![]() |
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة السادسة_عشر_والسابع_عشر
بعد مارجعت رحمه من المنيا هي وعادل والحجه عليه وندا بعد ماعرفت حقيقه الندل جوزها واتطلقت منه هيثم كان زعلان من رحمه لانها سافرت من غير محد يعرف وأول معرف أنها رجعت راح ع الفيلا واستقبله عادل اخوها وعرف أنها مش موجودة في نفس المكان ال اتولد حبهم فيه راح عندها
هيثم :-وحشتيني
رحمه:-بصتله وسكتت
هيثم:-وحششششششششششششتيني وزعلان منك
رحمه:-مين فينا ال يزعل من التاني
هيثم:-انا
رحمه:-انت ؟؟؟ انت ليه بقااا
هيثم:-كدا اخدتيه ومشيتي من غير ماتقولي
رحمه:-بتعجب أخدت ايه
هيثم :-قلبي❤
رحمه:-لا والله
هيثم :-اه والله زعلان منك
رحمه:-لا انا ال زعلانه منك
هيثم :-اموت انا ولا تزعلي مني ثانية واحدة
رحمه:-بعد الشر عنك ماتقولش كدا
هيثم :-امال زعلانه ليه مني انا عارف انك واخده ع خاطرك مني بالكلام ال قولته بس زعلت عليكي ولسه بردو زعلان أن واحده زيك يحصل معاها كل دا ومقدرتش اقعد تاني أو حتى أكل ولما روحت البيت ما اكلتش ومانمتش للصبح
رحمه:-انا زعلت من رد فعلك وكلامك حسيت أن مالياش أي لازمه عندك انا كنت فاكره هند قالتلك
هيثم :-لا هند ماقالتش ومين دي ال مالهاش لازمه وهي الحياه ال عايش بيها. والنفس ال بتنفسه ونبض القلب
رحمه :-يالهوي اسكت
هيثم:- انا شفتك ف الجنينه الصبح لما بوستي ال سبحه
رحمه:-يالهوي شفتني
هيثم :-ماشفتش وشك بس كنت قصادك ف البلكونه وانتي مداياني ضهرك اتمنيت اشوفك زي ماحلمت بيكي
رحمه:-يخربيتك اسكت ايه الكلام دا
هيثم :-كلام ايه دا احساسي من ناحيتك ومهما اقول مش هوصف بردو حبي ليكي
رحمه:-حب مهو واضح
هيثم :-لا مش حب دا عشق
رحمه:-يابني اسكت الكلام دا حرام وحرام حتي اني اسمعه منك
هيثم :-وانا قولت حاجه غلط انا بعبرلك عن مشاعري ودا حلال رحمه انا بحبكككككككككك لا بعشقككككككككككككك
رحمه:-خبت عنيها بايديها
هيثم :-احلي حاجه فيكي خجلك وربنا انا بعشقككككككككككككك يابنت قلبي
رحمه:-بس ياهيثم اسكت ايه كل دا ومن امتي دا احنا مالناش 3 شهور نعرف بعض
هيثم :-3 شهور بس
رحمه:-اه والله لحقت كل دا ول بتتسلي
هيثم:-أخص عليكي هو دا الحب ف نظرك
رحمه:-انا ماحبتش قبل كدا عشان اعرف بس الموقف بتاعك خلاني أشك
هيثم :-ماحبتيش دا من حسن حظي انا والموقف دا منا قولتلك ع ال فيها
رحمه:-وبعد ماعرفت لسه بردو متمسك مش هيكون شفقه منك
هيثم :-لسه متمسك كلمه قليله وموضوع الشفقه دا انسيه خالص أولا انا حبيت روحك احساسك حبيتك من غير ماشوفك كنت باجي هنا كل يوم عشان اشوفك وانا اصلا مابشفش حاجه بس لازم اجي كنت براقبك من بعيد حبيتك من غير معرفك واتمنيت أن مايكون ف حد ف حياتك وعملت كل شيء ممكن عشان اوصلك ولما قربت منك وعرفتك حبيت روحك حسيت احساسك والحب الطاهر النقي بيتولد من أول لحظه وانا من أول مابصيت ف عيونك عشقتككككككككككككك
رحمه:-انت مجنون لا اكيد مجنون
هيثم :-اه مجنون بيكي
رحمه:-يابني حرام أقسم لك حرام ال بتقوله وال بسمعه منك
هيثم :-هترجعي تاني تقولي حرام دا بيكون حرام لو واحد بيتسلي بواحدة مش بيحبها يومين وخلاص إنما انتي العشششششششق كله
رحمه:-يخربيتك كل دا
هيثم :-واكتر من كدا مهما اقول اقول أو اتكلم بردو مش هوصف ال جوايا من ناحيتك
رحمه:-واخرتها
هيثم:-آخره الحب الصادق طبعا الجواز رحمه تتجوزيني
رحمه:-هنا اتخضت ووقفت لا انت بالفعل مجنون مجنوووووووووووون مجنوووووووووووون أبعد بقي ومشيت
هيثم :-ههههههههههه استني يا مجنونه انا جاي معاكي استني يابت جري لحد ماوصلها
هيثم:-وربنا انتي مجنونه وانا بعشقككككككككككككك وبعشق جنانك دا
رحمه:-هيثم بس اسكت خالص
هيثم :-حاضر اهو سكت وحط ايدة ع بقه 🙊.... ومشيو شويه
هيثم :-رحمه
رحمه:-نعم
هيثم :-قولتي ايه
رحمه :-ف ايه
هيثم :-ال قولتلك عليه
رحمه:-تاني تاني ياهيثم
هيثم :-عيون سمسم وقلب سمسم بس انا مش بكلمك ع كدا
رحمه :-امال ايه
هيثم :-ع الشغل معايا .
رحمه:-تاني يابني ماينفعش وكمان عشان عادل رجع
هيثم :-ههههههه لا منا ظبط مع عادل هيشتغل معايا هو كمان
رحمة :-بجد
هيثم :-اه والله كلمته وهو وافق
رحمه:-طاب خلاص معاك عادل عايزني انا ليه
هيثم :-هو دا كلام اكيد عايزك معايا ع طول ف كل مكان وفي كل زمان يااااااه امتي بس
رحمه:-يوووه هترجع تاني تتكلم
هيثم :-طاب خلاص خلاص ماتقفشيش بس ياستي انتي دماغك فعلا دماغ ونضيفه يعني يجي منك وكمان دارسه اداره أعمال يعني لقطه بالنسبالي وكمان لأنك بتوحشششششششششيني وانا ف الشركه
رحمه:-يخربيتك تاني
هيثم :-هههههههههههههههه اه لحد ماتحني ع الغلبان دا ❤وتحسي بيه يقصد قلبه
رحمه:-دارت وشها بايديها قلبها بيدق جامد جدا خايفه هيثم يسمعه أخيرا اتحرك ودقق أخيرا حست بالحب هو دا الحب ال بيقولو عليه يااااه
هيثم:-ها قولتلي ايه
رحمه:-بس انا مبعرفش ف الشركات
هيثم :-انا هعلمكم كل حاجه المهم توافقي
رحمه:-خلاص موافقه من طول عادل معاك
هيثم :-بفرح وربنا بحبكككككككككك
رحمه:-امشي يلا من هنا امشي
هيثم :-طاب أدخل أسلم على الحجه
رحمه:-امشي
هيثم :-بحبكككككككككك ❤❤
$$$$$$$$$$
روح هيثم ع فيلته ورحمه دخلت على البيت وهي فرحانة وطايرة من ألفرج بس ف عز فرحتها دي افتكرت ال حصل وبالخصوص أولادها. ....... لقيت عادل اخوها
عادل:-مال الجميل
رحمه :-ولا حاجه حبيبي اختك قولي انت هتشتغل مع هيثم ف شركته
عادل:-اه جه كلمني الصبح وبصراحة انا وافقت وعايزك كمان .
رحمه :-هو عرض عليا قبل منتا تيجي بس انا كنت رافضة
ندا:-ايوة فعلا وحاولنا معاها عشان حتي تخرج من ال هي فيه دا وهي رفضت
عادل:- ليه كدا بس هيثم كويس مش وحش
رحمه:-انا عارفه انه كويس مش وحش بس انا فيا ال مكفيني
عادل:-لا يارحمه انا مش معاكي ف دا هتقفلي نفسك ع ال فات خلاص الله فات فات المهم ال جاي وانتي صغيره عيشي حياتك
الحجه عليه:-قولها يابني
رحمه:-عايزني انسي اولادي
عادل:-لا طبعا احنا ماقولناش كدا بس تذكري أن ربنا له حكمه وعدل ف كدا مش عايزين نفترض افتراضات أبسط دليل الغلام ال موته الخضر ال كان مع سيدنا موسي وزعل منه سيدنا موسي ف آخر الآيات ف أردنا أن يبدلهما ربهما خيرا منه زكاة وأقرب رحمه
مش هو دا يا رحمه
رحمه:-ونعم بالله انا وافقت أن اشتغل معاه عشان انت هتكون موجود
عادل:-وانا عمري ماهسيب حد فيكم تاني
ندا:-ايه دا انتي هتشتغلي وهو هيشتغل وانا هفضل كدا
رحمه:-ههههه خلصي بس انتي دراستك وانا اعملك شركه وحدك
ندا:-وابقي مديره لا ياعم انا احب حد يتحكم فيا
عادل:-ههههههههههههه وربنا انتي الرئيس ول المرؤس
كلهم مع بعض ضحكو ع ندا
وأخيرا هيبدوا حياه جديده وقفلو الماضي بكل ال فات معادا رحمه عمرها ماهتنس اولادها
جه الليل كلم هيثم عادل ف الفون واتفق معاه انه هيعدي ياخدوهم معاه ع الشركه ويفهمهم الوضع ايه
وعدت الليله وجه تاني يوم وبالفعل عدا هيثم عليهم أخدهم
رحمه:-عادل انت مش بتعرف تسوق
عادل:-اه طبعا
رحمه:-تمام عشان تشتري عربيه
هيثم :-ليه ودي مالها
رحمه:-لا نروح ونيجي بعربيتنا
هيثم:-كان عايز ف اللحظه دي يقوم يمسك رحمه مش هيضربها بس يحط ايديها ع قلبه ويقولها وجودك معايا ف اي مكان بيخليني انسي نفسي ماتحرمنيش انك تكوني معايا وف عربيتي خصوصا أنه ظابط المرايا عليها وشايف عيونها
هيثم:-كدا أزعل انا
عادل:-خلاص ماتزعلش لحد مطلع رخصة ونظبط الدنيا ايه رايك
عادل كان حاسس أن ف حاجه من ناحيت هيثم لرحمه بس بيحاول مايركزش. .......ياتري رد فعله لما يعرف أن هيثم بيحب رحمه وعايز يتجوزها
$$$$$
وصلو الشركه وهيثم فهمهم ع كل حاجه وحب أن رحمه تكون مكان السكرتيره بس رحمه رفضت قالت
رحمه:-لا طبعا مقطعش عيش حد انا واخد مكانه
هيثم :-انا هنقلها ف مكان تاني
رحمه:-ولو بردو
هيثم :-طاب انتي عايزة ايه
رحمه:-أكون مع عادل ف علاقات عامه
هيثم :-ايه ازاي دا ومشفكيش يعني امال انا معينك ليه
عادل:-نعم
هيثم :-لا أقصد ماينفعش بيكون ف عملاء كتير بتيجي
رحمه :-مهو عادل معايا ماتشغلش بالك انت
هيثم :-كدا ماشي بس هعملكم مكتب جنبي هنا
عادل:-ال تشوفه
شويه ......... والباب اتفتح
........ اوعي اوعي كدا متخلفه غبيه مش رانيا الشهاووي ال تقف ع الباب اوعي كدا
دخلت رانيا وإتفاجأت بشوال الفحم زي هي مابتقول عليها
هيثم:-للسكرتارية روحي انتي
هيثم:-نعم عايزة ايه .
رانيا:-وحشتني جيت اشوفك
هيثم:-لو سمحتي يامدام دا مكان شغل
رانيا:-شغل بس مش عليا انا روني ول انت نسيت
هيثم:-اخلصي واقولي عايزه ايه
وبيبص ع رحمه ال مالتفتتش خالص
عادل شايف الحوار بس مين دي مراته ايه دا جامده صاروخ بس لا دي لبسها اوووووفر خالص
رانيا:-انت نسيت أننا شركه
هيثم:-لا اصحي وفوقي ابوكي عصمت الشهاوي هو ال شريك وكمان ف المصنع إنما انتي لا
رانيا:-انت نسيت ال كان بنا بابيبي وبتقرب عليه
وقف هيثم لو سمحتي اتفضلي برا
رانيا:-انت بتطردني من هنا
هيثم:-اه يلا برا
رانيا:-ومين دي كمان ايه شوال الفحم دا
رحمه:-استغربت هي مالها بيا بتتكلم كدا ليه هيتكلم عادل مسكت أيده يعني اسكت
هيثم :-اخرصي انتي مالك بيها دي واحده عمرك ماهتوصلي ليها ابدا دي ضفرها بمليون واحده زيك اخرجي برا
رانيا:-كل دا عشانها انا عارفه من يوم ماشفتها ف المستشفي ولهفتك عليها بس ماكنتش اعرف ان مستواك نزل كدا
هيثم :-بقولك اخرصي ولو شفت وشك تاني هنا مش هيحصلك كويس
رانيا:-بقي كدا يابن الشناووي طاب ماشي لما نشوف
ف الوقت دا كان متصل هيثم بالأمن جم اخدوها بعد مامشيت
هيثم :-انا اسف والله اسف بجد دي طليقتي انا طلقتها بس هي مش عايزة تسيبني زي ماشفتم
عادل:-انا سكت عشان خاطرك
هيثم :- عارف والله
رحمه:-يلا ياعادل
هيثم :-ع فين دا اول يوم شغل ليكم
رحمه:-احنا عرفنا اهو ومن بكره بإذن الله نبدأ الجد
هيثم :-مافيش حاجه اسمها من بكره اتفضلي وريني هتعملي ايه واداها شغل
رحمه:-باستغراب بس فهمت أن هيثم مش عايزها تمشي دلوقت
عادل :-طاب انا جعان
هيثم :-هههههه من أولها كدا حاضر هبعت إجبلك أكل بس شد حيلك انت
عادل عزول بين رحمه وهيثم عايز يتكلم معاها شويه وأخيرا عادل هيروح يتوضأ عشان يصلي أخيرا هيثم ورحمه لوحدهم
هيثم :-رحمه انا اسف بجد والله
رحمه:-ع ايه بس خلاص الموضوع
هيثم :-معلش انتي متعرفيش هي عايزة ترجع لي بأي طريقه
رحمه:-وهي بتبص ف الورق ماترجعها
هيثم :-نعم ارجع مين انتي مش شايفه لبسها
رحمه:-منتا اتجوزتها وعارف لبسها ودا كان زوووءك قبل ماتنزل من مستواك
عرف هيثم:-أن رحمه من كلام رانيا أن كنت بتاع بنات و.......و........و.........و......
هيثم:-كنت عارف بس اطريت ل كدا عشان ابوها يبقي شريكي ف المصنع
رحمه:-هيثم انا مالياش دعوة بكل ال فات دي حياتك انا مدخلش فيها بس أقسم بالله العظيم ال يجيب سيرتي ع لسانه يقطعهوله
هيثم :-بنظره إعجاب شخصيه قويه تعمليها والله تعمليها مش بقولك مختلفه تماما
رحمه:-بص كدا
هيثم:-الله ينور عليكي هو دا الشغل
$$$$$$$$$$$
خرجت رانيا من الشركه وهي بتشتم ومتعصبه والله لوريك ياهيثم بقاااا انا رانيا الشهاووي تفضل عليا شوال الفحم دا طاب ماشي ساقت العربيه ووصلت لوليد عز
وليد:-مال الجميل
رانيا:-زفت زفتتتتتتتتتتتتتت
وليد:-هههههه هو تاني عملك ايه جديد
حكت رانيا ال حصل لوليد
وليد:-بقااا كدا يعني رحمه بتشتغل معاه دلوقت
رانيا:-ومالك انت كمان ف ايه
وليد:-ولا حاجه بس انا طلبت منها أنها تشتغل معايا قبل منه وهي رفضت
رانيا:-نعم انت كمان ليه بقااا تبقي مين هي دي
وليد:-حب هيثم الحقيقي
رانيا:-بصدمه ايه حب هيثم الحقيقي انت بتخرف تقول ايه
وليد:-ال سمعتيه هيثم بيحب رحمه جدا ودا ال أخدت بالي منه الفتره ال فاتت دا منعني أن اروح البيت عندهم
رانيا:-كمان ليه هو بيروح هناك
وليد:-دا تقريبا مستوطن هناك قالي انا راجل البيت هنا بس بيني وبينك البت تتحب❤
رانيا:-تتحب ع ايه ال حتي مافي صباع باين منها دي عامله زي الليل وآخره
وليد:-مهو دا المطلوب
رانيا:-نعم يعني ايه
وليد:-يعني الواحد مهما يلف ويدور ع بنات بس ف الاخر بيدور ع الاحترام ودا بقي شئ نادر دلوقت ورحمه لما دخلت عند هيثم الكومباوندا لفتت نظر الكل باحترامها ونقابها بالنسبه لهم شئ جديد سبيشيل مختلف دا طبيعي أن هيثم يعجب بيها لا وايه كمان يحبها مش هو بس
رانيا:-وانت كمان
وليد:-انا ؟؟؟؟
رانيا:-اه انت باين ف عنيك اهو زووووءكم بيئه بلدي اوعي من وشي وسابته وخرجت
وليد:-والله محد بيئه غيرك ال ساتره نفسها وجمالها ف نظرك بيئه والله متخلفه والله الواحد نفسه ف حد زي كدا مهما يصيع برا ويلف يرجع يلاقي حد صاينه هو انا فعلا حبيتها لا دا مجرد إعجاب وليه لا بنت محترمة جدا انت هتعوز ايه تاني وانت لسه ماتجوزتش جرب كدا معاها وشوف
$$$$$$$
خرجت رانيا وهو ع آخرها ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار قايدة فيها حتي وليد عز كمان هي ايه عملالكم سحر ول ايه طاب ماشي ياهيثم انا هعرف ارجعك تاني وابقي قول رانيا قالت
ساقت عربيتها ومشيت
هنااااااااااااااااااك
عند هيثم ف الشركه قدرت رحمه تثبت أنها جديره ف المكان ال هي فيه وكمان ثقت هيثم ال مالهاش حدود معاها
عد يوم لا دا كتير وكل يوم إعجاب هيثم برحمه يزيد وأنه اختار صح ويوميا يعاكس فيها اول ماعادل يمشي وعملهم مكتب جنب منه راح وليد عز لهيثم الشركه وشاف الملاك البرئ وعرف أنها فعلا تتحب وعد أسابيع ع هيثم ورحمه وهو كل يوم ياخدوهم معاه الشركه ويجو بردو معاه كانو اكتر من أهل وتطورت العلاقه مابنهم بقي ف هزار وضحك بس ف حدود كل واحد فيهم عارف حدود التاني وعادل أثبت مكانته وهند ع طول مع الحجه عليه والحياه استقرت لحد ماجه اليوم .........
$$$$$$$$$$$$
صحي هيثم من نومه ع خبر حريق ف المخازن عنده ف كل المخازن وف وقت واحد وان مالحقوش حاجه كان ف ثواني هيثم ومعاها وائل وعادل ف مكان المخازن والكل اتصدم دا حادث ول بفعل فاعل لسه هنعرف ....
شركه هيثم اتضربت معدات لسه جديده مستوردها وكمان لسه باقي دفعه من تمنها وماضي عقود ع نفسه بشروط جزاء كبيره أن المعدات تتسلم ف مواعيدها وكان فاضل أسبوع والمعدات تتسلم ولو ماتسلمتش هتتطبق شروط الجزاء يعني هيثم اتخرب بيته
هيثم:-ف حاله لا يحسد عليها ف الوقت دا كانت رحمه ف الشركه وهي ال مسكتها وكل ال يتصل من العملاء بيسال ع كدا كانت هي ترد وتطمنهم كانت اكتر من الراجل ودا خلاها تزيد ف نظر هيثم لأن ف وقت جه كانت هي ال مكانه واتصرفت صح فضل هيثم ووائل وعادل حوالي 3 أيام مافيش حد فيهم رجع بيته وهي ال ف الشركه هيثم بيفكر يعمل ايه ف المصيبة دي لا مش هيثم بس دول كلهم دي مبالغ ضخمه قدرت رحمه أنها تأجل وقت تسليم المعدات للعملاء بتوع هيثم 10 أيام تاني لحد مايشوفو هيتصرفو ازاي وكله وافق لرحمه ع كدا لما لوقيوها زوووء معاهم وكلامها حلو وافقوا حتي من غير مايعرفو هي مين كل دا بمكالمات تليفونات
عايز تكسب حد خلي كلامك حلو معاه حتي لو غلط فيك مره صدقني مش هيكررها تاني هيتكسف من نفسه انك بتعامله حلو وهو كدا
هيثم بيلف ويدور يكون ايه بعد التحقيقات الكتير جدا اتقيدت ضدد مجهول
أخيرا هيثم رجع ع فيلته وهو مش عارف هيعمل ايه بكره وبعد ماتنتهي المده ال اخدتها رحمه نام محسش بنفسه
هنااااااااااااااااااك
عند رحمه
عادل:-والله مخي هيشيط مش عارف
رحمه:-ازاي ضدد مجهول دي مترتبه وهو اكيد له أعداء كتير
عادل:-هيثم حالف ماهيسيب حقه ال لازم يعرف مين بس يفوق الأول
رحمه:-طاب وهيعمل ايه دي مبالغ وعليه شروط جزائية هو ماينفعش ياخد قرض من البنك
عادل:-ازاي مهو واخد بضمان المعدات دي وعليه كمان شهر يدفع
رحمه:-كمان دا كل حاجه متقفله معاه طاب حد يساعده
عادل:-يساعده ازاي يعني
رحمه:-يسلفه
عادل:-والله انتي طيبه خالص يسلفه مين يابا دول عالم بنت 60 ف 70 ليه زينا ف الصعيد هسلفك كام الف دول ملايين ورجال الأعمال ال يقع فيهم بيدوسو عليه خصوصا لو حد زي هيثم الشناووي وأكل السوق منهم بمعاملته الحلوة وأنه بيساعد مش زيهم
رحمه:-طاب وال العمل كدا هو حتي لو باع الشركه بتاعته وفيلته ال هنا مش هيكفي حتي هيعمل ايه والسؤال الأهم مين ال عايزة يقع كدا أو يتحوج ليه
عادل:-مادا هو ال هيجننا والله هيثم من خلال معلمتي معاه مايستحق كدا بس انتي طلعتي راجل انا فخور باختي كل دا انتي تعمليه
رحمه:-انا عملت ايه هيثم اكلنا مع بعض عيش وملح دي أقل حاجه اقدر أقدمها انا عمري منسي أكبر جميل عملوه فيا وهو رجوعك لينا وهو ووائل كانو السبب
عادل:-انتي بجد فوق الوصف وانا لو مش اخوكي كنت اتجوزتك
رحمه:-ههههههههههههه تتجوز ال احسن مني وانا ال هختارها
عادل:-مافيش احسن منك ياقلب اخوكي
جرس الفيلا بيضرب فتح عادل
عادل:-هيثم تعالي ماكملش الكلمه عادل وهيثم كان واقع من طوله من كتر الإرهاق والتعب وليه كذا يوم مانمش
عادل:-ياساتر يارب ياساتر يارب الحقيني يارحمه
جت رحمه تجري اتخضت لما شافت هيثم
عادل:-ارفعي معايا
بالفعل رفعوا مع بعض وقعدوه ع الكنبه ونوموه كان باين ع شكله الإرهاق والتعب كان نفسها رحمه تقعد جمب منه وتحط ايديها ع رأسه وتقوله ماتخافش انا معاك ومش هسيبك
فوقه عادل فتح عيونه هيثم مش شايف حد قدامه غير رحمه
عادل:-مالك بس كل شيء هيتصلح المهم صحتك
رحمه:-الفلوس بتروح وتيجي والراجل هو ال بيعمل الفلوس مش الفلوس ال بتعمل الراجل عيب كدا فوق
هيثم:-انا مش زعلان ع الفلوس بعد الحريق كنت هرتب نفسي إنما الجديد ال لسه واصلني دلوقت
عادل ورحمه:-جديد ايه
هيثم:-كل الأسهم ال ف البرصه ال باسمي انضربت يعني انا أعلنت افلاسي واتشهرت اني خلاص مفلس والعملاء ال انتي اجلتي المعاد معاهم من بكره هتلاقيهم ف الشركه بيطالبو بحقهم لأن هيثم الشناووي خلاص فلس
عادل ورحمه ف ذهوووووول
رحمه:-دي مدبره أن ال حرق المخازن عارف ان هيحصل كدا ف البرصه عشان تخسر خالص
عادل:-ياولاد ال يكون مين
شويه وجه وائل
وائل:-دي كارثه انا مش هسيب ال عمل كدا
رحمه:-المهم دلوقت هتعمل ايه
هيثم:-هعمل ايه دانا لوحتي بعت ال عندي مش هيكفي وحط أيده ع دماغه
وائل :-انا محتار انا كمان اعمل ايه
رحمه:-هو ماينفعش تجيب قرض من البنك
هيثم:-ماينفعش انا لسه واخد ع المعدات دي
رحمه:-طاب حد يسلفك
هيثم:-ههه ضحكتيني والله انتي غلبانه خالص مين ال يسلف احنا زي البحر الكبير بياكل الصغير
عادل:-والله انا قولتلها كدا
عادل:-طاب شريك ياهيثم
هيثم:-مين ال هيشاركني
دلوقت تنزل شركه هيثم الشناووي ف المزاد انا يتعمل كل دا فيا اسمي وسمعتي تضرب في السوق كله عارف هيثم الشناووي
رحمه:-اهدي وكل شئ يتصلح وحد الله
كلهم لا اله الا الله محمد رسول الله
كل واحد فيهم ف تفكيره مليون حاجه هيعملو ايه دي كارثه وماجتش ع رأس هيثم واحده كلهم مع بعض وهيثم مايستاهلش كل دا
شويه وفون هيثم رن عم عبده بيقوله أن عصمت الشهاوي ف الفيلا وعايز هيثم ضروري
هيثم :-عصمت الشهاوي ف الفيلا
وائل :-وجاي ليه
هيثم :-يمكن عايز يلغي شراكت المصنع مهو كل شئ وارد
عادل:-مين دا
هيثم:-دا والد رانيا وشريكي ف المصنع الجديد ال بعمله واكيد هيقع يا أما يعرض عليا انه يشتري حصتي ف المصنع
وائل :-وارد بردو استني انا هاجي معاك
عادل:-وانا كمان إذ كان مايديقكش
هيثم:-عيب ياصاحبي البيت بيتك دا مش كلام
بالفعل كلهم راحوا لفيله هيثم وقابلو عصمت الشهاوي ياتري هو جاي ليه
نكمل بكره
رأيكم في حلقه النهارد ايه
الحب الحلال جميل خصوصا لما تراعي ربنا ف كل خطوة فيه مش كلام بيقوله الشب للبنت بيكون حلال بيكون حلال لو فعلا نيته خير وغرضه شريف زي هيثم مش بيتسلي
توقعاتكم
وليد فعلا حب رحمه
رحمه هتعمل ايه لهيثم
هيثم موقفه ايه لما يعرف وليد عايز ايه من رحمه
هيثم بالفعل هيتقدم لرحمه رسمي
عصمت الشهاوي جاي ف ايه ل هيثم
نسرين مين دي ودورها ايه
الاهم مين الورا كل ال حصل لهيثم كل دي اسئله واجابتها الحلقات ال جايه
انتظرووووووووووووووووني
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه السابعه_عشر
هيثم اتضرب ف السوق وكله عرف انه خسر جالو عصمت الشهاوي ف البيت راح هيثم ووائل وعادل
هيثم :-اهلا خير
الشهاوي :-خير يابني انا جاي اشوفك هتعمل ايه
هيثم :-ف ايه
الشهاوي :-ف ال حصل دا
هيثم :-ولا حاجه زي ماتيجى تيجي
الشهاوي :-ازاي زي ماتيجى تيجي
هيثم :-ال سمعته عندك حل
الشهاوي :-اكيد عندي حل
هيثم:'خير قول
الشهاوي :-هم حلين مش حل واحد
هيثم :-اتنين طاب كويس قول
الشهاوي:-اول واحد أن اشتري منك الشركه وحصتك ف المصنع
هيثم:-انت تشتريهم يعني بتصيد ف الميه العكره زي مابيقولو
الشهاوي:-مش مظبط كدا بس انت ماقدمكش حل تاني غير كدا عشان تنقذ سمعتك
وائل :-والحل التاني
الشهاووي :-أفضل أقوله لهيثم ع انفراد
هيثم:-وانا ماعنديش ع انفراد عايز تقول اتفضل دول انا وانا هم
الشهاوي :-تمام
انا يابني راجل كبير ف السن وانت عارف ماعنديش غير رانيا مراتك
قاطعه هيثم:-كانت كمل
الشهاوي:-والعمر بيعدي ومالناش حد نتسند عليه انا مستعد أن اشيل عنك كل الخساره ونرجع تاني من أول وجديد وأحسن كمان
هيثم :-والمطلوب
الشهاوي:-انك ترجع رانيا تكون مراتك والعصمه تكون ف ايديها
عادل:-ابتزاز حقير
الشهاوي:-انا مسمحلكش انك تقول كدا وانت مالك انا بكلم هيثم
