القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#الخيانه بقلم #ياسمينا الفصل الخامس والسادس في موسوعة القصص والروايات


#الخيانه 

بقلم 

#ياسمينا 


الفصل الخامس 


ادم بهدوء : عايز اتغير لو عملت الي انت عايزو مستحيل اتغير انا كدا بغلط اكتر مش كل الي قلبنا بيدق ليه يبقا خلاص حبيبنا انا اخوها وبس ومش هقدر اشوف غير كدا وبعدين انا معرفش هخف من الأيدز ولالا 


حسين بغضب : دي امانه في رقبتك وانت حر فيها 


ادم ببرود : تمام ياعمو انا حر وياريت متدخلش 


حسين بغضب : ماشي ياادم خليك براحتك 


حسين مشي من قدام ادم 


هنا بستغراب : هو مالو كدا 


ادم بهدوء : عايزني اتجوز سلمي علشان يفضحني في كل مكان ويقول اني اتجوزت اختي اصلو مبيحبنش علشان انا قاسم معه كل فلوسو أو بمعنه أصح مراث جدو 


هنا بستغراب : مهو ممكن يفضحك بلايدز أو حتي بحكاية مراتك 


ادم بضحك : لا يابنتي افهمي لو فضحني بلايدز مستحيل المستشفي دي تشتغل والكل هيتقلب عليه أما خيانة ليلي هو طبعا مش هيحب يفضح بنت إختو حبيبتو 


هنا : اممم فهمت 


ادم : من صغري وانا بحاول اقف قدامو كدا وعمل نفسي معرفش انو عايز ياذيني 


هنا :  طب وهتعمل ايه في سلمي 


ادم مسك النضاره وقال : ياحبيبتي علشان البس نضاره دي درست كتير اوي انا ذكي مش غرور لا ثقه هتشوفي انا هعمل ايه 


( الواد ادم ده شبهي😂😂)


هنا بضيق : ايه ياعم هو محدش دخل طب غيرك ولا ايه مانا هندسه 


ادم : نعم عايزه تجيبي طب لي هندسه 


هنا بضيق : قصدك ايه 


ادم بابتسامه : لا قصدي هندسه اجمل بكتير 


هنا : ايوا كدا 


ادم  قرب من سلمي وشالها وقال : هوديها اوضه عاديه 


هنا : تمام 


ادم وهنا طلعو من اوضه العمليات وادم دخل سلمي اوضه عاديه وهنا تلفونها رن وردت 


هشام : الهانم عندها امتحان ومتعرفش


هنا بصدمه : احلف 


هشام : اقسم بالله في امتحان دلوقتي انتي بقتي مهمله 


هنا بضيق : اسفه يادكتور معلش جايه اهو 


هنا قفلت التلفون وبصت علي ادم وقالت :  انا لازم امشي عندي امتحان وهسقط انا  كدا كدا هسقط لو حضرتو بس اهو اسمي حضرت 


ادم بسخرية : مش ملاحظه انك رغايه


هنا بضيق : انا غلطانه ماشيه 


ادم : استني اوصلك 


هنا : لا خليك معا سلمي


ادم : استني بس انا هوصلك وارجع بسرعه 


هنا وهي بتجري يبقا بسرعه بقا 


ادم بغضب : حسبي يابنتي انتي شايله 


هنا بستغراب : شايله ايه 


ادم : شايله حياه 


هنا بضيق : ياشيخ خضتني يلا بسرعه بقا هسقطططط 


هنا جريت لغيت لما وصلت للعربيه وادم جاه وركبو وتحركو وهشام رن تاني علي هنا وهنا ردت 


هشام بغضب : انتي فين


هنا : جايه اهو يادكتور 


هشام بضيق : انجزي 


ادم خد التلفون من هنا وسمع هشام وهو بيقول : مش عارف انتي ازاي مهمله كدا يعني لو مكنتش فكرتك كنتي مجتيش 


ادم ببرود : هو عادي أن دكتور يتصل طالبه و يقولها أن عندها امتحان 


هشام بصدمه : نعم انت مين 


ادم : جوزها وهي مفتكرتش لان احنا كنا في شهر العسل وصحيح هي حامل في مش عايز بقا ضغط عليها علشان مرفضكش وانهي مسيرتك كلها 


ادم قفل التلفون وداه لي هنا 


هنا بصدمه : انت جرئ اوي 


ادم : ايوا من صغري وانا كدا بعمل الي في دماغي قوليلي صحيح فتى احلامك ايه 


هنا بسرعه : يبقا حنين ده اول حاجه ويحبني موت يحلم بيا كدا ويغنيلي اغنيه يارحانه كلها منك غيرانه” ما انتي بتسحري بامنه لو اغيب اشوفك قلقانه في خيالي

“يا كرزبي انتي في قلبي هتتحبسي”لو شفتك تفحي نفسي


ادم : ايه ايه الكلام ده 


هنا بضحك : وانا اغنيلووو عمال بتسيطر سنة سنة صحصحت مشاعري النايمة ننة من اول مرة احنا اتقابلنا واخد ليه قلبي معاك


ادم : لا والله


هنا : ايوا تبقا العلاقه كدا فرفوشه اكره ماعلي قلبي النكد 


ادم بضحك : لا متخافيش مبحبش النكد


هنا بضحك : بس اعذرني يعني فلي هقولو انت مش فتي احلامي اشكر ربك بس اني هعبرك وهتجوزك 


ادم بصلها بصدمه وهي بدأت تضحك وهو ضحك وقال : في فرق شاسع بنا صح 


هنا بضحك : ياعم اتنيل يعني هو في فرق بين طبق الفول الي انت بتكلو في طبق ازاز والفول الي انا باكولو في طبق عادي 


ادم : انا مبكولش فول اصلا 


هنا بصدمه : ياعيني عليك يابني فاتك نص عمرك 


ادم بابتسامه : عندك حق 


هنا : بص احنا اه حياتنا صعبه بس انتو حياتكم اصعب 


ادم : ازاي 


هنا بهدوء : انت متسغرب ازاي بضحك معاك كدا وانت اخد شرفي والخ بس عايزه افهمك اني لما شوفت جثه اختي خلاص انا سعتها اتوجعت كل الوجع الي في العالم كلو ومبقتش احس بلوجع الي انت عملتو فيا وبعدين انت جبلتي حقي وانا من الواجب عليا افضل جمبك لغيت لما تخف اما بنسبه لي بنتنا انا مبسوطه بيها حاسه ان ربنا بعتلي حياه تاني غير الي ماتت واقسملك بالله انا لما فرحت أن المرض من عندي مش فرحت لنفسي فرحت لي بنتي اي كان بقا جوازنا ده عامل ازاي بس صدقني انا هعمل واجبي 


ادم : بعد الكلام ده عرفت اني اخترت صح 


هنا بضحك : هبقا اكلك فول ياعم ولا تزعل 


ادم : طيب ياستي اهو وصلنا 


هنا نزلت بسرعه من العربيه وقالت : تمام وانت امشي 


ادم : طيب هبقا اجبلك لما تخلصي 


هنا : اوك 


هنا دخلت الجامعه بسرعه وبعدين دخلت القاعه باعتها لقت الامتحان بدأ وهشام كان واقف في اول القاعه 


هما : احم انا اسفه علي تأخير 


هشام بغضب : اتاخرتي اتفضلي برا مفيش امتحان


هنا بصدمه : ليه بس ارجوك دخلني 


هشام بصوت عالي : براااا


هنا جايه تطلع من القاعه بس اتخبطت في ادم واتصدمت من وجودو 


ادم بهدوء : مش قولتلك أنها حامل وبلاش ضغط عليها 


هشام بغضب : مين سمحلك انك تدخل هنااااا 


ادم ببرود : الي مشغلك 


مدير الجامعه دخل القاعه وقال : ادم باشا هيحضر معا مدام هنا مراتو الامتحان 


هشام بصدمه : بس ده مش هينفع 


المدير بغضب : انا قولت الي عندي وتقدر ترفض وتاخد استقالتك وانت ماشي 


هشام بص لي ادم وادم ابتسملو ابتسامه كلها شماته 


هشام بيحب هنا جدا وهنا بتحبو بس مقلوش لبعض لأن مامت هشام حذرتها تبعد عن هشام لان مستواه اعله منها وفعلا هنا مبقتش تروح الجامعه بسبب ده 


هنا بصت لي ادم وقالت بهمس : ليه الدوشه دي كلها 


ادم ببرود : بتعرفي تمشي لوحدك وتروحي مكانك ولا اشيلك


هنا بصتلو بضيق ومشيت راحت تقعد مكانها وادم قرب من هشام وقال : رقم مراتي يتمسح من عندك انا هبقا أفكرها بلامتحان


هشام بضيق : ماشي 


ادم ابتسملو وبعدين رجع يقعد في المدرجات جمب هنا وفضل باصص عليها وهي بتحل  وهنا كانت سامعه وشوشه البنات عن ادم ف اضايقت وكملت الامتحان بسرعه علشان يمشو وبعد نص ساعه هنا خلصت ومسكت ايد ادم جامد وقالت : يلا خلصنا ولا عجبك القعده 


ادم مسك تلفونو وقال وهو بضحك: دانا خدت ارقام الدفعه كلها


هنا بصتلو بضيق وبعدين قربت من هشام وادتلو الورقه وادم بص للبنات وقال : تشرفت بمعرفتكم تلفونات بقا 


هنا مسكتو من تشرتو بغضب وطلعو برا القاعه وادم كان بيضحك 


ادم : ايه يابنتي اهدي 


هنا بغضب : امشي قدامي تعبانه 


ادم بلهفه : بجد لتكون حياه حصلها حاجه 


هنا بغضب : انت مش خايف غير عليها وبس 


ادم بضحك : لا بهزر تعالي بس لازم نروح مشوار علشان بس نخلص من كلام الناس 


هنا بغضب : وانت ماشي تجبلي شوكولاته شكل حياه يتحب شوكولاته 


ادم بسخرية : ونبي عمرك كلتيها


هنا بسخرية : لا سبنهالك يابتاع الايدز 


ادم بصدمه : يخربيتك 


هما : بص يابني علشان نسلك معا بعضينا كل واحد كدا يحترم التاني 


ادم بسخرية : ماشي تعالي اجبلك الشوكلاته الي عمرك ما كلتيها 


هنا مشيت من قدامو بغرور وقالت : وانت تعال اغديك فول الي عمرك ما كلتو يافقيرررررر


ادم بضحك : حوشي حوشي يختي الدهب عمال يقع منك 


هنا بصتلو وقال : انت اشعرفك انت تعرف ان شعري ده عمله بكام في الكوافير قبل مااجي ولا البس الي انا لابسه ده 


ادم بضحك : شبه زغلول تعرفيها 


هنا قربت منو ومسكتو من كتفو : ايوا اعرفها طبعا يابكيذه 


ادم بصدمه : نعم 


هنا بضحك : انا بعرف اقصف خلي بالككك 


ادم بضيق : قدامييي 


هنا مشيت قدامو وقالت : فعلا قدامك خليك انت ورايا  دايما 


ادم بغضب : يابنت...


هنا جريت من قدامو وهي بتضحك وهو جري وراها .....


(تفاعلو علشان بوست مش يتمسح ولي بيقرا في صمت ونبي مش هتخسري حاجه لو علقتي انا كتبت وانا تعبانه عايزه حقي 🙂) 

_________________________________________

*عند سلمي سلمي فاقت بهدوء ولقت حسين قاعد قدامها 

حسين بخبث : ادم مسمعش كلامك واهو راح للمأذون علشان يتجوز البت الجربوعه دي 


سلمي بدموع : بجد 


حسين بشر : قال مستحيل احبها دي اختي مش كفايه ربتها بعد ما بابا وماما ماتو 


سلمي بصدمه : مستحيل


حسين : حتي بعد ما عرف انك عندك القلب 


سلمي بدموع : ادم عمرو ما يعمل كدا 


حسين بخبث : كان عندي مريضه نفس حالتك وفي الاخر انتحرت


سلمي بصتلو وقالت : انتحرت 


حسين مسك كوبايه من علي ترابيزه وقال : مسكت كوبايه كدا وكسرتها وعورت أيدها اه وقفلت باب الاوضه عليها بلمفتاح علشان محدش يدخل ينقذها


حسين قام بخبث وقال : انا همشي


حسين مشي وقفل الباب وراه بلمفتاح وسلمي بصت علي كوبايه بحزن وقربت منها ووو.......


( متنسوش تتفاعلو🙂ولي بيسرق اسرقي براحتك مهي كدا كدا خربانه😒)

________________________________________

* عند ادم نزل هو وهنا من مكتب المأذون خلاص هي بقت مراتو 

هنا بضيق : انا عايزه فرح زاي باقي البنات


ادم ضحك 


هنا : ايه ياخويا قولت نكته 


ادم بضحك : لا بس حياتي كلها نكته امبارح اكتشف أن عندي الايدز واكتشف أن مراتي بتخوني وبعدين انهارده اكتشف أن هيبقا عندي بيبي ودلوقتي اتجوزت 


هنا  : والله ياحبيبي انت لو كنت محترم مكنش حصلنا كل ده 


ادم  : طب امشي قدامي أحسلك 


هنا : هنتمشا وهاكلك أكلنا مش اكلكم الي يصد النفس ده 


ادم  : طيب يلا بس تحكيلي عن هشام ده 


هنا وادم بدأو يمشو 


هنا : بص ياسيدي مش هينفع اقولك عنو لانو خلاص صفحه وتقفلت علشان انا دلوقتي متجوزه ومش ينفع اتكلم عن راجل غيرك دي تعتبر خيانه 


ادم ابتسم وقال :ونعمه الزوجه صالحه


هنا : مهو انت كمان لازم تعمل كدا حتي لو جوزنا علشان البيبي لازم تحترمني 


ادم : لا متخافيش من نحيه دي 


هنا بسخرية : هنشوف تعال يلا 


هنا قربت من عربيه بتبيع كشري وطلبت اتنين كشري والعربيه كانت جمب الكورنيش هنا خدت ادم وقعدو علي كرونيش .... والراجل الي بيبع الكشري بص علي شخصين واقفين بعيد وكانو لابسين كاب وشخص منهم شاورلو


ليلي : انت متاكد.ان راجل ده هيحط سم في طبق هنا 


الشخص : متخافيش واخد فلوسو وهيظبطنا 


ليلي بتوتر : خايفه يكشفنا يا باسم 


باسم بهدوء : خالك هيبعت حد يقتل خالد وطبعا الشرطه هتتهم آدم وسلمي هتنتحر وابنو وهنا هيموتو يعني اقل حاجه يجيلو حاله نفسيا ويترمي في سجن وهو عندو الايدز 


ليلي بشر : ايوا وناخد فلوسو .....


الراجل بتاع الكشري قدم لي هنا الطبق الي فيه السم واداه الطبق التاني لي ادم وهنا بدأت تاكول وتقول : دي لحمة الغلابه 


ادم بابتسامه : شكلو حلو 


ادم بدا ياكول وهنا قالت : كنت باجي انا وحياه هنا وكنا بناكول سوا وكنا بنغني نقول ايوا ياحبيبي 


ادم قطعها وقال : انا صوتي حلو هغنيلك المهم تقفلي بوقك ده 


هنا بضيق : قصدك أن صوتي وحش 


ادم بسخرية : هو وحش بس


هنا بغضب : نعممممممم


ادم بدأت يغني : أيوه يا حبيبي بحبك أوي كنت فين وبعدت ليه عني أيوه يا حبيبي وحشني أوي من زمان البعد جنني


هنا بصوت عالي : ولا أقولك بلاش الملامه سيدي أنا حمد الله على السلامه


ادم بصدمه : يخربيتك فضحتينا 


هنا ضحكت وقالت : سوري اندمجت 


ادم ابتسم وبعدين تلفونو رن ورد بهدوء وقال : الو 


باسم كان مغير صوتو وقال : عندك تلات أشخاص هيموتو دلوقتي اول واحده سلمي هتنتحر تاني واحده هنا هتموت مسمومه أما تالت هسيبك تكتشفو انت لوحدك ياتره هتنقذ مين 


ادم بص لي هنا برعب وقال بغضب : انت مين 


هنا حطت أيدها علي بطنها وقالت بوجع : اهاااااا بطني بتوجعني 


ادم بصلها بصدمه 


باسم بشر : البس يامعلم ...............

________________________________________________

تفاعلو وارفعو البوست علشان البنات تقرأو وعلشان ميتمسحش والبنات الي بتقرأ في صمت معلش تعالي علي نفسك واكتبيلي كومنت زاي ماانا جيت علي نفسي وكتبت وانا تعبانه وياتره سلمي هتنتحر وليه باسم بيعمل كل ده ؟!!!!!!!!!!ومين كان متوقع انو باسم ؟!!!!


#الخيانه 

بقلم 

#ياسمينا 


الفصل السادس 


ادم بص لي هنا لقها بدأت تفقد الواعي أما ليلي وباسم عربيه سوده كبيره وقفت قدامهم وبعدين طلعو منها رجاله وخدوهم وركبوهم العربيه غصب ........ أما ادم شال هنا وجت عربيه تانيه وادم ركب هنا فيها وقال لسواق: وصلها للفيلا


السواق : حاضر 


السواق اتحرك وادم وقف وبص علي ساعتو بغموض.......

________________________________________

* في مكان تاني مكان شبه المخزن كانت ليلي وباسم مرمين في الارض وايدهم مربوطه وفيه شريط علي عنيهم وفجاه سمعو صوت كلاب الصوت كان عالي وبيخوف وفجاه باسم وليلي الشريط الي في عنيهم اتشال وانصدمو لما شافو ادم وسلمي وخالد واقفين قدامهم وباسم بص جمبو لقه حسين مرمي في الارض جمبو وفقد الواعي وباين عليه الضرب 

ادم : اكيد طبعا مصدوم صح 


باسم : انت عايز مني ايه 


ادم بغضب : انت الي عايز ايه ليه الحقد والقرف ده 


باسم بغضب : لانك تستاااااهل اكتر من كدا 


ادم : انا ممكن أتخيل أن خالد يعمل فيا كدا إنما أنت لا انت كنت اقرب صاحب ليا 


خالد : الحكايه بدأت ياحمار من شاديه الي عندها الايدز قبل ماتموت هي بعتتلي رساله بأنها ندمانه من الي هي عملتو 


سلمي : الحكايه بدأت في يوم الفرح 


فلاش باك ❤️


ادم كان بيجهز علشان الفرح وده كان قبل ما عمو يجي يقولو أن عندو ايدز خالد جاه لي ادم ودخل اوضو


خالد : ادم عايز اقولك علي موضوع كدا


ادم بسغراب : ايه هو 


خالد بتوتر : باسم اتفق معا شاديه 


ادم بضيق : بص ياخالد انا بجد عايز ابعد عن طريق ده 


خالد بستغراب : مشمعنا 


ادم قعد علي سرير وقال : حلمت امبارح حلم غريب اوووي 


خالد : ايه هو 


ادم : اني في مكان مقفول مفيش نور ومش عارف اتحرك ولا عارف اتنفس حاسس ان ده قبر 


خالد بحزن : ادم عايز اقولك انك عندك الايدز 


ادم بصدمه : نعم 


خالد : شاديه كان عندها الايدز وهي ماتت انهارده هي قالتلي قبل ما تموت أن باسم هددها علشان تنقلك المرض 


ادم ببرود : اه 


خالد : مالك مفيش اي ردت فعل 


ادم  : مين معه تاني 


خالد : مش عارف بس اكيد عمك انت قولت انو بيكرهك 


ادم بهدوء : كلو هيبان 


خالد : ادم انت مالك بارد كدا لييييييييه 


ادم بابتسامه : شكرا انك مخدعتنيش زايهم انا كنت فاكر أن الضربه هتجي منك انت 


خالد بضيق : انا اه بتخانق معاك بس مستحيل اخدعك انت اخويااا وعلشان كدا هفضل معاك وهنجيب حقك 


ادم : طيب ياسيدي هقولك ليه انا بارد انا متصالح جدا معا نفسي وواثق أن ده عقاب من ربنا بس عايز اقولك حاجه انا ياما اتاذيت من عمي خلاص انا مبقتش واثق في حد وكل شويه اتصدم في حد لغيت لما اتعودت علي الخزلان  المهم هنخلص المهمه دي ونتوب ماشي 


خالد بابتسامه : معاك دايما 


ادم سمع حد بيخبط علي الباب 


ادم : ده اكيد عمي روح استخبى في الحمام


خالد بهمس : وجاي ليه 


ادم : اصل احنا في العيله بنعمل فحص شامل كل شهر ونشوف صحتنا وكدا اكيد هيقولي اني عندي الايدز 


خالد : تمام 


خالد دخل الحمام وحسين دخل وقال لي ادم عن المرض وبعد ماخلصو ادم راح علشان يصالح سلمي حسين فضل في الاوضه ومسك تلفونو وكلم باسم وخالد سمع 


حسين : خلاص ياباسم كل حاجه تمام 


باسم : وليلي جاهزه وعارفه هتعمل ايه 


حسين ؛ ايوا ليلي جاهزه خلاص دي اشطر مني ومنك هتخلي ادم كدا عجينه في اديها 


خالد بهمس: اهاا ياكلااب الله يكون في عونك ياادم 


حسين قفل معا باسم وطلع من الأوضه وادم رجع وخالد قالو عن ليلي 


ادم قعد علي سرير وبص في الارض آكنو بيحاول يخفي الجوع الي باين في عنيه 


خالد : ادم 


ادم وهو باصص في الارض : ها 


خالد : انا اسف 


ادم بسخرية : بتتأسف علي ايه هو انت عملت فيا حاجه لا الي من لحمي ودمي هما الي بيعملو تعرف انا حاسس ان قلبي مولع معقول عمي الي في مقام ابويا يتفق معا حد غريب عليا 


خالد : لا انا اسف لاني كنت بحقد عليك وعلي حياتك الصراحه بعد ما شوفت حياتك مش اتمنا اكون مكانك لحظه عايزك تبقا قوي وانا هساعدك نخلص منهم كلهم 


ادم بهدوء : أن شاء الله ....


وفعلا الفرح تم وليلي افتكرت انها خلاص كسبت ولما باسم بعت لي ادم رساله وقال إن اكيد في ناس خدت منو المرض قرار يروح لي هنا وكان شاكك فيها انها ممكن تكون معا باسم لأنو مش فاكر حصل بنهم ايه كل الي فاكرو انو صحي الصبح لقها بتزعق وتصرخ فيه وانو ضيع شرفها ........ولما سمع قصتها مقدرش يصدقها ...


*في المستشفي * 

ادم قبل ما يدخل يعمل عمليه لست الي بتولد اتصل بخالد 


ادم بضغب : ايه الي انت عملتو ده في اخت هنااااا


خالد بستغراب : اخت هنا مين وبعدين عملت ايه معا هاني ومرام 


ادم بغضب : خلصت منهم خلاص سجنتهم أما انت بقا ايه الي انت عملتو معا اختها ده


خالد : يابني فهمني الاول اختها مين 


ادم : استنا هبعتلك الفيديو


ادم قفل التلفون وبعدين بعت الفيديو لي خالد وخالد اتصدم وبعدين اتصل باادم


خالد : اقسم بالله ما كملت كنت شارب ومشيت فورااا ومش عملت حاجه فيها 


ادم : متاكد 


خالد.بحزن : والله العظيم بس مستحقر نفسي اوي 


ادم بغضب : وانا شايف عملو فيها ايه بس خلاص جبت حقها وفاضل باسم وهموتو اسوء موته 


خالد : كنا في عالم مقرف اووووووي 


ادم : البنت عندها ١٨ سنه شوف عملو فيها ايه وعلشان ايه


خالد بغموض : معلش كل واحد هياخد جزائو صحيح عملت الي قولتي عليه 


ادم : حلو اوي 


خالد : هتعمل ايه معا هنا 


ادم : لا باين انها صادقه


خالد : كويس 


ادم قفل معا خالد وبعدين اكتشف أن سلمي بتحبو مكنش عارف يفكر ازاي بس لقه نفسو اختار هنا وبعدين ما عرف خطه باسم بعت رساله لي سلمي 


الرساله : سلمي انا عايزك تنسي اي حاجه بنا دلوقتي انا معا هنا في جامعه وعمك طبعا هيستغل ده علشان يحاول يزرع في دماغك فكره الانتحار سلمي عايزك تسمعيني كوويس عمو بيحاول يوقعنا هو وباسم وليلي السبب فلي انا فيه دلوقتي عايزين يموتوكي خلي بالك اوعي تسمعي كلامو 


سلمي بعتت : متخفش انا في ضهرك ومش هخليه يلعب في دماغي انا الي هلعب بيه 


ادم ابتسم وقفل تلفونو وقرار انو يخلص من العبه دي 


انهاء فلاش باك♥️


ادم : وطبعا عرفت انك عايز تقتل هنا وابني وسلمي وخالد علشان انا ادخل السجن


خالد بسخرية : امبارح كنت سهران سهره صباحي معا بنت اسمها كرستينا صح 


باسم بصدمه : عرفت ازاي 


خالد بضحك : كريستينا من البرازيل وانت عارف ان هناك الايدز منتشر جدا 


ادم : عملت نفس الي عملتو فيا 


ليلي بصت علي باسم 


ادم قرب من ليلي بهدوء : كنت ممكن انقلك انا المرض بس انا عارف انك حقيره وسبحان الله مشيتي معا واحد كل يوم معا بنت 


ليلي بغضب : زاي ما مشيت معاك كدا 


ادم بابتسامه : عندك حق بس انا كنت بعززك وتجوزتك تعرفي انتي عماله زاي ايه زاي المصاصه الي كل دبان بيتلم عليها 


ليلي بغضب : لو انت شايفني وحشه كدا ف انت زاي بظبط وهتموت من الأيدز ياادم فاهم يعني ايه هتموت


ادم بسخرية : مش مهم علفكره انا توبت ومش هعمل كدا تاني 


سلمي : ليه عملتي كدا 


ليلي : ياحبيبتي انتي ربنا رزقك بعيله كلها زباله من اولها لي آخرها عيله عندهم الحرام حلال والحلال محرم عليهم انتي حبيبك الي هو ادم طلع زاينا 


ادم : بظبط عيله زباله عندك حق ولي يشوفها من برا يقول محدش انضف منها بس عايز افهمك حاجه انا محدش قالي الصح من الغلط ولما عرفت خلاص بعيد عن طريق ده 


باسم بغضب : وده هيشفعلك مثلا 


ادم : والله دي حاجه بيني وبين ربنا المهم فكرت ازاي اعقبكم قولت عقابه الخيانه ايه


خالد : مثلا يتفضحو او مثلا نعمل فيهم زاي ما عملنا في هاني 


باسم برعب : لاااا طبعا


ادم بثقه : مقتل الدكتور حسين العطار علي يد باسم حفظي باتفاق معا ليلي العطار


باسم وليلي بصو لبعض بصدمه 


ادم كمل وقال : وتدخلو السجن انتو الاتنين وتموتو بلمرض هناك سهله ومتخافيش يالولتي هناك هتعيشي احلا عيشه


ليلي بصريخ : مستحيل 


خالد : العم اكتشف ان بنت إختو بتخون جوزها معا واحد تاني ولقهم معا بعض في نفس الاوضه وفي نفس السرير


باسم بصريخ : لاااااا


ادم كان معه عصايه وضرب بيها باسم وفقد الواعي وبعدين ضرب ليلي 


سلمي بتوتر : هو انت متاكد من الي هتعملو 


ادم بهدوء : اه يلا ياخالد 


رجاله خالد شالو باسم وليلي وحسين وركبو العربيات وبعد نص ساعه وصلو فيلا ادم  وادم نزل هو وخالد وسلمي وبعدين رجاله خالد دخلو باسم وليلي الفيلا 


ادم : طلعوهم الاوضه وجهزو كل حاجه وانا هطلع اشوف هنا 


خالد : تمام 


ادم طلع اوضتو لقه رجالين واقفين قدام الاوضه وهنا بصرخ وبتقول : طلعوني 


ادم ابتسم بخبث وبعدين دخل الاوضه وقفل الباب وراه 


هنا بغضب : هو في ايه 


ادم بتمثيل : هنا حطولنا في الاكل سم وخلاص هنموت بالبطيء


هنا بصدمه : مين عمل كدا 


ادم بحزن مزيف : انا مش خايف غير عليكي 


هنا بدموع : لا انت اهم مني لازم تبقا كويس 


ادم بخبث : ليه لازم انتي الي شايله


هنا بضيق : ايوا قول كدا أن انت خايف علي بيبي المهم قوم لازم نرجع الاكل 


ادم : ايه القرف ده 


هنا بزعيق : ونبي مش وقتو انعظت امك دي قوم يلا 


ادم حط ايدو علي بطنو وقال بتمثيل : لا خلاص ياهنا شكلي همووووت


هنا بدموع : لا ونبي 


ادم بدا يمثل انو هبغمه عليه وقال : خلاص مش قادر 


هنا بزعيق : يلي هنا ساااعدونااااااااا


ادم ابتسم بخبث وبعدين مثل أنو فقد الواعي 


هنا بصريخ : ادم مستحيل قوووووم  


هنا حطت أيدها علي وش ادم برعب : ادممممم فووووق ونبي 


ادم فتح عنيه بهدوء : اهدي 


هنا بغضب : والله بتضحك عليا 


ادم بضحك : مانتي هبله اعملك ايه 


هنا بغضب : حيواااان 


ادم جاي يرد بس سمعو صوت ضرب نار وهنا صرخت وقالت : ايه ده 


ادم فهم أن خالد نفذ الخطه 


ادم : لا لا متخديش في بالك 


هنا بخوف : هو احنا فين 


ادم : دي فيلتي وطبعا هتعيشي هنا معايا 


هنا : احم ودي اوضتك انت ومراتك الاولنيه 


ادم بابتسامه : لا متخافيش دي اوضتي انا غير تانيه حتي هنا في الخزنه بتعتي وكل اوراقي 


هما بابتسامه : كووويس اوي 


فجاه سمعو صوت عربيه البوليس 


هما بستغراب : هو ايه الي بيحصل برا 


ادم : لا ولا حاجه نامي انتي وارتاحي اكيد تعبتي 


هنا بتعب : فعلا حاسه اني عايزه انام طول الوقت 


ادم : لازم تخدي بالك من نفسك يلا ارتاحي


هنا نامت علي سرير بهدوء وقالت : ماشي تصبح علي خير 


ادم ابتسملها وقال : وانتي من اهلو


ادم خرج من الأوضه وظبط معا البوليس كل حاجه والبوليس خد باسم وليلي كان قدامهم زاي الأسد بس من جوا بيتوجع ادم قعد علي كرسي قدام اوضتو وبدأ يفكر في حياتو الي كلها خيانه بقا بيكره الحياه هو معترف انو غلطان بس معقول كدا خلاص خد عقابو ولا لسا فيه عقااااب تاني .... وياتره في خاينين تاني ولا خلص منهم كلهم ادم نام في مكانو من غير ما يحس .........

__________________________________

*في صباح يوم جديد*

ادم صحي علي صوت سلمي وهي بتصحيه 


سلمي : ادم 


ادم بنوم : ها 


سلمي : انا دخلت اشوف هنا مش لقتها حتي خالد صحبك مش هنا هو قال انو هيبات 


ادم فاق وقال : ازاي 


ادم قام دخل الاوضه وبص في الاوضه ملقاش حد وبص في الارض لقه مفاتيح الخزنه في الارض ادم مسكها بحذر وبعدين قرب من الخزنه وفتحها ونصدم لما ملقاش فيها اي حاجه 


ادم بص لي سلمي وسلمي قالت بصدمه : ازاااي 


ادم غمضت عينو بوجع وقال : اكيد لا 


سلمي بغضب : يعني هنا كمان طلعت حقيره ويمكن كمان متفقه معا خالد 


ادم قعد علي سرير بوجع وقال : مستحيل مستحيل يكون هما الاتنين خانوني مش مصدق


سلمي مسكت تلفون ادم ورنت علي خالد بس مردش 


سلمي : اهو شوووووفت ده اكبر دليل وعدم وجود هنا كمان دليل قوي


ادم حط ايدو علي راسو وقال بغضب : مستحيل انا عملتهم ايه علشان يعملو فياااااااااا كداااااا


سلمي بلهفه : اهده كدا هتتعب 


ادم بغضب : عايز اموت الكل خااااااين الخيانه في دمهم


سلمي قربت منو وحطت أيدها علي كتفو وقالت : انا جمبك والله 


ادم  زقها وقام من علي سرير وحط ايدو علي راسو وبدأ يفتكر كلام هنا ....


هناهنا : بص ياسيدي مش هينفع اقولك عنو لانو خلاص صفحه وتقفلت علشان انا دلوقتي متجوزه ومش ينفع اتكلم عن راجل غيرك دي تعتبر خيانه 


ادم بغضب : طلعت خاينه زايهم خاااااااينه 


ادم بدا يكسر اي حاجه قدامو مبقاش شايف حاجه 


ادم بصريخ : خاينه كل العالم خاااااااينين كلكم خاااينين .........

_____________________________________

ياتره هنا هي الي خانت ادم لوحدها ولا خالد هو الي خان ادم لوحدو ولا الاتنين متفقين سواااا؟!!!!!!!!!! تفاعل كبير علشان انزل فصل انهارده ♥️


البارت السابع والثامن الأخير من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع