#اصل_الحكايه كامله للعشاق القصص المثيره
اصل الحكاية الجزء الاول
اسماء متزوجه من أرمل معاه طفلين صغار هو تزوجني من أجل أولاده لانه كان بيسافر ديمنا ويترك أولاده مع أمه وابوة
كان أكثر فترة يقعدها معي شهر ونص ويسافر تاني لان شغله متوقف علي وجودة ديمنا
وطبعا تزوجنا في بيت الأسرة اي مع أمه وابوة في بيت واحد لينا دور فالبيت الدور الثاني وده والدور الثالث ساكن فيه أخوة وزوجته لاكن دول واخدين ركن مع نفسهم اكل وشرب لحالهم
وانا بس إلا مقيمة طول الوقت مع أمه وابوة لأنهم بيحبو اولاد زوجي وكمان بينامو تحت معاهم وبيخافو مني عليهم وسوسه كبار بقي وكدا
طبعا انا طول النهار معاهم تحت طبخ وغسيل وكله
واخر اليل بطلع انام فوق في شقتي
في أواخر الايام كدا وبعد سفر زوجي علي طول بدأت احس ان حمايا بيبص لي كتير في كل الأوقات لاكن بدون ما تشعر حماتي
لاكن انا كنت بقؤل ده كبير مش معقؤل يكون قاصد حاجه يعني او هو طبع فيه البصبصه وكدا فكنت بطنشه
وفي يوم كدا كنت بغسل لهم لبسهم وحمايا وحماتي كانو عالسطح فاليوم ده من الصبح لحد ما خلصت غسيل
لما جيت انشر الغسيل كانو نزلو من فوق مع بعض وحماتي افتكرت انها نست تاخد اكل الفراخ معاها فقالت هطلع اطلع الاكل ده قبل مكسل
وتركت حمايا قاعد فالشقه وانا بنشر في البلكونه الا فاتحه من الصاله وحمايا قاعد فالصاله بعد مكان بيقؤل هدخل اريح شويه حسيه بيبص عليا كل ملف ظهري ليه وانشر
بدأت اعمل نفسي مش شاغله بالي بيه بس كنت ببص انا عليه من بعيد اشوف قصده ايه بدون ما ياخد باله اني متابعه نظراته وبدأ يحتك بيا بقصد شيلي دي من هنا وروقي البلكونه وحجات كدا بيعملها حجه وحسيته كل هدفة يقرب مني
بدأت اكشر وشي معاه عشن يفهم ويحس شويه علي دمه
بدا يقولي انتي بتردي عليا كمان طيب لما يجي جوزك واشوف هيعمل فيكي ايه
بدأت اتجاهله تماما حتي حماتي لاحظت اني بتعصب واشد عليه فالكلام
ولما سألتني ليه كدا مكنتش عارفه اقؤلها ايه فكنت بهرب منها واقلها معلش انا نفسيتي تعبانه شويه واروح اقؤله حقي عليا يا عم وامشي اموري لاني مكنتش بلاقي رد مقنع
وطبعا لما كنت بقؤله حقك عليا كان بيسوق اكتر في الا بيعمله..
لحد ما جه في يوم طلعت شقتي وانا طالعه بقؤل لأولاد جوزي هتجيو معي والا ايه العيال قالو هنجي وراكي فقؤلت لهم خلاص هسيبلكم باب الشقه مفتوح عشن هاخد شاور احسن تطلعو وانا بالحمام وتخبطو ع باب الشقه ماشي
كانت حماتي نامت بعد العشاء وحمايا تقريبا سمعني وانا بتكلم مع الاولاد
..
طلعت اخد شاور. وجهزت لبسي علي السرير الا هلبسه واخدت معي الحمام روب بس الف نفسي بيه لحد مخرج من الحمام والبس في غرفتي زي منا متعودة اني لوحدي في شقتي فباخد راحتي
ودخلت خلصت الشاور وطلعت دخلت غرفتي قعلت الروب رميته عالشماعه واخدت فوطه بنشف جسمي وسمعت صوت خرخشه فالغرفه بس فين بالظبط مش عارفه قولت اكيد قطة دخلت تحت السرير او الدولاب بدأت اميل ابص تحت السرير اشوف في ايه
وانا لسه مالبست شئ الصوت خضني اصلا وانا مايله كدا لاحظت خيال ورا الباب بتاع الغرفه جسمي قشعر قؤلت جن والا عفريت فضلت مايله زي منا واتأكد منه وكانت الصدمة
....... يتبع
رواية أصل الحكايه الجزء الثاني
يلا نكمل
♥اصل_الحكاية♥
خرجت من الشاور بالروب ع اساس هلبس في غرفتي اني قاعده لوحدي بشقتي فباخد راحتي
ودخلت الغرفه رميت الروب علي الشماعه وبنشف جسمي بالفوطة سمعت صوت خرخشه فالغرفه فكرتها قطة دخلت من باب الشقه تحت الدولاب او السرير بدأت ابحث عنها تحت السرير
و مايله وانا لسه مش لبست حاجه وببص كدا ولاحظت خيال حد واقف ورا باب الغرفه من الداخل وكأنه جن😒
حصلي زهول وبدأت اركز في الخيال وانا علي نفس الوضع ومرة وحده لقيته بيتحرك وجي عليا وانا متسمرة مكاني مش قادرة اتحرك قؤلت يامصيبتي حمايا اتجنن والا ايه😔
لاكن اتفاجئت به شخص اول مرة اشوفه اتصدمت اني عاريه معرفتش اصرخ ولا استنجد بحد كله الا عملته خطفت الروب تاني ولبستة ولساني تقيل مش عارفه اتكلم ولا انتطق بكلمة
لقيته بيقؤلي ايه مالك اتلبشتي كدا ليه شوفتي عفريت اومال لو مكنش بينا اتفاق عالمقابله دي يعني هزعل بجد منك وهمشي مش هتشوفي وشي تاني
هنا بدأت اتمالك نفسي واسأله انت مين واتفاق ايه الا بينا وازاي عرفت تدخل من باب العمارة اصلا مين فتحلك الباب تحت
قالي يابنتي مش انتي اخر رساله بينا من ساعه قؤلتي هنزل افتح الباب الا تحت وانت تجي تدفع الباب وتدخل بهدؤء
قؤلته انت اكيد حرامي انا هصرخ والم عليك الناس
قالي حرامي بقي كدا أخرت الحب إلا بينا تحبيني هنا عشن تقؤلي عني حرامي فعلا حب الفيس ملوش امان منكم انا همشي
قؤلته فيس وحب انت عبيط ياعم انت في ايه بالظبط انت مين الا حبك عالفيس وسمح لك تدخل عندي انت اكيد بتستهبل.
قالي كمان عامله نفسك ولا كأنك تعرفيني اومال صوري الا معك.
بقؤله انت اكيد مجنون او حرامي فعلا..
وفجأة سمعت صوت الاولاد عالباب داخلين الشقه
قؤلت له طيب استخبي بس كدا الأول فالدولاب لحد مغير للعيال لبسهم وانزلهم تحت عند جدتهم انت هتفضحني كدا
عالفاضي ولا انا اعرفك اصلا بس اكيد وراك حكاية يلا ادخل هنا شويه
وفعلا دخل استخبي فالدولاب وانا اخدت لبسي برة ولبست في الصاله وبدأت اسحم العيال وانا دماغي بتاكلني من الفكر. ياتري الشخص ده حرامي وبيشتغلني والا فعلا هو بيعرف حد هنا ودخل عندي بالغلط
وهتجنن من التفكير وفي نفس الوقت مستعجله عايزة اخلص من العيال عشن اقدر افهم في ايه الفضول قتلني
وشويه افتكرت اني مفيش غيرنا فالعمارة اصلا ده اكيد حرامي وكذاب
العمارة مفهاش غير اهل زوجي تحت واخو زوجي ساكن فوقي وانا ساكنه فالتاني
اممم دا اكيد مجنون او فعلا حرامي
بس ازاي دخل من باب العمارة الأساسي الباب ده الا يخرج من العمارة بيقفله وكل واحد فينا معاه مفتاح للباب ده مستحيل يكون مفتوح نهائي لأي ظرف..
بدأت اقلق تاني لاكن جتلي فكرة استدراج الشخص ده بنفس افكارة الا كلمني بيها عشن اقدر اوصل للي بفكر انا فيه ولفت تفكيري
لان قبل مطلع من تحت حسيت سلفتي نازله السلم لتحت طالعه تشتري حاجه وراجعه لاكن رجعت والا لسه ده الا انا مش عرفته لاني بعدها انا دخلت اروق المطبخ بتاع حماتي قبل مطلع واخدت فيه وقت
..
هنا بقي بدأت أشك والشيطان دخل دماغي خلاص بس مفيش طريقه غير اني استدرجه علي اساس انا إلا وعدته يجي لاني لو فضلت انكر فيه كدا هيمشي وهتفضح انا عالفاضي لو حد حس بيه عندي أو خارج من عندي وفي نفس الوقت خايفه يكون حرامي فعلا لاكن بردو مش راكبه في دماغي ده مش شكل حرامي ده شاب وسيم ولبسه نظيف بن ناس
وخلصت العيال ونزلتهم تحت لجدتهم ينامو ورجعت انا لقيته قعد فالصاله
بقؤله ايه دانت فاكرها شقتك بقي طالع داخل براحتك
قالي اه حسيتك وانتي بتقؤلي للعيال يلا ننزل تحت عرفت ان الشقه فاضيه خرجت كنت هفطس فالدولاب
وبعدين انتي لسه خايفه مني والا ايه بقي
قؤلت له اممم انا لا بس حبيت اشتغلك شويه
قالي ااه يا لئيمة انتي دانا صدقت انك مش انتي الا متفقه معي فالخاص وكنت هزعل بجد
قؤلت له لا بس تعال قؤلي فين الرسائل دي انا فكراك بتحزفها.
قالي احنا هنضيع الوقت بالكلام عن الرسائل بقي وبعدين جوزك بيرجع الساعه ٨الصبح من الشغل زي ماقلتي
مش تجي ندخل بقي جوة
اممم انا سمعت جوزك بيرجع الصبح وهنا فهمت واتأكدت هي مين الا مواعده لاكن اتصدمت
يتبع......
البارت الثالث والرابع الأخير من هنا
تعليقات
إرسال تعليق