القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نور الجاسر البارت 16_17_18_19_20 بقلم نيللي ياسر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"    البارت (16).


بقلم نيللي ياسر.


...


جاسم: قولت..بحبك!!.


نور بصدمه: انت..انت بتتكلم بجد!.


جاسم: يعني مش بجد اوي..انتي عبيطه بقولك ب..ح..ب..ك.


نور: بالسرعه دي..


جاسم: اه بالسرعه دي.. علشان الحب مفيهوش وقت حاجه بتيجي بالصدفه في ناس محظوظة بتلاقيه وناس تانيه بيقعدو طول عمرهم يدورو عليه..وميلقهوش.


نور بكسوف: طيب..


جاسم: طيب ايه؟؟.


نور: عايز ايه خلاص..وانا كمان.. احم..


جاسم: وحيات عيالي ما هسيبك الا لما تقولي بحبك.


نور بضحك: هي عافيه.


جاسم: اه عافيه.


نور: وانا كمان..بحبك  ( ودخلت اوضتها وهي مكسوفه وقفلت الباب وحاطه ايديها علي قلبها).


جاسم: قالت بحبك...وطلعت تجري..هههه مجنونه والله.


...


  " ملك نايمه وموبيلها بيرن"


ملك بنوم: الو..


عمر: اي يا بت صحيتي ولا زي العاده.


ملك: ايه يا عمر..لا بصحي اهو.


عمر: طيب انا علي باب الكمبوند اهو.


ملك: طيب جبت البلالين والحاجه..اوعي تكون نسيت.


عمر: جبت كل حاجه..


ملك: طيب أقفل علشان اقوم البس.


عمر: ماشي وانا لبست اللي اتفقنا عليه.


ملك: ماشي يا اسطا سلام.


عمر: سلام.


  " ملك قامت ودخلت الحمام خدت شاور ولبست بنطلون اسود مقطع وتيشيرت ابيض وچاكت چنز فاتح وشعرها كحكه نازل منها خصل وكوتشي ابيض وكانت قمر ونزلت"


...


ملك: ايوه يا عمر انا خارجه اهو.


عمر: طب بسرعه بقي.


ملك: ماشي


...

 

  " ملك خرجت ولقت عمر واقف ولابس زيها ومعاه شنطه كبيره لونها ابيض وفيها الزينه وكده"


عمر: ايه يا زميلي كل ده تأخير.


ملك: معلشي كنت بتأكد ان كلهم نايمين.


عمر: طيب انفخي البلالين بقي علشان نعلقها في الجنينه.


ملك: اشطاا يا ابا.


   " كانو بيعلقو الزينه والبلالين في الجنينه وملك واقفه علي سلم علشان تعلق على باب الڤيلا وعمر بينفخ بلالين تاني وفجأة كانت بتصرخ وهتقع من ع السلم راح مسكها من وسطها بسرعه وكانو قريبين من بعض جدا"


ملك: كويس انك لحقتني.. علشان كنت...


شادي بغضب: انا مغلطش لما قولت اني قصرت في تربيتك.


....


  " نور صحيت علي صوت كنز وهي بتصحيها"


كنز: نول...نول اصحي.


نور: ايه يا حبيبتي ايه اللي صحاكي بدري كده.


كنز: في صوت بله جامد وانا خايفه..


   " نور سمعت صوت خناقه جي من الجنينه وجاسم كان نايم على الكنبه سمع الصوت خرج وخرجت وراه نور وشايله كنز علي ايديها"


جاسم بعضب: انتو بتتخانقو..مش هتبطلو شغل العيال ده.


شادي بخنقه: مفيش حاجه يا جاسم.


عمر بغضب: الاستأذ بيحب يتحشر اوي يعني.


شادي: احترم نفسك يا اض بدل ما والمصحف اموتك.


عمر: انا محترم غصب..


  ( بقلم نيللي ياسر .. علشان الرواية بتتسرق)


جاسم بصوت عالي: بسسسسسسس..اخرس انت وهو...ايه اللي حصل يا ملك.


ملك بدموع: كنت هقع من علي السلم وانا بعلق الزينه عمر مسكني علشان مقعش لقيت شادي بيزعق ولما عمر زعقله ضربه وبعد كده نزلو ضرب في بعض.


جاسم: ينفع كده يا شادي..انا مقدر انك بتحب ملك زي اختك بس هي كانت هتقع كان لازم تسمع الاول.


شادي: عندك حق..عن أذنكم...( طلع اوضته)


عمر: يلا في داهيه.


جاسم: عمر أهدي شويه مش كده..انت كان لازم تفهمه.


عمر: هو ادي لحد فرصه ده نزل ضرب على طول.


جاسم: خلاص حصل خير..انت ايه اللي جابك يلا؟؟


عمر: بص حوليك كده.


   " جاسم بص وكانت الجنينه متزينه وجميله جدا وملك حطه مفرش كبير وحطه عليه الفطار وحلويات وفواكه وعصير ومحطوط زي سماعات كبيره وبلالين كتير".


ملك: انا قولت نعمل احتفال صغير كده بمناسبة كتب الكتاب.


عمر: الف مبروك يا جاسم الف مبروك يا نور.


الاتنين: الله يبارك فيك.


نور: طب انا هطلع اغير.


جاسم: طيب وانا كمان.


  " طلعو هما الاتنين وملك وعمر وقفو يتكلمو"


....


شادي: انا غلطان..كان لازم اسمعها بس مش النهارده..انا كان لازم اسمعها وافهمها من زمان اوي.. دلوقتي انا اللي خسرتها.


 « فلاش بااك».


ملك بفرحه: شادي.. شادي.


شادي: ايه يا قلبي.


ملك: نجحت يا شادي نجحت. ( وحضنته).


شادي: مبروك يا كوكي وعقبال الجامعة بس شدي حيلك انتي نجحتي في تالته اعداي اهو ..يعني لازم تركزي علشان ثانوي.


ملك: أن شاء الله.


شادي: طيب تحبي اجبلك هديه ايه؟!.


ملك باندفاع: انت..انا عيزاك انت.


شادي: مش فاهم.


ملك: شادي انا..بحبك.


   " شادي ضربها بالقلم وكان واقف عند الجنينه"


ملك: انت بتضربني يا شادي!!.


شادي بغضب: واكسر دماغك كمان..لما احس أني قصرت في تربيتك.


ملك: وانت تربيني لايه..رد عليا لايه تربيني.


شادي: علشان انتي اخت..


ملك: لا يا شادي انا مش اختك..وانت مش اخويا انا معنديش غير اخ واحد وانت صاحبه وانا بحبك يبقي لايه تكسر قلبي.


شادي: انتي مستوعبه كلامك..حته عيله عندها15سنه بتحب.


ملك: ____.


  ( بقلم نيللي ياسر.. علشان الروايه بتتسرق).


شادي: انا هعتبر كلامك ده حب مراهقه..


ملك: لا يا شادي ده مش حب مراهقه انا فعلاً بحبك.. علشان انا مش اختك زي ما بتقول.


شادي: انتي فعلاً من النهارده مش أختي ولا اي حاجه بالنسبة ليا...انا هسافر ومش هرجع غير لما تكبري وتعترفي أن ده حب مراهقه..


ملك: شاااااادي..ياشاااادي!!!


 « بااك».


.... ( بقلم نيللي ياسر )


يوسف: هو ده اللي حصل يا حضرت الظابط وده ورقه بتزبت اني ردتها في فتره العده..بس هي اتجوزت.


الظابط: تمام احنا هنروح نجيبها وانت تتطلبها في بيت الطاعه.


....


  " نور نزلت ومعاها كنز وجاسم وكانو بيفطرو بس شادي نزل لما عرف غلطه..وبيضحكو فجأة لقو ظابط ومعاه ناس"


الظابط: حضرتك استاذ جاسم عبدالله؟!.


جاسم: ايوه حضرتك عايزني.


الظابط: احنا عايزين الاستاذ نور مدام الاستاذ يوسف.


جاسم: هي مش مراته..وعايزنها لابه؟!.


الظابط: مطلوبه في بيت الطاعه..


نور بصدمه:*****.


...


جماعه انا النهارده سهرانه لو عايزين بارت كمان النهارده خلوها توصل 10000 كومنت واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


بقلم نيللي ياسر.


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤🖤😂💪



روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"     البارت (17).


بقلم نيللي ياسر.


...


الظابط: مطلوبه في بيت الطاعه..


نور بصدمه: نعممم...مين اللي عمل كده.


   " يوسف كان واقف بعيد قرب من الظابط واتكلم"


يوسف: انا اللي عملت كده..اظن حقي لما مراتي تتجوز واحد وهي علي زمتي اني اطلبك في بيت الطاعه.


جاسم بتجاهل كلام يوسف: انت تعرف انا مين..


الظابط: ايوه طبعاً حضرتك دكتور جاسم عبدالله المنياوي أكبر دكتور جراحه في مصر و الشرق الأوسط بس دي..


جاسم بصوت عالي: حلو اوي اظن عرفت انا ممكن اعمل فيك ايه..غورو من هنا ...يلا.


الظابط: يا فندم مينفعش.


جاسم بعضب: ايه اللي خلاه مينفعش.


  " زق الظابط بره الباب وقفل الباب في وشهم"


...


يوسف: هو حضرتك هتسكت.


الظابط: انا كل اللي هعمل اني أبلغ أن المدام مكنتش موجوده.. ونروح بكره بس مع فرقه.


يوسف: بس كده..طب ده..ده ضربك.. عادي!!.. انت المفروض تعمل شكوه أنه تعدي عليك بالضرب..


الظابط بسخرية: يبقي متعرفش هو ممكن يعمل فيا ايه.


  " الظابط مشي هو والاتنين اللي معاه ويوسف بص للڤيلا ومشي وهو متضايق جداً"


...


جاسم: شادي أتصل بالمحامي بتاعي قوله يجي بسرعه.


شادي: اعتبره حصل.


جاسم: وانت يا عمر..


عمر: اوأمرني.؟.


جاسم: روح..هههه.


عمر: هي بقت كده يا رياسه.


جاسم: روح يلا شغل الاغاني وانتي يا نور متخافيش من حاجه أنا معاكي اعتبري اللي حصل ده محصلش اصلا.


نور:( ابتسمت ليه بحب كبير..هو طمنها..مخلهاش تحس انها حمل عليه أو هي سبب المشاكل اللي هو فيها..بالعكس شغل اغاني و حاول يبسطها..اختارو صح!!).


....


ريناد: ادم..انت مينفعش تفضل كده..انت بقالك تلات ايام مش بتاكل..ارجوك كل حاجه.


ادم: الحاجه الوحيده اللي فضلت ليا راحت مني..كنز ضاعت..انا الغلطان اني جيت بيها مصر علشان اخرجها واعرفها أن امها كانت من هنا الله يرحمها.


ريناد: لا طبعاً يا حبيبي أن شاء الله هترجع.


ادم: كنز وحشتني اوي يا ريناد.


ريناد: وانا والله وحشتني انت عارف ان كنز كانت زي بنتي وعمري ما اعتبرتها انها بنت جوزي.


ادم: انتي فعلاً طيبه يا ريناد وعمرك ما خلتيها تحس ان امها ماتت وانك مرات أبوها!!.


... ( بقلم نيللي ياسر..الروايه بتتسرق يا جدعان).


نور: جاسم..


جاسم: عيون جاسم.


نور: انا بحبك اوي.


جاسم: وانا بعشقك يا روح جاسم.


نور: هو انا ينفع اطلب منك طلب..


جاسم: اطلبي يا اوزعتي.


نور: ينفع اخلي ملك تنام معايا النهارده؟؟!.


جاسم: اه طب...ايه قولتي ايه؟!.


نور: ملك هتنام معايا النهارده.


جاسم: يا نور بقي إحنا لسه متجوزين امبارح عيزاهم يقولو عليا سوسن؟؟!..مش كفايه اليوم بتاع امبارح اللي البت كنز خربته!!.


نور: عايزه اتكلم معاها شويه..علشان خاطري.


جاسم  بضعف: طب ابعدي خاطرك عني علشان متهورش..


نور: ههههه..حاضر.


  " جاسم نزل علشان ينادي ملك ولقي ملك بتهزر مع عمر وشادي قاعد بيشيط ضحك ونزل من ع السلم"


جاسم: قلب جاسم.


ملك: انا يا اسطا.


جاسم: انتي بنت انتي...المهم اطلعي لنور عيزاكي.


عمر: انت مش عامل حسابك أنها قاعده معايا؟؟!.


جاسم: ولا يا عمر ادخل أعمل فشار وانت يا شادي هات لب من جوه وشويه تسالي وانا هحضر فيلم رعب.


عمر: يبقي هبات معاك النهارده..حبيبي يا رياسه.


جاسم: ايوه يا اض.


شادي: ماشي هروح احضر الحاجه.


...


ملك: نعم يا نور عيزاني..


نور: انتي كنتي هتقوليلي حاجه من كام يوم بس حصلت مشاكل وكده..يلا انا سمعاكي..


....


ريناد: بص يا حبيبي احنا لازم نرجع امريكا تاني..


أدم بغضب: ****.


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️☺️


بقلم نيللي ياسر



روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"     البارت ( 18).


بقلم نيللي ياسر.


...


ادم بغضب: انتي اتجننتي عيزاني اسافر ومدورش علي بنتي.


ريناد: لا طبعا يا حبيبي انا وانت اللي هنسافر وعاصم هيفضل هنا يدور على كنز ولما يلاقيها هنرجع طبعاً..


ادم: ده مستحيل يحصل يا ريناد فاهمه.


ريناد: يا حبيبي الشغل كده هيبوظ والناس اللي اتفقنا معاهم علي المشروع الجديد ممكن يمشو.


ادم:____.


عاصم: استاذ ادم..انا..انا لقيت كنز!!!.


...


ملك: من تلات سنين انا قولت لشادي اني بحبه وده كان السبب أنه يسافر..


نور بهدوء: بس اللي انتي عملتيه ده غلط انتي كنتي طفله.


ملك: حبيته غصب عني..واحد عايش معاكي..بيخرجك يجبلك هدايا ويدافع عنك ومهتم بتفاصيلك..بيلعب معاكي ويتفرج معاكي علي الكرتون..غصب عني حبيته.


نور: طب وهو عمل ايه؟!.


ملك ببكاء: ضربني..وقالي اني اخته..بس..بس هو مش اخويا..عمري ما اعتبرته اخويا يا نور.. مستحيل انسي حبه.


نور بمواساه: طب اهدي..اهدي..يا ملك.


 ( بقلم نيللي ياسر).


....

  " جاسم قاعد علي الكنبه وجمبه شادي وعمر وبيتفرجو علي فيلم رعب والنور مطفي"


جاسم: ولا يا عمر الفشار خلص..روح اعمل تاني.


عمر: وحيات امي ما هتحرك خطوه من غيركم.


شادي: يا نوغه..روح يا اض اعمل الفشار.


عمر: طب..طب تعالو معايا..الصحبه حلوه ونونس بعض.


جاسم: هشششش بقي مش عايز حاجه خلاص.


...


يوسف بغضب: بابا..بابا.


رأفت: عايز ايه من بابا.


يوسف: انا عايز ورقه جوازي انا ونور .


رأفت: انا قولتلك قبل كده انك مش هتشوف الورقة دي.


يوسف بغضب: انا لازم اخدها..فاهم لازم اخدها.


رأفت بغضب: انت بتعلي صوتك عليا يا حيوان ( ضربه بالقلم


يوسف: انت بتضربني.


رأفت: اطلع بره يا وسخ.


يوسف: هاخد الورقه يعني هاخدها!!


رأفت: اطلع بررره!!.


( بقلم نيللي ياسر.. علشان الرواية بتتسرق).


يوسف: ماشي..ماشي.


...


ادم: انت بتتكلم بجد..لقتها فين انطق.


عاصم بتمثيل: للأسف كنز لقينا جثتها علي الطريق الصحراوي و..وشها متشوه تماماً.. وخالية من أعضائها.


   " ريناد بتبتسم لعاصم بشر".


ادم: انت..انت..بتقول ايه..اكيد دي مش كنز..انا بنتي م..


ريناد بصراخ: اااادم!!!.


  ( بقلم نيللي ياسر).


... 


  " ملك نزلت من عند نور وهي بتكلم صاحبتها في الموبيل وخرجت الجنينه وشادي خرج وراها من غير ما حد يلاحظ"


ملك: ههههه.. ماشي يا ندي..سلام.


شادي: ملك.


ملك: اعاا..خضتني!!


شادي: انا عايز اتكلم معاكي.


ملك: مش فاضيه.


شادي: ارجوكي اسمعيني.


ملك: انجز.


شادي: انا كنت غلطان يا ملك.


ملك: غلطان في ايه؟!


شادي: ملك انا..انا بحبك!!.


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت ♥️☺️


بقلم نيللي ياسر.


Nile Yasser🖤💪



روايه:" نور _ الجاسم 🖤💫"       البارت (19).


بقلم نيللي ياسر.    


....


شادي: ملك انا بحبك!!.

...


ملك: اعاااا...


نور: مالك يا ملك..


ملك: حلمت حلم..بس اتخضيت اوي.


نور: حلمتي؟؟...شوفتي ايه.


ملك: شادي كان بيقولي بحبك.


نور:طب وهي دي حاجه تخض.


ملك: آه يا نور.. بالنسبة ليا تخض اوي.


نور: طب يلا ننزل نشوفهم بيعملو إيه.


ملك: اوكيه يلا.


...


      " ادم صحي لقي نفسه نايم علي سرير في مستشفى"


ادم: اااه..انا ايه اللي جبني هنا.


ريناد: حمدالله على السلامه يا ادم..انت أغمي عليك لما عرفت خبر كنز ربنا يرحمها ومكنتش بتفوق وجبناك هنا.


ادم بدموع: انا مش مصدق أن كنز ماتت قلبي بيقولي انها كويسه!!.


ريناد: معلشي يا حبيبي ربنا يرحمها..ادعلها.


أدم بغضب: بقولك بنتي عايشه...تقولي ادعيلها.


ريناد: انا كنت فاكره أنها عايشه بس للاسف...


ادم: اتكلمي!!!.


ريناد: عاصم عمل تحليل DNA علشان يتأكد أنها كنز.


ادم: والنتيجه بتاعته ايه.


ريناد: للأسف طلعت كنز!!!.


ادم: اعاااااااااااااااااااا....كنز....بنتي!!!!!!!.


....


يوسف: عايزك تراقبها 24 ساعه فاهم.


الراجل: فاهم.


يوسف: ولما تلاقي الوقت المناسب..خلص.


الراجل: أوامرك يا باشا..بس الموضوع كبير و يعني..


يوسف بقرف: هشششش..امسك دول والباقي بعد لما تخلص.


الراجل: ماشي يا باشا هطير انا.


يوسف: لو مش هتكوني ليا..مش هتكوني لغيري.


...


راجل: بقولك ايه يا حج انت متأخر عليك الايجار5شهور..وانا ساكت بس لو مدفعتش والله العظيم لحبسك.


أبو نور: هي شغلانه..قولتلك مش معايا زفت فلوس اعمل ايه.


الراجل: مش مشكلتي..وانا بكلمك قدام الناس اهو لو مدفعتش هحبسك امين...امين.


  " ابو نور قعد علي الكرسي اللي في القهوه"


واحد: هو الراجل اللي كان بيكلمك قدام القهوة ده هو صاحب العمارة اللي انت ساكن فيها.


ابو نور: ايوه هو.


الراجل: اممم... لا مؤاخده بس انا عايز القسط بتاع العربية.


ابو نور: منين يا رامز ما انت عارف اني مش معايا فلوس.


رامز: احنا اتفقنا انك تجوزني نور والعربيه اللي خدتها مني بالقسط تبقي بتاعتك...والبت طلعت متجوزه وانا بقي عايز قسط العربية..أو هاخدها.


أبو نور: ماشي يا رامز..انا هتصرف و كمان يومين فلوسك هتبقي عندك.. بالسلامه.


....


   " نور نزلت هي وملك لقت جاسم نايم على الكنبه و شادي في الأرض بطريقة مضحكة وعمر نايم على الكنبه الصغيرة"


ملك: ههههه..شكلم يضحك أوي .


نور: انتي مش شايفه مبهدلين الڤيلا إزاي..


ملك بصدمه: يا نهار Black ... انا جاتلي فكره.


نور: اممم.. فكره ايه؟!.


ملك: هخليهم يضحكو اكتر.


نور: ازاي.


ملك: هتشوفي.


   " ملك جابت الميك اب بتاعها ونور بتضحك..وقعدو يعملو لجاسم وعمر وشادي ميكب واشكال تضحك..وبعد كده ملك جابت صواريخ وحطتها بين صوابع رجل جاسم وشادي وعمر و ولعتهم و وقفت جمب باب الڤيلا".


نور: الصواريخ مش بتفرقع لايه.


ملك: 3..2...1.


   " الصواريخ بدأت تفرقع بصوت عالي وصحيو كلهم"


ملك: هههههه... شكلك كان يفطس من الضحك يا بروو.


نور:هههههههه..هموت من الضحك.


جاسم بغيظ: لا يا روحي انتي هتموتي من الضرب بتاعي.


  " قعد يجري وراها هي وشادي بيجري ورا ملك وعمر كمل نوم ..وجاسم مسك نور"


جاسم: طب لو انتي مكاني هتعملي ايه.


نور: هسامحك.


جاسم: لا والله...طب انا ظالم بقي ومش مسامحك.


نور: طب..طب عايز ايه بقي.


جاسم: انتي بتتنرفزي عليا!!.


نور: انا.


جاسم: اومال انا؟؟


نور: والله متنرفزتش.


ملك: جاسم الحق في واحده بتقول انها الداده بتاعت كنز.


نور: داده..


كنز وهي بتجري: حور!!!!!.


...


البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير اوي واللي مشفش البارت اللي فاتت يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت 😍😊


بقلم نيللي ياسر


Nile Yasser



روايه: " نور _ الجاسم 🖤💫"      البارت (20).


بقلم نيللي ياسر.


...


كنز وهي بتجري: حووور!!.


   " جاسم بص ولقي بنت واقفه عند باب الڤيلا شعرها قصير واصفر طبيعي وعيونها اخضر فاتح جسمها رشيق ولابسه بدله بناتي لونها اسود وكوتشي أبيض..البنت حضنت كنز"


جاسم: هو حضرتك تعرفي كنز؟؟.


حور: ايوه انا كنت الداده بتاعتها...هي إزاي لسه عايشه؟؟


جاسم: انا مش فاهم السؤال.


حور: اقصد..أن أبوها ومراته قالو انها ماتت وسافرو النهارده رجعو نيويورك علشان هما اصلا عايشين هناك وكنز شافتني مره في السوبر ماركت في نيويورك ولما عرفت اني بتكلم عربي مكنتش عايزه تسبني.. وأبوها عرض عليا اني ابقي الناني بتاعت كنز وانا وافقت.. السؤال ازاي كنز عايشه.


جاسم: طب ممكن تقوليلي اسم أبوها.


حور: اسمه..ادم الأمير..انت لازم ترجعها لأهلها.


جاسم: مش هيحصل.


حور: نعممم.


جاسم: اللي ترمي بنتها في الشارع.. وأبوها يطلع اشاعه أنها ماتت ويسافرو بالسرعه دي..يبقو ميستاهلوش الطفله دي.


حور: بس دي مرات أبوها..وانت عرفت منين أنها رمتها هي بتقول انها تاهت.. وكمان انت مين.


نور: طيب ده الموضوع كبير أدخلي ونتكلم.


   " البنت قعدت علي كرسي جمب عمر اللي نايم علي الكنبه علشان ده المكان النضيف..وملك حكت ليها إزاي لقت ملك"


نور: طب وانتي عرفتي منين أن كنز هنا.


حور: انا كنت معديه من الشارع علشان المفروض اني هشتغل في ڤيلا جمبكم..شوفت كنز بتبص من بلكونه.. الأول مكنتش مصدقه أنها عايشه بس اما لقتها بتنده عليا دخلت الڤيلا.


ملك: انا شايفه انك بتتكلمي عربي كويس يعني كنتي موجوده في نيويورك لايه..


حور: بابا وماما ماتو من كام سنه وسافرت لعمي بس هو مش غني يعني فقررت اشتغل علشان اصرف على نفسي.


ملك: طيب انتي هتعيشي معانا.


نور: اكيد.


حور: لا طبعاً مش هينفع.


: لايه بس ده المكان كبير ويساع من القمرات الف.


حور: مش هينف....اعااا انت مين؟؟


عمر: انا خدامك عمر..صاحب جاسر ومعايا عربيه سقف مفتوح لونها احمر وشقه في الزمالك هتيجي معايا امته ( بيغمز ليها).


"حور ضربته بالقلم"


عمر: هو ده قلم حقيقي!!!


حور: انت مش محترم.


عمر: الله يخليكي والله..ناس كتير بتقولي كده.


حور: اوووف..عن أذنكم.


كنز ببكاء: انتي هتسبيني يا حوول.


حور: انا هشتغل جمبك..وهبقي اجي اطمن عليكي يا روحي.


جاسم: حور انتي هتقعدي هنا واعتبري نفسك رجعتي الناني بتاعت كنز.


حور: بس..


كنز: والنبي يا حول.


عمر: اه والنبي يا حور.


   " نور ضحكت علي عمر وطلعت مع البنات علشان تغير"


....  


    " ادم فاق لقي نفسه نايم على سرير بس مش في مستشفى"


ادم: انا فين.


ريناد: احنا علي طياره مجهزه ليك علشان نسافر نيويورك.


ادم بغضب: انتي ازاي تعملي كده انتي اتجننتي.


ريناد: يا حبيبي انت اول ما شفت جثه كنز دخلت في غيبوبة أو زي ما تقول عقلك رفض الواقع.. عاصم قام بالواجب ودفن كنز وانت لازم ترجع علشان الشغل.


ادم: شغل انتي مش طبيعيه..انتي واحده زباله.


ريناد ببرود: عارفه.. أهدي بقي علشان متتعبش.


... 


ملك: انا فرحانه اوي يا بنات أن الڤيلا اتملت كده.


نور: هو انتي عندك كام سنه يا حور.


حور: انا عندي19..وانتو عرفوني بنفسكم.


نور: انا اسمي نور18سنه وكمان كام شهر هتم 19..وانا مرات جاسم.


ملك: انا اسمي ملك عندي 17 وكمان 4 شهور هتم 18 وان شاء الله الشهر الجاي هنزل أنا ونور الجامعة مع بعض.


حور: انا مبسوطه اني اتعرفت عليكو.


كنز: جاسم عايزكو في السطح بسرعه.


حور: كلنا؟؟.


عمر: يلا يا ملك انا ظبط السطح علشان الماتش النهارده وكلنا لابسين تيشرت الاهلي .. حور انتي اهلويه.


حور: طبعا.


عمر: طيب خدو البسو 2 تيشرت للاهلي و واحد زمالك.


نور: لمين الزمالك؟؟.


عمر: هتقولي انتي ولا اقول انا..


ملك: نينينيني...انا زملكاويه.


الكل: هههههههه..


ملك: ده انتو عيال بارده اوي والله.


كنز: بابي بيقولك البسي بسرعه يا بليله.


ملك: ايه..هي وصلت لكده!!!.


   " جرس الباب رن كلهم نزلو يشوفو مين وكان ظابط"


الظابط: استاذ جاسم انا جي اخد المدام نور وحضرتك اكيد عارف لايه..بس المره دي هاخدها بالقوه.


جاسم بعضب: ***,

يتبع 


بقلم نيللي ياسر


Nile Yasser🖤💪


تكملة الرواية من هنا هنا  






 

تعليقات

التنقل السريع