وائل:-ماعنديش كلام اقوله غير ال قاله عادل فعلا حقير ومساومه رخيصة بدل ماتساعده وتقف جنبه جاي تلوي دراعه انت ناسي مين هيثم الشناوي وهو طلق بنتك ليه
.الشهاوي :-انت سيبهم يهزقوني ف بيتك وبعدين انا بكلمك انت مش هم ماترد
هيثم :-منا سبق وقولت لك ان هم انا وانا هم هو دا ال قدرك ربنا عليه بتبتزني بعد مابنتك مالقيتش رجا مني أن ارجعها ويستحيل ارجعها تاني
عادل:-مش بعيد انك وبينتك يكون لكم يد ف ال حصل
الشهاوي :-أخرص انت بتتكلم كدا ليه وايه وجه الحق انك تتكلم انت مجرد حد شغال عنده وائل محاميه انت ايه انت ول حاجه حشره من ضمن الحشرات ال بندوس عليها كل يوم
عادل:-وقف ومتوجه ع الشهاوي وقفه وائل
وائل :-اهدي اهدي دا واحد مايستاهلش انك تضيع نفسك عشانه
عادل:-انا اتكلم وانت ال تسكت انا شريك هيثم الجديد ومش هسمح لك انك تلوي دراعه ولا تبتزه انت ول بنتك ايه التلاقيح دي
كلهم بصدمه واستغراب مع بعض
الشهاوي:-اهاااااا قول كدا يبقي كلام رانيا صح انك بتحب شوال الفحم البت ال طلعت أخته هههه وانت معاك الملايين ال غرق فيها هيثم
انا هوريك يابن الشناوي بقي تعمل كل دا فيا ف بيتك وواحد زي دا يهزقني ال منزلت المصنع ف المزاد وبيعتك ال وراك وال قدامك لحد ماتجيني راكع تطلب السماح
هيثم:-أوسع ماف خيلك اركبه انا معايا ربنا وال معاه ربنا عمره ماينضر يلا برا وإياك اشوف وشك لا ولا بنتك تاني قولها خلاص هيثم بح مافيش كان ف وخلص يلا برا
عادل:-لو له انك راجل كبير كنت وريتك المفروض تقدر الشعر الأبيض ال ف رأسك
.....خرج الشهاوي من عند هيثم وهو بيتوعد له أنه مش هسيبه ف حاله بعد ال عمله
ف الوقت دا كانت رحمه بتفكر ايه ال ممكن تعمله لهيثم
هيثم:-راجل ناقص
عادل:-كنت سبتني عليه
وائل: -كنت رحت ف داهيه دا أيده طايله واحنا أدناه بما في ال كفايه
هيثم:-إياك بس مايرجعش تاني ترجعه هي
انا بشكرك ياعادل ع ال قولته والله
عادل:-انا عملت ايه أن شاء الله تنحل يلا بينا تلاقي رحمه ع نار
خرجوا كلهم من عند هيثم ع بيت رحمه كانت هند عند رحمه وكلهم مع بعض كأنهم أسرة واحده وبيفكر و ايه ال ممكن يعملوه عشان هيثم
رحمه:-طمنوني كان جاي ليه وعايز ايه
وائل :-دا راجل ناقص
حكم آل حصل بالظبط
هيثم:-هو اكتر كلمه حرقته لما عادل قاله انا شريكه الجديد ومش هسمح لك انك تبتزه أو تلوي دراعه
رحمه:-عادل قال كدا
عادل:-قولتله كدا
هيثم :-انا بشكره بجد والله ع ال قاله
وائل :-المهم هنعمل ايه الأيام بتمر والعمل
هيثم :-خلاص انا تعبت وتفكيري انشل خلاص وراح ع الكرسي لوراه وحط ايديه ع دماغه
رحمه وقفت:-كل خير بإذن الله ال قال عادل عليه هو ال هيحصل
للحظة كلهم استوعبو ال اتقال
وائل :-ايه بتقولي ايه
رحمه :-ال سمعتوووه
عادل:-والله انا قولت كدا وكنت ناوي اعرض عليكي
رحمه:-عادل يا اخويا انا فكرت كتير ف كدا واخد قرار وانتو كنتو هناك ومستنياكم ترجعو ماكنتش اعرف انك بتفكر ف نفس ال بفكر فيه
عادل:-قلب اخوكي انتي
هيثم:-مش مصدق الكلام ال اتقال راح عندها ووقف قصاد ها
هيثم:-انتي بتقولي ايه
رحمه:-ال سمعته انا هديك الفلوس ال انت تقدر تقف بيها من تاني بس مش هتكون شراكة هتكون سلفه زي البنوك ومن غير فوايد ولما ربنا يكرمك وتقف ع رجليك ابقي رجعهم
هيثم:-مبهور بجمال رحمه وكلامها أنها فعلا جدعه وصاحب صاحبه سدت مكانه ف الشركه واهي بتعرض عليه أنها هتساعدو هو ف كدا انتي ايه
رحمه:-ايه ف ايه
هيثم :-انتي بتتكلمي جد انتي عايزة تساعدني من غير مقابل واحد تقريبا ماتعرفهوش
رحمه:-انا مش هعمل حاجه انا مهما اعمل مش هسد ولا هوفي ال انتو عملتوه كفايه أنكم رجعتو لينا عادل اخويا دي لوحدها عندي بفلوس الدنيا كلها
هيثم:-انا بحبكككككككككك لا بعشقككككككككككككك وربنا انا بعشقككككككككككككك جوزني اختك يا عادل انا بحب اختك وعايز اتجوز ها
رحمه:-خبت عيونها بايدها منه والكل ف حاله ذهوووووول من ال قالته رحمه وزاد الذهول من كلام هيثم جريت رحمه ع السلم :-وربنا مجنون مجنون
هيثم:-وربنا بحبكككككككككك والله العظيم بحبكككككككككك بحبكككككككككك بصوت عالي
عادل:-اهدي يابرنس وماتنساش أننا موجود
هيثم :-عادل انا بطلب ايد رحمه عايز اتجوز ها
عادل:-انا عن نفسي موافق المهم هي
وائل :-خلونا ف المهم دلوقت هنعمل ايه اهو الحمدلله
هيثم :-انا موافق أن اخد من رحمه بس بشرط
كله اتفأجا انت عندك شرط
عادل:'انت بتشرط كمان
هيثم:-اكيد أن رحمه تكون شريكتي ف كل شيء حتي الفيلا تكون شريكتي فيها وف حياتي كمان هو دا شرطي مش تسلفني شريكه
وائل :-كلام مظبوط
عادل:-انا مش عارف رحمه دماغها فيها ايه
ركبت هند وراه رحمه لقيت رحمه قاعده ع السرير ومبتسمه
هند:-بتحبيه
رحمه:-مش عارفه
هند:'ازاي مش عارفه دا هيثم مش بيحبك دا بيعشقك
رحمه:-هو حسسني إحساس عمري ماحسيته مع حد عايشني ف دنيا تانيه كل مابشوفه بفرح وأحس بالأمان خلي قلبي يدق ول اول مره اعرف ان ليا قلب وبيدق
هند:-مهو هو دا الحب هيثم من يوم ماشافك وهو حبك حب الروح وحتي مايعرفش انتي ايه عمري منسي كلامه عليكي وهو حتي مايعرفكيش هيثم كان نفسه ف حد زيك يفهمه
رحمه:-هو حبني من غير مايعرفني
هند:-كلامه عليكي حبيني فيكي من غير ماعرفك والحب الحلال آخره ايه غير الجواز هيثم طلبك من عادل رسمي
رحمه:-كمشت ف نفسها ايه الجواز
هند:-ايوة انتو بتحبو بعض يبقي لازم تتجوز و
رحمه:-لا جواز لا حد يحط أيده تاني عليا ويلمسني لا لا مش عايزة
اخدتها هند ف حضنها اهدي اهدي الكلام دا سابق لوقته دخلت ندا عليهم
ندا:-ندا عارفه أن أختها تقريبا جتها شبه عقده أن حد ممكن يلمسها أو تتجوز
ندا:-اهدي اهدي يارحمه اهدي مافيش حاجه دا كلام اتقال وقت فرح وهيثم من فرحته بيكي تعالي يلا أنزلي عايزينك تحت
بالفعل نزلوا البنات ال 3 هيثم آخر فرحه شاف عشقه نازل من فوق مسك ايدة وائل يعني خليك مكانك فضل مكانه بس عنيه ع حبه قلبه هيطير من مكانه ويروح عندها وعنيه عليها هي وبس
عادل:-هيثم مش موافق يا رحمه
رحمه:-بصت لهيثم ليه
وائل :-عنده شرط
رحمه:-نعم شرط
هند:-ودا ايه بقي دا نسميه
هيثم:-تكوني شريكتي ف كل حاجه حتي حياتي
رحمه:-ازاي دا
عادل:-هيثم رافض انك تسلفيه وكمان من غير مقابل بيقول تتدخلي معاه شريكه ف الشركه تبقو شركه
رحمه:-لا شركه لا احنا نسلفك إنما شركه لا دي شركتك انت
هيثم:-وشركتك انتي كمان انتو هنا أهلي وانا بيكم ومعاكم انا عايز أكمل عمري ال جاي معاكي ول لحظه تفوتني ال انتي ومعايا ف الشركه ف البيت ف كل مكان
عادل:-احم احم ياعم الأمور ماترعي أننا صعايده يا أخي
هيثم :-والله انت حبيبي اعمل ايه والله بحبهاااا بحبكككككككككك
رحمه:-يووووة انا همشي
هيثم :-خلاص خلاص
وائل؛ -ندخل في الجد شويه عايزين نحصر كل ال خساير وانا هحضر الورق بتاع العقود عشان نعرف ونلحق نجيب ونسلم قبل المعاد وف فكره ف دماغي جت الشهاوي هينزل المصنع ف المزاد يدخل عادل يشتريه وكدا احنا نبقي مشينا الشهاوي خالص من سكتنا بس باسم حد تاني وبعدها نغير الورق عشان لو عرف
عادل :-وانا معاكم
هيثم:-تمام كدا ونبدأ الشغل الجديد عشان نفوق للاهم منه
وائل :-أهم منه
هيثم :-أي نعم جوازي طبعا
هنا رحمه:-بصت للأرض
عادل:-من بكره نبدأ
رحمه:-عن اذنكم نحضرلكم العشا
هيثم:-اه والنبي ياريت عشان انا جعان والله
وائل :-سبحان الله الحمدلله ياهيثم انك رجعت تضحك تاني .
هيثم:'الفضل بعد ربنا لرحمه هي ال بيدها كل حاجه
دخلت رحمه وهند المطبخ ف الوقت دا كانت ندا عند الحجه عليه ف الاوضه لانها كانت نايمه وحكت لها كل حاجه حصلت وفرحت بكدا
الحجه عليه:-ياريت يابنتي دا هيثم كويس والف واحده تتمناه
ندا:-اكيد يا أمي بس رحمه انتي عارفه بعد ال حصلها تقريبا خايفه
الحجه عليه:-مع الوقت دلوقت تفك ربنا يكرمها
ندا:-يارب
حضروا العشا واتعشو وكالعادة رحمه ما اكلتش معاهم هيثم بيغسل ايديه ع الحوض
رحمه خارجه من المطبخ
هيثم:-بسسسسس
التفت رحمه
هيثم:-ممكن فوطه
رحمه:-حاضر
جابت الفوطه ووقفت عند هيثم
هيثم:-هو انتي مش هتاكلي خالص معانا نفسي لما أكل عندكم تقعدي معايا وتاكلي
رحمه:-ماينفعش انت نسيت دا تقصد النقاب
هيثم :-من تحت
رحمه:-ياسلام ينفع دا
هيثم :-أي حاجه المهم اشوفك معايا ع طول لما نتجوز بإذن الله انا ال هاكلك بأيدي دي
رحمه:-هتخلص ول امشي
هيثم:-مالك يابت أنا ف حكم خطيبك دلوقت
رحمه:-ياسلام عليك حتي لو كنت خطيبي مالكش انك تتحكم فيا
هيثم:-من أولها لا اصحي دانا صعيدي
رحمه:-وانا صعيديه بقولك ايه الفوطه اهي أصلي هي تلكيك
هيثم:-وربنا مجنونه وانا بموت فيكي ياااااااااه امتي يجي بس
رحمه:-ايه هو دا
هيثم:-يوم كتب الكتاب ساعتها هنعرف مين ال له الحكم يابنت قلبي
رحمه:-امششششششي انت مش غسلت ول ايه امشي يلا
هيثم :-همشي اهو بس ماتزوقيش
دخلت رحمه المطبخ
وعدت الليله وكل واحد ع بيته بس كلهم فرحانين لهيثم أن الحمدلله محنته اتفكت وكمان طلب رحمه رسمي
هنااااااااااااااااااك عند عصمت الشهاوي بعد مارجع البيت وحكي لرانيا ال حصل
رانيا هاجت ف البيت كله وبدأت تكسر أي حاجه قدامها
رانيا:-بقي انا اعمل كل دا عشان يرجع ومايلقاش حد قدامه غيرنا تقوم هي تقرب منه اكتر انا بعمل ليها كل دا ليها انا حرقت ودمرت وخسرت عشان ف الاخر أخسر انا وهي تفوز ف الاخر لااااااااااااا دا كتير كتير قوووي انا بقربه ليا يبعد اكتر
الشهاووي:-انا قولتلك انتي مش بتسمعي الكلام هيثم اعرفه اكتر منك مش بيجي بلوي الدراع انتي خسرتيه ول لابد وخلي بالك لو حد عرف انك وراه ال حصل هتتسجني ضيعتي سمعت ابوكي ضيعتيها وسابها وخرج وهي على ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار
$$$$$$$$$$$$
جه تاني يوم وبالفعل عمل وائل ال قال عليه نزل المصنع للبيع قبل عصمت الشهاوي واشتراها عادل باسمه وبقي هو المسؤول عنه
رحمه ف المكتب
السكرتيره :-أستاذه ف واحد من ال عملاه برا عايز يقابل هيثم باشا قولتله أن حضرتك مكانه
رحمه:-دخليه
دخل العميل واتفاجا بالمنتقبه ال مكان هيثم
أستاذ رفعت مدير الشؤون بشركة. .......
رحمه:-اهلا بحضرتك اتفضل خير حضرتك
رفعت:-انا جاي بخصوص اتفاقنا بالعقد ال مع هيثم باشا ع المعدات
رحمه:-تمام اتفضل حضرتك انا مكانه ف أي شئ حضرتك تطلبه
رفعت:-كنت عايز اعرف هيتم العقد ال معانا ول نتصرف احنا لأن دي مبالغ ضخمه ومسؤوليات ع الكل
رحمه:-هو حضرتك مش أجلنا المعاد ل 10 أيام تاني
رفعت:-ايوة بس ال عرفته أن هيثم باشا مش معايا يتمم العقد
رحمه:-لا حضرتك الحمدلله الطلبية بتاعتكم هتوصل قبل معادها بإذن الله
رفعت:-ازاي دا يعني هو مش أعلن افلااسه
رجمه:-لآا طبعا وبعدين مين ال قال كدا لحضرتك
رفعت:-جت الشركه مكالمه من مجهول أن هيثم أعلن افلاسه وأي ورق ضده لازم نسبته عشان الحق
رحمه:-لااااا حضرتك انا كلمتكم واخد منك التأجيل
رفعت:-حضرتك ال كلمتينا
رحمه:-ايوه
رفعت ماشاءالله عليكي
قدرت رحمه ب لسانها الحلو أنها تحتوي المشكله دي خصوصا أن ف كذا عميل جه تاني للشركة غير رفعت وهدتهم واتفقت معاهم أن هي ع معادهم ال اتاجل ولو ف تأخير حتي ساعه واحد الشركه مسؤله
جم الشباب الشركه وعرفوا ال عملته رحمه
هيثم:-لااااااااااااا كدا كتير والله كتير كل دا انتي كل يوم بتخلي حبي ليكي يزيد
عادل:-احم احم يابني خلي بالك أننا موجود
هيثم:-حبيبي انت وربنا
عادل:-وانت قلبي انا
هيثم:-قلبي انا فيه اختك
عادل:-وأختي لو مش هي اختي كنت اتجوزتها وربنا ول كنت سبتها لحد
هيثم :-انت بتقول ايه لا دي حبيبي انا
عادل:-دي اختي انا
هيثم:-لا حبيبي انا بقولك وهعيش معاها العمر كله وانت لا
عادل:-ماتفكرنيش قلبي اه قلبي
هيثم:-مش بقولك وربنا حبيبي وعقلي وكل روحي
رحمه حطت ايديها ع خدها وساكته
وائل :-وربنا شويه عيال انتو بردو رجال أعمال يابني انتو هو خليني ف الجد بقي
هيثم :-محنا ف الجد اهو
عادل:-هتعمل ايه يامتر بعد كدا
وائل :-هجهز العقود بكره عشان تقدر تسافر وتجيب معدات جديده بس لازم ورق العقود
رحمه:-تمام وانا كنت عايزة من حضرتك أنك تعملي توكيل باسم عادل اخويا عشان هو ال هيتصرف مع هيثم يعني هو يسافر معاه انا لا
عادل:-انتي بتقولي ايه طبعا لا دي حاجتك
رحمه:-وانا ايه وانت ايه ياقلب اختك
عادل:-حبيبت اخوكي انتي بس دا كتير
رحمه:-مافيش حاجه كتيره عليك وانا من غيرك ول حاجه
هيثم:-ياسلام عليكم
عادل:-نعم عايز ايه واحد واخته انت مالك
هيثم:-اختك دي حببتي انا وعمري انا
عادل:-لا اصحي وفوق هو انا عشان ساكت لك
هيثم:-اه هتسكتلي عشان انت عارف اختك عندي ايه
عادل:-منا عشان عارف وعارفك انت كمان
هيثم :-حبيبي وربنا
عادل:-قلبي وربنا
وائل :-اتشليت وربنا ياعيال ركزوا هنا
رحمه:-سيبك منهم انا معاك
هيثم:-لا معايا انا هو معاه هند انتي معايا انا وكمان طول العمر يارب امتي بقي
عادل:-ايه هو ال امتي
هيثم :-يوم كتب الكتاب وانا بمضي وهي كمان
رحمه:-انا همشي وربنا جننتوني
عادل:-يلا وانا كمان اليوم كان طويل يلا بينا
روحوا كل واحد فيهم ع بيته بس رحمه تفكيرها كله ف هيثم وهيثم مش مخرجها من دماغه دماغ ايه دا قلبه كمان كل شويه يخرج ف البلكونه لعل وعسى تكون موجودة بس رحمه دماغها فيها حاجات كتييييييير
هنااااااااااااااااااك
ف انجلترا عند أستاذ سمير ومراته داليا وبنتهم نسرين
سمير:-ايه ال بتقوله دا
داليا:-ف ايه
سمير:-هيثم
داليا:-بخضه مالو
سمير:-انضرب ف السوق وخسر والشركات بتطالب بحقها وكمان ف شروط جزاء
داليا:-ياحبيبي عليك وهتعمل ايه
سمير:-انا لازم ارجع مصر اشوف ابن أخوايا (سمير عم هيثم وداليا مراته بتحب هيثم اكتر من ابنها خصوصا انها ماعندهاش أولاد غير نسرييييين بس )
داليا:-وانا هسافر معاك نفسي ارجع مصر
سمير:-ونسرين هنسيبها لمين
داليا:-انت عارف أننا موجودة عشانها لما تخلص دراستها واهي خلاص قربت تخلص فاضل شهر
سمير:-بعد ماتخلص ارجعي انتي وهي انا هسافر اشوف ابن اخويا امال لو انا ال ماوقفتش جنبه مين ال هيقف
داليا:-ماشي هصبر بالسلامه وابقي طمني عليه
بالفعل سافر سمير عشان يشوف ابن أخوه ف الوضع دا اول مانزل ع هيثم ف فيلته بس ماكنش موجود كان ف الشركه بيمضي عقود الشراكة هو ورحمه
عند هيثم ف الشركه جه وائل وكلهم عند رحمه ف المكتب
وائل :-اتفضلي أمضى
رحمه:-ع ايه
هيثم:-عقد جوازنا يا جميل
عادل:-يخربيتك يابني بس
هيثم:-قلبي انتي
عادل:-خدي دي يقصد بوسه
هيثم:-ايوة اهي وصلت عقبال يوم فرحنا بإذن الله
عادل:-حبيبي انت
هيثم:-وانت كمان اختك حببتي😜
وائل :-ها وبعدين هتشلوني بدري أقسم بالله احنا ف ايه وانتو ف ايه
رحمه:-انت لسه هيشلوك انا اتشليت خلاص
هيثم:-سلامتك مين دا ال اتشل انا اروح فين واعمل ايه
عادل:-اعمل خط وأمشي عليه
هيثم :-ههه خفيف
عادل:-ههههههههههههه عارف بس خلي بالك أنها اختي جر ناعم عشان اجوزهالك
هيثم :-مين قال انت حبيبي انا وعمري انا بس بعد اختك .
وائل :-لا كدا كتيييير وربنا اسيبكم وأمشي بطلو لعب عيال يلا أمضي يا رحمه
رحمه:-عندي شرط
كلهم بصو لبعض شرط ايه
عادل:-خير ياقلب اخوكي
هيثم :-موافق من غير معرف
ر حمه:'لا لازم تعرف يمكن ماتوافقش
وائل :-خير ان شاء الله انا عارف دماغك نضيفه اكيد حاجه كويسه
ر حمه:-الشركه ماتبقاش ع 2 بس نبقي 3 شركه
هيثم:-تقصدي ايه ف شريك تالت معانا
رحمه:-اه
عادل:-مين دا
رحمه:-ربنا
كلهم اتفاجام ايه
رحمه:-ال اسمعتوه احنا هنتاجر مع ربنا هيكون شريكنا التالت الربح يتقسم علينا احنا التلاته بالعدل والجزء التالت نعمل بيه أي حاجه لربنا
ف مستشفيات اطفال ف القري ف الاحياء الشعبيه اي حاجه
هيثم:-انا موافق ربنا يبارك لي فيكي
مضت رحمه بالفعل وجه هيثم جمب رحمه وراح مضي هو كمان وبص لها هي واقعده عقبال مانمضي يوم فرحنا زي كدا بعيون كلها حب عايزة يتجوزها النهارد قبل بكره بيتمناها تكون مراته حب هيثم لرحمه كان كل يوم بيزيد عن اليوم ال قبله وبيحمد ربنا ديما انه عوضه خير عن كل ال شافه
وصل سمير باشا عند هيثم ف الشركة واتفاجا بيهم وشاف ابن أخوة مبسوط وفرحان قاله ع كل ال حصل واتعرف ع الشباب وكان فرحان جدا أن ابن أخوه ربنا كرمه وازمته انحلت وع ايد مين واحدة منتقبه زي رحمه وزعل من ال عمله عصمت الشهاوي وأنه بيبتز ابن أخوة وبيلوي دراعه بس هيثم وال معاه طلعوا رجاله واطمن ع ابن أخوة وروح ع الفيلا عنده وحكي هيثم لعمه ع رحمه وحبه ليها وهو ايدة ف كدا لما شاف احترامها وحب يتعرف عليهم اكتر ع الاهل ال بقو أهل هيثم خلاص
راح هيثم وعمه عند رحمه اتفأجا و بوليد عز .... بس وليد شاف هيثم مايعرفش ينطق ول كلمه قال إن جاي يشوف عادل بس ال فرح له هيثم أن رحمه ماكنتش موجودة معاهم كانت ف اوضتها وكمان مانزلتش خالص غير لما مشي وليد عز واتكلمت مع سمير باشا عم هيثم
وهنا سمير طلب رحمه لهيثم رسمي وهو وكيل عنه اهو والأمور بقت رسمي ومستنين رد رحمه ................ ياتري رحمه هترد تقول ايه
كلم سمير داليا وطمنها ع هيثم وكلمها عن رحمه وفرحت أن هيثم أخيرا لقي ال يفهمو وهتحاول ترجع مصر هم ليهم فيلا ف الكومباوندا عند هيثم وعدت الأيام وهيثم سافر هو وعادل وجابو أجهزة جديدة واتسلمت ف ميعادها والشركة رجعت زي الاول ويمكن احسن كمان وكل واحد منهم مشغول بحاجه يعملها مسك عادل الشركه مع هيثم ورحمه اتفرغت أنها تساعد ال محتاج بمساعدة وائل وهند كمان بدأت تخرج مع رحمه والحياه استقرت نوعا ما
$$$$$$$$$$$$$$
جه ف يوم وليد عز راح ع فيلا رحمه وهي ماكنتش موجودة ولا عادل ف الشركه قابل ندا هو كان رايح يخطب رحمه جت رحمه وعادل عليه قعد معاهم وبدأ يتكلم وبعدها طلب ايدها للجواز ف الوقت دا كان داخل هيثم من الباب وسمعه مسكه من لايقت قميصه
هيثم :-انت بتقول ايه
وليد:-مالك ياهيثم ف ايه
عادل:-خلع الاتنين من بعض بصعوبة
هيثم:-انت اكيد اتجننت
وليد؛-انت مالك عايز ايه
كل دا ورحمه ف اوضتها
ف مكان تاني وتحديدا ف المطار كان سمير بيستقبل داليا رجعت من انجلترا
بكره نكمل ال هيحصل
توقعاتكم
داليا رجعت هي ونسرين ول وحدها
هيثم عمل ايه لوليد وقاله ايه
وليد هيعمل ايه وايه الموقف ال هيتخذه
داليا لما تشوف رحمه
رحمه ف نظرها هي لعبه بيلعبو بيها موقفها من كل ال هيحصل
رحمه لأول مره هتظهر وكله هيتعرف ع ال ساعدة هيثم الشناووووي
كل دا واكتر هنعرفه الحلقات ال جايه
عايزة رأيكم في ال عملته رحمه أنها تقسم الربح
انا بحلم أن رجال الأعمال يعملو زي رحمه كدا والله ماهيكون ف حد تعبان بس لله الأمر
التجاره مع ربنا هتكسب ما نقصه صدقه من مال دا ال المفروض كلنا نعرفه
######
متااااابعه ولايك للصفحه🤨🤨🤨
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة الثامنة_عشر_والتاسع_عشر
بعد ما وليد عز راح لرحمه البيت يطلب ايدها للجواز وصادفه هيثم بيقول كدا ومسكه من لايقت قميصه
هيثم:-انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت
وليد:-مالك ياهيثم ف ايه
خلعه عادل من وليد بصعوبة
هيثم :-انت اتجننت
وليد:-هو الجواز جنان وبعدين انت مالك مش البيت ف راجل اهو
هيثم :-لا دانت اتجننت رسمي
عادل:-اهدو بس اهدو مش كدا
وليد:-رد عليا يا عادل باشا
هيثم :-أقسم بالله لو ماسكت. ...
عادل:-اهدييييييييبي
هيثم:-انت مش شايف استفزازه
وليد:-انا عايز اعرف انت مالك
هيثم:-انا كنت شاكك أن ف حاجه مجيء عندهم كل شويه عشان كدا منعتك انك تيجي
وليد:-هو الجواز حرام
هيثم :-دونن عن كل ال تعرفهم وبتقابلهم ماتختارش غير دي
وليد:-حبيتها
هيثم :-أخرص
وليد:-انت مالك
هيثم:-دي خطيبتي يا عز
وليد:-اتصدم ايه خطيبة مين
هيثم :-ال سمعته خطيبتي
وليد:-حقيقي الكلام دا ياعادل باشا
عادل:-هيثم أتقدم لرحمه بالفعل
وليد:-وهي وافقت
عادل:-لسه الرد
وليد:-يبقي احنا لسه فيها
هنا فقد اعصابه هيثم وجاب وليد من رقبته
هيثم:-انت بتقول ايه انت متخيل أن واحدة زي رحمه ممكن تقبل بواحد زيك
وليد:-وماتقبلش بيا ليه ناقص ايه عنك
هنا رحمه نزلت من اوضتها
رحمه:-لو سمحتو
كلهم بصو عليها
رحمه:-اولا المفروض انا مانزلش وماجيش هنا لأن البيت دا ليه راجل والراجل اهو معاكم
ثانيا .انا ليا الحق أن أقبل أو ارفض
ثالثا.انا مش لعبه مابنكم تتخانقو عليها مين ال ياخدها
رابعا .ودا الأهم أن رفضاكم انتو الاتنين ومش حوافق ع حد فيكم
وسابتهم وركبت
هنا هيثم مسك وليد ونزل فيه ضرب خلعه عادل
هيثم:-كله منك طلعتلي منين انت
وليد:-انا مالي بيك انا معرفش حاجه انا كل ال فيها لقيتها محترمة يمكن انا عصيت ربنا كتير وكنت عايز واحدة زي كدا ترجعني تاني وتعرفني ربنا انا مغلطش لما أعجبت بيها لانها شئ نادر انا بدور ع حد يعنيي ع الرجوع لربنا وسابهم وخرج
هيثم :-بيشد ف شعره عايز يتكلم مع رحمه ورحمه رفضت أنها تتكلم معاه
عادل:-اهدي اهدي دلوقت تروق رحمه وانا هكملها
هيثم:-لو جد الكلام ال قالته رحمه انا ممكن اروح فيها انا عايش ع أمل أننا هنكون لبعض انا مقدرش أعيش من غيرها وبعد الأيام
عادل:-اهدي وكله خير هي اكيد زعلت من ال حصل لانها مش كدا وبعدين هي مش ذنبها أن حد يحبها أو يعجب بيها دي اختي وانا عارفها مش بتاعت مياعه وديما الشباب بيميل للمحترم مهما يلف ويدور زيك انت كدا حبتها من غير ماتعرفها
هيثم :-انا مش حبيتها انا عشقتها انت سامع انا بعشششششششششششششقها
عادل:-ربنا يسترها
هيثم:-يارب
.........
