القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية 🔞🔞 موعد_مع_القدر +18 البارت الاول والثاني استيقظت ريم من نوم ثم نظرت الي زوجها بحزن شديد وهو نائم


🔞🔞

موعد_مع_القدر +18


استيقظت ريم  من نوم ثم نظرت الي زوجها

بحزن شديد وهو نائم ,نعم انه بعيد عنها

موجود وليس موجود ,لا يحس بها ولا بمشاعرها

اقتربت منه ريم بصوت هادي ,رافت اصحي

معاد الشغل يا حبيبي قوم بدل ميخصمولك

تقلب رافت وهو منزعج من صوتها ,بس بقي بطلي ازعاج يا وليا انتي  بومبة علي الصبح كده يخربيت امك ,غوري يلا

نهضت ريم وهيا تبتعد عنه وهيا تنظر بغيظ

ثم توجهت لأبنها عمرو الصغير الذي يبلغ من العمر خمس سنوات ,جلست بجواره ,تتأمل ابنها الوحيد الذي تعشقه بجنون ,اقتربت منه لكي تصحيه بأغنيته المفضلة ,حبيبي قوم عمورتي قوم

سيدي الحبايب يا ضنايا انت قوم وبطل كسل

فتح عمرو عيونة بابتسامة كبيرة ,صباح خير يا مامتي الحلوي

رماس: صباح النور يا ابني  ,الحلوو قوم بقي يلا عشان بابا يوديك المدرسة بقي

قام عمر ثم اقترب ليطبع قبلة الصباح علي وجنتيها

ضمته ريم الي حضنها  وهي اسم علي حنيت ولدها الوحيد

...................

دلفت ريم الغرفة ثم اخذت معطف زوجها لكي تناوله له ,اتفصل يا رافت

اخذه رافت منها بدون ان يشكرها ثم ارتداه

ريم : هتتأخر النهاردة بردو في شغل يا رافت

رافت: اه اه اه هتأخر يا هانم عشان اجيب الطفح ليكي انتي وابنك

ريم: انا مش عايزة الطفح ده فيها لما تشتغل وردية واحدة وبعدها تيجي تقعد في وسطينا انا وابنك يا رافت انا محتجالك ,محتاجة اتكلم معاك اقلك اي حاجة مديقاني ,ناخد وندي مع بعض انت بتيجي من الشغل تنام ,خمس سنين عالحال ده انا تعبت انا مش حاسة اني متجوزة

رافت: ان كان عاجبك اعملك ايه يعني عوزانا نموت من جوع عشان خاطر كلام فارغ قال اقعد واحكي معاكي وبعدين فيها ايه متستحملي شوية منا بقعد معاكي يوم الاحازة وبظبطك

وبديكي حقوقك كلها عايزة ايه تاني

ريم: اه قصدك جمعة اه وجمعة لا انت اجازتك يومين في الشهر وبعدين الحياة الزوجية مش كده بس انا محتجالك عشان حاجات كتير عيزاك جمبي تحس بيا انا نفسي اتكلم معاك

رافت : اف بقي علي الصبح فين ابنك عايز اوديه قبل مغور من خلقتك يا نكدية

دخل عمر غرفتهم وهو يهاتف بنزعاج ,يووووه انتم كل يوم كده لازم تتنخقو يا بابا انت وماما

رافت: انا مالي متقول لي امك النكدية

مسحت ريم دموعها قبل ما تهبط ثم اقتربت من ابنها ,لا يا حبيبي انا مش هتخانق تاني انا اسفة المهم عيزاك تركز في دروسك ,وانا مش هتأخر عليك هاجي اخدك في المعاد 

عمر: ماشي يا ممتي يلا يا بابا

رافقت: يلا يا عيون بابا ,اخذ رافت يد ابنه وهو يغادر به الي مدرسة وبعدها يذهب الي شغلة

ثم يرجع المنزل بعد نصف الليل يأخذ حمامه ثم يذهب ويخلد الي نوم

..................

اخذت ريم حمامها ثم اقتربت من الدولاب تنظر فيه

اخذت قميص اسود قصير ومفتوح 

ارتدته ريم ثم نشفت شعرها لكي يظهر طوله ونعومته اكثر ,اخذت ريم احد المساحيق الخفيفة ثم وضعتها علي وجهها ,نظرت ريم لنفسها في المراه لتصدر منها انفسها المتعالية بضيق

سمعت طرق الباب المنزل ,ركدت صوب الباب

والابتسامة علي وجها ,فتحت الباب ثم نظرت له باشتياق وحب ,وحشتني يا جاسم

جزبها جاسم الي داخل وهو ينطر لها بإعجاب

ثم اخذها الي حضنه وهو يضمها اليه اكثر

وانتي اكتر يا ريم متعرفيش اليومين دول

كنت عامل ازاي ,كنت وحشاني اوي

ابتعدت ريم وهي تنظر لعيناه ,طيب انت ليه مجتش اليومين الي فاته يا جاسم

جاسم: غصب عني يا حببتي والله مراتي الزفته

عملت معاها خناقة كبيرة اوي وكنت هطلقها

ريم: بردو بسبب الخلفة عشان مبتخلفش

جاسم: لا ياستي المرادي عشان معرفتش اجبلها الفستان ابو ٣٠٠٠ جنيه ,انا مرتبي كلو علي بعض ٥٠٠٠ جنيه يا ريم ازاي بس اديها كل المبلغ ده ونقعد بالباقي, ولو مدتهاش ابقي متغير عشان موضوع الخلفة ,والله لولا انها بنت عمي وعارف  ان هيحصل مشاكل كنت طلقتها وارتحت بقي

اخذته ريم الي حضنها ,بس يا حبيبي متزعلش نفسك يا جاسم ,معلش ان شاء الله ربنا يهديها

جاسم : لا يا ريم انا بجد تعبت بجد انا كل يوم بموت وانا بعيد عنك وبتحرق لما بعرف انك في حضن جوزك ,يا ريم اسمعي كلامي

اطلقي منه وخلينا نتجوز بقي عجبك الي احنا فيه انا مستعد اطلق مراتي ونتجوز بس انتي كمان تطلقي ونتجوز وتفضلي في حضني

ريم :  مقدرش يا جاسم

جاسم: وايه الي يخليكي متقدريش جاي عليكي ب ايه وهملك  هو بيهملك وكمان بيمد ايده عليكي غير ان طول الليل  برة سيبك لوحدك وانتي  لسه صغيره مقفلتيش التلاتين ,لحد امتي هتيجي علي نفسك

وانا يا ريم تعبت من مراتي ,مبقتش مستحمل

انا وانتي لازم نتقابل في السر ونبقي مع بعض عشان كل واحد يعوض تاني علي الي نقصة

بس الامور اتطورت بنا وبقيت بحبك وانتي كمان حبتيني ,غصب عننا  دخلنا في دوامة الله اعلم هنخرج منها علي ايه

ريم: بدموع,لو عليا يا جاسم نفسي ابقي في حضنك علي طول انا بحبك انت الي حسستني اني موجودة فعلا ,اوعي تفتكر ان فرحانة وانا بخون جوزي معاك انا بموت يا جاسم بموت

من ساعه ما اعترفتلي بحبك وانا كمان حبيتك

وانا بموت ,حتي لما بيقرب مني ببقي قرفانة 

انا حولت كتير لحد النهاردة افوق فيه عشان يحس بيه بس مفيش فايدة انا بجد تعبت

جاسم : يعني لحد النهاردة  بتفوقي فيه انتي ممكن تسبيني يا ريم ممكن تعمليها

ريم: يا جاسم انا تعبانة انا خاينة عارف يعني ايه خاينة ,انا تعبانة والله انا مش عايزة ابقي كده

انا بحبك بحبك اوي ونفسي ابقي معاك في الحلال من غير مااغضب ربنا بس بس ابني ابني ده ازاي اسبه عمر ده روحي يا جاسم روحي

بدات ريم تنهار من البكاء امام جاسم

اخذها جاسم الي حضنه ليضمها بحنية ,بس

ريم خلاص يا حببتي خلاص ,سبيها علي الله 

وبكره كل حاجة هتتحل يا حببتي ,صدقيني

هيجي يوم وتبقي في حضني قدام الدنيا كلها ومعانا عمرو كمان

ابتعدت ريم عنه وهيا تمسح دموعها ,ربنا يخليك ليا يا جاسم لو تعرف اد ايه بحبك

وضع جاسم كفيه ليحضن وجهها ,وانا بمووت فيكي وبعدين هو انتي كل متعيطي كده بتحلوي

ابتسمت ريم رغم عنها وهيا تنطر له بحب

انحني جاسم بوجهه ليلمس شفتيها ليطبع قبلته المشتعلة ,بدلته ريم القبلة بشغف وحب

حملها جاسم وهو يأخذها الي غرفة الثلاثة غرفتهم

فرشتها ريم له مخصوص ,قفل جاسم الباب بقدميه وهو مزال يحمل ريم بين زراعيه

ثم وضعها علي سرير ليهجم عليها برغبه

استسلمت له كالعادة ريم   وهيا تسلمة

نفسها وجسدها وشرف زوجها وابنها له

وهم يدخلون في علاقة محرمة ,تحت  

يتبع 


للكبار_فقط🔞🔞

م 🔞🔞


#الحلقة_الثانية

قام جاسم من علي فراش لكي يرتدي ملابسه

نطر لها وهو مبتسم لها ,  ثم جلس بجوارها

مالك يا ريم شكلك مدايق ليه ,انتي كل مرة لما نكون مع بعض لازم تختميها بزعل كده ,انسي يا حببتي

ريم: وهيا تستطنع الابتسامة ,حاضر يا حبيبي

جاسم : ممكن بقي تقومي تحضريلي اكلة خفيفة من ايدك الحلوا دي انا جايب اكل برة

ريم: يوووه يا جاسم انت بتجيب الاكل ده ليه

يا حبيبي هنا في كل حاجة

جاسم : بصرامة ,وانا قولت مش هاكل من اكل جوزك ده ,انا الي يهمني هنا انتي وبس

ريم: خلاص يا جاسم ,انا هقوم احضرلك الاكل

اخذها جاسم قبل ما تنهض الي احضانة ,بحبك

بدلته ريم الحضن وهيا تخفي وجها في صدره العريض ,وانا كمان بموت فيك يا جاسم

............................

وقفت ريم امام المدرسة تنتظر ابنها عمرو

ركد عمرو صوبها وهو يترمي في حضنها

مامتي الحلوه  انتي جيتي بدري زي ما وعتيني

ريم: وهيا تداعب انفة ,انا اقدر اتأخر يا عليك يا حبيب قلبي انت ,يلا يا حبيبي

اخذته ريم الي اول شارع العمومي , وقفت امامهم سيارة جاسم ثم نزل منها ليقترب منهم

جاسم: انا التاكسي الي حضرتك طلبتيه يا مدام

اتسعت عيون ريم بانفعال لجاسم ,

تجاهلها جاسم وهو يقترب من عمرو ,اهلا يا عمرو عامل ايه

عمر: اهلا يا عمو اخبارك ايه ,يعني ماما كل متطلب تاكسي يطلع حضرتك

نظرت ريم لجاسم بخوف , ابتسم جاسم

ثم انحني مستوي عمرو,معلش بقي يا استاذ عمرو اصل بشتغل هنا قريب ,ولما ماما بتطلب تاكسي علي طول بيجي ليا اول واحد

عمرو: انا اصلا برتاح مع حضرتك ,عشان بتشغلي الاغاني الي بحبها ديما

جاسم: د انا جبتلك اغاني كتير يا بطل

عمرو : بجد طيب يلا بينا وشغلهملي يا عمو

جاسم : يلا يا بطل

اخذ جاسم يد عمرو وهو يركبه سيارته في الامام بجواره ,ثم فتح الباب المقعد الخلفي ليفتح

لها وهو يبتسم

ركبت ريم وهيا تنفخ بضيق من اعماله الجنونية

انطلق جاسم بالسيارة وهو مسلط نطراتة علي ريم بالمراه ,اخذت ريم هاتفها لكي تراسله

فتح جاسم هاتفة وهو ينظر لرسالتها ,

انت مجنون يا جاسم الولد شك عجبك كده

كتب جاسم رد علي رسالتها ثم بعثها ,


امال عيزاني اسيبك لوحدك ,لا طبعا

ريم : يعني هتخطف يا جاسم يا بابا انا خايفة

جاسم : متخفيش طول منا جمبك يا حببتي وبعدين مقدرش اسيبك تتبهدلي او حد يعكسك

ريم : بحبك يا مجنون

جاسم: وانا بعشقك يا روح المجنون

وبعد مدة طويله من المراسلات بينهم ,ركن جاسم سيارته امام المنزل ,نزل عمرو وريم منها

ودع جاسم ريم بنظراتة وكذالك ريم

..................

دلف جاسم الي شقته وهو يبحث عن زوجته

ثم دخل الي غرفة نومة ينظر لها وهيا مزالت نائمة ,نفخ جاسم بضيق ثم تعالي صوته بانفعال

انتي يا هانم انتي يا زفته قومي

قامت منال وهيا تهاتف بنزعاج ,ايه يا جاسم

جاسم: ايه في ايه يا حلوة كل ده نوم

منال: اف بقي اه نايمة عندك مانع هقوم اعمل ايه يعني ها لا ورايا عيل ولا ورايا حاجة

ضم جاسم حاجبيه بضيق ثم جلس علي فراشة

منال: سكت يعني اول ما تسمع سيرت الخلفة تدايق يا جاسم ,بزمتك مش حاسس بذنب وانت حرمني من الخلفة .لا وكمان كل يوم تقطمني عشان مش بصحي بدري ولا بحضرلك الغدا والفطار كل يوم , كفاية عيشتي معاك ومستحملاك وانت عاجز مش قادر تخلف

قام جاسم بنظرات شيطانية ثم جذبها من شعرها بقوة ,انا عاجز وعقيم عايشة معايا ليه

منال: عشان بختي وحظي الاسود سبني

دفعها جاسم بعيد عنه وهو يرمي نظراته الصاخطة عليها

منال: الحقيقة ديما بتوجع يا جاسم ,انا لو عليا نفسي اطلق منك واغور من هنا ,انا مبقتش طيقاك اوعي تفتكر اني مش عارفة انك بقالك سنين كل يوم مع واحده ,وخصوصا مع حببت القلب الي اسمها ريم الي بتحلم بيها كل يوم واسمع اسمها بوداني وانا في حضنك وتتخيلها انا ,انا مستحملة كل ده وسكته

جاسم: انتي السبب في كل ده انتي السبب

ديما تحسسيني اني اقل من غيري ,ديما تحسسيني اني عقيم ومش بخلف ,انا لو عليا مش عايزك انا بكرهك فاهمة بكرهك

منال: خلاص طلقني مدام بتكرهني طلقني

جاسم : هطلقك هيجي يوم وهطلقك يا منال

غادر جاسم الغرفة والمنزل كله بعد ما نظر لها باستحقار وسخط

........................

كانت ريم تجلس امام التلفاز بعد ما عمرو ابنها خضع للنوم . نظرت الي زوجها الذي اتي من دقائق متعب من شغله المهلك

رافت : ايه الي مسهرك لحد دلوقتي

ريم: عادي زهقانة ولا دي كمان فيها مشاكل

رافت: بقولك ايه انا جاي من الشغل تعبان ومش ناقص قرف علي الصبح

كملت ريم مشاهدة الفيلم وهيا تتجاهلة

رن جرس هاتفها الذي بجوارها نظرت له ثم نظرت لرافت الذي ينظر للهاتف بستغراب

مين الي بيتصل في ساعة زي دي

بلعت ريم ريقها بصعوبة ,دي ماما اصلها تعبانة شوية وانا كل شوية اطمن عليها وكده

رافت: اه طيب سلميلي عليها انا هقوم انام

قام رافت وهو يغادر الصاله ليدخل غرفته


فتحت ريم هاتفها لكي ترد علي جاسم بانفعال ثم صمتت عندما سمعت صوته الحزين الباكي

جاسم: انا محتاجلك يا ريم محتاجلك اوي

ريم : بصوت هامس مالك يا حبيبي في ايه

جاسم: مخنوق اوي محتاج اشوفك حالا انا قدام الشقة بتاعتك ارجوكي افتحي

ريم: يا نهار اسود يا جاسم رافت جوة

جاسم: ارجوكي ياريم خمس دقائق بس

ضعفت ريم امام حبها له ,طيب تعالي من السلم الي ورا من باب المطبخ وانا هفتح باب المطبخ

وبالفعل صاعدا جاسم الي الباب الثاني

فتحت له ريم وهيا تتلفت حولها بخوف ,ثم نظرت له شهقت عندما راته بعيونه الباكية ووجه الشاحب ريم: جاسم مالك في ايه

ارتمي جاسم في احضانها ليبكي اكثر واكثر علي كتفها ,ملست عليه بحنو ,بس يا جاسم بس

جاسم: انا اسف ,انا والله مش عايز اعمل ليكي مشكلة بس بجد تعبان وكنت محتاج بس اشوفك

ريم: طيب اهدي يا جاسم اديني جمبك اهو

ابتعد جاسم عنها لينظر لعيناها ,بحبك يا ريم

ريم ; والله انا كمان بحبك وحياتي متزعل نفسك جاسم: مدام شوفتك ,بقيت كويس يا حببتي

انا همشي دلوقتي وهاجي لما جوزك يمشي المهم عايزك تنامي مع عمرو متناميش جمبه وحياتي يا ريم ارجوكي

ريم: ومين قالك اني بنام جمبه اصلا ,متخفش انا معظم الوقت بنام مع عمرو

ابتسم جاسم براحة ثم رفع يداها ليطبع قبلة عليهم ,هحاول اخلص شغلي بدري واجي لو معرفتش هاجي علي معاد مدرسة عمرو املي عيني منك وبعدين امشي اتفقنا

ريم : بابتسامة اتفقنا يا حبيبي

غارد جاسم بعد ما ودعها بابتسامة التي تعشقها منه ,قفلت ريم الباب ثم توجعت لغرفة ابنها لكي تنام بجواره ,اخذته في حضنها لتنعم بنوم عميق


مر يوم بأحداثه المتكررة مثل كل يوم


وقف جاسم امام المدرسة بالسياره لتصعد فيها ريم وعمرو مثل كل يوم ,انطلق بهم وهما يتحدثون

عبر رسايل ,ابتسمت ريم من مغازلت جاسم

وبعد مدة قصيرة وقفت السيارة امام المنزل

نزل عمرو وريم ومعهم جاسم الذي كان يناولهم

شنطة المدرسة لعمرو ,شهقت ريم بخوف من رافت الذي اقترب منهم وهو يركد نحوهم

ركد عمرو في احضان ابيه ,بابا حبيبي

اقتربت منه ريم وهيا توزع نظرها بنه وبين جاسم الذي كان ينظر لهم بضيق

رافت : ايه الي اخركم كده قلقتوني

ريم: انت ايه  الي جابك دلوقتي من الشغل فيه حاجة

رافت: لا يا ستي اصل صاحب المصنع اداني اجازة اسبوع بسبب جواز ابنه , عشان كده جيت بدري ,قولت اجي اقعد معاكي عشان متشتكيش وتقولي مقصر ثم اقترب منها ليطبع قبلة علي خدها

لف جاسم وجه للجهه الاخري ليكتم انفعالة وغيرته الشديدة

ريم: بتوتر ,بس انا كنت هروح لماما عايزة اطمن عليها يا رافت

رافت: بقولك اجازة اسبوع ثم غمز لها ,يعني شهر عسل يا بت من جديد ,بقولك فكك من امك اليومين دول انا هقضي معاكي الاسبوع ده

عمرو: وهو يسقف بفرحة ,اخيرا يا بابا هتقعد معانا شويه

رافت : ايوة يا باشا هقعد معاك يلا بينا بقي

نظر رافت الي جاسم الذي كانت ينطر لهم بحزن واشتعال وضيق والي ريم الذي كانت تكتم دمعتها وهيا تنظر له

رافت: بصرامة مين ده يا ريم

عمرو: ده عمو جاسم يا بابا

نظر رافت لجاسم نطرات صارمة ثم اقترب منه

وضعت ريم يداها علي قلبها

بخوف وهيا تنظر

لزوجها  الذي يقترب من حبيبيها ..


توقعاتكم.

لايك وكومنتات كتير لضمان وصول باقي الحلقات إليك


البارت الثالث والرابع من هنا 




 

تعليقات

التنقل السريع