القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عدوى أصبح حبيبي بقلم دودا حوده كامله جميع الفصول مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله


#عدوي أصبح حبيبي 

#الحلقه الأولي 

#بقلم دوداا حوده 

هو المفروض اننا نختار اي اللي قلبنا اختاره ولا اللي انكتب علينا انا شيماء متجوزه بقالي سنه بس انسه هنعرف كل شي دلوقتي بس انا قلبي وجعني اوي لاني مش عارفه اختار صح تعالو احكي ليكم حكايتي 

انا شيماء مذيعه في الراديو كان اسعد يوم لما سالم جه وقالي انو بيحبني هو مذيع زميلي وكنت مروحه فرحانه جدا 

شيماء :ماما حبيبتي عامله اي 

الام :وطي صوتك عندنا ضيوف 

شيماء : ومن امتي واحنا مش عندنا ضيوف 

الام :طيب ادخلي يلا دخلي الشاي علشان رجلي وجعاني 

شيماء :الف سلامه عليكي يا بطه 😘😘

الام :الله يسلمك يا حبيتي ودخلت شيماء 

شيماء :مساء الخير يا بابا 

الاب :تعالي يا حبيبتي 

شيماء :اهلا مساء الخير 

مازن :مساء الخير ازي حضرتك 

شيماء :بخير بعد اذنكم 

الاب :خدي هنا تعالي انتي مش كنتي عامله تقولي أن القناه عندك عايزه تستضيف مدكور ابو العزم 

شيماء :كان حلم وراح 

مازن : اشمعنا 

شيماء :راجل جزمه

الاب :بتقولي اي 

مازن :خليها تكمل مالو 

شيماء :تنك اوي ومغرور كده في نفسه 

الاب : اعرفك مازن مدكور ابو العزم 

شيماء :بس راجل سكره 

مازن : هههههههههههه 

شيماء :اه يعني هو فاضي يطلع في برنامج وكمان راديو اي التافهه دي انت هنا ليه 

الاب : يابت 

مازن انا هنا علشان عمي عبد العزيز قالي أن نفسك بابا يطلع معاكو وانا يعتبر ياستي مدير أعماله 

شيماء :ايوه يعني هتعمل اي 

مازن :اديني رقمك وعرفني كل حاجه واتس اب وانا باذن الله هحدد ميعاد معاكي 

شيماء :اه تمام اوي بعد اذنكم 

الاب :اتفضلي 

ودخلت شيماء الاوضه واتصلت ب سالم 

سالم :تصدقي ليكي عندي خبر حلو وكنت هتصل بيكي علشان اقوله 

شيماء :وانا كمان 

سالم :طيب قولي 

شيماء مدكور ابو العزم 

سالم :فكك مش هيجي 

شيماء :كلها يومين ويبقي عندنا 

سالم :عندكوا فين 

شيماء :عندنا في القناه 

سالم :بتهزري ازاي 

شيماء :ابنه قاعد مع بابا برأ

سالم :مازن باشا 

شيماء :انت تعرفوا 

سالم :حد ميعرفش مازن ده مشهور ومعروف جدا انتي اي يابنتي مش عايشه في الدنيا 

شيماء :طيب اي بقي اي الخبر اللي عندك 

سالم :لا مش وقته بقي خلني أرتب للبرنامج سلام 

شيماء :سالم الو ينفع كده 

وبعدها بيومين 

مازن :ازيك يا انسه شيماء 

شيماء :بخير الحمد لله امال فين مدكور بيه 

مازن :جاي في الطريق 

شيماء :تمام 

مازن :انتي شريكه في القناه هنا 

شيماء :لا طبعا مذيعه بس 

مازن :اصل شيفاك مهمته اوي بالموضوع ده 

شيماء :بحب شغلي اوي 

مازن :حلو اوي استيل لبسك 

شيماء :شكرا بعد اذنك 

مازن :اتفضلي 

شيماء :سالم اي الاخبار 

سالم :تمام قلقان جدا 

شيماء :انت قدها وجه مدكور وكانت حلقه جامده 


وفي شيماء في بيتها 

شيماء :بجد فرحانه اوي يا سالم 

سالم :هتبقي ضربه جامده للقناه 

شيماء :باذن الله يا حبيبي اي رايك في الطقم اللي كنت لابساه انهارده 

سالم :انا كنت شايف قدامي يا شيماء ارجوكي انا هموت وانام 

شيماء :طيب انا عايزه اتكلم معاك 

سالم :بكره يا شوشو معلش يا حبي 

شيماء :ماشي يا قلبي تصبح على خير 

سالم :وانتي من اهله وقفلت لقت مازن بيرن عليها 

شيماء :ده عايز اي ده الو ايوه يا استاذ مازن 

مازن :تمام اوي حضرتك 

شيماء :خير في حاجه 

مازن : ابدا بس كنت عايز اخد رايك في حاجه 

شيماء :خير 

مازن :بفكر افتح قناه راديو ومحتاج شريك يكون فاهم 

شيماء :ايوه يعني حضرتك عايزني اكلمك صاحب القناه يشوف لحضرتك شريك 

مازن :انتي الشريك يا شيماء 

شيماء :بتقول اي 

مازن :مش هلاقي حد احسن منك 

شيماء :الموضوع مش سهل كده زي مانت فاكر 

مازن :ليه ممكن نتقابل ونعمل دراسه جدوى 

شيماء :اه بس زميلي سالم هيكون معانا 

مازن :موافق وتاني يوم راحت وقالت ل سالم 

سالم :بتتكلمي بجد 

شيماء :انا خايفه 

سالم :انتي فاهمه يعني اي نكون شركا 

شيماء :مش عارفه ليه مش برتاح ليه 

سالم :احنا هنسبه المهم نكبر يا شوشو 

شيماء :خالص هنتاقبل معاه انهارده 

سالم :موافق وبعد ما خلصوا 

شيماء :مالك يا سالم 

سالم :مش مرتاح ليه 

شيماء :ليه بس كلامه منطقي جدا 

سالم : نظرته ليكي غريبه اوي 

شيماء : يعني اي مش هنكمل 

سالم :مش عارف 

موبيل شيماء رن 

شيماء :الو ايوه يا بابا 

الاب :تعالي دلوقتي عايزك 

شيماء : حاضر 

سالم :فيه اي 

شيماء :بابا عايزني لازم اروح 

سالم :ابقي طمنيني 

شيماء : حاضر ماشي وروحت 

الاب :تعالي يا قلبي 

شيماء :خير يا حبيبي الله استاذ مازن مقولتش أن حضرتك جاي 

الاب :مازن طالب ايدك يا شيماء 

شيماء ؛نعم لا طبعا 

يتبع


 #عدوي أصبح حبيبي 

#الحلقه الثانيه 

#بقلم دوداا حوده 

مازن : بعد اذنك يا عمي انا عايزه امشي

الاب : اقعد هنا يا مازن دقيقه واحده تفضلي قدامي على الاوضه

شيماء : حاضر يا بابا

ودخلت شيماء مع باباها

الاب : في احد يكلم بالطريقه اللي انت كلمتها دي حتى لو انتي مش موافقه

شيماء : حضرتك اللي فاجئتني

الاب : ممكن اعرف حضرتك رفضه ليه

شيماء : لاني مش بحبه

الاب :والله في حاجه اسمها فتره خطوبه تتعرفوا على بعض فيها

شيماء : بابا لو سمحت ما تغصبيش على اكثر من كده

الاب : لينا كلام بعدين خليك هنا

وخرج الاب 

مازن : انا اسف والله انا ما كنتش عايزه اسبب اي مشاكل

الاب : ما فيش مشاكل انت عارف ان البنات بتتكسف

مازن : هستنى رد حضرتك علشان اقدر اجيب بابا 

الاب : باذن الله يا حبيبي

مازن : مع السلامه

الاب : الله يسلمك

ومشي مازن ودخل الاب لبنته 

شيماء : بابا حضرتك على طول مديني حريتي وانا مش عايزه اتجوز مازن

الاب : طب ممكن افهم دي مازن انسان محترم ومتعلم واي بنت تتمناه

شيماء : بصراحه لي يا زميل في الشغل عايز يجي يقابل حضرتك

الاب : وهو ما جاش ليه

شيماء :بصراحه انا مكنتش عايزاه يجي دلوقت لما علي قال لي جيب الشقه

الاب :شقه واحده هتعيش في فيلا وتعدي عربيتها والقناه الراجل وهو فتح حالك وباصه شقه

شيماء : بابا انا حاسه ان انا اكون مرتاحه مع سالم

الاب : خلي يجيء من يوم الخميس الجاي

شيماء : بجد يا بابا حضرتك موافق

الاب : ما قلتش موال بس خليه يجي يقعد معايا 

شيماء : يا حبيبي يا بابا وماشي بابا هو خرج وساب لها الاوضه واتصلت شيماء ب سالم 

شيماء : الو ايوه يا سالم ازيك عامل ايه

سالم : حبيبتي يا شوشو الحمد لله كويس

شيماء :سالم انا كلمت بابا على موضوعنا ان هو مستنيك يوم الخميس الجاي

سالم : شيماء انت جننتي مش انا قلت لك مش هينفع دلوقتي

شيماء : عارفه والله بس انت مش عارف ايه اللي حصل

سالم :شيماء انا ما بحبش الطريقه دي انا قلت لك مش هينفع اجي اتقدم اللي على الاقل ما يكون معيا الشقه بتاعتي

شيماء : مازن مدكور جه اتقدم ليا 

سالم : انت بتقولي ايه مازن مدكور عايز اتجوزك

شيماء : ايوه جئت لقيته قاعد مع بابا

سالم : وانت عايزه تقنعيني اللي باباك هيوافق بيه ويرفض  مازن

شيماء : ده اللي حصل

سالم : لا طبعا ابوك عايز يطلعني صغير قدام نفسي

شيماء : انت بتقول ايه يا سالم لا بابا مش كده طبعا

سالم :انا عارف يا شيماء باباكي بيفكر في ايه وانا مش هاقدر اجي اتقدم دلوقتي على الاقل لما اكون واقف على رجلي

