الراجل سايح في دمه و واخد رصاصه..ركبت بيه العربيه وجيت علي هنا.


جاسم: هو كان معاه مسدس.


شادي بألم: اه..اااه..ايوه لسه بقرب منه علشان اكمل ضرب عليه لقيته..اه..لقيته طلع مسدس وضربني وجري.


جاسم: طب اطلع استريح وانت يا عمر اطلب دكتور..وانا هجيب الواد ده بطريقتي.


   " شادي لاحظ ملك اللي دموعها نازله وحس أنها خايفه عليه ابتسم ليها وكأنه بيقولها بنظرته* متخافيش انا كويس*  

وطلع اوضته ومعاه عمر ونور وجاسم راحو مطعم"


...


   " طياره خاصه بينزل منها ادم ويركب العربيه بتاعته ويوصل للڤيلا بتاعت مراته القديمه والسواق بيقف قدام باب الڤيلا وهو بينزل ويفتح الباب اللي بقاله سنين متفتحش"


ادم: كح..كح..الڤيلا مش نضيفه..بس لسه جميله.. شبهك يا هدي.. فاكره لما قولتيلي أن انتي اللي هتختاري الوان الڤيلا.


Flash back..


ادم: يا هدي يعني بعد ما اكلم البنت اللي هتختار الوان الڤيلا تقوليلي الغي معاها انا اللي هختار الالوان.


هدي بابتسامة: وفيها ايه..هو انا زوقي وحش كده.


ادم: لا طبعاً يا روحي.


هدي: نفسي احنا اللي نختار كل حاجه في حياتنا محدش يدخلها غيرنا..نخليها مملكتنا الخاصه بينا ممنوع حد يعدي السور بتاعها انا وانت اللي نختار كل ركن في الڤيلا هيبقي لونه ايه...حتي العفش و..واللبس..وحتي اسم اولادنا كله كله.


ادم بحب: ربنا يخليكي ليا يا هدي.


هدي بحب: ويخليك ليا يا روح هدي.


...


  " ادم دموعه نزلت وراح وقف قدام برواز كبير جدا متعلق علي الحيطه وعليه قماشه شال القماشه وفضل يبص للصوره عباره عن بنت عيونها لبني وشها مدور وشعرها قصير و ويڤي ولابسه سلوبته چينز وتحتها تيشرت أبيض والسلوبته متغرقه الوان وايديها عليها الوان وبتقرب ايديها من ادم وهي  بتضحك وهو لابس زيها وبيبعد وشه وهو بيضحك".


ادم ببكاء: لسه فاكرك يا هدي لسه بحبك..انتي قولتيلي مش هتسبيني..سبتيني لايه..طب فاكره المطعم..ههه..فاكره لما قولتيلي واحنا بنرقص انك حامل في كنز و..وانا شيلتك والناس اللي في المطعم كانت بتسقف..وحشتيني اوي..


       " مسح دموعه وفتح باب الڤيلا وركب عربيته ومشي"


....


نور: جاسم انا شبعت..


جاسم: طيب تحبي اطلبلك حاجه تاني.


نور: بقولك شبعت..تعالي نرقص.


جاسم: ماشي.


    " جاسم خد اديها وبدأو يرقصو وبعد شويه دخل ادم المطعم وقعد علي تربيزه"


جاسم: مش كفايه بقي ويلا.


نور: انا لسه عاي..


   " جاسم بص في عنيها جامد وده خلاها تفقد تركيزها"


جاسم: لسه عايزه ايه.


نور: هه..يلا..ن..نروح.


   " جاسم ضحك وخدها في حضنها و اد بيقوم خبط فيه"


ادم: انا اس......


جاسم:***


....


هوبا رجعنا ليكو ببارت جديد 💃💃😂..كده نزلت اتنين بارت في يوم واحد علشان تعرفو اني قد وعدي خليكو جدعين بقي و وصلوها 14000 بسرعه 🥺💪وانا انزل بارتين كمان بكره واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️✨


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤✨


ويجماعه اي حد يعرف يعملها غلاف حلو هبعتله بارت جديد حالا 💪💪🔥


روايه: "نور _ الجاسم 🖤💫"      البارت ( 28 ).


