![]() |
#بنت_الشيطان
#الفصل_الاول
بإذن الله لو عجبتكم التاني هنزله بليل ��
إذا كان الوضوء سبباً للمغفره ، و المشي الي الصلاة يرفع لك درجة و يحط عنك سيئه ، وانتظارك للصلاة بعد الصلاة رباط ، و الدعاء بين الأذان و الإقامه لا يرد ، و بعد الصلاة تدعو الملائكه لك
فما ظنك بالصلاة نفسها�� ؟!!
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم
������������
في شقه بسيط جدا تتكون من غرفتين صغيرتين للنوم وحجره للضيوف ومطبخ وحمام صغير وصاله صغيره شقه بسيطه جدا ولكن جميله وبالطبع ليست هادئه ابدا
في احد الغرف كانت تنام هي بفوضويه حيث تنام علي بطنها وتضع يدها علي وجهه فتاه اخري تنام أيضا مثلها فجأه فتح باب الغرفه ودخل هو كعادة كل صباح بطبق فيه قطع ثلج ذهب إلى سريرهم واخذ قطعتين من الثلج ووضع في ظهر كل واحده منهم قطعه ثواني وبدأت رقصه الهنود الحمر الصباحيه المعتاده حيث نهضت الفتاتان من النوم وهم يقفزون بشكل مضحك ويصرخون من الثلج الموضوع في ظهرهم نظر هو إليهم بملل فهذا روتين كل صباح
بعدما هدأت الفتاتان نظرت هي اليه بشر
سمر /ابو ام رخامتك ياجدع يخربيت كده
عمر بملل /يعني هي اول مره يعني
نور وهي مازالت ترتعش /يا اخي تبا لك كل يوم نصحي نتنطط كده
عمر بضحكه /العيب عليا مش بعملكم تمارين صباح وكمان بتصحوا مفرفشين
سمر وهي تبحث عن شئ
عمر /بتدوري علي حاجه ياسمورتي
سمر /لحظه يا روح سمورتك
ثم نظرت لنور /الا قوليلي يانور مش كان في سكينه هنا امبارح راحت فين
عمر وهو يبلع ريقه /ليه يا حبيبتي هتبطخي علي الصبح كده
سمر بنفي /لا مش هطبخ ياعونيا ده انا هقطع بس
عمر /تقطعي أيه مش فاهم
سمر /هقطعك انت يا حبيبي
عمر وهو ينظر في الساعه /ياخبر شوفي اتأخرت ازاي المدير كده هيتعصب عليا وهو اساسا متعفرت لوحده يلا تيك كير يابنات
وركض قبل أن تتحدث سمر
نظرت سمر لنور وجدتها نائمه /يخربيتك بتنامي وانتي واقفه انتي يابت ملبوسه
نور نور انتي يازفتتتتته
نور وهي تستيقظ بفزع /تمام يافندم
سمر /تمام يافندم مين اصحي يا ماما انتي في البيت مش في المديريه
نور /اه ياني ياما هموت وانام حرام عليكم مش بلحق انام
سمر /قومي يابت فوقي كده عشان تروحي شغلك مش قد الشرطه بتدخليها ليه
نور بنعاس /بابا الله يسامحه حب يعوض حلمه فيا لانه كان عايز ولد ويدخله شرطه بس ربنا رزقه بيا قام دخلني انا
سمر / انا عارفه دخلتي شرطه ازاي بغبائك ده
نظرت لها نور بغيظ/ غبيه في عينك ياحيوانه ده انا اللواء دايما بيديني أصعب المهمات دول مسميني امرأه المهمات المستحيله واي مهمه مستحيله بيجوا يتحايلوا عليا عشان اروحها مش عارفه اوصفلك كميه الحب والاحترام اللي بيحترموني بيها هناك
اللواء بصراخ /نووووووووووووور
دخل العسكري /في حاجه يافندم
اللواء وهو يشعر انه سيموت /فين الضابط نور
العسكري /لسه ماوصلتش يبشه
اللواء /فوضت أمري إليك يارب يارب ياتخدني ياترحمني منها يارب
ثم نظر للعسكري /اتفضل انت ولما تيجي خليها تجيلي فورا فاهم
العسكري /امرك يا سياده اللواء
اللواء /انا عارف البلوه دي وصلت لكليه شرطه ازاي يارب يانور ربنا يرزقك بواحد يطلع عينك واشوفك بتتسحلي كده عشان اطفي ناري منك هطلع معاش مبكر بسببك
في مكان مظلم كان مقيد علي كرسي وجلس أمامه رجل بكل كبرياء وقوه
الرجل وهو يدخن السيجاره /برضو مش هتعترف مين اللي بعتك تتجسس عليا
نظر له الرجل المقيد ببرود وسخريه /لا
احترق الرجل الذي أمامه من بروده /ماتنطق بقي صدقني النفي مش هيفيدك لو قلتلي مين اللي بعتك انا هديك مبلغ كبير عمرك ماتتخيله وهتكون دراعي اليمين
نظر له ببرود شديد /لا
احترق الرجل اكثر وأشار لرجاله ليبدأوا ضرب فيه ولكن لحظه واحده ووجد رجاله مسطحين في الأرض نظر لهم بصدمه ثم رفع نظره وحده يقف أمامه بطوله وعضلاته ونظرته المخيفه نظر له برعب /ازاي ازاي انت مين
نظر هو له نظرته المميته /انا الشيطان
وصلت نور لعملها وهي تركض في الممر وتصطدم بهذا وذاك وتركض وهي تولول /يا لههوي اتأخرت سياده اللواء هيموتني اه يانا كل بسببك ياسيد انت اللي رمتني الرميه الهباب دي
دخلت مكتبها بسرعه كبيره والذي يوجد به مجموعه اخري من الفتيات معها بالقسم
جلست نور وهي تتنفس بسرعه كبيره
صديقتها (مريم) /كالعاده متأخره
نظرت لها نور /اعمل ايه الطريق زفت خالص
صديقتها ميار /متبرريش عدم انتظامك بانه بسبب الطريق انتي غير مؤهله اساسا انك تكوني في مكان زي ده
نظرت لها نور بغيظ فهي دائما ماتتفنن في اغضابها منذ أن جائت لهنا وهي تزعجها
احمر وجه نور بغضب فكانت جميله جدا وطفوليه جدا /علي فكره بقي انتي واحده مش كويسه عشان كل يوم كده تقولي كلام مش حلو ليا
نظرت لها ميار بغيظ هي محقه فهي تغار كثيرا من جمال نور الطفولي هذا رغم ان ميار متفجره الانوثه ولكن نور جمالها فريد
دخل العسكري /حضره الظابط نور
نور مقاطعه /والله مانت قايل سياده للواء عايزني صح
هز العسكري رأسه
نور /اتفضل انا وراك
نظرت لها سماح صديقتها والتي تعد أقرب شخص لها في الصفات فهي غبيه أيضا
سماح وهي تأكل التفاح /استلم بقي ياكبير هيكدرك
ضحك الجميع علي نور
نور وهي تنظر لهم بغيظ /بتضحكوا علي ايه هي اول مره يعني
ثم تركتهم وتوجهت لمكتب اللواء وهي تدعي الله الا يزيد في صراخه عليها فهي يمكن أن تبكي
دخلت نور بعدنا سمح لها اللواء بالدخول
نور وهي تنظر له بقلق /حضرتك طلبتني يافندم
اللواء /اهلا بالباشا اللي معلي ضغطي وجابلي السكر
نظرت له نور براءه /انا يافندم.
اللواء /لا يابريئه ياملاك مش انتي
نظرت له ببسمه غبيه /شكرا يافندم
اللواء /حرام عليكي اعمل فيكي ايه اتنقلتي من ميه قسم جنايات ومخدرات وآداب اعمل ايه تاني اوديكي فرقه الآلات الموسيقية
نور وهي تكاد تبكي /طب انا عملت ايه يافندم بس
اللواء /هاني ابو العزم اللي وكلتك انك تراقبيه كويس
نور/منا راقبته والله يافندم وكنت وراه في كل حته اعمل ايه تاني طيب
اللواء وهو يمسك التقرير / حضرتك كتبالي ان الاستاذ بيشرب قهوه ساده وبيحب يلبس اللون الكحلي الاغنيه المفضله dance monkey
نور /ايه هو مش بيحب الاغنيه دي ولا ايه
اللواء وهو يخرج دواء من الدرج ويأخذ اكثر من حبه دواء مره واحد /اشكو إليك يارب
نور وهي تكاد تبكي /ايه طيب
اللواء /هو انا بعتك تعملي معاه لقاء صحفي انا بقولك تراقبي اعماله مش تراقبي بيحب القهوه ايه وبيلبس ايه
ثم قال بسخريه /اوعي تكوني نسيتي مقاس جذمته
نور بفزع / نسيت والله يافندم اسفه بجد
نظر لها بحاجب مرفوع كأنه يقول حقا
اللواء وهو يتنفس بصوت عالي /اسمعي يابت انتي لولا ابوكي الله يرحمه كان موصيني عليكي انا كنت دفنتك
نور في سرها /الله يرحمه بقي هو اللي رماني الرميه ديه
اللواء/ في سلسله سرقات بتتم في حاره اسمها حاره الفتوه عايزك تروحي وتعملي تحريات ومتلفتيش النظر ليكي فاهمه ودي آخر فرصه يانور بعدها هوقفك علي مدفع رمضان فاهمه
نور بدموع /فاهمه
نظر لها اللواء بشفقه فهي بريئه جدا ومثل الأطفال تفعل ما تأمر به علي اكمل وجهه ولكن إذا لم تحدد لها ماذا تفعل بالتحديد تخرب كل شئ وهذه غلطته انه لم يخبرها كيف تراقب هاني ابو العزم فقط قال لها راقبيه يوميا ولم يخبرها لماذا هو لا ينكر انها احيانا تدهشه بذكائها في التعامل مع المواقف الصعبه ولكن باقي الأوقات غبائها يطغي هي تركيبه صعبه جدا
اللواء وهو يحاول الا يجعلها تبكي /متزعليش مني يانور انتي عارفه انا بعزك ازاي انتي بنت الغالي وزي بنتي والله بس انتي فعلا بتخرجيني عن هدوئي.
نور /يافندم حضرتك قلتي راقبيه ومعرفش اراقبه ليه
اللواء /خلاص ياستي روحي المهمه دي وعايزك تحاولي توصلي لاي معلومه عنهم يانور وخلي بالك لحد يكشفك
نور وهي تنظر له ببسمه جميله /حاضر يافندم
عاد هو لمنزله ذهب للمطبخ وأخرج زجاجه ماء وشرب ثم خرج وصعد لغرفته خلع ملابسه كلها ماعدا الشورت فهو معتاد علي هذا استلقي علي السرير وهو يغمض عينيه لكي يرتاح قبل مهمه غدا هكذا حياته عباره عن مهمات يقوم بها ويعود وأصبح الأمر مثل روتين فاي مهمه معه ينجهزها وبدقه عاليه جدا فهو الشيطان معرف عالميا ومصنف كاكبر رجال المخابرات معروف من قبل جميع رجال المافيا اسما وليس شكلا فلا احد يعرف شكله الحقيقي فكل مهمه يذهب متنكر فيها بشكل مختلف تماما حسب نوع المهمه ولا يعرف احد شكله الطبيعي حتي رؤساء العمل هم حتي لايعرفون شئ عنه سوي انه مرعب ومدمر لايوجد فقط سوي الرئيس المباشر له هو من يعرف شكله وصديقه الوحيد جميع مهماته تكون شبه مستحيله ويستلم المهمه عن طريق ظرف يأتي له في البريد مكتوب بشفره معينه حيث انه لا يذهب للعمل او يجلس في مكتب مثل باقي الظباط هو مختلف تماما مرعب اسمه فقط كفيل ان يجعلك تموت من الخوف الي جانب مهاراته الكبيره حيث انه حرفيا اله قتال الي جانب تحدثه لأكثر من لغه ببساطه يستحق لقب شيطان وعن جداره نظر بجانبه للميكروفيلم الذي احضره من آخر مهمه واغمض عينيه وراح في نوم عميق
في مدرسه ابتدائيه
كانت سمر تسير في الممر متجهه للفصل فهي معلمه للغه الانجليزيه
دخلت للفصل لتجد التلاميذ كالعاده يصرخون ويعلو صوتهم ويقفزون علي الدسكات
دخلت سمر وهي تقوي نفسها علي هذه المهمه الجباره
سمر بصراخ /بسسسسسسس كل واحد يرجع مكانه
نظر لها الطلاب بلا مبالاة واكملوا ما كانوا يفعلون
سمر /من حق الاساتذه تطفش منكم ده انتم رخمين اوي
ثم خبطت علي المكتب بشده /قلت كل واحد مكانه
عم الصمت في المكان ونظر الجميع لها من هذه لتأمرهم نعم فهذه اول حصه لسمر في هذا الفصل الذي لم يكمل في اي معلم اسبوع كامل سمر وهي تنظر لهم /كل واحد يرجع مكانه حالا
صرخت في الكلمه الاخيره
نفذ التلاميذ أمرها بمضض
نظرت لهم بشرار /انا كنت ناويه والنيه لله اني أعمالكم كويس بس بعد اللي شوفته يمين بالله اللي هيتنفس هعلقه علي باب الفصل، امين
تحدث احد التلاميذ والذي يعتبر فتوه الفصل ويطلقون عليه عطوه /مابراحه يا ابله شويه علي نفسك
سمر وهي تنظر له بغضب /اولا اسمي ميس سمر ثانيا اتكلم باحترام ياض.
ثم نظرت لهم /اوعي يلا انت وهو تفكروني كيوت وبنت ناس لا اصحي ده انا ممكن اشرحكوا هنا سامعين
ومن انهارده لو سمعت شكوه من فصلكم انا مش هقوللكم هعمل فيكم ايه هسيب لخيالاكم العنان كده
يلا طلعوا كتب الانجلش عشان نبدأ الحصه
بنت بدلع غريب علي طفله /الكتاب الملون ولا الأبيض واسود ياميس
سمر /هو ايه اللي ملون وابيض واسود ده طلعوا كتاب الحصه
احد الفتيان وهو يسبل للبنت /يعني الملون ياجودي
نظرت سمر لهم بتعجب /يانوحي يانوحي
هي وصلت للتسبيل
اتعدل يلا انت وهي يخربيت ده جيل مهبب
طلعوا ياختي الكتاب الملون يا محنو
دي شكلها هتبقي سنه فله انا عارفه
في سوهاج وتحديدا منزل عائله المنصوري
عثمان /يعني عجبك يامرت عمي اللي عتعمله نور ده
سميره (والده نور) /عملت ايه نور عاد يا عثمان ماهي متلجحه في مصر اهي
عثمان /ماهي دي المشكله يامرت عمي كيف بنترك بنت عيله المنصوري لحالها في مصر
سميره /واه هي مش لحالها ياولدي هي قاعده مع عيال اختي هناك
عثمان /ياخالتي وانتي ازاي تسبيها مع شاب في مكان واحد أكده
سميره بيأس منه لأنها تعرف انه مجنون بنور /ده ابن خالتها واخوها بالرضاعه ياعثمان
عثمان محاول اقناعها /يامرت عمي ليه ماتجبيهاش تكون جدام عينك اهنه وانا اتزوجها
سميره /انت خابر عاد يا عثمان انها معتحبكش ومعتبراك اخوها وبس انساها ياولدي وشوف حالك انت وربنا يرزجك ببنت الحلال اللي تسعدك ياولدي وهي ربنا يرزجها بنصييها
عثمان وهو ينظر أمامه وقول في نفسه/ماعتكونيش غير ليا يابت عمي والايام بينا
عادت نور للمنزل ولم تجد احد لأنها عادت مبكرا دخلت وغيرت ثيابها وجهزت الطعام وجلست امام التلفاز وجدت كرتون سبونجبوب المفضل لديها اخذت تغني مع الاغنيه (من يسكن البحر ويحبه الناس) وهي تقول باعلي صوت/سبونجبوب سكوير باتس
في ذلك الوقت دخلت عليها سمر وجدتها تردد خلف الاغنيه سمر بصراخ /خايييينه وااااطيه يابسنت غدااااره قذررره يابسنت
نظرت لها نور /في ايه ياعم فوزي
سمر/كده يافواز تسمع سبونجبوب من غيري
نور /ماهي الحلقه بدأت وانتي اتأخرتي اعمل ايه يعني
سمر /طب اسكتي خلينا نسمع
دخل عمر وجدهم كالعاده أمام التلفاز تركهم وجلس علي السفره وبدأ بالأكل كل هذا وهم لم يشعروا حتي بدخول احد
انتهت الحلقه التفتت الفتيات السفره وجدن عمر يأكل واوشك علي إنهاء الطعام
نور بصراخ /بطاطسي ياطفس
عمر /احسن عشان تسمعي الكرتون تاني
نظرت له نور بدموع وقلب انكسر علي طعامها /مجرم خلصت بطاطسي يامجرم
نظرت سمر له /ساشرحنك يا عمر اقسم بالله خلصت البيض يامعفن.
وعمر وهو يأكل /في ايه ياحجه ريا وسكينه انتم كل ده عشان بطاطس وبيض شايط اهدوا شويه كده اقتربت منه سمر بشر نهض هو سريعا وركض لغرفته
ركضت سمر خلفه وهي تغني /الدور الدور الدور الدور هتموت ياللي عليك الدور
وخلفهم نور تضحك عليهم وذهبت للمطبخ لتقلي المزيد من البطاطس � لها
في منزل الشيطان كان يدخل وهو يبحث عنه لم يجده في الأسفل لذلك صعد لغرفته دخل وجد الغرفه ظلام دامس ذهب باتجاه الفراش وهزه /شيطان شيطان
في لحظه كان مسطح علي الارض وشيطان فوقه يضع سلاحه علي جبين صديقه
سراج برعب /ده انا الله يخربيت معرفتك يا اخي قوم عني
قام شيطان ببرود من عليه /قلتلك كام مره متحاولش تصحيني كده
سراج وهو ينهض /امال اصحيك ازاي يعني باللاسلكي
نظر له الشيطان نظره بارده وخاليه من اي شئ /نادي من بعيد ايه مش بتعرف تفكر
سراج /يا اخي مش هقرب منك تاني وانت نايم
شيطان وهو يرتدي قميص ويترك ازراره مفتوحه وخرج وخلفه سراج /اخلص ياسراج فيه ايه
سراج /الحاجه سماسم
نظر له شيطان /مالها
سراج /بتقولك ان في ناس اتهجمت على ابنها وخطفوه والست حاولت توصلك بس معرفتش كالعاده
شيطان وهو يشرب الماء /اللي خطفوه دول من نفس الحاره بتاعتها
سراج /ايوه من نفس الحاره
الشيطان وهو ينظر أمامه بنظره تنبأ انه يفكر في شئ /حاره الفتوه......
في المساء في منزل نور
كانت نور تفكر كيف ستذهب للحاره وكيف ستصل للعصابه فجأه خطرت لها فكره
في الصاله كانت سمر تجلس علي السفره وتصحح بعض الكورسات للتلاميذ وعمر يجلس أمام التلفاز
سمر /ايه القرف ده ده مش انجليزي ده خرا علي دماغهم اه يانا ياشبابك اللي ضاع في التربيه والتعليم ياسمر وايه ده كمان احيه ايه الكلام ده العيال بتكتبلي فرانكو ومفكرينه انجلش
عمر /هههههههههههه معلش ياحبيبتي حد قالك تدخلي تربيه اشربي بقي
نظرت له بسخط /يوم اسود ماهو كان يوم اسود يوم ما.. عفرييييييييت
عمر وهو ينظر لها /هو ايه اللي يوم ما عفريت ده
صرخت شيماء وهي تركض لاخيها/ الشقه ملبوسه بعفريته نتنه يا عمر
عمر وهو ينظر لما تنظر اليه /سلاما قولا من رب رحيم انصرف انصرف ياحفيظ يعني عفريته ونتنه كمان ياستير يارب
نور وهي تنظر لهم بسخط /عفريت لما يلبسك منك ليه يا كلاب ده انا قمر
عمر /بزمتك ودينك ياشيخه انتي مقتنعه انك قمر بعدين ايه اللي مهبباه في نفسك ده
نور /طالعه بكره مهمه في حاره ولازم اتنكر
سمر/تقومي تتنكري بعفريت
نور وهي تنظر لشكلها حيث كانت ترتدي عباءه بها الوان فاقعه ومرقعه وتضع في جيبها حزمه جرجير وترتدي باروكه شعر منفوش وتضع عليه حجاب والحجاب مرفوع بسبب الشعر ودهنت وجهها بلون غامق ووضعت حسنه كبيره بجانب انفها وطقم أسنان كبيره /ماله التنكر يعني مهو حلو اهو
سمر /حلو ايه ياشيخه اتقي الله بعدين معلش سؤال بايخ استحمليني المفروض انك دلوقتي متنكره في ايه اصل مش شايفه تنكرك غير في الكتعه
نور وهي تبرم شفتيها بملل /اصلك غبيه مش شايفه الجرجير ده
نظرت لها سمر بغباء /ايه ده هي المفروض ليها دلاله يعني مش من الديكور
تجاهلتها نور ونظرت لعمر /قلي انت ياعمر وسيبك من ام مخ تخين دي حزمه الجرجير دي مش بتوحي بحاجه
نظر لها احمد ووضع يده أسفل ذقنه كٱنه يفكر / امممممممم اوعي تقولي عشان الأكسجين
نظرت له نور وقذفته بريموت التكييف /أكسجين مين يا اهبل انت
عمر /الله مش خضره والخضره بتدينا أكسجين
نظرت لهم نور بغيظ/غلط كلكم غلط دي عشان توحي اني بياعه جرجير لاني هدخل الحاره علي اني بياعه جرجير
نظر لها عمر /لا فكره برضو
سمر ياشيخه /انتي منظرك ولا الدجالين نقصلك سبحه ومبخره وتلفي بيهم وتقولي حي
نور وهي تدخل غرفتها /اتريقي اتريقي ده اللي فالحين فيه انتي وهو ومش بتقدروا الناس العظيمه أمثالي
دخلت واغلقت الباب بعنف
سمر بتعجب /الناس العظيمه أمثالي البت اتهبلت اما اروح اشوف بقيت الكراسات
وعاد عمر لمتابعه التلفاز
في الصباح في حاره تنتشر فيها البلطجيه والفقر كانت عصابه الفتوه التي سميت الحاره علي اسمهم مجتمعين وهم يضحكون
نظر أحدهم للآخر بانزعاج بسبب بكاء هذا الطفل
حمص /ماتقوم ياعم حمو تشوف الواد ابن الزنانه ده
ذهب حمو للفتي الصغير وقام الصراخ في وجه
ذلك الوقت في حاره الفتوه كانت نور تسير وهي متنكره في زي بائعه الجرجير
دخلت الحاره وهي تحاول الوصول لأي شئ
في نفس الوقت كان شيطان يسير في الحاره بكل برود ولكن بالطبع متنكر ليس بشكله الحقيقي
أثناء سير نور لاحظت شخصين في احدي الزوايه يتبادلان شئ ما وعندما دققت لاحظت انه مخدرات ابتسمت نور وقد وصلت لمرادها تفرق الشخصين وسارت نور خلف الشخص الذي اعطي الاخر المخدرات فأكيد هو من العصابه صارت خلفه حتي وصلت لمنطقه مثل مكب النفايات وبه مخزن كبير دخل الشخص المخزن وهي اختبأت خلف الباب من الخارج وهي تسمع كلامهم عن الطفل نور / وكمان خطف أطفال مش سرقه ومخدرات بس
في الداخل كان هناك شخص يسير ولكن لمح ظل شخص عند الباب اقترب بحذر من الباب وفتحه فجأه فسقطت نور
نور بصراخ /اااااه ضهري ياغبي
نظر الرجل لها بشر انتي مين وايه اللي جابك هنا
نظرت له نور وقد كشف أمرها نور وهي تقلد صوت امرأه شعبيه / جرا ايه ياخويا جايه ابيع جرجير
الرجل وهو يجذبها /جايه تبيعي جرجير هنا انتي هتستعبطي ياروح امك
نور بصوت غليظ / الا الام يا باشا اه معلش دي نبع الحنان
الرجل / وكمان بتهزري طب تعالى بقي
واخذها ودخل للرجال كانوا يجلسون ويشربون الخمر والسجائر
الرجل وهو يلقي نور في الأرض
نور في سرها / كسرتني الله يخربيتك يا اخي
الرجل / شوف يامعلم البنت دي لقتها واقفه بره بتتصنت علينا يامعلمي
نظر لها الرجل الكبير بقرف من هيئتها / ارميها في المخزن لحد مانشوف حكايتها
نور / لا بقولكم ايه انا سمعت فلم الكرنك ميت مره وعارفه كل حاجه فاللي هيقرب مني هشرحه
الرجل الكبير / تشرحي مين يامره يامعفنه انتي مش شايفه نفسك ولا ايه
نور / نعم نعم نعم مالي شكلي ياخويا ده انا مزه كله يتمني قربي بس يكشي هي النفس بس
الرجل الذي احضرها / قومي معايا وبطلي رغي يخربيتك شكلك ده
نور وهي تشد يدها منه / بس متزقش الله
الرجل / انجري يابت من غير صوت
ادخلها في غرفه صغيره ورماها وذهب
نور / مابراحه ياجدع شويه الله
ثم قالت بنبرتها الطبيعيه / ياسوادك يانور عندها حق سمر اما قالت اني مش بعرف اتصرف اديني اتقفشت اهو ولولا تنكري كان ذمانهم اغتصبوني
ثم ابتسمت بفخر / انا ذكيه لانى اتنكرت كده تيجي سمر تشوفني
ثم تراجعت / لا تيجي تشوف خبتي ولا ايه ثم بنبره تمثل في البكاء / ياصغننه علي البهدله يانور اهئ اهئ كل بسببك ياسيد
في الخارج كان الرجال يجلسون يتحدثون حول صفقه جديده فجٱه رأوا ظل قادم من أمامهم رفعوا نظرهم وجدوا لرجل بلحيه كبيره وله أعين سوداء يقف أمامهم أغلق هذا الرجل الباب وذهب تجاههم تحت نظراتهم المتعجبه من جرأته كيف يأتي الي عصابه الفتوه بقدمه ذهب هذا الرجل والذي لم يكن سوي الشيطان متنكرا وجلس أمام كبيرهم ووضع قدم علي اخري
الكبير بغضب/ انت مين ياض انت وازاي تدخل كده علينا انت مش عارف احنا مين
نظر لهم نظرته المرعبه / لا عارف المرحومين والمغفور إليهم عصابه الفتوه
نظروا له بصدمه من هذا الذي يتجرأ ويحدث زعيمهم هكذا احد الرجال / انت حفرت قبرك بايدك
نظر لهم ببروده الذي يقتل من أمامه /تؤ تؤ تصحيح انتم اللي حفرتوا قبركم.........
