القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الجاسر البارت 21_22_23_24_25 بقلم نيللي ياسر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول


روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"    البارت (21).


بقلم نيللي ياسر.


...


جاسم بغضب: انت سامع انت بتقول ايه؟؟!.


الظابط: انا اسف يا دكتور بس دي القوان...


   " مكملش كلامه وجاسم نزل فيه ضرب والعساكره اللي معاه حاولو يبعدوه بس فشلو وفي الآخر شادي وعمر بعدوه"


الظابط وهو بيكتم الدم اللي نازل من مناخيره: انا مقدر اللي انت فيه بس دي القوانين وانا غصب عني لازم انفذها.


جاسم بغضب: في الوقت اللي انت بتتكلم فيه ده في لجنه بتفحص الورقه اللي يوسف بلغ بيها..الورقه اللي بتثبت أن هو رد نور..واللجنه هتكتشف أنها مزوره ودلوقتي الظابط هيتصل بيك يقولك ارجع زي الشاطر تاخد يوسف بتهمه ازعاج سلطات..


" الظابط وقف متنح من اللي بيسمعه وكمان دقائق تلفونه رن"


جاسم: رد..رد


الظابط: أيوه يا فندم..


:_____


الظابط: حاضر يا فندم..


: _____


الظابط: اتفضل يا باشا..مع السلامه..


جاسم: اقدر اقولك بقي...غور في داهيه ( وقفل الباب).


جاسم: يلا يا شباب الماتش..


  " نور جريت عليه وحضنته وهي عنيها مدمعه"


نور: انا مش عارفه اقولك ايه..انت وقفت جمبي كتير اوي.


جاسم: انتي مراتي يا نور ومن حقي اني اقف جمبك وانتي كمان وقفتي جمبي كتيرررر اوي.


نور وهي بتبعد: انا؟!...


جاسم: اه انتي..وهقولك لما نطلع انتي عملتي ايه.


ملك: احم..يا برو انا سنجل برضو..مش كده راعي شعوري.


جاسم: ههههه..ماشي يا بليله.


ملك: مش هنطلع بقي نتفرج علي الاهلي وهو بيخسر.


شادي: قصدك الزمالك وهو بيتزف..


ملك: نينينيني..يلا يلا نطلع.


     " طلعو كلهم السطح وهما لابسين تيشرت الاهلي وملك لابسه تيشرت الزمالك وطلعو السطح اللي كان فروع لمض حمره وطربيزه عليها شيبسي وعصير ولب وحاجات زي كده وقاعدين علي كنبه جلد وبن باج.."


....


يوسف: ممكن أعرف انتو طلبتوني لايه؟!.


الظابط: انت متهم بقضيه تزوير في اوراق رسميه وكمان ازعاج سلطات.


يوسف ببرود: والحل.


الظابط بنرفزه: جري ايه يلا ما تتكلم عدل بدل ما ارميك في الحبس...


يوسف: طب انا عايز اعمل مكالمه.


الظابط: ماشى امسك التلفون اهو.


يوسف: الو يا جابر.


جابر: الو يا باشا.


يوسف: اول حاجه اطلب المحامي بتاعي يجي قسم-- وتاني حاجه ..نفذ في اسرع وقت انت فاهم.


جابر: فاهم يا باشا..سلام.


...


جاسم: جووووووول.. بقولك يا بليله.


ملك بخنقه: عايز ايه.


جاسم: احنا بقينا 2 وانتو صفر ف اظن انك تقومي من هنا.


ملك: ده الحكم قابض يا عم.


عمر: الحجه بتاعت كل متش.


ملك: يووه..انا قايمه.


  " ملك قامت وشادي قام وراها.


ملك: نعم.


شادي: بحبك.


ملك: انا بحلم.


شادي: بقولك بحبك


ملك:****


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️☺️


بقلم نيللي ياسر


Nile Yasser


روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"       البارت (22).