بقلم نيللي ياسر.


...


ادم: انا اس..


جاسم من غير ما يبصله: ولا يهمك.


  " جاسم مشي علي طول من غير ما يبصله بس ادم بصله وشافه واستغرب جدا أنه شبه هو اصلا كان جاي علشان ده المطعم اللي كان بيقعد فيه مع هدي علي طول"


...


شادي: اه..بالراحه.


الدكتور: انا اصلا خلصت...خلي بالك من صحتك وكل خضار.


شادي: حاضر.. شكرا يا دكتور.


الدكتور: العفو ده شغلي.


عمر: طب اتفضل يا دكتور..


      " الدكتور خرج من الاوضه وشادي نايم علي السرير من غير قميص وملفوف علي دراعه الشاش الطبي وملك واقفه بعيد عنه بكسوف"


شادي بخبث: اااااه..


ملك بتجري عليه: ايه اللي وجعك.


شادي: هنا..دوسي عليها كده..


   

  " ملك قربت اديها وهو شدها لحضنه وهي مصدومه فضلو علي الحال ده لدقائق لغايه لما هي سندت علي صدره علشان تقوم وهو اتوجع بس محبش يبين وقامت وقفت"


ملك: انت..انت إزاي تعمل كده.


شادي بحب: خوفتي عليا...


ملك بارتباك: لا..انا..انا بس اتخضيت.


شادي: بحبك..


  " ملك لفت علشان تمشي و هي علي الباب"


شادي: اااه..


   " ملك لا إراديا كانت هتجري عليه تاني بس هو كان بيضحك لفت وهي متعصبه ونزلت تحت وهو ضحك"


...

 

     " كل يوم بيفوت ويمشي ساب اكيد جواك علامات زكريات مع ناس نضيفه أو مقاسي وناس لمامه اللي حبك رغم حملك شال معاك الحمل يا ما واللي مهما بيبتسملك في صفار في الابتسامه..💃🔥" ( عمر بينضف مع حور الڤيلا وهو مشغل الاغنيه دي وهي بتضحك علي طريقته وهو بيعاكسها).


عمر: يعني هتفضلي تتقلي عليا كده..


حور: انت عبيط يا اض هو انا كنت عشمتك بحاجه..


عمر بصوت انوثي: بقي كده يا بيبي بتتخلي عني..


حور: ههههه..والله انت مشكله.


عمر: ههههه..يعني حاجه بهون بيها حياتي.


حور بعدم فهم: مش فاهمه.


عمر: ولا حاجه..كملي كملي..علشان انا هموت من الجوع فيدوب نروق ونروح نعمل لقمه ناكلها.


حور: ماشي نضف يا اخويا نضف.


...


   " عيونه لما قبلوني نادو لقلبي شغلوني♥️🎼خدوني سافرو بيا و ودوني دنيا بعيد ♥️🎼كلامه بحر حنيه غرامه فرحه وهديه ♥️🎼 ده احساس جديد عليا قبله معرفتوش.


    " جاسم ماسك ايد نور ومشغلين الاغنيه دي"


نور: جاسم انا في حاجات كتير معرفهاش عنك.


جاسم: طيب يا ستي انا اسمي جاسم عندي29 سنه بابا مكنتش بشوفه اصلا وانا كنت طفل صغير وماما اصلا يونانيه وكان معاها فلوس وبابا اتجوزها علشان الفلوس ولما بقت حامل في ملك سابها ومشي وهي زعلت جدا علشان كانت بتحبه ولما كانت بتولد ملك ماتت ومن يومها وانا بعتبر ملك بنتي وشادي اخوها وأخيرا بعشقك..


نور بابتسامة: يعني عشت حياه صعبه.


