![]() |
#هدي مجانينو
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
اول الحكايه أم زي اي ام دخله اوضه بنتها لقيتها راميه هدومها في كل حته الاب عالارض فونها في أيدها
الام :والله حرام عليكي يا هدي مينفعش المزبله دي
هدي :يوووووو يا ماما اقفلي الشباك والنبي
الام :قومي بقي احنا بقينا الظهر
هدي :بقولك في شركه من ال٥٠٠شركه اللي كلمتهم اتصلوا
الام :لا مافيش
هدي رئيس الجمهورية جاي لينا زياره
الام :هيجي يعملك اي يا عنيا
هدي :امال عايزني اصحي ليه
الام :هو انتي مش بنت زي باقي البنات قومي روقي اوضتك علشان ام حسين جايه تروق الشقه
هدي ،:اه صح لازم نروق الشقه علشان ام حسين تيجي تشرب شاي وتاخد فلوس وتمشي
الام :بطلي لماضه وقومي اخلصي شيلي حاجتك
هدي : قومت يلا حضري الفطار طيب
الام :بت انا فطرت ادخلي حضري لنفسك
هدي :انتي ام انتي
الام :لا انا خاله
هدي :يعني عليكي يا سوسو بتقولي افيهات
الام. يالله بقي اخلصي
والباب خبط
هدي :ام حسين روحي تفتحي
الام :ماشي وهخليها تعملك فطار
وخرجت الام فتحت لام حسين
سناء ام هدي :تعالي يا ام حسين
ام حسين :ياااه السلم تعبني اوي
سناء :معلش اقعدي أرتاحي وبعدين حضري اهدي الاكل
ام حسين :يا مدام سناء لازم تتعلم تعمل اكل دي بقت عروسه
سناء :والله انا خايفه علي اللي هيتجوزها
ام حسين :وقفيها معاكي في المطبخ غصب عنها
هدي :سمعتك يا حاجه ادخلي حضري الفطار
ام حسين : هههههههههههه دن انا بهزر مع مامتك
هدي :طيب اخلصي يا حبيبتي
ام هدي :,عندها حق
هدي :بقولك اي انا روقت الاوضه وريني بقي هي هتدخل تعمل اي
سناء :ماشي يا حبيبتي روحي في البلاكونه بقي عقبال ما تخلص
هدي :هروح يمكن في شركه تكون ردت عليا
ام هدي :ربنا يوفقك يارب
وبعدها بساعه
ام هدي :يا هدي يا هدي تعالي اقولك
هدي :نعم يا ماما
ام هدي :انا نازله السوق معلش ابقي ادي مياه لام حسين علشان السلم
هدي :وانا مالي يا ماما
ام هدي :اخلصي يا هدي بقي الست عايزه تروح
هدي :ماشي حاضر انا مالي بقي بالقرف ده
ام حسين :هاتي جردل مياه تاني
هدي :لا بقولك اي احنا نجيب الخرطوم احسن
ام حسين :بس علشان الشقه مس تتبل
هدي :متخافيش ودخلت تملي مياه
وكان طالع علي السلم الجار الجديد محمود وكان بيتكلم في التلفون
محمود :لا يا ميرا انا سبت الشقه ومش راجعها خلاص والله انا اشتريت شقه جديده خلاص ومسكت هدي الخرطوم والمياه كانت شديده وغرقت محمود
محمود :مش تفتحي يا بت انتي
هدي :بت انتي بتكلمني انا
محمود :مش عارفين تشتغلوا اقعدوا في بيوتكم
هدي : لااااااا ده انت بتكلمني انا ليلتك سودا انهارده
يتبع
وبدأت مشكسات هدي
#هدي مجانينو
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
محمود :واضح أن لسانك طويل ولازم تتربي
هدي :انا لازم اتربي ومسكت الخرطوم غرقت احمد كله علشان اتربي بجد ودخلت شقتها وقفلت الباب وبصت من العين السحريه
محمود :لاااااا اقسم بالله مجنونه ياربي انا ليه موعود بالمجانين ودخل الشقه اللي قصدها خرجت هدي زي المجنونه وفضلت تخبط عليه فتح الباب
محمود :بت انتي ازاي سيبنك سايبه كده
هدي :اي سايبه دي هو انا كلب علشان يربطوني يا حرامي داخل الشقه وكأنها شقه الواد
محمود :وانتي مالك انت شقه الواد ولا شقه مين ليكي فيه
هدي :ده انا هوديك في داهيه وفضلت تنادي علي البواب طلع ليها
البواب : نعم يا انسه هدي
هدي :مين الحرامي ده
محمود :, احفظي لسانك احسنلك
البواب :ده اشتري الشقه من عمك يا انسه
هدي :عمي تاني وحضرتك مقولتش لينا ليه
البواب:الهانم عرفا
محمود :ممكن تتكلمي بأدب بقي شويه
هدي : بصت ليه انا كلامي مع عمي ماشي ومشت واتزحقت وقعت في الارض
محمود : هههههههههههه هههههههههههه علشان تقصري لسانك شويه
هدي : والله لاوريك
ام حسين :هو فيه اي
هدي :انتي جايه بعد اي اتفضلي دخلني جوا
ام حسين :طيب علي مهلك ودخلت وجت سناء
سناء :مالك يا هدي
هدي :انا مش همسح سلالام تاني
ام حسين بتعوج بقوها :هو انتي كنتي مسحتي اولاني
هدي :مسكتها من هدومها:انتي عايزه مني اي يا ست انتي
سناء :بس فهمني عملتي اي
هدي :الحيوان اللي جه في الشقه الجديده
الام :استاذ محمود عمل اي
هدي :انتي ازاي متقوليش ليا أن فيه حد هياخد الشقه الجديده
الام :معلش يا قلبي اصل الفتره اللي بتخرجي منها من اوضكتك للمطبخ او للحمام مش كبيره شويه
ام حسين : هههههههههههه
هدي :انتي بتضحكي علي اي يا وليه انتي روحي خلصي شغلك
سناء. انتي بتيجي علي الست الطيبه
هدي :رجلي وجعاني اوي
سناء :فهمني اي اللي حصل
هدي :طالع عامل يزعق في التلفون غصب عني جبت عليه شويه مياه راح فضل يزعق
سناء :غرقتي الراجل ومش عايزه يزعق
هدي :مهو هو اللي استفزني خلاني عملت كده
سناء :عملتي اي يخربيتك
هدي :امال كان قصدك اي لما بتقولي غرقتي
سناء :انتي غرقتي فعلا
هدي :لما زعقلي
سناء :الله يسامحك يابعيده غوري ادخلي اوضتك مش عايزه اشوفك
هدي :مالها دي والباب خبط
سناء :تعالي افتحي شوفي مين الاول