كل دا وندا كانت متابعه الحوار وصعب عليها وليد انسان عايز يتوب المفروض نساعده حتي لو مش هنوافق عليه بس نتكلم كويس
$$$$$$$$$$$$
نرجع للمطار سمير استقبل داليا بس وحدها من غير نسرين عندها آخر امتحان هتخلصو وترجع
راحوا ع الفيلا عند هيثم لحد مافلتهم تتوضب
هيثم:-ف حاله يرثي لها بس استقبل مرات عمه ال هي ف مقام والدته واتكلمو كتير مع بعض وسمير حكي لداليا عن رحمه وداليا فرحت بكدا بس شايف هيثم مهموم
سمير:-مالك يابني
هيثم:-ها ...... ولا حاجه
داليا:-ال واخد عقلك ياسمسم
هيثم:-مافيش
سمير:-ازاي دا دي رحمه قاعده ومتربعه جوه اهي هو ف غيرها
بص هيثم للأرض
سمير:-مالك ف ايه
هيثم:-رحمه رفضت الجواز بيا
داليا:-ايه انت بتقول ايه
سمير:-ازاي دا هي ردت عليك
هيثم :-قالتلي من شويه
سمير:-احكي لي ال حصل
حكي هيثم ال حصل معاهم وال عمله وليد عز
داليا:-ايه لعب العيال دا دا جواز هي لعبه
سمير:-وهتعمل ايه
هيثم:-مش عارف عادل بيقولي اصبر عليها هي زعلت
داليا:-هي بتحبك
هيثم:-ايه مش عارف
داليا:-انت اتجننت كل دا ومتعرفش إذ كانت بتحبك ول لا وطلبت ايديها من غير ماتعرف
وانت ع سمير جوزها رحت معاها وانتو مش عارفين موقفها ايه دانت حتي مع بعض ف شركه واحدة ماحستش حتي بحبها ليك
هيثم:-لا حسيت بس هي خجوله جدا طبيعي أنها مش هتقول
داليا:-تمام سيب الموضوع دا عليا انا جيت خلاص
سمير:-هتعملي ايه واهدي احنا عايزين نرجع هم لبعض
داليا:-وانت شايفني هعمل ايه بس انا عايزة اقابلها ممكن
هيثم:-أن شاء الله
......
عند رحمه ف الفيلا محدش قادر يقرب منها خالص شافها عادل بس ماتكلمش معاها ف حاجه بيطمن ع أخته وهي دي الأخوة
$$$$$$$$$$
تاني يوم الصبح كان متخيل عادل أن رحمه مش هتروح الشركه بس العكس صحيح بس ماردتيش تركب مع هيثم جاب عادل تاكسي وف نفس اليوم اشتروا عربيه
ف الشركه مافيش أي كلام بين هيثم ورحمه قدام منه بس مش عارف يتكلم
ف الوقت دا راحت داليا عند الحجه عليه وشافت ها شافت اد ايه هي انسانه بسيطه جدا مختمره بس ماخطرش ع بالها أن رحمه تكون منتقبه وشافت ندا افتكرتها رحمه بس فهموها أنها ندا أختها وقعدت احلي قعده معاهم ناس روحها حلوة وتتحب وعرفت أن رحمه مع هيثم ف الشركه خمنت انه ممكن يكون كلمها بس تخمنها غلط هيثم مش قادر أو بمعني أصح مش لاقي قبول من رحمه وعدي اليوم وجه تاني يوم ونفس الشيء حصل مش عارف يتكلم وهي كل مرة بتبعد جه الليل وجت داليا تشوف خطيبت ابنها وإتفاجأت برحمه منتقبه مش حتي محجبه لا منتقبه وداليا حتي مش محجبه شالت رحمه النقاب وانبهرت داليا بجمال رحمه
داليا:-اووبا الله دا بقي هو ف كدا عشان كدا لبستي النقاب دانتي فتنه يابنتي
رحمه:-مش للدرجه كدا هو انا حبيته لبسته بس
داليا:-لا ابدا دانتي قمر
واتكلمو كتيييير مع بعض وفرحت داليا برحمه ودماغ رحمه وعرفت هيثم بيعشقها ليه بس ماتكلمتش معاها ف حاجه حبت أنها بعد يوم واتنين لحد ماتاخد عليها اكتر
كل يوم بيعدي رحمه بتبعد اكتر عن هيثم .وهيثم هيتجنن ال كان خلاص الموضوع خلص دلوقت يبعد رحمه ركزت ف الشركه والشغل مع بعض هي وعادل وهيثم رجعت الشركه احسن من الاول وكملو المصنع مع بعض بس كل واحد فيهم ف ناحيه هند مش عارفه تعمل ايه لهيثم والأيام بتعدي ويوميا داليا لازم تروح عند رحمه
عد 20 يوم ع كدا هيثم يمكن مات فيهم اكتر من مره حب عمره قدامه ومش عارف حتي يبصلها لاااااا دا كدا كتير انا لازم الوضع حد لدا خرج هيثم من مكتبه متوجه ع رحمه وكان معاها عادل عادل فهم هو جاي ليه
هيثم:-رحمه
رحمه:-من 20 يوم فاتو اول مرة تبص لهيثم ياااااااااه عيونك ال لسه ماستوتش دي كانت وحشاني اوووووي نظره الحب دي مفتقدها
رحمه:-نعم ف حاجه حضرتك
هيثم:-وحششششششششششششتيني
عادل:-احم احم
هيثم :-اسكت انت
رحمه:-لو سمحت دا مكان شغل
هيثم :-اعمل ايه وحششششششششششششتيني
رحمه:-تاني
هيثم :-تاني وتالت لحد مليون انا مش بحبكككككككككك ولا بعشقككككككككككككك انا دلوقت بتنفسك عارفه يعني ايه دا
رحمه:-لو سمحت مالوش لزوم الكلام دا كل واحد راح لحاله وكل حاجه نصيب
هيثم :-لا مافيش كدا انت سامعه قولتلك قبل كدا من طول مافيش حد ف حياتك يبقي انتي ليا سامعه
رحمه:-انت بتقول ايه
عادل:-هيثم دي مش طريقه حوار انا لحد دلوقت بحترمك ومش عايز اتدخل مابنكم بس راعي وجودي
هيثم :-عادل انا سبق وقولت لك اني بحبهاااا وعايز اتجوز ها
رحمه:-وانا رديت عليك اني مش موافقه
هيثم:-ممكن اعرف السبب
رحمه:-السبب واضح انا مش لعبه ف ايد حد بتتخانقو عليا كأني لعبه والاختيار ف الاخر يرجع لي
هيثم :-مين قال كدا انا كنت بتخانق معاه انه جاي يطلب ايدك لأنك بتاعتي انا وانا ال بعشقككككككككككككك إنما هو ايه وجه الحق في كدا
رحمه:-هيثم ارجوك انا رفضاكم انتو الاتنين
هيثم :-بقي كدا يبقي صح
رحمه:-صح ايه
هيثم :-اني فارض نفسي عليكي وانتي مش بتحبيني
سكتت رحمه
هيثم:-ماتردي يبقي صح عموما انا بتمنالك السعادة من قلبي مع شخص انتي تختاريه عن اذنكم وسابهم وخرج
رحمه ف اللحظه دي كانت عايزة تقوله استني ماتمشيش انا مش بس بحبكككككككككك انت كل حاجه عندي انت ال رجعتني تاني للدنيا انت ال خرجت رحمه انت ال حسستها أن ليها قلب ولسه عايش انت ال هي اختارتك من وسط الكون كله ونفسها تكمل عمرها معاك أنا مش بس بحبكككككككككك ولا بعشقككككككككككككك انا بتنفسكككككككككك
عادل:-ينفع كدا
رحمه:-عادل ارجوك
عادل:-هيثم بيحبك
رحمه:-عارفه
عادل:-امال مالك انا مش عايز اتكلم معاكي ف الموضوع دا من يومها مستنيكي تهدي وكل ال قولتيه دا مش مبرر
رحمه:-بدموع ف عيونها خايفه
عادل:-ايه خايفه مالك ياقلب اخوكي
رحمه:-مش عارفه انا خايفة وخايفة جدا كمان
عادل:-ايه ال مخوفك كدا
رجمه:-اني أدخل ايه علاقه مش مستوعبه أن حد يلمسني هو دا بس قالته رحمه ماوضحتش وعادل فهم وانا مش هوضح وانتو اكيد فهمتو
عادل:-سيبيها ع الله ياقلب اخوكي
رحمه:-ونعم بالله انا مش عايزاه يتعلق بيا اكتر من كدا يدور ع حد غيري هو يستاهل احسن مني
عادل:-وانا مش شايف حد احسن منك وهو كمان مش شايف كدا
رحمه:-ربنا يكرمه ويلاقي
$$$$$$$$
عدا اليوم وكل واحد ف بيته وبالأخص في اوضته رحمه نادرا لو خرجت من الاوضه وهيثم زيها وبتعدي الأيام ع الاتنين وكل واحد. فيهم ف شغله وكل واحد بيتعذب لما يشوف التاني ومش قادر حتي يكلمه أصعب نظرات ع العشاق نظره لقاء وبعد وهي دي ال كانت مابنهم ملتقين مع بعض بس بعاااااااااد عن بعض بتقعد ف مكتبه ويمسك فونه ال هو نسخه من فون رحمه لما جابلها الفون ف الاول هو كمان جاب لنفسه واحد وبيشوف كل الصور ال مع بعض جمعتهم ف الشركه ف المكتب ويوم مامضو عقد الشراكة ال كان احلي يوم ونرجع تاني شويه ورا من غير رحمه ماتعرف يوم سبوع اياد ابن أختها اخدلها كام صورة وهي متعرفش وكل دا محتفظ بيه ونفس شكله الجديد ف الصورة هي دي حالته كل يوم وكل يوم بيدبل فيه عن اليوم ال قبله وهي كمان رجعت تاني انطوائيه وتحب تقعد مع نفسها والاثنين ف حاله ضياع رحمه عايزة تقرب وخايفه وهو مش عارف ايه ال فيها مش معقول ماتكونش بتحبني واحساسي دا ايه ال بيعشق بيحس بحبيبه وانا بحسها ف كل حاجه الحب الطاهر بيتولد ف النور عشان كدا بيبقي محسوس الاتنين بيحسو ببعض ف أقل حاجات ودا ال كان حاصل معاهم عشان كده الاتنين تعبانين. .......... ياتري مين ال هيخرج هم من دا ......
$$$$$$$$$$$$$
نقلت داليا فيلتها هي وسمير بعد ماتوضبت
............Halo
داليا .... نسرين
نسرين:-مامي
داليا :-وحشتيني ياحبيبيتي
نسرين:-وانتي كمان مام
Haw are you
داليا:-بخير هتيجي امتي
نسرين:-لسه مام
داليا:-مش خلصتي
نسرين:-Yas
داليا:-طاب ايه
نسرين:-هعمل شوبنج مام وارجع 2 Days mam
داليا:-ماشي خلي بالك من نفسك
نسرين:-Thanks mam
قفلت الفون مع نسرين
سمير:-هترجع امتي مش خلصت
داليا:-هتعمل شوبنج وترجع يومين يا سمير
سمير:-ماشي خلاص لما نشوف
داليا:-أخبار هيثم ايه نسيت موضوعه مع رحمه وانشغلت ف الفيلا
سمير:-ع حاله مافيش أي كلام مابنهم وهي رفضته
داليا:-ازاي دا الواد بيحبها
سمير:-هو بيحبها إنما هي لا
داليا:-هي قالت كدا
سمير:-مش بالظبط بس أفعالها بتدل ع كدا
داليا :-تمام
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
عند رحمه ف الفيلا
رن الجرس وكالعادة كانت داليا
داليا:-ممكن اتكلم مع رحمه شويه هي فين
الحجه عليه:-ف اوضتها تقريبا مش بتخرج
داليا:-ممكن اطلع لها
الحجه عليه :-اكيد اتفضلي
طلعت داليا لرحمه اوضتها اول ما دخلت قعدت جنب رحمه ع سريرها
داليا:-بتحبيه
رحمه:-مش بتنطق
داليا:-هو بيعشقككك
رحمه:-مافيش أي استجابة منها بس سامعه الكلام
داليا:-هتفضلو كتير ع كدا
رحمه:-كل شئ نصيب
داليا:-ونصيبكم مع بعض
رحمه:-لا هو يستاهل واحده احسن مني
داليا:-مافيش احسن منك
رحمه:-لا ف الدنيا مليانه يدور يتجوز بنت عمه
داليا:-هههههه ضحكتيني نسرين دول يابنتي أخوات متربين مع بعض ويستحيل يفكرو انهم يتجوزو بدليل أن هيثم اتجوز
رحمه:-بس ف غيري كتير
داليا:-انتي ايه ماسكه ف غيري ف غيري هو مش شايف غيرك انتي سامعه وانا عايزة اعرف ف ايه منتو كنتو كويسين
رحمه:-مافيش حاجه حصلت
داليا:-لا ف اتغيرتي ليه كدا
رحمه:-هو متمسك ليه بيا ها عايزني ليه انا يستحيل اني اتجوز تاني أو حد يلمسني تاني
داليا:-سمعت كلمه تاني يعني ايه انتي مش بنت
رحمه:-هو انتي متعرفيش حاجه
داليا:-اعرف ايه انا مش فاهمه
رحمه:-حط ايديها ع شعرها روحي لهند وهي تقولك
داليا:-تقولي ايه وع ايه هو ف ايه
رحمه:-ف كتيييير وع ماعتقد انك لو عرفتي هتغيري كلامك
داليا:-انا عايزة اعرف منك ف ايه
رحمه:-بعتذر منك اتفضلي روحي لهند وبلغيها أن انا ال طالبه منك كدا انك تقولي لها حكايتي
داليا بالفعل خرجت من عند رحمه وهي بتضرب اخماس ف اسداس معني كلام رحمه ايه وتقصد ايه بتاني ممكن يكون ليها ماضي ول كانت مطلقه ول ايه حكايتها راحت ع سمير الأول تفهم سمير التاني مايعرفش حاجه اتخانقت معاه انه طاوع هيثم وراح خطبها ف الاول من غير مايعرف حاجه عنها عدت الليله ع داليا وهي ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار
تاني يوم الصبح كانت عند هند ف البيت وقالتلها ال حصل هند مترددة تقول ول لا
داليا:-بقولك ايه انتي كمان انا مش كورة هتلعبو بيها انا ست كبيره فهموني
هند:-حاضر حاضر يا طنط
وبدأت هند تحكي قصه رحمه وكل ال مرت بيها وال احنا عرفناه ف الحلقات ال فاتت وداليا ف حاله ذهوووووول وكل يوم الفجوة ال بين هيثم ورحمه بتزيد وبيبعدو عن بعض اكتر كل واحد همه ف الشركه لما تكون متعود ع الشخص ف حياتك وفجأة يختفي أو يبعد زي ال حصل مابنهم دا دا بيكون موت بالبطئ تحس أن روحك بتخرج منك بتتسحب كل ماتشوفه ومش قادر حتي تبصله مش تتكلم معاه ودا ال حصل مابنهم
قامت داليا تضرب كف ع كف من ال سمعته ومش مستوعبه ولا مصدقه أن ف كدا أو ف ناس كدا
داليا:-ايه دا ايه كل دا هو ف كدا
وسابت هند ومشيت وهي خلاص ع آخرها حكت لسمير ال اتقال لها
سمير:-لا حول ولا قوة إلا بالله كل دا
داليا:-انت بتدور ع كل دا ومش بتدور ع ابن اخوك ال حب واحده زي دي
سمير:-وقالها دي دي حاجه مش بايدها
داليا:-ايه ال مش بايدها هي فعلا زي ماقالت هو يستاهل واحده احسن منها وابن اخوك كان عارف بكل دا
سمير:-والله مش عارف
داليا:-نهاره اسود معايا لو كان عارف
سمير:-رايحه فين
داليا:-ع هيثم واعرف منه
سمير :-هو ف شركته لسه مارجعش
داليا:-هستناه انشالله للصبح
خرجت داليا ع هيثم وبالفعل استنته ف الفيلا وهي بتدخن نار وشرار ومش راكبه ع بعضه
عند هيثم:- ف الشركه كان ف عملاء جداد ف الشركه وكان ف اجتماع وكله حاضر واتكلمو مع بعض كتيير ف الشركه عميل بيوجه كلام لرحمه ردت رحمه عليه
رحمه:-ال يشوفه هيثم باشا هو ال هيكون واستاذنت ومشيت
هيثم:-حاسس بيها تعبانه نفسه ياخدها ف حضنه ويطبطب عليها متخافيش انا جنبك ومعاكي نفسه حتي يقولها سلامتك بس مافيش رحمه رجعت لهيثم غريبه وهو كمان غريب عنها بس لا رحمه دي حببتي انا مش هسمح ليها أنها تبعدني عنها وانا عارف ان مافيش حد .........هيعمل ايه هيثم عشان يرجع رحمه تاني ويتجوزها هيشيل فكرة الخوف ال عندها ازاي وهو اصلا مايعرفش ايه ال فيها
رحمه من كتر التعب مش قادره تقعد كلمت عادل انه يجي يروحها عرف هيثم أنها تعبانه
عادل:-انا قولتلك ارتاحي مش بتسمعي الكلام
رحمه:-روحني ياعادل هيغمي عليا
هيثم:-بخضه مالك من طول منتي تعبانه بتيجي ليه ماف داهيه الشغل
رحمه:-جيت عشان الاجتماع
هيثم:-تقومي تضيعي نفسك وديها المستشفي الأول عادل
رحمه:-لا اروح انام ف السرير
روح عادل رحمه والتاني مارجعش الشركه خلص اليوم وهيثم ع نار عايز يطمن عليها وكل شويه يكلم عادل يطمن عليها وعادل يقوله نايمه
واخيرا روح البيت هيثم كانت ف انتظاره داليا وباين ع وشها العصبيه
هيثم:-مساء الخير
داليا:-مساء النور
هيثم :-اخبارك ايه يا ماما هي مرات عمه بس بيقولها ياماما
داليا:-بخير طول مابني بخير
هيثم :-الحمدلله مالك انتي تعبانه
داليا:-هتعب ليه
هيثم :-باين عليكي انك تعبانه مدايقه خير
داليا:-هيثم مش انا زي مامتك
هيثم:-ربنا يعلم انا بعزك فغلاوتها واكتر بس بتقولي ليه كدا
داليا:-انت كنت تعرف بماضي رحمه
هيثم :-ماضي!!!!؟ تقصدي ايه
داليا:-انا عرفت ان رحمه ارمله عرفت كل حاجه
هيثم :-ودا عندك يبقي ماضي
داليا:-ماضي حاضر مش هو دا ال احنا فيه
هيثم:-امال ايه ال احنا فيه
داليا:-انت ازاي تروح تتقدم لواحده زي دي
هيثم:-وحدة زي دي انتي تقصدي بكلامك دا رحمه
داليا:-وانت اتقدمت لحد تاني غيرها
هيثم:-وماله بقي حضرتك ايه ال مش عاجبك
داليا:-كلها الأول انا كنت فكراها بنت عاديه لقيتها منتقبه قولنا معلش تطلع ف الاخر متجوزة قبل كدا وكمان ارمله وعيالها ماتو
هيثم:-وايه ال فيها هي لأول واحدة ولا آخر واحده وف غيرها كتير
داليا:-إديك قولت ف غيرها كتير أبعد عنها وشوف واحده احسن
هيثم :-انتي ال بتقولي كدا انتي يعتبر امي
داليا:-منا عشان امك اقولك كدا دي ليها ماضي وانت الف واحده تتمناك
هيثم:-هو الواحده لما تبقي ارمله وعيالها يموتو يبقي ليها ماضي
داليا:-يووووووووه بقولك ايه اسمع الكلام
هيثم :-احنا هنحاسبها ع حاجه مالهاش يد فيها الزمن والدنيا هم ال عمله كدا نحسبها ع الماضي بدل مانقف معاها وناخد بايديها بنحاسبها ع حاجه تعبت فيها ونقول عليها ماضي لها مع انها تعبت فيها احنا مين عشان نحاسب ومين عشان مانسامحش ربنا ال هو خالقنا بيسامح احنا لا نحسبها عشان صانت نفسها ولبست نقاب تداري جمالها لشخص واحد بس مش عرض أزياء للكل بنحاسبها ع احترامها ع جمالها ع تعبها ع كسره نفسها ع موت أولادها هي كان نفسها كل دا يحصل هي بنت زي كل البنات نفسها كانت تعيش حياه كويسه بس ربنا له اختيار وحكمه هو بس ال يعلمها ويمكن كل دا حصل عشان انا اقابلها ويكون ليا نصيب معاها وعوضها عن كل ال حصل انا اسف حضرتك انا مش هسيب رحمه وهرجعها ليا تاني بيكي من غيرك هرجعها هرجعها بإذن الله
داليا:-بتعيط من كلام هيثم وحضنته حضن جامد جدا وقالتو انا امك وحماتها هي وهرجعها
كان سمير وصل الفيلا وشاف كلام هيثم
سمير:-مش قولتلك ابن اخويا أصيل وبيحب بجد
داليا:-طبعا طالع لعمه انت لسه بتحبني ول اوعي
سمير:-وانا اقدر مهما تكبري يا كركوبتي ههههه
داليا:-كركوبت مين ياراجل ياعجوز انت انا لسه بشبابي
هيثم:-والله ضحكتوني رحمه
داليا:-مالها
هيثم :-دي روحت بدري النهارد تعبانه
داليا:'مرات ابني هروح اشوفها
هيثم:-هاجي معاكي
سمير:-وانا كمان وحشني الواد عادل ولعبه ف الطاولة أخيرا لقيت حد يفهمني
ضحكو كلهم مع بعض وبالفعل راحوا لرحمه واستقبلتهم الحجه عليه وندا ورحمه كانت نايمه ف اوضتها راحت تشوفها داليا وأول مادخلت رحمه صحيت
داليا:-اخبارك يا حببتي والف سلامه عليكي
رحمه:-الله يسلمك
داليا:-مالك تعبانه فيكي ايه
رحمه:-سلامتك انا بس مرهقة شويه
داليا:-مرهقة ول هيثم وحشك
سكتت رحمه
داليا:-بتحبيه
سكتت رحمه
داليا:-جاوبيني وبصراحة بتحبيه
رحمه:-شاورت برأسها اه
داليا:-وهو بيعشقككك
رحمه:-عارفه بكدا
داليا:-ومن طول منتي عارفه مالك
رحمه:-روحتي لهند
داليا:-عرفت كل حاجه وعيب عليكي ال انتي قولتيه هيثم ابني وانتي كمان بنتي يعني انا حماتك لتكوني فاكره أن مالكيش حما
رحمه:-ابتسمت
داليا:-ايوة كدا ابتسمي خلي الشمس تنور
رحمه:-مش للدرجه كدا
داليا:-يلا بقي فوقي كدا وشدي حيلك هعمل حفله عشان انتي معزومه
رحمه:-حفله ايه لا انا مش بتاعت حفلات
داليا:-ابدا لازم تحضري انتي من أولها هتكسري كلامي يابت
رحمه :-بضحك ربنا يسهل
داليا:-هيثم قاعد تحت ع نار قلقان عليكي هنزل اطمنه وقوله وافقت
رحمه:-لا ارجوكي
داليا:-لا ليه ممكن افهم
رحمه:-كمشت ف نفسها مش قادرة ابدأ اتخيل أن حد تاني ممكن يلمسني
داليا:-حضنتها حببتي ايه ال انتي بتقوليه دا هيثم بيحبكك
رحمه:-انا عارفه بس مش قادرة أكمل
داليا:-لا تقدري انتي قويه وشخصيتك قويه وعندك أراده اكيد هتتغلبي ع دا بس هي مسألة وقت وبعدين هيثم مش مستعجل ع جواز دلوقت فتره خطوبة تقربوا فيها من بعض
رحمه:-تفتكري اقدر
داليا:-اكيد تقدري هسيبك انا اطمنه حتي عليكي وسابتها ونزلت طمنته فعلا عليها وروحو
كلام داليا ال قالته لرحمه مش بيخرج من دماغها بتفكر فيه ممكن صح لا لا مش قادرة لا بس انا بحبه ومش قادرة أكمل عمري من غيرو دانا كدا وهموت نفسي أبص ف عنيه زي الاول وحشني اوووووي
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة التاسعة_عشر
بعد مامشيت داليا من عند رحمه ورحمه الليل كله بتفكر ف كلامها نفسها تفرح بس مش قادرة صورة أولادها ف عنيه مش أولادها بس دا حتي علي جوزها وكل لحظه شريط حياتها بيمر من قدامها وتقول هعرف افرح متمسكة بالدعاء أن ربنا يكرمها خير ف كل ال جاي وهيثم لو مش خير ماكنش ربنا حطه ف طريقي وعمل كل دا عشاني ويحاول يقرب وانا ببعده يارب يارب احسن لي الاختيار فإن لا أعرف يارب ودعت ربنا ونامت تاني يوم كلهم بيفطرو
عادل:-رحمه ماتجيش النهارد الشركه انتي لسه تعبانه
رحمه:-لا انا كويسه هروح الشغل مش قادرة تقول لعادل أنها واحشها هيثم وماتقدرش ماتشوفش حتي لو مش هتكلمه بس تلمحه
عادل:-انتي تعبانه ياقلب اخوكي
رحمه:-ماتخافش ع اختك
ندا:-وانا هتاخدوني امتي
رحمه:-ههههه خلصي انتي بس الأول
عادل:-مستعجلة ع ايه هههههههههه
ندا:-عايزة ابقي زيكو كدا
عادل:-النتيجه هتظهر امتي
ندا:-كمان أسبوع ماتفكرنيش 😭
رحمه:-ربنا يسترها ماتخافيش ربنا هيكرمك
عادل:-متخافيش
ندا:-يارب يارب (ندا ف حقوق آخر سنه ليها )
فطرو كلهم وطلعو ع الشركه
رحمه ف مكتبها بتراجع الورق والملفات مافيش حاجه بتخرج من تحت ايديها
دخل هيثم:-صباح الحب ❤
رحمه:-بصتله صباح الخير
هيثم:-وحششششششششششششتيني
رحمه:-مافيش رد
هيثم:-لو انتي ف اعتقادك اني هبطل اقولك كدا تبقي غلطانه
رحمه:-والمطلوب
هيثم:-نتجوز
رحمه:-انت شارب حاجه ع الصبح
هيثم:-اه شارب حبك
رحمه:-هترجع تاني تتكلم
هيثم :-انا مش هبطل عشان ارجع ووراكي وراكي لحد ماتستسلمي
رحمه:-انت بتحلم
هيثم:-بحلم بيكي والله
رحمه:'يخربيتك
هيثم:-هيتخرب لو ماتجوزتكيش
رحمه:-مش طالبه جنان ع الصبح
هيثم:-انا مجنون من زمان
رحمه:-ييييييييبييييييييه بغيظ امشي امشي من هنا
هيثم :-أهون عليكي طاب اروح فين وانا مأوايا قلبك بحبكككككككككك بعشقككككككككككككك بتنفسكككككككككك
رحمه:-وربنا مجنون
هيثم:- منا قولتلك مجنون بيكي
دخل عادل
عادل:-سمسم حبيبي
هيثم:-دووووووله قلبي
عادل:-ايه اخبارك
هيثم:-تعبان
عادل:-سلامتك
هيثم:-اختك مش عايزة تحن عليا فاكره اني ممكن اسيبها
عادل:-وبعدين هتفرض عليها
هيثم :-ابدا دانت حبيبي وهي عشقي
عادل:-الله دا بقاااا راعي اني موجود
هيثم :-منا بتحامي فيك
عادل:-ههههههههههههه بقي كدا
هيثم :-اه والله
عادل:-حبيبي
هيثم:-عمري
رحمه:-ممكن كل واحد فيكم على مكتبه
هيثم :-قريب هنقل مكتبي هنا
رحمه:-ليه بقي
هيثم:-عشان ابقي جمبك يا جميل ع طول ف البيت والشركة وكمان المكتب 😉
رحمه:-لااااااااااااا هي مش طالبه جنان ع الصبح انت جاي هنا ليه وعايز ايه
هيثم:-بس بس طيب ماتزوقيش
عادل:-ههههههههههههه تستاهل
هيثم:-جاي ااكد عليكم عشان حفله طنط داليا قالتلي لازم ااكد عليكي انتي بالذات
رحمه:-قول لطنط أننا مش بتاعت حفلات
عادل:-انا هروح عشان اتفرج
هيثم:-لااااااااااااا مافيش حاجه اسمها مش بتاعت حفلات لازم تحضري وتعرفي ال حواليكي انتي دلوقت بزنس وومن
رحمه:-لا انتو اتسدو
هيثم:-لا بردو انتي أساس الحفله دي
عادل:-ماتيجى يارحمه فيها ايه وانا معاكي
رحمه:-انا عارف كدا يا اخويا انا أقصد مش بحب جو الحفلات دا وكمان بتكون ف حاجات وحشه
هيثم:-لا عندنا مافيش ممكن تلاقي عند غيرنا إنما عيله الشناوي ماتلقيش
رحمه:-ماتضغطوش عليا
هيثم :-وانا مش همشي من هنا غير وانتي موافقه
رحمه:-يالهوووووووووووووي اعمل ايه فيك
هيثم:-تتجوزيني
رحمه:-امشي امششششششي
هيثم:-اتجوزيني وانا امشي
عادل:-ماتخف شويه ياعم البرنس
هيثم:-والله انت حبيبي
عادل:-وانت حب عمري
رحمه:-غمضت عنيها الاتنين وبصباع واحد برا انتو الاتنين برا
عادل وهيثم ههههههههههههههه
عادل:-خلاص ياقلب اخوكي
هيثم :-لااااااااااااا عندك دي قلبي انا
رحمه:-لا انت ولا هو قلبي معايا يلا بقي برا
.................