جاسم: الحمدلله الفلوس كانت بتساعدنا كتير بس عمرها ما عوضتنا عن الاهل والدفي.


نور: طب انا بحبك اوي.


جاسم: وانا بعشقك.


...


رأفت: يوسف..انت  كويس مين ضربك.


يوسف بغضب: مفيش حاجه.


رأفت: لا في انت مش شايف وشك.


يوسف: يووووه قولت مفيش.


رأفت: هو انت بتشتغل ايه.


يوسف: لو قولتلك هتستريح.


رأفت: اه.


يوسف:****.


رأفت: ايه..ا..ابني..ان..اااااااه.


يوسف: بابا..بابا.


...


جاسم: يلا انزلي وصلنا.


نور: ماشي.


   " نور واقفه جمب جاسم وهو لسه بيفتح الباب"


: نور... استاذ جاسم.


جاسم:***


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️♥️


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤💪



روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"      البارت ( 29).


بقلم نيللي ياسر.


...


ابو نور: نور... استاذ جاسم.


جاسم: حمايا العزيز..يا تري جاي لايه.


أبو نور بخبث: انا كنت جاي اعتذر لنور بنتي علي اللي عملته معاها واعتذر لحضرتك..انا غلط في حقك يا نور و انا اسف.


جاسم ببرود: خلصت..عايز كام.


ابو نور:_____.


جاسم: هه..مكسوف تقول مع انك مش وش كسوف خالص.


   " جاسم رمي ليه فلوس وخد نور ودخل والراجل مشي"


كنز وهي بتجري عليه: باااابي..وحستني اوي.


جاسم: وانتي اكتر يا روح بابي.


نور وهي بتشيلها: وحشتيني اوي.


كنز: وانتي كمان.


نور: بصي جبتلك معايا..اه  ( طلعت تجري علي الحمام وجاسم وحور وراها وهي كانت بترجع"


جاسم: حور اتصلي بالدكتور.


حور: حاضر.


نور: مش لازم يا جاسم انا كويسه.


جاسم: لا مش كويسه ( قرب وشالها وطلع بيها اوضتهم مستني الدكتور).


....


    " يوسف واقف قدام اوضه العمليات ومتوتر جدا"


يوسف: ها يا دكتور ابويا كويس.


الدكتور بأسف:  احنا عملنا اللي علينا وطبعاً الباقي علي ربنا بس هو جاله جلطه وشديده اوي نتيجة خبر وحش.


يوسف بتوتر: يعني أبويا هيبقي كويس؟!.


الدكتور: ادعيله.


...


  " ملك كانت نايمه وصحيت علي صوت المنبه علشان هي ظبطته قبل ما تنام علي معاد الدواء بتاع شادي غسلت وشها وراحت الاوضه بتاعته وكان نايم قربت من تصحيه"


ملك بحب: شادي..شادي اصحي علشان معاد الدواء.


شادي: اممم.. سيبني شويه.


ملك: خد الدواء وكل وبعد كده نام.


شادي بنوم: لا انا تعبان مش هصحي دلوقتي.


   " ملك تخيلت للحظات أن شادي جوزها وهي بتصحيه وبكل حب لمست جبينه ولقته سخن جداً"


ملك بخضه: يا نهار اسود...ده انت مولع.


شادي بضحكه وجع: لسه برضو مش هتسمحي لقلبك يفضل يحبني..!!    ( ونام تاني وهي لمست وشه وهي بتعيط).


ملك: عمري ما قدرت ولا هقدر.


    " ملك جابت مايه ساقعه من تحت وفوطه وبدأت تعمله كمدات وهو نايم ومسبتهوش"


....


جاسم: ها يا دكتوره هي كويسه.


الدكتوره: اطمن يا دكتور جاسم هي بخير وكمان البيبي بخير


جاسم: طب الحم... أنتي قولتي ايه!!.


الدكتوره بابتسامة: مبروك المدام حامل.


جاسم بفرحه: نور...نور انا هبقي بابا...انا هيبقي عندي نسخه صغننه منك!!.