خلص الفصل اتمني يعجبكم ودي مجرد بدايه بس وبإذن الله الجاي يعجبكم
مقابله الشيطان ونور هتبقي عامله ازاي
توقعتكم وايه رأيكم في أول فصل ������
دمتم سالمين
رحمه نبيل � �
再见��
#بنت_الشيطان
#الفصا_الثاني
••
"نسألك يا الله لطف القدّر، وحلاوة الأيام،
وسعادة الروح وراحة القلب..))"♥🌍
~"حفيدات عائشه..♥🌍))"~
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋
في المدرسه
دخلت سمر للفصل ووضعت حقيبتها علي مكتبها
سمر / بهدوء كده عايزه اعرف مين كريم اشرف
قام فتي برفع يده / انا يا ميس انا
سمر / فخور اوي ياكريم تعالي ياحبيبي
ذهب إليها الفتي
سمر / عايزه اعرف ياكركر ياقلبي مين اقنعك ان الفرانكو هو الانجلش ياحبيبي
كريم / يعني ايه فلامنكو
سمر بصبر / كمان فلامنكو اتفضل يا استاذ كريم اسفه علي ازعاجك
ذهب كريم لمكانه
سمر / الاستاذ النحنوح خف تسبيل الله يكرمك ياحبيبي والبنوته الصغيره علي الحب لمي نفسك ياختي جاتكم البلي
طرق باب الفصل ودخل المدير
المدير / بقاطعكم ولا حاجه
سمر / اتفضل يافندم ولا يهمك
المدير / انا بس كنت عايزه اشوف مستويات الأطفال في تحسن ولا لا
سمر بصوت منخفض / هو انا لحقت اعمل حاجه ده انا مبقاليش هنا يومين
المدير / بتقولي حاجه يا استاذه سمر
سمر / احم لا يافندم ولا حاجه اتفضل يافندم
المدير للطلاب / good morning
نظر له الطلاب ببلاهه وفتحوا فمهم
سمر / احيه ياكسفتك ياحازم
احد الطلاب وهو يرفع يده / انا عارف ياميس اجابه السؤال ده اجاوب
سمر / سؤال؟!!! 🤔 جاوب ياحبيبي
الطفل / morning good
نظر له المدير ببلاهه قليلا / نعم ياحبيبي قلت ايه
الطفل بفخر / morning good
سمر بسرعه / قصده good morning حضرتك بس الولد ده عنده حول بس
الطفل باصرار /لا هي morning good
مش احنا لما حد يقول السلام عليكم بنقول عليكم السلام
هو زيها بقي good morning نرد morning good
نظر لها المدير
سمر بدفاع / ياحضره المدير دي لسه تاني class ولسه مبدأناش حاجه
المدير / بس مش لدرجه التحيه دي أساسيات يا استاذه ودول سنه سته
سمر / يافندم مش انا اللي كنت مسؤله عن الفصل انا لسه مسكاه قريب يعني ملحقتش اثبت نفسي
المدير / تمام يا انسه سمر قريب جدا هعمل مرور تاني واشوف وصلتي معاهم لفين
سمر / بإذن الله يافندم اشرف حضرتك
ذهب المدير نظرت سمر للطلاب بشر/ روحوا الله يكسفكم طلعوا الكتاب الأبيض، اسود يا خويا انت وهو
في شركات حميد الشرقاوي
كان عمر يعمل علي مشروع
دخلت عليه صديقته وهي فتاه لطيفه جدا وتحبه جدا ولكن هو يعتبرها شقيقته فقط
صابرين / صباح الخير ياباشمهندس
عمر وهو ينظر إليها / صباح النور ياصابرين اخبارك
صابرين / الحمدلله انت عامل ايه
نظر لها عمر ببسمه اخويه /الحمدلله بخير
صابرين / احم اي رأيك تتغدي معايا انهارده يا بشمهندس
عمر وهو ينظر لها ويعرف بماتفكر / اسف بجد يا صابرين بس والله مشغول جدا ممكن مره تانيه بإذن الله
صابرين بخيبه امل / تمام ولايهمك بعد اذنك
خرجت صابرين ونظر هو خلفها بحزن هو يعتبرها اخته فقط ولكن هي لاتنظر اليه هكذا دخل صديقه محمد ونظر لصابرين وهي تخرج
محمد / هي صابرين كانت هنا ليه
نظر عمر لصديقه /كانت بتعزمني علي الغدا
نظر محمد بحزن له قام عمر من مكتبه وذهب لصديقه / قلتلك يامحمد صارحها بحبك بدل مانت مش عارف ترسي علي بر كده
محمد / خايف ترفضني واخسر صداقتها ياعمر
عمر / يبقي علي الاقل عرفت مشاعرها بدل مانت متعلق مش طايل سما ولا ارض
محمد / تفتكر
عمر / توكل علي الله ياصاحبي
في المخزن نظرت نور في الغرفه التي هي فيها وجدت أطفال صغيره / اه ياجذم يعني مش سرقه بس لا واطفال كمان ومخدرات وبلاوي
ذهبت للأطفال وجدتهم يرتعشون من الخوف نظرت لهم بشفقه وخلعت العباءه التي ترتديها ووضعتها عليهم وبقت ببنطال قماش وتيشرت نور / يارب عديها علي خير حتي عشان الأطفال دول وانا والله لما اخرج هتدرب علي حجات تنفعني بدل مانا نيله كده
في الخارج
الرجل الكبير / لا ده انت عايز تتربي بقي
نظر لرجاله / هاتوه
ذهب احد الرجال ليحضره ولكن بمجرد ان رفع يده أمامه كان الشيطان يمسك يده ويضغط عليها بشده حتي سمعوا صوت تكسير عظامه نظر له الجميع بصدمه ثم هجموا عليه قام الشيطان ومسك الكرسي وضرب عليهم وكسره علي جسدهم حاء احد بسلاح كبير ولكن الشيطان مسك يده وقام بكسرها ورماه أرضا ومسك اخر من عنقه وخنقه وقام بضربهم جميعا ثم ذهب للكبير ونظر له نظره مرعبه / انت عايز ايه خد كل حاجه وسيبني في حالي ارجوك
نظر له الشيطان ببرود / مش بمد ايدي علي نسوان
كل هذا تحت أنظار نور التي كانت تنظر من النافذه عندما سمعت صراخ الرجال وجدت شخص يضرب الرجال بشده
نور / ايوه كسر عضمهم الكلاب دول
ثم صفقت بيدها / ايوه ياجامد لا باشا باشا يعني مفيش كلام اه لو يعلمني اضرب زيه كده
ثم فكرت لثواني / وليه لا انا هقوله يعلمني
بعدما انتهي الشيطان منهم توجهه الحجره التي توجد بها نور والأطفال وفتح الباب ركضت نور اليه / الله عليك يابني ده انت طحنتهم
نظر لها بتعجب من شكلها وتجاهلها وذهب للأطفال / كل واحد يروح لبيته يلا
ركض الأطفال للخارج ماعدا ابن السيده سماسم حيث انه كان نائم حمله الشيطان وخرج تبعته نور / انت بجد كنت فظيع انت عملت كده ازاي ها ها طب هو انت ممكن تعلمني ها اصل انا عايزه اتعلم ابقي زيك كده تفتكر هاخد وقت قد ايه اتعلم تفتكر هكون زيك كده انت مش بترد ليه
وقف الشيطان مره واحده اصطدمت به عندما وقف فجٱه
نور / اه خبطت في خرسانه ايه ضهرك ده
جائت السيده سماسم عندما رأته يحمل ابنها أخذته منه وهي تبكي وتقبله / ربنا يخليك يابني يارب ويسعدك دايما ويرزقك ببنت الحلال اللي تسعدك يارب
نظرت لها نور ببسمه ثم نظرت لهذا العملاق بجانبها
الشيطان / ولا يهمك
ثم تركها وذهب
نظرت له نور وركضت خلفه
نور / انت بتتكلم اهو امال مش بترد عليا ليه ها
ركب سيارته وكان سينطلق اوقفته نور
نور /طب حتي وصلني في سكتك ممكن
وقف ونظر أمامه ببرود
نور / اعتبر دي موافقه شكرا جدا
وركبت بجانبه
عم الصمت في السياره
بدأت نور تزيل تنكرها أزالت لون وجهها بمنديل وازالت طقم الأسنان وازالت الشعر المستعار
نظر لها ادم بصدمه من كتله اللطافه أمامه
نور / نسيت اشكرك علي مساعدتي
انا نور وانت
لم يرد عليها
نور/ انت ساكت كده علي طول
هو ليس معها الان هو مع هذه الملاك التي كانت رفيقه أحلامه منذ سنوات طويله نعم فهو منذ سنوات وهو يحلم بفتاه جميله والان هي امامه هو لايصدق
نور / مقولتليش اسمك ايه
الشيطان بدون النظر إليها / شيطان
نظرت نور له بتعجب من الاسم / ايه الاسم المرعب ده
وصل شيطان عند محطه باص واوقف سيارته نظرت له نور ببلاهه / ايه وقفت ليه
الشيطان ببرود / انزلي
نور / بس بيتي مش هنا
الشيطان / اركبي باص مش مشكلتي
نور وهي تهم بالنزول / ايه الوقاحه دي شخص معندهوش دم
نزلت نور وانطلق هو بسيارته بسرعه أخرجت نور هاتفها واتصلت بعمر ليٱتي لاخذها ونظرت خلفه بحزن كانت تريد أن تتدرب علي يده ولكن قررت انها ستفعلها ويدربها هو
ولكن كيف ستصل له
جاء عمر في هذا الوقت واخذها
عمر / خلصتي بيع جرجير
نور / هاهاها ظريف اوي يعني
عمر / مالك كده مش طايقه حد
نور / اسكت ياض ياعمر اما انا شفت حتت شاب ملهوش حل
عمر وهو يغمز لها / هي السنارة غمزت ولا ايه
نور وهي تضربه بكتفه / شوف الدماغ انا بتكلم في حاجه تانيه مش شكله خالص
عمر بتعجب / حاجه ايه
نور / ضربه
عمر / ضربه؟؟؟
نور بانبهار / اه ياعمر مشفوتش وهو بيضرب الاشرار كان عامل ازاي ولا بروده يخربيت كده ولا منظره تبص في عينه تحس بهيبه كده ونظرته مرعبه تخليك تتمني الموت
عمر بتعجب / هو مين ده
نور / معرفش حاجه وانا في المهمه كنت خلاص هروح بلاش بس هو جه انقذ الكل اه صحيح قاله اسمه الشيطان
أوقف عمر السياره بسرعه فارتد جسم نور للامام / في ايه ياغبي هتموتني
عمر وهو ينظر لها برعب / قلتي مين الشيطان
نور بتعجب من ملامحه / اه الشيطان ان تعرفه
عمر / ازاي شوفتيه اساسا وازاي متعرفيش شيطان المخابرات
نور بتعجب / شوفته زي ماشيفاك دلوقت وايه شيطان المخابرات ده
عمر /شيطان المخابرات ده حاجه كده زي الأساطير شخص اسمه لوحده كفيل يموتك بسمع انه مرعى جدا ومحدش عمره شاف شكله الحقيقي ده مشهور جدا يابنتي
نور / فعلا كان في لحيه وشنب كبار مغطين وشه غير انه لبس نضاره غطت ملامحه وكانش باين حاجه بس هو خطير اوي كده
عمر وهو يكمل طريقه / خطير ده مرعب بسمع عنه أساطير كتير والناس كلها عندها فضول تعرفه بس محدش يعرف شكله الحقيقي غير مدير اعماله بس
نور بفضول / مين هو مدير اعماله
عمر ظ سراج النويري
نور / مش ده مدير شركه النويري للادويه
عمر / هو ده يعتبر البوابه للشيطان اي حد عايز يوصل حاجه ليه بتبقي عن طريقه
نور وهي الآن عرفت كيف ستصل له وكلام عمر لم يزدها سوي اصرار اكثر
عاد لمنزله ونزع التنكر ونظر لنفسه في المرأه / اكيد مش هي ازاي ابقي بشوف واحده في أحلامي وتطلع موجوده فعلا اكيد مش هي حتي لو هي مش هينفع أقرب منها انا حياتي مش هتستحمل اي علاقه انا حياتي لشغلي بس اقنع نفسه بهذا وذهب ليستحم ويرتاح
في الصعيد
كان يجلس مع رجلان في منطقه نائيه وهو يشرب الخمر
عثمان / اه يامين يلايمني عليها
طه / هههههه انت لساتك عم تنمر علي بت عمك
عثمان / ومش هستريح غير لمن تكون مرتي
عوض / البت دي راحت مصر غير انها ضابط هتبصلك كيف يعني
عثمان / ليه مشبهش ياولد المركوب ولا ايه
طه / عوض مش جصده يا عثمان بس هو جصده انها اكيد شافت شباب هناك حلوين ومش هتبص للرجال حدانا اهنه
عثمان / ولو نور ماهتكونش غير ليا حتى لو اضطريت اقتل عشان اوصلها
دخلت نور للمنزل هى وعمر وجدت سمر تجلس وتسمع فيلم حزين 😔 وتبكي اقترب نور منها / يابنت الهبله يا سمر مالك ياختي
سمر ببكاء / اعاااااا شفتي يانور البطل ضحي عشان خاطر يسيب حبيبته تعيش بسلام كان ممكن يبطل خمره ويعيش معاها بسلام بس لا انتحر الجبان
نظرت نور للفيلم / اشيقي تو هو انتي مش اتفرجتي عليه ميت مره
سمر / بس حلو اوي بحب اسمعه
عمر بعدما بدل ثيابه وخرج / عملتي اكل ياسمر
سمر/ اكل ايه بقولك البطل انتحر
عمر / مايولع احنا هنطفح ايه
سمر / معملتش اكل
عمر / نعم ياختي معملتيش اكل ليه
نظرت له سمر / ايه جيت من المدرسه صححت الكتب وبتفرج علي الفيلم اقطع نفسي
عمر / لا معاذ الله نولع احنا حضرتك عادي
نور / خلاص ياعمر هغير واجي اعملكم بطاطس
عمر / بطاطس بطاطس معدتنا وجمعتنا منها
انا هنزل اجيب من السوبر ماركت لانشون وجبنه ومربي وهفوت علي الفرن اجيب فينو نمشي بيه اليوم
نور حتى تخرج عمر من عصبيه / اشطا ياكبير وانا هعمل عصير برتقان واعمل فشار ونجيب فيلم رعب وننتقم من البت دى
عمر بضحك / اشطا يبشه.
وخرج ليحضر الطعام وهي دخلت لتبدل ثيابها وبقيت سمر تشاهد الفيلم
دخل سراج للمنزل وجد شيطان يجلس أمام التلفاز وهو شارد نظر له بتعجب
سراج / شيطان انتي يابني.
نظر له بدهشه / انتي جيت امتي
سراج / لسه جاي مالك سرحان في ايه.
شيطان / ولا حاجه عادي مهمه كده جبت عشا معاك
سراج / اه جبت امتي ربنا يتوب علينا من أكل بره ده بقولك ايه مش ناوي تتجوز كده وتجيب وحده تعمل حس في البيت بدل ما احنا بوزنا في بوز بعض كده
نظر له شيطان / تفتكر حياتي تسمحلي اني اتجوز
سراج / ليه لا عادي
نظر له بشرود / انسي بقولك ايه يلا ناكل ونخرج عشان انا زهقان
سراج برفع حاجب / الشيطان عايز يخرج
الشيطان / ايه مش بني آدم ولا ايه.
سراج / لو عايز الصراحه ولا تمت للبني ادمين بصله
نظر له نظره مرعبه / طب يلا روح جهز السفره بدل ماتترحم علي نفسك
سراج وهو يركض من أمامه /هروح اجهز السفره
نظر شيطان في اثره وتذكرها هي مقتحمه أحلامه سرعان مابعدها عن عقله
عاد عمر وجد الفتاتان تتقاتلان
وضع عمر الأشياء علي السفره وركض لهم يحاول الفكاك بينهم ولكن كان الضرب الأكبر من نصيبه
عمر وهو يحاول جعلها تتوقف / اهدي يا سيد المعلمين بس هي قدك دي
سمر / ابدا وديني اجبها من شعرها الوليه دي
نور / امسكها ياعمر دي بقت مسعوره
عمر / طب في ايه فهموني
سمر وهي ترفع في وجههم فستان يبدو أن جديد ولكن به بعض القطوع.
عمر / ماله ده
سمر بصراخ وهي تحاول امساك نور من شعرها / الاستاذه قطعتلي الفستان اللي مش لبسته غير مرتين عشان ترقع العبايه اللي اتنكرت
نور تحاول اقناعها / عشان اكمل الدور يا سوسو يعني اروح بعبايه كامله وعاديه
نور وهي تضربها ولكن تأتي الضربات في عمر / لا ازاي تقطعي الدريس الجديد بتاعي عشان نسبك الدور وفي الاخر فاشله برضو
نور
نظرت لها نور بصدمه كٱنها قالت شئ لاتسمعه كل يوم / انا فاشله ياسمر
سمر / اه فاشله ايه زعلتي قال يعني مكنتيش تعرفي
نور نظرت لها بغضب / فاشله في عينك ياسمر انا ضابطه محترفه
سمر بسخريه / ضابطه ياشيخه غوري انتي بتعرفي تضربي عيل صغير
نوى بتحدي ستندم عليه / طب ايه رآيك اني في خلال تلات شهور هكون محترفه
سمر / لا والله طب انا موافقه
نور بتحدي / هتشوفي
عمر متدخلا ليفض القتال /time out ياجماعه يلا نطفح عشان هموت من الجوع
نور وهي تذهب ناحيه الغرفه / كلوا انتم بالهنا والشفا
سمر في اثرها / هي زعلت مني
عمر / الصراحه انتي زودتيها ياسمر مش كفايه كله شغال إحباط فيها نيجي احنا كمان نحبطها
نظرت سمر له بدموع خوف ان تكون احزنت والمت قلب اختها
دخلت سمر لغرفتها هي ونور وجدتها مسطحه علي الفراش وتنظر للسقف
سمر مقتربه منها / نور انتي زعلتي مني عشان قلت عليكي فاشله
نور وهي تربت علي يدها / لا عادي ياقلبي انا بتتقالي الكلمه دي اكتر من السلام عليكم وانتي عارفه اختك عمرها مابتحط حاجه في دماغها ابدا عشان اقدر اكمل.
عانقتها سمر / حبيبتي انتى مش فاشله ابدا كفايه قلبك الأبيض ده اللي زي الأطفال انتي جوهره يانور عيني
ابتسمت نور على اللقب التي تقوله دائما سمر / حبيبتي ربنا يديمكم ليا يارب
سمر / امين يا قطتي يلا بقي نطلع ناكل والا زمان الواد عمر نهي علي السفره. نظرت لها نور بضحكه طب روحي الحقيه وانا هغسل ايدي واحصلكم
خرجت سمر وأكملت نور تفكيرها كيف ستستطيع خلال ثلاث شهور القتال في البدايه هي كانت تأخذ امر الشيطان كتسليه لوقتها ومن باب الفضول ولكن الآن أصبح امر محقق يجب أن تبدٱ في خطتها سوف تجعل الشيطان يدربها بنفسه وهذا ماعزمت ان تنفذه في الصباح الباكر
في الصعيد كان يجلس كعادته مع طه وعوض
عثمان / يابووي البت نور مش عم تخرج من نافوخي
طه بخبث / هي تستحج الصراحه وهي كيف الجشطه
نظر له عوض بقرف هو يعرف طه دائما يطمع بكل شئ له ولا يبالي ان كانت تخص احد او حتي صديقه المقرب هذا اذا اعتبرنا ان نور تخص عثمان
كل هذا وعثمان لايعي شئ بسبب الثماله جاءت اليه فتاه تعمل هناك وأخذت تغويه واطاع هو شيطانه وغادر معها لشقتها التي اشتراها له فقط بعيدا عن منزلهم
كان شيطان يقوم بالتمارين في حجره تمارينه وكان يقوم بها بشده دخل عليه سراج وفي يده ظرف يوحي بمهمه جديده نظر له الشيطان نظرته المظلمه وجسده المعضل يلمع بسبب عرقه الذي يتساقط
سراج / القائد بعت لك تفاصيل المهمه الجديده
نظر له شيطان بمعني ان يكمل
سراج / جهز نفسك للذهاب لاسبانيا
نظر الشيطان أمامه بنظره توحي باستيقاظ الوحش داخله............
الفصل خلص اتمني يعجبكم وبجد من الاول كده عايزه تفاعل لان الروايه التانيه بجد مكنش فيها تفاعل كتير او يكاد يكون مفيش تفاعل يعني بارت قرأه تقريبا ١٥٠٠ شخص يبقي فيه ٢١ تصويت بس بجد حاجه بتخيب الامال والله هتخسر ايه لو البارت عجبك تدوس فوت لو سمحتوا ممكن تقدير شويه لتعبي
ياتري نور هتوصل للشيطان ولو وصلت هيوافق يدربها ولما يوافق حياتهم هتمشي ازاي بجنون وطفوله نور وبرود وشراسه الشيطان ♥️
كل ده هنعرفه في الفصول الجايه الروايه لسه في الأول ولسه الكبير جاي ورا 😉
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ ❤️ 美心
再见♥️♥️🤗🌷
#بنت_الشيطان
#الفصل_الثالث
رسالة لك 💌
إن الله الذي يُضيء ما بين المشرق والمغرب
لن يعجز أن يضيء عتمتك الصغيرة...))"♥🌍
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
استيقظت نور من نومها ونظرت حولها لم تجد احد وتعجبت من ذلك فعاده يٱتي عمر ليوقظها هي وسمر اين هم ياتري هزت كتفها بعدم مبالاه وخرجت الصاله وهي ترتدي بيجامه طفوليه وتربط شعرها علي هيئه (ديلين فرس) دخلت المطبخ لتبحث عن إفطار لها وجدت رساله علي باب الثلاجه من سمر
سمر / صباح العسل يانور عيني عمر عنده مشروع جديد عشان كده مشي بدري وانا عندي حصه اولي عشان كده روحت المدرسه بدري ومرضتش اصحيكي عشان تعبك امبارح وانت مخطوفه ومسحوله ياعين امك
ملحوظه :انا اللي كلت الجبنه
انهت نور الرساله وهي تضحك علي ابنه خالتها المجنونه
فتحت الثلاجه لم تجد سوي بيض وخضار وبعض المربي واللانشون /لازم اقول لعمر يجيب خزين عشان الاكل ده
اغلقت الثلاجه ودخلت لغرفتها وهي تنوي ان تأكل اي شئ من الخارج خرجت من الشقه وجدت في نفس الوقت يخرج هذا الشخص السمج الذي تمقته استاذ عاطف محصل ضرائب معجب بها ويريد الزواج منها وعرض عليها ذلك
حاولت أن تتجاهله وتذهب ولكنه اوقفها
نور / نعم يا استاذ عاطف فيه حاجه.
عاطف بنظره تفحصيه لها /اه هو انا
نور لاحظت تفحصه لها / تصدق انك راجل ناقص
عاطف / الله الله الله ليه الغلط ده بس ياحظابطه
نور / حظابطه ده انت راجل وسخ متزوج ومخلف وعينك عايز تندب فيها رصاصه يامعفن
عاطف / ليه كده ايه اللي يعيبني يعني ده انا هعيشك عيشه ملوكي متحلميش بيها
نور وهي تشير لبطنه / بكرشك ده
نظر لها بحده
نور/ لا متشكرين افضالك مش بحلم انا بأحلام دي اصل بقول المعوذتين قبل ماانام
وتركته وغادرت نظر عاطف في اثرها بغيظ / ماشي يانور مسيرك يجي اليوم اللي تترجيني فيه اتجوز وساعتها هذلك يا قمر بس الصبر
ذهبت نور بغضب / ناقصه اهلك هي علي الصبح اووف
ثم ذهبت باتجاه عربه فول علي اول شارعها
نور ببسمتها المعروفه / صباحك فل ياعمو حمدي
حمدي وهو يضحك / يابكاشه صباحك قشطه ياقلب عمك حمدي ها ياست البنات نفس الطلب
نور / اه بس بسرعه ياعم حمدي عشان متٱخره
عم حمدي / حاضر يابنتي
وضع لها حمدي طبق فول ورغيفين من العيش وبيضه مسلوقه وطبق سلطه وطبق بطاطس مقليه اخذت نور تٱكل بسرعه وجدت هاتفها يرن نظرت وجدتها صديقتها مريم
نور وهي تٱكل / الو يامريم
مريم / انتي فين ياحجه اللواء عايزك وطالبك من بدري
نور / يا ربنا كل يوم لازم ابدأ بوصله تهزيق محترمه
مريم / هههه طب ياختي بسرعه لتبقي الدبل
نور / جايه اهو
اغلقت نور وصنعت ساندوتش لها وغادرت وهي تركض / سلام ياعمو حمدي عشان هتكدر
ضحك حمدي عليها فكل مره يحدث نفس الشئ هذه الفتاه ببسمتها وطفوليتها ومشاكستها قد عوضته غياب الأبناء دعي لها أن يرزقها الله شخص يسعدها ولم يعلم انها ستكون بنت الشيطان ♥️
في طائره متجهه لاسبانيا كان يجلس شاب صاحب بشره بيضاء وشعر اشقر وعيون زرقاء ولحيه خفيفه
اخذ الشاب ينظر في الملف أمامه الذي يحتوي علي مهمته نعم فهذا الشاب لم يكن سوي الشيطان ولكن متنكر حيث انه يلبس قناع بشكل اخر ولا احد يعرف شكله الحقيقي نظر في الملف أمامه مهمته الجديده هي الميكروفيلم الذي يتصارع عليه اكبر زعماء المافيا هو لايعلم مايحتوي عليه هذا الميكروفيلم سوي انه سلاح جديد وخطير ولكن ماهو متأكد منه انه مهمه جدا وهذا بسبب رغبه كل زعيم في الحصول عليه بل وصل الأمر للقتال بينهم واخر من فاز به أو عفوا سرقه هو ماتينيو الخابيترو زعيم مافيا أسبانيا والذي مولع بمصارعه الثيران كما يملك حلبه مصارعه خاصه به ليستمتع بالقتل نعم فالثور في هذه الحلبه ليس ثور 🐂 عادي بل ثور قاتل يقتل دون تردد ولم يستطع احد ترويضه سوي ماتينيو الخابيترو كما أنه ليزيد التحدي وضع جائزه لمن يستطيع هزيمه ثوره المميز وهي ان الفائز يمكنه طلب اي شئ منه دون أن يرفض طلبه أغلق الشيطان المستند ونظر أمامه يبدو أن مهمته هذه المره ليست ككل مره اغمض عينيه وهو يفكر في الطريقه التي سيصل فيها لماتينيو الخابيترو
وصلت نور المديريه وكل شخص يراها ينظر لها نظره لم تفهمها ويخبرها بالتوجه لمكتب اللواء تعجبت منهم نور هل لهذه الدرجه يحبون ان يتم تكديرها فهم يخبروها للذهاب ببسمه عريضه
ذهبت نور ودقت الباب وانتظرت الرد
اللواء من الداخل/ اتفضل
دخلت نور وهي تنظر له بقلق / حضرتك طلبتني
رفع اللواء رأسه لها / نور بنتي وبنت صاحب عمري الغالي
نظرت له نور بتوجس وضيقت عينها
أشار اللواء للمقعد / اقعدي اقعدي واقفه ليه ها تشربي ايه بقي
نور بدون تردد/ فراوله بلبن.
نظر لها اللواء بتعجب ثم طلب لها العصير
اللواء / برافو عليكي يابنتي انا كنت واثق انك قدها رفعت راسي بين المديرات التانيه
ثم اقترب منها بهمس / بس قوليلي ازاي عملتيها دي
نظرت له نور بتعجب ونفس الهمس / عملت ايه حضرتك
اللواء / كفايه تواضع بقي المديريه كلها شافت انتي عملتي في عصابه الفتوه دول متكسرين خالص ورجعتي الأطفال لاهلهم وبعدين كلمتينا نروح نقبض عليهم وهما متلبسين والمخدرات محطوطه مكان ما كانوا
نور وهي تفكر هي فعلا اتصلت بهم ولكن ليست هي من ضربتهم
نور لتوضح الأمور / بس يافندم مش...
قاطعها الطرق علي الباب ودخل العسكري يحمل العصير وضعها وخرج
اللواء وهو يشير للعصير/ اشربي يابنتي العصير واجهزي عشان المهمات الجايه محدش هيطلعها غيرك
بصقت نور العصير / نعم مهمات ايه اللي اطلعها دي
اللواء / انتي نجحتي في المهمه دي بامتياز فعشان كده المهمات الصعبه هنوكلها ليكي
نور وهي تنظر له بملامح توشك على البكاء اي مهمات صعبه هذه هي تكاد تقتل في المهمات العاديه نور محاوله التهرب / احم لا يافندم احب اسيب المهمات الصعبه للي بيعملوها مش عايزه اقطع عيش حد.
اللواء / انا اخدت القرار يا سياده النقيب اتفضلي انهارده اجازه تقديرا لتعبك امبارح
نور محاوله قول ماحدث / يافندم حضرتك فهمت غلط مش ...
اللواء مقاطع / انا اخدت قراري ياسياده النقيب اتفضلي
نظرت له نور بحنق طفولي وأخذت تتمتم وهي تخرج وتقلده / خلاص اخدت قراري ياسياده النقيب اتفضلي ياستير عليك راجل
ثم قالت ببكاء مصطنع / يامرك يا نور هعمل ايه دلوقتي اروح المهمات الصعبه واستشهد ولا ادور علي الراجل الغامض بسلامته واخليه يدربني ايوه ده فعلا اللي هعمله هروح للي اسمه سراج ده واقنعه يوصلني ليه مهو مقدميش حل غيره يارب بقي
ثم خرجت من المديرية وركبت تاكسي 🚖 وتوجهت لشركات النويري
وصلت نور للشركه وهبطت نظرت لها بانبهار / واااااااااو ايه الشركه دي
ثم نظرت للمدخل وهي تشجع نفسها الأمر الان لم يعد تسليه او فضول او حتي تحدي سمر بل حياتها ابتلعت ريقها وتوجهت للشركه اوقفها الحارس / رايحه فين انتي.
نور وهي تنظر له في الأعلي / طالعه لمدير الشركه
الحارس / وهو اي حد يجي للمدير نطلعه يلا ياعسل روحي العبي بعيد
نظرت له نور بغضب هل يراها طفله ام ماذا نظرت لثيابها هو معه حق فهي ترتدي سلوبيت جينز وقميص اصفر اسفله وتربط شعرها بفيونكه صفراء نظرت له برجاء ولكنه قابله ببرود نور في نفسها / ياباي علي دمك ايه ده انا شرطه المفروض ادخل عادي ايه الهبل اللي انا فيه ده
أخرجت نور الكارنيه الخاص بها ووضعته امام عينه وتكلمت بحده / عايزه اشوف المدير
الحارس بخوف / اسف يافندم مكنتش اعرف حضرتك اتفضلي
دخلت نور وهي تضحك عليه / ايه يانور الحلاوه دي يابت ههههه
وجدت أمامها الاستقبال ذهبت وجدت فتاه جميله جدا ومحجبه تجلس
نور / السلام عليكم
الموظفه / عليكم السلام اتفضلي اساعدك ازاي
نور ببسمه لطيفه / عايزه اقابل المدير.
السكرتيره / مستر سيراج
نور هزت رأسها
الموظفه / مستر سيراج في الدور 43 هناك هما هيوروكي المكتب بتاعه
نور /شكرا ليكي
الموظفه / العفو يافندم ده شغلي
انطلقت نور وذهبت المصعد وصل المصعد وفتح بابه ورأت شئ جعلها تفتح فمها بصدمه
وصلت الطائره أسبانيا وهبط منها الشيطان وسار بكل شموخ وركب سياره وذهب لفندق قريب من حلبه ماتينيو الخابيترو
دخل وفتح حقيبته وأخرج منها اسلحه مختلفه وقام بتحهيزهم وتخبئتهم في أماكن لا يستطيعون الوصول إليها غادر الشيطان حجرته متجها للحلبه ركب المصعد ولكن هناك شخص أوقف المصعد دخلت هي بكل اغراء فمن يري كتله الوسامه هذه ولا يحاول اغراءه نعم فالشيطان كان بشكله الحقيقي حيث انه له بشره برونزيه وغمازتين تظهران حتي اذا تحدث لحيه خفيفه تزده وسامه طوله وعضلات البارزه من التيشيرت الأسود رموشه الكثيفه
نظرت له بافتتان تدفع عمرها مقابل ليله بين أحضان هذا الفاتن بينما هو يتجاهلها كأنها هواء اقتربت منه محاوله خلق اي حوار معه حتي يلتفت لها ولكن كان بروده هو الطاغي عليه
تنحنحت الفتاه لتلفت انتباهه بينما هو ابتسم بجانبيه وسخريه عليها ولكن يالله زادته هذه الابتسامه وسامه وكأنه كان ينقصه نظرت هي له وسحرت تماما وكادت تعرض عليه هي ليله معه لايهم مكانتها فلتذهب للجحيم ستحصل عليه ولكن قبل أن تتحدث وقف المصعد وخرج هو منه زفرت هي بغيظ لضياع هذه الفرصه منها
خرج هو لخارج الفندق واستأجر سياره واخذ يحوم حول الحلبه حتي يدرسها جيدا
ثم ركن سيارته ودخل للحلبه وجلس وعينه لاتفارق وجه ماتينيو الخابيترو ينظر اليه بدقه ويراقب ملامحه يراقب حركاته دارت عينه في المكان ليري عدد الرجال فرأي عدد مهول منهم يحاوطون الحلبه درس الأمر جيدا والان انتهت هذه الجوله بموت رجل اخر علي يد الثور رأي ضحكه ماتينيو الخابيترو وكٱنه يسخر منهم لعدم مقدره احد علي مجابهه ثوره العزيز تحرك الشيطان لخارج الحلبه وهو ينوي ان يأتي لاحقا بعد أن يرتاح ولكن وقتها سيخرج من الحلبه لمنزل ماتينيو الخابيترو
عاد للفندق وتسطح علي الفراش وأغلق عينه لتأتي لاحلامه مره اخري سارقه النوم من عينيه
فتح المصعد لتفتح عينيها من الصدمه فتي يقبل فتاه بطريقه قذره في المصعد كأنه سيأكلها
نور بصراخ بلكنتها الصعيديه فهي عندما تغضب تخرج منها لكنه صعيديه تلقائي / اخص عليكم جليل الربابه منك ليها استحي يا وسخ ايه اللي عتعملوا في البنيه ده انت ناجص تأكلها يامعفن اسفوخس
بينما الشاب والفتاه يكادان يموتان حرفيا من الاحراج
نور وهي تتخطاهم لتدخل المصعد / ناس جليله حيا بصحيح
نظر الشاب للفتاه بعد ذهاب نور بحرج نظرت هي له بلوم وتركته وذهبت
نور في المصعد وجهها كان احمر من الاحراج الذي تعرضت له فهي كالطفله لاتعرف هذه التصرفات ابدا ليس كالشباب هذه الأيام يتفننون في هذه الأشياء القذره
وصل المصعد الطابق المطلوب وخرجت نور واتجهت للسكرتيره وجدتها عكس موظفه الاستقبال فهذه ترتدي ثياب اوووه عذرا ترتدي قطعه قماش بالكاد تغطي جسدها وشعرها المصبوغ والميكب الكثيف
اتجهت نور إليها / لو سمحتي ممكن اقابل مستر سيراج
نظرت لها للسكرتيره بقرف من أسفل قدمها لبدايه رأسها / في ميعاد مسبق
نور / لا بس كن...
قاطعتها / يبقي مينفعش تدخلي
نور / بلغيه بس ان.....
السكرتيره بصراخ/ انتي مش بتفهمي ماقلت ماينفعش
نور وهي تكاد تبكي فهي لاتحب لاحد ان يصرخ عليها رغم أنها شرطيه ويجب أن يكون قلبها شديد ولكنها لم تخلق لهذه الوظيفه كما تقول رغم ذكائها نور بحده ودموعها محبوسه / انتي بتزعقي كده ليه هو انا بشتغل عندك ولا ايه
السكرتيره / اخرجي بره بدل ما انادي الأمن
نور بنظره مميته / ناديهم كده وانا هبيتك في الحجز
خرج سيراج علي صوت نور والسكرتيره /ايه الصوت العالي ده
السكرتيره / سوري يامستر سيراج بس الانسه مصره تقابلك مع اني مفيش ميعاد مسبق
نظرت لها نور بتعجب من رقتها ثم نظرت لسيراج الذي نظر لها بصدمه يالله انها هي كيف ذلك
نور/ انا قلتلها اني عايزه حضرتك في شئ مهم والأستاذه علت صوتها ولا كأنها في شركه محترمه هي دي معامله الناس في شركه حضرتك يا سيراج بيه
نظر سيراج للسكرتيره / حسابك معايا بعدين
وانتي اتفضلي معايا
دخلت خلفه نور بكبرياء ولكن قبل أن تدخلت أخرجت لسانها للسكرتيره ورفعت راسها ودخلت
دخل سيراج وجلس علي مكتبه واشار لنور بالجلوس وهو مازال يحقق في وجهها ولا يصدق مايراه
نور / اسفه علي اللي حصل بره واني ازعجت حضرتك وجيت من غير ميعاد بس كنت عايزه حاجه مهمه من حضرتك
سيراج وقد آفاق من تأمله / حاجه؟؟ حاجه ايه؟؟
نور / احم الشيطان
في المدرسه كانت تسير سمر فجأه خرج هو في وجهها
سمة بشهقه / يا ستير يارب في ايه يامستر إيهاب حد يخرج فجأه كده
إيهاب بسماجه / حبيت أصبح بس علي العسل
سمر / ياخي بطل تلزيق بقي علي الصبح ايه القرف ده اخفي من وشي كده
ثم تركته ورحلت
إيهاب / مسيرك ياجميل تيجي تحت المخرطه
رحلت سمر وهي مغتاظه ودخلت لغرفه المعلمين
وجدت امرأتان تتحدث ان بصوت منخفض ونظرن للجميع في الغرفه
سمر/ اذاعه الشرق الأوسط هنا ناقصه قرفكم
احد الامرٱتان / ابله سمر ازيك محدش بشوفك من ساعه ما اتنقلتي هنا يعني ايه مش قد المقام عشان تقعدي معانا
سمر في سرها / اقوم اجبها من شعرها الحيزبونه دي
ثم نظرت لها ببسمه تجاهد لخروجها/ لا ابدا يا ابله انتصار بس مش بيبقي عندي وقت فاضي
المرأه الاخري / الله يعينك ياحبيبتي الا قوليلي صحيح مفيش حاجه كده ولا كده
سمر بحاجب مرفوع/ حاجه ايه دي
نجيبه (المرأه الاخري) / عريس ياحبيبتي ولا انتي ناويه تعنسي ولا ايه
انتصار / متزعليش مني بس انتي سنك كبير كده القطر يفوتك ياختي ارضي باي حد
نجيبه / انا عندي عريس ليكي إنما ايه مركز وقيمه المعلم زينهم منتي عارفاه يا انتصار
انتصار / المعلم زينهم الا يانجيبه لو تمت ااجوازه تبقي محظوظه اوي
نظرت لهم سمر بقهر / لا معلش مش هتجوز دلوقتى
انتصار / ليه ياختي ده انتي داخله على التلاتين هتستني ايه اكتر من كده
نجيبه /الراجل ميتعيبش يا ختي هو بس كان متجوز قبل كده مرتين بس ربنا رزقه خلفته كلها بنات فحابب يتجوز واحده تجيبله الواد
نظرت لها سمر بقوه تخفي خلفها انكسارها / ابقي شوفيله اي واحده يتجوزها غيري انا مش ارنبه عشان اتجوز واحد للخلفه بس وكمان مش فيا حاجه عشان اتجوز واحد متجوز مرتين وياريت كل واحده تخليها في نفسها وبلاش النميمه دي عشان ربك حذر منها يامؤمنه منك ليها
وأخذت حقيبتها وخرجت مع رن الجرس واتجهت للفصل دخلت بروح مكسوره بسبب الكلام الذي سمعته جلست علي مكتبها بحزن
نظر لها التلاميذ بتعجب فهي لم تصرخ بهم كالعاده لم تشعر بنفسها وهي تبكي نزلت دموعها بصمت فزع الطلاب علي معلمتهم التى بالرغم انها لم نكمل معهم سوي اسبوع ولكن أصبحت مكانتها عندهم كبيره اتجه إليها عطوه وقال محاولا ان يراضيها / في حاجه يا ميس
نظرت له ببسمه ودموع وهزت راسها بلا جاءت جودي إليها وقالت بدلعها المعتاد / متعيطيش ياميس سمر من اي حد نوتي يزعلك
الشاب الذي دائما يسبل لجودي(عمار) / يااااه ياجودي قد ايه قلبك ابيض وطيب
نظرت لهم سمر وضحكت وسط دموعها عليهم
سمر / يخربيتك مش بتضيع فرصه عشان تسبل فيها
ثم نظرت لعطوه / وانت يامعلم بسم الله ماشاء الله بقيت تقول ميس وتطورنا اهو
نظرت لجودي / وانتي ياحنينه خفي محن في كلامك شويه وانشفي كده الواد يقول عليكي نايتي خالص
عمار / لا يا ميس هي كده حلوه اوي
سمر / يالله يا ولي الصابرين
يلا ياحبيبي منك ليها لمكانكم
عاد الأطفال لاماكنهم سعداء لعوده معلمتهم المشاكسه وبدأت سمر الحصه تحت مشاكسه وعناد الصغار الذين أصبحوا جزء من يومها
كان عمر يعمل فدخلت عليه صابرين
صابرين بخجل / ازيك يابشمهندس
عمر / ازيك يا صابرين في حاجه
صابرين بحرج / اصل المدير العام باعت الملف ده يتراجع قبل مايتبعت الحسابات عمر / تمام ممكن تسيبيه علي المكتب وانا هراجعه بس اخلص اللي في أيدي ده
كان يتحدث وهو يعمل علي المشروع أمامه
صابرين بحزن لتجاهله / تمام بعد اذنك
عمر / اتفضلي
خرجت هي وتنهد عمر بحزن هو حزين لانه يعاملها بجفاء ولكن ماذا يفعل يجب أن يجعلها تنتبه لمن يحبها بصدق
في الخارج كانت تسير هائمه تفكر فيه هو حبها الوحيد او هكذا تظن سمعت صوت يناديها نظرت خلفها وجدته هو مؤنس وحدتها وصندوق أسرارها محمد صديقها المقرب
محمد / مالك يابنتي بنادي من بدري
صابرين بحزن / معلش مخدتش بالي.
محمد ملاحظا حزنها / مالك يا صابرين
صابرين بدموع / مش بيعبرني وبيتجاهلني دايما يامحمد
اغمض محمد عينه بعذاب هي تتحدث عن عمر / طب مش هنا تعالي لو مش وراكي حاجه اعزمك علي قهوه ونتكلم
صابرين / لا مش ورايا حاجه وكمان عايزه اتكلم مع حد عشان استريح
محمد / طب اتفضلي
ذهبت ولحق هو بها وضربات قلبه تعلو بسبب قربها من معشوقتها
نظر لها سراج بتعجب كبير / شيطان
نور / اه الشيطان عايزه اوصله وعارفه ان مفيش غيرك ممكن يوصلني ليه
نظر هو لها / وانتي عرفتيه فين
نور حكت له يوم مهمتها
الان فقط عرف لما دائما يجده شارد منذ ذلك اليوم لانه رأها مقتحمه أحلامه عرفها سراج فور رؤيتها بسبب الرسومات الكثيره الخاصه بها في قصر الشيطان حيث أن الشيطان يرسم دائما لوحه لها بالحلم الذي حلمه لم يظن سراج ان تكون هذه الفتاه موجوده حقا ولكن ياللقدر هى أمامه وتتحدث معه بل وتريد رؤيته وهو سيكون اكثر من سعيد في اصالها له بل وسيجعلها تري وجهه الحقيقي هو يشعر انها هي من ستكون رفيقه صديقه ولكن ليتأكد في البدايه انها ليست من طرف احد من أعدائهم
سراج / وانتي ايه اللي يوديكي مكان زي ده
نور / كنت في مهمه
سراج بحاجب مرفوع / مهمه
نور وهي تخرج الكارت الخاص بها / انا النقيب نور السيد
نظر سراج للكارنيه ثم نظر لها بتعجب كيف يمكن لهذه الصغيره ان تكون في الشرطه هو في البدايه ظنها طفله
سراج / ممكن اعرف عايزه تقابليه ليه
نور / احم افضل اعرفه هو بنفسه
سراج / تمام بس شيطان مش موجود حاليا
نور بخيبه امل / مش موجود امال ايه
سراج وهو يكاد يضحك علي منظرها الطفولي / هو خرج بره مصر
نور / وهيرجع امتي طيب
سراج / علي حسب الشئ اللي بيعمله ممكن تسيبي رقمك وانا هكلمك لما يوصل
نور / تمام ياريت لو مش هتعبك رقمي 011.....
سراج /تمام سجلته بإذن الله يرجع وابلغك
قامت نور من مكانها / طب استأذن انا وشكرا لحضرتك واسفه تاني لو ازعجتك
سراج / لا ولا يهمك نورتينا
خرجت نور وهي تتذمر لعدم وجوده هنا ياربي ستضطر ان تنتظر عودته فلتدعي الا يكلفها اللواء باي مهمه حتي ذلك الوقت
خرجت نور من المكتب وتحركت بكبرياء أمام السكرتيره وخرجت وهي تضحك علي ملامحها وركبت سياره واتجهت للسوق لتشتري بعض الأشياء بدلا من انتظار عمر
استيقظ الشيطان من نومه وجد انه نام لخمس ساعات قام وارتدي ثيابه وتنكر في شكل الشاب الذي حضر به وخرج متوجهه ناحيه الحلبه
دخل للحلبه وجدهم يسحبون الشخص الذي كان يقاتل الثور ويبدو انه أيضا تم القضاء عليه ضحك ماتينيو الخابيترو ضحكته المقيته وقال بلكنه اسبانيه / ماذا الا يوجد هنا رجل شجاع يستطيع أن يواجهه ثوري ام ماذا.
صدح صوت في الحلبه / انا استطيع ذلك
نظر الجميع لصاحب الصوت وجدوه شاب الذي لم يكن سوي الشيطان..............
خلص الفصل بس لسه حكايتنا مستمره ولسه يعتبر بنمهد للأحداث اللي بجد وما خفي كان أعظم
اتمني متنسوش الفوت والتعليق لو سمحتم
ياتري سمر هتفضل تسمع الكلام ده كتير ولا قريب هتلاقي اللي يعوضها؟؟؟
سراج هيخلي نور تقابل الشيطان وتشوفه بجد؟؟؟
ايه رده فعل الشيطان لما يقابلها؟؟
حياتهم هتبقي عامله ازاي لما نور تدخل فيها بضحكتها وعبطها ومشاكستها؟؟؟
الشيطان هيشوف الويل علي ايد نور هل هيستحمل ولا........ ♥ 🌍
كل ده في الفصول الجايه من بنت الشيطان عايزه اعرف رأيكم يا جماعه لو سمحتم اكتوا لو عجبتكم ونقشوني مثلا في احداث الروايه عشان الملصقات دي بتحسسني انكم بتراضوني والله وانها مش حلوة
بإذن الله المواعيد كل يوم الساعه ٤ والساعه ٨ هنزل فصل جديد 🆕 اتمني يعجبكم 😘 😘
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ ❤️ 美心
再见♥️♥️✌️
-
#بنت_الشيطان
#الفصل_الرابع
اللَّهُـمَّ إستجِب لنا ما تعجزُ ألسِنتنا عن قوله وأنتَ تعلمهُ وتقبّل كُلُّ دّعوة تسكُن في قُلوبنا ولا نعلم كيف نرفعُها إليكَ♥🌍
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
صدح صوت الشيطان في الحلبه وهو يقول / انا استطيع
التفتت له جميع الرؤوس من هذا المختل الذي يدخل تحدي كهذا بعدما رآي ماحدث لمن قبله
ماتينيو الخابيترو نظر له بدقه / اذا يافتي انت تملك الجرأه لمحاربه ثوري
نظر الشيطان له ببرود
ماتينيو الخابيترو / اذا جهزوا هذا الشاب للحلبه
جاء بعض الرجال واصطحبوا الشيطان حتي يتجهز بعدما انتهي الشيطان اصطحبه الرجال للحلبه دخل شيطان وهو يركز بنظره علي هذا الباب الذي يخرج منه الثور دقائق وفتح الباب وهلل الناس لهذا القتال ودخل الثور بكل قوه وهو ينفث بشده حينما وقع نظره علي الشيطان ركض اليه بسرعه كبيره جدا نظر ماتينيو بتعجب لهذا الشاب الذي لم يخاف او يرجف من الثور بل يقف مكانه مثل الجبل اقترب الثور من الشيطان وهو ينوي قتله نظر الشيطان لماتينيو وجده يبتسم بثقه من خسارته وجه نظره للثور الذي اقترب منه كان الثور يندفع بشده له ولكن عندما أوشك علي الوصول له كان الشيطان اذكي وقام بالتنحي جانبا في آخر لحظه حتي لايلاحظه الثور كان الثور يندفع بشده ولكن عندما أوشك علي قتله تنحي بسرعه رهيبه فاصطدمت رأس الثور في السياج الذي يحيط بالحلبه ولم يدرك الثور شيئا سوي انه هناك شخص علي ظهرة
بمجرد اصطدام الثور ركض الشيطان بكل قوته واستخدم السياج ليقفز علي ظهر الثور
قاوم الثور بكل قوته هذا الشخص علي ظهره تعلق الشيطان به بكل قوه الثور مازال يحاول التحرر منه والجمهور ازداد صوته وهتافه لهذا الغريب الذي استطاع ان يفعل ما لم يستطع اكبر مدربين الثيران فعله استطاع الشيطان ان يكبح الثور عن جماحه هدأ الثور قليلا بعدما يأس من ابتعاده ولكن لم يتوقف عن المحاوله بعد مد الشيطان يده لرقبه الثور وضغط علي عرق معين مما ثبط وقلل من مقاومته حتي هدأ تماما واستكان في الأرض نظر الشيطان لماتينيو وجد نظره في عينه توحي بالصدمه سرعان ما انقلبت بسمه خبيثه وقام بالتحدث مع رجل بجانبه بهمس خرج الشيطان من الحلبه وسار بكل برود الي الخارج ولكن اوقفه ذلك الرجل الذي همس له ماتينيو
الرجل /لحظه ياسيد
نظر له الشيطان ببروده المعتاد
الرجل / سيدي ماتينيو يريدك في قصره يريد مقابلتك
الشيطان / لا اريد.
ورحل وتركه
الرجل محاول اقناعه للعدول عن رآيه / صدقني لن تندم علي ذلك سيدي سيستضيفك في قصره خير ضيافه كما انك لم تأخذ جائزتك بعد
شيطان وهو يدعي التفكير / حسنا لما لا سوف اتي ولكن اولا سأذهب لاحضر أغراضي من الفندق
الرجل /حسنا سأرسل معك احد الرجل لمرافقتك وإحضارك للقصر
هز الشيطان رأسه ببرود ورحل
في السوق كانت تسير نور وهي تبحث عن أشياء تشتريها فجأه وجدت أطفال يلعبون الكره علي جانب احد الطرق ذهبت إليهم نور
نور بطفوله توقعها دائما في المشاكل وتنسي انها شرطيه او فلنقل تحاول أن تتناسي / أهلا ياشباب ممكن العب معاكم
احد الأطفال / انتي بنت مينفعش
لوت نور شفاهها / بس بعرف العب كوره جربوني
طفل اخر / خلاص يا سعيد خليها تلعب وتبقي في فريقي
سعيد / ماشي ياحوده يلا نبدأ
نظرت إليهم نور بحماس طفله وذهبت لتعلب معهم وبدأت المباراه وكانت حماسيه جدا حيث استطاعت نور احراز هدفين
نور وهي تقفز وتصفق /هيييييه يامعلم يامعلم يامعلم يامعلم
سعيد / علي فكره بقي انتي بتغشي
نور وهي تضع يدها في خصرها / بغش فين ده منا بلعب زيكم اهو
سعيد / عشان انتي أطول مننا
نور / ده علي اساس اننا بنلعب سله ولا ايه مش فاهمه ايه علاقه الطول بالكره
سعيد / معرفش بس انتي بتغشي
نظرت نور بتذمر / انت عايز بس تبرر خسارتك
سعيد / ابرر ايه انتي متعرفنيش ولا ايه دول مسميني سعيد تريكه
نور وهي تشيح بيدها وتأخذ حقيبتها / ياعم اتنيل ده انا فزتك مرتين
سعيد بعصبيه / طب يلا امشي من هنا بدل منعلم عليكي
نور بتوتر فهم كثيرون جدا كما انهم أطفال لايمكنها اذيتهم / عيب حضرتك لما ترفع ايدك علي واحده ست بعدين كده كده كنت همشي
وأخذت حقيبتها وركضت
عادت سمر من المدرسه
ودخلت المنزل وجدت نور جالسه وهي شارده
سمر / نور بت يانور انتي يازفتتتتته
نور بفزع / ايه ياحاجه في ايه خضتيني
سمر / سرحانه في ايه ياضنايا يكونشي بتحبي
نور / علي ايه ياختي بحب علي ايه
سمر وهي تجلس بجانبها / ليه مش بنت
نور / لا هبله ياسمر ده انا المفروض ابقي ظابط واتلم بس لا مش بقدر كل ما الاقي حاجه بحبها اعملها وانسي نفسي ومركزي
سمر بحنيه / مش معني انك تعيشي طفولتك تبقي غلطانه لا انتي بريئه اوي يانور من جوا عيشي حياتك ومتفكريش في الناس بعدين هما الظباط يعني مش بشر وبيعيشوا زينا ويضحكوا ويلعبوا مع عيالهم وتلاقيهم يخرجوا ويجروا ويلعبوا كره قدام الناس في الاخر هما بشر.
نور بضحك / بلاش الكوره عشان كنت هموت بسببها
سمر / تعرفي يانور انتي ذكيه اوي علي فكره بس للاسف انتي مش واخده بالك من كده
نور / يمكن بس هبله برضو
سمر / عندك حق بس اكيد فيه في العالم ده شخص يستحمل هبلك
نور /فكرك كده
سمر وهي تضحك / مش متأكده الصراحه بس اكيد في مكان ما يوجد شخص سيحبك ياهبله
نور / في مكان ما
في اسبانيا
تجهز الشيطان وحمل حقيبته بمجرد خروجه من الغرفه وجد رجلان ينتظرانه في الخارج أخذوا الحقائب وتبعوه حتي وصل لسياره خارج الفندق ركب السياره وماهي الا دقائق حتي وصل لقصر ماتينيو هبط من السياره ونظر للقصر بدقه
دخل الشيطان للقصر وامامه رجلين حتي وصل لغرفه معينه ادخلاه فيها واغلقا الباب ورحلا
نظر هو للغرفه التي تبدوا اثريه حيث انها مبنيه علي الطراز القديم والاثري
وجد مقعد كبير مزخرف مستقر في وسط الغرفه نظر اليه وجد ماتينيو يتوسطه
اشار له ماتينيو للجلوس جلس الشيطان بكل برود له
ماتينيو / احيك يا فتي علي شجاعتك في الحلبه كنت حقا ماهر
نظر له ببرود
ماتينيو / وانا لست بالغبي لاضيع شخص مثلك
انتبه له الشيطان اكثر
ماتينيو / ما اقصده هو انني أريدك أن تكون من رجالي
الشيطان وقد خرج عن بروده اخيرا / حقا وماذا ساستفيد انا
ماتينيو ببسمه / كونك احد رجالى هو مكسب بحد ذاته فكل شئ سيصبح متاح لك لايمكن لاحد ان يتطاول عليك
الشيطان وهو يضع قدم علي قدم /حقا
ماتينيو / نعم
الشيطان / اذا دعني افكر في الأمر اولا
دخلت للغرفه سيده غايه في الاناقه والجمال وذهبت وجلست علي جانب كرسي ماتينيو ونظرت للشيطان
عرفها الشيطان بمجرد دخولها هي نفس الفتاه التي كانت في المصعد معه وحاولت اغراءه ولكن هي لم تعرفه لانه الان متنكر
الشيطان / اذا اين ساقيم
السيده وهي تنظر له بتقيم ليس سيئا و لكن هي لا تستطيع إخراج هذا الشاب الذي رأته من رأسها
ماتينيو / صوفيا خذي ضيفنا للجناح الخاص به
صوفيا / حسنا ياعزيزي
صوفيا للشيطان /هيا ياعزيزي اتبعني
نظر لها الشيطان ببرود وسار خلفها
وصلت لجناح كبير وفتحت الباب
صوفيا بدلع كبير / هذه غرفتك ياوسيم اتمني ان تعجبك
الشيطان / حسنا
تركته صوفيا وغادرت وهي مغتاظه من بروده الذي يذكرها ببرود ذلك الوسيم مسكينه لاتعرف ان هذا البرود لايوجد سوي في شخص واحد الشيطان........
سراج خرج من شركته وصعد لسيارته وغادر توقف في الطريق بسبب رؤيته لشجار لم يهتم وكان سيذهب الا انه رأي..
كانت سمر ذاهبه لتحضر بعض الأشياء قررت أن ذهب سيرا حتي يكون هناك وقت لها لتفكر جيدا فيما حدث مع هاتان الامرأتان فجأه وجدت رجل يمسك طفل ويضربه بشده والناس فقط تكتفي بالمشاهدة
انطلقت اليه سمر بسرعه وجذبت الطفل من يده الرجل
الرجل بغضب / انتي بتعملي ايه متدخليش في اللي ملكيش فيه
سمر / انت شخص مش محترم عشان تمد ايدك علي طفل
الرجل / انت مالك انتي عيل غلط وبربيه
سمر بغضب شديد وزعيق / وهو انت مش هتقدر تعرفه غلطه غير بالضرب ليه يعني حمار الأطفال مبيتعاملش معاهم بالضرب ابدا مهما حصل
الرجل /ملكيش فيه وانت اساسا متعرفيش حاجه في تعامل مع الاطفال
سمر / لعلمك بقي انا مدرسه واعرف اوي ازاي اتعامل معاهم كويس وعمري مامديت ايدي علي طفل عندي مهما عمل
نعم فسمر تصرخ وتهدد بالضرب ولكن لم يسبق لها أن ضربت احد
الرجل / الولد ده بيشتغل عندي ومكسر لي نص الكوبيات
سمر بحده اكثر / وكمان مش ابوه انت ايه يا اخي اتقي الله
الرجل / بقولك ايه اخفي من وشي احسن والله أمد ايدي عليكي
سمر / ماهو اللي خلاك تضرب طفل هيخليك تضرب ست بس اقول ايه البعيد مش راجل غضب منها الرجل بشده ورفع يده ليضربها ولكن وجد من يمنعه ويمسك يده بقبضه شديده
نظر له وجد في عينه نظره مرعبه
سراج بغضب شديد / ايه زعلت ليه ماهي مغلطتش فعلا انت مش راجل
الرجل / وانت مالك انت بتدخل ليه يعني
سراج بسخريه / والله لو كان في راجل بجد أتدخل مكنتش اتدخلت بس هنقول ايه الناس اتعمت
نظر الرجال الموجودين بخجل من أنفسهم اكتفوا فقط بالمشاهدة
سراج وهو يخرج محفظته / الخساير قد ايه
سمر / انت هتدفعله ولا ايه متدهوش حاجه
نظر اها سراج نظره مرعبه فصمتت علي مضض
الراجل / 150 جنيه
سمر/ بقي يامعفن تضرب الواد كل ده عشان150 جنيه نتن اوي يعني
كتم سراج ضحكته عليها ودفع المال له ونظر للطفل وقال له / امسك دول خليهم معاك وده الكارت بتاعي تعالالي الشركه وانا هشوفلك شغله كويسه
الطفل بفرحه / ربنا يكرمك يابيه يارب ويسعدك
نظر سراج لسمر / وانتي مش عارفه تسكتي ايه راديو
نظرت له سمر بغيظ / ملكش دعوه بيا
سراج / والله لولا اني اتدخلت الله اعلم كان هيعملك ايه
سمر وهي ترحل / متشكرين افضالك ياسيدي
وتركته ورحلت ضرب سراج كف علي كف / يابنت المجنونه
محمد / ها ياصابرين قوليلي مالك
صابرين وقد امتلئت عيناها دموع / مش حاسس بيا خالص يا محمد حاولت اوصله بأكثر من طريقه اني بحبه بس هو مش بيحاول يفهمني نظرته ليا اخت وانا بحبه اوي يا محمد
محمد وقد تمزق قلبه / انسيه يا صابرين وشوفي نفسك هو مش شايفك زوجه ليه تعذبي نفسك
صابرين بدموع قطعت قلبه / بحبه يا محمد بحبه اوي
نظر لها محمد وفي نفسه قرر قرار سينفذه
عادي عمر للمنزل وجد سمر تدور في الصاله وتجلس نور أمامها علي الاريكه تربط شعرها (گحگه) وتأكل جزر 🥕 تبدو مثل الطفله الصغيره وهي تنظر لسمر التي لاتتوقف عن التحرك
عمر / فيه ايه يانور سمر مالها
نور وهي تهز رأسها ومازالت تأكل / معرفش من ساعه ماجات من بره وهي كده
ثم نظرت له وكٱنه توصلت لكنز / تكونش اتخانقت
عمر بسخريه/ ليه بتقوليها كده كأنك اكتشفتى الذره ماهو طبيعي سمر خرجت يعني اتخانقت مش محتاجه فقاقه يعني
نظرت له نور بغيظ / اهو بحاول افكر وانت مش بتفكر معايا
توقفت سمر عن السير ونظرت لهم بشر / بس انت وهي ياجوز معفنين عشان مطلعش عليكم العفاريت
عمر وهو يحضنها من كتفها / في ايه بس يا سكرتي ايه اللي حصل
نور / حد عاكسك يابت
نظرت لها سمر نظره شر
نور في نفسها / ايه الغباء ده هي دي أشكال تتعاكس
سمر / لا اشكالك هي اللي بتتعاكس
نظرت لها نور بتعجب / انت سمعتي ازاي
سمر / انتي بتفكري بصوت عالي ياهبله.
نور بتذمر / هبله هبله انا بيتقالي هبله اكتر من صباح الخير
عمر / هنسيب عفاريت سمر ونمسك في الهبله نور
سمر / اخفي من وشي ياعمر بدل ماطلعهم عليك وانت عارفهم
عمر / على ايه الطيب احسن ادخل اغير جهزوا الاكل
نور / طيب انا هدخل اريح شو......
مسكتها سمر من ثيابها من الخلف تدخلى ايه ياعنيا يلا جهزي الاكل
نور / ده ظلم هو انا كل يوم اجهز الاكل ايه الافتري ده
سمر / اه احنا ظلمه ومفتريين في اعتراض
نظرت نور بشكل سمر /لا يبشه امرك ياكبير انت بس استرح ويبقي عندك احلي بطاطس مقليه
سمر / هو انتي يابنتي معندكيش غير البطاطس المقليه
نور / الله مش اللي اعرفه وبعدين انا بحب البطاطس المقليه 🍟
سمر / اعملي اي حاجه لحد ما اريح شويه
نور بتمتمه بعدما رحلت سمر / خدامه أهلكم انتم الاتنين
دخلت نور للمطبخ وجدت الأشياء التي جلبتها سمر وجدت فيها معكرونه ودجاج مجمد وخضار
نور / اممممم نفسي في مكرونه بالصوص وفراخ بالخضار
ثم نظرت للاشياء بحزن / بس بيتعملوا ازاي دول
نور / فاكره ماما عملتهم قبل كده قدامي صح اول حاجه نسلق المكرونه اشطا
أشعلت نور البوتجاز ووضعت عليه قدر من الماء ليسخن ثم أحضرت المعكرونه وقامت بغسلها
نور / ايه البتاع الأبيض اللي بيخرج من المكرونه ده للدرجه دي مش نضاف
وأخذت تغسل فيهم والمعكرونه تذوب وتتحول لدقيق وهي تغسل اكثر باعتقادها انها غير نظيفه حتى أصبحت المعكرونه تكاد تختفي نور بفخر وهي تنظر الجريمه التي صنعتها / هو ده الكلام ولا بلاش اوووبس المايه غلت
ومسكت المعكرونه ووضعتها في الماء وتركتها وأخذت تغسل الدجاج تحت الماء ثم أحضرت الخضار وقطعته ووضعته مع الدجاج في صينيه ووضعتهم في الفرن ونظرت في الساعه / لسه باقي ساعه اروح بقي اعمل الصوص
وأخذت تفكر كيف تصنع الصوص لم تعرف لذا قامت بتحضير سلطه بعد مرور ساعه والمعكرونه مازالت تسلق نظرت نور في الوعاء وجدته جف من الماء لذا أحضرت ماء وصبت عليه وتركته وذهبت لترى الدجاج وجدت بسبب النار العاليه ان وجهه أصبح مطهو جيدا ولكن لم تدرك انه مازال نئ من الداخل اخرجته من الفرن ووضعته على الرخام وانتظرت ساعه وفتحت وعاء المعكرونه عفوا وعاء عجين حيث أن المعكرونه أصبحت معجنه واصبحت كتله واحده
نظرت نور بتعجب للمعكرونه هي لم ترى معكرونه هكذا من قبل
نور / مش مشكله بقي انا تعبت هروح اندهلهم
نور في الصاله بصوت عالي / عممرررررر سمممممممرررر
خرج عمر / ايه يا حاجه بتنادي على عيل تايه
نور / الحق عليا بنادي عليك عشان تاكل نادي لسمر
عمر وهو يسير تجاه المطبخ / يلا ياسمر عشان ناكل
خرجت سمر وهي تفرك عينها / انا جيت اهو
عمر وهو يجلس / اكيد بطاطس مقليه كالعاده
نور بفخر / لا طبعا انا قلت اغير وعملت مفاجأه
عمر / ايه بيض شايط
نور / لا ياظريف عملت مكرونه وفراخ وسلطه كنت عايزه اعمل صوص بس معرفتش
نظرت سمر لها بصدمه / انتي طبختي يانور
نور بفخر / ايوه ويلا بقي قبل مايبرد
عمر وهو يشمر / ايوه بقي اخيرا ياشيخه ادخلي عليا بالتقيل
فتحت نور وعاء المعكرونه نظر الجميع اليه بدهشه كبيره
سمر وهي تكذب ما ترى / ايه ده انتي هتخبزي ولا ايه
نور / لا ليه
سمر / امال ليه عجنه
نور / دي المكرونه
عمر وهو يضع المعلقه في الطعام / دي مكرونه
نور وهي تهز رأسها/ اه والله هي صحيح ياسمر متجبيش مكرونه من اللي جبتي منه تاني
سمر وهي تشعر انها ستموت بجلطه / ليه ياعملي الأسود
نور / المكرونه كانت مش نضيفه خالص غسلتها اكتر من مره عشان تنصف تقريبا كده اللي كان زرعها مش منضف الأرض كويس
عمر وهو ينظر لها ويريد قتلها / نور معلش قولتيلي انتي منين
نور / منتا عارف أيه الغباء ده
عمر / معلش خديني على قد عقلي
نور وهي تنفخ / من سوهاج
عمر / يعني صعيديه
نور / ايوه ليه
عمر / على ما افتكر الصعايده دول اكتر ناس بتهتم انهم يأسسوا ست بيت كويسه
نور / اها صحيح
سمر بحده / وهي خالتي معلمتكيش ازاي تطبخي ولا عمرك دخلتي مطبخ يابنت سيد.
نور بتراجع من حده سمر / لا بابا كان دايما معودني اني أذاكر بس مكنتش بدخل مطبخ ورغم كده طبختلكم مكرونه
سمر وهي تنوي ضربها ولكن مسكها عمر / شوف برضو بتقول مكرونه دي مش مكرونه ياحيوانه انتى فى بني آدم بيغسل المكرونه ياغبيه لا وكمان بتتزرع انتي ازاى عشتي في منطقه زراعيه ومش عارفه إذا كانت المكرونه بتتزرع ولا لا وازاي خالتي عمرها ماد خلتك المطبخ حد يقنعني
ثم نظرت لعمر / سيبني ياعمر سيبني بس متخافش مش هضربها
نور / لا ياعمر اوعي تسيبها اخر مره قالت كده وضربتني
سمر وهي تصرخ / ماهو ده ليه عشان انتي مهزأه يامهزٱه
نور/ على فكره بقي انا ساكته عشان انتي الكبيره ومش عايزه اتخطى حدودي عشان مش بغلط في حد كبير
سمر / لا اغلطي يابت ماهو ده اللي ناقص ياعمر قلتلك سيبني يا اخي اجبها من شعرها بنت سيد
نور / اهدي بس خلاص متكليش مكرونه الفراخ حلوه اهي نجيب عيش وناكلها بعيش
نظر عمر / خلاص ياسمر فعلا الفراخ شكلها كويسه اقعدي بقي.
جلست سمر ونظرت المكرونه بقرف ثم أحضرت السكين وقامت بتقطيع الدجاج ولكنه كان لا يقطع بسهوله قطعته ورأت انه من الداخل مازال نيئ تماما تركت السكينه على السفره وهي تنظر للأمام وعمر ينظر للدجاج ويلوي فمه ويسير بعينه لنور ان تهرب
نور تركت السكينه الخاصه بها بهدوء وأخذت تنسحب شيئا فشيئا للخلف حتى نهضت وركضت وكأن شبح يتبعها ركضت خلفها سمر وهي تمسك السكينه / سأشرحنك يانور هرجعك لخالتي قطع
ونور تصرخ في ارجاء الغرفه / الحقوني هتقتلني ياعمر الكلب انت هتقتلني اعمل حاجه
وعمر وقع أرضا من الضحك
سمر / والله لو سيد طلع من تربته ما هينجدك مني يا جذمه انتي.
نور / طب نتفاهم طيب
سمر بضحكه ساحره / نتفاهم انتي خليتي فيها نتفاهم انا اقطعك الأول وبعدين نتفاهم انا مش عارفه انتي ظابط ازاي وصعيديه ازاي وبنت ازاي اساسا انتي البيبي بيفهم عنك ياهبله ياهبله
نور بحده / بت انا مش هبله
سمر / وحيات امك سيبتي ده كله ومسكتي في هبله
عمر / خلاص بقي ياسمر هي اول مره تعمل مصيبه دي ابسط مصيبه عندها
هدأت سمر قليلا وجلست على الاريكه يجاورها عمر
سمر / ربي لا أسألك رد القضاء ولكن أسألك اللطف فيه
عمر / خلاص بقي يا سمورتي انتي الكبير هنا اهدي
نور وهي تنظر لهم ببسمتها الغبيه / اعملكم بطاطس مقليه
في مكان حيث الجريمه هناك اسلوب حياه
في منطقه بعيده عن السكان
رجل بحده / ازاي ده يحصل يابهايم وكنتم فين لما دخلوا الحاره وبيتمشوا فيها علي كيفهم
رجل اخر / ياكبير كانوا متنكرين عادي واحده متنكره في بياعه جرجير والتاني مكانش باين من شنبه
الكبير / اغبيه مشغل معايا شويه اغبيه
ثم نظر له / عرفتوا هما مين
الفتي / البنت تبقى ظابط والولد منعرفش اي حاجه عنه غير أن هو جاي من طرف الست اللي اسمها سماسم هي اللي بعتته ينقذ ابنها
الكبير بشر / لازم يندموا مش اي حد يلعب مع ربيع الضو ويهرب....
نظر الشيطان حوله للغرفه ثم نظر للنافذه واقترب منها وفتحها وجد شجره كبيره جدا تقريبا بطول القصر نظر لها ثم وقف على حافه الشباك وقفة عليها تمسك الشيطان جيدا بالشجر واخذ يتسلق عليها حتى وصل الطابق المطلوب قفز فيه ونظر للهاتف في يده يحتوي على خريطه للقصر كله نظر فيها وحدد غرفه ماتينيو وسار في الممر وكلما قابله حارس اطلق عليه النار ببرود دون حتى أن يقف بل يسير وفي يده المسدس ويطلق على كل من يقابله والتأكيد لم ينس ان يضع جهاز تشويش للكاميرات قبل القفز لهذا الطابق وجد الشيطان الغرفه المطلوبه فتحها ودخل فيها واخذ يبحث عن الميكروفيلم ولكن لم يجد
فجأه سمع صوت يقول / هل تبحث عن هذا.............
خلص الفصل وقرب لقاء الشيطان ونور
اتمني يكون عجبكم متنسوش التعليق والتصويت
ياتري نوى هتشوف الشيطان بشكله الحقيقي
هل نور هتستحمل طباع الشيطان ولا لا
هل نور هتغير الشيطان
مين الراجل اللي كان بيتكلم عن نور والشيطان
مين اللي دخل على الشيطان وهو بيدور علي الميكروفلم
كل ده هنعرفه في الفصول الجايه من بنت الشيطان وحتى الآن لم تبدأ الروايه ولم تبدأ المتعه الحقيقه بس هتبدأ من لقاء الشيطان بنور انتظروني في الفصول الجايه 😉😉
دمتم سالمين 🌷🌷
رحمه نبيل ❤️ ❤️ 美心🌚
再见♥️♥️✌️
#بنت_الشيطان
#الفصل_الخامس
لو سمحتوا عايزه اعرف رأيكم فيها عشان الملصقات مش هتعرفني ايه رأيكم شاركوني برأيكم وتوقعكم وشكرا لكل اللي قال رأيهة💜💜💜
رساله اليوم 💌 (اعتبرها اشاره لك ♥️)
وحدكَ يا الله
كنتَ ترى الوجع في قلب يعقوب
حين قال :
"إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّهِ"
اللهمَّ إنَّ شيئاً في القلب كهذا الآن
فَبرحمتك قُلْ لفرحة يعقوب بيوسف
أن تمرَّ بي):💛!
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
التفت الشيطان للصوت وجد ماتينيو يحمل الميكروفيلم ونظر له بشر
الشيطان ببرود شديد / نعم ابحث عنه
ماتينيو بتعجب من بروده / الست خائف
الشيطان ببسمه ساخر / اخاف ممن منك انت؟؟؟
ماتينيو / اتعرف ماذا انت تعجبني لذا أخبرني من ارسلك وكن من رجالي
الشيطان مدعيا التفكير / امممم عرض مغري حقا
ماتينيو / ام هذا أو الموت
الشيطان / هناك خيار ثالث
ماتينيو وهو ينظر له بدقه /ماذا تقصد
الشيطان وهو يخرج مسدسه وفي لحظه كان رجال ماتينيو جثث علي الارض / اقصد هذا
لم يستوعب ماتينيو ما يحدث الاعندما رٱي الشيطان يرض تجاهه صرخ ماتينيو في رجاله في الخارج / أبها الحمقي
دخل رجال كثيرون للغرفه وركض ماتينيو من الغرفه رأه الشيطان ولم يرد اضاعه الوقت لذا اقترب من النافذه والقي هنبله غاز سام وقفز بسرعه ولانه درس خريطه القصر جيدا كان يعرف ان غرفه ماتينيو تطل علي ممر في وسط القصر قفز الشيطان واخذ يركض بسرعه كبيره وصعد السلم وجد ماتينيو علي السطح علي وشك الصعود للطائرة ركض الشيطان للطائره وقفز عليها وهي تحلق كان الشيطان معلق في الهواء وماتينيو في الطائره
ماتينيو/ هل انت غبي اقول لك انه كان علي وشك اخذ الميكروفيلم مني
.........
ماتينيو / لا استطعت الهرب منه ولكن لم أعرف من هو
............
ماتينيو / لا أعرف اظن ان احد المنظمات أرسلته لسرقه الميكرو فيلم
..........
ماتينيو /حسنا القاك هناك
أغلق الهاتف وهو يزفر براحه لانه استطاع الهرب من هذا الشاب ولكن لم يكمل أفكاره حيث وجده أمامه مقتحما طائرته
نظر له برعب
ماتينيو / كيف كيف وصلت لهنا
الشيطان بنظرته المرعبه / انا هو قدرك يا ماتينيو الخابيترو ولا احد يهرب من قدره...
في مصر 🇪🇬
دخل للغرفه كالعاده معه مكعبات الثلج نظر في ساعته حسنا جان وقت الاستيقاظ وضع الثلج في ظهر كل منهما ثواني وبدأت رقصه الهنود الحمر
سمر / يا اخي ابو شكلك ده
نور وهي مازالت تقفز / تلج تلج تلج اه ياعمر الكلب انت
سمر وهي تنظر له بشر / طب والله مش هعديها المره دي ياعمر الكلب انت وركضت خلفه وهو يركض / خلاص ياسموره كل ده عشان عايز مصلحتك مش عايزك تتأخري على المدرسه
سمر وهي تحمل المكنسة / وانت مال مامتك هو انت اللي هتتجازي ها ولا انت اللي هتتهزٱ بدالي بعدين خايف اتأخر تيجي تصيحيني بتلج
نور وهي تخرج من المطبخ وتأكل من طبق الجبنه / اديله ياسموره الواد المعفن ده
عمر وهو ينظر لنور / انا معفن يانور ولما تقلب عليكي مين بيحوش مش انا
نور نجيبه / اه انت
عمر / ولما تضرب علقه سخنه مين بيمعلشك مش انا
نور./ حصل
عمر / ولما هو حصل يامعفنه ليه مش بتدافعي عني
نور / صدق صح
ثم نظرت لسمر/ اضربيه براحه ياسموره
وانا لحد ماتخلصي اكون غيرت عشان اجي امعلشه
سمر وهي تنظر له نظره الساحره الشريره / بس كده بكل سرور يا سكينه ياختي
نور /براحه علي الولد ياريا
عمر بصوت مرعوب من شكلهم / فيه ايه هتعملوا ايه
سمر / متخافش ياشاب ده حنا هنريحوك
ضحكت ضحكه شريره / نيهاهاهاهاها
عمر وهو ينظر لها بخوف / الحقيني يانوووور
استيقظت سراج من نومه وتجهز واتجه للشركه
دخل سراج للمكتب بعدها بلحظات دخلت السكرتيره تخبره المواعيد
سراج / تمام كده الوفد الألماني الغي معاده
السكرتيره / ليه يافندم ده مهم جدا
نظر لها سراج نظره مخيفه / اللي قلته يتنفذ وانا منستش ليكي اللي حصل امبارح ومعاملتك للعملاء
السكرتيره بتوتر / يافندم انا
سراج وهو يشير بيده / مش عايز اسمع حاجه اخرجي دلوقتي
خرجت السكرتيره وهي تتنفس الصعداء فمن لايعرف سراج النويري في غضبه فقبلا كان عميل مخابرات شرس ولكن حدثت حادثه قديمه جعلته يترك المخابرات ويتجه الصناعه التي ورثها عن والده قاطع تفكيره رنين هاتفه
سراج / الو ياعادل ها عملت اللي قلتلك عليه
.........
سراج / تمام ابعته علي الايميل
........
أغلق سراج الهاتف ونظره في شاشه الحاسوب أمامه وجد ملف مرسل له فتحه واخذ يقرأ فيه بدقه بعدما انتهي
سراج / نور السيد واخيرا لقيت اللي يعلم الشيطان الأدب مفيش غيرك اللي هيعلمه الأدب ويخليه يسيب بروده
ثم نظر للشاشه مره اخري وضحك / دي كارثه متحركه مش عارف ازاي طفله زيها دخلت شرطه بس ده المطلوب دي اللي هتأدبه لازم في أقرب فرصه لما يرجع اخليه يقابلها
في اسبانيا كان الشيطان يسير بكل برود تجاه المطار وهو يجر حقيبته بعدما انتهي من ماتينيو واخذ الميكروفيلم والان حان وقت العوده للوطن ارتدي نظارته ببرود وسار داخل المطار حتي وصل لباب المغادره ألتفت والقي نظره اخيره / والان ليبدأ اللعب
نور وهي تركض في الممر / يانهاري اتأخرت كالعاده يعني اتجمد وبرضو اتأخر الله يجازيك ياعمر ملكش ريحه اللازمه
دخلت نور لمكتبها وجلست وجدت ميار تتجهز وتٱخذ مسدسها
مريم / رايحه فين يا ميار
ميار بتكبر وهي تزيح خصلتها للخلف / رايحه في مهمه سياده اللواء طلبني فيها شخصيا
نظرت لها نور بغيظ
سماح / ومالك ياختي شايفه نفسك كده ولا اكنك رايحه تحرري القدس تلاقيها عاركه وعايزك تسلكي بينهم بفخادك دي
نظرت ميار لجيبتها الرسميه القصيره
ميار بعصبيه / احترمي نفسك يا سماح مش احسن من اللي 24 ساعه قاعده علي المكتب وبتاكل لحد ما بقت شبه المنفاخ كده
نور ولم تتحمل كلامها / احترمي نفسك ياميار علي الاقل اللي قاعده علي المكتب دي واحده محترمه وعارفه حدودها مش مقضياها
ميار بصدمه / قصدك ايه بكلامك ده
نور بشراسه لاتخرج سوي عندما يتأذي شخص قريب / قصدي انتي فهماه كويس اوي ياسنيوره واتفضلي يا حضره الرجل الأخضر العداله بتناديكي يكش تترقي وتغوري من هنا
ميار نظرت لها بشر / تمام يانور واللي يقف قصاد القطر ميعيطش لما يدوسه
نور / طب يلا يا قطر اتكلي علي الله
ميار وهي تخرج وتقول في نفسها بشر / انتي اللي جنيتي علي نفسك يانور الكلب انا وريتك مبقاش انا ميار المنصوري
استيقظ عثمان من النوم وهو يشعر بصداع نظر بجانبه وجد فتاه مسطحه بدون ملابس تقريبا
عثمان بعيون متسعه / ياسنه سوخه مين دي وايه اللي جايبها هنا
ثم هزها / انتي يا ست انتي بتعملي ايه هنا فوقي انتي ياست انتي
هزها اكثر ولكن لم تجب اقترب منها / انتي ياحجه ماتجومي بجي
فجأه اتسعت عينه مما رأي حيث انها غارقه في الدماء يالله ماذا حدث لها او بالمعني الصحيح ماذا فعل لها يالله هي لاتتحرك فحص نبضها وجده ضعيف جدا قام عثمان بارتداء ملابسه بسرعه كبيره وحملها واتجه لسيارته وسار باتجاه المشفي وهو يدعي الله أن تكون بخير هو لاقبل له بمواجهه جده اذا علم بذلك هو متأكد انه سيقتله ولن يرف له جفن ضرب المقود بعنف / البلوه دي
وجعت علي نفوخي منين.
في الشركه
وصلت رساله لسراج نظر فيها ثم ابتسم لنفسه / كده بقي نبدٱ الخطه ياعيني عليك ياشيطان وعلي اللي هيحصلك الحب بهدله وانا متٱكد ان لما تحب هتتسحل لان اللي زيك مش بيحب طبيعي زي اي حد هههههههه.
وصل الشيطان لمنزله دخل لغرفته وذهب تجاه لوحه موضوعه نزعها ثم ازال غطاء لايظهر للعين وضغط علي زر خلفه فتح باب سري دخل له كانت عباره عن غرفه سوداء كل شئ فيها من السواد الأثاث وكل شئ وكان بها خزنه فتحها ووضع فيها الميكروفيلم وكاد ان يخرج ولكن لمحها هذه الفتاه التي لاتترك في أحلامه نظر للوحه المرسوم لها بدقه وسار بيده علي وجهها / ياتري اي حكايتك وازاي ابقي بحلمك بيكي بقالي سنين وتطلعي موجوده بجد ياتري دي صدفه ولا فيه حاجه وراها... ♥ 🌍
نظرت نور لسماح بحزن / خلاص ياسموحه انتي عارفه باربي دي كل كلامها سم بنت المركوب دي
سماح ببسمه حزينه / عادي يانور انا اتعودت علي الكلام ده مجاتش عليها.
مريم / متقوليش كده ياسموحه ده انتي كفايه قلبك الأبيض ياعمري
نظرت لهم سماح ببسمه / ربنا يخليكم ليا يا رب
نور / اه اللحظات دي محتاجه حضن
ضمتهم نور إليها / مش ملاحظين حاجه
مريم / حاجه ايه
نور بضحكه / اللواء مطلبنيش انهارده
لم تكمل نور كلامها وجاء إليها عباس العسكري الخاص بمكتب اللواء (يشبه شخصيه العسكري نبيل في يوميات زوجه مفروشه اوي 😂😂😂😂)
نور / ايه ياعباس انتي مستني علي الباب عشان تدخل في اللحظه الحاسمه ولا ايه
عباس / لحظه حامسه ايه
نور / لا متخدش في بالك يا عباس قوله جايه
عباس / تمام
نور وهي تنظر لهم وهم يكادون يموتون من الضحك / اضحكوا اضحكوا ماهو انتم مش خسرانين حاجه منا اللي بتهزأ
ذهبت نور لمكتب اللواء وطرقت الباب سمح لها بالدخول
نور / حضرتك طلبتني يافندم
اللواء / ايوه اتفضلي يانور يابنتي
نور / هي فيها بنتي ربنا يستر
اللواء/ في الحقيقه في مهمه تخص خليه ارهابيه هيتم بإذن الله انهارده
نور / ربنا معاكم يا باشا
اللواء / هو انا بقولك عشان تقولي ربنا معاك
نور / مش فاهمه يعني حضرتك بتقولي كده ليه
اللواء / عشان انا رشحتك تطلعي في المهمه دي
نور بصدمه / افندم مش فاهمه
اللواء / انتي اخر مهمه اثبتي كفائتك عشان كده هتطلعي في المهمه دي
نور / يافندم دول مش شويه عيال صيع في حاره دول خليه ارهابيه اذا كان الاستاذ احمد عز بذات نفسه مقدرش عليهم في الخليه هقدر انا
اللواء / انا مش بقولك تهجمي عليهم انتي هتكوني في فريق المراقبه بس ولو حسيتم باي حاجه غلط اهجموا
نور / حضرتك مستوعب بتطلب مني ل ايه يافندم ده مش لعب ده فيها موتي بأقل غلطه
اللواء / وانا واثق فيكي يابنتي
نور / ليه حضرتك مصر اوى كده علي المهمه دي
اللواء بحده / اظن ده شغلك ياسياده النقيب ومفيش فيه اي نقاش انتي مش جايه هنا تلعبي اتفضلي جهزي نفسك المهمه عشان هتنطلقوا كمان تلات ساعات
نظرت له نور نظره خاليه من اي مشاعر / تحت امرك يافندم
دخلت نور لمكتبها وجلست ووضعت رأسها بين يدها هل ستسطتيع القيام بهذه المهمه هي لن تكون وحدها ولكن لاتعرف هي فقط متوتره فهذه اول مهمه لها خطيره لها بهذا الشكل وبها تشابك سامحك الله يا أبي انت من ألقيت بي هنا انا لا انتمي لهذا المكان فكرت نور مع نفسها مادام وصلت لهنا اذا لتقوم باقصي ما عندها لإثبات كفائتها لن تسمح لاحد ان يستهزأ بها ابدا يكفي نظرتهم لها بأنها لاتصلح لهذا المكان هي من داخلها تعرف انها لاتنتمي لهنا ولكن طالما بدأت في هذا فلتنهيه كما يجب ولن تتراجع عن ذلك
في شركه الشرقاوي كان عمر يعمل دخل عليه محمد وهو يبدو عليه التفكير
عمر / مالك يامحمد في حاجه حصلت
محمد بدون مقدمات / انا هتقدم لصابرين.
عمر وقد فتح عينه من الصدمه / تتقدم هي صابرين وافقت
محمد بحزن/ لا مش وافقت بس انا اخذت قراري هروح اتقدملها وعرفها مشاعري
عمر / طب ماتستني لحد ماتتٱكد من مشاعرك يامحمد بلاش تجرح نفسك أكثر
محمد / انا خلاص قررت ياعمر عايز اخلص ولو وافقت انا هعرف اخليها تحبني بس هي توافق بس
عمر وهو يذهب لصديقه / الف مبروك يا صاحبي
محمد / لسه يامحمد هتقدم معرفش اذا كانت هتوافق ولا لا
عمر / سيبها على الله بإذن الله الخير ربك يقدمه
محمد ببسمه / ونعم بالله
عاد سراج للمنزل دخل وصعد لغرفه الشيطان أضاء الانوار ولم يجده في غرفته كان سيرحل ولكن وجد باب الغرفه الخاص بالشيطان مفتوح دخل إليها وجده مسطح علي السرير وبحانبه لوحه لها نظر له سراج ببسمه/ انت كده اكدتلي ان اللي هعمله صح ياصاحبي
نظر له سراج نظره اخيره وخرج وهو ينوي تنفيذ خطته غدا
في المديريه كانت تقف نور مع مجموعه من الرجال ويالسوء حظها كانت ميار ضمن العمليه هذه اذا العمليه الخطيره التي وكلها بها اللواء القائد / اسمعوني كويس احنا هنراقبهم ونراقب الوضع مش هنتدخل غير نتأكد من الخبر انهم هيعملوا صفقه سلاح انهارده فاهمين يارجاله
الرجال بصوت جهوري / فاهمين يبشه
نور بصوت منخفض / وبالنسبه للكيسين الجوافه دول ملهمش نصيب من الحماس ده
القائد / نقيب نور في حاجه
نوى / ابدا يافندم كله زي الفل
القائد / علي بركه الله دلوقتي هنتوزع في العربيه
ميار وهي تمر بجانب نور / يلا بقي يا كبير ورينا شطارتك
نور بغيظ / يارب قذيفه تنزل علي دماغك تفرتكها ونخلص منك
القائد / يلا يانقيب نور
نور/ تمام يافندم جايه اهو
نور في سرها / ياصغيره علي البهدله يانور
لحقت بهم نور وركبت السياره وانطلقوا تجاه المكان المخصص للعمليه
عادت سمر للمنزل وجدت المنزل فارغ
سمر / غريبه فين نور المفروض تكون وصلت دلوقتي
دخل عمر / ايه ده انتي لسه جايه دلوقتي
سمر / اه كان عندي فتره مسائيه لحد مايلاقوا مدرس انجلش الفتره المسائيه
عمر هز راسه بتفهم / امال فين نور
سمر وهي تهز كتفها / معرفش جيت لقيت البيت هادي كده
سمع عمر صوت رساله وصلت للتو فتح هاتفه وجد رساله من نور
عمر / دي نور.
سمر / هي مالها اسألها اتأخرت ليه
عمر/ اهدي شويه يا سمر باعته رساله بتقول انها في مهمه ومش هتعرف تكلمنا هتخلصها وتتصل تطمنا
سمر/ مهمه ايه اللي تخليها متتصلش بينا دي
عمر/ معرفش بس بإذن الله خير وترجع بالسلامه
سمر / يارب هدخل اغير هدومي واجهزلك الاكل لحد ماتاخد دوش تفوق كده
قبل عمر رأسها / تسلميلي يا حبيبتي ♥️
وصلت سيارات الشرطه لمكان الخليه
وقفت علي بعد مناسب يمكنها من خلاله المراقبه هبطوا من السيارات واتخذوا أماكنهم المحدده في انتظار اشاره القائد
ميار بقرف / انا مش عارفه ايه اللي جابك معانا
نور بسخريه / معلش اصل مسكت فيهم فصعبت عليهم فقالوا يخدوني معاهم
نظرت لها ميار بغيظ تجاهلته نور
مر الوقت وهم مازالوا في أماكنهم
نور بملل/ بقالنا ساعتين واقفين ومفيش حاجه
القائد / هدوء ياسياده النقيب مينفعش نهجم غير وهما متلبسين
نظرت نور له بسخط وصمتت ولكن سرعان ماركزت بصرها علي نقطه خلف المنزل الذي يراقبوه نهضت نور دون أن يشعر بها احد وسارت لخلف المنزل وهي تتسحب حتي لايشعر بها احد اقتربت نور ونظرت وصدمت مما رأت
نظرت ميار خلفها وجدت نور تسير لخلف المنزل ولا احد يشعر بها كانت ستحذرها ولكن صمتت بخبث لتدعها تفسد المهمه حتي تتخلص منها
نظرت نور وجدت سيارات كبيره مليئه بالاسلحه ورجال كثيرون ينقلون الاسلحه اذا هم ينتظرون امام المنزل بينما هم يعملون من الخلف أخرجت نور هاتفها لكي لكي تبلغ القائد وبمجرد ضغطها علي الزر شعرت بمسدس يوضع أمامها رفعت وجهها وجدت أمامها رجل بلحيه كبيره جدا ويرتدي عباءه قصيره ويرتدي طاقيه يحمل مسدس. يصوبه لها
نور وهي تنظر له بصدمه / هو يوم باين من أوله
كان سراج يجلس ويشاهد التلفاز جاء اليه الشيطان وجلس بجانبه. ♥
سراج / مساء الخير ياكبير ايه منمتش من سنين انت نايم من الصبح
الشيطان وهو يتحدث ببحه ناعسه قليلا بسبب النوم / اصل منمتش من ساعه ماسفرت خالص
سراج / عارفك دايما كده
ثم نظر لثياب الشيطان وكالعاده يرتدي شورت فقط / يابني مش هتبطل ام العاده دي علي طول ماشي بشورت ده ناقص تعمل مهماتك بشورت برضو
الشيطان / اللي بستريح فيه بعدين ايه يعني مكسوف حضرتك
سراج في نفسه / لا انا على المسكينه اللي هتيجي بكره تلاقيك كده
سراج بصوت عالي / احم احم لا ابدا بس عشان تتعود يعني لما تتجوز وكده
الشيطان ببرود / ومين قال اني هتجوز اساسا
ثم قال بخبث / بعدين حتي اتجوزت وايه يعني امشي بشورت قدامها دي هتشو...
سراج وهو يمنعه من إكمال حديثه / بس يخربيت قله ادبك ياجدع ايه ولا باين عليك ابدا بس من صغرك منحرف كده
الشيطان بضحكه / انت اللي محترم زياده
سراج / مش فاهمك يا اخي منحرف بس مش بتلمس ست ابدا.
الشيطان وقد عاد لبروده / انت عارفني مش بحب احتك باي ست دول مصدر للمشاكل
سراج ضحك في سره علي ماسيحدث لصديقه فالملف عن نور كان ملئ بالمشاكل
الشيطان / بس انت بتتكسف على طول ولا كأنك كنت متجوز
سراج بحزن / انا ملحقتش اتجوز يا مالك انت نسيت انها اتقتلت يوم فرحنا
شيطان نظر له بحزن فهو لا يقول اسمه الحقيقي الا عندما يحزن كثيرا
جذبه الشيطان لحضنه / انت مكنتش بتحبها ياسراج ومتحملش نفسك مسئوليه ابدا انت ملكش ذنب في موتها مش كفايه سبت المخابرات بعد موتها
سراج بحزن شديد / هي ماتت بسببي يامالك اخر مهمه ليا قبل الفرح لما قتلت زعيم عصابه جه اخوه انتقم مني بس هي ضحت بنفسها ووقفت قدام المسدس وماتت بدالي
الشيطان / ماخلاص بقي ياكبير فك وبعدين قلتلك كام مره بلاش اسم مالك ده
نجح الشيطان في اضحاك سراج / والله يابني مش عارف ايه اللي جاب الشيطان لمالك مالك ده تحسه واحد هادي ومع نفسه
ثم ضحك كثيرا / اه لو حد يعرف اسمك الحقيقي
الشيطان وهو ينهض متجها للمطبخ / مش لما يعرفوا شكلي الأول
نور وهي انظر له بصدمه / هو يوم باين من أوله
الرجل بلغه عربيه فضحي / من انتي وكيف وصلتي الي هنا
نور / اي فلم فجر الإسلام اللي وقعت فيه ده
نظر الرجل لها والان فقط لاحظ ثيابها العسكريه / انتي من الشرطه
نور / لا دي كانت حفله تنكريه بس وتهت منهم
الرجل وهو يجذبها لداخل المخزن / تعالي معايا لما نشوف هنعمل فيكي ايه
نور وهي تبتلع ريقها /طب ماتسبني وتاخد ثواب تحرير رقبه
نظر لها الرجل بشرار
نور / اتفضل انا وراك
كل هذا وكان الهاتف يسجل المكالمه
علي الجانب الآخر
القائد/ النقيب نور كشفت مكانهم هما خلف البيت دلوقتي عايزكم تحاوطوا المخزن وتستنوا مني اشاره بالهجوم
دخل الرجل وهو يسحب نور ورماها أرضا أمام رجل اخر يجلس علي مقعد يبدو انه قائدهم
الرجل الذي احضر نور / دي ياسيدنا من العساكر لقيتها واقفه تتنصت علينا
الرجل الكبير / كان في حد معاها
الرجل / لا ياسيدنا مانت لوحدها
نظر الرجل الكبير لها بشهوه / حطها من الجواري لأجل الرجال تتمتع بيها بعد مايخلصوا
نور وهي تنظر له بقذاره/جواري ايه ياعم ابو جهل انت.. انت عبيط ولا ايه
الرجل وهو يضربها علي رٱسها بالمسدس /اخرسي يا كلبه بتغلطي في شيخنا
نظرت له نور بغضب ورأسها تنزف من ضربته وقامت بجذب قدمه فسقط علي الارض نظرت له نور بغضب / ايدك تتمد تاني اقطعهالك ياكلب
نظر لها الرجل بعدما نهض وكان علي وشك ضربها نظرت له نور بغضب
الكبير / توقف خذها لغرفه الجواري
نظر لها الرجل بشرار واخذها وسار بها في ممر والقاها في غرفه مليئه بالفتيات نظرت الفتيات لها ها قد جائت ضحيه اخري لهم نظرت نور لها وقد اشتعلت من هؤلاء الرجال وتوعدت لهم بالعذاب
في الخارج اعطي القائد اشاره الهجوم هجمت الكتيبه عليهم وحاوطوهم تفاجأ الرجال بالداخل ولكن سرعان ما ادركوا الموقف وركضوا لاسلحتهم واخذوها وبدؤا تبادل النيران
في داخل الغرفه الموجوده بها نور
نور / انتم مين اللي جابكم هنا
احد الفتيات بسخريه / نفس اللي جابك
نور / اللي جابني هو واجبي بس انتم وصلتم ازاي
احدي الفتيات وتبدو هزيله جدا / احنا من قري مختلفه الجهل منتشر فيها بيبعتوا شاب منهم معاه كام هديه يضحكوا بيها علي عقول اهالينا ويتجوزونا وبعدين يجيبونا هنا ويرمونا
نور بغضب /وانتم استسلمتم كده عادي
بنت بسخريه / ونعمل ايه يعني ماهي خلاص باظت
نور / ليه انتم شوفوا كام واحده لو وقفتم ضددهم هتغلبوهم بس محتاجين شويه تخطيط
بنت وقد وجدت امل / انا معاكي بس خرجيني من هنا دول بيذلونا كل يوم يرمونا لراجل من رجالتهم
نظرت نور لهم / طب احنا مع بعض هنقدر نهرب ومتقلقوش الكتيبه بتاعتي محاوطه المكان
فتاه / بس محدش هيوصلنا لان المكان اللي احنا فيه تحت الارض
نظرت نور حولها وهي تبحث عن أي شئ / احنا هنساعد نفسنا بنفسنا
توقفت عن البحث عندما وقعت عينها علي ماتريد ابتسمت بانتصار
في الخارج
القائد بصراخ / متخلوش حد يهرب
كان المخزن كساحه القتال يسقط بها جثث من كلا الجهتين
رأي القائد ميار وهي تختبئ خلف سياره بخوف نظر لها بغضب وكان سيصرخ بها ولكن لمح كبيرهم وهو يكرب سياره ويهرب اقترب منه القائد بسرعه كبيره ولكن لسوء الحظ لمحه كبيرهم ورأي ميار قريبه منه ركض لها ورفع عليها السلاك
الكبير/ نزل سلاحك يا حضره الظابط بدل ما تستلم جثتها
القائد وهو ينظر لميار ترك سلاحه أرضا
الكبير/ ارميه عندي هنا
قام القائد بدفعه للكبير وهو يتخذ حذره الايؤذي ميار
انحني الكبير لاخذ السلاح وهو مازال يوجهه السلاح لميار اخذ السلاح ودفع ميار لتسقط علي القائد وقاد السياره بسرعه كبيره واستطاع الهرب اخذ القائد مسدس ميار وركب سياره وسار خلفه بسرعه البرق
في الداخل كانت الفتيات تمسك قطعه حديد كبيره وتحاول كسر الباب ونور تجاهد لفتحه حاولن اكثر من مره حتي كسر الباب
كان بامكان الفتيات فعل هذا دون وجود نور ولكن اليأس كان قد تمكن منهم ولم يحاولوا حتي ان يخرجوا فنعم الإنسان لا يستطيع العيش دون امل ولو للحظه
خرجت الفتيات وركضن في الممر الذي يدلهم للخارج خرجن وجدن جثث كثيره ملقاه أرضا نظرت نور وجدت رفاقها يقاتلون اخذت نور سلاح من رجل كان ملقي أرضا وقادت الفتيات للخارج بمجرد وصولهم للخارج ركضن الفتيات بسرعه كبيره فهن لايصدقن انهن واخيرا نجوا من هذا الذل
كانت نور عائده لكي تساعد رفاقها ولكن وجدت من يضربها علي رأسها بقوه التفت اليه وهي لاتستطيع تحمل الألم نظرت وجدته الرجل الذي كشفها وجدت نظره خبث في عينه حاولت أن تفتح عينها ولكن للأسف تمكن الظلام منها واخر شئ رٱته هي ضحكته التي سببت لها الرعب........ ♥ 🌍
خلص الفصل واهو طويل جدا كمان عشان اللي بيقول ان الفصول قصيره اتمني يكون الفصل عجبكم
متنسوش التعليق باكتر جزء عجبكم، ايه توقعتكم للفصل الجاي
ومتنسوش الفوت لو سمحتوا تقديرا لتعبي
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ 美心
再见♥️♥️✌️
#بنت_الشيطان
#للفصل_السادس
رساله اليوم 💌 (اعتبرها اشاره)
لو كل حاجه ف حياتك بتيجي مش زي ما انت عايز ومخنوق وزعلان عايزة اقولك ان لو الدنيا كلها زعلتك رب الدنيا هيراضي قلبك ومش هيسيبك كده
*لأنه يحبك*💛
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
كان الشيطان يسير في طريق مظلم جدا فجأه لمح نور يأتي من بعيد اقترب منه سمع صوت بكاء اقترب وجدها نفسها التي تأتي له دائما في كل أحلامه ولكن هذه أول مره تبكي كانت كل مره تضحك له اقترب منها وتحدث
الشيطان / بتبكي ليه
استمرت في البكاء
الشيطان / مالك بتبكي ليه
اقترب منها اكثر وادار وجهها له وجد دموعها تهبط بشده / ساعدني
استيقظت الشيطان بفزع وهو ينظر حوله ما هذا الحلم دائما يراها تبتسم ماذا حدث الان لها
.... ♥ 🌍
رأت نور وجهه الكريه يقترب منها بضحكه خبيثه ويجذبها من يدها بعيدا ولم تشعر بشئ
صرخت نور بكل قوتها / لالالالالالالالالالالا
دخل كلا من عمر وسمر ركضت إليها سمر برعب وعانقتها / اهدي ياحبيبتي محصلش حاجه
نور / هو كان بيشدني هو...
سمر وهي تهدئها / اششششش مفيش حاجه ياعمري هو معملش حاجه
نظرت لها نور بلهفه وهي اترجاها بعينها ان تكون صادقه
دخل القائد عليهم بعدما طرق وسمحت له سمر
القائد / حمدلله على سلامتك يا سياده النقيب
نظرت له نور وهزت رأسها بضعف وحزن
القائد بعدما رأي نظرتها ااخائفه / احنا بعد مادهمنا المكان في واحد من الظباط اللى معانا شاف واحد بيسحبك فالحمدلله جري ولحقك قبل مأيذيكي
نظرت له نور بدموع تهبط بشده وقالت بصوت مبحوح / بجد
القائد ببسمه / بجد ياسياده الرائد
نور بنظره تعجب / رائد
القائد / ايوه الف مبروك يا سياده القائد علي الترقيه
نور بفرحه / بس انا انا معملتش حاجه عشان الترقيه
القائد / ازاي بقي ده انتي اللي كشفتي مكانهم لينا وكمان هربتي البنات اللي كانوا تحت الارض ومكانش جد هيعرف بيهم غير لما يموتوا ويتعفنوا انت بطل يا نور
نظرت نور بفرحه لسمر وعمر
اقترب عمر وعانقها / الف مبارك ياعمري
نور / الله يبارك فيك ياعمر
ثم نظرت للقائد / بشكرك جدا ياسياده المقدم..
القائد ببسمه / ولا يهمك علي ايه انتي انقذتي كتير اوي المفروض احنا نشكرك بعد اذنكم وحمدلله علي السلامه كمان مره
بعد خروج القائد
نور لعمر / عمر معلش عايزه اروح
عمر / طب ياقلبي استني لبكره ونروح بس ارتاحي انهارده
نور / لا معلش ياعمر شوف الدكتور كده انت عارف مش بحب مستشفيات وكمان انا الحمدلله كويسه
عمر وهو يتنهد بسبب عنادها / تمام يانور
خرج عمر للانتهاء من إجراءات الخروج
اخذت سمر تساعد نور للخروج جاء عمر وحمل نور
نور باعتراض / نزلني ياعمر انا هعرف امشي والله
عمر / تؤ تؤ انتي لسه تعبانه، لازم ترتاحي
خرج عمر وهو يحمل نور وخلفهم سمر ووضع نور في السياره من الخلف وبجانبها سمر حيث تنام نور علي قدم سمر
سمر لعمر / الحمدلله انها بخير انا كنت هموت لما كلموك وقالولك علي اصابتها
عمر وهو يشعر انه كاد يموت / الحمدلله يارب انها بخير
...... ♥ 🌍
في منزل صابرين كانت صابرين تنظر لوالدتها بتعجب كبير فهي تدور مثل النحله في المنزل
صابرين / في ايه ياماما مالك كده
ام صابرين (امل) / في عريس
صابرين / اه عريس لمين بقي.
امل /يعني هيكون لاشرقت ام خمس سنين ليكي انتي ياعجله
صابرين / بغض النظر عن عجله لاني اتعودت بس مين قالك اني هوافق وازاي تديلوا معاد انه يجي
امل / بت انتي الشاب المره دي محترم وهو كلم ابوكي وابوكي مش هيقبل رفض من بره بره زي كل مره انتي فاهمه اقعدي معاه الأول بعدين اتكلمي يلا ادخلي جهزي نفسك وحسك عينك تعملي اي حركه من حركاتك دي فهمتي
صابرين وهي تنظر بغضب لوالدتها / يعني ايه ياماما مش هينفع أرفض هو بالعافيه
امل / انا قلتلك علي الي ابوكي قاله وانتي حره بقي
نظرت صابرين بشرار ودخلت لغرفتها لاتحهز لعريس الغفله كما تقول
بعد مرور نصف ساعه تقريبا سمعت صوت والدها عائدا من الصلاه ويرحب بشخص يبدو أنه جاء معه سمعت صوت اختها وهي تدخل الغرفه
قمر / ابله صابرين عريسك قمور اوي اتجوزه انا والنبي
صابرين بملل / خفي دلوقتى ياقمر عشان مش فايقه
دخلت امها الغرفه
امل /يلا ياصابرين ابوكي بينادي عليكي
صابرين بأمل اخير / ياماما بالله عليكي انا مش عايزه اتجوز لو سمحتي تفهميني
امل / اخلصي العريس بره مش ناقصين فضايح بدل ما ابوكي يقتلك
نظرت لها صابرين بدموع وخرجت خلف والدتها دخلت للمطبخ، حملت صينيه المشروب
وخرجت وعينها في الأرض لم ترفعها سمعت صوت انثوي يبدو أنه والدته وهي تقول / بسم الله ماشاء الله يازين ما اخترت يابني
محمد ببسمه / صابرين ياماما ونعم فعلا
صابرين وهي تعرف هذا الصوت رفعت رأسها بصدمه /محمد.... ♥
..... ♥ 🌍
دخلت نور للمنزل ووضعها عمر في فراشها ثم قبل جبينها دخلت سمر وهي تحمل الطعام
سمر /يلا يانور عملتك الاكل
عمر وهو ينظر للطعام / عملتي ايه ها ها
سمر وهي تبعد الصينيه عنه / وانت مالك انت ده لنور
عمر / ماهى نور تعبانه ومش هتقدر تاكل
نور / لا هقدر انت مالك انت هاتي الاكل ياسمر
سمر/ كلي يانور عملتلك مكرونه ها مكرونه
نور / احم وريني كده اه صح مكرونه علي فكره بقي فيها شبه من بتاعتي
نظرت لها سمر بسخط
مد عمر يده واخذ قطعه دجاج 🍗 /بصوا انا اساسا جعان فمش هستني
ضحكت سمر / مهو لو تصبر علي رزقك على فكره انا عمله حسابي انا وانت مع نور
نور بتذمر طفولي / يعني آلاكل مش ليا لوحدي مش المفروض اني عيانه تجيبوا الاكل ليا لوحدي في السرير وانا اقولكم مش قادره اكل والله وانتم تجبروني اكل غصب عني
عمر وهو يٱكل / يخربيت الأفلام اللي لحست دماغك هنا لو قلتي مش هاكل هناكل احنا عادي يعني
نوى وهي تنظر له بسخط سرعان ما تذكرت / صحيح الفون بتاعي.
اخرج عمر هاتفها من جيبه
عمر / في واحد من الضباط سلمه ليا
نور / الحمدلله انه مضاعش
عمر / محتاج بس اسكرينه عشان بتاعته انكسرت
نور / اعااااا الحذم لسه مغيراها الكلاب
سمر بضحك / ياشيخه احمدي ربك انك سليمه
نور / معلش ياعمر حطه علي الشاحن
عمر وهو ياكل / لما اخلص اكل الأول يبقي احطه
نور / طفس يخربيت طفاستك
.... ♥ 🌍
مختار ( والد صابرين) / خلينا نسيب العرسان يقعدوا مع بعض شويه
احمد والد محمد / وهى كذلك
خرج الجميع وتركوهم وحدهم ولكن جلسوا على مقربه منهم
صابرين مازالت في صدمتها كيف ذلك محمد
محمد / احم صابرين
رفعت نظرها اليه.
صابرين / ازاي انت يامحمد ده انت علي طول اخويا ازاي ت
محمد مقاطعا / لا ياصابرين مش اخوكي ولا عمري اعتبرت نفسي اخوكي ياصابرين انا بحبك اوي ونفسي تكوني زوجتي ياصابرين اديني فرصه
صابرين / بس انت عارف كويس اوي اني بحب عمر
محمد بغضب / وهو مش بيحبك افهمي بقي هتفضلي تعذبي نفسك لأمتي كده
صابرين نزلت دموعها
محمد وقد ضعف أمام دموعها / خلاص ياصابرين لو سمحتي متعيطيش انا اسف لاني اتعصبت عليكي
استمرت هي في البكاء
محمد / يابنت الحلال يدخلوا دلوقتى يقولوا عملت فيها ايه هتجبيلي بلوه
ابتسمت صابرين علي كلامه
محمد / ايوه كده اضحكي ياشيخه بدل النكد اللي انتي عايشه فيه ده
محمد وهو يقترب اكثر / صابرين اديني فرصه صدقيني مش هخليكي تندمي ابدا والله انا بحبك اوي ياصابرين
لو سمحتي
صابرين وهي تنظر للرجاء في عينه / تمام يامحمد انا هدي فرصه لعلاقتنا عشان انا فعلا تعبت من كل حاجه
دخل الجميع مره اخري
مختار / ها ياصابرين موافقه علي الباش مهندس
صابرين بخجل / موافقه
أطلقت والده محمد ووالده صابرين الزغاريط وتم قراءه الفاتحه تحت فرحه محمد وقلبه الذي لايصدق حتي الآن
وخوف صابرين من القادم ولكنها اطمئنت ان محمد لا يمكنه ان يجرحها
.... ♥ 🌍
استيقظت نور في الصباح وجدت سمر مازالت نائمه
س
نور وهي تهز سمر / سمر ياسمر قومي اتٱخرتي علي المدرسه سمر
سمر بنعاس / ايه يانور في ايه
نور / قومي اتٱخرتي علي المدرسه.
سمر /مش هروح انهارده هغيب.
نور / تغيبي ايه هو انتي طالبه ده انتي مدرسه قومي ياهبله.
سمر وهي تتأفف / في ايه يانور مش هروح ياستي هتصل اخد اجازه
نور / لا قومي لشغلك يا سمر لو سمحتي
سمر / لا مش هسيبك هنا لوحدك
نور / هو انا صغيره ياسمر وبعدين انا كويسه مفيش حاجه خالص وكمان انتي بتيجي الضهر علي طول يعني مش هتأخري قومي روحي ومتقلقيش
سمر وهي تنظر لها بتنهد / انت عنيده كده ليه هتكوني بخير
نور / اه ياقلبي هكون بخير متقلقيش.
سمر وهي تنهض / طب تمام هقوم انا احضر نفسي
نظرت لها نور وهزت برأسها وفجأه رن هاتفها
نور / الو
......
نور / انهارده
.......
نور / لا انا كويسه
.....
نور/ تمام كمان ساعه هكون موجوده
...... ♥ 🌍
في قصر الشيطان
كان يجلس على السفره بشرود
جاء سراج / صباح الخير.
ولكن لم يستمع رد من الشيطان.
سراج / مالك مالك
الشيطان / في ايه يابني وبعدين بلاش الاسم ده
سراج / ماهو انت مش بترد عليا من بدري مالك
الشيطان بشرود في ذلك الحلم الذي رٱه / ولا حاجه
سراج وهو ينهض / طب امشي انا بقي اروح
لشركه انت هتروح في حته
الشيطان ببرود / اروح فين يعنى انا هعمل تمارين شويه واستني المهمه الجايه لاني حاسس ان اخر مهمه مش هتعدي بسهوله كده
سراج / ليه شاكك في حاجه
الشيطان / لا بس في حاجه كده في دماغي اتأكد منها وابلغك
سراج / طب امشي انا بقي عشان متٱخرش
خرج سراج من المنزل وهو يبتسم بخبث فقد حان وقت تنفيذ الخطه
..... ♥ 🌍
في الصعيد
في المشفي
كان عثمان يسير ذهابا وايابا وهو يكاد يموت من الخوف ليس علي السيده في الداخل بل من جده
خرجت الطبيبه بملامح غاضبه
عثمان / مالها يادكاتوره
الطبيبه بحده / تقربلها ايه
عثمان بتوتر / انا انا انا جوزها
الطبيبه بسخريه/ طيب ياجوزها المدام اتعرضت لاغتصاب وحشي ادي لكسر في الحوض وتأثر غشاء الرحم واتهتك
عثمان بصدمه / يعني ايه الحديت ديه
الطبيبه / يعني من الاخر احتماليه انها تنجب تاني ضعيفه ان ماكانتش مستحيله لو سمحت روح الحسابات وادفع
تركته وذهبت وهو يفكر كيف سيواجه جده
دخل عليها عثمان بقوه جعلتها تنتفض من مكانها
هي برعب / عايز مني ايه
....... ♥ 🌍
دخلت نور المديريه لان اللواء طلبها اتجهت مباشره لمكتبه ودخلت بعد أن اذن لها وطرقت الباب وجدت قائدها بالداخل ووجدت اللواء يتحدث بغضب مع ميار
اللواء بحده / اظن الكلام واضح ياسياده النقيب
ميار وهي تنظر بغضب لنور / واضح يافندم
اللواء / اتفضلي علي مكتبك
ذهبت ميار بغضب وعندما مرت بجانب نور نظرت لها نظره غاضبه ومتوعده
خرجت ميار وهي تكاد تحترق
نور / حضرتك طلبتني يافندم
اللواء بهدوء عكس ما كان منذ قليل /
اتفضلي استريحي
اللواء / سياده المقدم أدهم بلغني باللي عملتيه خلال المهمه
نظرت نور للقائد فابتسم هو لها
اللواء مكملة حديثه / انا فخور بيكي يابنتي جدا رغم كل المشاكل اللي كنتي بتعمليها الا اني كنت متأكد انك جواكي شخص محترف وذكي انتي امبارح مش بس عرفتى تنقذي المهمه لا وكمان انقذتي بنات كتير
نور / ده واجبي يافندم ومسئوليتي
اللواء /وانتي كنتي قد المسؤليه اكيد والدك فخور بيكي دلوقتي كان طول عمره بيتمني يشوفك وانتي شخص عظيم وليكي اسمك في الشرطه وانتى حققتي حلمه يابنتي
نور بحزن / ربنا يرحمه كان طيب جدا
اللواء / اتٱكدي يابنتي اني مكان والدك في اي حاجه تحتاجيها.
نور / شكرا يافندم ليكي
اللواء / القائد أدهم بلغني انك انتي اللى كشفتي مكانهم وانا حبيت احيكي يا بنتي علىى شجاعتك
نور / شكرا يافندم
اللواء / انا عرفت اللي اتعرضتي ليه امبارح عشان كده تقدري ترتاحي انهارده وبكره ترجعي لشغلك
نور وهي تؤدي التحيه العسكريه / متشكره جدا يافندم
خرجت نور واتجهت لمكتبها لتري صديقتيها دخلت نور وجدت ميار تنظر لها بحقد وغضب وخرجت
نور وهي تنظر لمريم / مالها دي.
مريم / سيبك منها دي هتولع منك من ساعه الترقيه
سماح / مبارك ياحضره الرائد
نور وهي تعانقها / الله يبارك فيكي ياقلبي عقبالكم يارب
مريم / اقعدي بقي احكي اللي حصل بالضبط
نور بحماس وهي تحكي / اسمعي ياستي
وقصت عليهم ماحدث معها حتي استيقظت في المشفي
سماح / يانهار كة ده حصل لك
مريم / الحمدلله انك فلتي منه وعدت علي خير ياقلبي
نور/ الحمدلله
مريم / لا بس انتي كنتي جامده ياكبير
نور / امال يابنتي ده أقل شئ عندي
مريم / تبا لتواضعك
ضحكت نور و سماح
قاطعهم رنين هاتف نور فتحت نور الهاتف وجدت رساله نظرت لها بفرحه
نور وهي ترتدي ثيابها / طب يابنات سلام بقي عشان عندي حاجه مهمه لازم اخلصها
مريم / استني بس
سماح / خلاص مشيت
....... ♥ 🌍
دخل عثمان علي الفتاه بشر
الفتاه برعب / انت عايز مني ايه
عثمان بحده وهو يهزها / انطجي ياحرمه مين جدفك عليا.
الفتاه وهي تتألم / اه سيب دراعي عم توجعني
عثمان / واجتلك كونان لو منطجتيش دلوك مين رماكي في طريجي
الفتاه / مفيش حد رماني انت اللي اخدتي امبارح علي شجتك واتهجمت عليا.
عثمان بصراخ / عبيط انا إياك عشان اصدج حديتك الماسخ ده
نظرت له الفتاه / صدج و لا ماتصدجش مهيهمنيش
عثمان وهو يفكر في حل لهذه الكارثه
عثمان / اسمعيني منيح لاني ماعكررش حديتي واصل انا هتحوزك لفتره لحد ما الموضوع ديهدي وبعديها هديكي جرشين تصرفي بيهم حالك وتبعدي عن وشي خالص والا معتلوميش غير نفسك فهمتيني
صرخ في الكلمه الاخيره مما جعلها تهز رأسها برعب من ملامحه وتهديده الواضح
.... ♥ 🌍
في منزل والد نور
الحاج حسين / صباح الخير يامرت ولدي
والده نور / صباح الخير يابا الحج
حسين وهو يجلس على السفره / امال فين ابنك يا ابراهيم
ابراهيم ( والد عثمان) بخوف من والده/ هو ياحج كان كان.
_انا اهنه ياجدي
...... ♥ 🌍
اتصل سراج بالشيطان
سراج / الو
الشيطان وهو يركض علي المشايه ويضع السماعات / الو ياسراج في ايه
سراج / احم لا كنت بس بسأل انت في البيت ولا لا
الشيطان وهو يتوقف / منا قلتلك اني هتدرب
سراج / اصل في ملف مهم جدا نسيته في البيت وكنت راجع اجيبه وافتكرت اني نسيت المفتاح عندك فكنت بتٱكد بس انك هناك
مالك وهو يمسح العرق / لا انا موجود
سراج /تمام انا قربت اوصل اهو سلام
مالك / تمام سلام
.... ♥ 🌍
كانت نور تركب التاكسي وهي تنظر بحماس من النافذه وتهدٱ قلبها
السائق / وصلنا للعنوان يا انسه
نور / تمام اتفضل
دفعت نور الاجره وهبطت من السياره ودخلت وهي تنظر حولها بانبهار.
كان مالك يشرب المياه وهو ينظر في هاتفه فجأه رن جرس الباب
اتجه اليه وهو يرتدي شورت كالعاده
فتح الباب وهو ينظر في هاتفه
مالك / ادخل ياعم ومتنساش المفتاح تاني افرض مش في البيت
كان يتحدث وهو يعطي ظهره للباب ويشرب وينظر في هاتفه
لا ينتبه لتلك التي تنظر ببلاهه لعضلاته المشدوده وجسده القوي
مالك وهو يلتفت / انت اتخرست ولا ايه يابني
نظر مالك وفتح عينه بصدمه ماذا تفعل هذه هنا وكيف وصلت لمنزله
.... ♥ 🌍
الحاج حسين / كنت فين ياعثمان ومين دي اللي معاك
عثمان برعب وهو ينظر لجده / دي دي ياجدي بتكون مرتي
نظر الجميع له بصدمه......
♥ 🌍 ................ ♥ 🌍
عارفه والله ان الفصل قصير بس هنزل كمان واحد لو لقيت تفاعل
♥ 🌍 ............... ♥ 🌍
لهنا وخلصت رحلتنا لأنهارده وطبعا للقصه باقيه لسه أحداث كتير هنعيشها ومن الفصل الجاي هنعيش معاهم كل لحظه
توقعتكم لرد فعل مالك؟؟
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ 美心
再见♥️♥️💚
#بنت_الشيطان
#الفصل_السابع
أذنبت ياربي وءآذتني ذنوبي...مالها من غــافر ســواك 🌸
دنيــاي غرتني وعفــوك غرنــي ...ماحيلتي في هذه الدنيا الا انت🌸
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
في مكتب سراج كان يجلس ويبتسم باتساع علي نجاح خطته تذكر رسالته لنور بالعنوان وان تذهب اليه الان وبعدها تحدث لمالك ليخبره انه سيأتي حتي يظهر لنور دون تنكر لظنه انه هو من جاء ضحك ءسراج باستمتاع علي خطته سوف يجمع بين هذين الاثنين لعلمه بانشغال الشيطان بها دائما اذا هذه هي فرصته الوحيده لكي يجمع بينهم
........... ♥ 🌍
في الصعيد
في منزل اهل نور.
الحاج حسين بحده / انت جولت ايه ياولد كيف بتتجوز بدون علم حدا منينا جتلتنا بالحيا ولا ايه
نظر عثمان في الأرض لايعرف ماذا يقول هل يقول له انه اغتصبها وبسببه أصبحت عقيمه هل يخبره ان حفيده الذي يتباهي به بين العائلات هو مجرد شخص قذر يسير خلف اهوائه
ابراهيم بعضب / ماتنطج ولا خرست جول كيف اتجوزت بدون علمنا ياجليل الحيا
عثمان وهو يبتلع ريقه / يابا هي جات أكده مكنتش مرتب لحاجه واصل.
ابراهيم بسخريه / لا راجل ايه شربتك حاجه اصفره ومضيتك ولا هددتك
ام إبراهيم / الله كلكم علي ولدي ليه هو عمل ايه يعني هو اتجوز ما جتلش حد
ابراهيم / انت تخرسي خالص حسابك معايا بعدين ماهو كله بسبب دلعك الماسخ فيه تلاجيه عمل أكده بعلمك
عثمان مسرعا / لا يابوي امي ما تعرفش حاجه عن الموضوع
ابراهيم / خاف علي نفسك يا خويا
وياتري اتجوزت مين
عثمان بتوتر كيف يخبرهم انه حتي لايعرف اسمها اكيد سوف يشكون كيف يمكن لشخص الا يعرف اسم زوجته
عثمان / احم هي هي بتكون بنت ااااااا
الفتاه لتنقذ الموقف / انا فاطمه يابا الحاج
نظر هو لها وتنهد براحه لأنها انقذته ثم نظر لوالده يحاول ان يبرر موقفه
عثمان / يابا انا....
ابراهيم / أخرس من اليوم مالكش اب لان ابني عمره ما كان هيستحف بيا ويتجوز من ورا ضهري جيت انت قبل أكده وخبرتني انك رايد تتجوز وانا رفضت يبجي ليش تتجوز بالسر
نظر عثمان بخزي لوالده
حسين واخيرا خرج عن صمته / خد عروستك واطلع اوضتك يا عثمان
ابراهيم / لا يابوي ياخدها ويروح مترح مايروح ملهوش مكان اهنه
ضرب حسين بعصاه في الأرض / انا جولت كلمه خد زوجتك واطلع فوق يا عثمان
نظر عثمان لأبيه وجده ثم امسك يد فاطمه وصعد للاعلي
بعد ذهابه نظر الجد لإبراهيم / بتعصي كلامي يا ابراهيم إياك انا ربيتك علي أكده
نظر ابراهيم في الأرض بخزي / اسف يابوي
حسين / اللي حوصل حوصل هو اتجوز وخلص الموضوع منجيش احنا ونفضح نفسينا
نظر الحاج حسين لهناء (والده عثمان)
/طلعي الاكل للعرسان فوق ياهناء
هناء / عنيا يابا الحاج.
في الاعلي
دخل عثمان ووضع يده علي رٱسه بسبب ما اقحم نفسه فيه كيف فعل هذا كيف ورط نفسه في هذه المشكله شعر بها تقف أمامه رفع نظره وجدها تنظر بانبهار للغرفه
عثمان وهو ينظر لها بعضب فهو يشعر انها سبب جميع المشكلات
ذهب وامسك مرفقها بغضب شديد / اسمعي يابت انتي.. انتي اهنه مجرد خدامه بس وهي فتره وهطلجك وهجول اني مترحتش ليكي فهماني يابت المركوب انتي
نظرت له بخوف / ليه اني عملتلك ايه
عثمان /بعد كل المصايب دي وتجولي عملتي ايه وبعدين انا بحب بنت عمي وهتجوزها وانتي هطلجك واخلص من شكلك العفش ديه وانجري من خلجتي
ورماها حتي سقطت علي الارض وذهب للحمام
مسدت زراعها بألم / بجي أكده ياعثمان طب مبجاش فاطمه اما بوظتلك كل مخططاتك واخليك تندم على معاملتك دي وبكره الايام تبينلك
.......... ♥ 🌍
نظر الشيطان بصدمه لها ماهذا هل خرجت من أحلامه لتتمثل أمامه ام ماذا نظر لها وفكر هي لاتعرفه اكيد فهو عندما رأته كان متنكرا لذا ليدعي الجهل والبرود كعادته
ولكن كل هذا تبخر عندما سمع صوتها وهي تنطق اسمه
نور بصدمه / انت الشيطان
نظر لها بتعجب كيف عرفته
نور وهي تتمعن في وجهه / واااااااااو مكنتش اتوقع انك قمور كده
نظر لها بصدمه هل تتغزل به الآن ولماذا كلمتها هذه ارضت غروره فهي ليست اول مره يسمع امرأه تتغزل به
الشيطان محاولا الظهور ببروده / شيطان مين انتي مخبطه علي البيت عشان تهزري ولا ايه
نور بعناد / انت الشيطان ومتنكرش عشان سراج بلغني كل حاجه
لعن الشيطان سراج في سره والان ربط كل الأحداث ببعضها اخباره له انه سيأتي لكي لا يتنكر هذا الحقير سيريه
نظر لها ببرود كعادته / عايزه ايه وايه اللي خلاكي تدوري ورايا وتوصلي لسراج وتتكلمي معاه
كان يقول هذا الكلام بعضب لا يعرف لماذا
نور ببسمه طفوليه / طب دخلني الأول طيب
نظر لها بدقه ثم افسح لها الطريق للدخول دخلت نور ونظرت بانبهار للمنزل انه جميل جدا وبسيط رغم اثاثه الفاخر الا انه يدل علي ذوق صاحبه
فجأه وهي تسير تعرقلت في السجاد ووقعت علي طاوله واسقطت مزهريه تبدو ثمينه
نظرت لها نور باعين ستدمع ثم نظرت له نظره طفل مذنب / ما اخدتش بالي
مسح علي وجهه هذه الفتاه ستقتله
نظرت هي لغضبه بخوف ولكن دققت في ملامحه اكثر
الشيطان / لو خلصتي تأمل ممكن تقولي عايزه ايه مني
نظرت له نور والان فقط لاحظت عدم ارتدائه لأي شئ سوي شورت
وضعت نور يدها علي عينها ودارت بسرعه / البس حاجه عيب كده
نظر هو لها بحاجب مرفوع وتنهد بملل لايعلم مالذي يجعله لا يحملها ويرميها خارج منزله اخذ التيشيرت الخاص به من علي الاريكه وارتداه
الشيطان ببروده المعروف / لبست فتحي وتعالي قولي عايزه ايه عشان انا مش فاضي للعب العيال ده.
جلست نور وقالت في سرها / وقح اوي يعني حتي مسألنيش اشرب ايه
نظر لها بسخريه فهو استطاع قراءه حركه شفاهها
الشيطان ببرود / انتي مش جايه تتضايفي هنا عشان احطلك عصير
نظرت له بصدمه كيف عرفت فيما تفكر
الشيطان / ها عايزه ايه مني وايه اللي خلاكي تدوري ورايا لحد ماوصلتي هنا
نور متجاوزه وقاحته / احم انا كنت عايزه حضرتك ت ت
الشيطان / ت ايه
نور بصوت منخفض جدا / تدربني علي الفنون القتاليه
رغم سماع الشيطان لها فهو يسمع تدق الأصوات الا انه ادعي عدم سماعه / قلتي ايه.
نور بغيظ / يعني سمعتني وانا بكلم نفسي ومش سامعني وانا بكلمك
نظر لها ببرود / لا سمعت بس عايز اسمعك بصوت عالي
نور وهي تتنهد / عايزاك تدربني علي الفنون القتاليه لو سمحت
الشيطان ببرود / حد قالك اني بدرب يعني عشان تجيلي
نور / احم لا انا شوفتك يوم ماكنت بتضرب العصابه في حاره الفتوه وعايزه اتعلم ازاي اضرب وكده
الشيطان نظر لها ببرود / طلبك مرفوض
نظرت له نور بصدمه وفتحت فمها
الشيطان / اتفضلي وقتك خلص
نور / بس انا مش...
قاطعها ببرود/ اسمعي انتي شوفتي شكلي الحقيقي وكلمتيني وانا هسيبك تعيشي بعد ده كله المفروض تحمدي ربك ومتظهريش في وشي تاني
نور وهي تنظر اليه بحزن / بس هما بيتريقوا عليا اني مش بعرف اعمل حاجه وانا كنت عايزه اتعلم عشان اوريهم اني بعرف ابقي زيهم
نظر لها ببرود / روحي لأي مدرب قتال مش مشكلتي انا مش فاضي للعب العيال ده
نظرت له نور بحزن / يعني مش هتساعدني
الشيطان / لا
نور / لوسمحت
الشيطان مقاطعا / انا مش فاضي اني ادرب حد انا بيبقي عندي مهمات في دول تانيه ممكن تستمر لشهور يعني اولا وقتي مش سامح ثانيا انا مش بحب اتعامل مع حد معرفوش
نهضت نور ونظرت له بحزن لقد حطم أمالها / متشكره علي وقت حضرتك واسفه اني عطلتك
خرجت نور ونظرت للباب بحزن ماذا هل توقعت ان يرحب بالموضوع ويوافق علي الأمر علي الاقل حاولت
بعدما خرجت تنهد الشيطان يخرج أنفاسه يا الله يقسم انها ان استمرت بالنظر له بنظرتها هذه كان سيوافق يالله كيف تستطيع أن تفعل به هذا هو لايمكنه ان يوافق يخشي ان تصاب بسببه فاي شخص قريب منه دائما ماينتهي الأمر بقتله وهو لا يتحمل ان يقتل شخص لاذنب له بسببه نعم هذا هو السبب
حاول اقناع نفسه بهذا وانه رفض لحمايتها فقط نعم
نهض واتجه لغرفه التمرين ولكن اثناء ماكان يذهب لفت شئ في شاشات المراقبه نظره فتح عينيه بصدمه واخذ قميصه وخرج بسرعه البرق
.......... ♥ 🌍
سمر وهي تدخل للفصل / ياربنا ياعمر بقولك هي اللي اجبرتني انزل غصب عني وقالتلي انها هتكون كويسه وانا هخلص والله بسرعه وارجع
عمر / تمام ياسمر ومعلش لو كنت اتعصبت بس خوفت عليها
سمر / ولايهمك يابني كفايه العلقه اللي عطتهالك
عمر بغيظ / اقفلي يابت ده انتي رخمه بشكل
أغلقت سمر الهاتف وهي تضحك علي اخاها
سمر وهي ندخل /good morning kids
الطلاب /good morning
عطوه / ميس ميس
سمر / نعم يا اخ عطوه في حاجه
عطوه / يعني أيه كيدز
سمر / كيدز يعني أطفال يا اخ عطوه.
عطوه / ان بس احنا مش أطفال احنا رجاله
سمر / ماشي اسفين يامعلم.
طلعوا يلا الكتاب الملون
نظرت سمر وجدت عامر كالعاده يغاذل جودي / الأخ اللي بيسبل وراه الله يكرمك ركز معايا والأخت صغيره علي الحب سيبك منه وركزي معايا نبدأ ولا حد عايز حاجه
احد الطلاب / ميس ميس
سمر /نعم يا اخ شادي اتفضل.
شادي /ممكن اروح التواليت
سمر / ياسلام اتعلموا من الأخ شادي شايفين الكلام تواليت اتفضل يا اخ شادي بارك الله فيك
خرج شادي
سمر/ طب يلا طلعوا الكتب عشان نبدٱ
....... ♥ 🌍
هناء وهي تطرق الباب / افتحي ياولدي جبتلك الوكل
فتح الباب وجدت فاطمه تنظر لها بخجل مصطنع / اتفضلي ياما
هناء بفرح / يزيد فضلك يامرت ابني
اتفضلي ده الوكل كلي ووكلي عثمان كويس احسن اني عارفاه لمن يكون شايل الهم مش بياكل ياحبه عيني
فاطمه / متحمليش هم ياما سي عثمان في عيني
هنا / تسلمي ياحبيبتي افوتكم انا بجي
فاطمه /منتي منورانا ياما
هناء / لايبنتي معينفعش أهمل عمك لحاله احسن يجلب البيت فوج روسنا كليتنا وبعدين انتم عرسان جداد خليكم تاخدوا راحتكم
وذهبت هناء اغلقت خلفها فاطمه بخبث فها هي قد كسبت حماتها في صفها
خرج عثمان من الحمام وهو يرتدي سروال ويجفف شعره / مين كان علي الباب
فاطمه / دي كانت اما بتجيب الاكل عشان نتعشي
عثمان / مش واكل عايزه تاكلي انتي كلي وطفي النور بعد ماتخلصي
فاطمه / ليه أكده يعني ولا مانتش رايد تاكل معايا
عثمان / هو أكده مش حابب اكل معاكي حلو أكده
واعطاها ظهره ونام
نظرت له بشرار سوف تجعله يتوسل رضاها
.......♥ 🌍
خرج سراج من الشركه وركب سيارته وفي الطريق وقف في الاشاره ونظر بجانبه وتجمدت عينه عليها انها هي القطه الشرسه كما اطلق عليها تنام كالاطفال في السياره يالله انها حقا تبدو لطيفه جدا بهذا المنظر
فجٱه فتحت الاشاره وانطلق السياره وذهب هو أيضا ومازالت صورتها محفوره في رأسه
........ ♥ 🌍
دخل محمد للمكتب وهو سعيد جدا.
نظر له عمر بتعجب / خلصت الشغل في الموقع يامحمد
محمد كان شارد وهو يبتسم
نظر له عمر بتعجب ونهض وذهب اليه
عمر / محمد يامحمد انت ياحج في ايه
محمد / يا اخي انتي ايه فصيل اوي
عمر / كنت بسألك خلصت الشغل في الموقع
محمد / اه خلصت ورجعت الشركه علي طول الجو هناك حاجه زفت
عمر / انت هتقولي ده انا مقيم هناك قولي بقي كنت بتفكر في ايه
محمد وقد ارتسمت الابتسامه مره اخري / صابرين
عمر / صابرين!!!! مالها
محمد / وافقت علي الخطوبه
عمر / بتهزر؟!!!!بجد وافقت
محمد / اه وافقت امبارح روحت وطلبتها ووافقت انها تدي لعلاقتنا فرصه
عمر بسعاده / الف مليون مباااااااااااااااارك ياصاحبي
محمد / الله يبارك فيك ياعمر عقبالك يارب
عمر بضحكه / لا لسه شويه كده لما الاقي اللي تخطف قلبي بجد
محمد بضحكه / ماشي يابو قلب انت يلا بقي سلام عشان قلت لصابرين اننا هنتغدي مع بعض
عمر بغمزه / ايوه بقي من لقي احبابه
محمد / ههههههه يا اخي بلاش قر ده بس ابوس ايدك
عمر / دعواتي وقلبي معاك يابني
خرج محمد وهو يضحك وذهب لصابرين واخذها للذهاب لمطعم
....... ♥ 🌍
كانت نور تسير بحزن لانه لم يوافق وفجأه سمعت صوته من خلفها وهو يصرخ
الشيطان / حاسبييييييييي
وأخرج مسدسه واخذ يطلق النيران صدمت هي ولم تعرف ماذا يحدث ففي خلال ثواني كانت هناك سياره تقف أمامها وتأخذها من أمامه صرخت نور وأنطلقت السياره بعدما اخذت نور
ركض الشيطان خلف السياره بسرعه رهيبه كان يركض بسرعه وأخرج مسدسه وأطلق علي الإطارات ولكن اخطأها وأطلق مجددا حتي ثقب الإطار ودارت السياره وكانت علي وشك الانقلاب وقفت السياره وهبط منها رجال كثيرون وظلت نور في السياره ومعها رجل وضع لاصقه علي فمها وقيد يدها وهي تظر لما يحدث بالخارج اخذ الشيطان يضربهم بكل قوه ويتفادي ضربهم اخرج سلاحه وأطلق عليهم النار سقطوا أرضا اما بسبب ضربه او بسبب الرصاص
ركض للسياره ولم يكد يصل لها حتي خرج الرجل منها وهو يمسك نور ويوجه المسدس لرٱسها نظر له الشيطان بحذر فاي حركه خاطئه قد تودي بحياتها
الرجل وهو يصوب فوهه مسدسه لرٱس نور / متتحركش من مكانك والا اترحم عليها نظر له الشيطان نظره مرعبه كاد الرجل يتبول علي نفسه من نظراته نظر الشيطان لعيون نور وأشار لها علي قدمها نور بعدم فهم تهز رأسها
الشيطان في نفسه / ياربنا علي الغباء
أشار بحاجبه علي قدمها نظرت له نور تحاول فهمه وجدته ينظر بقدمها ويشير عليها ويفتح قدمه قليلا فهمت اخيرا مايقصد وفتحت قدمها له وفي ثانيه كان يطلق نار علي قدم الرجل حيث انها كانت ترتدي فستان وكانت تفتح رجلها قليلا فاطلق النار بين رجلها فاصابت قدم الرجل فركض له الشيطان وضربه وقام بإطلاق النار عليه اخرج هاتفه وأرسل رساله وأغلقه ونظر لها نظرت هي له ثواني وكانت فاقده للوعي بين يديه
حملها الشيطان واوقف سياره واعطاها عنوان منزله وبلا وعي ضمها له بحمايه كأنها ابنته نظر لها ببسمه صغيره /انتي فعلا محتاجه تدريب.
...... ♥ 🌍
عاد سراج للمنزل وهو خائف من رده فعل الشيطان علي مافعله
دخل ولم يجد أثر له هل قتلها ام ماذا لايستبعد هذا ولماذا كان باب المنزل مفتوحا هل حدث هجوم علي المنزل ام ماذا كاد ان يذهب لرؤيه شرائط المراقبه ولكن وجد الباب يفتح ويدخل الشيطان وهو يحمل نور علي يده فتح سراج فمه من هذا المنظر الشيطان يحمل فتاه ماهذا الذي يراه
مالك بغيظ / هتبصلي كتير اتصل بمازن فورا
سراج / عملت فيها ايه يخربيتك يا شيطان
الشيطان / اخلص ياسراج دلوقتي اتصل بمازن يجي يشوفها
سراج/ تمام تمام
اتصل سراج بمازن
سراج / الو يامازن
مازن ( طبيب ووسيم وهادئ جدا الصديق الثالث) بهدوء / ايوه ياسراج
سراج / معلش يامازن ممكن تيجي القصر وتجيب معاك شنطتك
مازن وهو ينتفض / مالك كويس ولا حصله حاجه
سراج / لا ده مش مالك لما تيجي هقولك بس بسرعه لو سمحت
مازن وهو يحمل حقيبته / تمام انا خارج اهو ربع ساعه واوصل لكم
سراج / ربع ساعه ويوصل
هز الشيطان رأسه بايجاب ولم يحيد بنظره عن نور تبدو مثل الملاك وهي نائمه تري ماذا ستفعل به...
......... ♥ 🌍
عادت سمر للمنزل
سمر وهي تضع حقائب التسوق علي الطاوله /نور يانور.... مالها دي مش بترد
نور
دخلت غرفه نور ووجدت الفراش فارغ
سمر بكل هدوء / خرجت انا كان قلبي حاسس الجذمه دي مش هتعدي يوم من غير بلوه
سمعت صوت الباب ركضت اليه وهي اظنها نور / كنت فين ياحيوانه
عمر بتذمر / انا سمعت منك شتايم كتير وقليل بس ماوصلتش انك تشتميني بحيوانه
سمر /معلش كنت فاكراك الحيوانه التانيه
عمر بهدوء / خرجت
هزت سمر رأها
عمر / يعني كمان ربع ساعه كده يكلمونا نروح نجيبها من اي بلوه
سمر / بالضبط
عمر / طب جهزي اتغدي قبل ما...
قاطعه رنين هاتفه باسم نور
عمر / الغي الغدي ياسمر خلاص
الو
.......
ايوه مين حضرتك وفين نور
......
يعني هي كويسه
.......
تمام ابعتلي العنوان وانا هاجي اخدها
نظر لسمر / يلا ياختي خلينا نروح نجيبها
سمر / الحمدلله مغيرتش يلا
........ ♥ 🌍
استيقظت نور وهي تأن من وجع رٱسها
نظرت حولها وجدت ثلاث شباب غايه في الوسامه
نور / ايه اللي وقعني في فيلم اجنبي
ضحك سراج بصوت عالي عليها بينما تبسم مازن ومالك هز رأسه بيٱس من هذه الفتاه
سراج / حمدلله على السلامه يا نور
نور / الله يسلمك ايه اللي حصل
سراج / في ناس حاولت اخطفك بس شيطان انقذك
نور / اها طيب الحمدلله
ثم نظرت للشيطان / شكرا جدا
سراج بتعجب / انتي يعني مترعبتيش لما عرفتي انك كنتي هتتخطفي
نور بعدم مبالاه / لا منا متعوده علي كده تعرف انا كنت لسه مخطوفه طازه امبارح
ضحك سراج علي هذه الفتاه يبدو أنه سيستمتع حقا
مازن / فعلا فى مكان ضربه في دماغك ارجو متتعبيش نفسك اكتر
نور وهي تهمس لسراج ليهبط لمستواها / مين القمر ده
قرأ الشيطان شفاهها وكان سينفجر من الغيظ بسبب عفويتها تلك
سراج بضحكه / ده مازن صاحبنا التالت والدكتور الخاص بعمليات الشيطان
ثم غمز لها.
هزت هي رأسها بتفهم / بس سبحان الله هو كلكم كده هو انتم كنت بتاكلوا كارميل وانتم صغيرين
انفجر سراج بالضحك يالله هذه الفتاه عفويه بدرجه كبيره
الشيطان بغيظ خرج صوته حاد /مش كفايه ضحك ولا ايه
نور بتذمر / وانت مالك انت ها
نظر لها مازن وسراج ببلاهه هل تتحدث للشيطان هكذا يالله هذه الفتاه تحفر قبرها بيدها
الشيطان ببسمه خبيثه / لازم تسمعي كلامي لاني مدربك وكل كلامي يتنفذ بالحرف......
♥ 🌍 ...................... ♥ 🌍
الفصل أطول من المره اللي فاتت اهو وانا بإذن الله كل مره هيبقي عندي وقت هكتب اكتر 🔥
اتمني بقي دعوه من قلبكم كده لاني داخله علي ايام طحن والله وهتنفخ بس زي ماوعدتكم كل يوم بإذن الله فصل الا لو حصل حاجه منعتني هنزل اعتذار بكده
♥ 🌍 ........................ ♥ 🌍
توقعتكم للفصل الجاي وياتري الشيطان هيعمل ايه لنور في التدريب وهل هي هتتحمل تدريبه وشراسته
كل ده واكتر في الفصل الجايه من
بنت الشيطان ♥️
............ ♥ 🌍
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ 美心
再见♥️♥️✌️
#بنت_الشيطان
#الفصل_الثامن
رساله اليوم 💌
••
اللهم لا تحرمنا من امنيةٍ تُفرِح قُلوبنا ، وتوبة تَجلى هُمومُنا ، وتَوفيقاً يُنِير دُروبنا وسَعادة تُذهِب حُزننَا..💜💭
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
نور وهي تفتح فمها ببلاهه ماذا هل وافق هكذا بسهوله سيدربها نظرت له بحماس شديد وقالت / وحياه امك
ضحك سراج عليها
نظر لها الشيطان ببرود
نور / احم اسفه اتحمست اوي بس بجد والله هتدربني
الشيطان ببرود / بكره الساعه 6 تكوني هنا
نور / ليه هبيع لبن ولا ايه
الشيطان / لو اتأخرتي ثانيه هعاقبك
نور فتحت فمها عليه ماذا يقول هذا هل هناك عقاب.
كانت ستتحدث لولا طرق باب المنزل هبط مازن وفتح الباب بعد لحظات وجدوا سمر تندفع هي وعمر
سمر / بقي كده ياكلبه البرك تضحكي عليا.
ثم اخذت تقلدها / روحي انتي ياسمر
انا كويسه ياسمر جذمه اوي يعني
ده انا هنفخك ياحيوانه انا يانور تضحكي عليا وياتري ايه البلوه المره دي اتسلختي ولا قطعوكي انا هموت واعرف انتي مبتهشيش دبانن ازاي ليكي كميه الأعداء دي
نور بتذمر / ماخلاص بقي ياسمر لسه هتهزأ من عمر
عمر / ايوه ياسمر سيبيلي فرصتي
ثم نظر لنور /ده انا هنفخك بقي انتي تسربي سمر عشان تعملي بلاويكي انتي مش بتحرمي ياشيخه نفسي يعدي يوم من غير ما ارجع الاقيكي عامله مصيبه انتي ايه ياستي مش بتتهدي ياشيخه
نظرت لهم نور بملل
الشيطان ببرود / لا وخبره في المشاكل كمان
نظرت له نور بغيظ هى حتي الآن لا تستوعب فكره انها ستستيقظ مبكرا
سمر / ماشي يا نور وحياه عم سيد اللي رمي علينا البلوه دي لاربيكي
نور / ما خلاص بقي ياوحش اهدي كده
كل هذا ولم ينتبه احد لهذا الذي صدم من وجودها هذه القطه الشرسه موجوده امامه وكأن القدر يعانده ترجم أفكاره علي هيئه سؤال / انتي تعرفيها
نظر الجميع له
سمر باعين مفتوحه / انت بتعمل ايه هنا
عمر بتعجب / تعرفيه ياسمر.
سمر /ده الراجل بتاع الكوبيات ياعمر اللي قلتلك عليه
عمر / اه افتكرت
سراج وهو يشير لنفسه /بتاع كوبيات انا
ضحك مازن ولأول مره علي صديقه.
وابتسم الشيطان يبدو أن الغباء وراثه بهذه العائله
عمر لسراج / شكرا انك اتدخلت وساعدتها اصل لو مكنتش اتدخلت كنت هروح اجيبها من القسم
هز سراج رأسه وهو مازال ينظر بغيظ لهذه الفتاه
مازن / طب استأذن انا بقي عشان العياده لوحدها
هز الشيطان برأسه
نظرت سمر لنور ثانيا / قومي ياختي والله حاسه اني في يوم هجيبك متقطعه
نور بتمثيل / انا تعبانه ياسمر اوي مريضه ياناس
عمر / يامسكينه
نور / اه والله ياعمر مسكينه ابعد بقي سمر عني عشان انا مريضه
عمر / انسي مش انا قبل كده اتحاميت فيكي وسبتيني ليها
سراج في سره / يابنت المجنونه ده انت عمله رعب ليهم.
سمر / ولو ولو لازم تتأدبي علي عملتك دي يلا قدامي وانت اللي هتعملي العشا
نور وعمر بصراخ معا /لالالالالا
نظر لهم سراج ومالك بصدمه
سمر /متخافيش يام مكرونه ابقي اقلي بطاطس هو ده اللي فالحه فيه يلا ياعمر شيلها
نظر الشيطان بحده لسمركيف تطلب منه حملها حدث نفسه ماذا اذا كان أخيها ولماذا هو غاضب هكذا هي لاشئ فقط سيدربها وينتهي الأمر
ذهب عمر وحملها وشكر مالك وسراج علي مساعدتهم لها وخرجوا من القصر
سراج لمالك / دول مجانين
مالك نظر له بشرار وتحدث ببرود مرعب / انت اللي قلتلها علي مكاني
مالك وهو يبتلع ريقه / اصل اصل
مالك ببرود /فاكر اني هحبها لمجرد انها شبه اللي بتجيلي في أحلامي انسي ياسراج مش الشيطان اللي يحب
وتركه وخرج
سراج بضحكه خبيثه / علي سراج يامالك ده انت عينك كانت هتطلع لما عرفت ان عمر هيشيلها هتقع ياصاحبي وجامد كمان
ثم تذكر قطته الشرسه وخوف الجميع منها فضحك كثيرا عليها انها حقا جميله جدا
......... ♥ 🌍
دخل الشيطان لغرفته وتسطح / ياتري هتعملي ايه تاني فيا يانور
اغمض عينيه ولكن رأي صورتها أمامه بتذمرها وضحكتها
الشيطان بجده لنفسه / متفكرش فيها انساها بقي انا ايه اللي خلاني اقبل اني ادربها
........♥ 🌍
في منزل حسين جد نور
كان عثمان مستغرق فى النوم وبجانبه فاطمه نظرت له وتأكدت انه نائم وتسحبت من جواره وأخذت تسير علي قدمها بكل هدوء حتي لا يشعر بها وسارت ناحيه مكتبه الذي يوجد باب في غرفته للوصول له دخلت بخفه واضائت مصباح صغير حتي لايشعر بالضوء وأخذت تبحث في كل مكان وتنظر في كل الورق على أمل أن تجده
ظفرت بضيق أين وضعه هذا الغبي
فجأه وقع نظرها علي خزنه في زاويه الغرفه ركضت إليها وحاولت فتحها وجدت رقم سري حاولت أن تكتب اي رقم لعله الصحيح استغرقت نصف ساعه ولك تستطع فعل شئ يأست من ذلك وعادت للنوم بجانبه وهي تفكر في طريقه للحصول علي الرقم من عثمان حتي تنتهي من هذه المهمه وترحل عن هنا
............. ♥ 🌍
عادت نور. وسمر وعمر للمنزل
عمر / اااااااه يانا ادعي عليكي اقول ايه يانور يابنت ام نور كشفت راسي ودعيت عليكي كل يوم بلوه اكبر من اللي قبلها ومين دول بقي اللي حاولوا يخطفوكي
نور وهي تهز كتفها بلامبالاه / معرفش والله يابني حب الناس بقي
سمر / سبحان الله كل ده ومش بتعرفي تهشي دبانه امال لو بتضربي وبتطلعي مهمات وكده كنت عملتي فينا ايه
نور / انتي بتسخري مني ياسمر طب هارو فكره بقي اللواء بيقولي انت رهيبه يانور انتي عبقريه يابنتي امال انا اترقيت ازاي
سمر / بدعي الوالدين
نور / طب ياسمر افضلي اتريقي كده كتير لحد ماكون قويه واهزم الكل ها
عمر / انا جعان
سمر وهي تنظر لنور / يلا ياحلوه بقي روحي اعملي اي حاجه
نور / علي فكره المفروض تعملوا ليا انا تعبانه والمفروض ارتاح
سمر وهي تدخل / ده المفروض بقي يلا قومي ومتتلكعيش يلا
نور بعدما دخل الجميع لغرفته صرخت /طب علي فكره بقي ده اسمه استبداد وظلم انتي ظالمه ومستبده يا سمر ها ومش هخاف اقولها بأعلى صوت
سمر خرجت لها/انتي يابت هبله ولا حاجه كل ده عشان هتعملي عشا طب ايه رأيك عشا بكره عليكي برضو وظلم بظلم
نور بتصنع البكاء / حرام عليكي ياسمر بقي
سمر وهي تدخل / اخلص ارجع الاقي الاكل علي السفره
نور وهي تدبدب في الأرض /اووووف
ياريتني كنت اتخطفت علي الاقل هاكل واشرب من غير ما اعمل شغله
سمر من الداخل / بطلي رغي يابت وخلصي
نور أخرجت لسانها
سمر / دخلي لسانك ياهبله
نظرت نور برعب حولها كيف عرفت هذه انها تخرج لسانها هل تضع كاميرات
سمر من الداخل /مش حاطه كاميرات ياغبيه بس عارفاكي كويس
ضحكت نور علي ابنته خالتها انها تحفظها
........ ♥ 🌍
في الصباح استيقظ سراج او لنقل لم ينم سوي ساعات قليله فقط لانه كان يفكر في قطته الشرسه ارتدي ثيابه وهبط وجد مالك يجلس ويأكل طعامه ببرود كبير جدا
سراج بلا مقدمات / مستنيها
نظر له ببرود كبير ولم يجب عليه
سراج بضحكه حاول كتمها / خلاص متقلبش وشك كده ياحج
يلا همشي انا كده عشان الحق الاجتماع have fun
وغمز له
نظر له الشيطان ببرود / رخم
....... ♥ 🌍
استيقظت نور من نومها بفزع نظرت للهاتف وجدت الساعه 6:05
نور /يانهارررري من اول يوم كده هتنفخ
نهضت وارتدت بلوزه سوداء بها رسومات حمراء وبنطال جينز تلجي
وركضت للخارج كان الجميع مازال نائما نزلت السلالم وجدعت هذا السمج يهبط أيضا
عاطف / الله الله براحه ياست البنات مستعجله ليه كده ورايحه فين بدري
نور وهي تشوح بيدها وتتجاهله / يا اخي خف شويه كده يخربيتك بكرشك ده
ركضت نور وتوقفت تاكسي وانطلقت لقصر الشيطان
........ ♥ 🌍
الشيطان وهو ينظر في ساعته
/ اتٱخرت من اول يوم شكلي هتعب معاها ماشي يانور اما وريتك
وصلت نور وركضت لباب القصر وضربت الجرس وهي تتنفس بسرعه كبيره
توجه هو للباب ببرود شديد وفتحه وجدها تستند علي الباب وتتنفس بسرعه كبيره نظر في ساعته ببرود / متاخره نص ساعه مش لمصلحتك التأخير ده
نور / اعمل ايه صحيت متٱخر وجيت جري
الشيطان وهو يدخل ببرود وأشار لها بأن تتبعه ذهبت خلفه دخل لغرفه كبيره في الدور الأرضي كل الحوائط من الزجاج ومليئه بالاجهزه الرياضيه وزاويه خاصه بالملاكمه
نظرت هي بفم مفتوح للمكان ماهذا الذي تراه هل جهز لها أدوات التعذيب
نظر هو لها بتوعد / يلا نبدٱ.......
....... ♥ 🌍
في المديرية كان المكان مازال فارغا فقط عمال النظافه هم من ينظفون دخلت هي ولم يراها احد ووضعت شئ في مكتب نور
ونظرت بشر / انا بقي هوريكي ازاي تلعبي مع ميار يا نور الكلب.....
........ ♥ 🌍
كانت سمر تسير في المدرسه بهدوء
فجأه اصطدمت به
نظرت له سمر وجدته يبتسم بسماجه / يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم
نعم عايز ايه
إيهاب / عايزك انتي يامزه
سمر صفعته بشده / احترم نفسك ياقذر انت
وحسك عينك تقف في وشي تاني فاهم اما
شخص حيوان بصحيح
وتركته وأكملت طريقها للفصل دخلت وجدته هادئ الي غير العادي
سمر و هي تنظر بتعجب لهم / فيه ايه يا ستير مش مطمنه للهدوء ده
عطوه وهو يدعي البراءه / لا ياميس احنا علي طول كده
سمر / انت هتقولي خصوصا انت يلا طلعوا كتاب الحصه.
ثم اتجهت للسبوره والان فقط لاحظت لقد شوهوا الحائط خلفها بالرسم نظرت لها باعين حمراء / اه يا جذم ده انا هطلع عينكم ياكلاب.
......... ♥ 🌍
استيقظ عثمان لم يجد فاطمه بجانبه
وارتدي ثيابه رهبط للأسف وجد الجميع يحضر السفره ومعهم فاطمه
فاطمه / صباح الخير ياسيد الناس
نظر لها بتجاهل
عثمان / صباح الخير ياما
هناء / صباح الخير ياجلب امك جرب يلا عشان نفطروا
عثمان وهو يجلس / امال ابوي وحدي وينهم
هناء / ابوك وجدك فطروا من الصبحيه بدري وراحوا يلفوا على الأراضي عشان المحصول الجديد وبعدها هيرجعوا الدوار
هبطت والده نور / صباح الخير ياجماعه
الجميع / صباح النور
هناء / يلا عشان الفطور
جلست وكانت تأكل
عثمان / كيفها نور يامرت عمي
سميره / بخير ياولدي الحمدلله
عثمان / برضك منشفه دماغها علي موضوع مصر ديه ماهتدلاش حدانا
سميره / لع ياولدي ماهتدلاش هي الحمدلله شغلها ماشي كويس واترجت كومان ليه ترجع
عثمان بعصبيه / هو ايه اللي ليه ترجع هترجع لأهلها وبلدها وترجع ليا
سميره بتعجب / ترجع ليك ليه
عثمان / هتجوزها يامرت عمي
سميره / تتجوزها كيف ياولدي وانت متجوز
عثمان / وايه يعني الشرع محلل اربعه غير انك عارفه كويس اني بحب نور ومش هسيبها لغيري وهخليها ست البيت كله وفاطمه معتتكلمش ابدا ولا ايه يافاطمه
فاطمه يغيظ منه ومن اهانته لها / طبعا يا سيد الناس موافقه
سميره وهي تنهض منهيه الحوار / بس انا مش موافقه ياعثمان بنتي مش هتتحوز علي ضره ابدا
عثمان بسرعه / اطلجها واتجوز نور
نظرت سميره له بيٱس من تغير رأيه /اسمع ياولدي بنتي مش هتتجوزك وشلها من فوخك بجي عشان ترتاح وتريح غيرك
وتركتهم وذهبت
عثمان بصوت منخفض / برضك مش هتكوني غير ليا يا نور
هناء / جرا ايه يا عثمان مش هنخلص من الحكايه دي عاد
عثمان وهو ينهض بغضب / لا يا ما مش هنخلص منها غير لمن تكون نور مرتي ولو مكنتش ليا مش هتكون لغيري يا ما
بعد ذهابه تحدثت فاطمه في نفسها
/ بجي كده ياعثمان اني مش هناك ماشي اما وريتك المر مبجاش فاطمه بس اخلص اللي جيت عشانه لأول
..........♥ 🌍
نور وهي تتصبب عرقا / حرام عليك ده تعذيب مش تدريب يا اخي اتقي الله هموت منك
مالك ببرود / بطلي كلام وكملي جري يلا
نور / هموت مش قادره هو انا بقولك عايزه اخس انا عايزه اعرف اضرب
مالك ذهب إليها ومسك زراعها باستخفاف وانتي هتضربي بالدراع دي
نظرت له يغيظ هل يسخر منها هذا الشيطان
نور بغيظ شديد / اعمل ايه دلوقتي طيب
الشيطان ببسمه مستمتعه / انزلي ميه ضغط
فتحت نور فمها / نعم ميه ايه
الشيطان وهى يقترب منها اكثر ويقول ببطئ / ض غ ط ايه صعبه عليكي
هزت نور رأسها واصطنعت عين الجرو
هو / تمام يبقي 150
نور وهي تمثل البكاء / حرام عليك انت جزار
مالك / بطلي كلام وأبدأي
هبطت نور وبدأت تقوم بتمارين الضغط فجأه رن هاتفها نور بفرحه شديده / هيييييه خلص الوقت الحمدلله طب يا استاذ شيطان كان يوم لطيف جدا استأذن انا بقي عشان ميعاد الشغل و
قاطعها / مين قالك ان اليوم كده خلص
نور وهي علي وشك البكاء / يعني ايه
مالك / يعني بعد الشغل تيجي ليا تاني
نور وهي تركض خلفه بعدما تركها ورحل / لا استني بس انت بتهزر ياعم انا مش هعرف امشي تاني جسمي كله انكسر استني بس يا اخ شيطان انت ياعم
نظرت وجدته تركها وصعد الأعلي
نور / اشربي بقي مش كنتي عايزه تتدربي اهو ده انتي هتتنفخي طب ايه اطلع اتحايل عليه شويه
نظرت للاعلي
ثم قررت أن تصعد خلفه صعدت وجدت ممر طويل به العديد من الغرف
سارت فيه بهدوء شديد / استاذ شيطان انت هنا استاذ شيطان
سارت وهي تنظر حولها واصطدمت في طاوله زجاجيه سقطت الطاوله وماعليها من تخف من الخزف وتحطم كل شئ نظرت له يعيون مصدومه خرج مالك من الغرفه وهو يركض وكان وقتها خلع تيشرته خرج ولم يكمل ركض بسبب الزجاج المنتشر في كل مكان نظر لها بحده وجدها تنظر له ببسمه غبيه /اصل اصل اه كنت جايه اقولك ينفع نلغي بعد الشغل.
نظر لها نظره مرعبه
نور / مش هينفع صح طب استأذن انا سلام عليكم
وركضت الاسفل وكأن الشياطين تلاحقها
مالك وهو يجذب شعره / ايه المصيبه المتحركه دي ياربي ااااااااه خربت ام البيت طب يانور انا هوريكي
ثم ذهب للمطبخ ليحضر مكنسه لكي يرفع الزجاج من علي الارض
خرجت نور وهي تركض واوقت تاكس
نور وهي تتنفس بسرعه / الحمدلله فلت منه ياربي كان شكله مرعب كل ده عشان تربيزه وفازه ايه البخل ده.. بس كان شكلهم غالي اوي برضو ولو ولو مكنش ينفع يبصلي كده ياختي احمدي ربنا انه مقتلكيش ده كسر جسمي منه لله.
نظر لها السائق في المرأه كانت تحدث نفسها مثل المجانين
لاحظت نور نظرته لها ابتسمت بغباء ثم اصطنعت انها تبحث في هاتفها عن شئ حتي وصلت للمديريه
....... ♥ 🌍
دخلت السكرتيرة علي سراج لتوقيع بعض الأوراق
سراج وهو يفرك رقبته/ كده باقي حاجه تاني
السكرتيرة / ناقص بس حضرتك تعمل مرور على المدرسه اللي مبنيه باسم المرحومه
نظر لها سراج وهز رأسه وأشار لها بالرحيل نظر بشرود للباب بعد خروجها ونهض وحمل اشياءه وانصرف وذهب للمدرسه التي إقامتها تكريما لزوجته بعد وفائها
وصل للمدرسه وذهب لمكتب المدير
قام المدير وصافح سراج باحترام
المدير / اتفضل يافندم
سراج / شكرا ليك انا بس كنت بعمل المرور الشهري علي المدرسه واشوف احوالها بنفسي وأسألك لو في اي حاجه ناقصه المدرسه
المدير / ربنا يجازيك خير علي عملك يابني الأطفال دول أيتام وانت اللي ساعدتهم عشان يتعلموا
هز سراج رأسه وخرج مع المدير لتفحص المدرسه
المدير / احنا هنا بنعمل علي نفسيه الطفل ومراعيين جدا اننا نعوضه عن غياب الاهل ومش بنخليه يحس انه يتيم هنا المدرسين بيتعاملوا بكل الحب مع الأطفال كأنهم أولياء أمورهم
سمر وهى ترفع عطوه من ثيابه / ده انا هعلقك علي باب الفصل يا عطوه
نظر سراج لها بصدمه ثم نظر للمدير
المدير / احم دي دي
لم يستمع له سراج ودخل للفصل
سمة وهي تصرخ / انا قلت ايه ها قلت ايه قلت اي مشاغبه هعلقكم علي باب الفصل حصل ولا لا
عطوه / استهدي بالله وهفهمك بس
سمر / تفهمني ايه يا اخ عطوه
عامر / ياميس كنا بنلعب
سمر / الأخ سومه العاشق متستعجلش هخلص واجيلك
ثم نظرت لعطوه / ها كنا بنقول ايه
فجأه سمعت صوت حاد يصرخ / ايه اللي بيحصل هنا ده
نظرت سمر له وهي تحمل عطوه
المدير / جرا ايه يا استاذه سمر ايه اللي بتعمليه ده
سمر بتوتر / ده ده هما اصل
سراج بصراخ / ده استهتار ده تعامل تعامليه لطفل
ثم نظر للمدير / هو ده اللي بتعاملوه بيه الأطفال ياحضره المدير دي واحده مستهتره ومينفعش تكون مدرسه لأنها لازم تكون ام قبل كل ده
نظرت سمر له بدموع تلمع في عينيها ولكن أبت ان تنزل / لو سمحت تلتزم حدودك معايا انا الحمدلله بتقي الله في تعاملي مع الأطفال وبعاملهم كصديقه واخت قبل ما اكون ام وعمري ما اذيت حد منهم
ثم نظرت للمدير / استقالتي هتكون علي مكتب حضرتك بكره
نظرت لسراج الذي ينظر لها بتعجب / اصل مش متعوده حد ينتقدني علي حاجه انا مغلطتش فيها ملعون ابو الشغل اللي يخليك تتحكم فيا
وأخذت اشيائها ونظرت للأطفال وجدتهم يبكون بشده ذهبت لهم نور / ايه ياعم انت هو مش قلنا رجاله أسد يلا في ايه
جودي ببكاء رقيق / متمشيش ياميس انا بحبك اوي ماصدقت يبقي ليا ماما انا كنت بعتبرك ماما
نظرت هي لهم بدموع واحتضنتها / قلبي انتي يا جودي متخافيش هسأل عليكم وهجيلكم في فتره الزيارات بس خلي بالك من عامر احسن مش برتاح لتسبيله
ثم تركتهم ورحلت بعد أن ألقت نظره سخريه لسراج نظر سراج أمامه بشرود وعادت له ذكرياته عندما كان في الميتم ويتم ضربه ومعاقبته هو لم يقصدها هي لقد رأي مديره الملجأ فيها
نظر للأطفال وجدهم انخرطوا في البكاء ثم نظر للمدير الذي نظر باسف لرحيل هذه الفتاه التي ملئت المكان بالمرح
عطوه وهو يقترب من سراج / انا مش بحبك وعقول لربنا انك وحش خليتك سمر تزعل وتمشي
نظر له سراج بحزن هل لهذه الدرجه يحبونها حسنا هو سيعيدها لهنا باي ثمن حتي لو اضطر ان يعتذر لها
نظر للمدير / عايز عنون استاذه سمر
............. ♥ 🌍
كانت ميار تتحدث بصوت منخفض بعيد عن الجميع / فهمت هتعمل ايه
..........
لا خلي التنفيذ بكره مش عايزه غلطه واحده
..........
تمام سلام
التفتت وجدت أدهم خلفها فزعت هل سمع المكالمه
ميار بتوتر / اصل ده ده كنت بحجز عشان عيد ميلادي اكيد انت معزوم و...
لم تكمل وتركها أدهم ورحل
ميار / ياباي بارد الحمدلله مسمعش حاجه
انتهت نور من عملها وذهبت لمنزل الشيطان
طرقت الباب وجدته مفتوحا دخلت بحذر ان تسقط شئ اخر على الأرض
وجدت غرفه التمارين مضيئه
اقتربت واستمعت لصوت الشيطان يتحدث
مالك / لا قلتلك اوعي تعمل كده
...........
خليك عندك وانا اللي هجيلك
........
كلنا كويسين المهم انت خلي بالك من نفسك
..........
محتاج حاجه مني
.......
تمام هكلمك تاني
مالك وهو مازال يعطيها ظهره / لو خلصتي تصنت ممكن نبدأ
♥ 🌍 ........................... ♥ 🌍
خلص الفصل اتمني يكون عجبكم متنسوش التعليق وفوت
♥ 🌍 .............................♥ 🌍
ياتري فاطمه بتخطط لايه 🤔
ايه قصه سراج 🤔
سراج هيقنع سمى ترجع ازاي 🤔
ميت اللي كان مالك بيكلمه 🤔
ايه اللي ميرا بتخططله 🤔
كل ده واكتر هنعرفه في الفصول الجايه ولسه حكايتنا في اولها ولسه المتعه مبدأتش انتظروني في الفصول الجايه من
#بنت_الشيطان
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ 美心
再见♥️♥️✌️
#بنت_الشيطان
#الفصل_التاسع
🌹رساله اليوم 💌
✍قُلْ لأحلامك المستحيلة:
"وكانَ اللهُ على كلِّ شيءٍ مُقتدِراً"
✍وقُل لأمنياتك التي طال انتظارها
"يأتِ بها اللهُ إنَّ اللهَ لطيفٌ خبير"
✍واذا ضاعت عليك فرصة واحترق قلبك عليها أطفئ لهيبها بهذه الآية :
"عسى ربنا ان يبدلنا خيرا منها"
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞 💞
开始吧
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
مالك ببرود / لو خلصتي تصنت ممكن نبدأ
نور بتوتر / اسفه مكنتش قاصده اسمع والله
مالك هز رأسه وأشار لحائط عليه خشب معلق ( العقله)
نور وهي تنظر بغباء/ ايوه اعمل ايه
مالك / امسكي في الخشبه دي وارفعي نفسك
نور وهي تفتح فمها / ها
مالك / يلا اطلعي
نور / ايوه بس
مالك أشار بعينه دون حتي ان يسمع حديثها
ذهبت نور هناك ومسكت في الخشبه حتي وصلت لمستوي معين وتعلقت فيها وحاولت رفع نفسها ولكن كان صعب جدا واصبحت معلقه لا تستطيع حتي النزول
نور وهي ترفس بقدمها في الهواء/ الحقني مش عارفه انزل هقع
نظر الشيطان بشكلها فهي قصيره مع ملامحها وحركه قدمها انفجر في الضحك علي شكلها
نور يتذمر / بتضحك علي ايه ن نزلني
اقترب منها وهي مازالت ترفس في الهواء
مالك بضحك / اهدي يخربيتك مش عارف اقربلك عماله ترفسي مش عارف
هدأت نور واقترب هو ومسك قدمها وساعدها في رفع نفسها اكثر من مره حتي انتهي ثم قال / سيبي الخشبه عشان انزلك
نور وهي تتمسك اكثر / لا انت هتسبني أقع اتكسر
مالك / سيبي وبطلي لعب عيال
نور هزت رأسها بعناد
مالك بنظره محذره / نور
نظرت له و طريقه نطقه لاسمها خفت قبضتها عن الخشبه امسكها هو من خصرها ثم حملها لتنزل حتي وقفت أمامه وكانت قريبه منه بدرجه كبيره نظر في عينها التي تشبه عينيه بدرجه كبيره وشرد في ملامحها وهي كذلك شردت في ملامحه الرجوله
آفاق هو لنفسه وابتعد عنها نظرت هي بخجل له
مالك بصوت حاول أن يخرج طبيعيا / دلوقتي هدربك علي حاجه في القتال
نور بحماس شديد / اخيرا اي هيا ها اي هيا
مالك / عشان تعرفي ازاي تقاتلي لازم تعرفي نقاط الضعف
نظرت له نور بتركيز شديد
مالك وهو يمسك سكين 🔪/ لو معاكي سكين وعايزه تضربي حد تضربيها فين
نور بدون تفكير / في بطنه
مالك بذكاء / ده اللي مشهور ومعروف بالطريقه دي مش هيتوجع واحتمال انه ميموتش كمان في طريقه افضل توجع اكتر وتقتل
نظرت له بتعجب / ايه هى
وضع مالك السكين علي جانب رقبه نور عند العرق النابض / هنا المكان ده في نقاط تحكم في معظم أجزاء الجسم او
نور / او ايه
مسك مالك يدها سرت قشعريره في جسدها بسبب ذلك مسك هو اصبعها الأوسط / او تكسري الصباع ده
نظرت نور بتعجب
مالك موضحا / الصباع ده لو تنتيه لورا واتكسر بيسبب ألم رهيب بيشل التفكير هيخليه ميعرفش يفكر
ثم أشار باصبعين / او تحطي الصباعين دول في مناخيره وتشدي الحركه دي بتوجع اوي
نور بتقزز / يععععع ايه القرف ده
اقترب منها مالك / القرف ده هو اللي ممكن ينقذ حياتك في يوم انا بقلك علي نقاط الضعف اللي هتساعدك لو اتزنقتي ومش معاكي سلاح 🔫 تقدري تنقذي نفسك بيها
نظرت له نور بامتنان لمساعدته
مالك / احم اظن كفايه كده دلوقتي لأنك تعبتي الصبح في التدريب انا بخليكى تيجي بعد الشغل عشان اعلمك مهارات قتاليه اما الصبح للتدريب علي قوه جسمك نفسه
نور / وانا اللي كنت ظلماك وبقول عايز تطلع عيني
مالك وهو يبتسم ويذهب / اللي قلته ميمنعش اني برضو عايز اادبك
نظرت لاثره بفم مفتوح / مهو فعلا ادبتني انا مش قادره أقف على رجلي اساسا ااااه يا صغننه يا نونو
........ ♥ 🌍
وصل سراج لاسفل منزل سمر سٱل
صعد للمنزل وهو لايعرف اي شقه ولكن سمع صوتها وهي تصرخ
اقترب من الصوت وجدها تصرخ في امرأه
سمر بغضب /لمي جوزك انتي الأول ياختى وبعدين اتكلمي
سلمى ( زوجه عاطف) / جوزي ياختى محترم مش بيبص لحد هي اللي بترمى بلاها عليه ياختي
سمر بسخريه / اه باماره راسه اللي بتلمع وكرشه اللي مدلدل
سلمي / الراجل ياختي قيمته في كرشي
سمر بضحكه / اه فعلا طب خودي كرشه وابعدي عنا بقي ياعمري
نظر سراج لهذه السمر التي تتشاجر دائما
سمر / يلا على بيتك ياختي
سلمي وهي تغلق الباب / اما طردتكم من العماره مبقاش سلمي
سمر وهي تنظر للباب / ياختي لمي جوزك الأول ايه العالم الزباله دي
كانت علي وشك الدخول ولكن وجدته ينظر لها
سمر بتعجب / بتعمل ايه هنا
ثم تحولت نبرتها لسخريه / ولا جاي تكمل تهزيق هنا بس اسمع اما اقولك كلمه في حقي والله لكون م......
سراج مقاطعا / شششش يخربيت رغيك اسمعي مش عارف اتكلم منك يخربيتك
صمتت هي ونظرت له
سراج /انا احم احم كنت جاي اعتذر علي اللي قلته في حقك الصبح انا عرفت انك بتعامليهم زي عيالك واكتر وانا اسف مكنش قصدي احرجك
نظرت سمر له بحاجب مرفوع
سراج / طب اعمل ايه عشان تقبلي اعتذاري
سمر بخبث /شرطين
سراج / شرطين ايه
سمر / اول شرط تعتذر مني قدام كل اللي هنتني قدامهم
سراج / انا كنت هعمل كده من غير اي حاجه اساسا
سمر / الشرط التاني وده الأهم.
نظر سراج بانتباه
سمر / عايزه اطلع رحله
نظر لها ببسمه وغمز لها / تطلعي فين
سمر / مش اللي في دماغك يا سافل قصدي انا والعيال
سراج / ده اسمه استغلال علي فكره
سمر / فعلا صحيح انا مستغله
سراج وهو ينفه بضيق / موافق تحبوا تطلعوا فين
سمر بحماس طفله / دريم بارك عايزه اروح دريم بارك
نظر هو لملامحها الطفوليه وحماسها
سراج / تمام كده سامحتيني
سمر وهي تدعي التفكير / اممممم تمام عفونا عنك
ضحك سراج علي شكلها /ده كرم منك والله يا أستاذة سمر
سمر / ميس سمر لو سمحت
سراج وهو ينظر في ساعته ويضحك / تمام ياميس سمر استأذن انا بقي عشان مينفعش وقفتنا دي
والان فقط انتبهت لوقفتهم على السلم
سمر باحراج / اسفه بس انا لوحدي مينفعش ا...
سراج مقاطعا / انا فاهمك ولا يهمك سلام
سمر وهي تنظر له بشرود / سلام
........... ♥ 🌍
ميار / فهمته هيعمل ايه
........
مش عايزه اي غلط فاهم
.........
التنفيذ بكره
.........
تمام كده
ميار بخبث / اخرتك علي ايدي يانور
.......... ♥ 🌍
ارتدت نور الجاكت الخاص بها وكانت سترحل وجدت مالك أمامها وهو يغلق سوسته جاكته
نور بفضول / انت خارج
مالك / هوصلك
نور / لا لا مفيش داعي والله انا هرجع لوحدي
مالك وهو يسبقها ببرود / يلا
نظرت هي في اثره / هو ماله ده كل حاجه بيقولها لازم ينفذها لا وعلي طول يمشي من غير ما يسمع ردي اوووووف
مالك من الخارج / يلا
نور / حاضر جايه جايه
ركضت نور خلفه وجدته يستند علي سيارته أمام الباب الداخلي للقصر اقتربت منه / يلا
نظر هو لها ثم مسك الجاكت الخاص بها وقام باغلاقه ووضع قبعه الجاكت علىى رأسها
مالك بنبره وصلت لها حنونه / هتبردي كده خلي دي علىى راسك
نظرت هي له بعيونها الطفوليه لعنها فرى سره هي تضعفه بطريقه لم يعهدها من قبل
مالك وهو يذهب ليركب / يلا اركبي
صعدت نور بجانبه
وانطلق هو بسيارته
نور لتكسر الصمت / احم هو صحيح اسمك ايه
نظر لها بتعجب من سؤالها المفاجئ
مالك / ايه اللي جاب السؤال ده علي بالك يعني
نور / عادي يعني بس مش معقول اسمك شيطان
مالك ببرود / وانتي عايزه تعرفيه ليه
نور وهي تخشي برودته / معرفش بس عندي فضول اعرف ايه هو اسمك الحقيقي
وقف مالك بسيارته / وصلنا يلا انزلي
علمت نور انه لايريد التحدث في هذا الموضوع
وكانت علي وشك الهبوط حينما قال /مالك اسمي مالك
نظرت له بتعجب
مالك / متتأخريش بكره عن سته
هبطت نور وهي مازالت تفكر فيه وفي تصرفاته الغريبه والأهم من ذلك اسمه ولكن هي احبت اسمه كثيرا تشعر انه يزيده جاذبيه
دخلت نور العماره وصعدت للشقه وفتحت الباب وجدت سمر تجلس علي الاريكه فى الظلام
نور وهي تضئ الانوار / ايه يا اميره الظلام انتي طافيه الانوار ليه
سمر وهي تنظر بانزعاج لنور / يوه بقي يانور اطفي النور
ضحكت نور / يانور اطفي النور ههههه
يابنتي ايه جو الحب اللي عايشه فيه ده يكونشي فيه حب جديد ونونو حبيبتك متعرفش
سمر نظرت لها بانزعاج وقذفتها بالوساده / حب جديد ياتافهه يلا غوري اعملي الاكل
نور وهي تصرخ لاعتراض / انسي ياماما ده انتي لو جلدتيني كده مش هعمل حاجه انا جسمي مكسر عايز يتنقع في مايه بملح اه ياني ياما اه يا ما علي بهدلتي اه ياني ياسيد علي البهدله اللي رمتني فيها وفلسعت
سمر وهي تضحك عليها / احسن احسن يارب يطلع عليكي القديم والجديد عشان تتعدلي بقي يادزمه
نور وهي تنهض للتتجه للداخل / ده طلع عليا العفاريت كلها وقال ايه لسه بنسخن يكش يسخنوه في فرن بلدي البعيد
سمر وهي تضحك / مش هتاكلي طيب
نور / لا مش هطفح هرتاح بس
سمر /ماشي
......... ♥ 🌍
كان عمر يقود سيارته عائدا للمنزل فجأه وجد مجموعه من الشباب يبدو عليهم الثماله ويتجمعون حول شئ تجاهل الموضوع في بدايه الأمر حتي سمع صراخ انثي اقترب بسيارته بسرعه البرق مما اخاف الشباب وهربوا وتركوا جسد موجود في الأرض اقترب عمر من هذا الجسد وجده جسد لفتاه تبدو في العاشره من عمرها
عمر وهو يهز جسدها / انتي كويسه
الفتاه وهي تأن من الألم / آآآآآآه جسمي بيوجعني اوي جسمي مكسر مش قادره هموت
نظر لها بتعجب فصوتها يدل على صوت انسه
اقترب منها اكثر وحملها ووضعها في سيارته واتجه مسرعا لمشفي وقام بحملها للداخل اتجه لاحدي الغرف ووضعها علي السرير ونادي لطبيب
دخل الطبيب وأخرجه من الغرفه بقي في الخارج بدقائق خرج الطبيب ونظر له / انت تقربلها ايه
عمر / معرفهاش يا دكتور انا لقتها وانا مروح مرميه وفي شباب متلميه حوليها
الطبيب /تمام هي اتعرضت المحاوله اغتصاب ولازم أبلغ البوليس
عمر / اللي صح اعمله يافندم
الطبيب / تمام بس لازم تفضل هنا عشان تشهد باللي شوفته
عمر / تمام يا دكتور ممكن اشوفها
الطبيب / ممكن اتفضل شوفها
دخل عمر بعد أن طرق الباب دخل وجد فتاه اقل مايقال عنها ملاك بعينها شديده الخضار وبياضها الذي يغطيه الوسخ وشعرها الأصفر المجعد بسبب الإهمال فيه نظر لها باعجاب تبدو فاتنه
عمر / احم انتي كويسه
نظرت له الفتاه بدموع محبوسه / الحمدلله انا بخير شكرا ليك
عمر / ولايهمك ده واجبي
هي / لا اي حد غيرك كان قال وانا مالي ادخل نفسي في مشاكل ليه.
عمر / مش كل الناس وحشين
هي بحزن / كل اللي شفتهم وحشين
عمر / انتي اسمك ايه
هي / اسمي جنه
عمر وهو ينظر لها باعجاب واضح / انتي فعلا جنه قوليلي ياجنه تعرفي رقم حد من أهلك يجي ياخدك
جنه وهي ترتعش / لا لا ابوس ايدك
عمر بتعجب / لا ايه انا مقصدش حاجه انا بس عايز اساعدك
جنه / لا كتر خيرك كده انا هرجع البيت
عمر / مينفعش لازم نستني الظابط ياخد اقوالنا دي محاوله اغتصاب
جنه برعب / ظباط لا انا معملتش حاجه
عمر وهو متعجب من تصرفها / اهدي يابنتي ده بس هياخد أقوالك
جنه وهي تنهض بسرعه / مش عايزه اقول حاجه انا عايزه اخرج بس من هنا مش عايزه حاجه تاني
عمر / طب اهدي طيب انا هبلغ الدكتور انك متنازله بس انتي اهدي خليكي هنا هرجعلك
خرج عمر لكي يقول للطبيب علي طلب جنه وبعد محاوله اقناعه بالكثير وافق الطبيب وعاد عمر الغرفه وجدها فارغه نظر لها بصدمه أين ذهبت هذه الفتاه
بينما جنه كانت تتجه لمكان يشبه وكر العصابات
اتجهت لمنزل مكسور ومهجور
دخلت وجدته يجلس بشر علي مقعده
الرجل / كنتي فين يا بت انتي.
جنه برعب / اصل يامعلمي الناس اللي بعتني اديهم المعلوم ندلوا معايا وكانوا عايزين ي
المعلم / ي ايه يا ختي
جنه / يغتصبوني
المعلم / وايه يعني
جنه بنظره مصدومه / قصدك انك كنت عارف
المعلم وهو يشرب الشيشه / اه كنت اعرف هما دفعوا اكتر للمخدرات وست تدلعهم بس اظاهر كده انك فقر بوظتي المصلحه
نور ودموعها تهبط/ يامعلمي انا محستش بحاجه والله غير وانا في المستشفي و
المعلم مقاطعا بحده /نعم ياختي مستشفي ايه انتي كنتي في مستشفي ولا ايه وطبعا عملتي وش وهتخلي العين علينا
جنه / والله ابدا يامعلمي انا هربت منهم قبل ما البوليس يجي
المعلم / وكمان بوليس اسمعي يابت انتي تخفي اليومين دول ومتظهريش لحد الرجل تخف من نواحينا فهمتي
جنه / فهمت يامعلمي
المعلم / اخفي من وشي وشك فقر
ركضت نور من أمامه ودخلت لغرفه تشبه المخزن بها أطفال كثيرون يجلسون علي الارض منهم من يرتجف من البرد ومهم ومن يحتمي بركن في الحائط ومنهم من تخرج روحه بسبب جرعه زياده
نظرت لهم جنه بدموع وسندت رأسها علي الحائط / يارب الفرج من عندك يارب
.......... ♥ 🌍
دخل منزله بهدوء شديد كالعاده منزل هالي وبارد وفارغ لاروح فيه منذ وفاه عائلته وتركه وحيد وهو يشعر بأنه ليس حي رغم ان سراج ومالك حاولوا اكتر من مره اقناعه للعيش معهم ولكنه رفض بحجه انه يريد أن يعيش في منزل عائلته اتجه لصوره عائلته نظر لها بدموع
مازن بصوت ضعيف / وحشتوني اوي
ثم نظر لصوره صغيره علي الطاوله لفتاه صغيره / وحشتيني اوي يا اروتي وحشتيني اوي
........ ♥ 🌍
عاد عمر للمنزل وحد سمر تصحح الكرسات كالعاده اقترب منها وقبل رأسها
عمر/ حبيبه قلبي عامله ايه
سمر / شكل الغزاله رايقه اوي ياكبير
عمر / هو انا عشان بدلع يبقي الغزاله رايقه
طب مش مدلعك
ضحكت سمر / لا دلع براحتك المهم اسخنلك الاكل
عمر وهو يتجه لغرفته / انا حاليا جعان نوم 😴
سمر / تمام وانا كمان هروح انام تصبح على خير
عمر / وانتي من اهله ياعمري
وذهب الجميع للنوم وهم ينتظرون يوم جديد باحداث جديده
......... ♥ 🌍
استيقظت نور مبكرا جدا وارتدت ثيابها وذهبت لقصر الشيطان طرقت الباب فتح لها سراج ويبدو انه في طريقه لعمله من طريقه لبسه
نور ببسمه ساحره / صباح النور
سراج / صباح النور يا نور نورتي القصر
نور بضحك / شكرا احم خو شيطان فين
سراج / جوا ادخليله
نور / اشطا سلام بقي
ودعها سراج وانطلق لعمله
دخلت نور وجدت مالك يأكل ببرود وحينما رأها قام من مكانه / ورايا
دخلت نور خلفه وجدته يقودها لمنطقه تعلم التصويب
نور / تصويب
شيطان / بالضبط لازم قبل ما تمسكي السلاح تكوني قده
نور / تمام انا جاهزه
أعطاها مالك سلاح صغير مخصص للتدريب / الأول عايز اعرف مستواكي في التصويب عشان اعرف النقطه اللي هبدأ منها
نظرت له ومسكت المسدس وأخذت نفس وصوبت علي اللوحه الموضوعه ولكن اخطٱت وجائت في الحائط
نظر لها بحاجب مرفوع ابتلعت ريقها وصوبت مجددا وايضا جائت بجانب اللوحه
نظر لها بيأس وهو يمسح وجه نظرت له نور وهي علي وشك البكاء
مالك ببرود / انتي ازاي دخلتي شرطه
نور بحزن / بابا صاحب اللواء ووقتها كانت شروط القبول والاختبارات عاديه جدا واختبار التصويب وقتها عديت فيه بالعافيه
نظر لها مالك بحزن لحزنها / جربي تاني وركزي اكتر
هزت نور رأسها و ركزت مجددا وصوبت ولكن هذه المره جائت في إطار اللوحه المعدني وارتد إليهم مجددا مسكها مالك وانبطح أرضا فجائت الرصاصه في قطعه كريستال خلفه وحطمتها. نظر مالك الكريستال المنتشر علي الارض ثم نظر لها
نور وهي علي وشك البكاء / مش قصدي والله
مالك / انا برضو استغربت انك لحد دلوقتي مكسرتيش حاجه مهو مينفعش تدخلي البيت ومتكسريش حاجه دي حتي تبقي عيبه في حقك
نور / مش قصدي
اقترب منها مالك بدرجه كبيره مما جعلها ترتد للخلف / امتي هتتعلمي تركزي كويس وتستغلي ده (كان يشير لرأسها )
امسك يدها التي تمسك السلاح وقام بلف جسدها فأصبح ظهرها علي ضهره وهو يمسك يدها بالسلاح كان كمن يحتضن احد انخفض لمستواها واقترب من اذنها لفحت أنفاسه الدافئه اذنها
مالك بنبره مخدره من رائحتها / دايما تركزي وتحطي عينك علي الهدف اوعي عينك تبعد عنه حتي لو في حرب حواليكي امسكي المسدس بكل ثقه اوعي تترعشي ابدا ولا تبيني لحد خوفك وفي اللحظه المناسبه تصوبي
وصوب واصاب منتصف الهدف
نظرت نور للرصاصه في المنتصف ثم رفعت عينها له بنظره إعجاب ابتعد عنها مالك حتي لا يتهور اكثر
مالك / يلا هتفضلي تعيديه لحد ما تتظبط معاكي
نظرت نور له ثم نظرت للوحه بكل اصرار وأخذت تحاول مره واثنان وثلاثه حتي نجحت في ذلك استمر التدريب ثلاث ساعات استطاعت فيه نور التقدم بمستواها بشكل ملحوظ نور وهي تأخذ اشيائها /كده تمام بإذن الله بعد الشغل هاجي.
نظر لها ببرود وهز رأسه
نور بيسمه لطيفه / طب استأذن انا باي مالك
ورحلت بسرعه قبل أن يغضب بسبب منادتها له باسمه اما هو فتسمر مكانه بسبب نطقها باسمه يالله اسمه جميل جدا منها استفاق مالك من شروده وافاق نفسه انه لا يجوز له الشعور بهذه المشاعر.
............ ♥ 🌍
دخل مازن المشفي بكل شموخ وهيمنه والجميع يتحدث عن بروده ووسامته دخل مازن لمكتبه واخذ يفحص بعض الملفات فجأه طرق الباب ودخل شخص نظر مازن للشخص الذي دخل فتغيرت ملامحه بالتدريج وفتح اعينه بصدمه / انتي.........
........ ♥ 🌍
وصلت نور المديريه وتوجهت لمكتبها
نور / الحمدلله مفيش حد نطلي يقولي اللواء عايزك اووف الواحد مستريح اليومين دول
وضعت يدها علي رقبتها بألم/ مش مستريح اوي يعني
دخلت نور للمكتب وجدت ميار تنظر لها بنظره لم تفهمها تجاهلتها وجلست علي مقعدها
وجدت سماح تأكل / بت ياسماح ماتجيبي ساندوشت
سماح وهي تأكل / ساندوشت ياجاهله
نور / مش مشكله يعني بس هاتي واحد لاني خرجت وملحقتش اكل
مريم وهي تنظر لها / مالك يانور شكلك متبهدل كده ليه
نور وهي تضع يدها علي ظهرها / بعيد عنك وقعت في ايد جزار سحلني
مريم / جزار ايه
نور / متاخدش في بالك ده.....
قاطع كلامهم دخول عساكر يتبعهم أدهم (قائد نور في آخر عمليه)
أدهم / فتشوا المكتب يابني
نور / في ايه ياسياده المقدم
أدهم بنظره غريبه / دلوقتي هتعرفي
احد العساكر / لقيت دي يافندم
نظرت نور له بتعجب لانه اخرجها من مكتبها
نور / اي دي
أدهم اغمض عينه بحزن /سياده الرائد سلمي شارتك ومسدسك انتي موقوفه عن العمل ومحوله للتحقيق
نظرت له نور بصدمه وشهقت سماح و مريم
نظرت لها ميار بخبث وابتسمت
♥ 🌍 ............................ ♥ 🌍
اتمني يكون عجبكم متنسوش التعليق والفوت
بعتذر لو في تعليقات مردتش عليها بس والله ربنا يعلم البهدله اللي انا فيها 😂
♥ 🌍 ................................ ♥ 🌍
ياتري قصه سمر سراج نتمشي ازاي!
اي حكايه مازن !
مين الشخص اللي بيكلم جنه!
مين حنه وايه حمايتها!
مين اللي دخل علي مازن مكتبه!
نور هتثبت برائتها ازاي!
كل ده واكتر في الفصول الجايه من
#بنت_الشيطان
ومازال الحكايه بقيه
ومازالت المتعه مستمره
دمتم سالمين
رحمه نبيل ❤️ 美心
再见 ♥️♥️✌️
#بنت_الشيطان
#الفصل_العاشر
رساله اليوم 💌
﴿فأرسلنا عليهم ريحاً وجنودًا لم تروها﴾
"ليس شرطًا أن ترى خطوات الفرج،
الفرج يسيرُ إليك في
الخفاء وأنت لا تشعر.!
استمر في دعائك
فالفرج قريب والله مجيب"🌿
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
开始吧
🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊🎊
في المدرسه كان إيهاب يقف ويشرح التلاميذ بدل من سمر
إيهاب بصراخ / يابني ركز معايا انت وهو بقالى ساعه بتكلم وانتم قافلين مخكم ايه بهايم
نظر له عطوه بشر / انت بتشتمنا ليه كده احنا مش بنشتغل عندك
اقترب إيهاب منه وصرخ بوجه / انت بتعلي صوتك عليا يا حيوان
ثم صفعه بشده مما جعله يسقط أرضا
سقط عطوه علي الارض بسبب شده الصفعه
وجد قدم أمامه رفع عينه وجد سمر تنظر بعيون حمراء لايهاب
فزع إيهاب من وجود سمر أمامه
إيهاب بتوتر / س سمر هو هو كان بيق...
قاطع كلامه صوت صفعه هزت ارجاء الحجره من شدتها
سمر بصوت هادئ ولكن ملئ بالشر / عيالي لا تمد ايدك عليهم اقطعهالك انت فاهم
نظر لها إيهاب بشر / انت قد اللي انتي عملتيه ده
سمر / قده ونص كمان وريني هتعمل ايه ومره تانيه اشوفك بتقرب لواحد فيهم هقتلك
إيهاب بسخريه / باماره ايه انتي استقلتي وملكيش مكان هنا
سمر بضحكه شامته /هو انت ماعرفش ولا ايه مش انا رجعت للشغل
رأت سمر نظره غل في عينه فاكملت / لا وكمان الاستاذ سراج جه لحد عندي واعتذر مني
إيهاب بسخريه / لا والله وده من أمتي ان شاءالله مستر سراج بيعتذر لحد ولمين ليكي انتي
سمر وهي تنظر له بقرف / ليكي انتي!! انت بتتكلم عني بالطريقه دي مش انا اللي فضلت تحفي وراها عشان ترضي تبصلك يامعفن
إيهاب / كنت بسلي وقتي بس انتي طلعتي مش مسليه خالص لا وبتقولي ان مستر سراج راح واعتذرلك بجد انت مضحكه اوي لاقي كذبه تانيه تمشي ونصدقها
/لا هي مش كدبه
.............. ♥️🌏
مازن بصدمه / انتي
هي / انت بتعمل ايه هنا
مازن بحده فهو لم ينسي ما فعلته هذه الفتاه الغبيه / ده مكتبي وانتي اللي دخلت عليا المفروض انا أسألك بتعملي ايه هنا مش العكس
ساره / هو انت دكتور مازن
مازن وهو يعود بظهره للخلف باستمتاع / انتي شايفه ايه
ساره /انا انا اصل انا المتدربه الجديده و
مازن /امممممم انتي اللي هتدربي عندي
هزت رٱسها بخوف وهي تلعن لسانها الطويل
مازن باستمتاع / تمام وانا موافق تكوني المتدربه
ساره بفرحه / بجد والله هتدربني عندك
هز مازن رأسه
ساره وهي تنهض بفرحه / شكرا شكرا شكرا شكرا
مازن / اتفضلي روحي علي مكتب المتدربات لحد ما ابعتلك وتأكدي انه هيكون كتير
ابتلعت ساره ريقها من نبرته / تمام يا دكتور استأذن انا
وركضت للخارج وهي تتنفس الصعداء يالله سوف ينتقم منها عما فعلته غبيه غبيه
اما في الداخل كان يتذكر ماحدث هذا الصباح
Flash 📸 back
كان يقود مازن سيارته وهو متعجل لقد تأخر اليوم في النوم ولأول مره وفي طريقه تفاجأ بشجار توقف الطريق بسببه لعن مازن في سره وهبط بهيئته الساحره وهو يصرخ في الجموع / في ايه ليه الزحمه دي
احد الرجال / في بنت بتتخانق مع سواق وموقفه الطريق
مازن بسخريه / بنت موقفه الطريق وانتم بتتفرجوا عليها ومعطلين نفسكم بسببها
ذهب مازن تجاه الصوت وهو ينظر وجد فتاه تصرخ فى رجل وهو يرد عليها كانت كلما صرخت تعدل في حجابها بتوتر يبدو أنها تخفي خوفها في هذه الحركه
مازن بصوت جهوري / في ايه وليه موقفين الدنيا كده
السواق / يابيه معرفش البت دي باين عليها مخبوله ولا ايه
ساره / انا مخبوله ياعره الرجال
ثم نظرت لمازن /الراجل ده كان بيتحرش بيا
الراجل / انا برضو انتي كدابه ده انتي اللي من ساعه ماركبتي وانتي بتحاولي تغريني عشان تطلعي بمصلحة
ساره بدموع / اه ياكلب ياحيوان انت
مازن / بسسسسسس
نظر للسائق / وانت مدام شفتها انها مش كويسه كده بتركبها ليه
السائق / يبشه اصل هي مكنتش
مازن بضحكه شرسه /متقوليش انك ما اخدتش بالك انها شمال ورغم كده ركبتها
الا لو انت التاني اوسخ منها وشمال
السائق / يبشه انا...
مازن مقاطعا / اولا واضح اوي انك وسخ وبتفتري عليها فخد عربيتك وامشي بدل ماتتهزأ هنا وهسجنك
نظر السائق برعب / لا لا يبشه ابوس ايدك انا همشي من هنا
ذهب السائق نظر مازن لساره وكان سيتحدث ولكن وجد صفعه تسقط علي وجهه
ساره بدموع تسيل على وجهه / انا أشرف منك ومن عشره زيك ياوسخ وانا مش شمال ده انت وامثالك
رجل اخر كبير في السن / في ايه يابنتي انتي غاويه مشاكل مهو برأك قدامنا لازمته ايه اللي عملتيه ده
ساره وهي تنظر لمازن وتلاحظ محاولته للسيطره علي نفسه / احم طب انا لازم امشي من هنا دلوقتي
نظر مازن لها وهي تركض وقبض علي يده بقوه بغضب شديد
Back 🔙
مازن / اما وريتك الويل مبقاش مازن الشريف
.......... ♥️🌍
نظرت نور لادهم بصدمه كبيره / انا انا عملت ايه
ادهم بحزن عليها فكيف لهذه البريئه ان ترتكب هكذا شئ /انتي متهمه في قضيه مخدرات
شهقت مريم / مستحيل ده كدب نور ماتعملش كده
أدهم / انا بس بنفذ الأوامر مش بأيدي اي حاجه
نور بدموع وصوت ضعيف /معملتش حاجه خالص
أدهم / اسف يا نور انتى عارفه دى الأوامر اتفضلي معانا
سماح / هتعملوا ايه فيها
أدهم / هتتسجن لحد ما تتحول للتحقيق
نظرت ميار برضي لما حدث هذا بالتحديد ماتريده الا تستطيع نور رفع وجهها في احد
ذهبت نور مع أدهم بحزن كبير هي لم تفعل شئ لاحد
مريم بدموع / متخافيش ياقلبي كلنا عارفين انك متعمليش كده
سماح ببكاء لادهم / والله نور عمرها ماتعمل كده ابدا
أدهم / اسف مش في ايدى حاجه اعملها
ذهبت نور معه وهي تشعر انها في كابوس وستستيقظ الان
..............،♥️🌍
في شركه حميد الشرقاوي
حميد / ازاي ده حصل يا اغبيه
...........
ازاي انا مش دفعت للزفت اللي بيعدي الحجات دي
...........
تمام كده لعبوا في عداد عمرهم
أغلق حميد الهاتف وسمح للطارق بالدخول وجد عمر هذا للموظف الشغوف الذي يذكوة ببدايته
حميد بهدوء / نعم ياعمر فيه حاجه
عمر / لا يا فندم بس دي اخر تصاميم نفذتها
حميد / تمام اتفضل انت هراجعها وابغلك لو في ملاحظات
عمر / تمام شكرا يافندم
.............. ♥️🌍
سراج / ممكن تتفضل تشرحلي ازاي تكلمها بالطريقه دى
إيهاب بتوتر / اصل هي ياباشا كانت بتز...
سراج بنبره مرعبه / أخرس
نظر له ايهاب برعب حتي سمر أيضا خشيت من نظرته
سراج / انا مش عارف ازاي يشغلوا الأشكال دي هنا
جاء المدير عندما علم بوجود سراج
المدير وهو يدخل للفصل / سراج باشا حضرتك جيت هنا
سراج وهو ينظر بحده لايهاب / جيت عشان اعتذر للاستاذه سمر بس لقيت الاستاذ ده بيتكلم بطريقه قذرة معاها ازاي ده هيعلم أطفال ده نموذج سئ
المدير / اسف يافندم علي اللي حصل واكيد الموضوع هيتحل
سراج / مفيش مواضيع هتتحل يترفد حالا
المدير / يافندم بس
سراج بحده غير قابله للجدال / حالا
المدير / تنام يافندم اعتبر عقده معانا انتهي
نظر له سراج بغرور شديد ثم نظر لسمر التي تضحك باستمتاع ابتسم عليها
سراج / دلوقتي حابب اعتذر من الاستاذه سمر علي سوء الفهم اللي حصل امبارح وكتعويض عن أي حاجه انا هطلع الاطفال رحله علي حسابي
نظرت له سمر بفرحه وصفقت / يحيا العدل
ارتدي سراج نظارته وهو يضحك عليها ويغادر
ركض الأطفال لسمر بسرعه كبيره وعانقوها بشده مما جعلها تسقط في الأرض وهي تبادلهم الاحتضان وتضحك بسعاده
نظر إيهاب لهم بغيظ شديد وتوعد لسمر ثم اخذ اشياءه وغادر المكان
............... ♥️🌍
كان مالك يتدرب في منزله حينما وصله طرد بالمهمه الجديده اخذ الطرد ونظر اليه وجدها مهمه في إيطاليا وهي الاندساس بين عصابات المافيا بسبب الاجتماع الذي سيقام في إيطاليا بعد ثلاث اسابيع حرق مالك الطرد ونظر امامه وهو شبه متأكد ان هذا الاجتماع يتعلق بالميكروفيلم الذي معه
......... ♥️🌍
عادت سمر للمنزل وتلقت رساله من نور انها ستتأخر اليوم
نظرت سمر في هاتفها /ياتري محضرة بلوه ايه المرة دى يانور
أعطت نور الهاتف لادهم / شكرا انك خلتنى اطمنهم
أدهم / ولا يهمك ياريت لو كنت اعرف اساعدك اكتر بس اسف مش بايدى
نور / عارفه شكرا لحضرتك
ثم نظرت له بعيون زرقاء مليئه بالدموع كامواج البحر /ممكن اعرف هفضل هنا لامتى
أدهم / هتضطري تستنى لحد ماتتحولي للتحقيق واللجنه اللي هتحقق معاكى هتوصل بكره
نور / بس اظن المخدرات اللي لقتوها مش دليل كافي ممكن يكون حد حطها ليا اكيد لو أخذت مخدرات مش هكون غبيه لدرجه انى احطهم في المكتب
أدهم / للأسف مش ده الدليل الوحيد
العمليه اللي انتى قومتى بيها في حاره الفتوه وقبضتى علي الرجاله فيها بعد ضغط اعترفوا انك كنتى بتساعديهم دايما وبتتفقي معاهم وبتقابليهم وفي تسجيلات ليكم مع بعض وانتم بتتفقوا لا وكمان احيانا بتاخدي منهم بضاعه ولقينا امضتك موجوده علي ورق 📄 بيسمحلهم انهم يتاجروا فيها تحت حمايتك وقالوا انك اختلفتي معاهم اخر مره فقبضتي عليهم وكمان اخذتي منهم الكميه اللي اختلفتم عليها وواحد منهم هو اللي اعترف عليكي وقالنا علي أماكن التسجيلات والورق وأنهم كانوا محتفظين بيه عشان يضمنوا نفسهم
نور وهي تنظر بصدمه / ايه المسلسل ده انا مش بأذي نمله اخطط لده كله ازاي بعدين هما العصابه مصلحتهم ايه انهم يتهموني كده
أدهم / حقيقه انا معرفش اكتر من اللي بلغتك بيه بعد اذنك
هزت نور رأسها بحزن شديد من الظلم الواقع عليها
نور / يارب انت العالم اني مظلومه
........... ♥️🌍
نظر مالك في ساعته لقد تأخرت كثيرا حسنا فلتاتي فقط وسيعاقبها علي ذلك انتظر مالك للمزيد من الوقت
مالك / لا اكيد فيه حاجه
حمل مالك هاتفه وحدث سمر حيث انه اخذ رقمها من نور في حاله اذا حدث شئ
مالك / الو
سمر / الو
مالك / نور موجوده
سمر بتعجب / لا نور مش موجوده مين معايا
مالك ماذا يقول لها اكيد لن يخبرها انه الشيطان /احم انا مالك اللي بدرب نور والمفروض هي عندها تدريب بس اتأخرت
سمر / اه فعلا هي بعتت رساله ليا انها مش هتيجي دلوقتي وهتتٱخر شويه عشان عندها شغل مهم
مالك بتفهم / تمام شكرا ليكي
سمر /العفو
مالك / سلام عليكم
سمر / وعليكم السلام
أغلق مالك الهاتف ونظر بشرود لما يشعر ان قلبه يؤلمه هكذا
مالك / ياتري أنتي كويسه يانور ولا لا
............ ♥️🌍
في سوهاج
كان عثمان يتحدث مع جده ووالده الذي مازال يعامله بفتور منذ زواجه
عثمان / أكده ياجدي نحنا بنملك الأرض الغربيه كلياتها اخر شخص بيملك فيها باع لينا نصيبه
حسين / تومام شوف انت اللي هتعمله فيها وهيئها للزراعه عايز بحلول الموسم الجديد تكون جاهزه للزراعه
عثمان / تمام ياجدي صحيح ولاد الجبالي ما عيعدوهاش علي خير هما كانوا بيريدوها واحنا أخذنا منهم الأرض
ابراهيم بحده / واحنا هنخاف منيهم ولا ايه ما يتحرجوا بجاز
حسين / اهدي يا ابراهيم دايما أكده لسانك سابج عجلك
عثمان / متجلجش يا ابوي انا مظبط كل حاجه والاوراق كليتها عندي
حسين / خلي بالك يابني منيهم دول مستجبل كامل احنا حطينا فيهم كل اللي معانا
عثمان / متخافش ياجدي موجودين في الحفظ والصون
كل هذا ولم ينتبه لمن يستمع لهم
ابتعدت فاطمه بسرعه عن الباب حينما سمعت صوت أقدام قادم
فاطمه / لازم الورق يبجي معايا في اجرب وجت
......... ♥️🌍
المعلم / انجر ياض ناديلي ست الحسن والجمال من جوه
ركض الطفل الصغير للداخل وذهب تجاه جنه وهزها/ جنه جنه اصحي المعلم عايزك بره اصحي بدل مايدخل ويضربك
استيقظت هذه الملاك التي حكم عليها بالذل / قمت اهو يا حموكشه بس هغسل وشي وهاجي
حموكشه/ متتأخريش طيب
هزت جنه رأسها
ونهضت من مكانها حتي تتجهز لهذا الرجل السمج
خرجت جنه للمعلم ووقفت أمامه
جنه /اوامرك يامعلم
المعلم شوقي / انتي هتفضلي نيمالي كده يا روح امك ولا ايه ماتنزلي تشوفي رزقك كده وتقلبي اي حد
جنه بحده / قلتلك سرقه لا انسي مش بسرق انا
شوقي / يابت يا عبيطه انا عايز مصلحتك دي مكسبها اكتر من بيع المناديل والورد في الإشارات
جنه / برضو اللقمه الحلال احسنلي من الحرام حتي لو كانت قليله
المعلم بنظره قرف./ طب ياختي منتي فقر غوري شوفي شغلك
نظرت اليه جنه بكره شديد وأخذت اشيائها وذهبت لاحد إشارات المرور وعند توقف السيارات انطلقت لتبيع بضاعتها اخذت تمر علي السيارات
وصلت لسياره
جنه / بالله عليك يا بيه اشتري مني اي حاجه
كان عمر يحدث سمر علي الهاتف حتي سمع صوت نظر النافذه وجدها هي الاميره التي قابلها البارحه
عمر / طب ياسمر اكلمك بعدين
نظر عمر لها
عمر / مساء الخير انتي مش فاكراني
نظرت جنه له بتعجب
حنه وقد تذكرته / ازاي بس حضرتك اللي انقذتني امبارح ربنا يخليك لأحبابك يارب
عمر ببسمه / انتي طيبه اوي باين عليكي
نظرت جنه له بخجل
عمر بدون تفكير /تحبي اعزمك علي الاكل
نظرت له حنه بخوف / لا مش هينفع اكل معاك
عمر / ليه بس صدقني هنروح مطعم في مكان عام ومليان ناس يعني مش فاضي
جنه وهي تري الاشاره قد فتحت / معلش مره تاني سلام
عمر / طب استني ن
وجدها رحلت نظر إليها قليلا ثم انطلق
............ ♥️🌍
نور وهي تجلس وحدها في مكتب أدهم فقد جعلها تبيت ليلتها في مكتبه افضل من السجن نظرت نور للهاتف الموضوع وتذكرت الشيطان
نور / ياربي نسيت اقوله زمانه افتكر اني انسحبت ومش هروح
أمسكت نور الهاتف وحاولت تذكر رقمه فلم تستطع تذكرت رقم سمر فقط
اتصلت نور بسمر
نور / الو ياسمر
سمر / نور انتي بتتصلي من هنا ليه
نور / اصل تلفوني فصل شحن المهم بقولك ادخلي اوضتي هتلاقي فيها كشكول صغنون جنب السرير بتاعي هتلاقي فيه أرقام وفيه رقم باسم شيطان هاتيه
سمر / ياستير يارب ايه شيطان ده
نور / ده الل..
توقفت نور عن الكلام لعلمها انها لا يجب عليها كشف شخصيه الشيطان
نور / ده رقم اللي بيدربني بس انا مسمياه شيطان وكده انتي عارفه مطلع عيني
سمر / قصدك مالك
نور / انتي تعرفيه
سمر / اه اصله كلمني عشان يعرف مروحتيش ليه قلتله انك هتتأخري
نور / طب معليش ياسمر هاتي رقمه
سمر / تمام رقمه 01........
نور / تمام ياسمر وصحيح انا هبات هنا لأن المهمه محتاجه شغل كبير فيها
سمر بتعجب / تباتي ازاي عمرك ماعملتيها
نور ودموعها تنزل/ اصل المهمه دي خطيره اوي وكمان انا اترقيت يعني مهماتي زادت وكده يلا باي بقي عشان بينادوا عليا
اغلقت نور الهاتف ودموعها تسقط بشده علي وجهها
نور وهي تهدأ نفسها / خلاص يانور انتي نسيتي كلام سيد ولا ايه عمر الظلم ماهيدوم مسيره يجيله يوم وينتهي
كتبت نور رقم مالك وعندما كان يرن كان قلبها يضرب بشده لا تعرف لماذا ثواني وسمعت صوته ذو البحه المميزه وبرودة المعتاد
مالك / الو
نور وهي تبتلع ريقها / الو مالك
صمت مالك يستمع لاسمه الذي بات يعشقه منها ولكن لاحظ أثر حزن وبكاء في نبرتها
مالك / نور
لم تعرف لماذا ولكن تساقطت دموعها
توقف قلبه وهو يسمع صوت تنفسها العالي الذي تحول لشهقات تخرج منها
اما هي بكت لم تستطع التحمل اكثر
مالك وقلبه يقرع بخوف لايعرف سببه /نور انتي فين مالك يا نور بتعيطي ليه
نور ببكاء / معملتش حاجه
مالك وهو لايفهم شئ / في ايه طب اهدي وقوليلي حصل ايه
نور / انا مش مجرمه يا مالك انا معملتش حاجه والله
مالك وهو يكاد يفقد اعصابه / اهدي وقوليلي ايه اللي حصل
نور بشهقات شديده / اصل وانا
صمتت نور وهي تسمع صوت الباب يفتح
تعجب مالك من صمتها ولكن صمت هو أيضا
اخفت نور الهاتف خلفها بسرعه وجدت ميار تدخل للمكتب وهي تبتسم بتشفي / تؤ تؤ تؤ
ياحرام يانور شوفي وصلتي لفين بعد ما كنتي حديث الكل
نظرت لها نور بغيظ / انتي جايه تشمتي فيا ولا ايه
ميار بضحكه مختله / اشمت لا ياقلبي انا جايه اشوف نتيجه خطتي
نظرت لها نور باعين مفتوحه
تحدثت ميار بكل فخر عن خطتها ونست ان المكتب مراقب بالكاميرات / ايوه زي ماجه في بالك كده كل اللي حصل ده كان من تخطيطي انا
نور بصدمه من مقدار الغل والحقد في قلبها / ليه انا عملتلك ايه عشان ده كله
ميار بغل مرضي / عملتي ايه انتى نسيتي اهانتك ليا في المكتب ولا تكوني نسيتي كلامك اني شخص مش كويس
ولا المديريه اللي مورهاش غير نور العظيمه وميار الفاشله الجبانه اللواء بعد المهمه بعتلي وكلمني كلام سم
نور بدموع مصدومه مما تسمعه / وانا ذنبي ايه في ده
ميار / ذنبك انك دايما عايزه تبقي التوب والباقي يولع
نور / انتي مجنونه
ميار بضحكه مجنونه / لا بس اعترفي اني ذكيه قدرت بكل سهوله البسك قضيه محبوكه بزمتك اتوقعتي اني ورا ده كله
ميار بجنون / طب خليني احكيلك
اول حاجه سجلت ليكي كلامك مع سماح ومريم ووديت التسجيل لواحد شاطر اوي عرف يركب الصوت علي موقف تاني وهى انك بتتفقي مع العصابه علي بضاعه وجبت امضتك من ورق قديم وقلدته بالظبط بعدين بقي تيجي للجزء الصعب وصلت لواحد من العصابه اللي قبضتي عليهم ووصلت معاه لاتفاق انه يقول انك مشتركه معاهم الصراحه كلفني كتير لاني اضطريت اوعده اني هساعده يخرج بس انتي تستاهلي
نظرت لها نور ببكاء شديد وقالت بصوت مبحوح / حرام عليكي هتضيعي عمري ومستقبلي عشان اوهام وحنون منك انتي ايه اتقي الله
ميار بجنون /ده أقل حاجه ممكن تتعمل معاكي يانور
نظرت في ساعتها / اووبس لازم ارجع انا قلت اسلم عليكي قبل ما تتحولي للتحقيق يلا سلام
خرجت ميار وقعت نور علي الارض ببكاء شديد كان كل هذا تحت مسامع الشيطان الذي احمرت عيناه كأنها احتضن الجحيم
اخذ يتنفس بسرعه بسبب ما سمعه هو سمع كل شئ وايضا سجله وبالتأكيد المكتب به كاميرات هم ليسوا أغبياء لدرجه ترك اي مكتب بلا كاميرات نظر الشيطان بيسمه مجنونه هو سوف يستمتع بعذابها كثيرا
............. ♥️🌍
عاد عمر للمنزل / سمر يانور
سمر وهي اخرج من المطبخ / ايوه ياعمر نور مش هنا
عمر بتعجب / ليه هي فين
سمر / اتصلت الأول قالت إنها هتتأخر عشان عندها مأمورية مهمه ومن شويه قالت إنها هتبات عشان تشتغل عليها
عمر بتعجب / ومن امتي وهي بتبات في الشغل
سمر / نفس اللي قلته ليها والله بس قالت المنصب جديد وليه مسئوليات غير أن المهمه خطيره وهي هتسهر عليها
عمر / تمام لما ترجع ليا كلام علي بياتها بره ده
سمر/ طيب روح غير لحد ما احط الاكل
........... ♥️🌍
الممرضه / كده خلاص، يادكتور
مازن بارهاق / تمام همشي انا بقي
خرج مازن الجراج وركب سيارته وعندما خرج بها وجد ساره تقف وحدها يبدو أنها تنتظر سياره
اقترب منها وتوقف بسيارته أمامها
مازن / اتفضلي اوصلك
نظرت له ساره بحرج شكرا يا دكتور انا هعرف امشي لوحدي
مازن ببرود / الوقت اتأخر مش هتلاقي عربيات وكمان مش عايزين الموقف اللي حصل قبل كده يتكرر
نظرت له ساره بحرج على تذكرها لهذا الموقف وصعدت بجانبه لأنها حقل لن تجد سياره في هذا الوقت فهي تنتظر منذ فتره طويله
كان الصمت هو السائد في السياره
كسرت ساره الصمت وهي تقول / احم بعتذر علي اخر مره
نظر هو لها ببرود ولم يجيب ثواني وشعرت بالسياره تتوقف
مازن ببرود/ اتفضلي وصلنا
نظرت له ساره بحرج /شكرا لحضرتك
بعد ذهابها انطلق مازن بسيارته وهو يفكر باعتذارها الهذه الدرجه الموضوع سهل عندها ولكن صبرا سوف يريها الويل
.............. ♥️🌍
عاد سراج للمنزل بعد انتهاء عمله وجد المنزل كالعاده يسبح في الظلام دخل واضاء النور وتفاجأه من منظر مالك فكان ينظر أمامه بشرود وشعره غير مرتب وعيناه حمراء
سراج بقلق من هيئته / مالك انت كويس في ايه وقاعد في الضلمه ليه كده
لم يجب مالك فهو ليس معه بكل الاحوال
سراج / انت يابني فيه ايه ماتنطق كده
مالك وهو ينظر أمامه بتركيز / عايز منك خدمه
سراج بتعجب /خدمه ايه
مالك/ عايزه تروح القسم بكره الصبح
سراح بتعجب/ اروح القسم ليه في ايه
مالك / هتروح تسلم تسجيل
سراج وهو يجلس / لا انتي تفهمني كويس عشان مش فاهمك تسجيل ايه وليه اسلمه اساسا
مالك حكي له ما حدث باختصار دون التطرق لأي حديث اخر
سراج بصدمه / يابنت الكلب دي نور عامله زي العيال الصغيره ازاي يصدقوا عليها كده
مالك بسخريه/ جرا ايه ياسيادة العقيد انت نسيت القوانين ولا ايه الشرطه بتاخد بس بالأدلة الملموسه ملهمش دعوه بموضوع شكلها كويس وشكلها وحش
سراج / تمام هروح بكره بس انت فهمني ناوي علي ايه
مالك وقد خرج الشيطان من داخله نظر نظره مرعبه وبسمه مختله / ناوي علي كل خير..............
♥️🌍....
🌍♥️................................♥️🌍
توقعتكم للفصل الجاي وياتري ايه اللي هيحصل في حياه
مالك 😈
نور 😇
سراج😎
سمر😏
مازن 😑
ساره 🙃
عمر 🙄
جنه 😥
عثمان 😬
فاطمه ☠️
دمتم سالمين
رحمه نبيل ♥️美心
再见♥️♥️☠️
تكملة الروايه من هنا
أي الجمداااااان داااااااااا روووعه يا مبدعة ❤❤استمرررررى يا كاتبتي المفضلة
ردحذفروعه روعه والله عااااااش يسطاااااا استمري ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ردحذفبجد الرويا جامداً وروقاً اعملي رويات تاني عاش💖✨🌚
ردحذفجميلة اوى جدا
ردحذف