هدي :امال انتي جايبه ام حسين دي ليه
سناء :اجري افتحي الباب يا هدي احسنلك بدل ما اقوم اكسر دماغك
هدي : حاضر وفتحت كان محمود
محمود :انا اسف والله علي اللي حصل انا مكنتش اعرف انك بنت الحاجه سناء
هدي :طيب حاجه تاني
سناء :اهلا اهلا وسعي كده تعالي يا حبيبي
هدي :حبيبك 😒
محمود :والله العظيم انا ما عملت اي حاجه
سناء :معلش اصل هي خلقها ضيق اوي عامله تدور علي شغل مش لاقيه
هدي :في اي يا ماما ما ياخد رقم موبيلي بالمره
سناء :اقعد اتغدا معانا بقي
هدي:انا داخله اوضتي
محمود :لو سمحت أنا كنت محتاج حد ينظف ليا الشقه
سناء :ام حسين تعالي
ام حسين :تحت امرك يا حاجه
سناء :روحي روقي شقه استاذ محمود
ام حسين :عيني
محمود :والله انا ما اقصد بس
سناء :بقولك اي اقعد هنا عقبال ما اخلص الغدا
محمود :لا والله انا كنت نازل اتغدا اصلا تحت
سناء :انا قولت كلمه ادخل اقعد جوا
محمود :طيب انا نازل اجيب حاجه وهاجي عالطول
سناء : والله ما هناكل الا لما تيجي
محمود :تمام حاضر ونزل احمد وبعدها بساعه رجع
سناء :كنت عارفه انك هتعمل كده
محمود :والله شويه حلويات وجاتو بس علشان نحلي
سناء :ماشي يا حبيبي اتفضل ورن موبيل محمود بعد اذنك ممكن ادخل البلاكونه
سناء :طبعا تحت امرك اتفضل
خرجت هدي من أوضتها فتحت التلاجه
هدي :جعانه اوي يا ماما الاكل قدامه كتير
الام :لا خالص اهو
هدي :الله جاتو وفتحت الجاتو اللي هي ضعيفه قدامه اصلا خدت قطعتين وعامله تاكل فيهم وبصت لقت محمود قدامها عامله تتكلم والاكل في بوقها انت لسه هنا بتعمل اي
سناء :اخرصي في حد ياكل كده
هدي : ايوه هنا بيعمل اي
سناء : استاذ محمود هيتغدا معانا
هدي :يتغدا فين امسكي الجاتو ده
سناء :تسلم ايدك علي الجاتو يا استاذ محمود
هدي :هو اللي جايبه
سناء :اخرصي بقي فضحتني
هدي : اتفضل علي الانتريه عقبال ما الاكل يجهز
والاكل خلص وكانت هدي بترصه علي السفره وحطت ملح كتير في طبق محمود
سناء :وانت بقي جاي تسكن هنا ليه مع اني سمعت انك عندك فيلا وشقه تانيه
محمود :والله كلهم بتوع ولدي وانا عايز اعتمد علي نفسي وداق الاكل كان حادق جدا
سناء :مالك فيك اي
محمود :لا ابدا تسلم ايدك
وهدي عامله تضحك :ما تاكل
محمود :مليش نفس معلش انا هروح اشوف الشقه ومشي
سناء :الاكل مش عجبه ولا اي
هدي :ده قليل الذوق حد يقوم كده
سناء :مع ان الاكل طعمه تحفه والله
هدي :مش بقولك قليل الذوق
سناء خدت طبق محمود قدمها
هدي:ماما اي الاقرف ده هتكلي مكانه
سناء :اوعي ايدك يا هدي
هدي:هفهمك
سناء :شيلي ايدك احسنلك ودقات الاكل اللي كان قدام محمود لقيته حادق جدا منك لله اعمل فيكي اي
هدي :انا مالي ابقي خففي الملح
سناء :ده كرم الضيف
هدي :ضيف منين انتي. تعرفي
ام حسين :تحبي اودي ليه اكل تاني
سناء :لا
هدي :عين العقل يا ماما
سناء :انتي اللي هتودي ليه
هدي :مين انتي دي
سناء قومي يلا
هدي :مش فاهمه اعمل اي
سناء :جهزي ليه اكل تاني
هدي :ماما أنا بنتك لو ده ابنك وكنتي مخبيه عليا عرفني
سناء :هدي
هدي : حاضر اروح اقوله اي يعني
سناء :معرفش اتصرفي وخدت الاكل وراحت خبطت علي محمود
هدي :الاكل ده ماما بعتا
محمود :شكرا والله انا طلبت اكل
هدي :بقولك اي خدو واخلص لحسن مش هدخلني الشقه لو مش خدته
محمود :لا وعلي اي هاتي
هدي :سوري علي الملح
محمود :كنت عارف ان انتي اللي عامله الحركه دي
هدي :لا بجد مكنش ينفع
محمود :لا ولا يهمك وراحت شقتها
وتاني يوم دخلت سناء الاوضه
سناء :هدي انا نازله السوق
هدي :ماشي يا ماما عايزه حاجه اعملها
سناء :, عالاساس انك بتعملي اوي
هدي : شكرا ونزلت وبعدها ب١٠دقايق الباب خبط
ليه يا ماما مش خدي مفتاح راحت فتحت
هدي :حمزه نعم عايز حاجه
حمزه : شوفت مرات عمي نزلت قولت اطلع اتكلم معاكي
هدي :خير عايز اي
حمزه :ما توافقي بقي نتجوز
هدي :تاني. يا حمزه قولتك عمري ما هفكر فيك
حمزه : ليه بس عملت اي
هدي :حمزه ماما مش هنا ولازم اقفل
حمزه :وانا مش ماشي الا لما ادخل اتكلم معاكي
هدي :اطلع برا يا حمزه وخرج محمود من شقته في حاجه يا انسه
حمزه :ادخل شقتك يلا ملكش دعوه انا ابن عمها وابن صاحب العماره
هدي :نص العماره احنا لينا النص
حمزه :طيب تعالي نتكلم جوا
هدي :سيب ايدي واطلع برا
محمود : لو سمحت مينفعش كده دول ستات لوحدهم
حمزه :وانت بقي اللي هتقول هينفع واي اللي مش هينفع وطلع مطوه من جيبه
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء
#هدي مجانينو
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
محمود :الله طيب ليه كده بس ومسك حمزه ضربه
وحمزه جري لما انضرب من محمود
هدي :عيل سافل
محمود حط أيده علي كتف هدي :سيبك منه ده جبان
هدي :حد قالك اني حيطه
محمود :نعم
هدي :شيل ايدك
محمود :اااه اسف يلا بقي هتعزمني علي اي
هدي :ده اسمه اي انشالله
محمود :يعني بالنسبه اني انقذتك من أيده
هدي :لا والله محدش قالك اخرج من شقتك وتيجي تعمل كده يا حبيبي
محمود :حبيبي !