شيماء : سالم مطلعنيش صغيره قدام بابا  مش هينفع

سالم : القرار قرارك ومش يجوزوكي غصب عنك يعني

شيماء : بس انت لو ما جيتش زي ما هو ما قال مش هيوافق عليك ابدا

سالم : شيماء انا عالاقل اديني سنه

شيماء : طيب تعالي نتكلم مع بابا وبعدين نشوف موضوع السنه  ده

سالم : ماشي يا شيماء حاضر جاي

شيماء : حبيبي بتتكلم بجد ربنا يخليك لي وما يحرمني منك ابدا

سالم : والله يا شيماء انا بحبك جدا

شيماء : مش اكثر مني بس احنا كده هنعمل ايه في موضوع القناه

سالم : مش فاهم قصدك ايه

شيماء :سالم احنا نشتغل معاه واحنا مخطوبين وهو كان عايز يخطبني

سالم : حبيبتي ده شغل بيزنيس  ولا زي ده كل اللي هامه  البيزنيس وبس

شيماء : انا شايفه ان ما ينفعش نكمل معاه 

سالم : طيب والعقود و الشرط الجزائي هنعمل فيه ايه

شيماء : مش عارفه تعال بس وقابل بابا بعد كده نبقي نفكر 

سالم : حاضر يا شيماء 

وتاني يوم في القناه شيماء مكنتش عايزه تقف معاه مازن خالص 

مازن : مالك يا شيماء في ايه

شيماء : ابدا ما فيش بس البرنامج بتاعي دلوقت وعايز احضر له

مازن : شيماء انا عايزك تشتغلي على طبيعتك عادي ولو مش موافقه على طلبي انا مش هتضايق

شيماء : بجد انا مش بفكر في الارتباط دلوقتي 

مازن : وانا ما عنديش اي مشكله يا شيماء 

شيماء : طيب بعد اذنك عشان البرنامج بتاعي

مازن : تفضلي

وكان واقف سالم بعدين وشايف مازن وهو واقف معاها 

سالم : خير في ايه

شيماء : مش فاهمه قصدك خير في ايه

سالم : بطلي استعباط يا شيماء واقفه معه ليه

شيماء : علشان كده قلت لك مش هينفع نكمل في الشغل معاه 

سالم : وهو انت ما ينفعش تبقى محترمه

شيماء : سالم انت بتقولي انت ازاي تغلط فيا

سالم :مش عارفه بقي 

شيماء :طيب بعد اذنك لان لازم اقدم البرنامج دلوقتي 

سالم : برحتك ويوم الاربع فضلت شيماء ترن علي سالم مش بيرد 

شيماء : لا اكيد مش هتعمل في كده يا سالم

ودخل باباها 

الاب : ايه العريس جاي بكره

شيماء : ايوه طبعا يا بابا جاي

الاب : امال ما لك فيك ايه

شيماء : ابدا متوتره شويه بس

الاب : ماشي يا حبيبتي تصبح على خير

شيماء : وانت من اهل الخير

وتاني يوم فضلت شيماء داخله خارجه علي الأوضه تتصل ب سالم 

شيماء : ارجوك يا يا سالم ماتصغرنيش  قدام بابا

الاب :اي فين سالم 

شيماء :مش عارفه موبيله مقفول 

الاب :كنت واثق من كده 

شيماء :يابابا بس ...

الاب :انا رايح اتغدا جايه ولا اي 

شيماء : حاضر وخرجت وعدا اسبوع وسالم مش بيروح الشغل 

مازن :امال فين سالم 

شيماء:مش عارفه فين 

مازن :طيب احنا لأزم نجيب حد يقدم البرنامج مكانه 

شيماء :لو عملت كده انا كمان همشي 

مازن :شيماء مينفعش يغيب كده ومحدش يعرف حاجه عنه حتي عنوانه محدش هناك في الشقه 

شيماء :انا خايفه يكون حصل ليه حاجه 

مازن :خير باذن الله 

وعدا شهر وهي متعرفش عنه حاجه 

وفي يوم 

الاب : ها شيماء مازن كلمني في الموضوع ثاني هاعمل ايه

شيماء : يا بابا انا مش عايزاه

الاب : قولي انت كنت عايزه اعمل ايه ما هو باعك وسابك

شيماء :بابا لو سمحت 

الاب :انا هقول لمازن يجي هو وأهله 

شيماء : اللي تشوفه يا بابا 

والخطوبه كانت شهر بس وفي يوم الفرح 

تلفون شيماء رن رقم غريب وهي في الكوفير 

شيماء :الو ايوه مين 

سالم :انا سالم يا شيماء 

شيماء :سالم انت فين 

سالم :طلعوا عليا ناس ضربوني وخدوا الموبيل والحاجه ولسه يادوب فائق من يومين 

شيماء :يا حبيبي انا قولت عمرك ما تبعني 

سالم :عايز اشوفك يا شيماء والنبي 

شيماء :سالم انا .......

يتبع 

علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير هنزل جزيئن بليل


#عدوي أصبح حبيبي 

#الحلقه الثالثه 

#بقلم دوداا حوده 

سالم :مالك فيكي اي

شيماء :انا فرحي انهارده 

سالم :بتقولي اي ازاي يعني ااااه 

شيماء :والله انا افتكرتك بعتني 

سالم :علي مين يا شيماء 

شيماء :مازن ☹️☹️

سالم : صحيح ايه السؤال الغبي ده ما انا لازم اعرف طبعا أن  انتي هتبعيني  وتشتريه هو

شيماء : لا والله الموضوع مش كده

سالم : خلاص يا بنت الناس انت  واحده متجوزه دلوقتي مينفعش اتكلم معاكي 

شيماء:الو الو سالم 

وفي بيت سالم كان قاعد مع صاحبه عماد 

عماد :انت اي يا اخي مش خد قرشين كويسين من مازن علشان تبعد عنها 

سالم :البحر يحب الزياده 

عماد :وافرض سابت الفرح علشانك 

سالم : مش شيماء شيماء بتحب أهلها اوي وصعب أنها تعمل ليهم فضيحه 

عماد :وناوي علي اي 

سالم :هرسم دور الضيحه 

عماد :وبعدين 

سالم :هاخد منها فلوس علي قد مقدر 

عماد :هو انت خد من مازن ده كام 

سالم :اشمعنا 

عماد :بفكر نعمل مشروع سوا 

سالم :لا انا مش بتاع مشاريع 

عماد :طيب عايز افهم بقي هو قالك اي بالظبط 

             #فلاش باك #

سالم واقف بيلبس قدام المرايا علشان يروح لشيماء والباب خبط وفتح سالم 

سالم :استاذ مازن اتفضل 

مازن :عايز اتكلم معاك كلمتين 

سالم :اكيد اتفضل 

مازن :انت بتحب شيماء اكتر ولا الفلوس 

سالم :وليه السؤال ده 

مازن :يعني انت رايح دلوقتي  تخطب شيماء وممكن باباها ما وافقش

سالم : وبعدين

مازن : هتمشي من عندها يا عيني وانت مكسور

سالم : شيماء بتحبني وهتفضل جنبي

مازن : الجوازه دي انا مش هاعمل ان هي  تكمل بس ضامن أن يكون معاك مليون جنيه دلوقتي 

سالم : انت بتقول ايه

مازن : ابو شيماء كلمني وانا ان هو يقعد معك بس كده بس مش هيوافق عليك تاخد مليون جنيه دلوقتي ومتروحش ولا تروح وتترفض وميبقاش معاك جنيه 

سالم : الحب اقوي من كل شي 

مازن : هههههههههههه حلو كلام المسلسلات ده 

سالم :انت عايز اي بالظبط 

مازن :تبعد عن شيماء خالص 

سالم :مقابل مليون جنيه

مازن :ايوه صح كده 

سالم :لا مش موافق 

مازن :برحتك بس عايز اسمعك حاجه قبل ما تروح واتصل ب ابو شيماء

ابو شيماء :الو ازيك يا مازن بيه 

مازن :بيه اي يا عمي انا قريب اوي هكون جوز بنتك 

ابو شيماء:باذن الله 

مازن:العريس جه 

ابو شيماء:لا لسه ويارب ما يجي علشان مكسفوش قدمها 

مازن :انت برضه مصمم علي اللي في دماغك 

ابو شيماء:والله الموضوع بعيد عنك انا مش مرتاح ليه اصلا وكده كده انا مش عايزه 

مازن :تمام لما يجي ويمشي عرفني 

ابو شيماء : حاضر وقفل السكه معاه 

مازن :عايز تروح برحتك 

سالم :استني طيب موافق اخد الفلوس 

مازن :قولنا كده من البدايه 

سالم :موافق بس مش شيك 

مازن :تمام تعالي معايا البنك خدهم 

سالم :ماشي وراح البنك 

مازن :شريحه موبيلك 

سالم :خد الموبيل كله مش عايزه 

مازن :وامضي عالوصل ده 

سالم :ده اي ده 

مازن : مانت ممكن تروح تقولها 

سالم :لا طبعا مش هعمل كده وهبعد عنها خالص 

مازن :الوصل ده هتاخدو يوم ما اتجوز شيماء 

سالم :وانا اضمن منين انك مش تروح تقدمه دلوقتي 

مازن :ليه ناقص فلوس يعني علشان اعمل كده 

سالم :لا بس ممكن تحب انك تحبسني 

مازن :ولا مكانتي ولا اسلوبي يخليني اعمل كده 

سالم :ماشي ومضاه عالوصل 

                        #رجوع 

عماد :يخربيت عقلك 

سالم :انا كده كده كنت عارف اني هترفض 

عماد :بس مازن ده مش سهل ولو عرف انك بتكلم مراته مش هيسكت 

سالم :هيعمل ايه يعني 

عماد :بلاش تلعب بالنار 

سالم :لو حصلت منك مش هيحصل كويس 

عماد :انت عبيط يا جدع ده انت اخويا 

سالم :ماشي وانا مش هنساك 

عماد :حبيبي 

وفي الفرح راح مازن طلع الاوضه بتاعت شيماء في الاوتيل 

مازن :اي القمر ده 

شيماء :شكرا 

مازن :انا بحبك اوي والله 

شيماء :يلا ننزل

الاب :ربنا يحميكي من العين 

شيماء :بابا 

الاب :مالك 

شيماء :مافيش حاجه وفضلت تكلم نفسها اي اللي انا عملته ده صحيح سالم لا يمكن يبعني 

مازن :مالك يا شيماء 

شيماء : ابدا مافيش حاجه انا ليه مش صبرت ياربي 

مازن :شيماء انتي بتعيطتي 

شيماء :انا عايزه اروح الحمام 

مازن :طيب قومي 

الام :شيماء انتي كويسه 

مازن :روحي معاها الحمام 

الام :طيب قولي فيه اي 

شيماء :حاسه بنغزه في قلبي 

الام :الف سلامه عليكي يا حبيبتي ودخلت الحمام فضلت وافقه قدام المرايا وكانت فيه واحده منتقبه عامله تبص عليها 