نور بفرحه ودموع: انا مبسوطه اوي!!!.


حور: مبروك يا نور.


نور: الله يبارك فيكي.


الدكتوره: طيب انا ممكن اتابع حالتها لأن هي ضعيفه جدا ف انا هستأذن دلوقتي وهاجي كمان يومين اطمن عليهم عن أذنكم.


جاسم: اتفضلي.


...


حور: عمر...عمر.


عمر: هو انا اسمي جامد كده.


حور: نور حامل.


عمر: بجد وعقبالك.


حور: اممم..شكرا.


عمر: هو انتي لايه لابسه دبله.


حور: علشان في ناس بتحب تعاكس كده زيك ف الدبله دي بتخرسهم معرفش ازاي مشوفتهاش من بدري.


عمر: بس انا شوفتها من اول يوم بس انا عارف انك مش مخطوبه.


حور: عرفت منين.


عمر: باين من طريقتك وهزارك لو مخطوبه اكيد مكنتيش قعدتي معايا دلوقتي.


حور: طلعت بتفهم...هو انت أسمك الحقيقي عمر.


عمر: اه لايه.


حور: مش لايق عليك.


عمر:: نينينيني..


حور: شكلك بتكدب عليا واسمك الحقيقي سوسو الدلوعه.


عمر: تحبي تشوفي البطاقه.


حور: اه..هات.


     

    " حور مسكت البطاقه وشافتها من الضهر علشان تعرف هو متجوز ولا لا وهو لاحظ".


عمر: طلعت سنجل.


حور: اه...ا..اقصد معرفش انا بشوف الاسم.


عمر: لا يا شيخه.


حور: اه والله وتعالي بقي بارك لنور.


عمر ابتسم: يلا.


....


    " في نص الڤيلا جاسم واقف وجمبه نور "


عمر: مبروك يا نور.


نور: الله يبارك فيك.


جاسم: ملك يا ملك.


ملك نزلت: نعم.


جاسم: مش تباركي لنور طلعت حامل.


ملك بسخرية: ويا تري البيبي ده ابنك ولا ابن شادي.!!!.


...


  البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


والناس اللي بتسأل منزلتش امبارح لايه كان فيه امتحان.


بقلم نيللي ياسر


Nile Yasser


روايه: "نور _ الجاسم 🖤💫"        البارت (30) والاخير.


...


ملك بسخرية: ويا تري البيبي ده ابنك ولا ابن شادي!!.


   " جاسم بكل قوته ضربها بالقلم وهي وقعت في الارض ومناخيرها بتجيب دم وشادي نازل بالراحه من علي السلم وجري قعد قدامها وبيمسح الدم بس هي زقت ايده و وقفت"


ملك ببكاء: انت اول ما اتجوزت نور قولتلي انك مش هتزعل واحده فينا علشان ملكش غيرنا بس انت..انت اخترتها هي.


جاسم: انتي مستوعبه كلامك يعني ايه البيبي ده ابني ولا ابن شادي انتي اتجننتي!!.


ملك ببكاء: انا شوفتهم...شوفتهم..كان شادي سكران وهي كانت سنداه ودخلت معاه الاوضه....صدقني!!.


جاسم بصراخ: شوفتيهم مع بعض...ررررردي عليا.


ملك:____.


جاسم: نور لما لقت شادي سكران دخلته الاوضه ودخلت بعد كده اوضتي وقالتلي اجي اشوف شادي علشان سكران بس انتي بمجرد ما شوفتيهم وهما دخلين الاوضه دخلتي اوضتك صح!!!؟.


ملك: ____.


جاسم: اعتذري لنور....يلا.


ملك ببكاء: انا اسفه...مش هعتذر لحد ( وطلعت تجري بره الڤيلا كلها).


شادي بغضب: لو ملك حصلها حاجه أنا مش هسامحك.


   " شادي ركب عربيته وطلع بيها جوه الكمبوند يدور علي ملك ولقاها بتجري زقف بالعربيه ونزل خدها ف حضنه من غير كلام وهي بتعيط".


شادي: متعيطيش يا ملك كفايه.


ملك ببكاء: بس..بس..انا غلطت في حقك انت..انت و نور.


شادي: انا مسامحك يا ملك ونور هتسامحك.


ملك: لا..اكيد..اكيد كلكم شايفني وحشه.


شادي: بالعكس أنا شايفك زي القمر بخدودك الحمره دي.


ملك بدموع: هههه..مش قصدي كده.


   " شادي مركز معاها وهي بتبص في عينه وهو مبتسم ولا إراديا قرب منها وباس خدها وهي حضنته وركبت معاه العربية.


...


    " رأفت نايم علي سرير المستشفى وفي اجهزه كتير في جسمه ويوسف قاعد قدامه علي كرسي ودموعه نازله".


يوسف بدموع: طب اصحي سامحني..انا والله العظيم كان غصب عني...ونور انا بحبها فعلاً..من زمان وانا شايفها بتاعتي..ولما انت خليتها مراتي فرحت اوي..بس لما فكرت قولت هي ممكن تكرهني لما تكبر علشان انت جوزتهالي وهي صغيره..هي فعلاً كانت صغيرة وانا كنت خايف عليها مني... سامحني والنبي..انا لما اتجوزت كريستينا كان غصب عني كنت بحاول انسي نور..بس...بس معرفتش.


     " صوت بيعلن عن موت رأفت.. جهاز النبضات بيصفر.. يوسف مسح دموعه وجري علي بره ينادي الدكتور وفعلاً الدكتور دخل وخرج يوسف بره وبيحاول ينعش القلب"


الدكتور خرج


يوسف: ها يا دكتور بقي كويس.


الدكتور: ربنا يرحمه..شد حيلك.


يوسف بدموع: هه..انت مجنون انا ابويا مش هيموت دلوقتي..سااااامع ادخل صحيه...ااااادخل..يا بابا...ادخل بقولك...ابويا مش هيموت.. سااااامع..يا بابااااا!!.


...


ملك بدموع: انا اسفه يا نور..


نور حضنتها: وانا مسمحاكي.


ملك: احم...


جاسم: عايزه ايه.


ملك ببكاء: سامحني يا برو.


جاسم: ___.


ملك: ورحمه ماما.


    " جاسم شدها لحضنه"


جاسم: لو مكنتيش تحلفي....يا عبيطه انا عمري ما زعلت منك.


ملك ببكاء: انا بحبك اوي يا جاسم.


جاسم: والله مش من شويه كنتي بتكرهيني.


ملك: قلبك ابيض بقي.


شادي: جاسم انا بطلب منك طلب.


جاسم: اطلب.


شادي: انا عايز اتجوز ملك..و  ولو مش موافق علشان انا اكبر أو اي حاجه تاني انا مش هزعل..و بس انا والله بحبها.


جاسم: مبروك يا عريس.


   " شادي رفع راسه بصدمه وجري حضنه"


جاسم: والعروسه.


ملك: العروسه موافقه.


عمر: هو انتي متعرفيش حاجه اسمها كسوف.


ملك: معداش عليا.


نور: مبروك يا ملك 


ملك: الله يبارك فيكي.


حور: الف مبروك.


عمر: وعقبالك يا قمر.


حور: شكراً.


..." بعد خمس شهور"


نور: جاسم انت لايه جايبني فندق انت مش قولت ان انت هتاخدنا رحله وملك وشادي وعمر و حور هيجو ورانا.


جاسم: خدي البسي ده الاول.


نور: ايه ده.


جاسم: انتي شايفه ايه.


نور: شايفه فستان فرح...جاسم متهزرش.


جاسم: انا مش بهزر...انا نفسي اشوفك بالابيض.


نور: جاسم انتي جي دلوقتي تقولي نفسي اشوفك بالابيض..ده انا بطني مترين قدام...وهيبقي شكلي وحش.


جاسم: بس انا معنديش شك انك هتبقي زي القمر.


نور: بس الفستان حلو اوي.


جاسم: هيبقي احلي عليكي ادخلي جربيه.


   "  نور في السويت بتاعها ودخلت الحمام لبست الفستان الابيض وخرجت من الحمام لقت جاسم لابس بدله سوده جميله جدا وماسك شريط ابيض في ايده.


نور: حلو.


جاسم: جميل اوي فيكي.


نور: هي كنز مش كانت معانا راحت فين.


جاسم: اطمني...وتعالي هنا.


    " نور قربت وجاسم حط الشريط الابيض علي عنيها وخد ايديها وركب الاسانسير"


نور: جاسم انا مش شايفه حاجه.


جاسم: اهدي انا عاملك مفجأه.


    " الاسانسير وقف في نص الفندق والاتنين خرجوا من الاسانسير وجاسم شال الرباط ونور اتصدمت لما لقت ملك وحور لابسين فساتين سهره بينك وعمر وشادي بدل رمادي

والفندق متزين بالورد الابيض وفي ناس كتير بتسقف"


جاسم: استاهل حضن.


نور وهي بتحضنه: انا بحبك اوي يا جاسم.


جاسم: وانا بع...


   " صوت رصاصه خرج واستقر في ضهر نور عند قلبها وهي حاضنه جاسم...الدم بينزل من قلبها و يوسف واقف بيضحك زي المجنون بعد ما ضربها بالنار وجاسم صامت والصمت كان عام علي المكان كله".


جاسم بجنون: اطلبو الاسعاف....نور اصحي..مش هتموتي..يا نووووووووور...اصحي ابوس رجلك.


     " الاسعاف جت خدت نور لمستشفى خاصه وجاسم راكب معاها بيعيط زي الطفل وهو بيتوسل ليها أنها تصحي..و وصلو المستشفى ودخلوها العمليات فوراً وبعد ساعات عدت علي جاسم زي السكينه اللي بتدبحه ببطئ خرج الدكتور"


جاسم: قولي أنها عايشه.


الدكتور: البقاء لله..مقدرناش ننقذ الجنين أو الام.


   " صراخ..صراخ كتير من ملك وحور وجاسم صامت..صمته مريب بس كل اللي في باله اللحظات اللي عاشها مع ملك وفجأة وقع علي الارض والدكاتره جريت عليه وخرجو قالو أن جاسم دخل في غيبوبة لان عقله رافض تماماً الواقع وبعد مرور شهرين جاسم بيفوق ويلاقي اهله حواليه بس اهم حد مش موجود"


جاسم: نور...نور فين.


ملك: ربنا يرحمها يا جاسم.


جاسم: انتي مجنونه هي مماتتش انا حاسس بكده والله ما ماتت..اتكلم يا شادي...حور نور مماتتش..عمر رد عليا


   " بس للأسف محدش بيرد بيعيطو علي حالته وبس"


جاسم بضعف وبكاء: كنز..انتي اللي حاسه بنور زي..هي..هي مماتتش صح؟!.


كنز ببكاء: مامي نور عايسه.


   " ست كبيره في العمر دخلت ولابسه اسود وحضنت جاسم"


جاسم: انتي مين؟!.


   " في مكان تاني عربيه بتعمل حادثة ويخرج منها بنت وهي الدم محاوطها وبتعيط وبتسند علي صخره كبيره والدنيا بتسود بس فجأة واحد بيقرب منها"


شخص: يا انسه انتي سمعاني... إسعاف بسرعه.


البنت: ال...الحقني.


     

     " وإذا وعدتك في يوم أن لا أغادر فا أعذرني الموت لم يرحم حبنا⁦....🖤✨


#بقلمي.


...


اللي مستني الجزء التاني يوريني نفسه بسرعه""""

لمتابعة الجزء الثاني من هنا 







 

تعليقات

التنقل السريع