هدي :بقولك اي روح شقتك
وطلعت سناء
سناء :استاذ محمود خير في حاجه
هدي :الحيوان اللي اسمه حمزه جه هنا برضه
سناء :تاني الولد ده عايز اي والله لو معايا الفلوس كنت رميتها لابو وخد البيت كله
محمود :هو عايز كام
هدي :ليه هتدفع
سناء :ضربت هدي في رجلها معلش هي لسانها طويل شويه
هدي :انا داخله انام
محمود :بعد اذنك انا كنت محتاج ام حسين
سناء :هي بتيجي ليا يومين في الاسبوع بس حاضر هتصل بيها تجيلك
محمود :متشكر اوي تعبك معايا من يوم ما جيت
سناء :تعبك راحه يا حبيبي كفايه انك بتفكرني بابني احمد
محمود :اي ده هو حضرتك عندك ولد
سناء :اه بس الله يسامحه بقي سامع كلام مراته ومش بيجي عندنا
هدي خرجت :بقولك اي ما تقولي ليه علي أم ميلاد لما سرقت منك اسم الجمعيه
سناء :اه صحيح كان لينا جاره هنا اسمها أن ميلاد عملت معاها جمعيه وعزلت وكل شويه كلمها تقولي بعدين
محمود :هي الجمعيه بكام
هدي :صبرني يارب ما تدخلي يا حاجه
سناء :تعالي اقولك اوعي كده وزقت هدي برا الشقه ودخلت محمود
هدي : لا والله انا لولا عارفه امي كانت بتحب ابويا قد اي كنت قولت أنها اتجوزت وخلفت الواد ده بعد ما ابويا مات ودخلت الشقه
سناء :ادخلي حضري فطار
هدي :نعم اومري
محمود :معلش يا انسه هدي بحب البيض عيون
هدي :مبعرفش اعمل بيض 😊
سناء :هدي البيض عيون
محمود : هههههههههههه بيضحك بصوت واطي
هدي :ماشي حاضر ودخلت المطبخ هو البيض العيون ده بيتعامل ازاي لا والله العظيم حرام عليكي يا ماما
واتصلت ب ايناس صحبتها
هدي :ايوه يا ايناس عامله اي
ايناس:هدي الحمد لله كويسه مال صوتك
هدي :هو البيض العيون بيتعمل ازاي
ايناس :انتي بتهزري صح
هدي :والله بتكلم بجد امي عزما جارنا
ايناس : محمود
هدي :انتي لسه فاكره اسمه
ايناس: هههههههههههه امك بتفكر تجوزك بدري
هدي :جواز اي بطلي هبل
ايناس : اسمعي مني
هدي :ايناس والنبي قولي اعمل البيض ازاي واخلصي
ايناس حاضر وقالت ليها وخرجت الفطار
محمود :اممممم طعمه تحفه
هدي :دي اقل حاجه عندي
سناء :عملتي ازاي معقول اكيد جبتي من عاليويتيوب اصل مش بتعرف تسلق بيض هتعمل ده
هدي :انا داخله انام
سناء :عارف بقي لو شوفت اوضتها عباره عن
هدي :ماما ارحمني فيه اي انتي ليه بتعملي معايا كده والله العظيم اموتلك نفسي والباب خبط
سناء :طيب روحي افتحي الباب
هدي : حاضر وكان عمها طارق
طارق :انا عايز اعرف الساكن الجديد اي اللي يدخلوا بينك وبين ابن عمك
هدي :علشان ابن عمي قليل الادب
طارق :والله ما حد قليل الادب غيرك يا هدي
سناء :اي يا طارق احفظ ادبك انت جاي تتخانق
طارق :بقي انا باعت الواد يشوف لو عايزين حاجه يقوم الافندي ده ضربه وانت بتعمل اي هنا
سناء :ملكش دعوه كلامك معايا إنا
طارق : ياخد فلوسه ويمشي من هنا
هدي :ليه الشقه كانت ايجار واحنا مش عارفين الشقه ملك يا عمي وملناش نقوله يطلع برا
طارق :هديلوا اكتر من المبلغ اللي دفعوا
هدي :وهو مش عايز
محمود :ابن حضرتك
هدي :انت لسه هتقول حضرتك دي شقتك محدش ليه أنه يطلعك منها نورت يا عمي
طارق :ماشي يا هدي حسابك معايا بعدين
هدي :عمي خد بالك في سلمه مكسوره
طارق :ماشي
هدي :علي مهله هههههههههههه
محمود :شكرا انك اتكلمتي كده
هدي :بصراحه انا نفسي تمشي بس بحب اعاند عمي
سناء :ام حسين جايه في الطريق
هدي :انا نازله عندي مقابله شغل هدخل اللبس
سناء :ربنا معاكي وجت ام حسين ودخلت تروق الشقه عند محمود وسمعته بيتكلم في التلفون
محمود :الو ايوه عارف ياسيدي انك محتاج سكرتيره بس نزلت كذه اعلان ومافيش جه عالعموم هات الرقم المخصوص للشركه ولو لقيت بنت هعرفك وخد الرقم وطبقه ورما انا فاضي للكلام ده وام حسين خدت الورقه وراحت شقه هدي
ام حسين :مالك يا ست هدي
هدي :, مافيش ماما جوا
ام حسين :انا جيالك انتي
هدي :ليا انا خير
ام حسين :لقيت ليكي شغل
هدي : هههههههههههه وده فين
ام حسين :اسمعي بس كلامي سكرتيره
هدي : انتي بتتكلمي بجد
ام حسين :اه وخدي الرقم ده كلميهم دلوقتي
هدي :باست أم حسين بجد مش عارفه اقولك اي واتصلت بالرقم وكلمت السكرتيره
السكرتيره :احنا عندنا فرع تاني ومحتاجين سكرتيره تانيه ضروري
هدي :تمام اقدر اجي امتي
السكرتيره :تقدري تبعتي ليا السي في واتس وتيجي بكره باذن الله
هدي :بسرعه كده
السكرتيره :قولت لحضرتك محتاجين حد بسرعه
هدي :شكرا ليكي اوي وقالت السكه وفضلت ترقص
مش عارفه اشكرك ازاي
ام حسين :انا بحبك والله لله في لله بس لما تكوني هاديه
هدي :قصدك اي يا وليه
ام حسين :مافيش
هدي :انتي عرفتي الشركه دي منين
ام حسين :من جاركم الجديد
هدي :يخربيت عقلك انتي روحتي قولتي ليه يشوف ليا شغل
ام حسين :والله ما حصل ده هو كان بيكلم واحد وبعدين قالو هشوفلك سكرتيره وبعدين رما الورقه وقال هو انا فاضي للكلام ده
هدي :اوعي يكون شافك
ام حسين :عيب عليكي
هدي :ماشي
سناء :في اي مالكو
هدي :لقيت شغل يا ماما
سناء :بجد الف الف مبروك فين
هدي :في شركه كبيره
سناء :ربنا بيحبك والله
هدي :تعالي نقعد في البلاكونه اعملي لينا شاي يا أم حسين
سناء :اي التناكه دي امال لما تشتغلي هتعملي اي
هدي :عارفه انا خايفه من اي
سناء :من اي يا نور عيني ومحمود كان خارج البلاكونه وبعدها
هدي :مش متخيله يكون عندي مدير راجل ينهار اسود لو فكر يزعق ليا انا ممكن اخد زماره رقابته ازمر بيها
الام :يابت اهدي بقي
هدي انا عارفه كل واحد بيحب يعمل فيها صاحب منصب ويترسم
الام :لا باذن الله يكون كويس بالله ادخلي نامي
هدي :والشاي
الام:قومي نامي اخلصي
هدي : حاضر وتاني يوم راحت المقابله
هدي :مساء الخير انا اللي كلمت حضرتك امبارح علشان المقابله
السكرتيره :اه تمام المدير سألني عليكي كذه مره
هدي :معقول CV بتاعي خلا مبسوط اوي كده ودخلت لقت محمود جارهم قاعد علي كرسي المدير 😯😯😯
هدي :انت بتعمل اي هنا يخربيتك قوم للمدير يجي يبهدلك