شيماء :في حاجه 

رفع النقاب شويه وكان سالم 

شيماء :بصت بفرحه 

سالم شارو علي مامتها 

شيماء :ماما في الأوضه فوق شنطتي فيها مسكن عايزه ضروري 

الام :مش عارفه نصيبك عامل ليه كده يابنتي وخرجت وقفلت باب الحمام من جوا 

شيماء :سالم حبيبي واترمت في حضنه 

سالم :انا مش بقدر اتحرك وجيت علشانك 

شيماء :انت عرفت المكان منين 

سالم :فرح حد مشهور كده لازم ينزل في الجرنال 

شيماء :تصدق والله ما اعرف 

سالم :انا مقدرش ابعد عنك يا شيماء والله بحبك 

شيماء :حبيبي والله وانا 

سالم :انتي بتاعتي انا وبس 

شيماء :متخافش مش هيلمسني 

سالم : خدي بالك من نفسك

شيماء : حاضر 

وحد خبط عالحمام 

شيماء :ادخل اي حمام بسرعه 

سالم : حاضر وفتحت 

الام:قافله ليه 

شيماء :كنت بعدل الفستان 

الام :عامله اي 

شيماء :في اي 

الام :الوجع اللي في قلبك 

شيماء :اه اه راح خلاص يلا بينا 

الام :مالك فيكي اي 

شيماء :مينفعش اتاخر اكتر من كده 

الام :مش مرتاحه ليكي يا شيماء 

شيماء :يلا بقي 

وخرجت شيماء 

مازن :عامله اي دلوقتي 

شيماء :تمام الحمد لله وخلص الفرح وطلعت شيماء الاوضه 

مازن :الف مبروك يا عروسه 

شيماء الله يبارك فيك 

مازن :انا بجد يا شيماء بحبك اوي 

شيماء :اشمعنا أنا 

مازن :بتقولي اي 

شيماء :اكيد قبلت بنات احلي مني اشمعنا أنا 

مازن :القلب وما يريد يا شيماء 

شيماء : ماشي وقرب عليها شيماء انت هتعمل اي 

مازن :مالك فيكي اي 

شيماء :بقولك اي انا لسه مخدتش عليك مافيش حاجه هتحصل بينا دلوقتي 

مازن :انتي بتهزري صح 

شيماء :بقولك ابعد عني وزقت مازن بعيد عنها 

يتبع 


#عدوي أصبح حبيبي

#الحلقه الرابعه 

#بقلم دوداا حوده 

مازن : مالك يا شيماء في ايه

شيماء : قلت لك انا لسه برده مش متعوده عليك

مازن : بس انا جوزك 

شيماء : على الورق بس

مازن : لا مش مصدق انت بتقولي ايه

شيماء : انت عارف ان انا مش بحبك

مازن : ليه شيماء كده مع ان انا بموت فيكي

شيماء : دي مشكلتك انت مش مشكلتي انا 

مازن : طب تعالي اقعدي عايزك

شيماء : اتفضل

مازن : سالتني كذا مره اشمعني انت اللي انا تقدمت لها

شيماء : وانت قلت القلب ومايريد 

مازن: انا هاقول لك السبب الحقيقي شيماء

انا كنت بحب بنت عمي قوي بنت عمي فيها شبه منك كبير جدا وهي كمان بتحبني وعشان مشاكل العيله والميراث والفلوس بعدنا عن بعض

شيماء : يعني انت متجوزني بس عشان تشبه حبك القديم

مازن : وعشان قلبك طيب كمان

شيماء : بجد يا مش انا انا مش باحبك والله العظيم انا اقدر احبك جدا بس انا بجد والله مش عارفه احبك

مازن : تمام يا ستي ايه رايك نبدا الخطوبه من اول وجديد

شيماء : ده ازاي يعني مش فاهمه

مازن : يعني هنبقي مخطوبين وعارف اني هقدر اخد قلبك 

شيماء :مازن بس....

مازن :اسمعي كلامي انا بجد متجوزك علشان بحبك ومش هكون فرحان انس عايش مع وحده مش بتحبني 

انا هسبلك الاوضه نامي فيها وهحجز ليا اوضه 

شيماء :هو ينفع 

مازن :اي حاجه انتي عايزها تنفع 

شيماء :بجد شكرا ليك 

مازن:والله انا عايز قلبك قبل جسمك 

شيماء :😊

مازن:في حد لما بيتكثف بيبقي قمر كده وساب الأوضه وخرج واتصلت شيماء ب سالم 

سالم :الو ايوه يا حبيبتي عامله اي 

شيماء :تعبانه من غيرك والله 

سالم :هو انتي ازاي بتكلمني 

شيماء : عالشانك اعمل المستحيل 

سالم :لا بتكلم بجد ازاي 

شيماء :قالي هسيب ليكي الاوضه ومش هيحصل حاجه بينا الا لما تحبني 

سالم :شيماء انتي مش هتبعني صح 

شيماء :ولا اقدر والله ربنا يعلم بحبك ازاي 

سالم :مش عارفه انا بتعذب من غيرك ازاي 

شيماء :حبيبي ربنا يخليك ليا 

ودخل مازن الاوضه 

مازن :انتي بتتكلمي في الموبيل 

شيماء :اه قولت اكلم صحبتي اميره 

مازن :ازاي يا شيماء الاتفاق اللي اتفقنا عليه لازم يكون بيني وبينك مينفعش حد يعرف بيه 

شيماء :متعرفش اميره دي دي زي اختي والله 

مازن :اسمعي كلامي معلش 

شيماء :حاضر انت جيت ليه تاني 

مازن :قولت اخد بيجامه 

شيماء :تمام 

مازن :احنا مسافرين بكره تايلاند 

شيماء :ليه بقي 

مازن :المفروض أن احنا في شهر العسل وبابا كان حاجز لينا 

شيماء :انا شيفاه أن ملوش لازمه 

مازن :اللي يريحك 

شيماء :لا خالص نسافر 

مازن: انا عايز اعمل اللي يريحك 

شيماء :خلاص علشان بابا ميقولش حاجه 

مازن :شكرا ليكي انك خايفه علي شكلي 

شيماء :تصبح على خير 

مازن:وانتي من اهل الخير 

وخرج وساب الأوضه 

شيماء :اي ده انت لسه علي التلفون 

سالم :ما جيب اتنين ليمون بقي 

شيماء :في اي يا سالم 

سالم :هو قالك خلاص مش لازم سفر غيرتي كلامك ليه 

شيماء :مينفعش يا سالم راعي برضه ان  هو سيبني براحتي 

سالم :ماشي تصبحي علي خير 

شيماء :اقسم بالله لو قفلت السكه ما هرد عليك تاني 

سالم : عايزاني اسمع الكلام ده وبقى عادي

شيماء : سالم ارجوك قدر موقفي انا ما كل حاجه اقوله لا 

سالم :هتوحشيني 

شيماء :وانت كمان اوي 

سالم :تصبحي علي خير 

شيماء :وانتي من اهل الخير 

عماد :انت بجد بتحبها 

سالم :اه طبعا مش هي اللي هتجبلي بيضه دهب 

عماد :،انا بتكلم بجد 

سالم : احب مين انا بحمد ربنا ان انا متجوزتهاش دي واحده بتخون جوزها معيا 

عماد : بس هي بتحبك

سالم :البت لمحترمه ما تعرفش حد على جوزها حتى لو جوزها في ايه

عماد : ابعد عن سالم احسنلك 

سالم : وانت مالك متضايق ليه كده

عماد :لاني بتحبك بجد ولو هي بتعمل كده بتعمل كده عشان بتحبك فاكره ان انت فعلا انسان مظلوم يا عيني كنت عامل حادثه

سالم :تخيل الموقف ده حصل  مع اختك لو اختك كانت بتحب واحد وعمل حادثه دي ولا ما عملش ترضى ان هي تتجوز واحد و يوم دخلتها تكلم واحد ثاني

عماد : احنا مش ملائكه يا سالم

سالم : رد على سؤالي لو عرفت ان اختك بتعمل كده هتعمل ايه

عماد : قبل ما حاسب اختي هحاسب الشخص اللي عمل معه كده

سالم :انا راجل ما يعجبنيش حاجه ممكن اتجوز مره واثنين وثلاثه واربعه انما الواحده ما ينفعش تتكلم واحد علي  جوزها

عماد : انت متعلم اه بس ولا تفهم اي شيء

سالم : اه انا متعلم بس من الصعيد عندنا عيب اصلا واحده تكلم واحد حتى لو كان هيجي يخطبها

عماد :انا بقولك الموضوع ده اكيد آخرته هتكون سودا 

سالم :تصبح علي خير 

وتاني يوم خبط مازن علي شيماء 

مازن :جاهزه 

شيماء :اه جاهزه احنا مش هنعرف بابا أننا سافرنا 

مازن :انا عرفته من بدري 

شيماء :طيب سالك عليا 

مازن :اه وقولته بتاخد دش ولما تخرج هتكلمك 

شيماء :تمام ماشي 

مازن :اي القمر ده 

شيماء :مازن 

مازن :انا قولت حاجه انا بوصفك بس 

شيماء :طيب يلا بينا 

مازن :اتفضلي ونزلت وفي العربيه جلها رساله من رقم غريب 

الرساله :ابعدي عن سالم احسنلك سالم بيعلب بيكي 

مازن :مالك يا شيماء شكلك عمل كده ليه 

شيماء :معلش انا حاسه اني تعبانه اوي 

مازن :تحبي نروح مستشفي 

شيماء :لا لا انا عايزه ارتاح انهارده بس 

مازن :بس انتي شكلك قلب لما مسكتي الموبيل 

شيماء :خالص انا حسيت اني تعبت بس عايز الموبيل اتفضل 

مازن :انا عندي ثقه فيكي كبيره 

شيماء :ممكن نروح بقي 

مازن : حاضر وروحت واول ما دخلت الاوضه كلمت سالم 

سالم :قلبي اقسم بالله كنت حاسس انك هتكلمني 

شيماء :سالم في مصيبه 

سالم :خير في اي 

شيماء :في حد عرف اني بكلمك 

سالم :ازاي يا شيماء 

شيماء :انا جت ليا رساله اني ابعد عنك وأبطل كلام معاك 

سالم :منين 

شيماء :معرفش الرقم عملي بلوك 

سالم : ابعتي الرقم طيب 

شيماء : حاضر وبعتت الرقم 

سالم :يا ابن ال....


#عدوي أصبح حبيبي

#الحلقه الخامسه

#بقلم دوداا حوده 

سالم راح لعماد

عماد:مالك فيك اي 

سالم:انت اكتر صاحب واطي 

عماد :ليه عملتك اي 

سالم :انت عبيط يلا ولا فكرني انا اللي عبيط 

عماد :مالك يا سالم 

سالم :انت بعت اي ل شيماء 

عماد :أما غبيه بجد 

سالم :مش معني اني قولتك سري تعمل فيا كده 

عماد :قولتك ابعد عنها 

سالم :وانت مالك 

عماد :لا يا صاحبي مالي بنت الناس دي مينفعش يتلعب بيها 

سالم : هههههههههههه وانت بقي تعرف منين انها بنت ناس دي في شهر العسل هتكون سايبه جوزها ومعايا في سرير واحد 

عماد :المره الجايه هيكون كلامي مع مازن 

سالم :انا عارفك كلب فلوس عايز كام 

عماد :انا مش زيك يا سالم اطلع برا 

سالم بقي معقول ست تخسرنا بعض 

عماد :انت اللي بدأت يا صاحبي 

سالم :تعالي نعمل كوبيا شاي 

عماد:مش مرتاحالك يا سالم 

سالم :انت بتتكلم صح انا خلاص خد الفلوس هعوز اي تاني 

عماد :والله يا صاحبي خايف عليك 

سالم :عارف يا صاحبي ومتزعلش مني 

عماد :بجد انت هتبعت عنها 

سالم :عيب عليك معقول هكون بضحك عليك 

عماد :هعرف يا سالم 

سالم :بس سؤال هو انت مهتم ليه كده بالموضوع ده 

عماد :انت عارف اختي رحمه صح 

سالم :مش اختك دي ماتت 

عماد :اه اول مره اقول لحد الكلام ده اختي ماتت مقتوله 

سالم :نعم ده ليه 

عماد :اختي كانت راجعه من الشغل متاخره واتنين خطفوها واغتصبوها 

سالم :معقول 

عماد :فاكر اليوم ده زي ما يكون انهارده والله صوت عيطها لسه في ودني 


                         #فلاش باك 

رحمه مروحه هدومها مقطعه وأمها فتحت 

الام :مالك فيكي اي ينهار اسود مين اللي عمل فيكي كده 

رحمه :الحقني يا ماما 

الام :حبيبتي حصلك اي 

وخرج من الاوضه الاب مفتري ظالم عيونه كلها شر وكان عماد واقف عن باب اوضتها 

الاب :اي اللي عمل فيكي كده 

رحمه :اتنين يا بابا طلعوا عليا واغتصبوني 

الام:ينهار اسود 

الاب :اخرسي مش عايز اسمع صوتك 

رحمه :انا لازم اروح القسم اعمل محضر 

الاب :تروحي فين ومسك رحمه من شعرها انتي حطيتي راسي في الطين عايزه تفضحني 

رحمه :والله يا بابا ما عملت حاجه 

الاب :ادخلي الاوضه عايز اعرف اي اللي حصل بالظبط 

ورحمه كانت داخله خايفه وكانت عامله تبص ليا كأنها بتقول تعالي معايا وجيت ادخل عالاوضه

الاب :رايح فين 

عماد :هدخل اشوفها 

الاب :اخرج برا وبعدها بساعه بابا خرج من الاوضه وماما كانت قاعده في الصاله ومسك تفلون البيت وطلب البوليس 

الاب :الو بوليس النجده أما قتلت بنتي 

الام :بنتي لاااااااا 

الاب :لو حد عرف موضوع اللي حصل ليها مش هيحصلك كويس وللاسف الموضوع اتعرف ابويا مكسبش حاجه أنه ضيع حيات اختي وضيع نفسه واحنا سبنا البلد وبعدها بشهر امي ماتت واتربيت لوحدي 


                            #رجوع

سالم :الكلام ده حقيقي 

عماد :اختي بجد وحشتني اوي مش زعلان أن بابا اتعدم لانه ظلمها 

سالم :انا اول مره اعرف الموضوع ده بس شيماء مش زي اختك 

عماد :بس اسمها بنت في الاول والاخر ولو حد عرف اللي بينك وبينها ممكن يقتلها 

سالم :اوعدك يا صاحبي خلاص مش هتكلم معاها تاني 

عماد :انت كده صاحبي حبيبي مختليش الفلوس تعمي عينك 

سالم :اكيد اي هنشرب شاي بقي ولا اي 

عماد :ماشي 

وبعدها مشي سالم من عندو وهو بيفكر ازاي يبعد عماد عن طريقه لانه مش هيبعد عن شيماء 


وفي الاوتيل 

مازن :اي القمر ده 

شيماء :مازن قولتك كذه مره مش بحب طريقه الكلام دي 

مازن :ماشي هنسافر ولا لسه تعبانه 

شيماء :هي كل حاجه سهله عندك كده نسافر وقت ما انا اقول تعمل اي حاجه وقت ما اقول 

مازن :ايوه طبعا جربي تومري باي حاجه وشوفي 

شيماء :لا مش عايزه حاجه

مازن :بس انا عايز منك طلب 

شيماء :نعم 

مازن :انتي طلبتي أن مافيش حاجه تحصل بينا 

شيماء :انت اللي قولت مش انا 

مازن :قولت كده علشان حسيتك عايزه كده 

شيماء :تمام وبعدين 

مازن :لمده ال١٥يوم مافيش تلفونات 

شيماء :انت بتهزر صح واطمن علي اهلي ازاي 

مازن طبعا تطمني عليهم بس احنا مسافرين نشوف الدنيا يعني شويه وقت لينا 

شيماء :ماشي 

مازن :يلا بينا 

شيماء :طيب ينفع اشوف ماما وبابا قبل ما نسافر 

مازن :طبعا انتي طلباتك اوامر 

شيماء :تسلم 

وفعلا راح ليها 

الام :شيماء حبيبتي 

شيماء :ماما وحشتني

الاب :وانا مش وحشتك يا ست شيماء 

شيماء :هو انا اقدر يا حبيبي ده انت روحي 

الام :اتفضل يا مازن 

مازن :معلش احنا لازم نسافر بس شيماء كانت عايزه تشوفكم

الام :هتيجوا امتي 

مازن :بعد ١٠ايام باذن الله 

الام :ترحوا وتيجوا بالسلامه 

وفي الطائره شيماء من التعب نامت علي كتف مازن 

مازن :اه يا شيماء لو تحبني زي ما انا بحبك والله مش عارف اي اللي حصل ليا بس قلبي اتعلق بيكي اوي 

شيماء :اي ده انا نمت 

مازن :اي اللي يشوفك يقول بقالك شهر مش نمتي 

شيماء :كنت تعبانه اوي فعلا 

مازن :الف سلامه عليكي 

شيماء :الله يسلمك 


وفي بيت عماد 

عماد :سالم تعالي 

سالم :انت كنت نازل ولا اي 

عماد :اه رايح مشوار 

سالم :طيب يلا بينا 

عماد :لا تعالي معقول هتنزل 

سالم :كلك ذوق 

عماد :اي الشنطه الكبيره دي 

سالم اصل مسافر شرم الشيخ ومش عندي شنطه قولت اشتريها 

عماد :ليه سالم مش قولنا خلاص 

سالم :والله مسافر لوحدي وبعدين مش قولت لو فيه حاجه هتعرف 

عماد :ماشي هقوم اعمل اي 

سالم :غدا بقي 

عماد :,نعم 

سالم :اي جعان 

عماد :حاضر تؤمر ودخل المطبخ وسالم فتح الشنطه طلع منها شنطه صغيره ودخل حطها في دولاب عماد 

عماد :بجد انا لازم انزل دلوقتي عملت لينا سندوتشات 

سالم :خلاص يلا بينا ونزل وبعدها بساعه اتصل سالم بالبوليس وبلغ عن عماد أنه بيتاجر في المخدرات 😧😧😧

يتبع 

#عدوي أصبح حبيبي 

#الحلقه السادسه 

#بقلم دوداا حوده

وروح سالم البيت وقعد عالركنه يفتكر ايام ما كانت شيماء معاه وفعلا كانت بتحبه من قلبها وبدأ يكلم نفسه 

سالم :الفلوس ولا وحده بتحبني بجد اه الفلوس هتجيب ليا كل حاجه نفسي فيها انما مش تجيب ليا قلب طاهر زيها هي مش بتحبه حاول ترجعها ليك واتجوزها بجد والباب خبط بطريقه غير طبيعيه 

سالم :مين الحيوان اللي بيخبط كده فتح الباب كان البوليس 

خير في اي

الظابط :انت اللي بلغت أن في مخدرات في شقه عماد صح 

سالم :ايوه لان فعلا هو بيتاجر في المخدرات وهو صحابي ولما عرفت اتصلت بلغت 

الظابط :,فتشوا الشقه 

سالم :ليه حضرتك يفتشوا ليه 

الظابط :اولا انت هيتم القبض عليك بسبب البلاغ الكاذب 

سالم :نعم ازاي انا شيايفه وهو بيحط شنطه المخدرات في الدولاب 

العسكري :لقينه الشنطه دي عالسرير 

سالم :لا لا الشنطه دي مش بتاعتي 

الظابط :افتحها يا عسكري 

سالم :لا والله مش بتاعتي 

العسكري فتح الشنطه وكان فيها المخدرات 

الظابط :اقبضوا عليه 

سالم :لا اوعوا كده سبوني حرام عليكم انا معملتش حاجه 

وفي القسم راح عماد يشوفوا 

سالم :انت اي اللي جابك هنا 

عماد :بس متنكرش حركه حلوه صح 

سالم :انت عملت كده ازاي 

عماد هو انت فاكر اني ممكن ادي الامان ل واحد زيك 

سالم :انت اللي جيت علي سكتي 

عماد :ربنا مش بيسيب وكنت جمبك علشان بحبك 

سالم :عايز اعرف الشنطه دخلت شقتي ازاي 

عماد :بالمفتاح يا صاحبي 

سالم :متقولش صحبك 

عماد :انا متشوفش بجاحه كده انت اللي زعلان أن رجعت ليك شنطتك 

سالم :انا اسف بس لازم تخرجني من هنا 

عماد :لما جيت ليا كنت شاكك فيك ومش مرتاحلك دخلت المطبخ وبصيت عليك لقيتك داخل اوضه النوم ومعاك شنطه خرجت جري وقولت لازم اعرف فيها اي وقولتك انا نازل ونزلت وطلعت لقيتها شنطه مخدرات خدها بدون تفكير وقولت لازم تبقي في شقتك ودخلت بالمفتاح اللي انت ادهولي وحطيت الشنطه وبغلت البوليس ولما جه البوليس عندي ومش لقاه حاجه وحظك أن الظابط يحيي زميلي وعارف أن معملش كده وجابو رقمك وجولك 

سالم :انا اسف بس خرجني ارجوك 

عماد : ليه عملت كده علشان قولتك ابعد عن بنت الناس 

سالم :هبعد والله هنسها خالص 

عماد :وقت الاختيار راح يا صاحبي 

سالم :عماد اقف جنبي 

عماد :سلام يا سلام ومشي عماد وراح لابو شيماء الحاج محمود 

عماد :مساء الخير 

محمود :مساء الخير مين حضرتك 

عماد :ينفع اخد من وقتك شويه 

محمود :اتفضل 

عماد :انا صاحب سالم 

محمود :سالم مين 

عماد ::كان زميل الاستاذه شيماء 

محمود :اه خير نعم عايز اي 

عماد :والله العظيم انا جاي لمصلحه بنتك 

محمود:اتفضل ادخل 

عماد :انا زميل سالم وفي يوم راح ليه استاذ مازن وعرض عليه فلوس علشان يبعد عن استاذه شيماء وفعلا خد منه الفلوس بس للاسف مش بعد عنها 

محمود انت فاهم بتقول اي 

عماد :يوم الفرح كلم الاستاذه شيماء وقالها أن هو عمل وان ازاي تبيعه وبعدها فضل يتكلم معاها انها لازم تطلق منه وترجعله 

محمود:انت بتقول اي 

عماد 'ده تسجيل كنت مسجله ليه وهو بيقول أنه مش بيحبها هو معاها علشان يقدر ياخد فلوس اكتر منها انا سجلته ليه علشان اسمعه للاستاذه شيماء بس انا في مره بعد ليها رساله وهي برضه فضلت معاه 

محمود :انا مش مصدق انت بتتكلم عن شيماء بنتي انا ده مثال الادب والاخلاق 

عماد 'هي كده فعلا بس سالم شيطان 

محمود :،انا لازم اقتله 

عماد :ربنا حاسبه وهو دلوقتي محبوس في قضيه مخدرات 

محمود :كمان بيتعاطي مخدرات 

عماد :لا علشان انا قولت ليه لو فضلت تعمل كده ومش بعد عنها انا هعرفها كل حاجه حاول أنه يحبسني ويبلغ عني وجاب مخدرات شقتي بس ربنا بيحبني خلاني اشوفه 

محمود :انا مش عارف اقولك اي والله 

عماد:انا بعمل كده علشان خاطر ربنا 

محمود:ربنا يكرمك يابني 

عماد :انا لازم امشي حضرتك عايز حاجه 

محمود :لا شكرا يا حبيبي ومشي عماد وهو مرتاح الضمير 


وفي الفندق اللي فيه مازن وشيماء 

مازن :مالك يا شوشو 

شيماء  :مالي فيا اي 

مازن :بقالك ساعه بتلعبي بالمعلقه مش بتكلي 

شيماء  ابدا مافيش 

مازن :انا عايز اعرف اي سبب رفضك ليا 

شيماء :وده وقته 

مازن :خلاص برحتك لو مش عايزه تتكلمي 

شيماء :هو انت كده ازاي 

مازن:مش فاهم ازاي يعني اي 

شيماء :مهودني في كل حاجه بقول عليها 

مازن :بحبك 

شيماء :غريبه اول مره اشوف حب كده 

مازن :يبقي مش حبيتي 

شيماء :مين قال 

مازن :بوصي يا شيماء انتي بالنسبه ليكي الحب ولا الاهتمام 

شيماء :مش فاهمه 

مازن :يعني الجواز بالنسبه ليكي أن تتجوزي اللي بتحبي ولا اللي مهتم بيكي 

شيماء : بصراحه اللي بحبه 

مازن :انا بقي راي الاهتمام احسن من الحب 

شيماء :طيب انا مش مهتمه بيك ليه اتجوزتني 

مازن:علشان عارف انك لو حبتني بجد هتقدري تهتمي بيا 

شيماء :مش عارفه انا عارفه أن ظالماك معايا والله 

مازن :مين قال عارفه أن قلبي بيطير من الفرحه لنا بشوفك بتضحكي بحب دائما اكون باصص ليكي وحاسس انك هتحبني 

شيماء :ماتيجي نطلع الاوض 

مازن : ليه خلاص مش هتكلم 

وفي رقم غريب بعت ليها عالواتس 

الرقم :سالم محبوس ومحتاج فلوس علشان يخرج 

شيماء :مين معايا 

الرقم :انا واحد سالم اداني رقمك بس عرفت انك مسافره ومش معايا اكلمك دولي 

شيماء :محبوس ازاي 

الرقم :احنا لسه هنرغي لما توصلي القاهره بقي شوفي هتعملي اي 

مازن :مالك يا شيماء شكلك هيعيط ليه 

شيماء :بابا تعبان ولازم نسافر 

مازن :طيب انا ممكن ابعت ليه كذه دكتور 

شيماء :لا لازم انزل 

مازن :اللي يريحك بكره نسافر 

شيماء :مسكت ايد مازن ياريت انهارده والنبي 

مازن :, حاضر حاضر انتي تومري وفعلا نزلت مصر 

شيماء :روح انت بقي علي الفيلا 

مازن:ازاي لازم اجي اشوف بابكي 

شيماء :لا مهو مينفعش 

مازن :ليه يا شيماء 

شيماء :اصل لو بابا عرف أن ماما كلمتنا ممكن بتخانق أنت عارف هو فاهم أننا عرسان 

مازن:مش هتكلم في حاجه بس لازم اجي اطمن عليه 

شيماء :,اعمل اي ياربي وراحت بيت باباها 

الام :شيماء اي اللي جابك 

شيماء : وطي صوتك مازن طالع ورايا 

مازن :, ازيك يا ماما عامله اي 

الام:بخير يا حبيبي تعالي 

شيماء :امال فين بابا 

الام :جوا بيتغدا 

ودخلت شيماء 

شيماء :,بابا حبيبي عامل اي 

الاب :كويس اقعدي 

مازن :حضرتك عامل اي 

الاب : بخير يابني كان نفسي متجيش لما تشوفي الرساله يا شيماء 

شيماء :رساله رساله اي 

الاب ضربها بالقلم 

محمود : انتي قليله الادب ولازم تتربي 

يتبع 

علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير هنزل جزيئن

#عدوي أصبح حبيبي 

#الحلقه السابعه

#بقلم دوداا حوده 

شيماء :حضرتك بتمد ايدك عليا اول مره حضرتك تعملها 

الاب :واكسر رقبتك لو فكرتي انك تفضحني 

شيماء :انت السبب يا بابا 

الاب:عملت اي جوزتك واحد شريكي 

شيماء :انا مش بحبه وانتو اللي غصبتوني عليه 

الاب :وده يخليكي انك تكوني معاه واحد تاني 

شيماء :انت السبب الفلوس عمت عنيك 

الاب :انتي لازم تموتي 

مازن :لو سمحت يا عمي انا هعرف اتصرف معاه مراتي 

الاب :بتقول اي دي بنتي 

مازن :ومراتي لو سمحت مش عايز حد يدخل بينا 

الاب :ماشي انا ماشي اطلعي برا وانت طلما راضي بكده انت حر ومشيت شيماء ومازن

شيماء :لو عندك كرامه طلقني 

مازن : حاضر يا شيماء هطلقك بس بعد اقدر اصالحك مع باباكي 

شيماء :انا هعرف اتصرف 

مازن :ده شرطي الوحيد واوعدك من انهارده كلمه صباح الخير حتي مش هقولها ليكي وروحت شيماء الفيلا عند مازن ودخلت اوضتها وهي عامله تعيط ةوبتتصل ب سالم مش بيرد 

 شيماء :كده يا سالم ده اكتر وقت محتاجلك فيه 

وتاني يوم نزل مازن راح الشغل من غير ما يخبط علي شيماء 

وراح مازن ل عماد 

عماد :ايوه حضرتك مين 

مازن : انت عماد صح 

عماد :ايوه مين بقي حضرتك 

مازن :انا عرفت منين بقي موضوع سالم 

عماد :حضرتك مين 

مازن :انا مازن جوز شيماء 

عماد :مالو سالم انا معرفش اي حاجه 

مازن :والله وموضعه مع شيماء 

عماد : موضوع اي حضرتك مراتك ست محترمه 

مازن :باباها قالي انك روحت ليه 

عماد : اه عادي كنت رايح اطمن عليه 

مازن :انا كنت جاي اتخانق معاك لان كنت فاكرك زي سالم بس طلعت حد محترم جدا 

عماد :انا عارف ان سالم شيطان والله وبجد استاذه شيماء مضحوك عليها 

مازن :انا عارف وهعرف ابعد الحيوان ده عنها 

عماد :اتمني كده 

مازن :عندي سؤال فضولي انت ليه بتعمل كل ده 

عماد :والله العظيم مش عايز حاجه غلط تحصل بس 

مازن :وانا حاسس ان فعلا من جواك انسان محترم 

عماد :شكرا لحضرتك 

مازن :بعد اذنك 

عماد :انا بقي عندي سؤال معقول ابو شيماء هو اللي قال لحضرتك عالموضوع 

مازن :ايوه لان عارف ان انا ابنه مش جوز بنته 

عماد :تمام ماشي 

مازن : مع السلامه 

عماد :الله يسلمك ومشي مازن وكان بيفكر لما راح لابو شيماء 


         فلاش باك

مازن :صباح الخير يا عمي 

محمود :صباح الخير اتفضل 

مازن :انا مش كان قصدي والله ادخل بينك وبين شيماء بس دي مشكله تخصني انا 

محمود :وتخصني انا كمان دي بنتي 

مازن :عارف والله بس انا قادر احلها والله 

محمود :انا عارف بنتي دمغاها ناشفه ولازم تتكسر 

مازن :بالعقل والله ليك عليا أن شيماء هترجع احسن من الاول 

محمود :انا اول مره اشوف حد كده معقول واحد غيرك كان طلقها 

مازن :واسيبها تروح لواحد زي ده 

محمود :انا مش عارف افكر 

مازن :سؤال بس عايز إجابته منك هو انت عرفت منين 

محمود :واحد صاحبه كتر خيره جه وقالي 

مازن :وصاحبه ده عرف منين 

محمود :انا هقولك وحكاه ليه كل اللي سمعه من عماد 

                     #رجوع

وراح مازن يزور سالم 

سالم :استاذ مازن حضرتك عرفت ان انا هنا منين 

مازن :مخدرات يا سالم 

سالم :والله مش بتاعتي ده صاحبي اللي حطاها ليا 

مازن :يعني اتجار في المخدرات ووصل امانه 

سالم :نعم هو حضرتك ناوي تقدم الوصل ليه مانا سبتلك شيماء 

مازن :اسمها ميجيش علي لسانك مفهوم 

سالم :ناوي تعمل كده ليه 

مازن:علشان انت واطي وجبان 

سالم :بس انا بعت عنها 

مازن :كداب محصلش انت فكرت تلعب عليها صح ازاي 

سالم :انا اتربيت والله وهبعد خالص عنها بس ارجوك خرجني من هنا 

مازن : هههههههههههه الفرصه بتيجي للإنسان مره واحده بس وانت ضيعتها 

سالم :والله العظيم هبعد عنها 

مازن :سالم ابقي اصرف باقي المليون علي المحامي 

سالم :مش معايا خالص والله اي فلوس 

مازن :جبت بالفلوس مخدرات صح 

سالم :ده انت عارف كل حاجه بقي 

مازن :انا عيني عليك يا مازن تبقي عبيط لو فاكر ان من يوم ما خد الفلوس وانا سيباك في حالك 

سالم :وانا خارج ليكم وبكره تشوفوا هعمل فيكم اي

مازن :من انهي قضيه بس عشان اكون عارف المخدرات ولا وصل الامانه

سالم : هقتلك يا مازن

مازن : اتكلم على قدك انت لسه ما شفتش الوش الثاني بتاعي

سالم : والله لاخذ حقي منكم

ومشي مازن 

وكلم سالم الشاويش 

سالم : عايز اعمل مكالمه تليفون وهعديك قصدها اللي انت عايزه بس لما اللي اكلمه ده يجي لي

الشاويش : ماشي خد ما تغيرش في التليفون

سالم : لا على طول والله

وكلم اميره صاحبه شيماء 

اميره : الو ايوه مين معايا 

سالم انا سالم يا اميره 

اميره : يخرب بيتك عامل ايه فينك يا ولد عمال اتصل بك تليفونك مقفول

سالم : انا محبوس في القسم تعالي ليا  حالا

اميره : قسم  الله يخرب بيتك عملت ايه

سالم : لما تيجي هفهمك ارجوكي تعالى

اميره : حاضر ماشي جيالك وراحت ليه 

سالم : بجد مش عارفه اشكرك ازاي انك جيتي 

اميره :في اي بس طمني 

سالم :بعدين انا عايزك بس تروحي ل شيماء 

اميره :اروح لمين دي اتجوزت 

سالم :اصبري هفهمك كل حاجه .وفعلا قالها كل حاجه وكلمت شيماء وراحت ليها 


اميره :اي العز ده كله 

شيماء : وحشاني والله عامله اي 

اميره : بخير انتي اخبارك اي 

شيماء :مش بخير متعرفيش حاجه عن سالم 

اميره : مانا جايه ليكي علشانه 

شيماء : مالو حصل ليه حاجه 

اميره : محتاج فلوس اوي يا شيماء والله 

شيماء :ليه فيه اي 

اميره :سالم اتحبس 

شيماء :معقول ليه عمل اي 

اميره :مظلوم المهم هو قالي مميشش من عندك الا لما تكتبي شيك ب ٢مليون جنيه 

شيماء :نعم اجيب منين الفلوس دي

اميره :منين اي انتي مش شيفاه متجوزه مين 

شيماء :انتي مص فاهمه حاجه والله ثانيا هقوله عايزه الفلوس دي في اي 

اميره :معرفش 

شيماء :وانا مش هقدر اتصرف 

اميره :لازم تتصرفي لانه دلوقتي ممكن يعمل اي حاجه علشان يخرج واخاف يقول لجوزك أنه كان بيكلمك وانتي متجوزا 😯😯😯😯😯

يتبع 

علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا و20شير

#عدوي أصبح حبيبي

#الحلقه الثامنه 

#بقلم دوداا حوده

شيماء : أنا أعتبر ده تهديد 

اميره :انا مقولتش كده انا رسول جايه ابلغ رساله 

شيماء : اطلعي برا

اميره :بتقولي اي 

شيماء :قولتك اطلعي برا مش عايزه اشوف وشك

اميره :هتندمي يا شيماء 

شيماء:قولت اخرجي برا يلا 

اميره :ماشي يا شيماء برحتك 

شيماء :لا لا الكلام ده منها هي يستحيل سالم يكون قالها تقول ليا كده وطلعت شيماء خبطت علي مازن 

مازن :اتفضل 

شيماء :انا كنت عايزه اخرج 

مازن :اتفضلي 

شيماء :انا رايحه 

مازن :مطلبتش منك اعرف انتي رايحه فين 

شيماء :بجد يا مازن انا مش عارفه اشكرك ازاي علي اللي بتعمله معايا ده 

مازن :الكلام ملوش لازمه 

شيماء :انا اسفه بجد 

مازن :اسفه على اي 

شيماء :علي اسلوبي وطريقتي وان كلمت الجوازه انت بجد تتمناك اي بنت 

مازن :شكرا لكلامك بعد اذنك علشان انا كمان خارج ولازم اغير هدومي 

شيماء :اه تمام ماشي وراحت شيماء تزور سالم 

سالم :ازيك يا شيماء 

شيماء :بخير عامل اي 

سالم :مالك كلامك واقف معايا ليه كده 

شيماء :هو انت بعت اميره البيت عندي ليه 

سالم :انا محتاج فلوس اوي ومش عارف اتصرف منين 

شيماء :وانا هجيب المبلغ ده منين 

سالم :من جوزك طبعا 

شيماء :والله مانت عارف اني معاه ازاي هيديني المبلغ ده ليه 

سالم :لو عشتي معاه زي اي اتنين متجوزين هيديكي الفلوس 

شيماء :يعني عايزني اعيش مع واحد مش بحبه 

سالم :بجد انا مش عارف افكر وده الحل الوحيد ليا 

شيماء :اه يعني انا هستفاد اي من حلك ده 

سالم : مش فاهم 

شيماء 'اعيش معاه واحد مش بحبه اخلف منه وارضي بنصيبي بس علشان انت تخرج من هنا 

سالم :لا طبعا وهنكون معاه بعض 

شيماء : هههههههههههه هو انت عبيط ولا فكرني عبيطه معاه بعض ازاي 

سالم :هنفضل نحب بعض 

شيماء :من غير جواز 

سالم :مش المهم أن أكون معاكي 

شيماء :ليك حق تفكر كده مانا وحده متجوزه وكنت معاك ليك حق تفتكرني سهله 

سالم : اهدي بس واقعدي 

شيماء :نزل ايدك من عليا انت كلب وواطي وخسيس 

سالم :شيماء انا بحبك 

شيماء :حسبي الله ونعم الوكيل فيك وانا كرهتك 

سالم :شيماء اصبري بس هقولك 

شيماء :ابعد عني وعن طريقي احسنلك 

ومشيت شيماء وقابلت عماد قدام القسم 

عماد :استاذه شيماء 

شيماء :نعم هو حضرتك تعرفني 

عماد :ممكن نتكلم انا وانتي في مكان غير هنا 

شيماء :انت مين اصلا 

عماد :والله ما تخافي انا عايز مصحلتك 

شيماء :لا والله عايز تتكلم قول عايز اي هنا 

عماد :انتي كنتي عند سالم ليه 

شيماء :هو انت عرفت منين اني كنت عند سالم 

عماد :انا صاحب سالم اللي بعت ليكي الرساله 

شيماء :اه ياريتني كنت سمعت كلامك 

عماد :ياريت نقعد في مكان علشان نعرف نتكلم 

شيماء :اتفضل وراحت كافيه مع عماد 

عماد :انا كنت معاه عماد لما قالك أنه عامل حادثه 

شيماء :ياريت كان مات فيها 

عماد :هو اصلا معملش حادثه 

شيماء :نعم طيب ليه كدب عليا 

عماد :انا هقولك استاذ مازن راح ليه وعرض عليه مليون جنيه ويبعد عنك وعلشان هو واطي وخسيس وافق وخد الفلوس منه بعدها فكر يلعب عليكي علشان يقدر ياخد منك فلوس اكتر ولما قولت ليه ابعد عنها قال دي انسانه سهله انتي ممكن مش تصدقي كلامي اسمعي تسجيل ده وانتي  هتتاكدي من كل كلمه انا باقولها لكي 

شيماء :معقول كل ده يحصل من سالم 

عماد : مش بس كده لما بعثت لكي  رسائل لو انتي  روحتي  قلت ليه جايب مخدرات وحاطه بيتي ولا قل النصيب ان شفته وخد شنطه وحطيتها في شقته وبغلت عنه 

شيماء :انا بجد كنت عبيطه وهبله 

عماد :ياريت تفوقي لنفسك بقي 

شيماء :انا خسرت كل الناس اللي بتحبني

عماد :كلنا بنغلط وسهل أننا نصلح الغلط 

شيماء:ازاي جوزي ازاي هيسامحني 

عماد :مازن بيحبك اوي اوعي تخسري 

شيماء :انا مش عارفه اشكرك ازاي 

عماد :ده واجب عليا 

شيماء :شكرا لحضرتك اوي

عماد :المهم لازم تصالحي بابكي وجوزك 

شيماء :اكيد هعمل كده وراحت شيماء بيت ابوها 

الاب :نعم عايزه اي 

شيماء :حقك عليا يا بابا انا اسفه 

الاب :ازاي شيماء تعمل فيا كده

شيماء :ندمت والله 

الاب :بطلي عياط طيب 

شيماء :سامحني ابوس ايدك 

الاب :يا شيماء انا ليا نظره في الإنسان اللي قدامي والله لما وافقت انك تتجوزي مازن مش علشان الفلوس خالص علشان شايف فيه أنه يقدر يحافظ عليكي

شيماء :كنت غبيه والله 

الاب : روحي البيت وراضي جوزك 

شيماء :المهم انت سامحتني 

الاب :اكيد يا بنتي لاني عارف ان من جواكي كويسه 

شيماء :حبيبي يا بابا 

الاب :يالله وبكره تيجي انتي وجوزك تتغدوا معانا 

شيماء :حاضر وروحت عالبيت لبست احلي لبس عندها واتصلت ب مازن 

مازن :ايوه يا شيماء خير 

شيماء :عايزك ضروري 

مازن :انا خالص داخل علي الفيلا اهو 

شيماء :طيب انا في اوضتي 

مازن : حاضر هطلع ليكي وطلع وشاف شيماء في منتهي الجمال 

شيماء :عامل اي 

مازن :الحمد لله بخير 

شيماء قربت منه وحطت أيدها علي مازن وحشتني 

مازن :هو فيه اي 

شيماء :انا روحت وصالحت بابا وفاضل انت 

مازن :مبقاش ينفع 

شيماء :يعني اي 

مازن :يعني انا مش بزرار وكان وجودك معايا لحد ما بابكي يصالحك 

شيماء :مش فاهم 

مازن :انتي طالق يا شيماء 

يتبع 

هنزل جزء بليل وحزئين بكره علشان تخلص كل سنه وانتم طيبين ورمضان كريم

انضم في الجروب الجديد لمتنا الحلوه


#عدوي أصبح حبيبي 

#الحلقه التاسعه 

#بقلم دوداا حوده 

شيماء :ليه كده 

مازن :علشان انتي كنتي عايزه كده 

شيماء :وعرفت غلطتي 

مازن :لا انتي علشان مبقاش ليكي بديل غيري 

شيماء :لا انا اتاكد أن سالم كداب 

مازن :انا كنت واثق أنه كداب وكنت عارف انك بتكلمي وبرضه مقولتش ليكي حاجه ولا عرفتك اني عارف ولو كان قالك سيبي بيتك وتعالي ليا كنتي عملتي كده 

شيماء:لا مكنتش همشي الا لما اطلق منك 

مازن :مش فارقه كتير كنتي برضه هتسبيني 

شيماء :ندمانه 

مازن :وانا حبيتك من قلبي بجد وقولت مش هسيبك الا لما تعرفي اللي بيحبك من اللي بيتسلي بيكي 

شيماء :ارجوك كفايه كلام 

مازن :شيماء اللي حصل ده درس ليكي علشان تعرفي تتصرفي بعد كده 

شيماء :ماشي انا هلم هدومي وامشي 

مازن :انا كتبت القناه باسمك 

شيماء :وانا مش عايزه حاجه 

مازن :ده كان حلمك وانا هنفذه ليكي 

شيماء :بعد اذنك علشان اقدر الم هدومي واللي 

مازن:لا طبعا مينفعش تمشي دلوقتي 

شيماء :ومش هينفع اقعد 

مازن :احنا عشنا مع بعض طول الفتره دي وانتي مراتي مجتش جمبك هاجي جمبك دلوقتي 

شيماء :بجد انا اسفه ازاي كنت غبيه اوي كده 

مازن :معلش الإنسان مش بيتعلم ببلاش 

شيماء :بس التمن المره دي غالي اوي ضاع من ايدي اكتر حد بيحبني 

مازن :بكره ربنا هيرزقك بحد تاني يحبك 

شيماء :تاني خلاص بقي 

مازن :كل حاجه بتتنسي عمري ما كنت اصدق اني أنساه حب عمري 

شيماء :بنت عمك 

مازن :كانت روحي وحياتي وعمري ما كنت فاكر اقدر اعيش من غيرها 

شيماء :معلش ربنا يعوضك خير 

مازن :اكيد لاني عمري ما عملت حاجه وحشه في حد 

شيماء :انت كويس اوي 

مازن :وانتي طيبه والله بس عيبك مش بتعرفي الإنسان اللي قدامك 

شيماء :مش بقولك غبيه 

مازن :تصبحي علي خير 

شيماء :وانت من اهله 

وخرج مازن وشيماء وقفت قدام المرايا 

شيماء :والله العظيم انتي غبيه اوي ازاي تعملي كده ونامت وتاني يوم خرجت 

مازن :صباح الخير 

شيماء :صباح الخير 

مازن :ماشيه دلوقتي 

شيماء :اه بجد انا مهما اقول مش هقدر اعتزر ليك 

مازن :ملوش لازمه الكلام يلا علشان اوصلك 

شيماء :لا انا طلبت اوبر 

مازن. لا طبعا مينفعش انا هوصلك

شيماء :ماشي وفعلا وصلها 

مازن :اشوف وشك بخير 

شيماء :باذن الله وطلعت شيماء وفتحت ليها الام 

الام :مازن مشي ليه رايح الشغل 

شيماء :لا 

الام :انا كنت وافقه في البلاكونه وشوفته راح فين 

شيماء :مازن طلقني 

الام :ينهار ابيض طيب ليه 

الاب:انسان عندو كرامه 

شيماء :بابا انا ندمانه والله 

الاب :وهو استحمل كتير 

شيماء :عارفه وعايزه اصلح غلطتي 

الاب :بوصي اللي مكتوب ليكي هتشوفيه 

شيماء :تفتكر ممكن يرجع ليا تاني 

الاب :اعملي اللي عليكي هو فضل جمبك وعرف أنه يحببك فيه 

شيماء :انا مش عارفه افكر خالص 

الام :طيب تعالي ريحي جوا شويه ودخلت شيماء وفضلت تفتكر سالم واللي كان بيعمله ومازن وعرفت انها كانت غلطانه وبعدها بشهرين قررت تنزل شغلها 

الاب :رايحه فين 

شيماء :هتنزل شغلي يا بابا 

الاب :وهو هينفع تبقي معاه في مكان واحد 

شيماء :ماظنش أنه ممكن يجي يا بابا 

الاب:دي القناه بتاعته 

شيماء :مازن كتب القناه باسمي 

الاب :معقول يعمل كده 

شيماء :شوفت 

الاب :ربنا معاكي يا حبيبتي وراحت فعلا القناه 

شيماء :مساء الخير 

علي :اهلا يا استاذه شيماء 

شيماء :مالك واقف كده ليه 

علي احمد اللي بيقدم برنامج كلام من القلب مش هيقدر يجي 

شيماء :طيب اتصرف مين اللي كان بيقدم البرنامج بتاعي.وانا مش موجوده 

علي :سعاد ولسه مخلصه دلوقتي مش هينفع احنا متأخرين 

شيماء :طيب والحل 

علي :كويس انك جيتي

شيماء :عايز اي يعني 

علي :حضرتك تقدمي 

شيماء :انا مين لا طبعا 

علي :استاذه مافيش وقت يلا بينا

شيماء :علي متهزرش 

علي :يلا اجهزي وانا هقول إن حضرتك اللي هتقدمي البرنامج 

وفعلا شيماء قدمت البرنامج 

شيماء :مساء الخير مستمعينا اهلا بيكم في برنامج كلام من القلب وبعد تقديمه البرنامج جه ليها تلفون 

شيماء :الو  معانا تلفون ونقول الو ايوه هههههههههههه شيماء برضه 

شيماء المتصله :الو ازاي حضرتك يا استاذه شيماء 

شيماء :الحمد لله بخير ليه صوتك زعلان اوي كده 

شيماء :بوصي بصراحه انا بحب واحد اوي وهو بيحبني بس للاسف مش هينفع يجي يتقدم دلوقتي وابن عمي اتقدم ليا وبصراحه مفيهوش عيوب مش عارفه اقول لاهلي لا 

شيماء :طيب ليه هو ميخدتش خطوه جد ويجي 

شيماء المتصله :ظروفه متسمحش 

شيماء :بوصي بقي لو بيحبك هيعمل المستحيل علشان يجيلك وانتي شكلك بتحبي يعني مش طماعنه في شقه غاليه ولا دهب غالي اسمعي كلامي قولي ليه أن ابن عمك جاي يتقدم وهو لازم يتصرف مش هيتصرف دوري علي اللي بيحبك وخليكي معاه وأوعي تضحي علشان حد واسيبكم دلوقتي مع اغنيه هو انتي لسه بتسالي للفنان هاني شاكر 

وخلصت البرامج وجه ليها عماد 

عماد :ازيك يا استاذه شيماء 

شيماء :,ازاي حضرتك عامل اي 

عماد :والله بخير بس كنت عايز اطلب منك طلب 

شيماء :تحت امرك خير 

عماد :انا بدور علي شغل 

شيماء :بس كده روح قابل استاذ محمد واعرض عليه السي في وهو باذن الله هيقدر يشوف شغل كويس ليك 

عماد :بجد مش عارف اشكرك ازاي 

شيماء :عيب حضرتك تقول كده 

عماد :وأستاذ مازن عامل اي

شيماء :انا وهو انفصلنا 

عماد : معقول ليه كده 

شيماء :كل شي قسمه ونصيب 

عماد :انا اسف اني سالت 

شيماء :خالص مافيش مشكله بعد اذنك ومشيت وقابلت اميره 

شيماء : خير فيه اي 

اميره :انا اسفه والله 

شيماء :ملوش لازمه الاسف 

اميره :بجد انا غلط في حقك 

شيماء::خلاص يا اميره الموضوع انتهي 

اميره :والله انا كنت بقولك خايفه أن هو يقول لجوزك ويطلقك 

شيماء :مهو هو مقلش وبرضه انطلقت 

اميره :معقول ليه كده 

شيماء :اميره انا مش عايزه اتكلم تيجي نتغدا 

اميره :طبعا يلا بينا وعدا ٦شهور وعماد كان ممتاز في شغله 

شيماء :بجد انت ممتاز في شغلك يا عماد 

عماد :البركه فيكي يا استاذه 

شيماء :لا والله انت فعلا ممتاز 

عماد :شيماء انا كنت عايز اقولك حاجه بس متردد

شيماء :خير محتاج فلوس 

عماد :لا انا كنت عايز أقابل بابا 

شيماء :خير في حاجه 

عماد :بصراحه انا عايز اجي اتقدم ليكي 

شيماء :انا 😯

يتبع علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك اخر جزء

رمضان كريم

#عدوي أصبح حبيبي

#الحلقه الاخيره 

#بقلم دوداا حوده

عماد :ايوه انتي انسانه محترمه وكويسه جدا ومش هتنمي حد احسن منك تكون شريكه حياتي

شيماء : بجد انا مش عارفه اقولك ايه علي الكلام الجميل ده بس انا مش بفكر في موضوع الجواز 

عماد : هو انتي لسه بتفكري في سالم

شيماء : لا طبعا سالم مين ده اللي انا افكر فيه

عماد : طيب ليه مش عايزه تديني نفسك فرصه ثانيه

شيماء : عماد انا هاتكلم معك بصراحه مازن عمل عشاني كثير قوي وانا كنت غبيه وسبته يضيع من ايدي وبصراحه ربنا حاسه ان قلبي اتعلق بيه اوي 

عماد :طيب ما تروحي وتقولي ليه الكلام ده

شيماء :صعب عليا اوي اني اعمل كده انا جرحت مازن اوي وعارفه أنه صعب يسامحني 

عماد :تحبي انا اتكلم معاه 

شيماء :اكيد لا طبعا مش عايزه يعرف باي حاجه 

عماد :انا واثق أنه بيحبك 

شيماء :انا متاكده من كده امبارح جت ليا هديه عيد ميلادي وواثقه أن هو اللي بعتها 

عماد :اكيد هو 

شيماء :انا عمري ما شوفت حد بيحب حد بالدرجه دي 

عماد:شيماء انتي خسرتي مره بلاش تخسري التانيه روحي واتكلمي معاه 

شيماء :عالاقل مش دلوقتي خالص 

عماد :اللي يريحك 

شيماء :بس مش غريبه 

عماد :اي اللي غريبه 

شيماء :كنت جاي تكلمني في الارتباط دلوقتي بتحاول ترجعي لمازن 

عماد :اللي بيحب حد بيحبه يشوفه مبسوط 

شيماء :تصدق أن دي كلمه مازن 

عماد :لا مش كلمه مازن دي الحقيقه اللي ميعرفهاش الا اللي بيحب بجد بعد اذنك 

شيماء :اتفضل 

ومشيت شويه شيماء لقت اميره وافقه بتاكل 

شيماء :مش ناويه تبطلي اكل شويه .

اميره :اعملك اي مانتي اتاخرتي عليا عماد ده كان عايز منك اي 

شيماء :بيدور على عروسه 

اميره :وانتي مالك 

شيماء :لا كتر الاكل تخن دماغك 

اميره :اوعي تقولي انا 

شيماء :انتي. اي رايك 

اميره : بتتكلمي بجد انا هلبس دبله وهكون مخطوبه 

شيماء :انتي ليه دايما تقللي من نفسك 

اميره :والله مش بقلل من نفسي بس تصدقي انا عمري ما اتقدم ليا حد 

شيماء :طيب بقي عايزكي تغيري من نفسك شويه 

اميره :تمام حاضر 

شيماء :وبكره عزاماكي علي الغدا الساعه ٤

اميره :لاااا اوعي تقولي هيبقي موجود 

شيماء :عايزكي تلبسي احلي حاجه عندك 

اميره :اكيد طبعا يلا بينا 

شيماء :لا روحي انتي ورايا مشوار مهم 

اميره :طيب اجي معاكي 

شيماء :لا روحي خلصي اللي وراكي 

اميره :عندك حق سلام 

شيماء :مع السلامه واتصلت شيماء ب عماد 

عماد :اي غيرتي رايك 

شيماء :لا طبعا 

عماد :بهزر معاكي والله

شيماء :ينفع اشوفك دلوقتي 

عماد :عنيا بس كده انتي فين 

شيماء :لسه قدام القناه 

عماد :وانا قريب منك حاضر رجعلك 

وجه عماد 

عماد :خير يا استاذه شيماء

شيماء :اركب العربيه 

عماد : حاضر خير طمنيني 

شيماء :انا عندي ليك عروسه حلوه اوي 

عماد : هههههههههههه بسرعه كده 

شيماء :اه وليه ناخر الوقت 

عماد :طيب حد اعرفه 

شيماء :صاحبتي اميره 

عماد :اه شوفتها معاكي كذه مره 

شيماء :اي رايك فيها 

عماد :بصراحه انا معرفهاش اوي 

شيماء :خلاص بكره انا عزماك علي الغدا الساعه ٣واقعدوا اتكلموا سوا 

عماد :طيب ليه 

شيماء  :انا بجد حساك اخويا وعايزه اشوفك مبسوط

عماد :تمام ماشي 

وتاني يوم شيماء بتلبس في اوضتها 

الام :الله الله اي القمر ده 

شيماء :تسلمي يا حبيبتي

الام :رايحه فين بقي 

شيماء :مشوار مهم اوي 

الام :بجد نفسي افرح بيكي اوي 

شيماء :ماما قولتك لو سمحت بلاش كلام في الموضوع ده تاني 

الام :شيماء انا مش هرتاح الا لما اشوفك في بيت جوزك 

شيماء :ماما أنا متاخره بعد اذنك سلام ومشيت 

وقابلت اميره وعماد وبعدها باسبوع راح عماد اتقدم لاميره وحددو ميعاد الفرح وراح عماد عزم مازن 

عماد :مساء الخير 

مازن :مساء الخير تعالي اتفضل 

عماد :انا جاي اعزم حضرتك علي خطوبتي 

مازن :الف الف مبروك 

عماد :حد تعرفه 

مازن :شيماء 

عماد :لا صحبتها اميره 

مازن :خد نفسه الف الف مبروك شيماء هتكون موجوده 

عماد :اكيد طبعا هتيجي 

مازن :باذن الله جاي 

عماد :انت ليه مش عايز ترجعها 

مازن :مبقاش ينفع 

عماد :عالفكره هي بتحبك اوي 

مازن :وانت عرفت منين بقي 

عماد :انا اتقدمت ليها وطلبت أيدها ورفضت 

مازن :ولازم علشان رفضت تكون علشان بتحبني 

عماد :هي قالت ليا كده 

مازن :انت بتتكلم بجد

عماد : ايوه بجد ونفسي في خطوبتي تحاول تصلح الموضوع 

مازن :اللي في الخير يقدمه ربنا 

عماد :هستناك يوم الجمعه الجايه 

مازن :باذن الله 

وفي الفرح الكل فرحان وطلع مازن سلم علي اميره وعماد ونزل سلم علي شيماء 

مازن :ازيك يا استاذه شيماء

شيماء :بخير يا استاذ مازن 

مازن :عقبال ما نفرح بيكي 

شيماء :خلاص بقي تاني مش هيحصل 

مازن :ليه كده انتي الف من يتمناكي 

شيماء :مازن انا غلط في حقك عارفه بس والله العظيم حبيتك من قلبي وكان نفسي تسامحني 

مازن :انتي جرحتني اوي 

شيماء :بجد انا اسفه 

مازن :انا بحبك اوي يا شيماء 

شيماء :انت بتتكلم بجد

مازن :والله العظيم كل يوم وانتي بعيده عني انا كنت بموت 

شيماء :حبيبي يا مازن وبعدها باسبوع راح مازن واتقدم لشيماء تاني واتجوزه 

تمت 

ايمان : حضرتك انا إتكلمت مع البنت وعرفت أن جوزك بيحاول يتحرش بيها 

ساميه :عيله كدابه أو صغيره مش فاهمه حاجه 

ايمان :لا مش كدابه انتي اللي مش عايزه تسيبي جوزك طيب رجعيها لابوها 

ساميه :ده رقم ابوها كلمي ولو وافق معنديش مانع 

ايمان :اسمه اي 

ساميه :احمد 

واتصلت ايمان بيه 

ايمان :الو استاذ احمد انا ميس ايمان مدرسه بنتك لوجي 

احمد :اي مشاكل في المدرسه مع مامتها

ايمان :انا عايزه حضرتك في مصيبه كبيره

احمد : معلش انا ورايا شغل مش فاضي سلام 

ايمان :الو الو 

ساميه :شوفتي وانا بقولك البنت كدابه ولو سمحت مش عايزه فضائح اكتر من كده 

جزء من قصه 

مين هيتابع اترك تعليق 

تعليقات

التنقل السريع