بقلمي
#دينا_رضا
_انا هتجوز ي فرح
فرح بضحك: بطل هزار ي زين
زين: مش بهزر بتكلم بجد انا فعلا هتجوز
فرح:تتجوز؟؟!
زين ايوه عارفه مين العروسه
فرح: مين
زين: مايان
فرح: اختي !
زين: اه مالك
فرح: هاا مفيش مبروك
زين: الله يبارك فيكي
فرح: لازم اروح وتقوم تمشي..اكيد مايان مش هتوافق هي
عارفه اني بحبو اه اكيد مش هتوافق
استوب اعرفكم بنفسي
انا فرح 20سنه ف تانية كليه اما ده بقي زين صاحبي اتعرفت
عليه ف اول سنه ف الكليه هو اكبر مني ب سنتين بحبه جدا بس هو بيتعتبرني اخته والنهارده كانت اكبر صدمه ليا هو هيطلب ايد اختي بس اكيد اختي مش هتوافق هي عارفه اني بحبه وده اكتر حاجه مطمناني
*يلا ي مايان العريس قبل واهلوا
مايان: لحظه بس ي ماما وجايه
فرح: مايان مش هتوافقي صح
مايان: اكيد لا انتي بتحبيه وانا مش ممكن اخدو منك
فرح تبتسم: انتي احسن اخته
مايان *تبتسم
فرح: يلا نخرج ماما بتنادي ويخرجوا....
_ابوه العريس: نسيبهم مع بعض شويه
*اكيد يلا ي فرح
فرح بحزن: هاا ماشي ي ماما وتروح معاهم
... بعد ربع ساعه
_هاا ي ولاد الاخبار
زين: انا موافق
*وانتي ي مايان
مايان: انا. كمان موافقه
فرح....
اول بارت #روايه_دموع_فرح
رايكم يهمني
التاني
زين: انا موافق
*وانتي ي مايان
مايان: وانا موافقه
فرح بصدمه: انتي موافقه
مايان ببرود:اه يا حبيبتي
زين؛مالك فرح
مايان تبتسم:اكيد مبسوطه..اختها وصديقها مع بعض هتكون عااوزه اي اكتر من كده صح يا فرح
فرح:تعبانه وعايزه انام بعد اذنكم
مايان:لحظه يا فرح مش هتباركي لينا الاول
فرح بكسره:مبروك بعد اذنكم.. تدخل.وتقفل الباب.. تقعد ورا الباب وتحضن نفسها... ليييه تعمل فيا كده انا اختها وهي عارفه اني بحبه ليه عملت فيا كده ليييه تكسر قلبي..
يا صدمتي في أكثر الناس ويا خيبة ظنوني يا ضيق صدري لا ذكرت إني عليهم ما كذبت يا طعنة خلتني انسى من سبايبها طعوني يا جرح ماله طب حتى لو أقول اليوم طبت البارحة والله يكون بعون أحاسيسي وعوني أحاول أهرب من عمايلهم ولكن ما هربت
....تاني يوم الصبح باب الاوضه يخبط
امها: فرح اصحي يلا عشان تفطري
فرح تصحي:تلاقي نفسها نايمه مكانها..
امها:فرح
فرح تحاوله تتحكم ف صوتها:حاضر ي ماما لحظه
امها:طيب ي حبيبتي
فرح:تدخل تغسل وشها تطلع علي نفسها ف المرايه بحزن
قبلكِ كان الحبُ خرافةً ومحضَ هُراءٍ وسِفْراً من أساطيرِ الأولين قبلكِ كان الحبُ حروفاً أكتبها
ولاكن كل هذا الحب ليس ليا
...........
امها:فرح خطوبت اختك يوم الجمعه ابقي انزلي معاها
مايان تبتسم:وتقعد جنبها اكيد هتنزل معايا صح يا فرح
فرح:اكيد
امها:ربنا يخليكم لبعض...انا نازله اجيب حاجات وتنزل
فرح:ليه مايان
مايان:ليه اي مالك
فرح:ليه وافقتي عليه وانتي عارفه ان بحبه وانتي قولتي انك مش هتوافق
مايان:فرح بس هو مش بيحبك هو بيحبني انا وبصراحه اكون عبيطه لو ضعيت فرصه زي دي من ايدي
فرح تصرخ فيها: بس انا اختك فاهمه يعني اي اختك
مايان بعصبيه:يوووه اختك اختك كل حاجه اختك ارحميني بقي يا فرح انتي واخده كل حاجه مني من و احنا صغيرين اخده حب بابا مني وماما والحب المهم عندهم انتي وبس ودلوقتي عايزه تاخدي الشخص ال حبني كفايه بقي...واقسم بالله ي فرح هتجوز زين وخلي قلبك ينحرق....وتدخل الاوضه وترزع الباب
فرح تنزل دموعها:وتضرب ع قلبها ليه بيحصل فيا كده انا ذنبي اي يااارب مليش غيرك يارب.
.... بعد 5ايام يوم خطوبه زين ومايان
فرح:مش هقدر احضر ي مريم مش هقدر اشوفهم مع بعض
مريم:لا فرح هتحضري وهتشوفيهم لازم تنسي زين وتكملي حياتك من غيره
فرح بعياط:مش هقدر والله
مريم بحزن ع صديقه عمرها:لا ي فرح انتي قويه والكل لازم يشوفك قويه واولهم اختك عشان كده لازم تحضري وكمان عشان محدش يتكلم....بصي مامتك بترن واكيد خايفه عليكي يلا ردي عليها
فرح تمسح دموعها وتحاول تتحكم ف صوتها:الوو
امها بخوف:انتي فين يا فرح من الصبح وسيبا اختك وكمان الناس وصلت
فرح ف سرها:اختي قال اختي قالي...جايه ي ماما سلام
مريم:هي ده فرح اللي انا اعرفها يلا نروح وتاخدها و يروحوا
ف بيت فرح
زين ومايان ماسكين ايد بعض وبيرقصوا و مبسوطين..
فرح تدخل وتطلع عليهم بحزن وكسره
مريم:تمساك ايدها اهدي
مايان تشوفها وتروح عندها:فرح تعالي ارقص معانا
مريم لا سبيها معلش
زين:يدخل بينهم فرح كنتي فين كل ده
فرح:مشغوله شويه
زين: مشغوله ف يوم زي ده
مايان: عادي حبيبي المهم خليها ترقص معانا
زين: يلا فرح
فرح: مش قادره معلش
مايان بخبث:هزعل بجد منك فرح ولا انتي زعلانه علشان اخدت زين منك
فرح:.....
زين:ف اي
مايان:انتو فاهمتو غلط قصدي يعني هاخد صديقك منك هو هيفضل صديقك وكمان.جوز اختك
زين يبتسم:اكيد ويلا هنرقص كلنا ويشدها معاهم
مريم تطلع عليها بحزن
مايان تهمس ف ودنها:حبيبك هكون ليا وللابد يا فرح
فرح......يتبع
البارت التانيه من (#روايه_دموع_فرح
بقلمي دينا_رضا
رايكم يهمني
لو عايزه باقي القصه علقي ب20 ملصق
🔖 علشان يوصلكم اشعار باقى الاجزاء
👈 ملحوظه
لن يصل الجزء
الثالث الا بعد تعليق ب 20ملصق فضلا وليس أم
الثالث والرابع تفاعل بقا
مايان تهمس ف ودنها:حبيبك هيكون ليا وللابدا فرح
فرح تبتسم:اشبعي بيه
مايان تطلع عليها:قصدك اي
فرح تغمز يعني مبروك عليكي يا اختي وتحضنها فرحانه
ليكي
مايان:كدابه اوي فرح
فرح:تؤء ابدا اصلا ال كان نحيه زين اعجب بس مش اكتر
مايان:انتي....
زين:مالكم انتو الاتنين بتكلموا ف اي وسيبني مع الناس
مايان: هو يعني...
فرح:هقولك اي اصلا مايان مفكره اني بحبك ومش عايزك تتجوزها وهي عايزه تزعلني
زين بصدمه:اي؟!
مايان بخوف:لا هي بتهزر
فرح تضحك:مالكم انا بهزر الله الواحد مش يعرفه يهزر معاكم
زين برتياح:حرام عليكي وقعتي قلبي..عمرك ما تبطلي هزارك
السخيف ده انا رايح ل اصحابي احسن ويروح
فرح:توء توء ي حرام شايفه وشك عمل ازاي بس متخافيش
مستحيل اكون زيك وانزل ل مستواكي
مايان بغل: انا بكرهك يا فرح
فرح بحزن: وانا مقدرش اكرهك يا مايان عشان انتي اختي...وتسيبها وتمشي
مايان بحقد:والله ماشي يا فرح هوريكي ايام سوده
....
مريم تشدها:تعالي انتي بجد مش بتحبي زين
فرح تطلع بحب:انا بعشقه..بس كان لازم اقول ليها كده عشان اضايقها
مريم:احسن...المهم انتي ناويه ع اي
فرح:انا تعبانه اوي ي مريم شايفه مبسوط ازاي.كان نفسي اكون مكانها أنا اللي بحبه مش هي..هيكون سعيد معايا مش معاها...هي لبسه الدبله المفروض انا اللي اكون لبساها....
مريم بحزن:هششش وتحضنها تعالي وتخدها الغرفه.وتقعدها ارتاحي شويه
فرح:متردش وتغمض
مريم تطلع عليها بحزن:يارب منك الله ي مايان الكلب
.......بعد6شهور
فرح تكتب مذكراتها: عدي لحد دلوقتي 6شهور خلال الفتره
ده زين اتغير جدا بقي يبعد عني مش بيقعد معايا زي زمان ولا حتي بيسأل عليا..مايان قدرت تغيرو من نحيتي....
النهارده فرح زين.. هشوف زين وهو عريس بس مش هيكون ليا....هيكون معاها وليها هي...وانا هفضل اوجع ف قلبي وبس...محدش حاسس بوجعي حاسه اني لوحدي
وقتها اشتغلت اغنيه تعبر فعلا عن وجعها
مالك مش باين ليه؟
قلبك تايه من مدة كبيرة
خايف تتكلم ليه
في عيونك حيرة وحكاوي كتيرة
متغير ياما عن زمان
قافل على قلبك البيبان
حبيت وفارقت كام مكان
عايش جواك
إحساسك كل يوم يقل
وتخطي وخطوتك تذل
من كتر ما أحبطوك تمل
فين تلقى دواك
بتودع حلم كل يوم
تستفرد بيك الهموم
وكله كوم والغربة كوم
والجرح كبير
مبتديش حاجة اهتمام
أهلا أهلا, سلام سلام
بقی طبعك قِلة الكلام
ومفيش تفسير
دَارِي دَارِي يَا قَلْبِي مَهْما تُداري
قُصّاد النّاسِ حُزْنُنا مَكْشوفٌ
وَأَهْوَ عادِي عادِي محدش فِيَّ الدُنْيا دِي
بيَتَعَلَّق بِشَيّ إِلّا وَفِراقهُ يُشَوِّف
كل اللي معاك في الصورة غاب
وطنك والأهل والصحاب
كام واحد ودع وساب
من غير أسباب
شايف في عينيك نظرة حنين
بتحن لمين ولا مين
طول عمرها ماشية السنين
والناس ركاب
مع دقة عقرب الساعات
بتموت جوانا ذكريات
عشمنا قلوبنا باللي فات
ونسينا نعيش
كان مكتوب نمشي الطريق
ونفارق…
.....
فرح بتعجب: لحظه انا فين وتطلع حاولها انا ف الفرح..ا.امتي وازاي قدرت اجي... تطلع ع زين بحزن.وكسره
امها:فرح مالك يبنتي
فرح بجمود:مفيش
امها:طيب يا حبيبتي يلا تعالي عشان هنكتب الكتاب وتكون جنب اختك وتاخدها ويروحوا
مايان تبتسم بخبث:فرح تعالي جنبي
فرح ببرود: تقعد
مايان:كلها ثواني وهكون مراته
فرح: متردش وتطلع زين وتشوف الفرح ف عيونه...
اااااه يارب خدني لعندك
مريم: تمسك ايديها جامد
مايان: اوو مريم نورتي
مريم: مش جايه عشاانك اصلا
مايان:كتك القرف ع اساس اني عايزاكي يعني
مريم:انتي....يقطع كلامها زين
زين:الماذون وصل
مايان تبتسم
المازون يبدا يكتب وبعد كام دقيقه
بارك الله ليكم وجمع بينكم ف خير
فرح.....يتبع
بقلمي دينا_رضا
روايه_دموع_فرح
بارك الله ليكم وجمع بينكم ف خير
فرح:تقوم تجري علي بره وتوقف تصرخ بكل مافيها لييييه وتقع ع الارض ليه يارب كده لو هو مش ليا ليه خلتني احبه لييه وتضرب علي قلبها اقف بقي وارحمني
_:ي انسه حضرتك كويسه
فرح تحاول تهدئ وتقوم:اه وتمسح دموعها وتمشي..خطوتين
وتمساك راسها ااه وتقع ع الارض
_يطلع حوليه:ويشلها ويرحوا
........
فرح:تصحي ااه وتمسك راسها
امها:تدخل فرح انتي كويسه يينتي
فرح:ممم بس هو حصل امبارح ف الفرح حد....
امها: فرح اي بس اللي كان امبارح ده كان من يومين
فرح بصدمه:يومين ازاي
امها:يوم الفرح انت كلمتني وقالت انك بايت عند مريم
فرح:مريم اااه راسي
امها:اهدي يينتي بس
فرح:تعبانه اوي يا ماما
امها بخوف:هتصل علي دكتور
فرح:مفيش لازم هنام شويه
امها تبوس راسها: طيب يحببتي وتخرج
فرح:تنام
...تاني يوم الصبح ف الكليه
فرح: قاعده ومغمضه عينيها بتعب
مريم تقعد:مالك فرح
فرح بتعب: تعبانه شويه..المهم هو انا كنت عندك ازاي
مريم:اصلا كنت عايزاك يعشان....
فرح:اااه بطني ي مريم مش قادره
مريم بخوف:اهدي اهدي وتاخدها عند الدكتور
دكتور:يكشف عليها
مريم طمني يا دكتور هي كويسه صح
دكتور يبتسم:مفيش داعي للخوف هي اعراض الحمل في اولها كده
فرح ومريم بصدمه:حمل؟؟؟؟
دكتور: اه ف الاسبوع الاول لسه بعد اذنكم
مريم: تمسكها من دراعها مين عمل كده يا فرح
فرح بعياط: اقسم بالله مش عارفه حصل ازاي وتضرب ع وشها هعمل اي دلوقتي هعمل اي
مريم: تحضنها هشش اهدي تعالي نمشي من هنا الاول وتاخدها بيتها
....
مريم تقعدها وتقعد جنبها
تطلع عليها لازم تحكيلي اليومين اللي انتي اتخطفتي فيهم وقولتي ل مامتك انك بايته عندي وخلتيني اقول كده كنتي فين وقتها
فين ومع مين يا فرح
فرح بعياط:انا والله مش عارفه حصل.ازاي..يوم فرح زين
مقدرتش وخرجت بره بعدها حسيت بحد ضربني علي راسي...وصحيت لقيت نفسي ف البيت..
مريم:بس وقتها انتي اتصلت ب مامتك وقولتها انك هتباتي
عندي...وكمان اتصلتي بيا وقولتيلي لو ماما سألتك عليا قوللها اني بايته عندك...
فرح بصدمه:انا
مريم:اه والله
فرح:مش فاهمه حاجه هو ليه بيحصل فيا كده ربنا بيعاقبني
ليه..قلبي مش مستحمل حاجه تانيه مش كفايه..جواز زين
وخلاص خسرت كل حاجه
مريم:فرح لازم نهدا ونفكر هنعمل اي ف اللي في بطنك ده
فرح بحزن:مش عارفه يا مريم والله.مش عارفه يارب اموت واخلص من كل ده
(انا هعيط عليها انا ك كاتبه الروايه البنت صبعت عليا)
مريم:حرام متقوليش كده...عندي حل بس صعب شويه
فرح بلهفه:قولي
مريم:تنزل الطفل
فرح بصدمه: انزلو
مريم بحزن:مفيش حل غيريا كده فرح
فرح:طيب فين وازاي انا خايفه
مريم:متخافيش في صحبتي دكتوره هكلمها تجي لحد عندنا
فرح:متأكده
مريم:متخافيش
فرح:هتيجي امتي
مريم:هكملها وهقولك
فرح:طيب هروح البيت
مريم:طيب يا حبيبتي
ف بيت فرح
امها:كنتي فين كل ده ي فرح
فرح تطلع عليها بحزن:كنت مع مريم علشان تعبانه..
امها:طيب يلا عشان تاكلي
فرح:مش جعانه عايزه انام
امها:بس ي حب...
فرح:معلش ي ماما مش قادره وتدخل..
امها:مش عارفه مالك يا بنتي واي اللي حصلك بس
ف اوضه فرح
فرح بتصلي:يارب انا مليش غيرك اوقف جنبي يارب مش
عارفه اعمل ارشدني لل الطريق الصح يارب....
تقعد علب السرير و تحضن صورت زين..ياريتك كنت جنبي
ومعايا.. يا زين بس انت اختارتها هي..بس انا متأكده ان ربنا هيجيب حقي....
بعد يومين ف بيت مريم
مريم:يعني اي مش هتعملي العمليه
فرح بجمود:اه يا مريم مش هقتل روح انا و اغضب رينا
مريم:طيب هتعملي ايه يا فرح دلوقتي
فرح بحيره:مش عارفه بس ربنا معايا وهيساعدني
مريم:ونعمه بالله
فرح:ممكن متخافيش وسيبيها ع ربنا..وتقوم همشي
مريم: طيب يا حبيبتي
فرح تنزل تمشي:يارب حلها من عندك يارب مش قادرع افتكر اي حاجه وايه اللي حصل ف اليومين دول
_انسه فرح
فرح: نعم مين حضرتك
-انا اللي شوفتك يوم الفرح
فرح: اه اه خير
_بتوتر: بصراحه انا معجب بيكي وعايز اتقدم ليكي
فرح بصدمه: نعم
-انا فعلا بحبك وان......
فرح: معلش قبل ما تكمل كلامك انا مش موافقه
-اديني فرصه
فرح: لا قولتلك مش موافقه ابعد عني وتمشي خطوتين
_حتي لو قولتك انب عارف بحملك... وعايز اتجوزك لسه
فرح بصدمه:انت عرفت ازاي..انت اللي عملت فيا كده
_ لا مش انا بس وقتها.. لما انتي مشيتي انا مشيت شويه بعدها شوفتك وانتي بتوقعي وحد شالك وركبك العربيه ومشي
فرح:انت شوفت وشه طيب تعرفو
:للاسف لا اسف بجد يا فرح حاولت كتير اعرف مكانك
فرح بحزن:مين عمل فيا كده بس منه الله
_انا لسه عند قراري يا فرح هتجوزك وعشان محدش يعرف حاجه هنعمل كتاب كتب وهنسافر علي طول...فكري كويس.يا فرح...وده رقمي
فرح بتفكر:
_متفكريش كتير..اه صح اسمي حازم..هستنه تليفون منك لو موافقه او رافضه...ويمشي
تاني يوم
فرح:تتصل عليه
حازم:يرد كنت متاكد انك هتتصلي هاا اي قرارك
فرح:انا....
بقلمي دينا_رضا
روايه_دموع_فرح
علشان يوصلك اشعار باقى الاجزاء 🔖 علقي ب20 ملصق
👈 ملحوظه
لن يصل الجزء 5 الا بعد تعليق ب 20ملصق فضلا
الجزء الخامس التفاعل لما يكبر هنزل اكتر من جزء
حازم:يرد كنت متأكد انك هتتصلي هاا اي قرارك
فرح:انا مش موافقه
حازم بضيق:ليه
فرح: ده قراري
حازم واللس انتي حامل فيه اي
فرح:هتصرف وشكرا ليك وتقفل...
حازم غبي..... ويتصل علي حد....نفذ ودلوقتي
عند فرح
فرح:مش عارفه ليه اخدت القرار ده بس حاسه انو صح....اي الصوت ده وتقوم تخرج ف اي مايان زين مالكم
مايان:اهلا بالست فرح وترمي صوره ف وشها..شايفه بنتك وهي ف حضن جوزي وتقع ع الارض وتعيط ليه يا فرح
فرح تنصدم: ماما انتي فا...
امها تضربها بالقلم:اخرسي خالص اي ده فرح
فرح:تحط ايديها علي وشها والله معرفش حاجه عن الصوره دي.. زين اتكلم قول اي حاجه
زين بحزن:خلاص يا فرح هما عرفوا كل حاجه... حماتي دي كانت ليله واحده بس
مايان بعياط:يوم فرحنا صح
زين:للاسف اه
فرح:تنصدم:انت اللي عملت فيا كده
زين:ف ايه يا فرح مش كان برضاكي
فرح:اقسم بالله لا ماما انتي مصدقاني صح اتكلمي قولي اي حاجه..ماما انتي كويسه ماما
امها:مسكه قلبها
فرح تقرب منها:ماما
مايان تزوقها ابعدي عننا بقي بكرهك اخدتي جوزي حتي ده اخدتيه
فرح بعياط:والله معملتش حاجه
مايان اخرسي بقي..وترميها بره ابعدي عننا بقي...وتروح تشوف امها
زين يقرب منها:اسف يا فرح ويقفل الباب
...................
فرح:تقفل مذكراتها بحزن
_لسه بتفكري في اللي حصل انسي
فرح:مش عارفه يا حازم هما ظلموني كتير وامي ماتت بسببي
حازم بحب يمسك ايديها:انسي يا فرح عدي لحد دلوقتي سنتين
فرح تبتسم:معاك حق هروح اشوفه بيلا
حازم:يلا نروح.
فرح:يلا
حازم.تليفونه يرن ....روحي انتي وانا هخلص الفون واجي
فرح:تمام وتروح
حازم يروح البلكونه يرد:عايزه ايه...ملكيش دعوه بيهم انتي فاهمه..هبعتلك اللي انتي عايزاه هبعتوا...ويقفل
يمسح بكف ايدو علي وشو يارب..ويروح لعندهم
ف بيت زين
مايان:عايزه فلوس يا زين
زين بضيق:هو كل شويه ولا ايه
مايان:يوووه اعمل اي يعني
زين:مش معايا ويقوم يمشي
مايان:اي القرف ده بس
(عند فرح)
بيلا:ماي(مامي
فرح تبتسم:عيون ماما
بيلا تبوسها من خدها
فرح تضحك
حازم يقعد:مفيش بوسه ل بابي
بيلا تبوسو
حازم يضحك ويلعب معاها
فرح تليفونها يرن وتقوم ترد:الو
زين:فرح
فرح تنصدم: زين
فلاش باك
زين:اسف يا فرح..ويقفل الباب
فرح بتخبط جامد:بالله افتحوا الباب اطمن علي ماما حتي
مايان من وره الباب:وهي مش عايزه تشوفك ابعدي عنها
فرح:انا....
حازم يقومها:كفايه يا فرح
فرح:بس ماما لازم تسمعني انا معملتش حاجه
حازم:هششش كل حاجه هتتحل تعالي معايا وياخدها بيته
فرح:جيبني هنا ليه عايزه اكون جنب ماما
حازم:مش هينفع تروحي يا فرح..لازم نشوف حل لكل ده الاول..والحل نتجوز وقتها مامتك هتسامحك
فرح بأمل:يعني ماما هتساحمني ومش هتزعل مني
حازم:اه بس لازم نتجوز الاول..وكمان انا بحبك والطفل اللي في بطنك هيكون ابني
فرح:لالا هو ابن زين والكل لازم يعرف بده
حازم:غلط يا فرح مش هيعترف بيه ومحدش هيصدقك ومامتك هتتعب اكتر وهتحصل مشاكل كتير
فرح بحزن:والحل
حازم:هنتجوز..وبعدها نسافر...هااا موافقه
فرح بحيار:بس..
حازم:مفيش بس يا فرح ده الحل الوحيد
فرح بيأس:موافقه
حازم بفرح:تمام يلا
فعلا خدها و كتبوا الكتاب
حازم يبوس ايديها مبروك يا حبيبتي
فرح تشيل ايدها براحه:عايزه اشوف ماما
حازم:طيب اركبي ويركب
فرح تركب:وتبص علي الشباك بحزن
مش فاهمه اي حاجه ليه بيحصل معايا كده ودلوقتي خلاص بقيت مرات حازم..وزين اكتر شخص حبيته هو اكتر شخص اذاتي ودمرني....
حازم:فرح وصلنا
فرح بستغراب:وصلنا وتبص احنا جينا المستشفى ليه
حازم:مامتك تعبانه شويه
فرح تنزل بسرعه و تدخل
حازم ينزل:استني يا فرح ويروح وراها
فرح:لو سمحتي المريضه زينب سيد فين
مريضه:لحظه...غرفه رقم ٢٢
فرح: تروح بسرعه
مايان قاعده بتعيط:
زين واقف بيهديها
فرح تقرب منهم:ماما كويسه صح
مايان تطلع عليه وتصرخ فيها: بتعملي اي هنا اخرجي بره
فرح برجاء:بالله ماما كويسه
مايان بعصبيه:ماتت بسببك يا فرح ماتت وانا كمان ماتت اخرجب من حياتنا امشيي...
حازم: خلاص اسكتي بقي..يلا فرح وياخدها
عوده ل الحضاره
فرح تمسح دموعها:عايز اي يا زين
زين:اسف
فرح:علي اي ولا اي زين
زين: فرح مش انا ال اغتصبتك
فرح:اي؟؟؟
زين:....
فرح يعني ايه مش انت
زين: هقولك علي كل حاجه بس مش هينفع في التليفون لازم اقابلك
فرح: انا مش في مصر
زين: عارف انا في دبي وحاولي تقابليني لازم تعرفي كل حاجه يا فرح
فرح بحيره: طيب يا زين وتقفل
معقول يكون مش هو...
عقلها: اكيد بيضحك عليكب تاني
قلبها: انتي عارفه زين كويس اديه فرصه
عقلها: ولما عمل اللي عملوا وقتها اي كنتي عارفاه كويس
قلبها.: حاسه انو بريئ ومعملش حاجه
عقلها: والصوره والكلام اللي قاله
فرح: بس بس وتحط ايدها علي ودانها
حازم: فرح.. يتبع
بقلمي دينا_رضا
روايه_دموع_فرح
علشان يوصلك اشعار باقى الاجزاء🔖 علق ب 20 ملصق
لن يصل الجزء 6 الا بعد تعليق ب 20ملصق فضلا
الاخير بعد التفاعل
السادس قبل الاخير تفاعل ونزل الجزء الاخير بعد تفاعلكووووو
حازم:فرح مالك
فرح:هاا مفيش فين بيلا
حازم:نامت يستي..وانا هروح الشركه اشوفك بليل ويبوس رأسها
فرح:تبتسم
حازم:يروح
فرح:تتصل علي زين.. هقابلك في كافيه...
زين:تمام
........ف الكافيه
فرح قاعده هي وبيلا
زين يدخل:يطلع عليهم ويقعد...بنتي
فرح:تطلع علي بيلا..لا..وبعدين ازاي بتقول بنتك وانت بتقول انك مقربتش مني..اي حوار الصوره ده وليه قولت كده يا زين
زين:اهدي وهفهمك كل حاجه..يوم فرحي في حد خدرني وانتي كمان كنتي زيي..وحصل اللي حصل وقتها..وكمان صورونا...بنسبه لل الصور ف حد بعت ليا وطلب مني اقول الكلام ال قولتوا..والا هينشر الصور والكل وقتها هيعرف
فرح تغمض عيونها بحزن
زين:أسف يا فرح بجد اسف ع كل حاجه
فرح:مين الشخص ده زين
زين:بلاش احسن
فرح:قول يا زين..
زين:مايان و
فرح تنصدم:مايان..اختي
زين:للاسف
فرح:ومين تاني
زين بتوتر:حازم
فرح بصدمه اكبر:حازم
زين:اه يا فرح الاتنين اتفقواعلينا..مايان عشان تكسرك..وقتها حازم يتجوزك
فرح:تقوم تشيل بيلا
زين:لحظه يا فرح دي بنتي صح
فرح متردش:
زين: طيب يا فرح... هتعملي اي معاهم
فرح:هجب حقي منهم
زين:وانا معاكي يا فرح وهساعدك
فرح:مش عايزه حد...وتمشي
زين يبتسم بخبث
ف بيت فرح
حازم يدخل بعصبيه:فرح
فرح ببرود:خير
حازم يمسكها من دراعها:كنتي مع زين بتعملي اي
فرح:انت مراقبني بقي
حازم:اتكلمي يا فرح بتعملي معاه ايه
فرح.....
(عند زين)
زين:الوو رجعت وجاي لعندك
-تمام يا حبيبي
زين:باي يقمر ويقفل ويبتسم
(عند فرح
حازم:ردي يا فرح
فرح:طلقني يا حازم
حازم:نعم انتي اتجنتتي
فرح بعصبيه:اه خلاص يا حازم عرفتك علي حقيقتك
حازم:حقيقتي ...قصدك اي
فرح انت عارف قصدي يا حازم
ف مصر
زين يخبط
_ تفتح حبيبي وتحضنوا
زين يضحك:وحشاني
_وانت اوي...تعالي ندخل
زين: يلا و يدخلوا
_عندي ليك اخبار حلو
زين:قولي
_انا حامل
زين بفرح:بجد يا مريم
مريم:اه والله
زين يبتسم ويبوس راسها مبروك يا روحي
مريم تبتسم:ومبروك ليك انت كمان بس تعالي هنا ليه سافرت لل الزفته فرح وقولتلها كده
زين يقعد:عشان اخلص من مايان وكمان لسه مخلصتش من انتقام فرح وبنتي هاخدها
مريم:وعمرها ما تتصور ان احنا السبب في كل ده
وكمان انا اللي كنت بقسي مايان عليها وخليت مايان توافق عليك
زين:ولسه يا مريم هوريها هعمل فيها ايه هخليها تخسر كل حاجه وبعدها اخد بنتي
مريم:وانا معاك يا زين في اي حاجه
زين:اكيد..بس انا عندي سبب علشان اكرها وانتي اي سبببك
مريم بحزن:بحبك من قبلها وقولتلها عليك وهي طبعا نسيت ومش بتفكر غير في نفسها وبعدها ب فتره جت قالتلي انها..بتحبك...معرفتش اقولها ايه ولا قدرت اتكلم حتي..بعدها هي بقيت صحبتك....وتنزل دموع وكنت بحسبك بتحبها...عارف يوم خطوبتك كنت موجوعه اكتر منها بس الكل اهتم بيها وانا كنت اولهم بس محدش اهتم ولا حس بيا يا زين
زين:هشش ويمسح دموعها اسف..انا حسيت بيكي وقتها جيت لعندك وكشفت ورقي ليكي...انتقم من فرح بسببها انتحر اخويا...ولازم اندمها..واكسرها زي ما كسرتني...وقدرت اعمل ده معاها بس مش كفايه..بس للاسف بقت.حامل.. كان لازم اعمل حاجه وقتها الزفت حازم ظهر في حياتها...وعشان ابعد الكل عني مثلت قدامهم...وبعدها بفتره كلمتها...وهي حاليا مفكره ان مايان..وحازم هما السبب.وانا الملاك البريئ اللي بيحبها
مريم تبتسم:هيحصل فيها اي...
زين:مستشفي المجانين..او الاعدام
مريم:اعدام ليه
زين يبتسم:تهمت قتل اختها وجوزها...اوووووه بعدها هاخد بنتي ونسافر انا وانتي وبنتي بيلا
مريم تبتسم:بنتك هي بنتي
زين:وانا متأكد من ده
في دبي
فرح:بقولك طلقني
حازم:بعصبيه:لا يا فرح ويسبها ويمشي
فرح:تمام اوي يا حازم..وتلم حاجاتها وتاخد بيلا وتسافر
حازم:اهدا يا حاازم ويرجع البيت
فرح فينك يا فرح...بيلا....يالله منك يا فرح
في بيت فرح القديم
فرح تطلع علي البيت بحزن:البيت واحشني وكل حاجه فيه...ومريم وتتصل عليها
مريم:زين فرح بتتصل من مصر
زين:بجد ردي عليها
مريم:اوف..وترد الو يا حبيبتي
فرح:مريم وحشاني
مريم:وانتي كمان
فرح تبتسم:تعالي انا في بيتي القديم
مريم:اي ده ليه
فرح:لما تيجي نتكلم
مريم:اشطا باي وتقفل
زين يبتسم كده هنبدأ الخطوه التانيه....
مريم:اي هي
زين:.....
مريم:تمام اووي وقتها دوري
زين:بظبط
مريم:تمام اوي هروح ليها باي يا حبيبي وتروح
زين:يتصل علي حازم
حازم لسه نازل مصر بيدور علي فرح اوف مش وقته و يرد:الو
زين:حازم معايا
حازم:اه مين حضرتك
زين:زين جوز اخت فرح...فرح عندنا
حازم: عندكم..طيب العنوان
زين يبتسم:اكيد......
حازم:تمام ساعه واكون عندكم
زين:تمام ويقفل
عند فرح
مريم:يلهوي حازم ومايان اللي عملوا كده ازاي قدرو يعملوا كده فيكي...
فرح بحزن:مش عارفه يا مريم بجد مش عارفه
مريم:اهدي يا حبيبتي هنجيب حقك
فرح:اكيد...زين بيتصل
مريم:زين ليه ردي عليه
فرح ترد:اي يا زين
زين:مايان و حازم ف بيتي الهانم استغلت اني مش موجود وجابت حازم عندهم.. هموتهم يا فرح سامعه ويقفل.... شابوه عليا
فرح تنصدم:لازم اروح بسرعه
مريم: يلهوي هاجي معاكي..
فرح تشيل بيلا ويروحوا بسرعه
مريم:تبعت رساله ل زين احنا جاين وتروح وراه.
فرح توصل:وتخبط جامد
مايان تفتح:فرح
فرح:اه فرح وتطلع علي حازم بكره العب خلاص كشفتك
حازم:لعبهه اي انتي فاهمه غلط
زين يدخل:يمسكه من القمبص:بتعمل اي مع مراتي انتو ايه
مريم:ازاي تعملوا فيها كده دي اختك يا مايان
مايان:مش فاهمه حاجه
زين:يعمر المسدس:بطلوا تمثيل بقي
حازم:بس جنان بقي واسمعوا
زين:لا كدبه جديده
مريم:عايزن تضحكوا عليهم تاني
فرح:بس بس وترمي المسدس لا زين خليها عليا لازم اخد حقي بايدي وتطلع مسدس وتضرب.....يتبع
يتري الطلقه من نصيب مين
البارت_السادس
دموع_فرح
دينا_رضا
علشان يوصلك اشعار باقى بالجزء الاخير علقي ب20 ملصق ?
فرح:بس بس وترمي المسدس لا زين خليهالنهايهلازم اخد حقي بايدي وتطلع مسدس وتضرب
......
حازم يحط ايدو علي بطنو...يقع علي ركبتوا
بيلا تزحف لعندو:بي بي(بابا
مايان تنصدمه:ليه كده يا فرح انتي...
فرح:اخرسي انتي كمان وتضربها طلقه
مايان تقع علي الارض
فرح تضحك:موتهم واخدت حقي وتضحك بهستريه
زين يبتسم ويطلع عليها:شكرا يا فرح...هاا يا مريم صورتي اللي حصل
مريم تقف جنبو:اكيد
فرح بصدمه:انتو...
زين:ايوه احنا اللي عملنا كل ده وخليتك تقتلي جوزك و اختك
فرح تضربوا بالقلم:ليه يا زين انا عملتلك ايه
زين يمسكها من دراعها:دمرتي يا حياتي فرح..بسببك اخويا انتحر
فرح:اخوك؟
زين:مروان
فرح:مروان.مين
زين بعصبيه: كان معاكي في الزفت الدفعه..وانت صورتيه وهو بيسرق ورق من المكتب..وبسببك اتحرم من الكليه.. ودخل في اكتئاب وانتحر
فرح:انت مريض يا زين
زين:انتي اللي مريضه يا فرح..وهتاخدي جزائك و تتعدمي وانا هاخد بنتي ويزوقها علي الارض ويروح نحيه بيلا
_يمسك ايدو شيل ايدك من علي بنتي
زين بصدمه:ازاي انت عايش
فرح:هو مامتش اصلاا يا زين...ا
مريم بصدمه: مايان كمان
حازم:احنا عرفنا كل حاجه يا زين...يوم ما انت قابلت فرح..وانا كان لازم اتصرف واعرف الحقيقه...وعرفت كل حاجه..كان فاضل بس نعرف مين بيساعدك..مايان ولا حد تاني
.فرح:ف عملنا التمثيليه دي..وده طلق لعبه وقبل ما نيجي حازم حط كيس دم ل نفس و ل مايان
حازم:اه صح بيلا بنتي مش بنتك...ابنك مات
زين يضحك: ي ولاد ال... انا تعملوا معايا كده وابني مات... بس مش انا اللي اخسر..ويمسك المسدس هموتك يا فرح
حازم يمسك منه المسدس
زين: ابعد كده هموتك يا حازم وهموتها
حازم:وانا مش مجرم زيك يا زين
وفجأه يضرب طلقه
فرح تصرخ:حازم
حازم يبعد ويبص علي ايدو دم ويطلع علي زين
زين:يقع علي الارض
مريم تنصدم:زين لا وتجري عليه زين قوم عشاني قوم
..
بعد ١٠سنين
بيلا:ماما شوفي عيالك
فرح:عيالي اللي هما اخواتك
بيلا:اه اه
فرح:صبرني يارب
حازم:كان مالي ومالي الجواز انا..
فرح:بتقول حاجه يا حبيبي
حازم:لاء
بيلا:تضحك:هروح اشوف العفريت اللي جوا وتروح
فرح تبستم:بنت زين بس شبهك يا حازم
حازم يحضنها:هي بنتي مش بنت زين...الله يرحمه
فرح:مكنتش اتمني يموت ب الشكل ده
حازم:ادعي ربنا يرحمه
فرح:يارب.. متعرفش حاجه لسه عن مريم وهي كانت حامل
حازم:للاسف ...لا..هحاوله اوصل ليهم
فرح:ياريت
حازم:لسه بتحبي زين
فرح......
حازم بحزن:خلاص عرفت الجواب هشوف الاطفال
فرح تمسك ايدو:بحبك يا حازم
حازم يطلع عليها:بتقولي كده وخلاص
فرح بحب:لا بحبك يا حازم
حازم يشوف الحب في عيونها ويحضنها:وانا بحبك
فرح:تبتسم
بيلا تصفر:العب يسطا
حازم بتعجب:يسطا
بيلا:ايوه
حازم:تعالي هنا بقي
بيلا:اعااااا وتجري
حازم يجري وراها
فرح:تضحك:بس بس يلا المصوره جايه
بيلا:هييي هناخد الصوره وتروح تقف
حازم يقف: شال بنت وحضن عشق
فرح وقفت:شالت طفل وتبتسم....تطلع عليهم قصتي خلصت خلاص.. عندي مالك وملك تؤام وبيلا بنتي الكبيره...وبنت زين بتمني متعرفيش حاجه وتفضلي مفكره انك بنت حازم...وهي ده عيلتي السعيده
*ينفع الصوره من غيري
فرح تضحك:اكيد لا يا اختي
مايان:بحسب وتقف
فرح تبتسم:بالنسبه ل مايان.اتغيرت اوي بس للاسف رافضه تتجوز تاني.. اه صح زين طلع مطلقها قبل مايسافر ويجي لعندي دبي .بس انا متأكده هيجي...يوم وتغير رأيها وتتجوز الشخيص المناسب ليها..
حازم بهمس:بحبك
فرح تبتسم:واناكمان
في مكان اخر
_ اقسم بالله لو محدش نزل فيهم مفيش اكل تاني اعاااااا مروان
مروان يبوز:وينزل حرام عليكي انا طفل...كل شويه تزعقي
_ ازعق اه صح انا مستغربه...ليه ما انت تربيت زين
زين ينزل:مالها تربيت مريم
مريم:قمر
زين: طبعا
مريم تضحك:طيب يلا اقعد كل
مروان:انا شبعت ويجري علي الاوضه
مريم:مروان انزل كمل اكلك
مروان:شبعت يا حجه خلاص
مريم:شايف ابنك
زين: عسل..ويقعدها كلي يلا...وهقطع ليكي تفاحه
مريم تبتسم
زين:اااه
مريم تقوم بخوف:دم ايدك
زين يحضنها:هششش ده جرح بسيط
مؤيم تحضنوا جامد:اخر مره كنت هخسرك زين
زين:الحمدالله..وبقيت كويس...
مريم:طيب ليه خليت الدكتور يقول انك مت
زين:مش هقدر اواجه فرح..وكمان بنتي هي مفكره ان ابوها حازم..مش انا...وكده..احسن حل ويطلع عليها..وانا عاوز..افضل معاكم
مريم تبتسم:بحبك
زين:وانا كمان بحبك و ويغمض وحبيت فرح...بتمني يجي اليوم اللي تسامحني فيه...
النهايه🖤
تمت فضلا متابعه للمدونه واترك تعليق ولو بنقطه لتصلكم جميع القصص والروايات الكامله
تعليقات
إرسال تعليق