بقلم نيللي ياسر.


....


شادي: بقولك بحبك.


ملك ببرود عكس اللي جواها: وانا المفروض اقولك وانا كمان.


شادي اتنهد: انا عارف ان ليكي حق تكرهيني..بس انا كان لازم اعمل كده..مكنش ينفع اقولك وانا كمان بحبك..كنش ينفع اقولك انا عمري ما حسيت انك اختي..انا من يوم ما اتولدتي وشيلتك علي ايدي..وانا شايف انك ملكي..بتاعتي انا وبس..حتي جاسم كنت بغير عليكي منه..انا حبيتك اوي.


ملك بدموع: لايه مقولتش كده من 3 سنين..لايه مكنش ينفع..لايه سبتني اتعذب وانت بعيد عني..


شادي: كنتي صغيره اوي..خوفت..خوفت يكون ده حب مراهقه ولما تكبري تقولي انا لايه اتجوزته..ملك انا اكبر منك ب 10 سنين ده علي اعتبار انك عندك20 سنه...انا كنت بفرح بيكي وانتي بتكبري قدامي..كنت بقول هانت كلها كام سنه وتبقي ملكي..كنت ببقي نفسي اقولك انا بحبك بس بخاف..بخاف عليكي انك تكبري وتقولي انا لايه حبيته.


ملك: واتأكدت اني لسه بحبك..الغبي ده ( بتشاور علي قلبها)

لسه بيحبك..بعد اللي انت عملته لسه لما بيشوفك بيحس انك ليك سلطه عليه..انا قلبي لسه بيحبك يا شادي.


    " شادي أبتسم وبيقرب منها هي بعدت وزقته".


ملك بدموع: بس انا مش هسمحله يحبك..انت فاهم ( ومشيت).


   '" شادي وقف للحظات بيستوعب اللي حصل..وفاق علي دموعه اللي نزلت من غير ما يحس..مسح دموعه وخرج بره الڤيلا كلها ركب عربيته وراح مكان يسهر فيه"


...


جاسم: هو شادي فين يا ملك..


ملك: مشي.. تقريباً راح مشوار.


جاسم: طيب..نور كنز نامت.


نور: اه.


جاسم: طب ممكن يا ملك تنيميها النهارده معاكي.


ملك بشرود: اه..اه طبعا.


نور: ملك انتي كويسه.


ملك: اه..عن أذنكم.


جاسم: تعالي يا نور عاوزك.


حور: دكتور جاسم..انا أسفه بس انا فين اوضه كنز علشان اقدر اهتم بيها وكده.


جاسم: وتهتمي بيها لايه.


حور: علشان انا الناني بتاعتها.


عمر: ههههه..دي صدقت يا برو.


جاسم: لا انا قولتلك كده علشان تقعدي..انا برضو لما اتجوزت نور فهمتها اني هطلقها قريب..بس اهي شكلها هتكمل معايا حياتي وهتقرفني بقي.


حور: بس طبعا مينفعش هقعد بصفتي ايه.


جاسم: عمر..استلم البت دي ( بيشارو علي حور وبيمشي وهو حاضن نور وهي بتضحك علي كلامه).


حور: متبعد شويه يا اض.


عمر: اموت انا في البنات اللي بتقلب سرسجيه دي.


حور: ( ضربته بالقلم وقامت).


عمر: لا دي البت دي عايزاني اعلمها الادب بقي..خدي يا بت.


...  ( في اوضه جاسم ونور).


جاسم: نور هو  مش انا جوزك.


نور بكسوف: ا..اه.


جاسم: طيب مش..


نور: احم..


  " جاسم ابتسم وقفل باب الاوضه"


...


كنز: ملك انتي بتعيطي لايه.


ملك: زعلانه.


كنز: انا مش بحب اسوفك زعلانه.


   " ملك حضنتها و شغلت التلفزيون وملك اتنفضنت وقالت"


كنز: ملك..بابي اهو ..اهو.


ملك بصراخ: جاااسم.


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️☺️


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤💫



روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"   البارت (23).


بقلم نيللي ياسر.


...


ملك بصراخ: جاااسم..


   ( جاسم كان نايم جمب نور ..بعد عنها وجري علي اوضه ملك ونور بتجري وراه وهي بتلبس الاسدال).


جاسم: مالك يا ملك.. بتصرخي لايه؟؟!.


ملك: انت في التلفزيون.


جاسم: هنهزر..يعني ده وقت هزار!!


ملك: والله بتكلم بجد..بص ( بتشاور علي التي ڤي).


    " جاسم بص وكان واحد شبهه بالظبط بس عنده شويه شعر ابيض قليل جدا..ودقنه كبيرة بس نسخه من جاسم وكنز عماله تتنطط وتقول" بابي يا جاسم..بابي اهو" "


نور: ده شبهك اوي يا جاسم..


جاسم بأستغراب: عادي في ناس كتير أوي شبه بعض مش بيقولو يخلق من الشبه اربعين..


ملك: ده نسخه منك..بس انتي متأكدة أنه ده بابا يا كنز.


كنز: Yes he is My Dad;!.


نور: طب هو طالع في برنامج امريكي يقول ايه..علي الصوت


   

   " ادم كان بيتكلم عن الشغل والشركات والمشروعات اللي هيعملها ومتكلمش عن كنز خالص"


ملك: جاسم كنز بتنام.


جاسم: كويس..انا مش فاهم رجل أعمال كبير زي ده لايه يرمي بنته.


نور: خلاص يا جاسم ربنا هيحاسبه.


جاسم: عندك حق..طب انا داخل انام مش هتيجي ( بيغمز).


نور: ههههه..لا مش هاجي.


جاسم: براحتك يا وحش الكوون.. تصبحي علي خير يا ملك.


...


   " حور نايمه في اوضتها وكل شويه عمر يخبط عليها"


عمر: تك..تك.


حور وهي بتفتح: نعم.


عمر: عندكو شامبو؟؟!.


حور: لا عندنا دبادشيب يا خفيف.


عمر: طب ما تجيبي دبدوب.


  " حور قفلت الباب ودخلت"


after 5 minutes..


عمر: تك..تك.


حور: يا نعم.


عمر: عم عبد المعبود موجود؟؟!.


حور: يا عمر بطل رخامه..اوووف


after 10 minutes..


عمر: تك..تك.


حور بصراخ: غووووور نااااام!!!


عمر: حاضر يا فوزي تصبحي علي خير.


حور بخنقه: وانت من اهله.


...  ( الساعه 5 الفجر نور نازله علي السلم وكانت جعانه جدا نزلت تعمل سندوتش لقت شادي بيطوح وباين أنه سكران جريت سندته بسرعه).


شادي بدروخه: انتي جميله اوي يا ملك.


نور: انا مش ملك يا شادي.


شادي: طب انا زعلتك.


نور: لا خالص..تعالي أطلع بس.


شادي: طب انا بحبك.


نور: ماشي ماشي..تعالي اطلع بقي.


   " نور مخدتش بالها أن في حد بيشوفهم وبيكتم عياطه ودموعه اللي نازله"


 " في اوضه نور"


شادي بيشد نور: يا بخت جاسم بيكي.


نور بتوتر: ابعد عني يا شادي.


شادي بيقرب:**"".


...


البارت ده خلص كمان ساعه هنزل واحد بس وصلوها كتيرررر بقي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤🔥

روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"    البارت (24).


بقلم نيللي ياسر.


...


شادي بيقرب: أنا..انا بحبك يا ملك.   ( واترمي علي السرير ونام).


نور وهي بتقفل باب الاوضه عليه:  استغفر الله العظيم بيشرب خمره.. خمره.. استغفر الله العظيم.


...


    " ملك في اوضتها ضمه رجليها وبتعيط"


...


