الجزء الثالث والرابع الاخير
دخلت الاوضه لقيتها اوضة اطفال فيها سرير وفيها العاب كتير انا بصراحه اتصدمت وقولت هو متجوز ولا كان متجوز ولا ايه وكان قافلها عشان معرفش يالهوي اعمل ايه يا ربي ومقدرتش اهدي نفسي جريت عليه وهو نايم قولتله انت قوم وفضلت اخبط فيه وقوله قوم بصوت عالي قام وهو مفزوع بيقولي في عروسه تصحي عريسها يوم الصباحيه كده قولتله انت خليت فيها عروسه قوم بلا صباحيه مسائيه قال اديني قومت مسكته من ايدو وطلعت بيه علي الاوضه اول ما لقيني فتحتها قالي ماستأذنتيش ليه قولتله انا عايزه اعرف الاوضه دي بتاع وقافلها ليه مين وليه مقولتليش من الاول ان انت متجوز ومخلف كمان انت عملت كده ليه دا انا ملحقتش افرح وقعدت في الارض وفضلت اعيط
راح نزل قعد جمبي ومسح دموعي وقالي انا متزوحت غيرك وما حبيت غيرك قولته اسكت وبطل كدب قالي والله كل كلمه بقولها طالعه من قلبي والأوضه دي ياستي للأبننا سامح انتي نستيه ولا ايه انا بصتله كده وقولته انت بتتكلم جد قالي اه يامجنونه قولتله يعني انت عامل الأوضه دي للأبني سامح قالي ايوه طبعا انا عارف انك كنتي بتسبيه عند اختك وانتي في شغل لكن دالوقت هنجيبه ويعيش معانا انا فرحت وقولت يعني مش انا بس يارب الي عوضتني وكمان ابني عوضته بأب حنين كده ورحت حضنته وديته بوسه مشبك هو اتصدم اصلي كنت بتكسف قالي اووووف ايه دا انا قولتله مفيش كسوف انت حبيبي وتعالي انيمك زي ما صحيتك هههههه دخلنا الاوضه وخدني في حضنه وقالي انتي عارفه انا بحبك قد ايه قولته قد ايه قالي قد الأوضه دي قولتله لا والله طيب بوز طبعا هههههه قالي ام بوزك دا هههههه
قالي انا بتكلم جد قولتله اشمعنا الاوضه دي قالي عشان بنعمل فيها قلة ادب خخخخخخخه وشالني حطني علي السرير وانتوا عارفين الباقي بقي 😂 ... الكاتبه سارة الفقي .... ونمنا انا نمت نوم عميق اوي وقومت ملقتهوش جمبي دخلت الحمام خدت شور وطلعت من الحمام دورت في الشقه ملقتهوش فضلت مستنيه لحد ماجه قولتله كنت فين قالي كنت واقف مع واحد صاحبي تحت قولتله في حد يسيب عروسته ينزل قالي معلش ياقلبي اصل كان جيبلي فلوس قولتله طب تعالي ناكل عشان هموت من الجوع قالي عاملتي ايه قولتله لحمه وبسله وروز قالي ايوه بقي انا هعملك طبق سلطه علي ما تحطي وعمل طبق سلطه تحفه وكلنا ومر اسبوع علي هذا الحال كل يوم وانا نايمه يخرج يجي ساعه ويجي ولما اساله يقول اي حجه وخلاص بصراحه بتديت اقلق وكررت اني هراقبه وعملت نفسي نايمه قام من جمبي براحه وخد شور ولبس وخرج قومت بسرعه لبست العبايه وطرحه ودا مش لبسي في العادي جريت وراه نزلت الشارع لقيته ماشي فضلت ماشيه وراه ودخل في شارع الي ورانا ودخل سوبر مرك خد مواد غذائيه زي لبن وجبنه وتونه وحجات من دي وخد فينو من الفرن وخرج قولت انا ظلمته وطلع بيجيب طلابات وكنت ندمانه اني براقبه لقيته دخل شارع تاني مشيت وراه ودخل عماره وانا تصدمت دخلت وراه وطلعت وراه فتح الشقه بالمفتاح ودخل وقفل وراه انا مقدرتش اتحرك وفضلت اعيط وقولت لازم المواجهة استنيت عشر دقايق خبطت علي الباب وفتحلي بنت صغيره عندها بتاع ست سنوات وكانت صدمه بنسبالي زقيتها ودخلت جوه هو فين البت شورتلي علي الاوضه مقفوله فتحت الباب ومصدقتش عنيه الباقي القصه
😐 عشر ملصقات بقي ☺ الخاتمه
دخلت الاوضه لقيت ست نايمه علي السرير وجسمها كله عاريان وكله قرح الفراش وعامل صديد جامد شكله صعب بصيت في الوضه لقيت كرسي بعجل وفهمت انها عاجزه بصيت لقيت محمد خارج من الحمام وفي ايده صنيه عليها ادوات تنضيف الجروح بصلي بستغراب وصدمه انا قولت دي مراته ولو عرفت اني مراته وتجوز عليها وهي في الخاله دي ممكن تروح فيها خرجت من غير ما اتكلم وبصيت لقيت البنت قاعده بنتين قاعدين بياكلوا في الاكل الي محمد خده انا صعبت عليا الست دي اوي وحطيت نفسي مكانها خرجت من الشقه وقعدت علي السلم وفضلت اعيط واقول ليه ياربي كده انا ماصدقت لقيت راجل بالموصفات الي كان نفسي فيها يارب انا حبيته اوي انا عمري ما فرحت كده ديما فرختي مش بتكمل جوازتي الأولي باظت عشان كان راجل وسخ وفيه كل الصفات الوسخه خيانه وضرب واهانه وتاني طلع خاين بردو وملهوش امان قولت حسبي الله ونعم الوكيل فيهم وروحت خدت شور عشان كان هيغمي عليا ولميت هدومي في شنطه ولقيت محمد فتح الباب قالي بتعملي ايه قةلتله طلقني قالي ليه انا كنت هقولك بس ما جتش فرصه قولتله والله مجتش فرصه كنت عايز فرصة ايه غير انك اتجوزتني وفضلت اضرب فيه وصوت وقوله ياخاين قالي انا خاين قولتله اه وزباله بقولك ايه الكلام دا ملوش لازمه طلقني انا مايشرفني اعيش مع واحد خاين وزباله زيك ازاي اعيش معاك دا انا لو حصلي حاحه هترميني وتروح تتجوز قالي مين قالك انها مراتي انا تصدمت قولتله امال مين قالي دي اختي بقلها سنه عامله حدثه وحوزها مات وهي اتشلت شلل كامل وانا الي برعيها من ساعتها وكل حاحه بعملها ليها انا مقولتش عشان مش عايز حد يشوف اختي وهي كده انا حزين عليها وعلي بناتها وعنيه دمعت وفتح الياب وخرج انا معرفتش اعمل ايه فتحت الباب وجريت وراه يامحمد استني يامحمد جريت مسكت ايده وقولتله سامحني يا محمد ما كنتش اعرف اي واحده مكاني هتشك فيك بسبب تصرفاتك ما كان في حل تاني غير اني اراقبك خلاص يامحمد انا اسفه بوست دماغه ودخلته خدته في حضني وفضل يعيط لحد ما نام انا فرحت انها مش مراته وشكرت ربنا انو اداني راجل حنين وطيب كده محمد مفيش منه اتنين بوسته علي راسه ونيمته براحه وقومت حضرت الاكل لبست احسن فستان عندي وميكب خفيف وحطيت الاكل علي الصفره وولعت الشمع وروحت صحيته بصلي بصه كلها اعجاب وحب وخدني في حضنه وقالي بحبك وبحب شخصيتك وكل تصرفاتك خدته من ايده واكلته بايدي قالي ايه الدلع دا كله قولتله حبيبي ويستاهل ومن هنا ورايح هنعيش في حب وسعاده وقولتله هات اختك والبنات يعيشو معانا هنا وانا هخدمها بعنيه انا اصلا كنت ممرضه تلت سنين قالي لا هي مش عايزه تسيب بيتها انا هروحلها كل يوم ساعتين اعملها كل حتيجتها قولتله اسمها انروحلها قالي حاضر ياقلبي وفضلنا علي الحال دا شهرين وللاسف اخته اتوفت وزعلنا عليها اوي الله يرحمها جبنا البنات وعشنا كلنا مع بعض انا ومحمد والبنات وابني سامح وكان مبسوطين والمفاجأه اني انا حامل ومستنين ابننا الرابع ومحمد طاير من الفرحه ومش بيخليني اعملةحاجه وهو بيعمل كل حاجه بمساعدت الولاد حبنا انا ومحمد كل يوم بيذيد الحمد لله ...
ساعات من كتر الحجات الوحشه الي بتحصلنا والناس الوحشه الي في حيتنا بتخلينا نفقد الثقه في كل الناس وبنبقي خايفين حتي لو هما بيعملوا المسحيل عشانا هو دا طبيعي لكن لازم نفهم ان الحجات الوحشه الي حصلت والناس الوحشه الي بوظولنا حيتنا اختبار من ربنا ولازم نصبر عشان ربنا يعوضنا بالأحسن .... متابعة عشان تشوف كل جديد 😍
ونتهت القصه عايز رأيكم بصراحه وبقبل النقد عادي محتاج رأيكم بجد دمتم في خير وحب وسعاده 😍😍
تعليقات
إرسال تعليق