محمود :اتفضلي اقعدي يا انسه هدي
هدي :اي التناكه اللي انت فيها دي باقول لك قوم لاحسن يجي سود عيشتك
محمود :والله انا مش تنك انا باحاول اتكلم معاكي عادي عشان ما تمسكش زماره رقبتي تزمري بيها 😂😂
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
ياتري هدي هتكمل في الشغل ولا هتمشي
#هدي مجانينو
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
هدي :احمممم انا مكنتش اقصد عالفكره بس انا مش بحب حد يتكلم معايا وحش
محمود :عارف بس اي ها هتقبلي الشغل
هدي :وهو انت بقي اللي هتتوصت ليا اشغل وحطت رجل علي رجل
محمود :نزلي رجلك زي ما انتي عايزه اكون مدير كويس اتعاملي كويس
هدي :مدير اي هو انت المدير
محمود :بصراحه لا
هدي :ايوه طمنت قلبي
محمود :رئيس مجلس الاداره
هدي :بتقول اي
محمود :بوصي بقي انا مش مشغلك علسان خاطرك انا جبتك هنا علشان ماما سناء
هدي :الحاجه سناء بقت ماما الله
محمود :ايوه ماما غصب عنك
هدي :طيب ما تيجيب الحاجه سناء اقصد ماما سناء تشتغل
محمود :هي عايزه تكون فرحانه انك بتشتغلي
هدي :بوص يا محمود
محمود :قولت نزلي رجلك وانتي بتتكلمي
هدي :بوصي يا محمود انا هقبل بالوظيفه ليه بقي مش عالشان انا محتاجه الشغل لااااا علشان اعرفك انس ناجحه وبنت عندي طموح ومش فاشله زي ما ماما سناء قالتلك
محمود :عارف والله تمام انتي هتكوني سكرتيره معانا هنا وانا هخلي السكرتيره اللي هنا تروح الشركه التانيه
هدي :ده ليه
محمود :علشان اشوف جنانك انا عارفك مجنونه
هدي :لو سمحت
محمود. تمام علشان اكون معاكي في الشغل اول باول لو في حاجه أرجعها معاكي
هدي : اشطا يا محمود اجيلك بكره
محمود :اشطا و يا محمود انتي اي يابنتي
هدي :اوكيه محمود لو كده
محمود :انا اسمي مستر محمود قدام الناس مفهوم
هدي :بلاش تعيش الدور يجوا يشوفوا انت ساكن في اي
محمود:شقتكم هههههههههههه
هدي :كانت شقتنا صحيح يعني الشركه دي اكيد انت عندك فيلا سيبها ليه
محمود :بوصي يا ستي أنا قاعد مع ولدي وقادر اجيب فيلا بس مش عايز دلوقتي اعيش في مكان لوحدي ومش عارف ليه حسيت في بيتكم بالأمان انا كنت قادر انزل في اوتيل عقبال ما اشوف الفيلا ولما عرض عليا صديقي محسن اقعد في شقه في منطقه عاديه حبيت الموضوع وبعدين حبيت بيتكم جدا مامتك وطيبه قلبها ام حسين وأكلها الجميل والبواب ومعاملته الحلوه المزج في الموضوع لسان هدي
هدي :والله طيب ماشي بس ليه سبت باباك
محمود :عايزني اتجوز بنت عمي علشان الورث وانا مش بحبها
هدي :فيلم عربي قديم
محمود :امشي يا هدي من فضلك
هدي :تمام ماشي عايزه حاجه يا ابو حنفي مقلوتش حوده اهو
محمود:مافيش فايده فيكي
هدي :بوص لما استلم شغل اوعدك أحاول اقولك يا مستر
محمود. خدي بالك من نفسك وانتي مروحه
هدي :عيب عليك ومشيت هدي وكانت حاسه براحه من ناحيه محمود مكنتش عارفه ليه بس كانت اول مره تركز في كلامه اوي
هدي :ماما يا ماما ماما انتي فين
سناء :نعم يا قلبي تعالي أما في المطبخ
هدي :اتقلبت في الشغل
سناء.:بجد الف الف مبروك يا حبيبتي
هدي :تعرفي مين صاحب الشركه
سناء.:لا مين
هدي : محمود
سناء :محمود مين
هدي: محمود جارنا يا ماما
سناء معقول محمود ده عنده شركه طيب ليه ما قالش وليه ما لكيش على الوظيفه على طول ليه عمل كل اللي عمله ده
هدي : بصراحه مش عارفه مش فاهمه دماغه بس حاسه وانه انسان محترم
إم حسين : شكلنا هنبل الشربات قريب
سناء :تفتكري والله يبقي ليكي الحلاوه
هدي :في اي وانتي ياست انتي مالك انتي تقعدي هنا ملكيش دعوه بالكلام اللي بتسمعي
سناء :سيبك منها اي رايك نعمل الفرح فين فوق السطوح ولا في الشارع لا لا في قاعه احسن
ام حسين :هو لسه في حد بيعمل فرح يا حاجه فوق السطوح احنا نعمل في قاعه
هدي :ده انسان زباله انا غلطانه اني قولت أنه محترم كل ده علشان بقول محترم
سناء :هتاجري فستان منين
هدي :مش عايزه اشتغل يا ماما
سناء :خدي يا هدي مش بكلمك اصبري بس
هدي :خلاص والله مش عايزه وتاني يوم راحت هدي الشركه
ووصل محمود
محمود:صباح الخير
هدي :صباح الخير يا مستر ساره اللي كانت قبلي عرفتني مواعيد حصرتك انهارده
محمود :تعرفي أن دمك تقيل وانتي جد
هدي :لو سمحت احنا في الشغل
محمود :مشيتي ليه مش كنتي جيتي معايا في العربيه
هدي :لا والله يا فندم انا مش بركب مع حد تحب اعرفك المواعيد دلوقتي
محمود :لا انا هشرب القهوه الاول وبعدين اشوف الشغل
هدي :اللي يريحك
محمود :ابعتي الأوفيس بوي
هدي :هو تلفون حضرتك جوا عطلان
محمود:بتقولي حاجه
هدي :لا لا ابدا ودخل محمود مكتبه وبعدها بساعه جت بنت جميله جدا بتفتح مكتب محمود
هدي :حضرتك بتعملي اي
ميرا :انتي جديده هنا
هدي :انا بسال حصرتك بتعملي اي
ميرا :انتي ازاي تمناعني اني ادخل
هدي :الشركه ليها احترمها ممنوع تدخلي من قبل ما اشوف مستر محمود فاضي ولا لا
ميرا :شكله هيبقي اخر يوم ليكي هما
هدي :برضه حضرتك مش داخله
ميرا :مين المجنونه دي
محمود :خرج اي فيه اي ميرا
ميرا :مين الحيوانه دي
هدي :شكرا لحضرتك
محمود :انتي ازاي تغلطي فيها
ميرا :البنت دي تمشي حلا دلوقتي من هنا يا حوده لو سمحت
يتبع
ياتري مين
#هدي مجانينو
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
محمود : احفظي ادبك يا ميرا
ميرا: انت زي تكلمني كده قدام الموظفين بتوعك
محمود : لما تتكلمي معهم بقى اللي ذوق لازم اتكلم معاكي بنفس الاسلوب
ميرا : طيب ممكن ندخل جوا نتكلم شويه
محمود :للاسف عندي شغل مش هاعرف تقدري تستاذني من استاذه هدى اقرب ميعاد امتى وتيجي
ميرا : حوده هو انت بتتكلم جد
محمود :لو سمحت احنا في شغل ما ينفعش طريقه الكلام دي قلت لك خذي ميعاد والوقت اللي هي تقولك عليه تقدري تيجي لي
ميرا : مش عايزه اتكلم يا محمود سلام
هدي : هي مين البومه دي يا محمود
محمود :بنت عمي
هدي :بس بومه اوي الحمد لله يا راجل انك مش اتجوزتها
محمود: يا راجل انت ايه كمان ايه اسلوبك ده
هدي :لا مش عاليا انا الكلام ده يا حوده
محمود : هههههههههههه
هدي . والله كنت عايزه اضحك بس لانك بجد قلبت اوي من ساعت ما شوفتها
محمود : ما تعرفيش بجد انا باكره ازاي
هدي : واضح عليك اوي
محمود :ربنا يهديها لنفسها
هدي :تحب ارنهالك علقه
محمود :لااااااا قلبك ابيض بقولك اي انا عازم نفسي علي الغدا عندكم
هدي :الله بقي انت اتعود
محمود :بتقولي حاجه
هدي :لا امي هتفرح بيك اوي
محمود :منا عارف
هدي :ماشي هنستناك
وفي بيت هدي
هدي :ماما عامله اي
سناء :الحمد لله مع ان ظهري وجعني شويه
هدي :انا اقصد اكل
سناء :شوفتي البت
ام حسين :امك مطلعه عيني من الصبح محشي وبط وفراخ وحمام
هدي :ده ليه كل ده
ام حسين :أصلها عازمه العريس هههههههههههه
هدي :انتي عارفه لو قولتي الكلمه دي تاني هعمل فيكي اي
ام حسين :وانا مالي
هدي :تصدقي بالله هو الصبح قال إنه جاي يتغدا هنا
سناء : يارب المره دي بقي
هدي :مش فاهمه اي المره دي
سناء : اقصد الاكل يعجبه
هدي :يا ماما أنا دخله اغير
سناء : روحي يا قلبي والساعه ٨
ام حسين :هو اتاخر ليه
سناء : مش عارفه والله اول مره يعملها
ام حسين انا كده هتاخر على العيال
سناء : طيب روحي انت وانا هبقى احط الاكل
ام حسين : لا طبعا هو ده ينفع انا هقعد استنى
سناء : اسمعي الكلام خذي اكل وروحي لعيالك اكلهم
ام حسين : هو انت عامله حسابي في الاكل
سناء : من امتى وانا ما بعملش حسابك
ام حسين : كثر خيرك يا حبيبتي هتعوزي مني حاجه قبل ما امشي
سناء :لا يا حبيبه خذي بالك من نفسك و هستناك الصبح عشان اكيد شقه محمود عايزه تتروق
ام حسين : من النجمه هاكون عندك
سناء : يلا يا حبيبتي مع السلامه
الساعه٩
هدي : يا ماما شكله مش جاي
سناء : انا خبطت عليه مش موجود في الشقه
هدي : طيب ناويه تعملي ايه هناكل احنا ولا ايه
سناء : ما ترني عليه طيب شوفيه فين
هدي : لا طبعا مش هاعمل كده
سناء : ربنا يسترها عليه مش عارفه قلبي وجعني ليه
هدي : ماما هو انت بتحبي محمود قوي كده
سناء : شفت حنيه في مش موجوده في اخوكي
هدي :والله ربنا يهدي يا احمد انا فضلت ارن عليه امبارح كثير لحد ما محمود قال لي انت عماله ترني على مين كده وقلت له على اخويا كان نفسي بجد اسمع صوته قوي
سناء : انا نفسي اطمئن عليه بس ان هو كويس
والباب خبط
هدي :اهو جه
سناء : روحي جهزي الاكل وانا هاروح افتحله
اي ده يا محمود كل ده
محمود اسف على التاخير والله بس انا مش لوحدي
سناء : نشوفك ضيوف اتفضل يا حبيبي خلي اللي معاك
يتفضل
محمود :تعالي يا احمد
احمد : ازيك يا امي عامله ايه
سناء : لا انا بحلم صح انا بحلم انت احمد
احمد :حقك عليا يا امي
سناء :لا مش مصدقه انت واقف قدامي بجد
احمد :ومش هسيبك تاني
هدي : احمد حبيبي انت واحشني قوي والله
احمد : حبيبتي يا هدى ربنا يخليك لي وانت كمان يا اختي وحشتيني
محمود :انا جعان يا ماما فين الاكل بقي
هدي :بس ده حصل ازاي
محمود :بعدين
هدي :لا انا عايزه افهم
محمود :معقول انتي مسالمه اوي كده ومش عامله باسورد لفونك
هدي :انت خد رقم احمد من علي فوني خد فوني ازاي
محمود :وانتي بتعملي القهوه
هدي :اوعي تكون دخلت في حاجه كده ولا كده
محمود :بصراحه دخلت علي اسمي لقيته الرذل انا رذل
هدي :غيرته انهارده
احمد :اي هناكل
محمود :ياريتني ما جبتك
احمد :بتقول حاجه
محمود :حبيبي
سناء :ومراتك عامله اي
احمد : انا طلقتها النهارده الصبح
هدي : ليه كده بس عشان خاطر العيال طيب
احمد : انا كنت في غيبوبه كان لازم ده يحصل من زمان
هدي : طيب ايه اللي حصل
فلاش باك
نورا : موبايلك بيرن يا احمد
احمد : الو ايوه مين
محمود : انا واحد حضرتك ما تعرفوش
احمد : ايوه يعني عايز ايه واحد يعني
محمود : عندي كلام مهم لازم اتكلم معك
احمد : لا والله تفضل تتكلم
محمود : للاسف مش هينفع في التليفون ينفع اشوف حضرتك
احمد : اه ده كلام مهم قوي بقى
محمود : جدا والله
احمد : طيب اتفضل انسني في البيت هابعث لحضرتك اللوكيشن
محمود:تمام ماشي وراح ليه
احمد : حضرتك اللي كلمتني في التليفون
محمود : ايوه انا
احمد : انا شفت حضرتك قبل كده
محمود : انا رئيس مجلس اداره الجبالي جروب
احمد : ايوه انا قدمت عندكم في الشركه قبل كده بس ما قابلتش ازاي حضرتك تفضل
محمود : شكرا لحضرتك
احمد : خير حضرتك عايزني في حاجه
محمود : والله انا هدخل في الموضوع على طول انا اعرف والدتك وجدت صعبانه علي جدا
احمد : وحضرتك تعرف والدتي منين
محمود : ده موضوع طويل احنا بنتكلم فيه بعدين بس انا عايزه اعرف انت ليه حضرتك مش بترد عليهم في التليفون حتى
نورا :كده احنا مش عايزين نتكلم في الحوار ده وحضرتك جاي بصفتك ايه انك تتكلم في الموضوع ده
احمد : اتفضل هتدخلي جوه لو سمحت
نورا: لا مش داخله وانا عايزه اعرف دلوقت جاي هنا ليه
محمود :بجد انا اتحرمت من حنان الام من وانا صغير انا شفت والدتك حسيت ان هي امي بجد وكل كلامها عنك وانا نفسها تسمع صوتك
نورا : وحضرتك صدقت التمثيل بقى اللي هي بتعمله ده
محمود : انا كده مش عارفه اتكلم مع حضرتك لو عندك استعداد نتقابل بره ونتكلم شوف وكلمني
نورا : مش هيحصل وتفضل مع السلامه
احمد ضرب نورا بالقلم : اخرسي بقى
نورا : اه يا واطي بتمد ايدك على من بعد ما عملتك بني ادم انا اللي جبت لك الشقه وظفتك عند بابا في الاخر بتضربني طلقني يا احمد
محمود :انا لازم امشي
احمد :انت طارق يا نورا انا بعدت عنهم يا اختي وسبتهم عشان خاطر ان انا اعرف اتجوزك وفي الاخر انت مش هتغيري انا مش عايزك في حياتي
نورا: في 60 داهيه وانت فاكرني هزعل عليك
احمد : عارف انك عمرك ما بتزعلي على حاجه
نورا:وبحق اللي انت عملته ده انا هرفع عليك قضيه وكسبها انا عارفه انك ما معكش نصف مليون جنيه ثمن المؤخر
محمود: ده شيك بنصف مليون جنيه يا استاذه بس حضرتك هتستلمي في المحكمه
#رجوع
سناء : انت ذنبك ايه يا ابني تدفع الفلوس دي كلها
محمود :ذنبي اني محتاج احسن انك فرحانه والله
سناء : والله بدعيلك من قلبي يا حبيبي
محمود :ربنا يخليك ليا
والباب خبط بطريقه مستفزه
هدي :اي فيه اي حد يخبط كده
ميرا : اتفضل يا اونكل شوف اللي ناويين ياخذ الفلوس ابنك
محمود:بابا
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير هنزل جزيئن
#هدي مجانينو
#الحلقه السادسه
#بقلم دوداا حوده
هدي :انتي بتقولي اي انتي شكلك اتجننتي
محمود :بابا حضرتك جيت هنا ليه
ميرا: انا اللي جبته قبل ما تضيع كل فلوسك عالناس دي
الاب :يلا بينا يا محمود
محمود :بينا علي فين
الاب:هنروح الفيلا
محمود :انا مش هامشي من هنا
الاب :محمود بطل عند انا مش عايز كلام كتير
ميرا :محمود انت لازم ترجع لعقلك
محمود :انا مش عايز اسمع صوتك انتي خلاص
ميرا :انا هقول يا عمي علي السر الي انت مخبي
الاب :اسكتي يا ميرا
ميرا :دي تحاليل ولدك عندو سرطان ومش بيرضي ياخد العلاج
محمود :اي معقول يا بابا
الاب :انا مش عايزك ترجع علشان صعبان عليك انا عايزك ترجع علشان انت عايز كده
محمود :بابا انا بحب هدي يا بابا وعايز اتجوزها
هدي :نعم اي دخل هدي في الحوار
سناء :اخرسي خلاص
الاب :بوص يا بني انا بعدك عني وجع قلبي اتجوز اللي تريحك بس ارجع الفيلا
ميرا :عمي انت بتقول اي
الاب :ميرا انا مش هقف قدام سعاده ابني اكتر من كده
ميرا :بس انت كده بضيع حياتي وانا مش هكست
هدي : بومه اوي البت دي
ميرا:انا عايزه نصيبي في الفيلا
الاب :بس انتي عارفه أن نصيبك كان في الشركه وانتي اللي قولتي عايزه الفيلا
محمود :خدي الفيلا كلها
الاب :دي الحاجه الوحيده اللي بتفكرني بولدتك
محمود :عالعموم اللي انتي عايزه انا هدي ليكي
ميرا :ماشي يا محمود وانا هعرف اخد حقي منك ازاي ومشيت ميرا
هدي :محمود هي دي بنت عمك اخو ابوك
محمود :للاسف اه
هدي :اصل حاسها أنها تقرب للحيه العقربه حاجه كده يعني
الاب 'هترجع البيت يا محمود بقي
محمود :اكيد احمد انا عايز اطلب ايد هدي
احمد :والله بعد اللي انت عملته معايا مقدرتش اقولك لا
هدي :هو فيه اي هو انا مليش راي
محمود :انتي عايزه حاجه خير كده
هدي :لا
محمود:تمام هنجيب الدهب امتي
هدي : شوف احمد هيقولك اي
احمد :انا سعادتي عندك بالدنيا
الاب :احنا هنيجي بليل نطلب ايديكي رسمي
محمود: ده الكلام الصحيح
الاب : يلا بينا ولينا ميعاد بليل يا استاذ احمد
احمد. :وانا هستني حضرتك ومشي احمد بدأت هدي تجهز نفسها
ودخلت سناء وام حسين الاوضه لقوه الهدوم كلها علي السرير وهدي مش باينه
سناء :بسم الله الرحمن الرحيم
ام حسين :هي راحت فين نزلت
راحت هدي خارجه من وسط الهدوم
ام حسين : سلام قول من رب رحيم
هدي :اي شوفتي عفريت
ام حسين :انتي عامله الأوضه كده ليه
هدي :وانتي مالك
ام حسين :لا مالي انا اللي بروق
هدي :اطلعي برا يا ام حسين
ام حسين :كلمتي انا اللي دايما وافقه في زورك
سناء :انتي عامله كده ليه يا بنتي
هدي :مش لاقيه حاجه أحضر بيها
ام حسين : ده شافك ببجامه البيت وحبك لبس اي اللي بتفكري فيه
هدي :ماما خرجي الوليه دي برا انا بتعصب من كلامها
ام حسين:انا خارجه لما اروح اشوف الاكل
سناء :خليكي علي طبيعتك يا هدي احسن
هدي :مش شيفاه يا ماما البت الملزقه اللي اسمها ميرا لبسها عامل ازاي
سناء :ومش عجباه بعد اللي هي عامله في نفسها ده يا هدي التواضع حلو والله
احمد :ينفع ادخل
هدي :تعالي يا حبيبي
احمد :خدي يا هدي
هدي :اي ده
احمد :نزلت جبت ليكي فستان جديد
هدي :حبيبي يا احمد ربنا يخليك ليا
احمد :ويخليكي ليا يا احن اخت في الدنيا والله العظيم انا مش عارف كنت بعيد عنكم ازاي
سناء :بلاش كلام بقي في مشاكل
احمد :يلا علشان اوديكي كوفير
هدي :كمان
احمد :لازم تكوني قمر انهارده
ام حسين : كوفير اي ده قرف عالوش هيوحشها اكتر
هدي. خدي هنا يا وليه اي اكتر دي يعني انا وحشه
ام حسين :هروح اشوف الفراخ
سناء : بتهزر معاكي يا هدي
وراحت هدي الكوفير ورجعت بعدها
ام حسين :والله شكلك الاول كان احلي
هدي :مش هتعصب يا ام حسين غوري
وجه محمود
احمد :الف الف مبروك يا عريس
محمود :الله يبارك فيك يا حبيبي
هدي :ازيك يا محمود
محمود :ليه كده انا بحبك من غير مكياج
ام حسين :قولتها والله شكلك مش حلو مسمعتش الكلام
هدي :عارفه يا ام حسين لو مش دخلتي المطبخ هعمل فيكي اي
إن حسين:ماشيه اهو
محمود :حبيبتي انتي قمر في كل وضع
هدي :بس بقي بتكثف
محمود :, قلبي والله واتفقوا علي كل حاجه وجه يوم الفرح كان احلي يوم بالنسبه لهدي
محمود :بجد يا هدي انتي احلي حاجه في حياتي
هدي :انا فرحانه اوي يا محمود والله
محمود :انا عايش بس علشان ابصتك
هدي : ربنا يخليك ليا ياقلبي
محمود :ويخليكي ليا
هدي :بس القاعه حلوه اوي
محمود : قاعه انا بقولك كلام حلو وانتي بتقولي قاعه
هدي :محمود بس بقي
ودخل القاعه ظابط من المباحث ومع قوه
محمود :خير فيه اي
الظابط :مع أمر ظبط وإحضار احمد
محمود :ليه هو عمل اي
احمد :انا معملتش حاجه والله
الظابط :في القسم هتعرف كل حاجه
وخدوا احمد وهدي اغم عليها في الفرح
ميرا :حلو اوي المنظر ده
يتبع
صباحكم ورد
هنزل جزء تاني اكيد بليل مين متابع
يا تري احمد اتقبض عليه ليه
#هدي مجانينو
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده
ميرا: معقول يا عمي الفضيحه دي
الجبالي : ميرا انا مش ناقص كلامك ابعدي عني دلوقت
ميرا : انا خايفه على اسم العائله
الجبالي :والله يا ميرا لو عرفت ان انت سبب في الحوار ده مش هيحصل كويس
ميرا : انا من علاقتي ايه باخوها علشان انا اقدر سجنوا
الجبالي : كل حاجه هتبان
محمود : بابا انا مش عارف افوق هدى
الجبالي : اطلب الاسعاف بسرعه او خدها في عربيتك
محمود : طيب واحمد
الجبالي : ما تخافش انا هاروح معاه
ميرا : محمود تحب مني يا اي مساعده
محمود : اه محتاج انك تبعدي عننا
ميرا : هو في ايه يا جماعه انت انتو بتعملوني كده ليه
محمود : ميرا انا مش ناقصه دلوقت يلا يا بابا شوف هتعمل ايه
الجبالي : حاضر يا حبيبي روحي انت بس شوف مراتك
وجري محمود عالمستشفي والجبالي عالقسم
ميرا مسكت تلفونها وطلبت نورا
ميرا : ما كنتش عارفه انك ذكيه قوي كده
نورا انت ما تعرفيش البيه اعمل في ايه
ميرا خليكي معيا وانا خذ لك حقك من هم كلهم
نورا : بجد متشكره لك قوي انك قدرتي تخليني اعرف اكثر احمد
ميرا :مش كل حاجه ببلاش زي ما انا ما تخليك تعرفي تكسري احمد وتخليه يرجع لك ثاني زي الجزمه انا كمان عايزه هدي تبعد عن محمود
نورا: قولي لي بس انا اعمل ايه وانا تحت امرك
ميرا : بعدين مش وقته
نورا : مش هتقولي برده انت تعرفيني منين
ميرا : انا ميرا النحاس اعرف اي حاجه
نورا : ماشي
ميرا : المهم تطلعي دلوقتي على القسم وكملي بقيت اللعبه
نورا : اكيد هاعمل كده
وفي القسم
احمد : انا من حقي اعرف انا عملت ايه
الظابط : احنا هنستعبط يعني انت مش عارف انت عملت ايه
احمد : لا والله
الظابط : انت كنت مدير شركه النور للاغذيه
احمد : ايوه فعلا بس سبتها خلاص
الظابط :استاذ البكري جه قدم بلاغ انك مستلم كميه لحوم فاسده وكنت شايلاها في الثلاجات
احمد : انا عمري ما اعمل كده
الظابط : مش دي امضتك
احمد :ايوه امضتي بس ما حصلش اني استلمت لحوم فاسده انا كنت بتابع جدا الشاحنات اللي جايه
الظابط حبس احمد ٤ايام علي زمه التحقيق
وفي بيت البكري
البكري : انت غبيه صح عشان تنتقمي من جوزك تقفليه لشركتي
نورا : بابا انت ما تعرفش ان هو كسر قلبي ازاي
البكري :انا عايزه افهم الحقيقه دلوقت الكلام اللي انت قلتيه ليه ده كذب وان انا رحت القسم و بلغت عن احمد ده كان كذب
نورا :ايوه احنا اللي حاطينها اللحمه الفاسده في الثلاجه وانا كنت بمضي يا احمد على ورق وكنت بشيله معي للظروف دي
البكري : لا مش مصدق انك كده
نورا : لازم ما اخذ حقي منه يا بابا
البكري : حقك في ايه انك تحبسي جوزك ابو عيالك
نورا : ما بقاش جوزي باقول لك طلقني طلقني
البكري : برده اسمه ابو عيالك انا هاروح بكره وخرج احمد من السجن
نورا : وناوي تبلغ عني انا
البكري : للاسف مش هاعمل كده مع انك محتاجه انك تتربى
نورا : امال ناوي تعمل ايه
البكري : هحبس اللي ساعدك انك توصلي للثلاجات وتحطي فيها لحوم فاسده
نورا : بابا لو سمحت انت اكيد مش هتعمل كده
البكري :كنت بتذلي احمد وتمرمطي كنت عايزه يبقي تحت طوعك
نورا : هو كان يحلم بالعيشه اللي هو عايشها دي
البكري: هاتي موبايلك ده وتفضلي اطلعي على اوضتك
نورا : بابا هو انا عيله صغيره
البكري : لازم تتربى اتفضلي اطلعي فوق ممنوع من الخروج
نورا : يا بابا بس اسمعني
البكري : ام ابراهيم تعالى خذها هتطلع على فوق ودي ممنوعه من الخروج ولو خرجت اعتبري نفسك مرفوده
إم ابراهيم : حاضر يا باشا
نورا :لا يا بابا انت اكيد مش هتعمل كده اوعى سبيني سيبي ايدي
البكري :منك لله يا نورا وراح عالشركه وقابل محروس
محروس : البكري باشا خير في حاجه
البكري: اخذت كم يا محروس
محروس : مش فاهم خدت كم في ايه بالضبط
البكري : مش عليا الكلام ده نور قالت لي كل حاجه
محروس : انا عبد المامور يا باشا ما كانش ينفع اقول لها لا
البكري : ودي امانه اللي انا منهالك
محروس : الهانم امرات وكان لازم انفذ كلامها
البكري : وضميرك فين انك تحب تحبس واحد مظلوم
محروس : ما حدش قال له يقول لها لا
البكري : وانت مالك
محروس : بصي يا باشا لو ناوي توديني في داهيه فا بنتك هتروح في داهيه معيا
البكري : انا عارف انك تعشق الفلوس و هاديك مليون جنيه
محروس : انا خدامك يا باشا اعمل اللي انت عايزه
البكري : هتروح وتقول حقيقه بس مش هتجيب سيره بنتي
محروس: ماشي يا باشا موافقين بس اخذ المليون جنيه كاش دلوقتي
البكري : لا بكره واحنا رايحين على القسم
محروس : عيني لك يا باشا
وتاني يوم راح محروس وقال أنه فعلا احمد ملوش دعوه باي حاجه وهو اللي استلم اللحمه ومضاه احمد عليها من غير ما يشوفها
احمد : بس كلام ده ما حصلش يا باشا انا كان لازم اتابع الشاحنات بنفسي
البكري : حركه الجنون من نورا بس انا خرجتك منها
احمد : معقول جنانها هيوصل لك كده
البكري :غيره البنات يا ابني دلوقتي انا ما رضيتش انك تتحبس وياريت عيالك ميعرفوش اي حاجه من اللي حصل
احمد :انا ما كنتش متخيل انك تقف معيا ضد نورا
البكري : انا عمري ما اشجع علي الغلط
احمد : متشكر ليك جدا
وفي المستشفي
هدي : انا فين هو ايه اللي حصل
محمود : هدى حبيبتي عامله ايه دلوقتي
هدي : احمد فين
محمود: كان سوء تفاهم والله واحمد جاي دلوقت
هدي : بجد يا محمود
محمود: الحمد لله ربنا بيحبه اظهر براءته بسرعه
ام حسين : باشوف الناس كلها بتفوق من بصله الا انت دوختينا طول الليل
هدي : والله انا مش فاكره اي حاجه
محمود : شكلك جالك هبوط من قله الاكل كان مغمى عليكي
ام حسين : قومي بقى اقلعي الفستان اللي انت زحمه بيه الدنيا
هدي :انا عايزه اسال سؤال انت ايه اللي جابك هنا
ام حسين :تصدقي ان انا غلطانه ان انا سايبه عيالي طول الليل و قاعده جنبك عشان اطمئن عليكي
هدي : يا ستي روحي انا مش ناقصاكي
ودخل احمد
احمد : هدي يا حبيبتي طمنيني عليكي انت كويسه
هدي : انا كويسه طمني عليك انت يا حبيبي
احمد : نورا المجنونه كانت عايزه تحبسنى
هدي : بجد منها لله
ام حسين : ما تقومي بقى روحي شقتك
محمود : لا طبعا مش قبل ما نعمل الفرح
ام حسين ،:باقول لك ايه انا اتعقد ا من الافراح سيبك منه بقى الفرح ده وهي لاخذ عروستك وروح
هدي : محمود معلش هات المخده اللي ورايا دي
محمود : دي يا حبيبتي
هدي : اه هي وضربت ام حسين بها امشي اطلعي بره
احمد: محمود عايزك برا دقيقه واحده لو سمحت
محمود : ماشي حاضر ها خلاص الإجراءات عشان نخرج يا هدى