نور: جاسم..جاسم يا ابني اصحي.


جاسم: ايه يا نور بتصحيني لايه.


نور: قوم شوف شادي.


جاسم: لايه.


نور: نزلت اجيب حاجه اكلها لقيت شادي داخل وباين عليه أنه سكران دخلته اوضته.


جاسم بغضب: سكران..اوعي يا نور من قدامي.


نور: انت هتروحله دلوقتي.


جاسم بغضب: نور خليكي هنا.


نور: حاضر.


...


المحامي: الحمدلله انك خرجت يا يوسف.


يوسف: الحمدلله يا متر..كنت عايز اتكلم معاك في موضوع كبير.


المحامي: اتكلم يا ابني.


يوسف: مش هينفع هنا تعالي نتكلم في اي كافيه


...


جاسم بغضب: شااادي..انت يا اض اصحي.


شادي بتعب: عايز ايه يا جاسم.


   " جاسم بيشده من دراعه وقومه وبيزعق فيه ونور واقفه قدام الباب وجمبها ملك اللي خرجت علي الصوت"


شادي بغضب: عاااايز ايه مني بقي.


   " جاسم ضربه بالبوكس وفضلو يضربو في بعض جامد والبنات خايفه لأن شكلهم بيضربو بعض جاامد"


ملك: روحي هاتي المناديل من تحت علشان شادي اتعور وأما هروح اجيب مايه.


نور : ماشي.


   " نور بتجيب المناديل وحد حط ايده علي بوقها وجمب دماغها مسدس وايده فيها منديل خلاها تنام وخرج بيها بره الڤيلا وركبو عربيه"


الشخص: الو يا باشا..الامانه معانا.


يوسف بشر:****.


...


البارت صغنن المره دي علشان البارت الجاي طويل جدا بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


بقلم نيللي ياسر


Nile Yasser



روايه: نور _ الجاسم 🖤💫"     البارت (25).


بقلم نيللي ياسر.


...


حور: ملك هي فين نور.


ملك: قولتلها تنزل تجيب مناديل.. معرفش أتأخرت لايه.


حور: انا هنزل اشوفها.


   " شادي كان في اوضته جوه الحمام وجاسم علي السرير"


حور: عمر مشوفتش نور عماله ادور عليها مش لقيها.


عمر وهي بياكل شيبسي: تلقيها هنا ولا هنا.


حور: انا مشوفتش حد بارد كده..بتاكل وصاحبك بيتخانقو.


عمر بلا مبالاة: ده العادي بتاعهم..علي طول لما حد يغلط التاني ينزل ضرب فيها علشان يعرف غلطه..بس بيحبو بعض.


حور: ايه الورقه دي.


  " حور قربت من الورقه ولقتها صوره علي ضهرها قلبتها علي وشها وشافت صوره لملك بنفس اللبس اللي كانت لبسها من شويه وحد حاطط ايده علي بوقها*.


عمر: يا نهار اسود دي البت اتخطفت!!.


حور: جااسم..جاسم..يا ملك تعالو بسرعه.


....


رأفت: يوسف.. عايز اتكلم معاك.


يوسف بتعب: مش دلوقتي ورايا مشوار.


رأفت: بقولك عايزك دلوقتي.


يوسف: اوووف..نعم.


رأفت: هو انت بتشتغل ايه.


يوسف بسخرية: انت الذاكرة كويسه يا حج..


رأفت بغضب: رد علي قد السؤال.


يوسف: ايه يا بابا في الشركه بتاعتي انت نسيت.


رأفت: الشركه اللي انت صفتها من تلات سنين.


يوسف بصدمه: انت عرفت الكلام ده منين.


رأفت: يعني انت فعلاً صفيت الشركه..طب..طب الفلوس الكتير اوي دي بتجيبها منين..رد عليا بتجيبها منين!!.


يوسف اتنهد: بابا انا خارج دلوقتي لما ارجع نبقي نتكلم.


   " يوسف خرج وساب رأفت في حيره وافكار كتير"


...


جاسم: طب ازاي..فين الامن بتوع الكمبوند.. الكاميرات.


ملك: احنا لازم نشوف الكاميرات اكيد هنلاقي حاجه.


    " جاسم جري علي اللاب توب وشغل الكاميرات وشاف اتنين رجاله دخلين مع واحد من الأمن بيفتح ليهم الباب بتاع الڤيلا بقلق وبياخد فلوس ويمشي وهما بيدخلو دقائق وبيخرجو علي كتفهم نور وبيركبو عربيه من غير نمره ويمشو


ملك: طب موبايل نور كان معاها في جيب الترينج..


عمر: انا هكلم واحد يعرف مكانها من الموبايل.


  " جاسم بص لشادي وشادي فهم نظرته وخرجوا من الڤيلا وراحوا لمكان الراجل بتاع الأمن وكان قاعد بيشرب شادي زق الكبايه والصنيه ومسكه من القميص بكل غل".


جاسم: بقي انا يا ولاد**** تتفقو عليا وتخطفو مراتي...ده انت حياتك كلها هتبقي جحيم...( وضربه بالبوكس).


شادي: تؤ تؤ..استني يا جاسم مش كده..هو هيقول هي فين.


الراجل بتوتر: انا معرفش حاجه.


شادي بغضب: لا هيبقي انت عايز تضرب بقي.


الراجل بخوف: ا..انا..انسه ملك ادتني المفتاح علشان احط ليها الخضار وكده وهي كانت في العربيه وانا عملت نسخه علشان الاتنين اللي خطفوها قالولي كده وكل اللي عملته اني فتحت ليهم الباب ومشيت.


شادي بسخرية: لا الصراحه الراجل غلبان معملش حاجه يدوب شارك في خطف واحده ( بصوت عالي).


جاسم: مش انا اللي هحاسبك الحكومه هي اللي هتحاسبك.


  " شادي اتصل بأداره الكموند وهما اتواصلو مع البوليس واتقبض علي الراجل ده"


...


ريناد: ادم يا حبيبي..خد امضي.


ادم بسرحان وهو بيفتكر كنز: امضي علي ايه.


ريناد: ده ورق شغل مهم لازم امضتك.


ادم بتعب: هاتي. ( مضي).


ريناد بفرحه: شكرا يا حبيبي.. باي.


ادم استغرب من فرحتها: ____.


    " ريناد بتخرج من الڤيلا وبتروح الجنينه الخلفيه وتحضن عاصم وبتهمس جمب ودنه بفرحه"


ريناد: كل حاجه ماشيه تمام.


....


عمر: جاسم صاحبي عرف مكان نور.


جاسم: فين المكان قول بسرعه.


شادي: اخلص..


عمر: المكان اهو ******.


...


   " يوسف طلع عماره شيك جدا وقدام باب شقه كان واقف قدامها اتنين رجاله هما اللي خطفو نور"


يوسف: امسك الفلوس اهي.


راجل: من يد ما نعدمها يا باشا.


يوسف: انتو ولا شفتوني ولا شتفكو.


راجل تاني: طبعاً يا باشا.


  " الرجاله مشيت ويوسف دخل الشقه وبيمشي بخطوات ثابته وبيفتح باب الاوضه اللي فيها نور ويدخل"


يوسف: هنشوف بقي لما دكتور جاسم يعرف انك اتصورتي وانتي نايمه مع راجل تاني هيكون رده ايه.


    " يوسف لسه بيقرب منها سمع صوت الموبيل بيرن مسكه"


يوسف بغضب وهو بيرمي الفون: اه يا بنت ال...


 : تؤ..عيب كده يا چو..دي فيها قطع لسانك.

يتبع 

بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤😍


تكملة الروايه من هنا 






 

تعليقات

التنقل السريع