القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب الوحش بقلم رينور سيد البارت16_17_18الاخير في موسوعة القصص والروايات



حُب الوحش


part 16


حسين: جاسم اطلع لرناد شوفها و انت يا عهد تعالى ورايا علي المكتب

جاسم و عهد: حاضر


جاسم طلع لرناد 

جاسم خبط علي الباب


رناد و هي بتمسح دموعها: ادخل

جاسم: هتنامي

رناد: لا 

جاسم: طب ممكن نتكلم شويه

رناد: طبعا

جاسم: هو انتي فعلا بتحبي عهد

رناد: اه يا بابي الفتره الاخيره كان بيقرب مني و كان بيعملوني كويس و مهتم بيا و لما تعبت فضل جنبي مقدرتش يا بابي محبوش ف الاول كنت خايفه اتعلق بيه أو يعمل حاجه تجرحني بس حضرتك عارف انا مبحبش اعمل حساب حاجه انا بحب الدنيا تفاجاني بس الظاهر أن المفاجأة طلعت كبيره اوي عليا

جاسم: انا عارف... بس القرار اللي انتي خاتيه تحت بسطني  عهد علي فكره باين عليه  بيحبك اوي كمان 

رناد: وانا كمان بحبه عشان كده اداته الفرصه دي عشان علي الاقل يكون بنا زكريات حلوه 

جاسم: والله يا رودي أحيانا بحسد نفسي اني عندي بنت زيك بجد لو كل الناس زيك كده كنا ارتحنا

رناد ابتسمت

جاسم: اه صح سهام قالتلي أن انتي كنتي في الشركه امبارح و لما رجعتي واحدة من الخدم شافتك بتعيطي اول لما جيتي ليه هو كان مزعلك من هناك

رناد بتوتر: هاه لا خالص

جاسم: رناد عارف انك بتكدبي

رناد: ممكن أسألك سؤال 

جاسم: اسألي

رناد: هو  قاسم اللي كان بيشتغل معاكو في الشركه ليه اترفد

جاسم: معرفش  تقريبا عمل حاجه خلت عهد يرفده .... ليه

رناد: بص يا بابي انا هحكيلك

جاسم: ماشي

رناد: فاكر اول مره رحت فيها الشركه حصل موقف كده خلاني انا وقاسم نتعرف المهم عهد بعدني عنه وقالي متعملش عشان هو شخص مش كويس و بعدين ف خطوبه ساره و نادر طلب اني ارقص معاه وانا بغبائي رقصت معاه عشان أوري عهد اني مش هسمع كلامه 

جاسم: و بعدين

رناد: بس و عهد خدني و قالي لتاني مره مليش دعوه بيه ده تاني مره يحظرني منه و الموضوع كان مريب اللي هو اكيد فعلا الراجل ده مش مظبوط و كده و بالزات اني مكنتش مرتاحه وانا برقص معاه و حصل حاجه خلتني أتأكد أنه فعلا شخص مش كويس


flash back 


في خطوبه نادر و ساره


رناد بعد ما عهد خرج خرجت و شافت قاسم علي جنب هو و نسرين و سمعتهم بيقولوا


نسرين: البت دي لازم تخلص منها عهد شكله هيحبها

قاسم: ألهي انتي عهد و ملكيش دعوه انا هتوصى بيها

نسرين: اشطا عايزين البت دي تختفي من العيله اكن ملهاش اثر أو تفضحها فضيحه تبعد عنها عهد فاهم

قاسم: فضيحه ده انا بموت في الفضائح


الاتنان فضلوا يضحكوا


back


رناد: بعد لما سمعت كده خفت و حسيت الكلام عليا و ابتدات أتجنب نسرين و عهد لحد ماجه اليوم اللي عهد ساب نسرين فيه وكان عندي فضول رعب اعرف ليه سابها لأن تصرفاتها كانت كفيله ان عهد يسبها بس مكنش بيسبها و عهد سابها فنفس الليله اللي سمعت فيها الكلام ده فحسيت أنه ممكن يكون سمع او حاجه

جاسم: طب كنتي سألتيه

رناد: الصراحه يا بابي انا الفتره دي كان بالنسبه ليا عهد ده اداه للتخويف

جاسم ضحك حاول يخرج رناد من مود الزعل: لا وانا اللي بقول بنتي مبتخفش هههه

رناد ضحكت بس ضحكه مش من قلبها زي كل مره: هههه

جاسم:كملي

رناد: ماشي...كنت حاسه اني هتأذي في أي لحظة بس كنت بطمن لما عهد يوديني الكليه   المهم الفتره اللي فاتت عدت و ابتدات انسى الموضوع و خلاص لحد امبارح اتصل عليا رقم غريب  رضيت طبعا حضرتك عارفني فضوليه بطريقة تخنق

جاسم: انتي هتقوليلي

رناد: المهم رضيت و الشخص طلع مين 

جاسم: قاسم

رناد: بالظبط قال ايه بيطمن عليا قفلت قمت لبست بسرعه و روحت علي الشركه عشان اقول لعهد علي كل حاجه و هو يتصرف و بالزات أن انا و هو كنا قربنا من بعض الفتره اللي فاتت رحت كان عنده اجتماع بعدين سألته هو ساب نسرين ليه عشان أتأكد من شكوكي بعدين اتعصب عليا و مرضيش يقولي بعدين انا خفت و طلعت برا واحد شافني برا هداني و قالي اروح معاه اشرب مايه بس عهد طلع ضربه جامد و رفده خفت اكتر و نزلت جيت علي هنا على طول و مقولتلوش و بعدين جه و حصل اللي حصل و انا دلوقتي خايفه من قاسم و مش عارفه اعمل ايه مع عهد

جاسم حضنها: طب محكتليش ليه من زمان

رناد: انا قولت كفايا تعب جدو محبتش اشغلك اكتر 

و ابتدت  تعيط و جاسم فضل يهدي فيها

رناد بعياط: فيه واحد كمان انا قلقانه منه

جاسم: مين ده

رناد: واحد اسمه عمرو شفته في الكليه من يومان و طلب محاضره ادتهالوا عادي يعني عشان محتاجها بعدين عهد جه وكان متعصب اوي لاني وقفت معاه انا والله كنت بديلة المحاضره بس وعهد كان عايز يضربه بس انا وقفته و بعد لما رجعت اتصل بيا و كان بيستخف دمه و قلتله عايز ايه قالي لما اروح الكليه هعرف و من ساعتها مرحتش انا حاسه ان ليه علاقه بنسرين و قاسم 

جاسم حضنها: متقلقيش هتصرف


تحت في المكتب عند عهد و حسين


حسين : فهمني بقى عملت الهباب ده ليه

عهد: جدي انا مش عايز اتكلم اعتقد أن الموضوع ده بيني و بين رناد و أسبابي القرود اقولها ليها

حسين بعصبيه: لا يا شيخ انجززز 


في الوقت ده جاسم دخل


جاسم: قاسم

حسين:نعم قاسم مين

جاسم: عهد رفدت 

عهد أستغرب: ليه

حسين: رد يا عهد أنجز

عهد يبرود: موضوع خاص 


جاسم مسك عهد من قميصه : انطق .... والمصحف لو بنتي حصلها حاجه بسبب قله كلامك ده لكون قتلك 

عهد: رناد مالها و مال موضوع قاسم

جاسم بعصبية: طبعا مهو لو سعادتك رديت علي سؤالها في الشركه كنت عرفت بس ياعيني بنتي قعده مرعوبه فوق 

عهد بخوف علي حبيبته: انا مش  فاهم ايه اللي حصل مين اللي مخوفها

حسين: إيه الموضوع ده يا جاسم


جاسم حكلهم كل حاجه


عهد بعصبية: حصل امتي ده و ليه مقليتليش علي كل ده

جاسم: عشان كانت بتخاف منك و يوم محبتك و قالت تقولك شوف انت عملت ايه

عهد بحزن: انا غبي غبي ....عمي هي ممكن تسمحيني طب هي مقلتلقش اعمل ايه عشان تسمحيني

جاسم بجمود: لا و انا لو عليا مش عايزها تسمحك

حسين: خلاص يا جاسم


تليفون عهد رن


مدحت: الو يا عهد باشا انا عرفت مين اللي مع مراد بس معرفتش بيخططوا لي ايه بالظبط

عهد: قول يا مدحت

مدحت:. واحده اسمها نسرين و اتنين رجاله واحد اسمه قاسم و التاني عمرو 

عهد: يا ولاد الكلب هما فين دلوقتي

مدحت: في مغزن المنصوره

عهد: ماشي يا مدحت ليك مكافأة كبيره اوي


حسين: فيه يا عهد

عهد: مراد الكلب لأمم نسرين و قاسم و اللي اسمه عمرو  و انا هعرف هما بيعملوا ايه 


عهد طلع مسدسه من درج المكتب و خرج


حسين بصوت عالي: عهد  متعملش حاجه تندم عليها


رناد كانت واقفه في بلكونه غرفتها شافت عهد و هو خارج و معاه مسدس و جاب الحرس


عهد بعصبية: هتيجوا ورايا علي مغزن مراد السيوفي عشان الليله شكلها هتكون مديحه


رناد سمعت و خافت علي عهد اوي


نزلت تجري لتحت

رناد: عهددددد عهدددددد

عهد كان ركب عربيته و مشي 

رناد: لا يا عهدد متقتلهمش

جاسم: بس يا حبيبتي اهدي

رناد بعياط: هيودي نفسه فدهيه بسببي  لو حصله حاجه مش هسامح نفسي يا بابي

جاسم فضل يهدي فرناد 


في المغزن


مراد: ايه يا فيصل

فيصل: عهد عرف كل حاجه وجي فالطريق دلوقتي

مراد: ايه .. طيب 


مراد: عهد عرف و جي لازم نهرب

نسرين بخوف : يلهوي ده هيقتلنا 

عمرو: انا مليش دعوه انا ...

قاسم: بس احنا كلنا في مركب واحده مينفعش حد ينسحب لازم نهرب كلنا

مراد: ايوه هنروح شقه اسكندريه بتاعت نسرين


و فعلا اتوجهوا لهناك 


عهد وصل ملقاش حاج


عهد بعصبية و بيكسر اي حاجه قدامه: فيننن راحوا فينننن


مكتوب علي الحيطه 

" مش هتلقينا يا عهد و متقلقش هنوصل لحبيبة القلب و هنحرق قلبك عليها"


عهد فضل يضرب في الحيط لحد ما أيده جابت دم 


عند رناد

كانت في غرفتها لوحدها


رناد: الو يا فينو

افنان: ايه يا قلبي عامله ايه دلوقتي ساره حكتلي

رناد: انا تمام ...بس كنت عايزه اطلب منك خدمه بس ولا ساره ولا ياسمين ولا جنس مخلوق  

افنان: ماشي ياسطا خير

رناد: انتي قوليلي انك عندك شقه في الزمالك صح ممكن تديني المفتاح اروح اقعد هناك يومين لاني فعلا مش ادره اقعد في القصر دقيقه كمان ممكن

افنان: طبعا يا حبيبتي بس عهد لو عرف ...

رناد: مش يعرف بصي انا هقعد في الشقع بتاعك يومين و بعدين هروح علي الشليه بتاعنا  عشان اكيد هيضور فيه  الاول اشطا

افنان: اشطا طب اجبلك المفتاح ازاي

رناد: هقبلك في  ستاربكس المهندس كمان ساعه

افنان: اشطا 


رنا قفلت و لبست تيشرت اسود واسع و بنطلون اسود  واسع بردوا و كاب اسود و حضرت شنطتها و خدت كل حاجه ممكن تحتاجها و خرجت من غرفتها استغلت فرصه أن أهلها تحت مستستنين عهد نزلت بسرعه المطبخ و خرجت من باب المطبخ و علي الجنينه خرجت من الباب الخلفى راحت علي الجراج و خدت عربيتها و راحت علي ستاربكس قابلت افنان


افنان: ايه يا روحي عامله ايه

رناد: الحمدلله

وحضنتها و عيطت

افنان: بس يا روحي تبقي هي دي رناد لما بتشوف حد يعيط بتبقى عايزه تقتله

رناد ضحكت

افنان: ايه الجنان ده بقي 

وادتها مفتاح الشقه

افنان: بصي بلاش تروحي الشاليه بتاعك ا لان كده عهد يعرف مكانك بسهوله خليكي في الشقه بتاعي لحد متقراري ترجعهي

رناد: حاضر 


بعدين رناد ودعت افنان و مشيت و بعدين طلعت شريحة تليفونها كسرتها و رمتها و راحت شقه افنان


في القصر عهد وصل 


حسين: عملت ايه يا عهد 

عهد بعصبية: هربوا

ياسمين: عهد ايدك بتنزل

عهد ببرود: لا لا جرح بسيط....عايز اتكلم مع رناد

جاسم: لا مفيش كلام معاها انا قولت كل حاجه

حسين: لا يا جاسم عهد جوزها و من حقه  أنه يتكلم معاها و يقولها أسبابه

جاسم: بس...

حسين: يلا اطلع يا عهد


عهد طلع و خبط علي باب رناد

عهد: رناد ارجوكي افتحي عايز اتكلم معاكي ... افتحي يلا


عهد فضل و اقف حوالي خمس دقائق مفيش رد ولا اي حاجه قلق عليها قام فاتح الباب


عهد: رناد .. رناد

عهد بانفعال و هو بيدور في الغرفة: رناددد 


الكل سمع صوت عهد طلعوا علي الغرفه بسرعه


جاسم: في ايه بنتي مالها

عهد: مش موجوده معقول مراد عملها

سهام: ايه الورقة دي 

عهد خدها بسرعه 


مكتوب في الورقة:انا اسفه انا هربت عارفه أن الهروب مش حل بس انا مش قادره اقعد في القصر تعبت .. حاسه اني ضعيفه و مجبره اني اسمحك لاني الست ولازم استحمل عشان اعيش و الكلام اللي بينهي حقوق المرأة ده كنت ناويه افضل الاسبوع ده عشان الفرصه اللي ادتها لعهد بس مقدرتش ... متقلقش يا عهد هقدر احمي نفسي  و كمان هرجع بس لما  نفسيتي ترتاح شويه وساعتها يا عهد هبقي قادره اديك الفرصة اللي وعدك بيها.  ...... رناد


عهد: لا يا رناد لا  

جاسم خد الورقه منه و قرأها 

جاسم: اكتر حاجه ندمان عليها اني قررت اجي مصر 


عدي اسبوع و مش قادرين يلاقوا رناد عهد حرفيا مكنش بيعمل حاجه غير أنه يدور عليها دور في المستشفيات و الفنادق و الاقسام و كل حاجه 


عهد:رحتي فين يا رناد رحتي فين يا قلبي


 عند رناد

صحت من النوم  خدت شاور واتوضت و صلت  و راحت المطبخ تحضر الفطار 


كانت جايبه خط  جديد 

رناد لنفسها: انا هكلمك عهد اطمن عليه و بعدين ارمي الخط


رناد اتصلت علي عهد


عهد: الو

رناد بدون رد

عهد: الو مين 

مفيش رد

عهد: رناد صح رناد ردي ارجوكي وحشتيني ردي يا رناد

رناد قفلت


رناد: وانت كمان وحشتني اوي


رناد فطرت و خرجت تشتري حاجات من السوبرماركت


و بعدين رجعت تعبانه اوي ضهرها واجعها

و بترجع و دايخه

رناد: اده في ايه انا ايه اللي بيحصلي

رناد: جابت التليفون بتاعه عشان تتصل بافنان

رناد مخدتش بالها و اتصلت علي عهد

رناد:  افنان الحقيني انا تعبانه اوي تعالي و هاتي دكتور معاكي بسرعه

عهد: انا عهد رناد انتي فين و مالك 

رناد بعياط: عهد انا ......

اغمى عليها

عهد: رناد رناد 


عهد قفل وراح علي افنان


بيخبط جامد اوي

افنان: ايوه حاضر حاضر


افنان فتحت


افنان بخضه: ع..عهد

عهد بعصبية: لو مقلتيش رناد فين و المصحف لقتلك


افنان  قالت لعهد  وراحت معاه و جاب  دكتوره معاهم وراحوا علي البيت 

عهد: رناد رناد حبيبتي


فوقوا رناد و الدكتوره كشفت علي رناد 

عهد:طمنيني مالها

الدكتوره بابتسامة: مبروك المدام حامل

رناد:******

تفتكروا رد فعل رناد هيكون عامل ازاي استنوا البارت الجاي عشان تعرفوا ايه اللي هيحصل ❤️❤️


الكاتبه: رينو سيد ❤️🌹


حُب الوحش


قبل الاخيره ❤️


part 17


الدكتوره بابتسامة: مبروك المدام حامل

رناد بفرحه: بجد

عهد بفرحه شديدة: هي بجد حامل صح يعني انا هبقى اب 

الدكتوره بابتسامة: ايوه  صح 


عهد وصل الدكتوره لحد باب الشقه و كان طاير من الفرحه


الدكتوره: المدام لازم تتابع مع دكتوره

عهد بفرحه. اه اه اكيد أن شاء الله


في الغرفة اللي فيها رناد


رناد كانت مبسوطه


افنان: هو ده بجد

رناد بفرحه: اناكمان مش مصدقه انا مبسوطه اوي

افنان: منين عايزه تطلقي و منين مبسوطه انك حامل منه 


عهد كان داخل الغرفة و سمع


رناد:  انا مبسوطه عشان انا بحب الاطفال جدا يعني وبعدين ده أمر واقع يعني لازم ارضى بيه

افنان: بجد يا رناد انتي اطيب وحده عرفتها و بجد يبختي اني عندي صاحبه زيك

رناد: اومال يا بنتي انا قمر و اتحب 

افنان: يلهوي علي التواضع


عهد دخل


عهد: انسه افنان ممكن تسيبينا لوحدنا شويه

افنان: اه انا اصلا لازم امشي دلوقتي... يلا باي يا رودي

رناد بتوتر:...باي


افنان مشيت و فضل رناد و عهد بس 


عهد: اعتقد كده كفايه المفروض ترجي القصر

رناد: هو مامي و بابي عملوا ايه لما انا مشيت

عهد: خالتي طبعا كانت منهاره و عمي كان بيدور عليكي من اول ما بيصحى لحد ما ينام و طبعا بقيت القصر زيهم

رناد: وانت

عهد: انا انا كنت مبعملش حاجه غير اني ادور عليكي حتي مرحتش الشغل الاسبوع الفات كله  يعني ورايا شغل اسبوع كامل ... عهد الدين صقر اللي عمره مكان بيعدي يوم غير لما يخلص شغله انتي خليته يعدي أسبوع من غير شغل 

رناد يكسوف: قلب ابيض يا عم


عهد قام طلع شنطه رناد و ابتدى يحط كل هدومها فيها


رناد: انت بتعمل ايه

عهد: حضرتك هترجعي القصر معايا 

رناد: بس ...

عهد: مبسش انتي مينفعش تعدي هنا لوحدك لازم حد يبقى معاكي لانك بعد كده  مش هتقومي من علي السرير

رناد: لا والله و بالنسبة للكلية مش هروح

عهد: لا يا حبيبتي كل محاضراتك هتجيلك لحد عندك و الامتحانات وكله 

رناد: ازاي مينفعش

عهد: مفيش حاجه اسمها مينفعش ... و مين يجرأ يقف قدام عهد الدين صقر و يقولوا لا ولا معرفش

رناد: كفايا تواضع بقى 

عهد ببرود: اعملي حسابك بعد كده غرفتك هي غرفتي يعني كل حاجتك هتتنقل عندي

رناد بعصبية: لا طبعا انت مجنون

عهد: صوتك ميعلاش

رناد: اسفه. ... بس مش هنام معاك في غرفه واحده ده مستحيل

عهد: و هتنامي فحضني كمان 

رناد: لا يعني لا

عهد: هو انتي ناسيه الفرصه اللي ادتهالي يعني الاسبوع ده انتي ملكي انا و بس و يلا قومي البسي عقبال مخرج اخد بقيت حاجتك


عهد خرج متغير ميدي فرصه لرناد أنها ترد


رناد: مجنون بس بحبو

عهد من برا: وانا كمان يا روحي

رناد بكسوف: يخرباتك ايه اللي قولتيه ده


عهد كان بيضحك علي طفوله رناد و اد ايه هي بريئه و بتحبه حتي و هي زعلانه منه و حس أنه خلاص قرب يصالحها


عند مراد


مراد: انا عندي مديونيات لازم اسددها لو متسددتش مش بعيد الشركه تفلس 

نسرين: لا تفلس ايه احنا لسه منفزناش اللي عايزينوا ....خلي رجلتك توصل لرناد قبل عهد 


طبعا بتسألوا هما ازاي عرفوا أن رناد هربت طبعا نسرين ليها الطرق بتاعها يعني عرفت من العقربه اللي في شركه صقر " ميلا". صاحبت نسرين


عند عهد


عهد: الو يا امي انا لقيت رناد

كريمه بفرحه: بجد يا حبيبي الحمدلله الحمدلله

عهد: عايزك تقولي للخدم كل حاجات رناد اللي في غرفتها تتنقل عندي

كريمه بفرحه: انتو اتصالحتوا 

عهد: مش بالظبط ... لازم اقفل بقى عشان احنا هنمشي

كريمه: ماشي ماشي يا حبيبي سلملي عليها تيجوا بالسلامة أن شاء الله


في القصر


كريمه: عهد لقى رناد

سهام بفرحه: بنتي ألف حمد و شكر ليك يا رب

جاسم بلهفه علي بنته: بقلها فين فين 

كريمه: هو قالي انهم جايين في الطريق

حسين: الحمدلله الحمدلله


و باقي العيله طبعا كانوا مبسوطين جدا


بعد دقائق رناد و عهد وصلوا القصر

 

رناد و عهد دخلوا 


اول ما رناد دخلت 

جريت علي علي جاسم و سهام

رناد بعياط: ممكن متزعلوش انا اسفه والله و الله مش هعمل كده تاني انا عرفه يا بابي انك زعلان لانك معلمتنيش كده انت علمتني أواجه مش اهرب بس متزعلش وانتي كمان يا مامي متزعليش ...انا ندمانه ماشي متزعلوش بقي ماشي

جاسم: بس يا روحي انا مش زعلان طلاما انتي ندمانه

رناد ابتسمت : بجد وانتي يا مامي

سهام: مش زعلانه يا روح قلبي مش زعلانه


رناد راحت لجدها


رناد: متزعلش يا جدو انا اسفه مش هعمل كده تاني 

حسين خدها في حضنه: بس يا قلبي انا مش زعلان خلاص كفايا عياط بقى 


و بعدين رناد حضنت كريمه و عادله و البنات و سلمت علي عمامها و ولادهم


عهد بغيره: كفايا كده بقى تعالي جنبي

عهد شد رناد جنبه 


عهد بجديه: عندي ليكوا خبر حلو اقولو انا ولا انتي يا رناد

رناد و الابتسامه ارتسمت علي وشها: انا هقول..... انا حامل 

حسين بفرحه:ايه بجد

رناد بفرحه: ايوه بجد انا حرفيا مش مصدقه


الكل كان مستغرب فرحه رناد


سهام حضنتها: مبروووك يا روحي

جاسر حضنها: الف مبروووك يا قلبي كده بقي هيبقي جدو

كريمه بتعيط من كتر الفرحه: الف الف مبروووك يا حبيبتي الف مبروووك يا عهد

رناد بفرحه: شكرا (مبتعرفش ترد علي الكلام الحلو😂)


جاسر حضنها: مبروك يابنتي

رناد بحب: شكرا يا عمو 

و عادله و احمد حضنوا: الف الف مبروووك

رناد بحب: الله يبارك فيكوا


البنات

ياسمين: لولولولوي هيبقي عندنا بيبي 

ساره: ايوه بقي يا رورو دلعينا بالأخبار الحلوه 

رناد بتضحك بفرحه: حبيبي

لين: I am so happy for you rody I can't believe I will be aunt yay ... you will let me carry the  baby. aren't you?

( انا مبسوطه ليكي اوي يا رودي انا مش مصدقه اني هبقي عمتو وانت هتخليني أشيل البيبي صح)

رناد: ده انتي اول وحده تشكيليه

ادهم: مبروك يا رناد

رناد: الله يبارك فيك يا ادهم

نادر: مبروك يا رناد

عهد بصله بغضب

نادر: قصدي يا بشمهندس

رناد بابتسامة: الله يبارك فيك يا بشمهندس نادر


ادهم راح حضن عهد

ادهم: مبروك يا صحبي 

عهد: الله يبارك فيك يا حبيبي

نادر: مبروووك مبروك يا عم 

عهد: حبيبي يا صحبي 


بعد المباركات لعهد و رناد 

طلعوا فوق في جناح عهد 

رناد: واو دي غرفتك حلوه اوي يا عهد


كانت الغرفه كلها بالون الاسود و كانت كل العفش موديرن و كانت تحفه


عهد: رناد اليوم اللي مشيتي فيه انا كنت جاي  اتكلم معاكي فممكن نتكلم

رناد: ماشي

عهد: بصي يا رناد انا عارف اللي عملته غلط و مكنش ينفع اعمل كده غير برضاكي  بس يا رناد انا مكنتش مستحمل 

رناد:مكنتش مستحمل ايه

عهد: مكنتش مستحمل كل شويه واحد يجي يطلب ايد مراتي مني مكنتش مستحمل ابقى شايف كل الرجاله بيتمنوا مراتي كان لازم اسبت للناس كلها أن انتي مراتي و ملكي انا و بس

رناد بعصبية: عهد لو سمحت متقولش ملكي دي تاني انا مش ملك حد انا ملك نفسي الكلمه دي بتعصبني جامد لو سمحت متقولهاش تاني لاني انا مش  حاجه عشان حد يمتلكها

عهد: رناد انا مش اصدي كده انا أقصد اني ....

رناد: عارفه يا عهد اقصدك ايه عمتا يا عهد انا اكيد مش هسمحك بسرعه دي يعني اقصد لما اسمحك عايزه انسى كل حاجه وحشه حصلت عايزه اسمحك ميه في الميه فاهمني

عهد: فهمك

رناد بابتسامة: اوكيه ... انا هنام شويه و انت روح بقي خلص شغل الاسبوع

عهد: اقول عليكي ايه استاذه رناد جننتني


عهد نزل و كان رايح علي المكتب عشان يشتغل دخل لقي حسين و جاسم و جاسر و احمد و ادهم و نادر 


عهد: هو ف حاجه

ادهم: اه انا مجمعهكم انهارده عشان اقولكم انا خلاص عايز اتجوز بقى 

حسين: هههه مستعجل اوي كده 

ادهم: اه اوي يا جدي

نادر: اده و انا كمان عايز اتجوز 

حسين: خلاص كتب الكتاب و الفرح اليوم الخميس

نادر: انا ولا ادهم

حسين: انتو الاتنان


الخبر انتشر في القصر الكل كان فرحان و زغاريط مليه القصر و طبعا الوحيده اللي عايشه في عالم النوم بتاعها متعرفش طبعا عرفتوها رناد


احب اشكر كل الناس اللي دعت لي في وقت الامتحانات الحمدلله النتيجة طلعت و جبت المجموعة اللي عايزاه الحمدلله ❤️❤️


الكاتبه: رينو سيد ❤️❤️


حُب الوحش


الاخيرة ❤️


part 18


عهد: عايزك تسدد اي ديون علي مراد  عايزه يبقى مديون ليا انا بس فاهم

محمود: حاضر يا باشا


محمود راح ينفز اللي قاله عهد


عهد: ماشي يا مراد انا هخليك تعلن افلاسك قريب اوي و هجيب الكلاب اللي معاك


في غرفه عهد


رناد صحيت

كانت الساعه حوالي  ١١ باليل 


رناد: يلهوي انا ايه اللي نيمني كل ده 


قامت خدت شاور و اتوضت و صلت و نزلت ملقتش حد تحت كلهم كانوا في غرفهم


رناد خرجت الجنينه


عهد طلع الغرفه بيفتح الباب ملقاش رناد


عهد: لا متهزريش متقوليش عملتيها تاني لا


عهد فضل يدور في الغرفة لحد مخرج البلكونه و شافها في الجنينه

نزلها


عهد: يا شيخه حرام عليكي خضتيني

رناد: هو انا جيت جنبك

عهد: طلعت الاوضه ملقتقيش قولت عملتيها تاني

رناد ضحكت: لا ماهي مش لعبه

عهد قرب منها و ابتسم: ضحكتك حلوه اوي

رناد بكسوف: شكراً

عهد: بحبك لما تقلبي فراوله كده 

رناد: نفسي ف فروله اوي

عهد: المفروض تكرهيها لأنها بتتعبك يعني اي شخص طبيعي بيكره الحاجه اللي بتتعبه

رناد: اديك قولت شخص طبيعي انا مش طبيعيه أنا مجنونه 


و قامت فضلت ترقص و تتنطط

 

رناد: انا  حسه اني عايزه اطير بعيد زي العصافير


عهد شدها لحضنه علي طول


عهد بابتسامة: انتي نسيتي انك حامل ولا ايه

رناد بعدت عنه و حطت ادها علي دمغها و قالت بطفوله: مش بقولك مش طبيعيه أنا مش عارفه هبقي ام ازاي ده انا هخربها هههههههه....عارف لو مامي شافتني تهديني محاضره طويله علي أعمل إيه و معملش ايه

عهد شدها لحضنه: ايه رائيك نخرج 

رناد بفرحه: بجد يا عهد

عهد شلها : بجد يا عيون عهد

رناد: نزلني يا عهد


عهد طلع و هو شايل رناد لحد الغرفه


رناد: انت مجنون اوي

عهد:مش احنا منك

رناد: طب هنروح فين

عهد: مفاجاه 

رناد: طب قولي و انا هعمل نفسه متفاجاه 

عهد: لا والله يلا غيري هدومك عشان ننزل 

رناد: اوكيه 


رناد لبست  ترنيج مريح للخروج و لمت شعرها لفوق 


و عهد لبس تيشيرت اسود و بنطلون ميلتون رمادي


رناد: انا جاهزه 

عهد: يلا يا رورو

رناد بغضب طفولي: اسمي رناد او ممكن تقولي رودي بس رورو لا مبحبوش

عهد قرب منها و حضنها:بعشق لما اشوفك متعصبه

رناد : علي فكره انت رخم و مش هخرج معاك 

عهد بحب: خلاص متزعليش بقى

رناد: اوكيه بس متقوليش رورو 

عهد: ليه بس ده حتي اسم حلو

رناد: بس انا مش بحبه 

عهد: خلاص مش هقوله تاني

رناد بابتسامة: شكرا


عهد بسها في خدها


رناد اتكسفت اوي و بعدت عنه 


عهد بضحك: طب يلا 

رناد بكسوف: يلا


رناد و عهد نزلوا و ركبوا عربيه عهد


عهد: بكره لما اجي من الشغل ايه رائيك نروح تشتري فستان ليكي عشان الفرح

رناد باستغراب: فرح مين

عهد: اه صح انتي كنتي نايمه... فرح نادر و ساره و أدهم و ياسمين يوم الخميس

رناد بفرحه: بجد... هههههههه

عهد: بتضحكي ليه 

رناد: بسبب النوم فمره هنام هصحي الاقي العالم منتهي 


عهد يصلها و ضحك


رناد:يا بني قولتلك قبل كده بلاش الضحكه القمر دي كده هتخليني اسمحك بسرعه اوي

عهد: لا لو كده ده انا مش هبطل ضحك


بعد دقائق رناد و عهد وصلوا مكان شبه صخره 


رناد : هي دي المفاجأة جيبنا الصخره

عهد: انزلي بس

رناد بخوف: لا يعم احنا لو نزلنا هنتخطف

عهد: يلا يا رناد بلاش اڤوره 

رناد: حاضر

عهد: شايفه الخط ده 

رناد: اه

عهد: حطي رجل هنا و التانيه هنا خلي الخط بين رجلك

رناد: ليه

عهد: يا حبيبتي يلا 

رناد: اهو 

عهد:انتي كده بقي في مكانين مختلفين نصك في الاسكندريه و نصك في القاهره

رناد بفرحه: بجد مش معقول يا عهد انت لسه فاكر

عهد: هو انا اقدر انسى حاجه حبيبتي بتحبها

رناد ضحكت بفرحه: طب صورني صورني يا عهد


عهد صورها وكان بيضحك علي حركتها الطفوليه في الصور و كان فرحان جدا بفرحه طفله الصغيره


عهد: يلا بقي ولا ايه

رناد:يلا


ركبوا العربية و متوجهين للقصر 


و هما في الطريق للقصر رناد كانت جعانه عشان مكلتش من ساعه مراحة القصر راحوا مطعم اتعشوا و ركبوا العربية و مروحين


عهد: رناد مش انتي كنتي عايزه تعرفي انا سبت نسرين ليه

رناد: عهد لو مش حابب تحكي مش لازم

عهد: لا يا رناد هقولك عشان انا مش حابب لخبي عليكي حاجه و لا عايزك تخبي عليا حاجه اتفقنا

رناد: ماشي قول يا عهد

عهد: انا سبت نسرين عشان هي خاينه طلعت علي علاقه بقاسم لا و مخلفه منه كمان و كان واعدها بالجواز لما يعرفوا كل اسرار شغلي و يحولوا يوقعوني بس مكنتش اعرف انهم بيحولي يأذوكي غير ما عمي قال

رناد: انا بجد مش عارفه دول ايه دول لو بيعبدوا كرفس مش هيعملوا كده

عهد ضحك : ايه الكرفس ده

رناد ضحكت: والله معرف انا قولت و خلاص

عهد:طب يلا أنزلي وصلنا

رناد: اوكيه


رناد و عهد طلعوا رناد خدت شاور و  و عهد دخل بعديها

عهد خرج لقاها نايمه قرب منها و بسها من خدها و شدها لحضنه مفيش دقائق و موبيل عهد رن


عهد: ايه يا محمود

محمود: كله تمام يا باشا مراد مبقاش مديون غير ليك 

عهد: تمام اوي

محمود: و عرفنا هما فين بالظبط و جبناهم علي مغزن اكتوبر

عهد: تمام انا جي


عهد قام غير هدومه وراح علي غرفه ادهم


ادهم: عايز ايه يا عم دلوقتي

عهد: محمود جاب مراد و اللي معاه

ادهم: ايه طب اتصل بنادر عقبال ماجهز


عهد اتصل بنادر و ادهم نزل و كلهم راحوا علي المغزن


عهد: اهلا اهلا  والله منورين

مراد: انا بكرهك طول عمري

عهد: هههه لا و لسه اصل  انا خليتك مديون ليا انا و بس  يعني ستدفع اللي عليك و تفلس أو تدخل السجن و هتدفع و تفلس برضوا

مراد: انت حقير 


عهد شاور لادهم


ادهم راح نزل ضرب فمراد


عهد: و انتي يا نسرين يا حبيبتي كنتي عايزه تأذي مراتي انتي و الزفت ده

نسرين: لا والله انا مليش دعوه  هما اللي كانوا عايزين يأذوها و انا بقولهم لا مينفعش

عهد: ياعيني صعبتوا عليا اوي عارفه هعمل فيكوا ايه انتو الاتنان

نسرين: ايه 

عهد: هسجنكوا 

نسرين: لا لا

عهد: بس 

عهد: وانت يا عمر ولا عمرو هصتضيفك هنا شويه اديك شايف الخدمه عندنا سبع نجوم

عهد: محمود

محمود: نعم يا باشا

عهد: عايزك تروقهم علي الاخر

محمود: عنيا يا باشا


و بعدين عهد و ادهم و نادر مشيوا 


تاني يوم رناد صحيت لقت نفسها في حضن عهد

رناد بعدت عن عهد و جت تقوم عهد شدها ليه تاني


  عهد :طب مفيش صباح الخير

رناد بتوتر: صباح الخير

عهد: صباح النور علي أجمل رودي في الدنيا

رناد بكسوف: شكراً

عهد: اه صح رحلتي مسكوا نسرين و قاسم و اللي كانوا معاهم

رناد: بجد طب هتعمل فيهم ايه

عهد: هوديهم السجن طبعا

رناد حضنت عهد: شكرا جدا يا عهد....اه صح هنروح نجيب الفستان انهارده زي مقولتلي

عهد: اه يا روحي بس لما اجي من الشغل

رناد:اوكيه


رناد و عهد نزلوا تحت

رناد: صباح الخير

الكل: صباح النور

رناد: كده ينفع يعني تسيبوني نايمه امبارح و تتفقوا علي الفرح وانا نايمه

ياسمين: والله مردناش نصحيكي عشان مش مستغنيين عن نفسنا 

رناد: ماشي يا ست ياسمين عمتا مبروك و مبروك يا ادهم

ياسمين: الله يبارك فيكي يا قلبي

ادهم: الله يبارك فيكي يا رناد

رناد: مبروك يا ساره مبروك يا بشمهندس نادر

ساره: الله يبارك فيكي يا روحي

نادر : الله يبارك فيكي يا بشمهندسه رناد


بعد الفطار رناد طلعت غرفتها


عهد: ياسمين ساره عايزكوا ثنيه

ياسمين: نعم يا عهد

عهد: ********

ساره: فكره تحفه


بعد دقائق كان عهد في الشركه


عهد راح علي مكتب عمه جاسم

و خبط علي الباب


جاسم: ادخل

عهد: ازيك يا عمي


جاسم بص لعهد و مردش


عهد: عارف انك زعلان مني يا عمي بسبب اسلوبي السخيف   و كمان موضوعي انا و رناد انا جي و بعتزر منك 

جاسم ابتسم: انا مش زعلان منك يا عهد بس رناد خط احمر سامع يعني لو زعلتها تاني المرادي هوقفك بطريقتي

عهد و هو ليحاول يداري عصبيته: ماشي يا عمي عن ازنك


عهد خلص شغل و راح خد رناد من القصر و راحوا هما و ياسمين و أدهم و ساره و نادر و راحوا المول عشان يجيبوا الفساتين


ياسمين: روحوا انتو هاتوا البدل  و احنا هنروح نجيب فساتين

عهد: ماشي خلي بالك من نفسك يا رناد لو تعبتي كلميني

رناد: ماشي 

ادهم: هات يبني شجره و اتنين لمون هنا

عهد: بس  يابني ملكش دعوه

ادهم: حاضر يا باشا

الكل ضحك 


عند البنات 


 ساره:تعالي يا رناد انتي ذوقك حلو اني فستان احلي

رناد: واو ده حلو اوي 

ياسمين: معاكي حق ده تحفه يا ساره 

رناد: طب تعالوا نقول معايا فستان سواريه حلو


رناد و ساره راحوا

ياسمين كلمت عهد

ياسمين: الو يا عهد كله تمام فيه فستان عجب رناد اوي

عهد: طب تمام  اديه  لاسيل عشان متخدش بالها


( اسيل بنت تبع الاتيليه)


هحط صور الفساتين و البدل 


عدي يومين و عهد بيقرب من رناد


يوم الفرح 


الميكب ارتيست جت عملت للبنات الميك اب 


ساره: انا نفسي اشوفك بالفستان بتاعي يا رناد

رناد: لا لا طبعا انتي لازم تلبسيه الاول و بعدين هنتاخر

ساره: امسكي بقي مش هنتأخر ولا حاجه ده عشر دقائق

رناد: اوكيه


رناد قاست الفستان و سيبت شعرها و كانت قمر

رناد خرجت عشان توريهم الفستان ملقتش غير عهد


عهد بحب: ايه القمر ده بسم الله ماشاءالله شكلنا كده مش هنحضر الفرح

رناد: بكسوف فين ساره ده فستانها

عهد:هو انا مقولتلكيش

رناد: لا

عهد: ده فستانك

رناد:مش فاهمه

عهد: تعالي معايا و انا افهمك


رناد و عهد نزلوا تحت الجنينه كانت مزينه حلو اوي 

عهد اعد علي ركبته و طلع خاتم  الماس


عهد: تقبلي نفتح مع بعض صفحه جديده صفحه متغير زعل صفحة بفرص جديده صفحه بحب انا عارف اني غلطت  وانا اسف  ممكن تسمحيني 

رناد دموعها نزلت علي خدها: موافقه  يا عهد هسامحك


عهد حضنتها 

وكان يوم حلو اوي علي الكل


بعد تسع شهور

في المستشفى


رناد: اههه الحقني يا عهد بولادددد

عهد: متقلقيش يا حبيبتي هتبقي كويسه

رناد: منك لله يا عهد منك لله 

عهد: كان نفسي اقولك كله بمزاجك يا حبيبتي


رناد دخلت غرفة العمليات

 عهد و الكل كان ا مستنيين برا سهام كانت بتقرا قران و ياسمين كانت هي و ساره حوامل في الشهر السابع


بعد مده الدكتوره خرجت


عهد بشوق: طمنيني عليها 

الدكتوره بابتسامة: المدام الحمدلله كويسه هننقلها في غرفه تانيه و مبروووك جابت  ولد زي القمر هتسموا ايه

عهد بفرحه: صقر هنسميه  صقر


كده تبقى الروايه خلصت الحمدلله ❤️❤️

انتظروني في روايات جديده وحصريه مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله 


تعليقات

التنقل السريع