بالفعل خرجوا هم هم الاتنين برا وهي فضلت تضحك وحدها وتفتكر كلام هيثم هو فعلا بيحبني وانا بدأت احن له واحشني كلامه اوووووووي
بعد ماخرجو
هيثم:-عادل حاول تضغط عليها عشان تيجي احنا هنعملها ف قاعه مش ف الفيلا
عادل:-والله هحاول هي امتي
هيثم:-كمان 10 أيام طنط داليا مستنيه نسرين ترجع
عادل:-نسرين مين
هيثم:-بنت عمي سمير ف انجلترا برا وخلصت دراسه وراجعه يمكن أسبوع
عادل:-ترجع بالسلامه هحاول معاها
$$$
هيثم كل شويه يروح لرحمه ويفضل يحنن قلبها عليه وهي مرة تضحك ومرة تطرده بس هو مش مستسلم وهي خلاص بدأت تحن بس بتكابر خلص اليوم وروحو البيت ف الطريق طلبت رحمه من عادل انه ينزلها تقعد شويه ف المكان ال كانت بتروحه وهو يروح وهي هتيجي وراه نزلها بالفعل وقعدت فيه
صوت من وراه ....هنا انا حبيتك وكنت بستناكي
بتلتفت رحمه
رحمه:-هيثم
هيثم:-عيون سمسم وقلب سمسم وكل حياه سمسم
رحمه:-انت جاي ليه هنا
هيثم :-انا باجي هنا كل يوم عشان افتكر وانتي قاعده وانا بكون هناك ف العربيه واقف براقبك وكنت اتمني اني اكلمك
رحمه:-ليه هو انا ايه عشان تتعلق بيا كدا أو حتي ايه عشان تتمني انك تقرب مني
هيثم:-انتي النجمه ال فوق دي وشاور بايدة ع السما انتي صعب الوصول لأنك بنت أصول انتي حلم جميل اتمنيته ولسه بتمني انتي هيثم وهيثم انتي ويستحيل هيثم يقدر يكمل عمره من غيرك انتي العمر الجاي كله انتي........
قاطعته رحمه:-ايه كل دا انا ولا حاجه من كل دا انت بس ال عيونك جميله عشان كدا شايفني كدا قدامك
هيثم:-هششششششششششش عيوني جميله بيكي لما شافتك انتي قبل ماكنتش شايف حاجه
رحمه:-هيثم انت شاب كويس والف واحده تتمناك وف احسن مني بكتير
هيثم:-مافيش احسن منك وانا اختارتك انتي ومش عايز حاجه من الدنيا دي غيرك ارجوكي بقى ماتتعبيش قلبي معاكي
رحمه:-سلامتك قلبك
هيثم:-قلبي سالم بيكي ومش عايز غيرك
رحمه:-هيثم انت بتحرجني بكلامك دا
هيثم:-دا احساسي بيكي ومن ناحيتك انتي مش بس سرقتي قلبي انتي سرقتي عمري كله سرقتي النبض والقلب والعمر والانفاس كمان انا بتنفسكككككككككك
رحمه:-يالهووي خبت عنيها بايديها
هيثم:-هههههه بموت ف خجلك يابنت قل قلبي
رحمه:-انا همشي
هيثم :-همشي معاكي
رحمه:-لا معلش ارجوك همشي وحدي
هيثم احترم رغبتها وبالفعل مشيت وحدها لحد الفيلا بس هو كان بيتابعها
عد اليوم والتاني والثالت والرابع كمان ومحاولات هيثم مع رحمه بتزيد ومش مبطل وهي بالفعل حنت وهو حس بكدا وجه يوم تخرج ندا اتخرجت دلوقت محاميه كله فرحان بندا اشتغلت تحت التمرين عند وائل ف مكتبه
ف الفتره دي كان محامي وليد عز رجع من السفر ووليد عز اخد حقه كامل منه وسابه لوجه الله بس هدده لو عمل حاجه تاني هيسجنو
وليد بيدور ع محامي شاطر يمسكله المكتب راح لوائل
وائل رافض بس اقنعه هيثم انه يوافق وحس أن وليد عز بدأ يتغير للاحسن نساعده وافق وائل وكانت أول حاجه تمسكها ندا معها مكتب وليد
وائل راح زياره لمكتب وليد وشاف الوضع ايه وطلب منه ملفات وورق كتير عشان يراجع كل حاجه بس هو مش فاضي قاله هيبعت حد من المكتب يراجع الملفات عندك وبكتب لي الملاحظات وافق وليد ع كدا
مين ال راح ندا راحت لمكتب وليد عز
السكرتيره :-وليد باشا ف متر من مكتب وائل بيه برا
وليد:-اه خليه يتفضل
دخلت ندا وإتفاجأ بيها وليد
وليد:-ندا هانم اتفضلي
ندا:-اهلا بيك
وليد:-ايه المفاجأة دي
ندا:-مفاجأة ايه هو حضرتك مش عارف
وليد:-عارف ايه
ندا:-ف معاد مع حضرتك اراجع فيه الملفات
وليد:-خبط دماغه بايده هو انتي من مكتب وائل
ندا:-ايوة انا
وليد:-انتي محاميه بجد
ندا:-اه والله اتخرجت وعيني معاه متر وائل تحت التمرين ودي اول حاجه امسكها
وليد:-دا من حسن حظي
ندا:-شكرا
وليد:-تشربي حاجه
ندا:-لا شكرا ندخل في الجد
وليد:-دلوقت ندخل بس اصبري
طلبلها حاجه ساقعه
وليد:-ايه اخبارك ايه انتي سكنتي هنا خلاص مع رحمه وابنك اخباره ايه ........ وليد عز مايعرفش بال حصل لندا .......
ندا عيونها دمعت ولاحظ كدا وليد
وليد:-مالك ف حاجه
ندا:-لا ابدا مافيش ابني ال انت حضرت سبوعه تعيش انت
وليد:-ايه بخضه البقاء لله والله معرف كنت جيت عزيتكم
ندا:-الله يرحمو
وليد:-جوزك هنا معاكي ول ف المنيا انا مش فاهم حاجه
ندا:-لا انا أطلقت منه
وليد:-لا اهدي عليا شويه ابنك اتوفي وكمان اطلقتي
ندا:-ف نفس اليوم
وليد:-هو طلقك عشان كدا
ندا:-لا دا موضوع طويل ماحبش احكيه كل ال هقدر أقوله انه ندل وواطي والحمدلله اني خلصت منه بفضل اختي رحمه وعادل اخويا ربنا يحفظهملي يارب
وليد:-يارب والله رجاله ماعندها نظر إذ كان عليكي انتي ول رحمه مافيش زيكم
ندا:-استاذ وليد ممكن اشوف الملفات
وليد:-من عنيه اتفضلي
اخدها وليد ع مكتب المحامي وبدأت ندا تشوف الملفات وهو كل شويه يجي يشوفها وطلب أكل ليها بس هي رفضت قالها عيش وملح زي مابيقولوا بس بردو رفضت وخلصت من عنده وع مكتب وائل قدمت تقارير بال حصل
وليد بقي بدأ يفكر ف ندا ندا زي رحمه بس فرق واحد النقاب ندا جميله جدا عيون خضرا وبشرا خمري يااااه ندا كدا امال رحمه ايه والله البنات دول ايه ف الجمال والأدب والأخلاق
اتكررت زيارات ندا لوليد ف المكتب بغرض الشغل بس هو مبسوط بكدا حتي هو بدأ يروح لوائل وائل كلف ندا لانها شاطره أنها تمسك مكتب وليد وترتب أي شئ هي وندا أثبتت مكانها وأنها فعلا جديره بكدا وشاطره
$$$$$$$$$$$$$$$$$
من ناحيه تاني رحمه رافضة تروح الحفله كله بيقنع فيها
الحجه عليه :-رحمه ممكن اتكلم معاكي
رحمه:-انتي تأمري مش تستأذني
الحجه عليه :-الأمر لله قوليلي بقي
رحمه:-خير يا ست الكل
الحجه عليه :-انتي مش موافقه ليه ع هيثم الواد بيحبك
رحمه:-هو وصلك انتي كمان
الحجه عليه :-يابنتي الواد خلاص فاض بيه
رحمه:-مش عارفه يا أمي خايفه
الحجه عليه :-من ايه بس
رحمه:-انتي بتسالي من ايه وانتي معايا خطوة بخطوة وف كل حاجه انا صورة عيالي مش مفرقاني
الحجه عليه :-مافكرتيش ليه أن ربنا عمل كل دا عشان تبقي لهيثم ف الاخر وربنا يعوضك بعيال تاني منه
رحمه:-سكتت
الحجه عليه :-دي كلها حكمة ربنا هو بس ال بيدبر وبيحسن التدبير احنا مانعرفش حاجه يابن آدم انت تشاء وانا اشاء والله يفعل مايشاء
رحمه:-ونعم بالله
الحجه عليه :-ربنا يهديكي يابنتي ويريح قلبك ويهديكي ع هيثم
وسابتها وخرجت
وكلامها ف دماغ رحمه بتفكر فيه خصوصا لما قالت ربنا يكرمك بعيال تاني منه ممكن
رحمه خايفه تقرب وخايفه تبعد
جتها هند عشان الحفله
رحمه:-يوووه ياهند حتي انتي كمان
هند:-ايوة انا هروح يلا بقي اول حفله احضرها معاكي
رحمه:-يابنتي انا منتقبه ماتنفعنيش حفلات زي دي أغلبية الموجودين هيتريقو عليا ودول صفوة المجتمع
هند:-.مين قال كدا طبعا لا
رحمه:-يابنتي انا حتي لو روحت مش هعرف البس إيه
هند:-تلبسي ايه اقولك اعرف بيوتي سنتر شامل ف كل حاجه تحفه انا بروح عنده تعالي بكرا نروح واختاري
رحمه:-يالهوي
هند:-وفيها ايه
ندا:-وانا هاجي معاكم اتفرج ع فكره انا هروح كمان الحفله دي
رحمه:-كدا طاب ماشي .
بالفعل راحوا البنات التلاته وشافت رحمه وعجبها جدا وشافت قسم المحجبات واختارت بالفعل ال هتروح بيه ورتبو كل حاجه الحفله فاضل عليها يومين
$$$$$$
ع ناحيه تاني كان سمير بيستقبل نسرين رجعت من انجلترا ف المطار سلمت ع بابها سمير ومارديتش تروح البيت غير لما تشوف هيثم اخدها ع الشركه
عادل قاعد ف مكتب هيثم
دخلت واحده من الباب
نسرين:- سمسم حبيبي يا هيثم
جريت ع عادل وحضنته وباسته
نسرين:-ايه دا انت طولت كدا ليه وعيونك مش كانت خضرا مالك
عادل مش مستوعب ايه المزة دي ال دخلت وبتبوس وتحضن عادي كدا
عادل:نعم
نسرين:-نعم أخص عليك هي دي مقابله تقابلني بيها
عادل:-هو انا اعرفك
نسرين:-أخص عليك أنت نسيتني
هنا دخل سمير ومعاها هيثم
هيثم:-سوسو حبيبي كبرت وبقيتي عروسه
نسرين:-واقفه فاتحه بقها وساكته
هيثم:-الله مالك انتي نسيتي سمسم
نسرين:-هو مين فيكم هيثم
عادل :-شاور بايدة ع هيثم هو دا
نسرين :-حطت ايديها ع بقها ياخبر ملون
هيثم:-ف ايه
عادل:-لا مافيش دا سوء تفاهم حصل كانت فاكره أنا انت
هيثم:-مهو فعلا انا انت
نسرين:-ومين بقي الأستاذ وانت بقي سايبني ابوس واحضن فيك وانت مش هيثم الكل استغرب
هيثم: اهدي دا شريكي واخو خطيبتي
عادل:-بنرفزة انتي ادتيني فرصه ياهانم حتي اعرف حاجه دخلت بوس ع طول وحضن وكلام حتي لو ابن عمك ومتربين مع بعض ماينفعش ال بتعمليه دا بنات مايصه بصوته الصعيدي وسابهم وخرج
نسرين هتتجن :-ايه مالو دا
سمير:-انتي غلطانه قولتلك استني اركن العربيه ماصبرتيش
هيثم:هههههه تستاهلي مالقتيش غير عادل دا صعيدي يابت
نسرين:-وانا مالي بيه
هيثم :-خلاص طيب حصل خير
سمير:-عادل دا ابن حلال ماغلطش فيكي انتي ال طولتي لسانك كالعادة
نسرين:'انت ماشفتش قال ايه هو مالو
هيثم:-خلاص بقي مهو صعيدي وعندهم مافيش الحجات دي
$$$$$$
عند رحمه دخل عادل وهو متوتر
رحمه:-مالك
عادل:-بت مايصه مايعه وربنا لو مراتي ياكنت حطتها ف قزازة وقفلت عليها
رحمه:-هههه مالك يابني ومين دي .
عادل:-بنت عم هيثم
رحمه:-نسرين هي رجعت
عادل:-انتي كمان تعرفيها
رحمه:-ايوة طنط داليا كلمتني عليها كتير
عادل:-البت دخلت المكتب عليا وهاتك يابوس وإحضان
رحمه:-ههههههههههههه ايوة بقي عايشه ف انجلترا
عادل:-ولو دي مصريه وكمان أصلها صعيدي
رحمه:-هي عارفه انت مين عشان تخضنك وتبوس😉
عادل:-كانت فكراني هيثم
رحمه:-وانت ال أخدت البوس مكان هيثم الله يسهلك ياعم
عادل:-لا وايه مش عاجبها اول ماعرفت بتقول مين دا كمان
رحمه:-خلاص بقي اهدي قولي البت حلوة
عادل:-هي حلوووووة بعقل دي موزه تمام
رحمه:-الله يسهلووو
عادل:-انتي بتقولي ايه انتي كمان انا خارج اوعي
وسابها وخرج بس فكره مشغول بحته القشطه ال جته فجأة دي
عدي اليوم وخلص وعدا يوم تاني وجه معاد الحفله
هيثم حب يروحوا كلهم ف عربيه واحده بس رحمه رفضت
رحمه:-لا ياعادل احنا معانا عربيه وبعدين مش هنروح ع طول هنستني شويه
عادل:-تمام ماشي
كلم هيثم وبالفعل هيثم اخد عمه ومراته وبنت عمه وسبقهم ع الحفله عشان داليا هي ال صممتها وتستقبل المعزيم
رحمه لسه بردو مترددة كلمتها هند :-اخلصي بقولك
رحمه:- حاضر حاضر
لبست ندا فستان كحلي طويل ولفت حجابها وهي قمر مش محتاجه كلام إنما بطلتنا لبست بردو فستان طويل لونه نبيتي كاتم بس بيلمع ونقاب بردو نبيتي بس فاتح عنه شويه كانت سبيشل مختلفه عن كل ال ف الحفله هيثم قاعد ف الحفله ع نار أنها ممكن ماتجيش رحمه مكسوفه وجدا كمان وأخيرا وصلو الحفله ودخلت رحمه كل العيون عليها حاجه غريبه مين دي وجايه هنا ازاي استقبلتها داليا بالحضن
داليا:-رحوووم حبيبي
داليا:-اهلا بحضرتك
مسكتها من ايدها أخيرا هيثم روحه رجعتله تاني وصلت اهي ساب كل ال بيتكلم معاه وركز ع رحمه راح عندها
هيثم:-عرفت انا دلوقت انتي ليه رفضتي تجي معايا
رحمه:-ايه بتقول كدا ليه
هيثم:-جميله جدا لو ركبتي معايا وشفتك كدا كنت عملت حادثة ياما ماكنتش هوديكي الحفله كنت هخطفك ونبعد عن كل الدنيا
رحمه:-بس يا مجنون احنا ف حفله وكل الناس بتتفرج علينا
هيثم:-اكيد لازم يتفرجو عليكي انتي مش شايفه نفسك
رحمه:-يالهوي انت اتجننت دانا لابسه حتي نقاب بتتكلم بصوت واطي هي ودا ال خلي يقرب منها
داليا:-مالك بالبت ياولا
هيثم:-جوزهالي وانا اسكت
رحمه:-اسكت يخربيتك
داليا:-ماتستعجلش
الحفله فيها ناس كتييير جدا كل رجال الأعمال وصحاب هيثم ال بيحب هيثم وال بيكرهو وائل وهند ووليد عز وكله حتي رانيا وابوها كانو موجودين محدش عارف داليا عزمتهم ليه بس رانيا افتكرت أنها ممكن بتعمل كدا عشان تقربهم ع الأساس دا رانيا حضرت ومنتظره الفرصه بس اتصدمت لما لقيت شوال الفحم جه وكمان مختلفه وكل العيون عليها خطفت الانظار بتدخن سيجار وهي كمان بتدخن وهطق الحفله كلها بدأت تهمس مين دي وايه ال جايبها وكله بيسال وأخيرا فرقعت القنبلة داليا
الحفله معموله ف قاعه كبيره مش فيلا مسكت المايك داليا واتكلمت رحبت بكل الموجودين واتكلمت ع هيثم كتير وأخيرا
داليا:-هيثم كلكم عرفتو انه اضرب ف السوق واحنا عارفين أنها مقصودة الضربه دي بس الحمدلله هيثم قدر يخرج منها وكمان يرجع احسن من الاول بفضل ربنا أولا طبعا وثانيا بفضل رحمه محمود طبعا كلكم مش عارفين رحمه محمود مين دي مش سيدة أعمال ولا حاجه دي انسانة بسيطة بس ربنا حط هيثم قدامها عشان تساعده رحمه محمود شريكه هيثم الجديدة
كله سقف
رحمه:-راحت عندها انت بتقولي ايه
داليا:-ف المايك انا عامله الحفله دي عشانك انتي ضيف شرفها كله لازم يعرف مين ال وقف مع هيثم ورجعه احسن من الاول دا جزء بسيط
رحمه:-لا انا مش عايزة حد يعرفني انا همشي
داليا:-استني يا مجنونه احنا لسه ف الاول لسه هنبدا
داليا وقفت رحمه بصعوبة
رحمه:-انا مش عايزة حد يعرفني ليه كدا
داليا:-دا حقك كله بيسال هيثم رجع اقوي من الاول ازاي ف وقت كلهم اتخلو عن هيثم انتي سامعه أياكي تمشي بدأت الحفله ورحمه مع داليا ماسبتهاش بس كل شويه تبص تلاقي هيثم عنيه منها
وليد عز:- والله المفروض أنا ال كنت عرفتها قبل منك بس يلا اهاااااا قمر مكتبي هنا وربنا البت ندا قمر التاني بدأ يلاحظ ندا
كل دا ورانيا هطق دلوقت الحفله كلها عرفت رحمه كله عيونها عليها رجال الأعمال سابو هيثم وراحوا لرحمه يتكلمو معاها ف البزنس رحمه ماقالتش غير كلمه واحدة ال يشوفو هيثم باشا من غير نقاش وانسحبت من مجلسهم ودا طبعا خلاها تزيد اكتر واكتر ف نظر هيثم وكله مش مستوعب أن ف حد الزمن كدا وليد كل مايقرب من ندا ندا تبعد مسترخماه بتقول انه رخم هو الحب بيبدا كدا بالرخامه
كله ف الحفله بيتكلم ع رحمه وال عملته مع هيثم وفكره تقسيم الربح شغلت بال بعض رجال الأعمال هنااااااااااااااااااك بقي واحده جاي مستعجلة اول ماتدخل الحفله تخبط ف عادل
نسرين:-سوري سوري
عادل:-هو انتي
نسرين:-اه انا عندك مانع
عادل:-لا ماعنديش وايه ال انتي لبساه دا
نسرين:-وانت مالك انت ايه ال حشرك يابارد هو لبسي ول لبسك
عادل:-بت انتي متخليش دمي يفور عليكي
نسرين:-كمشت ف نفسها انت هتعملي ايه هتضربني
عادل:-ياريت اقدر ماكنتش ضربتك وبس دانا كنت حطيت جوة اوضه وقفلت عليكي امشي من وشي غوري داري نفسك بقميص النوم ال انتي لبساه دا هتخشي جوة الحفله والرجاله كلها هتتفرج عليكي غوري بقولك داري نفسك
نسرين:-جريت من قدامه بسرعه ياممكن يتهور ويضربها بالفعل وهي بتشتم وتلعن فيه انت مالك ايه الراجل دا
دخلت نسرين جري الحفله وسلمت ع رحمه وعرفت أن ندا ورحمه أخوات عادل
نسرين:-ف بالها اهااااا عشان كدا بيقولي كدا واحده منتقبه والتانيه محجبه وانا بصت لنفسها الله ايوة فعلا دا زي قميص النوم وبدأت تفكر ف كلام عادل كل ماتلتفت تلاقي عادل ف وشها ومكشر عليها عاقد حواجبه جريت بسرعه غيرت الفستان لبست واحد طويل بربع كوم بس بردو اهو محترم عن ال فات ف الوقت دا عادل بيدور عليها مالقهاش موجودة قال ممكن تكون زعلت مني ومشيت انا فعلا مالي بيها ماتلبس ال تلبسه وانا مالي طاب تكون راحت فين لقيت حد بيخبط ع كتفه من وراه بيلتفت ايوة البت ال مجنونه اهي
نسرين:-بتدور ع حد
عادل:-عليكي بصلها من فوق لتحت وهي باصه ف الأرض
عادل:-ايوة كدا هو دا
نسرين:-عجبك
عادل:-اكيد اهو احسن من قميص النوم دا واياكي اشوفك بيه تاني سامعه
نسرين:-لوت بوزها
عادل:-اعدلي بوزك ده
نسرين:-لا وانت مالك اوعي بقي وسابته ودخلت الحفله بس مبسوطة وبتضحك وهو كان مبسوط جدا كمان سمعت كلامه وغيرت اللبس ال كانت لبساه تفتكرو ليه
وأخيرا جه أهم جزء ف الحفله رحمه بتتفادا نظرات كل الموجودين وبتضرب نفسها بالجزمه أنها حضرت
هيثم مسك المايك
هيثم :-تسمحولي بكلمه
كله بص لهيثم
هيثم:-انا حابب احكي معاكم وعرفكم هحكي لكم قصه جميله جدا يمكن هتعحبكم اوووي اسمها فتاه_النقاب_المجهولة
كله بص ع رحمه
رحمه يخربيتك انت بتعمل ايه
هيثم:--ف يوم كنت راجع من شغلي لفت نظري بنت قاعده ف مكان هادي جدا وجميل اول يوم ماهتمتش عادي تاني يوم شفتها نفس المكان بردو ماهتمتش بس ف دماغي دي مين وجت هنا ازاي وانا معرفهاش خصوصا انها ف الكومباوندا عندي وانا كل ال فيه بعرفهم بدأت اخد بالي منها كل يوم نفس المعاد تقعد وبعدها تقوم مصحفها ف حضنها وتمشي زي الألف ع خط مستقيم مش بتبص لورا خالص مش هكدب عليكم أننا حاولت اروح اكلمها بس اترددت كتير جدا وخصوصا أنها منتقبه مش هتقبل كلام مني
......
كل ال ف الحفله عيونهم ع هيثم حتي رحمه كله اندمج وهيثم بيحكي ورانيا هطق بتولع ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار
هيثم:- لما حاولت اكلمها ومقدرتش قولت اكيد عم محمد رئيس الأمن عارف بالفعل رحتله بسال عليها مين وجت هنا ازاي ف وسط الكلام هي جت وبص ع رحمه ...ايوة جيت احنا كنا بنتكلم عليكي انتي كنت بساله جت هنا ازاي وانا ال اديته عنوان الشركه عندي عشان الفون ال انتي عايزاه مع أن الشركه مش بتستور تليفونات بس جبته مخصوص عشانك عشان أقرب منك ف الفتره دي بدأت تستحوزي ع فكري كله ف البيت ف الشركه ف كل مكان ومش هنكر جميل وليد عز وال عمله أن هو كان السبب في قربي منك أولها انه باعلك الفيلا ال هنا وثانيها انه سمسمر عليكي انا شايلك الجميل دا ياصاحبي وبص ع وليد
وليد :-عمله علامه كدا بايدة👍
رحمه مش متخيله ولا مستوعبه ال بيقوله عايزاه يسكت بس يسكت ايه حتي هي مستمتعه بال بيقوله
هيثم:-وأخيرا قربت منك وقربت منك اكتر برجوع عادل اخوكي فاكره فاكره اللحظه دي كانت أسعد لحظها ف حياتي يوم أيدي مالمست ايدك كنت ف دنيا تانيه غير الدنيا عادل حبيبي واخوايا وبص ع عادل:-
عادل :-وانا والله بحبك
هيثم:-وانا بحب اختك
هنا رانيا قادت نار
هيثم :-مش بس بحبها انا بعشقها وبص ع رحمه ال خبت عيونها كالعاده نفسها تهرب منه ليه عايزة تجري تستخبي ف حضنه بعيد عن نظراتهم
هيثم:-ايوة انا بحبكككككككككك بصوت عالي بحبكككككككككك بحبكككككككككك بعشقككككككككككككك بتنفسكككككككككك
انا عايز اتجوزك وراح عند رحمه هي وقفت والكل ف حاله صمت رهيب والصحفيين بيصورو راح عندها وركع ع ركبه واحده والتانيه واقف بيها وطلع علبه قطيفه شيك جدا من جيبه وفتحها فيها خاتم جواز
هيثم:-تتجوزيني
رحمه:-ساكته بس عيونها كلها دموع
هيثم:-ف الميك تتجوزينييييييييييييييييييي
مافيش أي استجابة منها رحمه يطلع صوت من وسط الموجودين في الحفله وباعلي صوت
................وافقي وافقي اووووووووووووووه وافقي وافقي وبدأ التصقيف من ال الموجودين وكلهم مع بعض وافقي وافقي وافقي وافقي وافقي ...............
نكمل بكره
ملحوووووووظه الروايه ع وشك الانتهاء
توقعاتكم
رحمه هتعمل ايه بعد كل ال حصل ف الحفله وكله بدأ يقولها وافقي
رانيا هتتسبب ف ايه لرحمه وايه ال حتقوله عليها
وليد عز هيشغل بندا ويسبب رحمه لهيثم ول
عادل والمجنونه ال طلعتلو دي
وائل موقفه ايه من هند بعد ال هيحصل
فاكرين ال 10 مليون ال جابهم هيثم لرحمه ياتري هيروحو لمين
صدمت رانيا من ال هتشوفه وتوقعاتكم هتعمل ايه لرحمه
كل دا واكتر هنعرفو الحلقات الجايه
انتظرووووووووووووووني
ولايك للصفحه بقاااا
تابع عشقت_منتقبه 😍
الحلقة_العشرين 👉
بعد ما كل ال ف الحفله بدوا يقولي بصوت واحد وعالي وافقي وافقي وافقي اووووووووووووووه رحمه بتبص ع الكل وعيونها كلها دموع نسرين:-بصوت عالي اووووووووووووووه وافقي وافقي وافقي بقي حرام عليكي
هنا بصلها عادل تخطي كل الموجودين وراح لها وقف جنبها وهمس
عادل:-عقبالك
نسرين:-بخضه بعد الشر
عادل:-هو الحب والجواز شر
نسرين:-اسكت بقي خلينا ف المهم وانت ايه ال جايبك هنا
عادل:-اقعد ف الحته ال تعجبني
نسرين:-بصتله بصه ولوت بوزها
عادل:-اعدلي بوزك ياعدلهولك
نسرين:-اووووووووووووووه وافقي وافقي
رحمه هنا قعدت ع ركبها زي هيثم وبصلته وهو عيونه كلها شوق وحب وتمني خلعت الجوانتي من ايديها كانت جنبها داليا اخدته منها ومدت ايديها لهيثم هيثم مسك الخاتم ولبسه لها ف ايديها وبعدها مسك ايديها وضم عليها وباسها وهو عيونه متعلقه برحمه وعيونها متعلقه بيه وهي لفت ايديها ع أيده وباست ايديه راح هو مسك ايديها الاتنين بين ايديه وباس الاتنين مع بعض وبعدها وقفوا هم الاتنين والعيون متعلقه ببعض وايده ف ايدها
هيثم الكون كله قليل ع فرحته طاير ف السما ولا حد زيوه أخيرا حب عمره بقت خلاص خطيبته عقبال الفرح كمان
كل ال ف الحفله صقفو اووووووووووووووه ع ع شكلهم حلو اوووي وهو ايد ماسكه رحمه والايد التانيه بتشاور لل ف الحفله مع ابتسامه حب طبعا
رحمه:-بهمس سيب أيدي
هيثم :-انا ماصدقت امسكها
رحمه:-سيب بقي
هيثم:-بعينك والله ماهسيبها دانا هاخدها معايا البيت
رحمه:-لا والله
هيثم:-ايه مش عاجبك مش هي بس وصاحبتها كمان ياااااااااه امتي بقي يجي جه اليوم دا ولبستك خاتم الجواز
رحمه:-يوم ايه انت مالك ف ايه
هيثم:-يوم جوازنا يا دميل ومالي مالي اهو منا مغرم متيم ف ايه تاني
رحمه:-طاب سيب أيدي كفايه الحفله بتتفرج علينا
هيثم:-بس يابت بلا اسيب وربنا لو ينفع كنت حضنتك
رحمه:-يالهوووووووووووووي لا لا كدا احسن
هيثم:-يبقي اسكتي ول.......
