الفصل السادس عشر
الشخص : صح يا سليم معاك حق انا بحلك من وعد انت وعدتني بيه
سليم بصدمه : انتي اسراء ممكن نتفاهم
اسراء بدموع : انا اسفه مكنش قصدي اسمعكم انا بس نسيت الفون بتاعي بس دي حاجه كويسه خلعت اسراء محبس الخطبه تبعها
اسراء : اتفضل يا سليم
طرقت اسراء الخاتم و ذهبت بسرعه من امام سليم و يونس
يونس : اسراء استني بس سليم اتحرك انت هتفضل واقف
سليم و هو يجري خلف اسراء
سليم : استني يا اسراء استني انا اسف اسراء
ذهبت اسراء و ركبت سياراتها و قادة بسرعه
سليم في سيارته و هو يحاول الاتصال بها
سليم : ردي بقا يا اسراء ردي بقا
في نفس الوقت عندما كانت اسراء في سياراتها فقدت السيطرة علي الفرامل
اسراء بخوف : يا رب انا هموت دلوقتي يا رب سامحني
في ثانيه كانت انقلبت السيارة علي الطريق عدت مرات
سليم بصراخ :اااااسررررررراااء
ترجل سليم من سيارته يهرول باتجاه سيارت اسراء و وقفت كل السيارات الموجودة على الطريق
سليم بدموع و هو يحاول اخراج اسراء من السياره : حد يطلب الإسعاف و نبي حببتي هتروح مني
اتصل احد الموجودين بالأسعاف
جاءت الإسعاف و نقلت اسراء الي المستشفي
اتصل سليم بأصدقاء
جاء الجميع الي المستشفي
دخلت نجمه بعصبيه شديده
قامة بصفع سليم عدت صفعات علي وجهه
نجمه بغضب : ليه ها ليه دي بتحبك ليه تعمل كده كنت اعمل اي حاجه بس متجرحش قلبها يا سليم جرح القلب مش ليه دواء جرح القلب بيفضل العمر كله مش بيختفي يا سليم ليه يونس قلي كل حاجه ليه عملت كده
سليم ببكاء : مكنتش اعرف ان هي ورأيه مكنتش اعرف ولهي مكنت اعرف يا ررررب قلببببييييي ياررررررب اااااه
يزن : أهدي يا سليم أهدى خلاص
سليم :مش قادر مش قادر يا ناس بموت من غرها مكنتش في واعي لكلامي معاها ولهي مكنتش واعي انا بحبها ولهي بحبها
جاءت الطفله ( عمري)
عمري بدموع : س ل ي م ا ه د ي ا ن ت ب ت ح ب ا س ر اء و ه ي ب ت ح بك
(سليم أهدي انت بتحب اسراء و هي بتحبك)
ع ل ش ا ن ك د ه ه ي م ش ه ت س ي ب ع م ر ي و س ل ي م
(علشان كده مش هتسيب عمري و سليم)
سليم ببكاء : هي ها تسامحني صح يا عمري
حركت عمري رأسها كدليل علي مرافت كلامه
كان الكل خائف علي اسراء جدآ
جاء نمر في هذا الوقت بعد ان قام يزن بالاتصال به
عندم رأتهؤ نجمه جريت بسرعه و قامة بالقاء نفسها داخل احضانه
نجمه بدموع : انا خيفه اووي يا نمر
نمر و هو يضمها جيدآ : متخفيش يا حببتي كل حاجه هتكون بخير
نجمه : هتكون كويسه صح انا مش هقدر اخسر اسراء هي كمان
نمر و هو يمسح دموع نجمه : ان شاء الله مش هتخسري اي حد يا حببتي
نجمه : ان شاء الله
خرج الطبيب و التف الجميع حوله
سليم : اسراء يا دكتور
الدكتور : متخفش هي كويسه بس هو كسر بسيط في الدراع اليمين و شوية كدمات
سينا : الحمد لله يعني هي هتخرج امتي من هنا
الدكتور : ان شاء الله بعد يومين بقلم هبه حمدي
خرجة اسراء من غرفة العمليات الي غرفه عاديه
الممرضه :هي لسه نائمه هتفوق بكره
يونس : يله يا شباب نمشي و نيجي بكره
نجمه :انا مش هسيب اسراء امشو انتو
يونس : تمام يله يا شباب
نمر : حببتي انا هفضل معاكي
نجمه : لا يا حبيبي روح انت انا هفضل هنا انا و سليم و عمري مينفعش كلنه نكون هنا
نمر و هو يقبل جبينها : تمام يا حببتي لو حصل حاجه اتصلي عليه تمام
نجمه بابتسامه : تمام
عند سالم قام بتكسير كل شيء في غرفته
سالم بعصبيه : انا يا نجمه تعملي فيه كده بس ولهي لغيري مش هتكوني حتي لو ده خلاني اموت حبيب القلب
تزكر سالم عندما قامة نڤين باحضار صور خطبت نجمه اليه
Flash Back
كان سالم في احد الملهي الليلية
جاءت نڤين اليه
نڤين : هاي سالم
سالم بملل : هاي
نڤين : مبروك
سالم : علي ايه
نڤين : اصل النهارده خطوبت حببتك
سالم : حببتي مين و انتي تعرفيها ازي
نڤين : نجمه الي قبلتها هنا و اتعرفت عليها هنا نجمه بنت نبيل المنشاوي بقلم هبه حمدي
سالم بعصبيه : انتي قصدك ايه
نڤين : نجمه كل حاجه عملتها فيك بس علشان نور الي ماتت بسببي انا و انت نجمه جت بس علشان تنتقم نجمه هي الي هتخلي ابوك يعلن إفلاسه بكره نجمه عمرها م حبتك هي بس عملت فيك الي عملته في نور بس الي مش عرفه هي هتعمل فيه ايه اخرجة نڤين الهاتف من حقيبتها
نڤين : اتفضل شوف صورها هي و حبيبها شوف شكلهم باين عليه الحب شوف صورهم علي كل المواقع شوف
اخذ سالم الماتف وراء كل الصور
سالم بشر : نجمه وربي م هرحمك
Back
جاء اتصال ل سالم
سالم : هاء عرفت مكانها
الشخص : ايوه يا فندم في مستشفى ******* علشان صحبتها عمله حدثه
سالم : تمام كده
اغلق الهاتف مع الشخص
سالم بشر : تمام يا نجمه انا هعرفك ازي تعملي فيا انا كده
ذهب سالم الي المستشفى
امام المستشفى وقف سالم بسيارته اخرج هاتف و قام بالاتصال علي نجمه
سالم بسخريه : مبروك يا عروسه
نجمه بنفس السخريه : الله يبارك فيك يا ابن الالفي
سالم : انا قدام المستشفى انزلي خلينا نتكلم
نجمه : اعتقد بعد كده مفيش بينا اي كلام
سالم : ازي بس يا بشمهندسه ده الكلام بدأ
نجمه : ههههه فعلا طب استنا انا نزله استناني في حديقة المستشفى
سالم : ماشي
نزلت نجمه الي الحديقه
نجمه : خير يا سالم
سالم : احب افهم
نجمه : خلاص حيث كده نتكلم علي المكشوف
سالم : حبيتك
نجمه : و نور عشقتك
سالم : كنتي بتنتقمي
نجمه : حق اختي مش هسيبه ابدآ
سالم : عرفتي تنتقمي كسرتيني
نجمه : وانت قتلتها
سالم : مش هتكوني ل غيري انتي فهمه حتي لو حكمة قتلته
نجمه بفحيح و شر : قسمآ بالله يوم الي تمس فيه شعره منه هيكون اخر يوم في عمرك انت فاهم
سالم : تمام ماشي بس هتشوفي هعمل فيكي ايه هحرق قلبك يا نجمه
ذهب يالم من امام نجمه
جاء صوت احد من خلف نجمه
الشخص : نجمه
التفة نجمه بسرعه انصدمة من رأيته : نمر
بقلم هبه حمدي
Heba Hamdy
الفصل السابع عشر
نجمه بصدمه : نمر
نمر : مين ده انتي كنتي بتتكلمي معاه
نجمه بتوتر و كذب : معرفش يا نمر انا كنت بشم هو لقيته يسألني عن حد
نمر : اه تمام انتي كويسه
نجمه : اه الحمدلله
نمر : تمام انا نسيت الفون فوق
نجمه : اه ماشي
ذهبت نجمه هي و نمر الي غرفة اسراء
في غرفة اسراء
فاقة اسراء من البنج
اسراء بتعب : هو حصل ايه
سليم بلهفه : اسراء حببتي انتي كويسه
لم ترد عليه اسراء جاءت نجمه في هذا الوقت هي و نمر
نجمه بفرحه : حمدلله علي سلمتك يا اسراء يا حببتي
اسراء : الله يسلمك يا نجمه
نمر : حمدالله علي سلمتك يا اسراء
اسراء : الله يسلمك معلش بوظة اليوم بتعكم
نمر : عادي ولا يهمك
نجمه بمرح : فداكي اليوم يا سوسو
سليم : فداكي العمر كله يا حببتي
لا رد
سليم : اسراء انسي اي حاجه سمعتيها انا اسف انسي يا حببتي
اسراء : انا مش قادره اتكلم دلوقتي ممكن نتكلم بعدين
سليم : ماشي يا حببتي هبه حمدي
بعد خروج اسراء من المستشفى و بعد مرور شهر كان الاوضاع بين نمر و نجمه جيده و العشق بينهم يزيد يوم عن يوم اما عن اسراء تم فسخ خطبتها من سليم و لكن لم يمل سليم من محاولات ارجاعها اليه عند يزن و سينا كان الحب بينهم هو سيد المكان كان يزن لا يمل من محاولات اسعادها و ايضا سينا كانت تهتم بي يزن لانهو هو عشق للطفولة التي عشقته سنين دون علم احد و ها هو الان حب عمرها بين يدها الا تحافظ عليه اما عن يونس فهو الي الان لم يتعرف او يجد حبيبته عاصم كان منشغل بالعمل و الدراسة لا يهتم بأحد سالم لم يظهر ل نجمه بعد اخر مقابله بينهم لكن هو يخطط ل شئ مراد الالفي فهو خسر كل شئ يملكه لم يتبقى عنده غير القصر هذا الواضح للناس لكن في الخفاء تجارة المخدرات و الأسلحة تامن لهو كل ما يلزمه الذي يسكن فيه حاول عادل اصلح الاوضاع بينه و بين نجمه و عاصم لكن هم رفضوا و سافر خارج البلاد نوال كانت تسكن في بيتها لكن لم تجد اي احد يقوم بصرف المال عليها لا تجد احد يسال عنها حتي مراد لم يهتم بها من بعد اخر لقاء بينهم
اليوم هو اليوم الذي ستكون فيه نجمه علي اسم حبيبها نمر اليوم هو اسعد يوم في حياتها هل هذه السعاده ستدوم ام للقدر رأى أخر هبه حمدي انتقام نجمه
كانت نجمه في غاية الجمال في فستانها الابيض كانت تشبه الاميرات كم كانت جميله
اسراء بابتسامه : الله يا نجمه شكلك حلو اووي
نجمه بفرحه :مرسي يا سوسو عقبالك
اسراء : مرسي يا حببتي
سينا : ايه الحلوه دي يا نيجو
نجمه : قلبي مرسي عقبالك انتي و يزن
سينا بتمني : يا رب يا نجمه يا رب
دخل عاصم وهو يغني
عاصم : النهارده فرحي يا جدعان
نجمه وهي تشركه الغناء : عايز كله يبقا تمام
سليم : لقتها مشي مشية وراها
يزن : قلت لازم هعيش معها
سينا : عرفين قلتلها ايه
الكل : ايه
دخل نبيل : يله يا حبيبتي الكل مستني تحت
نزلة نجمه مع ابوها ل نمر
كان نمر يقف في منتصف القاعة و ممسك بيده الميكروفون
نمر : معلش يا جماعه مفيش فرح
نجمه : نمر انت بتهزر صح
نمر : لا مش بهزر انا مش هتجوز وحد زيك كل شويه تكلم واحد شكل و كمان امها زيك مش قصدي مني هانم قصدي نوال الي باعت عيلها علشان الفلوس
نجمه بصراخ : بس اسكت انا بكرهك بكرهك
خرجة نجمه من القاعة تجري بسرعه بفستانها
عندما كانت نجمه تعبر الطريق وهي تجري بسرعه قامة سياره بخبطها
عاصم من خلف نجمه
عاصم بصراخ : نججججممممه اسععععاف بسسسسرعه
كانت نجمه علي الارض تنزف بشده
نبيل بصدمه : نجمه بنتي
مني بصراخ : بنتتتتتيييييي نننننججججمممه
انتها الفصل و رايكم يا شباب يا رب يعجبكم
Heba Hamdy
البارت الثامن عشر
عاصم : اسعاف بسرعه
جاءت الإسعاف و نقلت نجمه الي المستشفى كان الكل جانب عاصم و نبيل و مني
نبيل ببكاء : بنتي يا رب متحرمنيش منها يا رب
مني ببكاء : يا رب مليش غيرك يا رب
كان الدماء تملا ملابس عاصم من شدة النزيف الذي اصاب نجمه في رأسها
ذهب عاصم و شر الدنيا كله يظهر في عينيه
سليم : عاصم استني
نبيل : روحو ورآه يا شباب بدل ما يعمل حاجه
ذهب سليم و يزن و يونس خلف عاصم
في هذا الوقت كانت اسراء و سينا يبكون بشده
ركب عاصم سيارته و قاد بسرعه شديده
سليم : هو رايح فين
يزن : ده طريق بيت نمر
يونس : انا مش عارف هيعمل ايه ممكن يعمل ل نمر حاجه
في مكان اخر كان سالم يحتفل هو و ابوه و نڤين
سالم بسخريه : ههههههه فضيحة حلوه اوووي يا نجمه
مراد بشماته : هي الي عملت كده في نفسها
نڤين : علشان تعرف بس يا سالم مين بيحبك و مين بيكرهك
مراد : اكيد يا مرات ابني
سالم : اه اكيد تذكر سالم عندما جاءت نڤين الي ابوه و اخبرته بحملها منه
Flash Back
كان سالم يجلس هو و ابوه في بهو القصر دخلت الخدامة عليهم
الجدامة : مراد بيه في وحده برا عيزه حضرتك
مراد : مقلتش مين
الخدامة : بتقول ان اسمها نڤين
مراد : نڤين خليها تدخل
دخلت نڤين الي القصر و تمسك في يدها اوراق
مراد : خير يا نڤين
نڤين و هي تنظر الي سالم بخوف : انا حامل
مراد : ازي و حامل من مين انتي مش متجوزه
نڤين : انا حامل من سالم انا وهو متجوزين
قام سالم بغضب شديد : انتي كذابه
كاد ان يضربه لو لم يمنعه مراد
مراد : انت بتعمل ايه يا حيوان انت مش سامع دي حامل
يعني الي في بطنها حفيدي نڤين انتي من النهارده مرات ابني و ام حفيدي
نڤين بفرحه : شكرآ يا باشا
نڤين لنفسها : كل حاجه هنا هتكون ملكي انا بس
Back
جاء احد رجال مراد
الرجل : مراد باشا
مراد : خير
الرجل : نجمه المنشاوي عملت حادثه و حلتها خطر
هب سالم واقفا
سالم : انت بتقول ايه هي في مستشفى ايه
الرجل : مستشفى ******
ذهب سالم بسرعه
نڤين بغضب : سالم انت رايح فين
مراد : سالم استنا
نڤين بغضيب : شفت يا عمي اهو راح ليها
مراد : انتي خيفه ليه هي مش بتحبه
نڤين : هو بيعشقها
عند بيت نمر
كان عاصم يضق الباب بعصبية
فتح نمر الباب و أتته لكمه في وجهه من عاصم
عاصم : ليه دي بتحبك تعمل فيها كده ليه
نمر وهو يدافع عن نفسه : خنتني هي خينه
عاصم : بتجيب حق اختها يا غبي
نمر : يعني ايه
دخل سليم و يونس و يزن في هذا الوقت
قامو بمسك عاصم
نمر : فهموني انا عايز افهم
سليم : كل حاجه عملتها نجمه علشان تجيب حق نور من سالم و نڤين
نمر : طب ليه مقلتش ليا لييه
عاصم : كانت هتقلك كل حاجه النهارده بس انت دمرت كل حاجه
نمر بدموع : نجمه فين انا عايز اكلمها
عاصم بسخريه : ههههههه نجمه بتموت
نمر بخوف : يعني ايه
يزن : يعني نجمه وهي بتخرج من القاعة في عربيه خبطتها
نمر : انت بتقول ايه نجمه عملت حادثة نجمه في المستشفى
يونس : اه في المستشفى و كمان متجيش علشان انت مش هتشفها ابدا طول م احنا عيشين
نمر بترجي : يونس ابوس ايدك
عاصم : لو تقرب من اختي و ربي مهرحمك ابدآ
ذهب الكل الي مستشفى معده نمر
قام نمر بتكسير البيت باكمله
نمر بصراخ : غبي حيوان تستاهل الموت اااااااااه ننننننجممممه اناااا أسف يا نور عيني
عاد عاصم و الشباب الي المستشفى
خرج الطبيب في هذا الوقت
الطبيب : فين عاصم بقلم هبه حمدي
عاصم بسرعه : انا عاصم
الطبيب : المريضه عيزه تتكلم معاك ممكن تدخل ليها
دخل عاصم بلهفه ل نجمه
بعد فطره خرج
نبيل : ها يا عاصم نجمه ملها
عاصم بدموع : كانت بتقول لو مت ندفنها جنب نور
مني : بعيد الشر عليها
دخل الطبيب الي غرفت نجمه
خرج الطبيب من غرفة نجمه و معالم الحزن واضحه علي وجهه
الطبيب بحزن : البقاء لله
كان يراقب المنظر سالم من بعيد بدموع
سالم : انا السبب في موتك يا نجمه انا الي موت اختك و موتك يا نجمه
عاصم بصراخ : ااااااااه اختي ننننننجمممممه
وقعت مني مغشيآ عليها قام سليم بحمله و أدخلها الي غرفه
نبيل بصدمه : بنتي بنتي حببتي نور عيني
اسراء ببكاء : نجمه صحبت عمري
سينا : نجمه ماتت بقلم هبه حمدي
قام يزن بضم سينا
يزن بدموع : الله يرحمها
يونس بصدمه : نجمه ماتت
جاء نمر في هذا الوقت
نمر بخوف : في فيه ايه
انقض عاصم علي نمر بالضرب : ماتت يا كلب ماتت بسببك منك لله
كان نمر يتلقى منه الضرب دون اي مقاومة كل م كان يدور في عقله هو ان نجمه ماتت و طرقته حبيبته الذي جنه عليها
ماتت بسبب غبائه
قام الشباب بابعاد عاصم عن نمر
نبيل :اسمع يا نمر بنتي ماتت علشان حبتك ماتت و انت ظلمها يبقا وجودك هنا ملوش لزمه يله اتفضل من هنا
ذهب نمر من المكان بصدمه ذهب الي بيته
بعد انتها إجراءات الدفن عند المقابر بعد دفن الجسد
كان هناك شخص يقف بعيد يراء مراسم الدفن
كان نبيل ينتحب بشده و مني تبكي علي ابنتها و اسراء تجلس في الأرض تبكي
كان سليم يضم سينا و يبكي معها
يونس يقف بصدمه لا يصدق ان نجمه رفقته ماتت يزن كان يقف الي جانب نبيل نمر كان يقف بعيد يبكي دون ان يراه احد حتي لا يمنعه سالم يقف في جانب ينظر إليهم و هم يبكون و يلوم نفسه بشده علي كل شيء
جاء احد من خلف ذلك الشخص
رعد : مش كفاية كده يله لسه قدمنا مشوار طويل و انتي تعبانه
الفتاه : اصعب حاجه انك تشوف نفسك بيدفنوك و انت بتتفرج شايف حبيبك بيبكو عليك و انت مش عارف تعمل حاجه
رعد : نجمه انتي أخذتي قرار و لازم مترجعيش فيه
نجمه : ارجع في ايه حساب مراد و ابنه و نڤين تقل اووي
رعد : هتعملي ايه
نجمه : هتعرف بعدين يله بينا قبل م حد يشوفنا
نتفاعل علشان البارت الجاي لو لقيت تفاعل هنزل بارت كمان بليل
Heba Hamdy
الفصل التاسع عشر
انتقام نجمه
رعد : يله يا نجمه
نجمه : يله يا رعد
ثواني كده اعرفكم ب رعد
( رعد هو صديق نجمه من ايام الطفولة هو شب جميل طويل القامة و وسيم جدآ جدآ وهو ضابط شرطة )
بعد مرور شهر علي اخر الاحداث
كان نمر ملازم بيته لا يخرج فقط يبكي و يلوم نفسه علي ما فعل في حبه
سالم تغير جدآ أصبح حزين جدآ بعد موت نجمه و أيقن ان هو سبب موت نور أيضا
نڤين أصبحت اكثر طمعا في ثروت مراد الالفي و تنتظر اول فرصه حتي تملك كل شيء
مراد يعلم كل شيء يدور داخل نڤين و ينتظر حتي تضع حفيده و يقوم بعدها بقتلها
عند نوال كانت تسكن في بيتهم لا تخرج منه لا تملك المال حتي تجلب القليل من الطعام لكن هناك شي يدور داخل عقلها اكيد افكار شيطانيه
عند سليم لم يرجع كل شئ كما كان بينه وبين اسراء لكن يحاول
عند يزن و سينا تم تاجيل حفل الخطبه بسبب موت نجمه
يونس كان حزين جدآ علي موت نجمه و يتزكر كل الاوقات التي تربطهم معآ
يونس بحزن : اااه يا نجمه مكنتش اعرف ان انتي غليه عندي اووي كده انتي كنتي احلا اخت و صحبه الله يرحمك يا نجمه انتي و نور
عند نبيل كان ملازم للفراشه بسبب المرض الذي يعاني منه
مني كانت حزينه جدآ و لا تكف البكاء علي ابنتها
عاصم كان حزين جدآ لكن يكابر و يسع لل الانتقام
بعد وفاة نجمه باسبوع جاء خبر موت عادل في ظروف غامضة حتي الشرطه لا تعلم السبب حتي الان
في الشركه تحديد في غرفن الاجتماعات كان الجميع يجلس
كانت اسراء تنظر الي كرسي نجمه الفارغ باعين دمعه
مسحت اسراء دموعها قبل نزولها
تحدث يونس
يونس : شباب نجمه الله يرحمها كان حلمها تكسب الصفقه و تعمل المشروع و زي م انتو عرفين نجمه اختنا و ده كان حلمها ان شركتها تكبر و لازم نحقق الأمنية دي ابتلع ريقه و تحدث بتوتر و خوف من رد فعل اصدقاء
يونس : و علشان كده نمر لازم يكون موجود
سكوت احتل المكان او هدوء ما قبل العاصفة
تحدث يزن بغضب شديد : انت اتجننت يا يونس عايز الكلب ده يرجع هنا تاني احنا خسرنا نجمه بسببه
تحدث عاصم اخيرآ
عاصم : كلام يونس صح لازم نمر يحضر
سليم بغضب : انت بتقول ايه
عاصم ببرود : الي سمعته يا سليم يونس خلي نمر يجي
يونس حاضر
كانت نجمه تشاهد كل شئ من خلف الكاميرات الموجوده في الميتنج رووم
نجمه بابتسامه : حلو كده ماشي يا نمر انا هخليك تندم و تعرف مين نجمه بس كل واحد ليه دور اخلص الاول من كل الي ورايه
دخل رعد : اخبارك يا نيجو
نجمه : تمام عملة ايه
رعد : كل حاجه تمام كل المطلوب نعرف امته اخر معاد ل تسليم الشحنه
نجمه : سيب ده عليه هتكلم مع الناس الي مشغلاهم عند مراد الالفي
رعد : تمام بس مقلتيش هتعملي ايه بكره
نجمه : متخفش كل خير
في شركة نجمه و بعد فطره قليله جاء نمر الي الشركة
نمر بحزن : مساء الخير
لا رد
يونس ببرود : مساء النور
عاصم : بص بقا انت هنا بس لحد ما المشروع يخلص غير كده احنا اصلا مش عيزين نشوف وشك
نمر بحزن : انا عارف يا عاصم
يزن بغضب : كويس ان انت عارف كويس كل حاجه نشتغل بقا
بد الإجتماع كان نمر شارد في نجمه و يتزكر عندما كانت تجلس مقابل له كم اشتاق الي صوتها كم اشتاق الي ابتسامتها كم اشتاق الي نجمه نفسه اااااه حبيبتي يا نجمه انا من جنيت عليكي يا حبيبتي كم أتمنا الموت الان لكي اراكئ يا نجمتي
انتها الاجتماع و ذهب كل منهم الي عمله
عند نجمه كانت تتحدث مع احد في الهاتف هبه حمدي
بعد خمس شهور من العمل الجاد كان الجميع يعمل علي قدم و ساق ف اليوم هو اهم يوم بعد لحظات معدوده سيتم تسليم مشروع نجمه كان الكل سعيد و حزين في نفس الوقت سعيد لان حلم نجمه سوف يتحقق و حزين لان نجمه لم تعد معهم
عند نجمه
نجمه : امم تمام خلاص مش فاضل كتير و كل حاجه تبان
الشخص : انا خايف عليكي
نجمه : لا متخفش يا حبيبي كل حاجه تمام
الشخص : انا عملت كل حاجه طلبتيها مني
نجمه : اووك اما كلها ساعه و كل حاجه تكون تمام
في مخزن من مخازن مراد الالفي كان هناك مجموعه من تجار الاسلحه و المخدرات هجمة رجال الشرطه علي المخزن و تم سجن جميع رجال مراد الالفي و الإعتراف بكل شيء ضده
في الحفل كان يقام الحفل في اكبر قاعه الاحتفالات في القاهره و كان هناك توصيه خاصه لم يكن هناك اي احد
غير نبيل و مني و اسراء و سليم و يزن و سينا و نمر و عاصم و يونس. هبه حمدي
سليم بصدمه : عاصم فين الناس ان مش بعت الدعوات علشان الحفله
عاصم بغموض : متخفش الناس علي وصول
نمر بغضب : مش وقت برودك ده انا عايز افهم فين الناس
عاصم ببرود : وطي صوتك
جاءت في هذا الوقت نوال
مني بكره : انتي بتعملي ايه هنا يا نوال
نوال : اسالي عاصم هو الي دعاني
و اضافة بسخريه : شكله حن ل امه
مني : في ايه يا عاصم
عاصم : شويه و كل حاجه هتبان
جاء مراد الالفي
نبيل : في ايه يا عاصم
مراد : انا كمان ايه معنا الرساله الي مبعوته ليه دي
عاصم : شويه و الكل هيفهم
جاء سالم
مراد : سالم انت بتعمل ايه هنا
سالم : انا جت ليه رسالة بتقول ان انت عايزني هنا
مراد : انا جت ليه رسالة بتقول ان انت موجود هنا و تعبان
جاءت نڤين في هذا الوقت
مراد : نڤين انت بتعملي ايه هنا
نڤين بصدمه و توتر : اصل اصل كنت في فرح وحده صحبتي و شفت سالم داخل جيت وراه
يونس ل عاصم : هو في ايه يا عاصم
عاصم بابتسامة خبيثه : دلوقتي نبدا العرض
اشتغلة شاشه كبيره و انقطع الضوء
كانت الشاشه تعرض مشهد موت نور
عند نور قبل الموت علمت كل شيء بين نوال و مراد
Flesh Back
كانت نور تجلس في غرفتها تشعر بالملل قامة نور بتشغيل الكاميرا و وضعتها علي السرير بحيث تكون خذه الكاميرا في وجهتها حتي تقوم بتصويرها وهذه من هويات نور كانت تحب التصوير بشده بدون قصد قامة نور بتشغير الفيديو كانت ستغلقه لكن في هذا الوقت وجاءت رساله صوتي لها من رقم نڤين لنور
نور وهي تفتح الرسالة
نڤين بسخريه : نور يا حبيبت قلبي معلش يا حببتي بس لازم تعرفي ان سالم مش بيحبك هو عمل كده علشان يتسله شويه و انا كنت عرفه كل حاجه من الاول و انا الي كنت الدراع اليمين ل سالم في كل حاجه بس هو زهق و مل من اللعبه دي و حب يخلص منك علشان كده هو مش بيرد عليكي يا حببتي يله تعيشي و تخدي غيرها سلام يا نور هههه
نور بدموع : انا معملتش حاجه وحشه علشان يحصل فيه كده سالم الوحيد الي كنت حبه الحياه علشانه طب اعيش ليه لو مفيش حاجه اعيش علشنها كانت نور تنوي الإنتحار
جلبت نور قلم و ورقه و كتبت فيهم رساله ل نجمه ووضعتها بالصندوق الذي تملك نجمه المفتاح الخاص به و قامة بربط حبل في السقف لكن قبل ان تنتحر و بالصدفه سمعت صوت رجل غريب مع امها في الخارج هبه حمدي
لم تكن نوال تعلم ان نور بالداخل
نوال بدلع : انت جيت يا حبيبي
مراد : اه جيت مش انتي زعلانه مني قلت اصلحك
خرجت نور في هذا الوقت
نور بصدمه : ماما انتي بتعملي ايه
نوال بصدمه : انتي هنا
نور : انتي بتخوني بابا
نوال بخوف : انتي فهمه غلط
نور بصراخ : فين الغلط انا بكرهك و بكره الدم الي بيربطني بيكي بكرهك
دخلت نور غرفتها تبحث عن هاتفها في كل مكان
دخل مراد خلفها و قام بتكميم فمها
مراد : متحوليش مش هتقدري تقولي حاجه لحد علشان لو نطقتي انا هموتك انتي فهمه انسي اي حاجه حصلت بره انتي فهمه
قامت نور بإبعاد مراد عنها
نور بصراخ : لا انا هفضحكم كلكم انتو فهمين
في هذا الوقت دخلت نوال و قامت بسحب نور الي السرير و رفعها عليه و قامت برضع الحبل حول عنق نور كانت نور تحاول إبعاد نوال عنها
نور : ماما انتي هتموتيني هبه حمدي
نوال : مفيش مانع البنت تضحي ب حيتها علشان امها
انتهت نوال من لف الحبل حول عنق نور
مراد بصدمه : انتي هتعملي ايه دي بنتك يا مجنونه
قامت نوال بايقاع نور من فوق السرير و شنقها ماتت نور تحت يد والدتها ماتت تلك البريء بسبب وحشيت امها
لم ينتبه احد الي وجود الكاميرا
مراد : انتي عملتي ايه
نوال : يله امشي و انا هتصرف
ذهب مراد بسرعه من البيت و قامة نوال بمسح البصمات الخاصه لها من علي جسد نور
نوال : كان المفرود تسكتي يا نور يله الله يرحمك
خرجت نوال من الغرفه بعد الانتها من كل شئ
انتها الفيديو و نظر الكل ل نوال و مراد
نوال بصدمه و خوف : ده ده اكيد في حاجه غلط انا انا معملتش كده
مراد : مين جاب الفديو ده
مني بغضب : انتي قتلتي بنتك
شخص : و قتلت اخوكي كمان
لم يكن هذا صوت احد غريب بل هذا صوت نجمه
نجمه : مفاجأة
الكل انصدم من وجود نجمه ماعدا
و نتفاعل شباب علشان الفصل الاخير و الخاتمة
Heba Hamdy
الفصل الاخير
خرجة نجمه بعد رجوع الضوء
كانت الصدمه تحتل معالم وجه الكل
مراد بصدمه : لا لا مستحيل لا انتي عيشه
Flash Back
كان مراد يجلس في مكتبه وحده
مراد لنفسه : بقيتي خطر يا نجمه و بتفتشي وره الي مات اصبح لازم اخلص منك
قام مراد بالاتصال باحد رجاله
مراد : عايزك في مهمه
الرجل : تحت امرك يا باشا
مراد : نجمه المنشاوي لازم تسافر
الرجل : تحت امرك يا باشا
مراد : يوم الفرح بتعها
الرجل : ماشي يا باشا
مراد : الوقت الي هكلمك فيه تكون جاهز ماشي
الرجل : ماشي
اغلق مراد الهاتف مع الرجل
مراد : كده كويس فاضل نمر يعرف كل حاجه عن نجمه علشان يسبها و كده ابقا دمرت نجمه و حميت ابني من شرها
طلب مراد من سالم ان يرسل ل نمر كل شئ يخص نجمه و ايضا أخبره ان نوال هي ام نجمه دون ذكر اسم مراد في الموضوع
Back
نجمه بابتسامه : اه عيشه اصل الراجل الي بعته يخبطني بالعربيه فشل في المهمه
مراد بتوتر : انتي قصدك ايه
نجمه بسخريه : تؤ تؤ تؤ هو انت متعرفش ان الي بيكدب بيروح النار ولهي عيب راجل في سنك يكدب كده
عاصم و هو يحيط كتف اخته : معلش يا نيجو اصل هو ميعرفش ان آلسواق الي بعته يخبطك اتمسك قبل م يهرب
مراد : انت بتقول ايه
عاصم : و كمان اعترف بكل حاجه شوفت بقا
مراد : انت بتكدب
نجمه : اركن انت بقا ده لسه الحبايب بأمه
نجمه : هاي نڤين معلش تعبناكي شويه و جيتي علي الفاضي اصل سعد مش جاي
سالم : سعد مين
نجمه : اووبس هو انا قلت سعد معلش زلة لسان
سالم : نجمه ردي سعد مين
نجمه : ابو البيبي الي في بطنها
سالم : سالم انتي بتقولي ايه ده ابني
نجمه : مش مصدق هتلقي رساله من رقم غريب مكتوب فيه
حببتي انا سعد انا هستناكي النهارده في قاعة ******
نڤين : كدب هي بتكدب
نجمه : طب لو انا بكدب انتي بتعملي ايه هنا
نڤين : فرح صحبتي هنا شفت سالم داخل دخلت ورآه
نجمه : كدابه انا حجزه المكان كله انهارده
سالم : انتي خنتيني
نڤين : اسمع بس يا سالم انت فاهم غلط
سالم وهو يقترب من نڤين : انتي خينه و تستهلي الموت
اخرج سالم المسدس و اطلق طلقه في صدر نڤين
( كده نڤين انتهت و انتها شرها من الحياه دي جزاء الخائن هي خانت نور صحبتها و خانت سالم حببها او سوري هو مش حببها هو البنك بتعها هي كان همها الفلوس بس دي نهاية كل انسان طماع او أناني)
مراد بصدمه : ليه يا سالم ليه ضيعت نفسك يا ابني ليه بس لا متخفش انا مستحيل اسيب انت ابني
نجمه : لا متخفش اصل انت هتشرف معاه في السجن ان شاء الله ده انت وراك بلاوي سوده تجارة اسلحه و مخدرات كل ما يشتهي قلبك
مراد : انت عايزه ايه
نجمه بفحيح : روحك عايزه روحك انت و ابنك يا مراد عايزه حق اختي يا مراد
مراد : امك هي السبب في كل حاجه
نوال : مراد انت بتبعني طب انا كمان هبيعك و هقول كل حاجه ليهم
نجمه بسخريه : هو انتي هبله ولا شكلك كده حبيبتي انتي خلاص كل حاجه عملتيها كانت متسجله و وصلت للنيابة
كانت نوال تريد الخروج من المكان لكن كانت كل الابواب مغلقه
هبه حمدي
نوال بغضب : انا عايزه اخرج من هنا
نجمه : مش قبل م تتحسبي علي كل حاجه
نوال : انا ممكن اموتك زي اختك لو مخرجتش من هنا
نجمه : عادي متفرقش في اي حاجه معنديش حاجه اخاف عليها الموت ممكن يجي في اي لحظه بس اموت و انا منتقمه منك احسن ما اموت و انا مش جيبه حق اختي
قامة نوال برفع المسدس في وجه نجمه
ابتسمت نجمه في وجه نوال و فتحت زراعيه ل نوال
نجمه : اضرب يله مش ده نفس المسدس الي قتلتي بيه عادل علشان عرف حققتك بس مسالتيش هو عرف ازي ان انتي الي قتلتي نور
نظرت نوال الي نجمه بصدمه هبه حمدي
نجمه بايجاب : اممم انا الي بعت ليه نسخه من الفيديو كنت عايزه اعرف رد فعله ايه بس خساره هو مات او أتقتل صح
نوال : ههههه طلعتي زكيه يا نجمه بس لسه عندك الي تخافي عليه
نجمه بعدم فهم : قصدك مين
أشهرت نوال المسدس في وجه عاصم
نوال : انا قتلة بنتي علشان اعيش و كمان عادي اقتل ابني بردو علشان أعيش
نجمه بغضب : ده اسهل حاجه عند وحده زيك ان هي تقتل ولادها
مراد بخوف : لا نوال انتي هتعملي ايه نزلي المسدس
نوال بسخريه : خايف اووي علي عاصم
عاصم : قصدك ايه
نجمه : لو نطقتي كلمه وحده انا هموتك انتي فهمه
سالم : بابا هو في ايه
نوال : ايه ده هو انتي عرفتي بقا كل حاجه
نجمه : كل حاجه بينك و بين مراد متسجله
مراد : نزلي المسدس يا نوال
نوال : عاصم هو الي هحرق بيه قلبك انت و نجمه
عاصم : نجمه هي قصدها ايه
نجمه : حبيبي مفيش حاجه هتازيك متخفش اووك
كادت نوال ان تطلق النار علي عاصم لكن في هذا الوقت انطلقة رصاصه من مسدس مراد استقرت في رأسها
( هي تستحق الموته دي فعلا)
عاصم بصدمه : ماما ماماااااا لاااااااا ماماااااا
هذا هو قلب الابن مهما فعلت الام تظل غاليه عليه حتي ان كانت تريد قتله
اقتربت مني من عاصم و ضمته اليها
مني : أهدأ يا حبيبي اهدأ
عاصم بحزن : دي امي
نبيل : الله يسمحها يا ابني
مراد : خلاص الدراما دي هتخلص امته
نجمه : 5 دقائق فقط و الستائر هتنزل يا مراد باشا
مراد : قصدك ايه
نجمه وهي تنظر في إتجاه الباب
نجمه : نبدأ العد التنازلي 5 4 3 2 1
عندما قالت نجمه و احد دخلت الشرطه علي الفور و قامو بالقبض علي سالم و مراد و بالطبع كل شي كان مسجل
مراد بوعيد : مش هسيبك يا نجمه
نجمه بسخريه : هنشوف يا مراد سلام يا سالم
جاءت الاسعاف و أخذت جست نوال و نڤين
كان الجميع يلتزم الصمت من اول ظهور نجمه الي القبض علي مراد
سليم بصدمه : حد فاهم حاجه
يزن : لا
يونس : انا بحلم صح
لم تبقا اسراء واقفه هرولة الي نجمه و قامة بضمها اليها
اسراء : كده تعملي فيه كل ده حرام عليكي
نجمه : كان لازم علشان انتقام نجمه يتحقق
اقتربت سينا : الحمد لله ان انتي بخير يا نجمه
ابتسامة نجمه لها
كان نمر يقف بعيدآ يخشاه ان يكون كل شي مجرد حلم فقط
ذهبت نجمه الي نبيل
نجمه : بابا
قطع كلامها صفعه قويه من نبيل هوت علي وجه نجمه
نبيل بدموع : اهون عليكي تعملي فيه كده
قام نبيل بجذب نجمه الي داخل احضانه
نبيل : كده توجعي قلبي عليكي يا نجمه كده
نجمه بدموع : اسف يا بابا
اقتربت مني من نحمه و ضمتها بشده : الحمد لله ان انتي بخير يا نجمه الحمد لله
يونس : بس ازي يا ناس ده احنا دفنينك بأيدينا
نجمه : انت شفة وشي و انتي بتدفني
يونس : لا
سليم : مين سعدا في كل ده
جاء صوت من الخلف
رعد : انا
الكل بصدمه : رعد
رعد : ايوه نحمه طلبت مني المساعده و انا عملت كده
يزن : طب ازي هي كانت في المستشفى
رعد : اصابت نجمه مكنتش صعبه اووي شوية كسور بس
سليم : طب ازي انا عايز افهم
مسح عاصم دموعه و تحدث
عاصم : نجمه لما كانت في المستشفى و طلبت تشفني
Flash Back
عندما دخل عاصم ل نجمه الغرفه
نجمه بتعب : عاصم
عاصم : عيون عاصم
نجمه : بص يا عاصم هات الفون بتاعي و اتصل ب واحد اسمه رعد و قله نجمه محتاجه مساعده
عاصم : نجمه هو في ايه
نجمه : انا رتبت مع الدكتور ان هو بعد ما انت تخرج هيدخل و يقول ان انا مت
عاصم : انتي بتقولي ايه يا نجمه
نجمه : الي سمعته تنفذه اهم حاجه مش تخلي حد يدخل هنا او يحاول يشوف الجسم بتاع البنت الي الدكتور هيجيبه اووك
عاصم : طب هتعملي ايه
نجمه : هنفذ انتقام نجمه
عاصم : طب لما اخرج اقول ليهم ايه
نجمه : قول اي حاجه يا عاصم
عاصم : حاضر
Back
يونس : يعني كل ده علشان تحققي انتقامك
نجمه : امم
سليم : و وجع القلب و الحزن علشان انتقامك
نجمه : اممم
يزن :و تاجيل الخطوبة و كتب الكتاب علشان انتقامك
نجمه : اممم
نظر الثلاثة شباب الي بعضهم
يونس : هتولي البت دي
نجمه وهي ترقض منهم : خلاص اسفه خلاص
سليم : هسمحك بس بشرط
نجمه : ايه
سليم : اسراء
نظرت نجمه اتجاه اسراء
نحمه ل سليم : امم هي اصلا مسمحاك من يوم الحادثة
سليم : بجد
نجمه : ايه بجد حتي هي قلتلي قبل م انزل القاعه
عند تذكر نجمه احداث الفرح تغيرت معالم وجهها
اقترب نمر من نجمه
نمر : نجمه ممكن نتكلم
نجمه : اتفضل
نمر : الي حصل
نجمه : الي حصل ده جه في وقته و عرفت حققتك عرفت ان انت ملكش امان مممن في اي وقت تبعني
نمر : نجمه انتي معرفتنيش اي حاجه
نجمه : حتي لو ده مش مبرر ليك او يديك الحق انك تعمل كده انت دمرت كل حاجه حلوه انا في اليوم ده كنت هحكيلك كل حاجه و لو كنت قلت اتخله عن انتقامي كنت اتخليت عنه كنت هعمل اي حاجه علشان أرضيك
بس ربنا بيحبني علشان مورطنيش فيك
نمر : قصدك ايه
نحمه : قصدي ان نجمه حببتك ماتت في الحادث كل حاجه كانت تربطني بيك خلاص انتهت
نمر بترجي : لا يا نجمه لا طب اديني فرصه
نجمه : انا من النوع الي بيدي فرصه مره وحده بس يا نمر مره وحده و انت اخت فرصتك و انتها كل شيء بينا
نمر : نحمه ارجوكي
نحمه : خلاص كل شيء بينا خلاص يا نمر
نمر : فين الحب يا نجمه راح فين
نحمه : الحب من غير كرامه و عزت نفس مش بيكون حب ده زول و أهانه يا نمر
نمر : يعني ايه
نحمه : ربنا يبعتلك بنت الحلال الي تنفعك يا نمر
ذهب نمر الي بيته و هو حزين علي خسارت نجمه
ذهب الجميع الي بيته و الكل كان سعيد جدآ
لكن ذهبت نجمه الي مكان اخر ذهبت الي قبر نور
نجمه و هي تقف امام القبر و بعد قرأة الفاتحة جلست نور جوار القبر تمسك في يدها السلسال الذي أعطته لها نور
نحمه : متعرفيش يا نور انا اتوجعت ازي لما لقيت الفيديو في الاوضه في الوقت ده انا خفت اووي علي عاصم طلبط منه نروح الفيلا عند بابا و ماما انا مفت تعمل فيه زي الي عملته فيكي خفت اووي بس الاهم ان انا جبت حققك من كل واحد فيهم يا نور انا مش هنساكي ابدآ يا نور ابدا ارتدت نجمه السلسال و ذهبت الي البيت
بعد اسبوع ذهب نمر الي بيت نجمه
كانت نجمه تجلس في الحديقه شارده في كل شيء حدث
جاءت الخادمه اليها
الخادمه : انسه نجمه
نجمه : نعم
الخادمه : نمر بيه بره
نجمه ببرود و عدم اهتمام : ماشي جيه
ذهبت الخادمه و من خلفها نجمه
نجمه : خير في حاجه تاني
نمر بحزن : انا همشي خلاص من البلد و مش هرجع تاني
نجمه بحزن لم تظهره : مع السلامه
نمر : نجمه طالب فرصه اخير
نحمه : قلتلك قبل كده ان انا زي الحياه معنديش غير فرصه وحده هبه حمدي
نمر : اشوف وشك بخير يا نجمه
نحمه : ماشي
ذهب نمر الي المطار نظر الي البلاد لاخر مره
نمر لنفسه : انا الغبي الي ضيعت كل حاجه من غير م افكر خسرت اهم حاجه حلوه في حياتي هرجع تاني زي الاول هرجع نمر الوحيد الي ملوش اي حد في حياته حتي يونس خسرته زي نجمه يا رب
جلس نمر علي المقعد و وضع يده علي وجهه
و قبل ان تتحرك الطاره سمع صوت جعل قلبه يرقص من شدت الفرح
الشخص : خاين عايز تمشي من غير ما تتحايل شويه كمان عليه
نمر وهو يرفع رأسه : نجمه انتي هنا ولا بحلم
قامة نجمه بقرص ايد نمر
نمر بوجع : اااه في ايه يا بنتي
نجمه : انت مش بتحلم
نمر و هو يقترب من نجمه : طب ايه
نجمه : ايه
نمر : هنسافر
نجمه : يله يا حبيبي ربنا يهديك
كان نمر سعيد جدآ لان نجمه لم تطرقه
في سيارة نجمه
نمر : احنا هنروح فين
نجمه : الفيلا عند بابا
نمر : انا خايف
نجمه : من ايه
نمر : تسبيني
نجمه : لا مش هسيبك ابدأ يا نمورتي
نمر بابتسامه : قلب نمورتك
بع اسبوعين تم اقامة عرس نجمه و نمر و اسراء و سليم و يزن و سينا
كان الكل سعيد جدآ
عند يونس و عاصم كانو يقفان جوار بعد
يونس بتنهيده : الكل اتجوز مفيش غيري انا وانت يا عصوم
عاصم : صدقت يا تونس
يونس بغضب : تاني يا عاصم تاني تونس هغير اسمي يا عاصم هغيره
كانت مني سعيده جدآ هي و نبيل
مني : شفتها عروسه اخيرآ
نبيل : الحمد لله ان هي مبسوطة في حياتها
مني : الحمد لله
عند نجمه
نمر و هو يقبل ايد نجمه : اخيرآ حببتي بين ايدي
نجمه : بين ايدا و ملك ليك
نمر : بحبك يا نجمه بحبك اوووي قال بصوت عالي بحببببببككككك
نظرت اسراء اليهم و هي تشعر بالسعاده من اجل نجمه
سليم : اسراء
اسراء : نعم
سليم : بحبك
ابتسمت اسراء و قالت : و انا بحبك اوووي
عند سينا و يزن
يزن : احنا هنروح امتا
سينا : في ايه يا يزن ده يوم واحد في العمر
يزن : خلاص متزعليش طب بحبك
سينا : ماشي
يزن : ايه ماشي دي هو مفيش حاجه
سينا : لا
يزن : ماشي
سينا بصوت منخفض : بحبك
يزن : ايه قلتي ايه قولي تاني
سينا : بحبك
قام يزن بحمل سينا و الدوران بها امام الجميع
كانت نجمه تمسك السلسال الذي ترتديه في عنقها و تحدث نفسها
نجمه لنفسها : كان الاول انتقام من ناس كتير حرمتني من اختي هي كانت طيبهو الطيبه هي السبب في متها هي حبت و الحب مش غلط بس الاختيار للشخص هو الغلط نور كان نفس تكوني جنبي النهارده كان نفسي انتي الي تلبسيني الفستان الأبيض بس نجمه مستحيل تنساكي و لا تنسا اي حاجه حصلت (انتقام نجمه) حصل تحت أرادت ربنا لو ربنا مكنش رايد ان هو يحصل مكنش حصل انا سمحت نمر علشان هو معاه حق هو مكنش يعرف الحقيقه و الي بيحب بيسامح و انا بحبه لا انا بعشقه انتقام نجمه انتها لما خدت حق نور من كل الي ظلمها بحبك نور
جاء نمر وضم نجمه من الخلف
نمر : حبيبي سرحان في ايه
نجمه بابتسامه : في (انتقام نجمه)
تمت بحمد الله
رايكم يا شباب
Heba Hamdy
تعليقات
إرسال تعليق