هدي : ماشي يا حبيبي وخرج احمد ومحمود
محمود : خير في ايه
احمد : انت عارف ان مراتي كانت هتحبسني بصفقه لحوم فاسده
محمود : يا نهار ابيض ازاي كده
احمد : مش مهم انت عارف مين اللي سعدها
محمود : لا ما اعرفش مين
احمد :ميرا بنت عمك
محمود : نعم وميرا عرفت نورا منين مين اللي قال لك الكلام ده
احمد : انا هاقول لك
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
#هدي مجانينو
#الحلقه الاخيره
#بقلم دوداا حوده
هدي :انتو عايزين اي
ميرا :عارفه يا هدي انا بقت لو بايدي اقتلك كنت عملتها
نورا :ميرا انا مش هنا علشانك
ميرا :انتي اصلا انسانه غبيه ومحدش يعتمد عليكي
نورا :كنت غبيه لما فكرت اخسر اكتر انسان بيحبني وكنت طماعه جدا بدل ما أبدله الحب واخليه يحبني اكتر خليته أنه يكرهني اكتر
ميرا: هو كان لازم يتعامل بالطريقه دي علشان يفضل تحت طوعك
نورا : كنت غبيه زيك كده فكري في انسان يحبك علشان يقدر يحافظ عليكي
والباب اتفتح
ام حسين :يا خراشي السلم متعب يخربيت عقلك يا هدي انتي مضايفه اكتر اتنين دمروا ليكي فرحك
هدي :ميرا انا مخطفتش محمود منك محمود مش بيحبك محمود جه هنا علشان يقدر يبعد عن زن باباه عن الحب انك هتخدي واحد شريكي بجد انتي صعبانه عليا اوي انك بتفكري في واحد مش بيفكر فيكي
ميرا :لا والله صعب عليكي اوي كده انتي فاكره أن انا عامله اقرب لمحمود حب فيه لا اسم عليتنا لأزم يبقي زي ما هو ومافيش وحده غريبه تدخل بينا
ام حسين: هدي انتي مش هتدخلي تلبسي علشان جوزك جاي
ميرا :متقوليش جوزها
ام حسين :بس هو جوزها
ميرا :انا عملت المستحيل علشان افضل اخلي ورثي مع ورث محمود عمي مش تعبان وانا اللي وهمته أنه مريض قربت لمحمود بكل الطرق
هدي :محمود مش وحش والله ولو وجودك معاه كابنت عمه في سلام احسن كتير من وجودك كامراته و وتكوني مش مبسوطه معاه
ميرا :مجبرتيش تكوني انسانه ناجحه علشان تقولي كده
هدي :مش عايزه اكون ناجحه والله لو هيبقي انسانه مريضه كده
ودخل محمود
محمود انتي هنا ليه
ميرا :ماشيه يا محمود وخارجه من حياتك خلاص انا مسافره ومش راجعه مصر تاني
هدي :مش هنكون مبسوطين كده والله لازم تبقي في وسط اهلك بس صلحي من نفسك
ميرا :انا كويسه وعارفه اني كويسه ومش محتاجه اتصلح ومشيت
هدي :روح وراها يا محمود
محمود :انتي بتقولي اي
هدي :والله العظيم هي من جوها طيب اوي بس كتر الفلوس اللي عملت فيها كده
محمود :هدي انا بجد مش فاهمك
هدي :علشان خاطري خليك وراها
محمود : حاضر ونزل محمود
ام حسين :نورا هانم هنا معقول
نورا :هدي انا بجد اسفه أن حاولت اضمر حياتك
هدي :نورا احمد بيحبك بجد وانتي خليتي يكره نفسه
نورا :بجد كنت فاكره اني لو بعت عن احمد هيكون سهل انما والله العظيم انا بتعذب في بعده
هدي :خلاص قولي ليه كده
احمد :وتفتكري انا هقدر اسمحها
هدي :احمد انت هنا من أمتي
احمد :لسه طالع
ام حسين :والله مراتك صعبت عليا
احمد :دي دموع تمساح علشان بس انا اللي سبتها هي طبعها لازم أن هي اللي تسيب الحاجه
نورا :والله يا احمد انا بحبك وندمت
احمد :اطعلي برا
نورا:طيب اسمعني
احمد :اللي بيني وبينك عيالك مش اكتر
نورا :سامحني يا احمد ارجوك
احمد :برا يا نورا لو سمحت وخرجت نورا وهي بتعيط ودخلت أن هدي
الام :اي ده فيه اي مالها دي وجايه هنا ليه
ام حسين :عارفه بتفكرني بايه بالبوليس اللي في الأفلام دايما بيجي متاخر
هدي :خدي هنا انتي فتحي باب الشقه ازاي
ام حسين :امك يا ختي قالت طلعي الحاجه عقبال ما اجي وعلشان عارفه انك بارده مش هتفتحي بسرعه اداتني المفتاح وانا غلطانه اني طلعت دول كانو هيموتوكي
الام :هما مين
هدي :انتي يا وليه ازاي تتكلمي معايا كده
ام حسين :امال اي بقي مش عايزه الفلوس لو هتخليني مغروره مانتي بقيتي مغروره اهو
هدي :لا عندك أنا كده كده بديكي علي دماغك
ام حسين:بس بحبك والله
هدي : والله وانا مع ان لسانك طويل
وتحت قدام بيت هدي
محمود:ميرا بلاش تسافري
ميرا :محمود عايز مني اي
محمود :انا عارف انك مش بتحبني بس انتي خايفه تكوني لوحدك
ميرا:اتعود عليكم
محمود:ممكن تكوني موجوده كا اخت وانا محتاج اخت جنبي اوي
ميرا:بعد اللي عملته معاك
محمود :ايوه طبعا لازم نسامح يا ميرا
ميرا : محمود بجد انا اسفه انا كنت انانيه اوي
محمود :والله انا مش زعلان منك
ميرا :وعمي تفتكر هيسامحني
محمود :اكيد طبعا
ميرا :انت متعرفش انا عملت معاه اي انا وهمته انه مريض
محمود :يعني انا بابا كويس
ميرا :ايوه كويس
محمود :الحمد لله احمدك يارب
ميرا 'مراتك طيبه اوي
محمود :وانتي اخت جدعه اوي
ميرا':ماشي يا احمد انا هحضر فرحك
محمود :وهتفضلي معانا في الفيلا لحد ما تتجوزي
وفي شقه هدي
هدي : ليه كده يا احمد
احمد :ارجوكي يا هدي انا خلاص مش عايز اتكلم في الموضوع ده
هدي :والله شكل مراتك اتغيرت
احمد :ده مسلسل قدامك بس
هدي:والله العظيم باين بجد أنها اتغيرت
احمد : هدي انا اللي عارف الانسانه دي لو سمحت مش عايزك كلام.تاني
هدي :اللي انت شايفه يا احمد وفي الفرح الكل كان فرحان ومبسوط
ودخلت نورا
البكري :مش قولتك بلاش تيجي
نورا :بابا بجد انا مش عارفه اعيش من غير احمد
البكري :بعد اي
نورا :والله العظيم انا عارفه اني غلط
الجبالي :مساء الخير
البكري : مساء النور
الجبالي :بعداذنك انا عايز نورا دقيقه واحده
البكري :تحت امرك وخدها وراح لاحمد
الجبالي :احمد ازيك
احمد :الله يسلمك
نورا :ازيك يا احمد
احمد :كويس
الجبالي :ربنا بيغفر ويسامح يا أحمد لازم نسامح
احمد :والله هي ما هتتغير
نورا :اوعدك والله يا احمد ما فيه حاجه هتحصل مني تزعلك بعد كده
احمد :ضحك فين الاولاد
نورا :هناك مع عمتهم
احمد :طيب تعالي سلمي على هدي
نورا :يلا وراجع احمد ل نورا وهدي اتجوزت محمود وعاشت معاهم ميرا سنه في الفيلا وبعدين اتجوزت رجل اعمال
تمت
تعليقات
إرسال تعليق