رخمه:-خلاص سكت اهو
$$$$$$$$$$$$$$
ف جنب تاني رانيا مدخنه وعايزه تموت حد اول ماسمعت كدا عايزة تولع الحفله راحت لداليا بصوت عالي
رانيا :-انتي جبتيني هنا عشان تهزقيني
داليا:-اهزق ايه انتي بتقولي ايه
رانيا:-هو دا ال حصل جايباني عشان تفرجيني عليهم وهم بيتخطبو
داليا:-وفيها ايه مالك بيهم
رانيا :-وانا ال فاكره اني جايباني عشان تصالحيني عليه وارجع له تفرجيني ع شوال الفحم دا
هناااااااااااااااااا بقي كل الحفله بدأت تتفرج ع رانيا وسمع هيثم الكلام
داليا:-عندك انا ست كبيره وانتي انسانه مريضه تفتكري ال تفتكريه انا عزمتك من باب الأدب والزووء لأن ف يوم من الأيام اكلت معاكي عيش وملح وماكنتش متخيله انك ممكن تيجي بس جيتي
رانيا:-بطلي بقي دي لعبه ملعوبه منك كلكم
داليا:-هي لعبه اه بس بيني وبين هيثم حتي سمير مايعرفش وكفايه كلام
رانيا:-بغيظ انتو هتجننوني
هيثم:-انتي ال هتجني نفسك عايزة ايه مني
رانيا:-اهلا بعريس الغفله
هيثم:-اخرصي واقسم بالله ماتجيني سيره رحمه تاني ياهتشوفي الوش التاني مني
رانيا:-للدرجه كدا سحر تلك مدي صعيديه وأي حاجه مباحه وانت بقي فوق الوصف
هيثم:-بقولك اخرصي
رانيا:-بغيظ وصوت عالي وكل الحفله بتتفرج نفسي اعرف ايه ال عجبك فيها دي مش باين لها ايد من رجل واقفه قاعده حيه ولا حتي ميته انت ايه تسيبني انا رانيا الشهاوي عشان دي
هيثم:-مسكها من ايديها بقولك اخرصي دي ال بتتكلمي عنها واحدة مستورة لشخص واحد بس ال هو انا مش عرض أزياء زيك ال عجبني فيها احترامها وآدابها أنها عارفه حدودها مع أي حد وبنت أصول عشان كدا صعب الوصول لها انتي ماتجيش حاجه فيها بصي لنفسك كويس
رانيا:-بنت أصول انت اصلا ماتعرفش ماضيها ايه بتوع النقاب دول بيبقو مدارين تحت منه ف بلاوي
هنا هيثم مامسكش نفسه رفع أيده يضربها
طلع صوت من الموجودين
(هيثم) بيلتفت هيثم شاف مين رحمه
رحمه:-نزل ايدك
هيثم:-استجاب لرحمه
رحمه:-انا مش هسمح لك انك تضربها
هيثم:-بطلي الطيبه الزياده دي
رحمه:دي مش طيبه دا أصل وانت اصلك متربي كويس ماتمدش ايدك ع ست ارجوك أبعد عنها
$$$$$
كل ال ف الحفله ف حاله ذهوووووول من ال سمعوه من رحمه
بالفعل استجاب هيثم لطلب رحمه
هنا رانيا انفرجت
رانيا:-ايوة ايوة بتعملي كدا عشان تخطفي الانظار اكتر منتي من أول مادخلتي وانتي خطفتيها عشان تباني انك كويسه وانا ال وحشه
هيثم:-لرحمه شفتي دا جنس واطي ماينفعش معاه الزووء اطلعي برا براااا
رانيا:-انت بتطردني انا مش همشي من هنا انا موجودة هنا مع خطيبي مش مع حد تاني
كله تنح خطيبك فينه دا ومين هو دا
هيثم:-وفينه ماتشرفناش بيه
رانيا:-انت فاكرني هقعد استناك ولا بجري وراك انا بس حبيت اعرفك أن مستواك نزل خالص
هيثم:-طاب يلا برا انتي خطيبك
رانيا:-لا لازم تعرفوه الأول خطيبي وليد عز
كله بص لوليد
وليد :-وليد مين انتي تقصديني انا
رانيا:-ايوة يا بيبي انت نسيت وغمزتله عشان يفهم
وليد :-لااااااااااااا ارجعي وهو بيبص ع ندا انا عمري ماخطبتك ولو عايز اني اشترك معاكي ف اللعبه دي تبقي غلطانه لو وليد عز الاولاني كان اشترك إنما ال قدامك دا واحد مختلف تماما ودا كله يرجع لفصل ربنا وفضل الست ال انتي بتغلطي فيها دي انا عمري مابصتلك ولا هبصلك ولا حتي لمحتلك ع خطوبة خطوبة ايه انا اخطبك انتي انتي مش شايفه نفسك
رانيا هنا ولعت الحفله ناااااااااااااااااااااااااااااااااااار
رانيا:-انتو متفقين عليا بقي كدا يا وليد
وليد:-رانيا انا لحد دلوقت ماقولتش لهيثم ال عملتيه
رانيا:-أخرص أخرص بقولك
هيثم:-عملت ايه قول يا وليد
وليد:-هي ال كانت وراه حادثة العربيه عشان تقرب منك
رانيا:-ماقربتش دي كانت فرصه ليك انت وهي تعرفو بعض اكتر ايوة انا ال وراها وهفضل وراك ياهيثم لحد ماتجيني راكع ع رجليك تطلب السماح وساعتها هفكر ويانا يانت
هيثم:-انتي فعلا مريضه ربنا يشفيكي
$$$$$$$
كل دا ووالدها عصمت الشهاوي ماكنش موجود كان برا الحفله بيتكلم مع البزنس بتاعه وسايب بنته اول مادخل سمع آخر جزئية بتاعت بنته أنها ورا الحادثه بعد ماخلصت
عصمت:-خلصتي خلصتي الفضايح بتاعتك يلا
رانيا:-هيموتوني يابابي
عصمت:-اخرصي واطلعي برا يلا بصوت عالي بقولك يلا برا حسابك ف البيت كفايه ال عملتيه بص لداليا انا اسف يا هانم وبعدها لهيثم انا اسف
هيثم:-أنصحك انك تعالجها بنتك مش طبيعيه
عصمت:-أفكر واخد بنته ومشي
الحفله بدأت في الهمس رحمه عايزة تمشي
رحمه:-عادل ارجوك روحني
عادل:-حاضر حتي انا كمان هروح
هيثم:-تروحي فين لا طبعا
رحمه:-هيثم ارجوك انا لو اعرف ان كل دا هيحصل ماكنتش جيت من الاول
هيثم:-وايه ال حصل كفايه انك خطيبتي دلوقت
هنا وليد مسك المايك
وليد:-لحظه من فضلكم كله عيونه ع وليد
وليد:-احنا اسفين ع ال حصل دا بس دا طبيعي انه يحصل رحمه انسانه محترمة جدا وناحجه جدا وكتير منكم عارف رانيا وأنها عايزة ترجع لهيثم واكيد اتصدمت لما عرفت بخطوبته وكلنا بنخطأ وسهره سعيده
كله صقف وليد
هيثم مع رحمه ال عايزة تمشي ووائل مع هند ال ف حاله ذهوووووول وف نفس الوقت خوف ياتري هي مخبيه ايه عنهم
ووليد بيحاول يقرب من ندا مره تتكلم معاه وعشره رافضه بتقول رخم
وعادل عيونه ع حته القشطه ال وقعت عليه دي عيونه بتابعها ف كل مكان وهي كمان وابيسرقو نظرات وابتسامات من تحت لتحت
واخيرا انتهت الحفله بكل مافيها هيثم استاذن ياخد رحمه معاه ف العربيه وافق عادل عشان القشطه هتركب معاه طبعا
روحوا كلهم ورحمه مع هيثم ف الطريق العربيه وقفت
رحمه:-وقفت ليه
هيثم:-مش عايز امشي
رحمه:-ليه بقي
هيثم:-لو مشيت هنوصل البيت ومش هشوفك للصبح وانا عايزك معايا ع طول
رحمه:-سوق يابني ربنا يهديك
هيثم:-مهو هداني ع ايديكي يابت يابت اقولك ايه تاني انتي مش عارفه انك هنا ف الحته الشمال انا الحب يابت
رحمه:-يالهوي هنرجع تاني للكلام دا وربنا عارفه
هيثم:-منا مش هبطل مش هبطل أحبك لحد ما اموت
رحمه:-بعد الشر عنك
هيثم :-خايفه عليا
رحمه:-بخجل امال هخاف ع مين
هيثم:-يعني بتحبيني
رحمه:-بخجل وباصه ف الأرض
هيثم :-ارفعي وشك وجاوبي بتحبينييييييييييييييي
رحمه:-بخجل واضح جدا جدا جدا وهو دا الاستحياء ال اتكلم عنه القرآن. ... ايوة
هيثم:-يابووووووووووووووووووووووووي يا وعديييييييييييييييييييييييييييييي أخيرا سمعتها أخيرا وانتي بنت قلبي وانا ابنك انتي انتي حياتي وعمري وكل دنيتي وربنا يقدرني واعوضك عن كل ال فات ف حياتك وال شفتيه ياحببت عمري
رحمه:-تسلملي يارب ولا يحرمني منك
هيثم :-ولا منك ياحته مني يا أيامي ال جايه
رحمه:-يلا بقي سوق
هيثم :-مسك ايديها وباسها خلينا شويه دي فرصه ماتتعوضش
رحمه:-ال جاي اكتر الوقت اتأخر وعادل اكيد عارف أننا مش وراه
عادل اصلا ف دنيا تانيه حته القشطه قاعده وراه منه وشايفها وبيتابع ضحكتها ال أخدت عقله ونسي رحمه طبعا من لقي احبابه نسي أصحابه
$$$$$$$$
كل واحد فيهم روح ع بيته وعرفت الحجه عليه بال حصل وفرحت جدا لانها عارفه أن هيثم بيحب رحمه وهيراعي ربنا فيها
وجه تاني يوم إجازة طبعا طلعت رحمه البلكونه ف وشها هيثم بيشاور بايده ادخلي ماعنديش حريم تطلع ف بلكونات
راحت ضحكت هو عرف بضحكتها بعتلها بوسه كشرت عليه شاورلها بايدة أنها ف دماغك ماتفهميش صح ههههههههه
رحمه بايدة امشي البس حاجه طالع بصدرك مفتوح غمزلها بعيونه وبشفايفه وحششششششششششششتيني
رحمه:-خبت عيونها بايديها
هيثم:-شاورلها بايدة ترفع النقاب
رحمه:-بكشره امشي من قدامي
هيثم بموت فيكي وعملها بايدة قلب وشاور عليه وبعدها شاور عليها أنها جوة قلبه دا
رحمه شاورت له بايديها أنها هتدخل تفطر
هيثم شاور بايده انا جااااااي وهتاكلي معايا
رحمه شاورت لا لا لا وسابته ودخلت
هيثم مجنونه والله مجنونه وانا بعشق جنانك وبعشقكككككك
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
هناك بقي ف مكان تاني وتحديدا ف المنيا قاعد بيشرب قهوة وماسك الجرايد بيقرا صادفه خبر
خطبت هيثم الشناوي من فتاة النقاب تثير غضب طليقته رانيا الشهاوي
محمد:-اتخطبتي لهيثم الشناوي يارحمه يعني كل الملايين راحتله مهو معاه هو عايز حتي اختك طلقتيني منها وفضحتيني قدامها ماشي كل دا مش هيعدي بالساهل اوووبا اهو طلعلك أعداء جدد غير محسن اخو زوجك ولما يعرفو هم كمان هيعملو ايه ماشي يارحمه يانا يانتي ....... ناوي ع ايه يا محمد
$$$$$$$$
بيفطرو مع بعض ورن الجرس مين ال جاي الصبح كدا
ندا:-هو ف غيرو طبعا هيثم افتحوله
رحمه:-وايش عرفك انه هو
ندا:-يابنتي واضح اصلا دا لو يطول يجي يقعد هنا كان قعد اهو مش قولتلك
هيثم :-صباحكم ورد ايه ف
عادل:-ولا حاجه حبيب اخوك
هيثم :-قلب اخوك انت
عادل:-كداب
هيثم:-فعلا كداب لأن قلبي مافيش ف غير واحده بس وبص ع رحمه
ندا:-اهو بقي اشتغلنا ف التسبيل بقولك ايه ياعم متاخدها وترحمونا من فيلم تايتنك دا ال كل شويه بتعمله
رحمه:-مش متكلمه بس بتضحك
هيثم:-والنبي ياريت يا اختشي انا موافق بس رحمه تحن عليا وتوافق واوعدك اني اتجوز ها النهارد
عادل:-اهدي وهدي اعصابك كدا الجواز دا ال هيقررو رحمه ماشي
هيثم:-بص ع رحمه امتي ياروح الروح
ندا:-تيراررررراه تيررراررررررررررره بدأنا وصلت النحنحه اوعدنا يارب
عادل:-اتلمي يابت
ندا:-من عونيه يا اخويا انا عندي شغل اصلا هسيبكم امشي
هيثم :-شغل ايه النهارد الجمعه
ندا:-هنجرد مكتب وليد عز انا ومحامي تاني عشان نقدم التقارير النهائيه للمتر وائل
هيثم :-وليد عز والنبي سلمي لي عليه طلع راجل
ندا:-تصدق فعلا عجبني اووي لما اتكلم مع البت دي
عادل:-بت عيب ايه عجبك دي
ندا:-عجبني كلامه والله يا اخويا مش حاجه تاني
هيثم:-ولنفترض عادي
رحمه:-بااااااااااااس بس بقي هتفطر اقعد افطر وبطل رغي
هيثم:-اكيد هفطر امال انا جاي ليه
ندا:-قلب الأم يا اخويا اقعد افطر شفت بقي قلبها عليك ازاي
هيثم :-اكيد قلبها عليا وهي بنت قلبي
عادل:-مش بتقولي وراكي شغل يلا بقي وكفايه لماضه
ندا:- لا لسه شويه وقعدت تقلب ف الجريدة شافت الخبر
الحقوا كله بصلها
شفتم الخبر دا
عادل :-خبر ايه
ندا:-خطبت هيثم الشناوي من فتاه النقاب رحمه محمود تثير غضب طليقته رانيا الشهاوي وقرت لهم ألخبر كله
رحمه:-ياخبر ملون ايه الفضايح دي
هيثم:-لا فضايح ولا حاجه وبعدين دا حقك
رحمه:-حق ايه أن اتفضح طبعا لا
هيثم:-دي مش فضيحه دلوقتي كله عرف رحمه مين البنت ال منتقبه ال عشقها هيثم ووقفت جنبه ويوم خطوبتها ف عز ماتهانت واتشتمت من بنت الشهاوي بس ماسمحتليش اني أمد أيدي عليها دي لوحدها كفايه تبين معدنك الأصيل يابنت الأصول
رحمه:-وربنا لو كنت فعلا مديت ايدك عليها ياكنت قلعتلك الخاتم بتاعك
هيثم:-بنص عيني ازاي دا
رحمه:-ال سمعته كنت هتنزل من نظري
هيثم؛-وانتي كنتي فاكره أن فعلا همد أيدي عليها
رحمه:-امال رفعتها ليه
هيثم:-تهويش أقسم بالله بخوفها عشان تسكت بس هي فاجر وقليلة أدب مالقيتش ال يربيها
رحمه :-ممكن تسكت وماتجبش سيرة حد
هيثم:-حاضر هسكت
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
نرجع تاني للمنيا
محسن :-شفت شفت ال حصل الفاجر تروح تتخطب وراحه تتجوز
جمال:-مين بتتكلم ع مين
محسن؛-مرت اخوك الست رحمه هانم
جمال:-مين قالك ده
محسن:-مش مهم مين قالي المهم أن الخبر صح
جمال:-ولو صح انت عايز ايه احنا مالنا بيها
محسن:-لا مالنا ومالنا قوووي كمان حقنا معها
جمال:-احنا هنضحك ع بعض مافيش أي حق لنا عندها وكفايه يا محسن هي ف حالها واحنا ف حالنا كفايه ال شافته عندنا ف البيت
محسن:-انا مش هسكت عن حقي انا ماليا ش دعوة بيك وحقي هعرف اجيبه ومش هسيبها تتهني بقرش واحد
جمال:-انت اتجننت صح بقولك مالكش دعوه بيها
محسن:-من يومك حنين معاها
جمال:-ماتخلنيش اغلط فيك انت أكبر مني اهو انت والله يرحمو شبه بعض ف الطباع
محسن:-الله يجحمه مطرح ماراح غار مات وسابلنا بلوة وراه وكمان أخدت حقنا
جمال:-الله يخربيتك أذكروا محاسن موتاكم وانت ايه وكمان ليك حق عنده كسر حقك يا أخي امشي من قدامي امشي
بالفعل خرج محسن من عند جمال وهو نار
جمال فضل يفكر واحده صح الكلام دا ولا خصوصا ميعرفش أي وسيله اتصال لرحمه ولا حتي يعرف بيتها ف مصر فين ..........
.............تفتكرو جمال هيسكت .........
$$$$$$$$
ف مكان تاني رانيا قاعده متعصبه وع نار وبتكسر أي حاجه ف وشها وعصمت الشهاوي سابها مع نفسها ال تعمله زهق من تصرفات بنته وكمان فضحته
بس رانيا تفكيرها هينشل ودماغها عجزت عن التفكير عقلها وقف مش هتسيب هيثم ولا رحمه يانا ياهم بقي كل دا يحصلي انا رانيا الشهاوي الف واحد يتمني حتي نظره مني ماشي ماشي
$$$$$$$
ندا راحت ع مكتب وليد بس هو مش موجود وميعرفش أنها هتيجي النهارد بس سكرتيرته عارفه وهي إلى محدده المعاد بس ف ورق ف خزنته وهو الوحيد الذي معاه المفاتيح اتصلت السكرتارية بيه وبلغته جه جري طبعا عشان الحب الجديد ندا❤
وليد:-مساء الجمال
ندا وال معاه مساء الخير
وليد:-مش تقولي انك جايه كنت فرشت الأرض ورد
ندا:-😏 وعشان ايه سكرترتك عارفه
وليد:-ماقالتش والله مش مهم المهم انك هنا
ندا:-نعم
وليد:-أقصد أنكم هنا وأي ورق عايزينه انا هطلعه ليكم خلي المتر وائل يخلص بقي عشان يمسك المكتب
ندا:-محنا بنعمل كدا عشان المكتب ينضف ونمسكه ع نضافه
وليد:-نضافه ليه هو ف ايه
ندا:-بلاش بلاااااش اتكلم
وليد:-ها طاب بلاش المهم انتي اخبارك ايه وعروستنا
ندا:-الحمدلله بخير
وليد:-ديما يارب بخير واشوفك ديما
ندا:-استاذ وليد ممكن لو سمحت الورق
وليد:-من عنيه تعالي المكتب وانا أخرجه مش بخرجه برا المكتب
ندا:-ماشي وانا معاك اتفضل
دخلوا المكتب وخرج الورق لها شافته وكتبت ملاحظاتها
وليد:-ف حاجه عايز اوضحها ليكي
ندا:-بخصوص
وليد:-ال حصل ف الحفله امبارح
ندا:-وانا مالي بيه
وليد:-لا مالك ومالك ونص كمان رانيا انا عمري ماتقدمت لها ولا حتي فكرت فيها اني اتجوز ها ولا بفكر اني اتجوز واحده زيها انا مش هكدب عليكي انا لفيت ودورت كتير جدا وعرفت بنات كتير بس ف الاخر انا بدور ع الاحترام وعايز واحده ترجعني لربنا انا حاسس بالذنب ومش لاقي ال يساعدني
ندا:-وانا مالي بكل دا
وليد:-هترجعي تاني تقولي انتي مالك انتي امرك يهمني وانتي الوحيدة ال حبيت أنها تعرف الحقيقه
ندا:-وديني عرفت ايه المطلوب
وليد:-تساعديني
ندا:-اساعدك ف ايه
وليد:-انتي اكيد بتعرفي ف الدين زي رحمه صح
ندا::وف حد مايعرفش بالدين
وليد:-انا .... انا معرفش حاجه خالص وعايزك تساعديني
ندا:-اساعدك ازاي فهمني وانا مش هتاخر
وليد:-تديني دروس ف الدين وتعلميني الصلاه ممكن
ندا:-هو انت كمان مش بتصلي
وليد:-ولا حتي اعرف الوضوء
ندا:-انت بتقول ايه ف حد كدا
وليد:-اه ف انا انا عشت ف بيت ابويا بتاع خمره وسهرات ومافيش صلاه وأمي بتاعت حفلات وخروجات وشوبنج والتانيه مافيش صلاه عايز اني انا اطلع ايه انا بجد عايز أتوب انا بالفعل بطلت أسهر وبحاول اني اعرف أو اقرأ ف الدين بس مش فاهم
ندا:-ماتجوزتش ليه
وليد:-اقولك الحق وماتفهمنيش غلط
ندا :-اتفضل
وليد:-انا عندي كل شئ مباح يبقي اتجوز ليه انتي فهمتي
ندا:-فهمت بس مافكرتش حتي عشان تجيب أولاد
وليد:-فكرت بس هجيب أولاد يطلعوا زي من آب كدا وأم الله اعلم هتكون ايه فقررت اني مش هتجوز بس الفكره رجعت اشتغلت تاني ف دماغي بس عايز اختار صح وواحدة تساعدني وتعيني ع القرب من ربنا زي رحمه مع هيثم بس هيثم مش زي
ندا:-ربنا يكرمك بإذن الله
وليد؛-وانتي يكرمك ويعوضك احسن
ندا:-انا موافقه اني اساعدك هيكون مرتين ف الاسبوع ودرس ف الدين افهمك بس سيبني أحدد المواعيد عشان الشغل
وليد:-بفرحه حاضر من عنيه وتسلميلي يارب
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
عادل خرج بالعربيه يتمشى شويه صادف حته القشطه بتجري تمارين ف الكومباوندا عادل وقف عربيته ونزل وهنا عقد حواجبه وشافها ببدي حماله وتقريبا شورت وجن جنونه
نسرين:-انت ايه بتبصلي كدا ليه
عادل:-بيشاور بس بايده تعالي
راحت عنده نسرين
نسرين:-نعم زي الطفله ال خايفه
عادل:-انا قولتلك ايه قبل كدا قولتلك أياكي اشوفك بالبس دا
نسرين:-ومالوو دا انتي ع البس ال فات مش دا
عادل:-بقولك ايه كله عندي واحد جسمك ده ماينكشفش ع رجاله انتي سامعه
نسرين:-انت مالك بيا لا ابويا ولا اخويا ولا حتي جوزي بتتحكم ليه كدا
عادل:-يارتني كنت جوزك ماكنتش هخليكي تخطي برا باب البيت كنت حطيتك ف اوضه عليها قفل ومفتاحها معايا
نسرين:-انت مجنون انا اتجوز واحد زيك
عادل:-بس بس ياشاطره أجري انتي اطولي انك تتجوزي صعيدي
نسرين:-لا يابابا أطول وأطول أطول من كدا كمان وابعد عني مالكش دعوة بيا
عادل:-مش هبعد ولو شفتك تاني بالمنظر ده هضربك انتي سامعه
نسرين:-لا مش سامعه ولما اشوف
عادل:-بغيظ امشي من وشي امششششششي
نسرين:-جريت من قدامه وعنيه كلها شرار من نسرين
بس من جواها مبسوطة اول مرة تحس بكدا غيره الصعيدي زي ماقال هشام الجخ نار بتنور مابتحرقش غيره الراجل نار ف مراجل نار بتنور مابتحرقش واحنا صعايده شمسنا حمايه وطبعا حامي وال تخلي صعيدي يحبها يبقي ياغلبها .................
$$$$$$$$$$$$$
عدت اليوم والتاني وهيثم كل شويه عند رحمه مره تتكلم معاه ومره تمشيه بس قلبها كله هو والبزنس بتاعهم زاد واكتر كمان واتعرفو اكتر وهيثم كل شويه ليطلب من رحمه تحدد معاد الجواز ورحمه رافضة الموضوع دا بتقول لسه بدري
وكرر طلبه تاني منها أنها ترفع النقاب وهي رافضة
رحمه:-بقولك ايه بلاش جنان
هيثم:-جنان ليه مش انتي خطيبتي ومن حقي اشوفك
رحمه:-مش هتشوفني غير يوم الفرح وكمان جوة اوضه النوم
هيثم:-يااااااه اوضته ا لنوم امتي تيجي بقي امتي
رحمه:-اتلم بقولك
هيثم:-بس بس اتلم ايه دانتي هتشوفي الصياعه كلها
رحمه:-امشي من هنا يلا ع مكتبك ولو اتكلمت تاني هطردك برا الشركه
هيثم:-ههههههه وربنا عسل طاب انا عايز الرؤيه الشرعيه هي مش مباحه ول ايه
رحمه:-هيييييييييييييييييييييييييثم
هيثم:-عيون سمسم وقلب سمسم وروح سمسم
رحمه:-برا
هيثم:-بقي كدا ماشي همشي يارحمه ومش هتشوفيني تاني خالص لمده 5 دقايق بحالهم
رحمه:-هههه وربنا مجنون
هيثم:-مجنون بيكي ياحبي
رحمه:-امشي برا يلا
هيثم:-ماشي
خرج هيثم ومشي شاف نسرين مهي اشتغلت معاه وهي وعادل كل شويه ف خناقات مع بعض ومناقره بس ع قلوبهم زي العسل
عدت الأيام ع رحمه وهيثم وف يوم اتفأجاو أن ف كلام طالع ع السوشيال ميديا يخص رحمه بقصه حياتها ال فاتت كلها مع بعض الأكاذيب طبعا أنها مش كويسه يعني طعن في شرفها
طاب عرفوا ازاي مين ال ورا دا وازاي
من جانب تاني كانو راجعين بالليل عادل واخته وهيثم ف عربيته تطلع عليهم عربيه ف الطريق مع مسدسات وضرب نار
رحمه:-حاسب ياعادل حاسب
ضرب النار كان اقوي العربيه اتقلبت اتصابت رحمه ف دراعها بس هيثم مافيش حاجه فيه إنما الاصابه الخطيرة عادل
جتله جنب القلب الحادثة صعب ومحدش يعرف مين ال وراها نقلوهم ع المستشفي كلهم عادل أصابه خطيره ..... ايه ال هيحصل
لو مافيش تفاعل بكره نكمل ☺
توقعاتكم 😊
مين ال كان ورا الحادثه دي عادل ايه ال هيحصلو
رأيكم في ال عملته رحمه أنها ماخلتش هيثم يمد ايدة ع رانيا
مين ال عرف السوشيال بحكايه رحمه وايه المستخبي لهم
نسرين هتقرب من عادل إلى ايه
ندا بدايه حلوة مع وليد ف طاعة الله
انتظرووووووووووووووووني
متابعه وكومنتات عشان نستمر
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقة الحادية والثانيه_والعشرين
بعد ماتقلبت العربيه واتصابت رحمه ف دراعها وعادل أصابه خطيرة كان هيثم رجع بعربيته واتصل بالأسعاف والشرطة نقلوهم ف عربيه الإسعاف رحمه مع اخوها نقابها ولبسها كله بقي دم دم اخوها ودمها هي كمان الاتنين اتخلطو ف بعض وهم ف الأساس دم واحد
رحمه نسيت نفسها والجرح ال ف دراعها مافيش غير اخوها ال ف دماغها وبتدعي ربنا يقوم بالسلامه وكل شويه تتفحص قلبه وتعيط وصلوا المستشفي دخلوا عادل ع طول ع العمليات رحمه دراعها بينزف بس مش معاه خالص عايزة تطمن ع اخوها
هيثم:-رحمه انتي بتنزفي
رحمه:-انزف ايه اخويا يا هيثم يارب يارب ماتورنيش فيه حاجه وحشه يارب
هيثم:-هيقوم بالسلامه بإذن الله بس انتي لازم دراعك يشيلو منه الرصاصة
رحمه:-اطمن ع اخويا الأول وهي بتعيط
هيثم:-انتي اتجننتي يبقي كدا هتموتي يادكتور يادكتور
دكتور:-نعم
هيثم:-دي عندها أصابه ف دراعها وبتنزف الطريق كله
دكتور:-وريني كدا
رحمه:-لا اطمن ع اخويا الأول
دكتور:-الرصاصة لازم تخرج حالا لو فضلت هتعمل تسمم
رحمه:-اطمن ع اخويا
هيثم:-هتطمني عليه بس ارجوكي اسمعي الكلام
دكتور:-اتفضلي هنا وانا هاجي اخرجها لك
رحمه:-لا بستاذنك دكتوره هي ال تخرجها لي مش حضرتك
دكتور:-احترم رغبتها وبالفعل نده ع الدكتوره رهف لسه متخرجه جديد بس شاطره
دخلت الاوضه ومعها اتنين ممرضات بردو بنات وشالت الرصاصة من دراع رحمه ولفت دراعها بس رحمه متوترة ع آخوها كل شويه للدكتوره يلا يلا
ف الوقت دا كانت حضرت ندا ومعها الحجه عليه ال هتموت خلاص وهي ست كبيره ع أولادها وابنها ال اتحرمت منه 7 سنين يحصلو كدا وكمان حضر وائل ومعاها هند خرجت رحمه من الاوضه
هيثم:-خليكي ع السرير مرتاحة انتي تعبانه
رحمه:-هرتاح لما اشوف اخويا بخير
هيثم:-رحمه هيقوم بخير بإذن الله بس انتي نزفتي كتير ولازم تريحي
رحمه:-انا كويسه كدا من فضلك سيبني
هيثم :-حاضر وفضلت رحمه قدام اوضته العمليات هي وهيثم والحجه عليه وندا وكلهم الحجه عليه مافيش غير أنها ماسكه المصحف وبتقرأ قران وعيونها بتنزل دموع وحدها وبتدعي ربنا يقوم بالسلامه ندا ف حاله عياط هستيريا
رحمه:-مصدومة لاهي بتعيط ولا هي بتقرا قران بس بتدعي ربنا يقوم اخوها بالسلامه
عادل ف العمليات حالته خطر خصوصا انهم اتنين مش واحده واحده ف حوض الميه تحت والتانيه جنب القلب الا ف حوض الميه خرجوها الدكاترة ال خطر ال جنب القلب الدكاترة لو حاجه اتعملت غلط المريض هيضيع لو لمست الرصاصة القلب هيموت وكمان لو خرجوها غلط هيموت يعملو ايه وهي متمركزه ف مكان حساس عدت ساعه واتنين وتلاته وكله ف حاله ترقب وانهيار تام خير يارب خير
حاول هيثم معاهم ع أكل بس مافيش حاول مع رحمه عشان الدم ال نزفته مافيش استجابة خايف عليها يغمي عليها
5 ساعات وعادل تحت ايد الدكاترة ف العمليات .......
