اسكريبت.. ❤️🌹
_اي ده انتي ايمااان دي ريحتها!!! انتي جيتي؟
غمضت عيوني وحبست نفسي ولعنت نفسي اذاي حطيت من العطر اللي كان جايبهولي ازاي قد اي انا غبيه..
قلعت الكوتش وحاولت امشي بصوت واطي عشان ميعرفش اني جيت مش عاوزه اعرفه اني جيت كفايه انه موافقش يتجوزني زمان عشان عمل حادثه وفقد النظر كان كارهني بطريقه فظيعه بعد ماحبيته اووي ومحبتش غيره فضلت وراه ووقفت جمبه وفي الاخر اتجوز واحده ودخل بيها البيت وقال بكل سخرية القدر انها مراته بس ضحكت بسخريه يااااه لسه فاكر ريحة عطري...
_ايمان انتي هنا صح ايمان ردي عليا..
اخدت نفسي وبعدين رديت _أذيك يا محمد اي اخبارك..
لقيته رد ببرود_كويس وانتي.
_انا كويسه الحمد لله...
_اها اي اللي جابك طالما كويسه..
رديت بعصبيه_بيت جدي واجي ذي ماعاوزه..
رد بكل برود وهو طالع السلم_ ماشي بس ياريت الزياره تكون خفيفه..
وسابني ومشي لسه قاعد حقييييير زي ماهو!!!
_اي ياست ايمان بتكلمي نفسك.
_جننتوني ياللي منكم لله جننتوني..
_طب مش هتيجي في حضن ساره حبيبة قلبك بقاا.
_ياست تبا لكي انتي واخوكي..
فضلنا نضحك وحضنتها ساره دي بصوا مفيش داعي احكي انتوا عارفينها دي دي حبيبة كفاحي..
_جايه لي
_هو انتوا مش طايقني للدرجه دي مفيش ياستي جدي اتصل بياا وانا في أمريكا وطلب مني اجي.
_اها ومحمد عرف؟
_اها ياختي عرف وسممني بكلامه اللي منه لله..
_ههههه بيعمل كده بس بيحبك.
_ياستي انا ولا عاوزه حب ولا كره انا عوزاه يسبني في حالي..
_يابت يعني مبتحبيهوش؟
اتنهدت وقولت_لسه بحبه ياساره بحبه بس هو ميستاهلش انتي عارفه هو عمل اي هو عمل اللي ميتعملش..
_مونااا
_ملوووووك
_يابنتشي بقااا اسمي مالك..
_بدلعك يا ملوك ياحبيبي.
_لاحظي اني اكبر منك؟
_جرا اي ياابو شهر انت اكبر مني بشهر والله ياعسل.. صحيح قولولي هو معملش العمليه لي..
لقيت مالك قال..
_من بعد مامشيتي وحياته اتدمرت يا جميييل عارفه هو بيحبك بس لسه بينكر ذي ماانتي عارفه.
ضحكت بتريقه_بيحبني؟ اها عشان كده اتجوز واحده يوم خطوبتنا وقال دي مراتي عمري ما هنسهاله يا مالك عمررري..
_هو عمل كده بس بالله لسه بيحبك...
رجعت بذاكرتي لليوم اللي اعترفي فيه بحبي...
كنت جايه من المدرسه لقيته واقف مستنيني فرحت وروحتله..
_اي يا ابيه اي البي جابك هنا دي مدرستي هاا..
_ايمااان متقوليش ابيه تاني ممكن..
رديت بسرعه خلاص هقولك._يا محموحتي
ضحك جامد وقال _لا قوليلي يا حبيبي..
رديت ببلاهه_ها
ابتسم _بحبك وبموت فيكي كمااان
فوقت من زكرياتي وقولت ها اها طلع بيحبني جداا كمااان.....
كنا قاعدين كلنا وجدي قاعد وهو برضو كان قاعد العيله كلها بمعنى الاصح ومراته اللي منها لله عماله تبصلي بقرف اللي تتشل..
_ها ياجدي كنت عاوزني؟
_هتعرفي بس مش دلوقتي.
_امتا ياجدي امتا..
_هتعرفي دلوقتي احكيلي تعرفي واحد اسمه حمزه الشرقاوي؟
_اها اعرفه..
_وتعرفيه منين ياهانم يا محترمه.
كان صوت محمد كان بيتكلم بعصبيه شديده حرفيا كنت لمجرد لحظه خوفت بس رجعت لبرودي وقولت..
_وانت مالك.
_ايماااااان متستفذنيش..
_ملكش حاجه عندي ولا نسيت انت عملت اي ذمان
لقيته ضحك وقال_اها شكلك متضايقه عشان سيبتك واتجوزت بسمله حبيبتي.
كان قلبي بيوجعني كان في نار جوايا منه هو عارف اني بحبه وعارف اني منستهوش بس مُصِر يجرحني ويضايقني بس مش هناولهاله..
_كنت بتضايق ذمان لما كنت بحبك لكن دلوقتي قولت كده وضحكت بسخريه وقولت. مبقتش تهمني فاهم يعني اي؟ يعني مبقتش تهمني يا محمد..
وشه حمر بالله عاوز يضربني انا عارفه المشمحترم ده عاوز يضربني...ببص على جدي لقيته مبتسم و على وشه معالم الانبساط كلها بصراحه ضحكت جدي دايماا واقف جمبي عمره ما خذلني في حيااتي عمره...
_ها يا جدي ماله حمزه..
لقيت جدي ابتسم بخبث وقال..
_مفيش أصله طالب ايدك..
_نعععععععم يعني اي يططلب ايدهااااا ومين هيوواافق اصلا
_انا موافقه..
_نعععم يااارووح اممك
يتبع
#ايمان_عبدالرؤف❤️
#حواديت_فرولايه❤️
#ولكنها_حبيبته❤️
تعليقات
إرسال تعليق