$$$$$$$
ف مكان تاني تحديدا عند وليد عز لسه بيهيأ نفسه ينام رن الفون بتاعه بالخبر عرف الخبر ونزل جري ع المستشفي اول ماوصل وشافه هيثم داخل عليه عند مكان الموجودين فيه عند العمليات راح عليه ومسكه من دراعه وع الحيطه
هيثم:-أقسم بالله لو ليك يد ف الموضوع دا يهوديك ورا الشمس
وليد:-بقي كدا يا هيثم انا اعمل كدا فيهم انا بدأت اتغير للاحسن والفضل بعد ربنا يرجع ليهم لو وليد بتاع زمان كنت قولتلك اه إنما وليد بتاع دلوقت لا لوفعلا زي منا كنت اشتركت مع رانيا ف اللعبه القذرة بتاعتها يوم الحفله بس انت شفت انا عملت ايه
هيثم:-انا بشك دلوقت حتي ف صوابع ايديه كله ف نظري مذنب ومن عمايلك ال انا اعرفها لازم أشك
وليد:-كان زمان إنما دلوقت لا
هيثم:-هنشوف
وائل :-بس انتو الاتنين دلوقت هنعرف النيابه ماسكه الموضوع احنا ف مستشفى
هيثم:-ماشي بس يخرج بالسلامه
وليد:'انا اصلا مش هسكت وهعرف مين ال عملها
كل دا بيحصل ورحمه ف دنيا تانيه غير الدنيا اعصابها بدأت تنهار
رحمه:-كل دا وقت عادل اخويا عادل
هند:-اهدي اهدي
رحمه:-اهدي ايه اهدي ايه هم بيعملو ايه كل دا جوة ياحبيبي يا اخويا يا حبيبي يا اخويا
ندا:-مش معاها غير العياط كل مايقرب منها وليد بتبعد لانها هي كمان شاكه ودا ال حسه وليد عز طاب يثبت ازاي انه مالوش يد
النهار قرب يطلع عليهم واخيرا عادل خرج من العمليات كله جري ع عادل
الدكتور :-الحمدلله عمليته نجحت
هيثم:-الحمدلله يعني مافيش خطورة يا دكتور عليه
الدكتور :-ادعوله أن يعدي 48 ساعه دول ع خير هو دلوقت هيروح ع العنايه وربنا يسترها معاه
هنا القلق زاد ف خطورة عليه لوعدي 48 ساعه ع خير يارب يارب دخل العنايه وكلهم من برا موجودين
بقلمي // wafaa Roshdy
ف مكان تاني تحديدا ف بيت مهجور ع طريق صحراوي
واحد بيضرب التاني بالقلم بس حته قلم تخيلوووو كدا فرقع ع وشه .....
..........:-غبي انت غبي انا قولتلك اخلص منهم كلهم تقوم واحد يكون سليم وكمان الاتنين المقصودين هي ف دراعها والتاني اهو خرج من العمليات انا كان لازم اعرف أننا مش معايا رجاله شويه عيال
....... :-مهو حضرتك احنا ضربنا نار وقلبنا العربيه قولنا تنفجر بس لحقهم ال كان ف العربيه التانيه
........:-عشان غبي يارتهم كانو ماتو هم الاتنين كانت فضلت ندا ودي كان الواحد سهل انه يرجع يضحك عليها تاني بكلمتين
.......:-خلاص ياباشا نموتهم
........:-أخرص دلوقتي وشفلكم مكان ادارو فيه لحد مانشوف ايه ال هيحصل وإياكم لو حد فيكم اتمسك يجيب اسمي ف الموضوع انتو سامعين
......:-ماتخافش ياباشا
###### مين دول ########
نرجع تاني للمستشفى كلهم ف حاله ترقب ورحمه خلاص فصلت لا هي مش فصلت هي من كتر الإرهاق والتعب اغمي عليها جري هيثم عليها يشيلها من الأرض بس كانت سبقته ندا ومسكت ايديه يعني انا ال هشيل اختي الممرضة جابتلها سرير متحرك ونقلوها عليه بمساعدة هند وفوقتها الدكتوره وركبت لها محليل وشربت عصير بصعوبة بعد ما فاقت دخلها هيثم
هيثم:-ينفع كدا
رحمه:-اخويا ياهيثم اخويا دا سندي وضهري وبعد الغياب دا كله يحصله كدا
هيثم:-منا سندك وضهرك بردو وقرب منها يمسك ايديها شالت ايديها منه
رحمه:-هيث م ارجوك دا غلط وقبل مايكون غلط حرام انت مسكتها ولبستني خاتم وانا تغاضيت عم دا إنما لحد كدا وكفايه انا مش هسمحلك تاني حتي قعادك معايا هنا بردو حرام ارجوك
هيثم:-اوك ماتزعليش بس انتي عارفه هيثم ايه
رحمه:-انا بقول كدا عشان انا عارفه هيثم ايه وهو ايه عندي ارجوك انا دلوقت مافيش حاجه ف دماغي غير اخويا
هيثم:-أن شاء الله يقوم بالسلامة
رحمه:-يارب يارب
بالفعل خرج هيثم من عند رحمه واحترم رغبتها في گدا وان دا بالفعل هو الصح والشرع ال نزله ربنا لا يخلون رجل بامرأة ال وكان الشيطان ثالثهما. ....
نرجع لعادل ال مافيش أي استجابة منه ولا حركه ف العنايه ومركبين أجهزة كتير جدا ف جسمه وجسمه طبعا من فوق عريان وكله ف حاله ترقب وخوف يارب ياعادل دانت غلبان مالحقتش تتهني بحته القشطه ......هي فين متظهرتش لحد دلوقت اهي هتظهر
$$$$$$$$$$$$$$$
بقلمي/// Wafaa Roshdy
عند سمير ف الفيلا وتحديدا ع 10 الصبح صحيت نسرين ومستنيه هيثم يعدي عليها ياخدها خصوصا انها اتخانقت مع عادل امبارح وروحت بدري
عشان يجي هيثم ماجاش وبعدين رنت عليه
نسرين:-سمسم انت فين
.......ايه بتقول ايه وامتي دا ..... طاب مستشفي ايه ..... طاب اقفل انا جايه
سمير :-خير يابنتي ف ايه
نسرين:-حادثة يابابا اتضرب عليهم نار بالليل رحمه اتصابت ف دراعها وهيثم مافيش حاجه عادل ال بين الحياه والموت وقعدت تعيط
داليا:-ياحبيبي يابني
سمير:-لا حول ولا قوة إلا بالله ازاي دا
نسرين:-إصابته خطيرة انا لازم اروح المستشفي
داليا:-وانا معاكي
سمير:'يلا بينا معاكي العنوان
نسرين:-ايوة يابابا
بالفعل خرجوا كلهم وراحوا ع المستشفي اول ما دخلت نسرين حضنت رحمه بس رحمه ولا هي هنا اخوها والأخ غالي غالي جدا
وشافت عادل شكله ف العنايه والأجهزة الكتير ال حواليه وقعدت تعيط وتدعي ربنا انه يقوم بالسلامه وهي مش هتزعلو تاني وهتلبس كويس وأي حاجه هتعملهالو هي زعلانه عليه وجدا كمان اول شخص تحس أنها بأمان معاه من خلال كلامه حتي لو كان خناق معاها ماكنتش تعرف أنه غالي كدا اوووووي عندها وصعب اوووووي عليها شكله كدا وهو تقريبا مغيب عن الوعي يارب يارب يشفيك ياعادل يارب
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
نرجع بتحديد عند عصمت الشهاوي وبنته بس قبل مانرجع اقولكم أن الروايه دي من تأليفي
wafaa_Roshdy
دخل عصمت ع اوضته بنته رانيا من غير حتي مايخبط ع الباب
رانيا:-بابا
عصمت:-ليكي يد ف ال حصل
رانيا:-ايه ال حصل
عصمت:-أقسم بالله لو ليكي يد فيها ماهدافع عنك ولا حتي إجبلك محامي هخليهم يحبسوكي عشان تتربي لأنك ناقصه ربايه
رانيا:-انت بتتكلم ع ايه اصلا انا مش فاهمه حاجه
عصمت :-امبارح اضرب عليهم نار وهم راجعين من الشركه واتصابت رحمه ف دراعها بس اخوها عادل بين الحيا والموت
رانيا:-ايه بتقول ايه
عصمت:-يعني انتي عايزة تفهميني انك مش واره الحادثه دي
رانيا:-ابدا والله يابابا منا ولا أعرف حاجه وبعدين للدرجه دي تشك ف بنتك
عصمت:-للأسف اه من كتر ماعرفت بالي عملتيه لازم أشك
رانيا:-وانا عملت ايه
عصمت:-ولا حاجه لما تتفقي ع حادثة عربيه لطليقك يبقي عادي ولما تحرقي مخازنه وتضربيه ف البرصه يبقي عادي والله أعلم ايه المستخبي
رانيا:-بعياط اه انا اعمل دا إنما قتل طبعا لا وعمري مشترك ف جريمه قتل
عصمت:-ياريت ياريت ما يكون ليكي يد بس أصابع الاتهام اول واحده هتشاور عليكي ومش بعيد يتهموكي كمان
رانيا:-ايه بتقول ايه
عصمت:-ال سمعتيه انتي ف نظرهم كدا وماتنسيش انك انتي ال بداتي بالعداوه معاهم عليه العوض ومنه العوض فيكي
وسابها وخرج
وهي فضلت ف عياط مستمر
مش عارفه ازاي تثبت انها مش هي ال واره كدا
$$$$$$$$$$$$$$$$$
نرجع لعادل المغيب عن الوعي تمام عدا اول يوم ع خير وحالته مافيش جديد فيها وكلهم ف حاله توتر وخوف ندا عايزة رحمه تروح البيت تغير هدومها كلها دم ورحمه رافضة قالت اطمن الأول ع اخويا وبعدين اشوف نفسي
الحجه عليه حالتها حاله بس مافيش معاها غير العيون ال بتعيط لوحدها نسرين يستحيل تتخلع من المستشفي وليد التاني مامشيش الدنيا اتعطلت كله مترقب عادل ووائل متابع التحقيقات مع النيابه ومافيش جديد اخدو أقوال رحمه وهيثم بس ال عنده الخبر الأكيد عادل لأن هو ال كان ف الناحيه ال جنبهم وتقريبا شاف واحد فيهم وعادل مغيب مافيش حركه ياتري ياعادل شفت ايه
وفجأة يدخل مين عليهم محمد جوز ندا
محمد :-عادل الف سلامه عليك عادل بلهفه
كلهم بصو عليهم ومافيش أي استجابة من حد فيهم
محمد:-هو كويس
هيثم:-بخير
محمد:-عرفتو مين ال عمل كدا
كلهم اتجهت عنيهم ع محمد
وائل :-وانت بقي عرفت ازاي
محمد:-بارتباك ها ... منشور الخبر ف الجرايد
وائل :-كدب مافيش أي أخبار منتشره لاني اتكلمت مع النيابه ف الموضوع دا وقدمت بلاغ ف أي صحفي هينزل الخبر انت بقي عرفت ازاي
محمد:-ها عرفت زي معرفت واحد حبيبي ف النيابه بلغني ومتاسف مش هقدر اقول اسمه
هيثم:-واحد زميلك قولتلي بقي
أصابع الاتهام إشارات الي حد تاني وهو محمد جوز ندا
محمد قرب من ندا ندا سابته ومشيت وليد ملاحظ الوضع ايه عايز ينسحب بس مش قادر عايز يعرف ندا هتعمل ايه مع طليقها
محمد كل مايقرب هي تبعد وأخيرا
ندا:-انت عايز ايه وجاي هنا ليه
محمد:-أقف معاكم
ندا:-احنا متشكرين ليك معانا ال احسن منك
محمد:-بقي كدا يا ندا وانا ال جاي عايز اصالحك
هناااااااااااااااااا بقي وقفت رحمه لانها كانت قاعده وماقالتش غير كلمه واحدة
رحمه:-برا
كله بص ع رحمه ندا راحت عند أختها ووقفت يعني هي بتتحامي فيها كررتها تاني رحمه
رحمه:-براااااااا
محمد مش مستوعب
هيثم:-اتفضل لأن دي مستشفى محترمة
محمد:-وانا ال مش محترم
وليد:-انت مش عايز تسمع الكلام ليه
محمد:-وانت مين بقي وايه ال دخلك
ندا:-انت ال مين وجاي هنا ليه امشي برا زي اختي ماقالت
وائل :-لو سمحت احنا ممكن نجيب الأمن لا أمن ايه احنا نجيب كمان النيابة اتفضل برا من غير شوشرة
محمد :-ماشي هتفضل هتفضل يارحمه هانم
وخرج محمد وهو بيتوعد لرحمه انا تعملي فيا كدا وانتي ياندا يطلعلك صوت منتي مستقويه بيها ماشي ال مامسحتها من ع وش الأرض خالص مابقاش انا محمد وحقي عندكم لازم يرجع
$$$$$$$$$
يخربيتكم كله بيقول ليا حق عند رحمه حق ايه هي عشان الواحده مايكونش معاها راجل الأول تبقي أي حاجه مباحه عندها حتي الراجل لما جه بردو حق ايه الناس الحقوديه دي للعلم ف ناس بالفعل كدا واكتر كمان من كدا
$$$$$$$$$$$$$
نرجع كمان تاني لعادل ال ف المستشفي بس قبل مانرجع أحب اقولكم أن الروايه دي والنحمه من تأليفي كل حرف كل كلمه كل فكره بقلمي wafaa_Roshdy
جه تاني يوم ع عادل وبردو مافيش أي استجابة مغيب يارب وبعدين ياعادل عدي اليوم التاني وأخيرا عادل بدأ يفتح عنيه والدكتور جنبه اول مافتح عيونه الدكتور عمل بايدة كدا👍للبرا وشايفينو من القزاز الحمدلله مرحله الخطر عدت ع عادل وهو فاق بس بردو لسه ببرجع ينام تاني أخيرا حمدت ربنا رحمه أن اخوها الحمدلله والحجه عليه صلت لله صلاه شكر وبدأوا يفرحو خلاص عادل رجع تاني ونسرين أخيرا فتح عيونه امتي تقوم بالسلامه وترجع تاني تتخانق معايا وحشني خناقك
روح وائل ع بيته وروحت معاها الحجه عليه ورحمه وفضلت ندا ف المستشفي جنب اخوها ووليد عز كان بيروح ويجي عليهم وهيثم التاني روح غير هدومه لأنه مش هيسيب عادل واحده هيبات معاه غيرت رحمه هدومها وهي اصلا تعبانه بس بتكابر لأن تعبها مايجيش حاجه ف ال ف اخوها من ألم عادل يفوق ويرجع ينام تاني وأخيرا فاق شاف ال قدامه كانت ندا ونسرين ابتسمت نسرين انه خف
عادل:-ااااااااه
ندا:-بالراحه ياخويا الف حمدالله ع سلامتك
عادل:-الله يسلمك ياقطتي
نسرين:-كدا تخضنا عليك بعد الشر عنك
عادل:-هو انتي بتعرفي تتخضي
نسرين:-أخص عليك حتي وانت تعبان رخم
عادل:-ههههه اه
ندا:-منا قولتلك ارتاح
عادل:-فين رحمه طمنيني عليها
ندا:-رحمه من يوم ال حصل لسه دلوقت ال سابت المستشفي وراحت تغير هدومها ال بيها من يوم الحادثه اتصابت ف دراعها
عادل:-ايه وأخبارها ايه
ندا:-بالراحه اهدي الحمدلله كويسه هي هتغير هي ووالدتك وراجعين تاني
هنا دخل وليد عز
وليد:-الف حمدالله ع السلامه يا وحش الصعيد بقي كدا يابطل
عادل:-الله يسلمك
عادل:-شد حيلك كدا وارجع احسن من الاول
$$$$$$$$$$$$$$$$
جت النيابه أخدت أقوال عادل ووصف الراجل اللي شافه بس الرؤيه كانت مشوشه لأنهم كانوا بالليل
$$$$$$$$$$$$
هناك بقي عند وائل
بس قبل مانروح لوائل
الروايه دي بتاعتي والله
بقلمي ..... wafaa_Roshdy
رجع وائل البيت
هند:-اخباره ايه
وائل :-الحمدلله عدا الخطر
هند:-الحمدلله ماعرفتوش مين
وائل :-لسه النيابه بتابع والله الواحد احتار دي مدبرة وال دبرها عارف ان رحمه مع عادل ف عربيه واحده وكان قاصد الاتنين أو قاصد رحمه بس إنما هيثم لا
هند:-بتشك ف حد معين
وائل :-هو واحد بس دول كتير
هند:- زي مين
وائل :-بشك ف رانيا
هند:-ماعتقدش
وائل :-بتقولي ليه كدا دا هي أول واحده انتي ماشفتيش ال عملته وال لسه هتعمله
هند:-بص رانيا انا عاشرتها وفهمت طبعها ايه بس أنها توصل لقتل لا
وائل :-ممكن
هند:-ومين تاني
وائل :-كنت بشك ف وليد عز بس لو هو فعلا ماكنش جه المستشفي انا حاسس انه بدأ يتغير للاحسن
هند:-امال مين طيب
وائل :-النهارد انا شكيت مش شكيت بس دانا اتاكدت منه أنه هو ال واره دا ع حسب خبرتي
هند:-مين
وائل:- محمد طليق ندا خصوصا أنه عايز ينتقم منها
هند:-وشكيت ازاي بقي
وائل :-جه المستشفي ولما سالنها عرفت ازاي قالي الخبر ف الجرايد مع اني عامل بلاغ مقدم ف أي صحفي ينشر الخبر كفايه ال ع السوشيال والكلام ال طلع قالي واحد صاحبي ف النيابه وانا الحمدلله كل ال ف النيابه أعرفهم ولو ف عرف المستشفي ازاي كل دي اسئله
هند:-بارتباك ومعرفتوش مين ال واره السوشيال
وائل :-لسه بس انا مش هسكت ولما اعرفه مين هقدم فيه طعن واعمله قضيه قذف دول قذو المحصنات والله انا ماعارف ليه كل دا بيحصل مع رحمه يعني قست كتير ف حياتها ولما حبت ترتاح يحصل دا كله
هنا بقي عيطت هند
وائل :-هند مالك ياقلبي بتعيطي ليه
هند:-ف موضوع عايزة اتكلم معاك فيه .
عادل:-خير ف ايه
هند:-موضوع السوشيال
وائل :-مالو
هند:-خايفه أكون أنا السبب
وائل :-ايه ازاي يعني فهميني اكتر
هند:-لما أخدت رحمه عند دعاء صحبتي صاحبه البيوتي سنتر قبل الحفله
وائل :-دعاء كملي كملي
هند:-بعدها انا رحت لدعاء عادي زي مابروح بس لوحدي فتكلمنا مع بعض وكلمتني عن رحمه انها جميله جدا بس عيونها حزينه ايه سبب الحزن
وائل :-روحتي انتي طبعا قولتلها أن رحمه كذا وكذا وحكيتي قصه حياتها لوحده زي دعاء
هند:-ابدا والله انا كل ال قولته أنها كانت متجوزة وجوزها وأطفالها ماتو بس ماوضحتش
وائل :-دعاء ياهند دعاء كام مرة احظرك منها أنها مش تمام بس انتي عاملاها صحبتك ومش بتخبي عليها حاجه كام مرة اقولك أنها زي مابتحكي معاكي بتحكي مع غيرك وزي مابتاخد منك بتاخد من غيرك وزي مابتحكي لكي عن غيرك بتحكي للغير عنك دي واحده فاتحه بيوتي سنتر يعني كل البلد عندها ولازم تكون حبيبت الكل بس انتي طبعا لااااا ازاي دي حببتي انا بس طبعا أخدت منك القصه وكملو عليها دول جايباني ياهانم أن مصدر ثروتها دا أنها كانت قوادة عارفه يعني ايه قوادة يعني بتاجر ف البنات عشان كدا عملت الثروة دي بسرعه
.......
انهارت هند ف العياط
هند:'انا ماكنتش اعرف ان كل دا هيحصل والله ما اتكلمت معاها ف حاجه حاجات بسيطه
وائل :-انتي ياهند أخص عليكي دانتي ف عز ماكنتي عارفه ماقولتيش لحد ولا انا حتي ال اسمي جوزك كدا
هند:-انا مقصدش حاجه والله انا أسفه أسفه
وائل :-هيفيد بأيه الأسف كل مرة اسامحك وأقول تعقل بس المرة دي غير كل مرة انتي خنتي البيت ال اكلتي فيه عيش وملح خنتي ثقه رحمه فيكي رحمه ماتستاهلش أن كل دا يحصل فيها رحمه كانت مداريه عن الكل وياريتها فضلت مداريه خساره ياهند خساره
هند:-وائل احلفلك اني بجد مقصد حاجه ومعرفش إذ كانت هي السبب ولا لا
وائل :'اكيد هي وانا اعرف كل حاجه بس لو فعلا يبقي انا هعمل الإجراءات ضدك انتي كمان لأن دا حق ولازم يرجع وانا ال بطبق القانون ولو انا أخطأت يبقي اطبقه ع نفسي الأول وسابها وخرج
وهي فضلت ف حاله عياط هستيري بتفكر مع نفسها أن رحمه لو عرفت أنها هي السبب ممكن ماتسمحهاش أنا فعلا خنت الثقه
$$$$$$$$$$$$$$
معلش بس أحب افكركم انا انا ال بكتب فيها والله وبكتب حلقه بحلقه كمان بقلمي wafaa_Roshdy
$$$$$$$$$$$$
نرجع لعادل ال صحته بدأت تتحسن كل يوم عن اليوم ال قبله وف ليله كلهم موجودين وبيتكلم عادل وهيثم مع بعض ع ال حصل وبعدها ع الفرح ال رحمه مش موافقه ع الجواز دلوقت
هيثم:-اه ياقلبي بردو كدا ماينفعش
رحمه:-مافيش جواز دلوقت انت سامع
هيثم:-لا بقي
رحمه:-نعم بقا
هيثم:-ويهون عليكي هيثم ياروح هيثم
رحمه:-بقولك ايه انا مش بحب الكلام دا وكفايه منه احسنلك
هيثم:-لا بقي مش كفايه انك مش عايزة تخليني اشوفك فين الرؤيه الشرعيه
رحمه:-بقولك ايه احنا لسه فيها شوف مش هتشوفني غير يوم الفرح هو دا ال عندي
هيثم:-بقي كدا شايف اختك ياعادل
عادل:'اختي دي هنا عندي وشاور ع قلبه تعمل ال هي عايزاه وال تقول عليه يمشي
هيثم:-بقي كدا لا هي عندي انا
عادل:-بقولك ايه هو انا عشان ساكت لك هتزود فيها انت عارف انا بحبك اد ايه بس ماينفعش كل شويه الكلام دا راعي وجودي يا هيثم عشان مازعلش منك
هيثم:-بس بس ياعم انت واختك عليا والله انا بهزر معاها مش اكتر انا عارف حدود الشرع كويس جدا ودا مجرد ضحك وانت عارف هيثم ايه
عادل:-منا عشان عارف هيثم ايه وبحترمه اد ايه عشان كذا بقوله
رحمه:-تستاهل
هيثم:-طاب شايف مين دلوقت ال بيجر الشكل
عادل:-ههههه دي رحوووم ع راحتها ياعم انت
هيثم:-ماشي ياعم
وفضلو يتكلمو كلهم مع بعض وبعدها جه وائل عليهم واتكلمو ف القضيه مع بعض وأنهم قربو يوصلو للعمل كدا مع الوصف ال عادل قاله
وبعدها كلهم كل واحد ع بيته بس هيثم مع عادل مش بيسيبه معاه ف الاوضه بعد مامشيو
عادل:-هيثم
هيثم:-عيون سمسم
عادل:-ماتزعلش مني بس انا حبيت اوضحلك أن انا ساكت بمزاجي عشانك والله لاني عارفك
هيثم:-وانا والله عارف ومش زعلان منك ولا من رحمه عمري مزعل منكم دانتو أهلي دلوقت بصر احه كمان انا زودتها عايز بس اوصلها حبي ليها شكله ازاي
عادل:-وهي والله عارفه
هيثم:-ماتحنن قلبها عليا شويه ع موضوع الزواج دا
عادل:-والله حاضر من عنيه بس أخف وأخرج من هنا
هيثم:-أن شاء الله
وعدت الليله ونامو
بس قبل الفجر بساعه حصل شئ غريب
عادل مركبين له محاليل طول الوقت عشان تعوض ال فقدة من دم
حس هيثم بحركة غريبه ف الاوضه فتح عنيه واتفاجا بال شافه ...........
ياتري شاف ايه
بكره هنكمل هو شاف ايه
توقعاتكم
هيثم شاف ايه وال شافه هيتصرف معاه ازاي
عادل:-هيحصله ايه وهيخرج من كل دا ازاي
الاتنين ال كانو بيتكلمو ياتري مين
نسرين هتعترف لعادل بحاجه ول ايه
وليد هيقنع ازاي ندا انه مالوش يد ف ال حصل
رانيا هتعمل ايه عشان تثبت أنها مالهاش يد ف ال حصل لهم
وأخيرا موقف رحمه من هند لماتعرف أنها كانت السبب
كل دا واكتر منه هنعرفو ف الحلقات الجايه
ملحوووووووووووووووووووووووووووووووظه
حلقه امبارح كان فيها تجاوزات
اولا:-رحمه ماكنش المفروض أنها تقلع الجوانتي وتخلي هيثم يلبسها الخاتم ويمسك ايدها ويبوسها انا كتبت دا واستنيت اشوف النقد ف الكومنتات بس للاسف مافيش غير اتنين بس ال يعرفو دا ودا اتضحلي أن محدش يعرف أن دا غلط والمفروض أن ال منتقبه ماتعملش كدا
ثانيا:'تجاوزات هيثم مع رحمه وأنه عبرلها عن حبه بكذا طريقه ودا ماينفعش بردو المفروض ع أي واحده سواء أكانت مخطوبه أو لأ منتقبه أو لأ أنها ماتسمحش لتجاوزات ف الكلام مع خطيبها أو حبيبها زي مابتقوله لأن دا حرام والمفروض أي واحده تسمع كدا لازم توضع حد زي رحمه ماعملت النهارد وصدته أنها تصده لأن دا باب للشيطان بيدخل منه
ثالثا:-أن عادل ساكت عن الكلام ال بيقوله هيثم لاخته عادل ماسكتش وكان كل مرة يكلمه أن بلاش كدا بس هو عارف هيثم وهيثم أخلاقه عاليه وتقريبا صديق هيثم المقرب والنهارد وضع حد معاه وهيثم عارف حدود الشرع بس بتكون رخامه
دول انا حبيت ألفت نظر حضراتكم ليهم ودمتم بخير ديما
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه الثانية_والعشرين
بعد ما كله مشي من عند عادل وفضل هو وهيثم وحدهم واتكلمو شويه وبعدها نامو عادل مركبين له محلول طول الوقت عشان الدم ال فقده وابرة المحلول ف ايدة ونايم مش حاسس بنفسه وهيثم التاني نايم
بس هيثم نومه خفيف حس بحاجه غريبه ف الاوضه قبل الفجر بساعه فتح عنيه واتفاجا بال شافه
هيثم:-دكتور هو ف حاجه حضرتك
دكتور:-ها لا لا ابدا مافيش دانا جاي اطمن ع المريض
هيثم:-ف الوقت دا الدكتور المتابع ليه شافه ع 12 كدا وقال تمام
دكتور:-منا الدكتور النبطشي وبلف ع العنابر اشوف
هيثم:-نبطشي وعنابر ايه ال ف ايد حضرتك دا
دكتور:-ولا حاجه
هيثم:-لا ف دي حقنه ايه دي
دكتور:-اه حقنه دي مسكن لللالم بديها للمريض
هيثم:-بس المريض مش محتاج احنا قربنا نخرج من هنا
دكتور:-لا دي كويسه ليه
هيثم:-كويسه ازاي وبعدين هو ليه دكتور بيتابعه مقالش أن ليه علاج ولا حقن بالليل
دكتور:-لا مهو كلفني بيها اني ادهالو
هيثم:-ممكن اشوفها
دكتور:-يعني انت هتفهم فيها لو شفتها
هيثم:-اجرب يمكن اعرف
دكتور:-ول ايه خلاص منا حطيتها ف المحلول
هيثم:-ايه انت حطيتها خلاص
دكتور:-اه حطيتها
هيثم:-طاب ثانيه بعد اذنك
دكتور:-هتعمل ايه
هيثم:-ثانيه بس
وراح هيثم ع ايد عادل ال لقها متلجه وشال المحلول منها ووقفه
دكتور:-انت عملت ايه
هيثم:-زي منتا شايف لما يجي الدكتور ال بيتابع حالته يبقي هو ال يحط وبعدين خلاص كلها ساعتين ويوصل مافرقتش
دكتور:-انت مجنون اكيد مجنون كدا هيتعب اكتر
هيثم:-بالعكس هو تعب لما انت حطيتها ف المحلول وجسمه تلج وانا شاكك فيك انك مش دكتور
ومسكه هيثم من قميصه والتاني ادها هيثم بالبوكس ف وشه خلاه جاب دم من سنانه ماسكتلوش سمسم طبعا مسكه وادالو ف وشه ادي ادي ادي دخلت الممرضة بسرعه ع الدوشة شافتهم كدا صرخت سمع صوتها طلع مطوه من جيبه وضرب هيثم بيها هيثم اخد الضربه ف ايدة ايدو اتفتح ونصف دم والمجرم بيخرج جري من الاوضه وهيثم وراه أمن المستشفي وصل يمين شمال يمين شمال هنا وهناك والمجرم ف مرواغه كل دا وعادل ف دنيا تانيه والممرضه مارحتش شافته يابنتي بصي عليه شوفيه مافيش كله قعد يتفرج ع الفيلم الاكشن ال قدامه وأخيرا مسكو المجرم واخده الأمن ع الاوضه
رجع هيثم ع عادل شاف الممرضة ف الاوضه
الممرضة :-ايدك بتنزف أجيب قطن وشاش
هيثم:-شفتيه
الممرضة :-مالو
هيثم:-انتي ماشفتهوش دا ف حقنه حطها المجرم ف المحلول
الممرضه:-معرفش انا
هيثم:-حتي لو متعرفيش بصي عليه
راح هيثم عند عادل ال جسمه بقي تلج كله ولونه بقي أزرق ووشه شاحب وعيونه مافيش أي استجابة
الممرضه:-اتصلت بالطوارئ الدكاترة ال هم عليهم الوردية حضروا عادل ف سم دخل ف جسمه حقنه سم ال حطها بس بتموت بالبطيئ ياعيني عليك ياعدلك كل دا عشان خاطر الفلوس ملعون ابوها
الدكاترة ف حاله هرج عايزين يسعفوه اكتر قبل ما السم يتمكن منه اخدوة ع العمليات وغسيل معده فوري مع بعض الأدوية ال تقضي على السم عادل ف حاله لا يرثي لها كل دا ياقلب اختك عشان الفلوس حقيقي وصدق الله قال إنها بتغير النفوس
هيثم مش مستوعب ولا عارف ليه كل دا بيحصل ومين ال عايز كدا
خرج عادل من غسيل المعدة وهو وحده تعبان كان خلاص قرب يخرج دلوقت هيقعد تاني
الممرضه غيرت لهيثم ايدة واخد كام غرزة فيها ولفتها طلع النهار والنهار اول مايطلع رحمه بتكون موجودة عند قلبها اخوها وصلت المستشفي وراحت ع اوضه عادل عشان تشوفه وتحط ايديها عليه زي كل مرة فتحت الاوضه مافيش عادل
رحمه:-عادل عادل فين
خرجت برا شافت هيثم جاي ع الاوضه
رحمه:-هيثم فين عادل
هيثم:-مش عارف يرد هو كويس
رحمه:-منا عارفه انه كويس فينه
هيثم:-هيخرج حالا
رحمه:-يخرج يخرج من فين
هيثم:-بصي انتي عاقله وهتفهميني اهدي وهفهمك
رحمه:-يالهوي هو اخويا جراله حاجه
هيثم:-بسيطه الحمدلله ولحقناه والتاني اتمسك واكيد هو ال وراه الحادثه
رحمه:-مش مستوعبه هو ايه ال حصل
هيثم:-اقعدي كدا واهدي وانا هفهمك
رحمه:-اشوف اخويا الأول
هيثم:-هتشوفيه هيخرج حالا ع اوضته
رحمه:-يخرج من فين
هيثم:-غسيل معده
هنا بقي خرج عادل ع السرير المتحرك متجهين بيه ع اوضته شافته أخته جريت عليه هو مافيش أي استجابة مفتح العيون بس تعب ظاهر عليه جدا
دخلوا ف الاوضه وع سريره
رحمه:-الف بعد الشر عليكي ياقلب اختك ايه ال حصل فهموني
هيثم:-الحمدلله أنها وصلت لكدا
عادل:-بصوت كله تعب شكرا ليك ياهيثم ع ال عملته
هيثم:-مافيش شكر بين الأخوات انا افديك بعمري مايغلي عليك
رحمه:-واقفه متنحه للاتنين مش تفهموني
عيثم:-هقولك ع كل ال حصل وحكي هيثم لرحمه ال حصل
رحمه:-ضربت كف ع كف هي الدنيا جري فيها ايه هم ايه ال عايزينو مننا دا مقصود كل شئ أن عادل يموت طاب ومين ال عايز كدا
هيثم:-انا ماكنتش عايز اقولك عشان كدا اهدي
رحمه:-اهدي اهدي دي جريمه قتل عايزين يقتلو اخويا ليه كدا هو عمل ايه دا حتي ف حاله
هيثم :-هي الدنيا كدا انا بتعرض لحاجات كتير
...لمحت رحمه ايد هيثم
رحمه:-وايه دا كمان
هيثم:-ولا حاجه
رحمه:-ازاي يعني انت متعور
هيثم:-مهو طلع مطوه وضربني بيها وانا أخدت الضربه ف أيدي
رحمه:-يالهوي حتي انت كمان لااااااااااااا كدا شئ زاد عند حده وانا لازم أبلغ
هيثم:-تبلغي ايه يا مجنونه مهو اتقبض عليه وبيحققو معاه ووائل راح كمان يحضر التحقيق
عادل:-خلاص بقي يارحمه
رحمه:-خلاص ياقلب اختك انا هسكت
$$$$$$$$$$$$$$$$$$
بعد شويه جت ندا تشوف اخوها صادفها ع باب المستشفي وليد حب يتكلم معاها بس هي رفضت وكملت طريقها
وبعدها وصل وائل وبعد منه جت هند والحجه عليه ومعاهم نسرين ال من يوم الحادثه وهي يوميا لازم تروح المستشفي وتطمن ع عادل وعرفوا كلهم بال حصل والحجه عليه بتعيط هم بيعملو كل دا ليه ف عيالي احنا عمرنا ما اذينا حد ول كان لينا دعوة بحد
وائل :-بيتابع التحقيقات بس لسه مافيش جديد عادل بيخطف نظرات من حته القشطه بتاعته وهي لبسها بدأ يتغير مافيش عري الشعر ديما مفروض وكمان طولته كان قصير الأول والبس محترم
وائل ف دماغه حاجات كتييييير جدا بس مش صافي مع هند بالعكس من يوم ماعرف وهو بينام ف اوضه لوحدة حتي هي دبلت وزعلانه ومحدش يعرف زعلها ايه
وفجأة هم وموجودين مين ال يخبط ع الباب وبعدين يدخل
رانيا:-مساء الخير
كلهم ف حاله استغراب ومحدش رد ال رحمه
رحمه:-اهلا بحضرتك
رانيا:-حمدالله ع سلامتكم
بردو محدش رد
رحمه:-الله يسلمك
رانيا:-انا ف حاجه حابه اوضحها لحضراتكم الحادثة بتاعتكم دي انا مالياش دعوة بيها ممكن أكون متهمه ف نظركم بس انا معملش كدا ابدا
رحمه:-محدش اتهم حضرتك عشان تقولي كدا
رانيا:-لو مش هتتهموني ف النيابه ع الأقل هتتهموني ف عقولكم
رحمه:-ولا ف عقولنا كمان تعرفي ليه
رانيا بصت لرحمه ايه دا بتتكلم بكل ثقه كدا ومحدش بيتكلم غيرها ايه دي انا عمري ماشفت واحده زيها ولا هشوف
رانيا:-ياتري ليه
رحمه:-لأنك ضعيفه وضعيفة جدا كمان واخرك كلام
رانيا:-انتي بتقولي ايه بغيظ
رحمه:-ال سمعتيه وإذ كنتي انتي ف النيابه هتاخد حقنا
رانيا:-انا ال غلطانه اني جيت
رحمه:-شرفتي ياهانم
وخرجت رانيا وهي على آخرها يعني مش همه اني جيت
بعد ماخرجت
رحمه:-هي ديما عصبيه كدا انا والله مقصد حاجه ول قصدت اني اهنها
هيثم:-فكك منها هي خايفه عشان كدا جت بس عجبتيني ردك
رحمه:-انا بتكلم بصراحه وهي فعلا آخرها كلام
هيثم:-ازاي دا انا بشك فيها
رحمه:-لا مش هي دي آخرها زعيق وكلام بصوت عالي إنما كدا لا هي فاكره بصوتها العالي هتعرف تاخد حقها إنما كدا لا
هيثم:-ايه دا ايه الحكمه دي انتي ايه
رحمه:-ولا حاجه
وائل :-هند قالت نفس كلامك أنها مش بتاعت قتل
هيثم :-ممكن بردو
رحمه:-دا اكيد
وخلص اليوم ع آخر
وعد يوم واتنين وتلاته وصحت عادل اتحسنت ورجع ع البيت وبدأ يفوق من العلاج أخيرا ونسرين بتروح تزوره
ف يوم قاعد ف الجنينه ونسرين جتله قعدت معاه اتكلمو ف حاجات كتير وبعدها
عادل:- خوفتي عليا
نسرين:-بخجل اه
عادل:-بجد
نسرين:-اه والله
عادل:-تعرفي اني فرحان بيكي ومن لبسك ال اتحسن دا وبقي احسن من الاول
نسرين:-كله عشانك
عادل:-عشاني ازاي يعني
نسرين :-دعيت ربنا أن يقومك بالسلامه وانا هتغير ف كل شئ
عادل:-بس كدا حرام انك تتغيري عشاني
نسرين:-ازاي بقي
عادل:-انتي تتغيري عشان ربنا عشان ليكي فهمتي مش عشان حد المهم انك تقتنعي بدأ
نسرين:-اقتنعت بالفعل من كتر ال شفته
عادل:-يارب
نسرين:-مكثوفه تبص ف وش عادل
عادل:-مكثوفه طاب هو ف حاجه اتحركت هنا زي منا متحرك عندي
نسرين:-قامت بسرعه وهي مكثوفه وجريت
عادل:-ابتسم ابتسامه حلوه
$$$$$$
رحمه بدأت تروح الشركه وتاخد بالها من الشغل وهي معاها عشان عادل لحد مايخف
المهم نرجع شويه وراه أفراد العصابة هو فعلا زي ماتوقعتم محمد بس وحده اتكلم مع ال معاه أن فيكم بعيد يروح لل اتمسك ويفهموه انه اياه يجيب سيرتي ف الموضوع وانا متكفل ببيته وعياله لأنه عمل كدا من دماغه وهو وصاهم انهم يقعدو ف مكان لحد مايشوف هيتصرف ازاي
$$$$$$$$$$$$$
نرجع شويه للمنيا
محمد قابل جمال وحكالو ع ال حصل وان رحمه اتخطبت لهيثم الشناوي بس انت الف قلبها هي بتحبك انتي وكانت مستنياك ملا مخ جمال أن رحمه بتحبه وهو أولى بيها من الغريب وان عادل ف المستشفي وتعبان وخليهم يرجعو البلد احسن بلا عيشت مصر هنا احسن بكتير جمال طبعا فرح أن رحمه بتفكر فيه وصدق الكلام وقرر انه لازم يسافر مصر يشوف رحمه ويرجعها معاه دا حب عمره وبالفعل قرر انه يسافر الصبح لكن الليله دي حصلت حاجه غريبه
كلهم متواجدين مع بعض وفجأة عند رحمه جرس الباب يفتح عادل مين ال قدامه جمال
عادل:-جمال
جمال:-عادل الف حمدالله ع سلامتك يا اخويا
عادل:-الله يسلمك انت عرفت ازاي اتفضل اتفضل
دخل جمال وكله موجود وإتفاجأت رحمه بجمال
جمال:-مساء الخير عليكم
كلهم مساء النور معاد رحمه
هيثم مش عارف دا مين وائل خمنت تخمين هو مين
جمال:-ازيك ياحجه
الحجه عليه:-الحمدلله يابني انتي وبيتك وعيالك
جمال:-الحمدلله من طول منتو بخير
عادل:-ماقولتليش عرفت ازاي
جمال:-محمد جوز ندا هو ال قالي انك تعبان
رحمه:-جاي ليه
جمال:-ايه هي دي مقابله ياست البنات
رحمه:-جاي ليه
كله استغرب ع رحمه وكلامها حتي مارحبتش بيه هو مين دا
هيثم:-هو مين دا
عادل:-دا جمال اخو المرحوم علي
هيثم:-هنا استوعب وسكت فضل انه يتابع بس
جمال:-هو دا هيثم
كله بص ع جمال
عادل:-تقصد ايه
جمال:-ال اقصده
رحمه:-بعد اذنك يا اخويا جمال أحب اعرفك حاجه محمد طلقني ندا لأنه طلع ندل وواطي انت بقي جاي ليه
جمال:-عشانك
هيثم:-اتعدل من ع الكرسي
عادل:-بتقول ايه
جمال:-ال اسمعتوه انا جاي عشان رحمه انت عارف ان بحب رحمه ومن زمان ومن قبل ماتتجوز اخويا كمان وجاي عشانها
رحمه:-عشاني ازاي يعني ممكن توضح
جمال:-عايز اتجوزك ونرجع بلدنا انا أولي بيكي من الغريب دا
هيثم:-جن جنونه
عادل:-انت بتخرف بتقول ايه
جمال:-دا هو ال لازم يحصل انا أولي من رحمه من أي حد تاني غريب مانعرفوش ودا غريب عنك انا عارف انك كنتي مستنياني اجي اطلب يدك بس انا مقدرتش قولت ترفضني بس كلام محمد آل قالهولي عنك رجع فيها الاحساس والأمل من جديد انا عايزك
رحمه مش مستوعبه وبتبص ع هيثم المالح باصص عليها وعيونه فيها الف سؤال وسؤال
عادل:-انت اكيد اتجننت محمد مين ال قالك كدا وهو عرف ازاي
جمال :-من رحمه رحمه الله قالتو
هنا وقف هيثم وماشي
عادل:-رايح فين
هيثم:-ف 60 داهيه تاخدني
عادل:-اقعد واستهدي بالله
هيثم :-بس ياعادل سبني
وبالفعل خرج وهو مش عارف هيروح فين بس دماغه فيها أسئلة كتيره جدا
جمال:-انا عايزك يارحمه وشاريكي
رحمه:-اسكت اسكت خالص حسبي الله ونعم الوكيل فيك انت ومحمد انتو عايزين ايه مني انا سبت لكم البلد بال فيها انت ايه انا عمري ماحبيتك ولا هحبك افهم افهم بقي
جمال:-ايه
عادا:-كلامك معايا هو دا ال قالتو رحمه ومش أي حد يقولك حاجه تصدقها
جمال:-بس انا عرفت انك مخطوبه للواد ال طلع دا وانا أولي
عادل:-أولي ايه هي بيعه وشروه انت ايه يا أخي انا محترمك وانت ايهبقلمي ل:-ايه ياعادل مش هو دا الصح الواحده عندنا لما يموت جوزها مش بتتجوز اخو
رحمه:-بس بقي اخو مين ماتخلنيش اغلط ف ال مات افتكرو محاسن موتاكم حرام عليكم انتو ورايا ورايا
جمال:-مالك اول مرة تتكلمي كدا هو انتي غيرتك مصر
رحمه:-غيرتني للاحسن بس عمري منسي نفسي صعيدي
جمال:-طاب زين انك عارفه
عادل:-جمال كفايه كتر كلام انت عايز ايه
جمال:-عايز رحمه اتجوز ها وترجع معايا ع البلد
رحمه:-بعينك انا مخطوبه وهتجوز من الراجل ال انت شفته دا انت سامع
جمال:-يعني هيثم الشناوي ناقص فلوس عشان تروحي تديلو فلوس أخونا وحقنا فيها
رحمه:-ايووووووة كدا أظهر وبأن انت عشان الفلوس أولا دي حقي من أخوكم وثانيا ودا الأهم اني معرفش بال عمله أخوكم غير بعد ما مات وثالثا انا ادتكم وانت رفضت بس محسن اخد
جمال:-رفضت لاني بحبك قولت كدا كدا هتجوز ها وترجع لي بس تروحي تديها لغريب دا لا
رحمه:-هيثم عمره ماكان غريب عيثم أرجل منكم كلكم عمري ماشفت زيو
جمال:-زغلل عنيكي بأيه عشان تقولي كدا
هنا عادل وقف ومسكه من لايقت حلبيته ال لابسها
عادل:-انا ساكت عليك من بدري بقول انت ف بيتي عيب كدا وانت راجل معندكش دم حق ايه ال انت جاي تطلب عليه مالكمش عندها حاجه ولو هتدور ع الحق يبقي لا انتو ولا حتي اختي ليها الحق ف الفلوس ولا اخوك كمان ال مات دي مصدرها واحده حبت اخوك وهو ماحبهاش وعشان رحمه اتظلمت مع اخوك ربنا ارد أنها تكون من نصيبها والله لو سمعت حد فيكم بيجيب سيرة اختي ع لسانه ياقطعه وأمشي يلا برا البيت دا بيتي يلا برا
رحمه مسكت ايد عادل تخلعه من جمال وبتقول انت لسه تعبانه سيبك منه
جمال:-بقي كدا وانا ال جاي متعشم أن ارجع بيكي
عادل:-انت لسه وافق وبيتكلم عشم ايه يابو عشم كان زمان كان ف وخلص امشي يلا من هنا امشي
جمال:-خرج من عند رحمه وهو مش عارف ايه ال حصل دا يعني محمد ضحك عليا ف ال قالو رحمه مش بتحبني بس والله ماهعدي ال عملته دا بسهوله ولما نشوف
$$$$$$
رحمه قعدت ع ركبها وفضلت تعيط كتييييير
حضنتها ندا
رحمه:-يارب لحد امتي التعب دا يارب يارب خدني بقي ويرحني انا تعبت
ندا:-حرام كدا يا ندا ربنا كبير وال بيحبه بيبتليه وال انتي فيه دا ابتلاء ربنا بيحبك
رحمه:-اه يانتي اه
وبعدين افتكرت هيثم بترن عليه وهو مش بيرد طاب فين بيرن كمان عادل مافيش مافيش رد
هيثم :-ركن العربيه ف مكان وطلع قعد ع البحر ف الهدوء ورجع يفتكر كل حاجه حصلت من أول مابدا يشوفها قدامه وبعدها روح ع البيت والفون كان مقفول لما فتحه لاقي في مكالمات كتير عليه روح ع الفيلا وع اوضته ونام من غير كلام مع عبده ال حاسس بيه
رحمه مانمتش ولا هو كمان نام تاني يوم ف الشركه لأول مرة هيثم مايروحش لرحمه يصبح عليها وهي عرفت بكدا وعدا يوم والتاني وهو متجنب الكلام معاها بترن عليه وهو منفض لها إحساسه انه زعلان اووي منها يمكن عايز وقت يهدي فيه ويروق وائل متابع الموضوع وعادل كمان بس مش قادرين يتدخلو وأخيرا قرروا أن خلاص لازم يتدخلو خصوصا انهم بيحضرو للفرح عمل عزومه عادل ف الفيلا عنده وعزم وليد طبعا إلا بدأ يقرب من ندا وراحت المكتب بالفعل وادته درسين وهو مستمتع جدا بالحوار معاه ومن شرحها ليه وقلبه بيرقص معاها وعزم وائل وهند وطبعا عم سمير وطنط داليا وحته القشطه يووووة نسيت اقولكم أنها اتحجبت ولبسها بقي فساتين طويله ودا ال خلا عادل يحبها اكتر من كدا وأخيرا هيثم المالح رافض انه يروح بس عم محمد اقنعه لازم يروح
رحمه مافيش كلام معاه متجنباه هو فضل يبعد حتي مجاش سئل بعدها لو بيحبني فعلا مايشكش فيا من أول كلمه سمعها جري وماشفتش وشه تاني كل ماتفكر تقلع الخاتم ترجع تاني ماتقلعهوش
راح هيثم وشاف رحمه أنها متجنبه الكلام معاه هيثم المفروض انا ال أزعل هي ال زعلانه بس شكلها وهي زعلانه
حضروا العشا واتعشو معاد رحمه كالعادة
وأخيرا جه وقت شرب الشاي والكلام مع بعضهم ولسه هيبدوا كلام ويفهمو هيثم رن الجرس مين
فتح عادل اتفأجا
عادل:-اهلا وسهلا بحضرتك
مع حضرتك مقدم رفعت من مكتب مباحث........
عادل:-اهلا بحضرتك أي خدمه
رفعت:-احنا بنسال ع الاستاذه هند محمد العادلي
عادل:-ايه
رفعت:-احنا روحنا الفيلا وعرفنا أنها عند الاستاذه رحمه هنا
هيثم:-ف ايه حضرتك مالها هند
رفعت:-لما تيجي معانا هتعرف كل حاجه
وائل مكتفيا بالصمت
رحمه:-مالها هند حضرتك
رفعت:-هتعرف كل حاجه
هند:-بتعيط
عادل:-وائل تعالي شوف مراتك
مافيش أي استجابة من وائل
هيثم :-طاب حضرتك ممكن انا هجابها والله
رفعت:-ماينفعش حضرتك
هيثم:-حضرتك ممكن تسيب حد من الضباط معانا ضمان لحضرتك
رفعت:-إذ كان كدا ماشي
هند ف حاله عياط هستيريا وبتسكت فيها
هند:-والله مقصد والله مقصد
اخدها هيثم ف عربيته
رحمه :-ف ايه يا وائل ازاي ماتروحش مع مراتك
وائل :-لما تروحي بكرا للنيابة هتعرفي
رحمه:-ايه انا اروح
وائل :-انتي
رحمه:-وانا ليه ممكن تفهمني
وائل :-هند هي ورايا الكلام ال طلع عليكي ف السوشيال
رحمه:-ضحكه من غير استيعاب ايه بتقول ايه هند مين
وائل :-ال سمعتيه
رحمه :-هههه وانت عرفت ازاي
وائل :-الموضوع كبير بكره هتعرفي
نكمل بكره ال هيحصل ايه
ملحوووووووووووووووووووووووووووووووظه
بكره الحلقه الاخيره من عشقت منتقبه
توقعاتكم
رحمه هتقول ايه ف النيابه
عايزة رأيكم في الكلام ال قالته رحمه لرانيا
ورايكم بردو من موقف هيثم بعد ال سمعه من جمال وموقف عادل من ال عمله ف جمال
والأهم من كل دا
ايه ال هيحصل ف الفرح بكره 👌👌
ودمتم بخير
انتظرووووووووووووووووني
بقلمي
Wafaa Roshdروايه
عشقت_منتقبه
الحلقه الثانية_والعشرين
بعد ما كله مشي من عند عادل وفضل هو وهيثم وحدهم واتكلمو شويه وبعدها نامو عادل مركبين له محلول طول الوقت عشان الدم ال فقده وابرة المحلول ف ايدة ونايم مش حاسس بنفسه وهيثم التاني نايم
بس هيثم نومه خفيف حس بحاجه غريبه ف الاوضه قبل الفجر بساعه فتح عنيه واتفاجا بال شافه
هيثم:-دكتور هو ف حاجه حضرتك
دكتور:-ها لا لا ابدا مافيش دانا جاي اطمن ع المريض
هيثم:-ف الوقت دا الدكتور المتابع ليه شافه ع 12 كدا وقال تمام
دكتور:-منا الدكتور النبطشي وبلف ع العنابر اشوف
هيثم:-نبطشي وعنابر ايه ال ف ايد حضرتك دا
دكتور:-ولا حاجه
هيثم:-لا ف دي حقنه ايه دي
دكتور:-اه حقنه دي مسكن لللالم بديها للمريض
هيثم:-بس المريض مش محتاج احنا قربنا نخرج من هنا
دكتور:-لا دي كويسه ليه
هيثم:-كويسه ازاي وبعدين هو ليه دكتور بيتابعه مقالش أن ليه علاج ولا حقن بالليل
دكتور:-لا مهو كلفني بيها اني ادهالو
هيثم:-ممكن اشوفها
دكتور:-يعني انت هتفهم فيها لو شفتها
هيثم:-اجرب يمكن اعرف
دكتور:-ول ايه خلاص منا حطيتها ف المحلول
هيثم:-ايه انت حطيتها خلاص
دكتور:-اه حطيتها
هيثم:-طاب ثانيه بعد اذنك
دكتور:-هتعمل ايه
هيثم:-ثانيه بس
وراح هيثم ع ايد عادل ال لقها متلجه وشال المحلول منها ووقفه
دكتور:-انت عملت ايه
هيثم:-زي منتا شايف لما يجي الدكتور ال بيتابع حالته يبقي هو ال يحط وبعدين خلاص كلها ساعتين ويوصل مافرقتش
دكتور:-انت مجنون اكيد مجنون كدا هيتعب اكتر
هيثم:-بالعكس هو تعب لما انت حطيتها ف المحلول وجسمه تلج وانا شاكك فيك انك مش دكتور
ومسكه هيثم من قميصه والتاني ادها هيثم بالبوكس ف وشه خلاه جاب دم من سنانه ماسكتلوش سمسم طبعا مسكه وادالو ف وشه ادي ادي ادي دخلت الممرضة بسرعه ع الدوشة شافتهم كدا صرخت سمع صوتها طلع مطوه من جيبه وضرب هيثم بيها هيثم اخد الضربه ف ايدة ايدو اتفتح ونصف دم والمجرم بيخرج جري من الاوضه وهيثم وراه أمن المستشفي وصل يمين شمال يمين شمال هنا وهناك والمجرم ف مرواغه كل دا وعادل ف دنيا تانيه والممرضه مارحتش شافته يابنتي بصي عليه شوفيه مافيش كله قعد يتفرج ع الفيلم الاكشن ال قدامه وأخيرا مسكو المجرم واخده الأمن ع الاوضه
رجع هيثم ع عادل شاف الممرضة ف الاوضه
الممرضة :-ايدك بتنزف أجيب قطن وشاش
هيثم:-شفتيه
الممرضة :-مالو
هيثم:-انتي ماشفتهوش دا ف حقنه حطها المجرم ف المحلول
الممرضه:-معرفش انا
هيثم:-حتي لو متعرفيش بصي عليه
راح هيثم عند عادل ال جسمه بقي تلج كله ولونه بقي أزرق ووشه شاحب وعيونه مافيش أي استجابة
الممرضه:-اتصلت بالطوارئ الدكاترة ال هم عليهم الوردية حضروا عادل ف سم دخل ف جسمه حقنه سم ال حطها بس بتموت بالبطيئ ياعيني عليك ياعدلك كل دا عشان خاطر الفلوس ملعون ابوها
الدكاترة ف حاله هرج عايزين يسعفوه اكتر قبل ما السم يتمكن منه اخدوة ع العمليات وغسيل معده فوري مع بعض الأدوية ال تقضي على السم عادل ف حاله لا يرثي لها كل دا ياقلب اختك عشان الفلوس حقيقي وصدق الله قال إنها بتغير النفوس
هيثم مش مستوعب ولا عارف ليه كل دا بيحصل ومين ال عايز كدا
خرج عادل من غسيل المعدة وهو وحده تعبان كان خلاص قرب يخرج دلوقت هيقعد تاني
الممرضه غيرت لهيثم ايدة واخد كام غرزة فيها ولفتها طلع النهار والنهار اول مايطلع رحمه بتكون موجودة عند قلبها اخوها وصلت المستشفي وراحت ع اوضه عادل عشان تشوفه
يتبع
ااااخر حلقااااه واستجدعو معايا وساعدوني ف تكبير الصفحه عشان انزل الجزء التاني
روايه
عشقت_منتقبه
الحلقه الثالثة_والعشرون
الاخيرة
رحمه ماستوعبتش ال قاله وائل هند ازاي وار الكلام دا وايه الموضوع الكبير ومقدرتش تستني لبكرة لازم دلوقت تروح لهند ولو فيها بيات هتبات معاه إنما تسبها دا لا
بالفعل رحمه راحت هي وعادل بس قبل ماتروح اتخانقت مع وائل انه لازم يروح ويدافع عن هند قالها انا المحامي بتاعك انتي هي لا
رحمه:-ايه الجبروت دا دي مراتك
وائل :-القانون فوق الكل حتي لو ابويا وكله عارف مين وائل الحسيني
رحمه:-ماشي يامتر بما اني انت المتر بتاعي زي ماقولت فأنا بكلفك بقضية هند من ضمن الشغل بتاعك عندي وانا ال هحاسبك عليها
وائل :-باستغراب انتي بتقولي ايه
رحمه:-ال سمعته واتفضل يلا
عادل:-اتفضل يامتر واحنا جاين وراك
بالفعل راحوا كلهم النيابه وهند ف حاله هستيريا من العياط حضنتها رحمه اهدي اهدي وكل شئ هيبان
هند:-والله ماكان قصدي حاجه
رحمه:-متخافيش بس خليكي قوية
هند:-شفتي وائل دانا مراته
رحمه:-معلش وائل معزور والله انتي عارفاه اكتر مني ف موضوع الحق دا
$$$$$$$$$$$$$$$
شويه وجه نادي العسكري ع هند
رحمه طلبت من وائل انه يستاذن المقدم رفعت أنها تحضر التحقيقات بما أن الموضوع يخصها
المقدم رفعت بالفعل وافق على كدا وقالها من غير ماتقولي احنا كنا هنبعتلك عشان تعرفي طرف الخيوط كلها
المقدم رفعت استجوب هند ف الكلام ال اتقال
هند :-كل دا كدب انا ماقولتش كدا
المقدم:-امال قولتي ايه
هند:-رجعت شويه وار أنها لما راحت برحمه عند دعاء ف السنتر وكشفت وشها بس بناءأ ع رغبه دعاء كان عندها فضول تعرف البنت ال منتقبه فعلا جميله ول شكل وخلاص وانبهرت بجمال رحمه بعدها انا روحت عادي زي مابروح واتكلمت مع دعاء عادي لقيت دعاء جبتلي سيرة رحمه أن بالرغم من جمالها دا ال أنها حزينه وعيونها حزينه قولتلها من حقها تحزن دعاء سألتني ليه يعني قولتها جوزها وأولادها ماتو بس هو دا أقسم بالله العظيم قولته لدعاء ومافيش حد تاني يعرف بالموضوع دا وقعدت تعيط
$$$$
هناك رحمه جمدت مكانها الناس كلها ليه عايزة تعرف مين رحمه انا مش عايزة اعرف حد هم كدا ليه
.......... هنا أمر المقدم رفعت بضبط وإحضار دعاء صاحبت السنتر ف الحال كانت دعاء وصلت النيابه
واستجوبها نفس الكلام ال قالته هند
المقدم:-قولتيه لحد
دعاء:-لا ياباشا
المقدم:-انتي هتجنني مهو مافيش غيرك يانتي ال قولتي كدا يا قولتيه لحد وخلي بالك دي فيها حبس ع الأقل 7 سنين
دعاء:-لا ياباشا 7 سنين ايه اه افتكرت بعد ما جتني هند ومدام رحمه السنتر بعدها بيوم جتني مدام رانيا الشهاوي لأن السنتر بتاعها خلصت حاجه وف أثناء كدا اتكلمنا ف حاجات كتير حتي من ضمنهم البنات ال منتقبات وقعدت تتريق عليهم انهم زي القرود قولتها
دعاء:-بالعكس قرود ايه دانا شفت واحده امبارح منتقبه ماقولكيش ع جمالها
رانيا:-شفتيها فين ياهبله انتي دول ييدارو من وراها
دعاء:-لا ياهانم وربنا جميله جت مع مدام هند مرات المتر وائل الحسيني
رانيا:-والله وشكلها ايه بقي
دعاء:-حته قمر تحفه قولتلها عشان كدا لبستي النقاب بس حزينه وف عيونها حزن كبير ودا واضح
رانيا:-ماعرفتيش ياختي سبب الحزن ايه
دعاء:-لا والله معرف دول ماطولوش هنا خلصوآ بسرعه ومشيو
وبعدها فضلنا نرغي كتير
وجت هي وخارجه قالتلي اه صحيح ماتنسيش تعرفي سبب حزن شوال الفحم ال انتي شفتيها باااي بااي ومشيت $$$$$
هنا رحمه حطت ايديها ع دماغها وبصت ف الأرض ودماغها كأنها بتقول للأرض انشقي وابلعيني هي رانيا ورايا ورايا
$$$$$$
المقدم رفعت أمر بضبط رانيا الشهاوي من بتها الوقت اتأخر كل دا ورحمه مع هند بس مش قادرة تتكلم معاها ف دنيا تانيه غير الدنيا أن ف يشر كدا عرض الواحد بيستحلوه عادي كدا عادل وهيثم من برا مش عارفين يعملو ايه غير الانتظار وف أثناء الانتظار عادل اتكلم مع هيثم ع موضوع جمال وفهمه وقاله أن رحمه زعلانه منه وكان رد هيثم عليه أنه زعل واتخنق ومعرفش يقعد ولا يسمع تاني ولو كنت قعدت كنت موت ال اسمه جمال دا وبعدها كنت مستني انا رحمه تكلمني ماكلمتنيش قاله عادل هي زعلت منك انك بتحبها وعارف بكل شيء يبقي تشك فيها كنت وقفت معاها زي كل مرة دي رحمه رد هيثم عليه نخرج من هنا وانا هصالحها مقدرش ع زعلها والله الدنيا سودة من غيرها
$$$$$$$$$$
فجأة الظابط يحضر بمين رانيا اتفأجا عادل وهيثم
رانيا:-اهااااا هو انتو هنا بقي كدا ياهيثم
هيثم:-امشي يابت غوري احنا منعرفش حاجه
رانيا:-هشوف
دخلت رانيا ع المقدم رفعت اتفاجات بهند ودعاء وقبل منهم رحمه ال مخبيه وشها عن كل الناس ودفناه ف الأرض مكفاش النقاب يارب يارحمه عليكي
رانيا:- نعم انتو مش عارفين انا مين عشان تجبوني بالبوكس بتاع الشرطه
رفعت:-زيك زي غيرك واحفظي ادبك يا مدام
رانيا:-انت بتكلمني انا انا رانيا الشهاوي يتعمل فيها كدا
رفعت:-شفتي لو كان ابويا نفسه وغلط هجيبه ولو بنت رئيس الجمهورية نفسه بردو هجابها
رانيا:-بقي كدا انا هعرفك انا مين
رفعت:-انتي ياهانم متهمه بسب وقذف المدعوة رحمه ع مواقع التواصل الاجتماعي السوشيال ميديا
رانيا :-لمين الكلام دا وبصت ع دعاء
رفعت:-ليكي يا مدام
رانيا:-كدب طبعا انا معرفهاش عشان اتكلم عليها وبعدين مين هي دي اصلا عشان ابصلها
رحمه مارفعتش وشها من الأرض بس بتعيط من غير صوت
رفعت:-قولتلك أحفظي ادبك يتكون قضيه تانيه
رانيا:-انت بتهددني
رفعت:-انتي كمان مش عاجبك الكلام 4 أيام ع ذمة التحقيق
رانيا:-لا انت اتجننت انا بأبي دلوقت يجي ويجبلي محامي معاه
مش عارفه رانيا أن بأبها التاني قرف منها وسابها يومين عشان تتربي.
بالفعل رانيا انحبست بس موقف هند ايه رحمه اسناذنت المقدم رفعت أنها تتكلم معاها بوضوح وصراحة اكتر ويكون موجود اخوها وخطيبها والمتر طبعا رحمه عشان محترمة محدش بيرفضلها طلب خصوصا أن المقدم رفعت حس أنها فعلا مظلومة ع كل الكلام دا ولو مااسبتوش برائتها ممكن تتحبس رحمه بالفعل اتكلمو
رحمه:-استاذ رفعت ممكن اعرف موقف هند ايه
رفعت:-والله موقفها لحد دلوقت ضعيف خصوصا أن رانيا معترفتش بحاجه
رحمه:-يعني ايه ممكن تبات هنا
رفعت:-اكيد هتبات زي رانيا
رحمه:-وموقف دعاء
رفعت :-زيها
رحمه:-طاب لو انا اتنازلت عن القضيه ممكن هند تروح البيت
رفعت:-ازاي دا وحقك
رحمه:-انا مسامحه بيه
رفعت:-انتي تسامحي ف حقك إنما الشرطه لا وهنعرف بال عمل كدا وانت ع كدا يبقي هتبرأي رانيا
رحمه:-معلش عشان هند هي متقصدش
وائل :-ازاي دا ايه ال انتي بتقوليه دا
رحمه:-ال سمعته يامتر بس عندي اقتراح عشان نخلص من الليله دي كلها
رفعت:-اتفبقلمي
رحمه:- ممكن حضرتك تجيب رانيا وتقولها اني اتنازلت عن القضيه بس بشرط واحد أنها تحكي ال عملته وهي ممكن تخاف من الحبس عشان كدا تحكي
رفعت:-فكره بردو
بعت لر انيا بالفعل جابها من الحبس وهي بتسب وتلعن وتتوعد
رانيا اول مادخلت اهااااا كلكم متفقين
رفعت:-قولتلك أحفظي ادبك عشان ماتبقاش قضيه جديدة
رانيا:-ولا تقدر تعملي حاجه ولا هي كمان
رفعت:-لا اقدر اعمل كتيييير
الاستاذه رحمه اتنازلت عن القضيه يعني هتروحي
رانيا:-تتنازل ماتتنازلش وانا مالي انا كدا كدا هخرج من هنا
رفعت:-لااااااااااااا مش هتخرجي من هنا غير أن رحمه تتنازل عن القضيه غير كدا انتي مشرفانا لحد ماتتعترفي
رانبا:-اعترف بأيه ماعنديش حاجه أقولها
رفعت:-يبقي هتتحبسي والمحامي ال هيجيبو بأبي مش هيعملك حاجه
رانيا:-يعني لوقولت ال حصل هروح ومافيش حبس
رفعت:-اكيد لأن الاستاذه اتنازلت
رانيا:-لما نشوف
رفعت:-ايه بقي ال حصل
رانيا:-بدأت تحكي بعد ما قالتلي دعاء ع رحمه وهي متعرفش اني اعرفها انا قصدت كلامي ال قولته لدعاء أنها تعرف سبب حزنها وكنت براقب السنتر لحد ماعرفت أن هند جت تاني وكنت عارفه أن دعاء ف دماغها الموضوع بعد ماخرجت هند من السنتر انا دخلت لدعاء واتكلمنا كتير جدا عشان ماتشكش ف حاجه وبعدها روحت سألتها قالتلي أن جوزها وأولادها ماتو انا مش هخبي أن الموضوع ماشغلش بالي ولا حتي اديته اهميه بس ال خلاني اعمل كدا ال شفته يوم الخطوبة انهم اتخطبو هي وهيثم وان داليا جابتني تفرجني عليهم اناغليت ودمي اتحرق ولما روحت البيت قعدت ع النت وجبت صورتهم بتاعت الخطوبة وكتبت كلام كتير ونزلته ف اكتر من موقع بدون ذكر الاسم .
رفعت:-الله ينور عليكي
رحمه:-حسبي الله ونعم الوكيل عادل انا عايزة امشي
عادل :-يلا بعد اذنك واخد عادل أخته ومشي بس فضل هيثم ووائل
رانيا:-وانا بقي امشي
رفعت:-تمشي فين
رانيا:-ايه امشي ف فين انت مش قولت اتنازلت لو حكيت
رفعت:-اه هي اتنازلت عن حقها عشان هند إنما حق الحكومه منك انتي فين
رانيا:-نعم حكومه مين يابو حكومه انت انت ناسي انا مين ولا بنت مين دانا اوديك ورا الشمس
رفعت:-بقي كدا حبس 4 أيام يلا يعسكري خدها من هنا
اخدها العسكري وهي بتسب وتلعن ومش عاجبها حاجه هند قعدت للصبح هي ودعاء وبعدين خرجت أما رانيا قعدت يومين لحد بأبها مارحلها قال عشان تتربي وكدا عدواة رانيا لرحمه زادت بس رانيا متعرفش أن رحمه اتنازلت عن حقها بس حبسها دا عشان طولت لسانها ع المقدم رفعت وأنه كمان ماتاخذش الإجراءات المناسبه معاها بس رانيا بتتوعد لرحمه
$$$$$$$$$$$$
من ناحيه تانيه رحمه ف بيتها مش بتخرج ول ليها نفس لحاجه خالص قاعدة ف اوضتها هيثم عايز يتكلم معاها بيرن بالفون هي بتشوف اسمه ومش بترد زعلانه أن الدنيا كلها جت عليها وياتري ايه ال لسه مخبياه تاني يارب سلم
$$$$$$
من ناحيه تاني هند بتحاول تتكلم معاها بس هي رافضة تقابل أي حد ودا من حقها وف نفس الوقت بلغت وائل يقول لهند أنها مش زعلانه منها بس متحاولش أنها تتكلم معاها دلوقت لأن فعلا نفسيتها تعبانه لما ببتعب رحمه بتحب العزله
$$$$$$$/
نرجع لندا ووليد عز ال بدأ يتاقلم ع الوضع الجديد وأنه لازم يشوف ندا ومستمتع بالكلام معاه وبالفعل اتغير والفضل بعد ربنا يرجع لندا لاخدت كل حياته وقلبه بيحاول يعبرها عن مشاعره بس هي بتصده وف نفس الوقت هي حاسه بيها لانها زكيه ولمحاه زي أختها
$$$$$$$$
نروح لحته القشطه ال شقلبت كيان عادل خالص واتحجبت كمان وداليا كمان اول ماشافت بنتها كدا اتحجبت هي كمان وأغلبية وقتها مع الحجه عليه بتكلمها عن الدين لأن الحجه عليه بتسمع دروس دين كتير ويمكن دا ال خلاه بناتها يطلعوا كدا وابنها كدا الأساس ف الدين وتربيه الأطفال عليها بتكون الوالدين الأم والأب
$$$$$$$
بدأت ترجع الحياه نوعا ما مع وائل وهند بس بردو زعلان منها لأنه حظرها اكتر من مره بس بردو دي بنت قلبه وكلنا بنغلط ودا شئ وارد
$$$$$$$$$$$$$$
نرجع للمجرم ال اتمسك ف المستشفي بيحاول يقتل عادل بعد التحقيقات عرفوا أن محمد هو ال واره الموضوع دا كله وجاري البحث عن محمد بس محمد هرب
رحمه اول مارفعت
رحمه:-كنت حاسه والله
عادل:-والله انا معارف هو عايز ايه
رحمه:-انت مش فاهم ياقلب اختك هو فاكر أن لو انا وانت موتنا هو سهل يرجع لندا وكله تحت أيده واختك سهل يضحك عليها
ندا:-لا يا رحمه كان زمان إنما دلوقت لا انا اتعلمت
رحمه:-لا يا حببتي مافيش حد بيتعلم الإنسان بيقعد لحد مايموت ويدخل القبر وهو مش متعلم انتي لسه ماشفتيش حاجه انا عايزاكي بس تاخدي بالك كويس جدا الحب دا بيتحس مش أي حد يقولك بحبك يبقي كدا صادق لا دا إحساس هتحسيها ف كل حاجه أولهم ف نظره العيون كأنه بينده عليكي أو انتي نص روحه التاني وكان بيدور عليه الحب الصادق بيتولد من أول لحظه ونظره عيونه بتكون برئيه وطفوليه مش نظره ذئب الحب بيكون إحساس جواك بالشخص دا من قبل حتي ماتشوفه وأول ماتشوفه تحس أن روحك اهي
ندا:-ياسلام ع الكلام
عادل:-من يومك دماغ ياقلب اخوكي انتي
رحمه:-دي حاجه بسيطه ربنا يكرمكم يارب
ندا:-وياتري انتي لقيتي الحب دا
.......__
هنا رحمه سكتت
عادل:-هيثم عايز يتكلم معاكي
رحمه:-وانا مش عايزة وخاتمه خده ادهوله
عادل:-انتي اتجننتي دانتي رحمه أعقل واحده فينا
رحمه:-منا عشان عاقله بقولك كدا
عادل:-هيثم عارف بغلطه بس زعل واتخنق من الكلام ولو فضل كان موت عادل
رحمه:-وبعد مامشي انا رنيت عليه ولا عبرني كان سأل كان اتكلم لينا اد ايه دلوقت
هادل:-أسبوع وماتنسيش كمان ال حصل وهند
رحمه:-ال بيحب عمره مايسيب ولا يشك إنما هو
عادل:-هيثم بيحبك وبيحبك جدا كمان
رحمه:-كلام ال بيحب بصدق عمره مايسيب حبيبه أو يشك فيه
عادل:-وبعدين
رحمه:-ولا حاجه سيبوني لوحدي ممكن
بالفعل خرجوا من عندها وهي بعد أسبوع كامل من محاولات هيثم انه يكلمها وهي رافضة أخيرا خرجت من البيت وراحت ع المكان ال كانت بتقعد فيه الأول وافتكرت كل شئ مضي واستغفرت ربنا كتير بنيه أن ربنا يفك كربها وهي قاعده جه عليها هيثم
هيثم:-وحششششششششششششتيني
رحمه:-مش بترد
هيثم:-عارفك زعلانه بس والله ماذنبي انا...
رحمه:-هه ذنبك امال ذنب مين
هيثم:-انا ادايقت من كلامه واتخانقت ولوفضلت كنت قتلته
رحمه:-كنت فضلت بس ماكنتش قتلته كنت شفت سندي معايا إنما انت ولا عبرتني ولا كأني مهمه عندك
هيثم:-مين قال كدا انتي حياتي كلها
رحمه:-حياتك عندك
انا طلبت من عادل يديك الخاتم بتاعك
هيثم:-خاتم ايه انتي بتفسخي الخطوبة
رحمه:-اكيد لأن انت طلعت كلاااااااااااام
هيثم:-مين ال كلام انا لا يارحمه انا مقدرش أبعد عنك انتي فهمتي هو فحد يقدر يبعد عن روحه انا ماصدقت لقيتها
رحمه:-بقولك ايه لو انت فاهم انك هتثبتني بالكلام دا تبقي غلطان
هيثم:-هههه لا مش بثبتك بس دا حقيقي انا حسيت الحب معاكي وانتي عايزة تحرميني منه
رحمه:-انت ال حرمت نفسك
هيثم:-واديني جيت اهو وطالب السماح
رحمه:-انا رحمه مش سماح
هيثم:-ههههه رحمه وانتي فعلا رحمه ال رحمه ال نزلت عليا من السما عشان ربنا يرحمني
رحمه:-بقولك ايه انا مش بحب الكلام دا وارجع اقولك انه حرام وغلط حتي وقفتك دي معايا حتي لو كنا مخطوبين
هيثم:-خلاص اتجوزيني نكتب الكتاب كفايه كدا
رحمه:-والله نكتب الكتاب مش لما اعرف انك بجد ول....
هيثم:-والله بجد انا بتمني ف كل لحظه انك مراتي عشان اعرف أمسك ايدك اكلمك اشوف وشك احضنك
رحمه:-😯انت بتقول ايه اسكت
هيثم:-طاب اتجوزيني وصدقيني والله مش هتندمي
رحمه:-هههههه هاخد ضمان
هيثم:-وضمانك مدي الحياه لحد ما اموت
رحمه:-بعد الشر عنك
هيثم:-الشر هو بعدي عنك
رحمه:-خلاص انا موافقه ننحدد معاد للفرح
هيثم:'بفرحه بجد
رحمه:'بجد ويلا بقي امشي من هنا انا همشي
هيثم:-طاب تعالي اوصلك
رحمه:'لا انا هتمشي
هيثم:-خلاص هتمشي معاكي
$$$$$$$$$$$$$$$
بالفعل اتمشو مع بعض لحد واصلوا الفيلا ودخل هيثم مع رحمه واتكلمو ف معاد الفرح واتحدد بعد 15 يوم
هيثم:-لا كتيير
رحمه:-لا كويس انا كنت هقول شهر
هيثم:-شهر ايه لا بقااا
رحمه:-يبقي خلاص
هيثم :- مش هتشوفي الفيلا
رحمه:-لا ماما وندا وهند هيقومو بالواجب وبعدين انا واثقه من زوووءك ومش بطلب منك غير حاجه واحده تعملها
هيثم:-اامري
رحمه:-الأمر لله وحده اوضته النوم كنت عايزة فيها زاويه للصلاه
هيثم:-فكرة بردو واحطلك مصحف وكام كتاب ديني
رحمه:-ياريت لأن بعد الجواز انا مش هشتغل
هيثم:-وهو دا المطلوب
رحمه:-انا تعبت وعايزه ارتاح وانت وعادل البركه فيكم اهو
عادل:-ماتقلقيش من أي حاجه
رحمه:-انا مش قلقانه من طول منتا معايا يا قلب اختك ربنا يحفظك ليا ولا يحرمني منك ابدأ مالي هو مالك مافيش فرق بنا وانت ليك نسبه زينا يعني انت مش بتشتغل عند حد ف ملكك يا اخويا
عادل:-ولا منك ياقلب اخوكي
هيثم:-أجيب اتنين لمون
رحمه:-لا مانجا مش بحب اللمون
هيثم :-بس كدا دانتي تامري انا ازرعلك جنينه مانجا لوحدك ياست البنات
رحمه:-تسلملي يارب
عادل:-مش اشبع من اختي قبل ماتروح عندك مالك ياض
رحمه:-الله ومين دا ال يقدر يمنعني عنكم
هيثم:-وانا اقدر احنا أسره مع بعضينا
عادل:-أسرة واطيه
هيثم:-بسيوني بسيوني
عادل:-حازم حازم
رحمه:'يااه ع ال رخامه انتو الاتنين
$$$$$$$$$$$$
معلش نرجع شويه وراه فاكرين 10 مليون ال جابهم هيثم لرحمه رحمه اكيد ساعدت الناس المحتاجة تعرفو عملت ايه .......
دا ال هنعرفو في الجزء التاني بإذن الله
$$$$$$$$$$$$$$$
بالفعل هيثم عمل ال طلبته منه رحمه وهو الزاوية بتاعت الصلاه وخلاها تحفه وشافت الفيلا والدتها وندا وطبعا رحمه عروسه إليها جهاز وف الصعيد ممنوع الواحده أنها تروح بيت جوزها قبل الفرح دا من العادات والتقاليد ورحمه اتمسكت بالعادات دي
وهيثم فرش الفيلا احلي فرش لاجمل عروسه وكله مستني يوم الفرح ع نار طبعا وأولهم هيثم
بس رحمه قلبها مقبوض مش عارفه ليه مش عارفه تفرح ترجع تاني وتقول دا بس عشان اتعودت ع الحزن بس خير خير يارب
اقنعت رحمه هيثم أنها يوم الفرح هتروح عند دعاء كان رافض هيثم بس هي اقنعته قالتله أنها مالهاش ذنب ودي غلبانه جدا
وراحت بالفعل رحمه عند دعاء بس ف اليوم دا دعاء ما اخدتش ولا زبونه واحده عشان رحمه تاخد رأحتها ومحدش له دعوة بيها بس أثناء ماهم موجودين ف السنتر جت عليهم بنت فلاحه صغيرة اسمها هنيه جايبه فستان ابيض بتاع فرح بسيط جدا وجايه عشمانه ف دعاء ف السنتر بس دعاء رفضت وأثناء الحديث سمعتهم رحمه اتدخلت ف الموضوع
رحمه:-مالك يا دعاء مش كدا البت غلبانه
دعاء:-لا يارحمه النهاردة يومك انتي وبس
رحمه:-معلش دي غلبانه وحسابها عندي
دغاء:-بردو لا
هنيه:-شالله يخليكي ياست هانم انا عرفت انك بتعملي للناس الغلابة ال زيي ببلاش
رحمه:-لا ماتعملش ببلاش بحقها بس تعملك
دعاء:-لا يارحمه لا بقولك
رحمه:-ولو قولتلك عشان خاطري
دعاء:-وخاطرك كبير عندي
رحمه:-يبقي خلاص ادخلي ياهنيه
هنيه:-الله يخليكي ياست هانم انت اسمك ايه
رحمه:-هههههه اسمي رحمه
هنيه:-الله اسمك رحمه وانتي رحمه اتفضلي ياهانم
رحمه:-ايه دا
هنيه:-ديت شكليته انا جبتها معايا عشان اوزع ع البنات ال هنا
رحمه:-يااااه دانا بموت فيها ومن ايدك كمان هتبقى احلي
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
نرجع لهيثم العريس هو طبعا أجمل عريس ببدلته البيضه والكارفت السودة والعيون ال لسه ماستوتش والشعر البني السايح وآرا وبيظبط ف نفسه وأصحابه معاه عريس مستني عروسته أخيرا اليوم ال أتمناه مع رحمه اهو جه وهو موجود في اوضته النوم عملها مفاجأة حلوة تليق برحوووووووووم هنا بس هقدر أمسك ايديها من غير تحفظ هنا بس هشيل نقابها وأقدر اشوف وشها وبص ف حريه لعيونها هنا بس هقدر وأقدر. .........وأقدر. .......وأقدر. .....
وحاجات
أتمناها
وأخيرا جه معاد العريس ماهيروح يجيب عروسته ويتصور معاها زي أي عريس فرحته ماتتقدرش خصوصا لو كان عن حب جهز عربيته وهو ووائل وعادل ووليد معاه وأصحابه كلهم واتجه ع السنتر عند دعاء
وقفت الزفه عند السنتر ودخل العريس يجيب عروسته عشان المأذون مستني يكتب الكتاب
دخل هيثم وصحابه السنتر مافيش حد دورو ف كل مكان مافيش لقيوا دعاء هي والبنات ال معاها ف اوضته ومتكتفين ومغمي عليهم
ورحمه مافيش
هيثم اتشل مكانه
وائل اتصل بالشرطة والأسعاف
عادل زي المجنون بيدور ع أخته حصلها ايه وراحت فين
وأخيرا جت الشرطه وفقوا دعاء وال معاها لقيهم تحت تأثير منوم فعال
دعاء:-رحمه رحمه
عادل:-مسكها اختي فين اختي فين
دعاء:-كانت هنا هي فين
وائل:-ايه ال حصل
دعاء:-معرفش معرفش حاجه وقعدت تعيط
$$$$$$ $$$$$$$$
شويه وفون هيثم رن
فتح يشوف مين
لعل وعسى
هيثم:-مين ......ايه ......جثه
وراح وقع الفون من ايدة
وائل :-ف ايه ياهيثم هيثم مسك الفون ايوة انا المتر وائل الحسيني ف ايه
...... ايه ......جثه ... طاب احنا جاين حالا
عادل: جثه مين انتو بتتكلمو عن ايه فين اختي
رحمه يا رحمه انتي فين ياقلب اخوكي رحمااااااااااأاااااااااااااااااااااه
$$$$$$$$
هنعرف الجزء التاني ايه ال حصل لرحمه
من غير شتيمة والنبي ف شويه ملاحظات كدا
انا ماكتبتش كتب كتاب هيثم ورحمه لأن الجزء التاني ف حاجات كتير جدا هتحصل لرحمه وماتنفعش تكون ع ذمة هيثم
انا زودت أعداء رحمه وهو جمال عشان هنعرفو ع حققته ف الجزء التاني
زودت عدواة رانيا لرحمه بس رانيا هتقع ف شر اعملها وال هتعملو مع هيثم
محمد:دا حكايته حكايه بس صدقوني مهما الظلم يطول لازم شمس الحق تظهر وهتظهر ع رخمه وهيثم ف الجزء التاني الحب النقي الطاهر بيواجه صعوبات ومشاكل كتير وف منه ال بيفشل بس أبطال روايتنا متماسكين وعايزين حبهم يدوووووووووم
مش من كلمه هتقتل الحب دا
الحب طفل صغير وانا بكبره
$$$$$$$$$$$$
النهارد مافيش توقعات غير توقع واحد بس ايه ال حصل لرحمه
$$$$$$$$
انتظرووووووووووووووووني
ف الجزء التاني من عشقت منتقبه
أبطال كتير هتظهر وحكايات كتير هتتولد وكل شئ له آخر ولكل ظالم نهايه
دمتم بخير
استودعكم الله
مين عاوز الجزء الثاني من الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق