القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المصروايه الجزء الثاني البارت السابع والثامن والتاسع الأخير كامله بقلم يمنى محمد في موسوعة القصص والروايات


 #المصروايه

الجزء الثاني...... البارت السابع.....

طبعا فاكرنين احنا واقفين فين

..........

دلوقتى رنا وسماره عند الراجل الااسمه ابراهيم

رنا.... عرفتي بقاا الحكايه من الاول ياسماره

سماره... بااندهاش يعني انتي مكنتش بتحبي زين

رنا.. بعد فتره من الصمت انا اول ماشفته حسيت انه أمتلك قلبي لكن كل دا كان بنسبالي حقيقي اول مااتقفت على الجواز معاه فعلا كنت حبيته وإبراهيم حذرني من الجواز منه لكن انا صممت علي الجواز واديني اجوزت َاخدت ايه من اخوكي غير الألم ووجع القلب

...

سماره.. بس انت غلطتي برده يارنا

رنا.. عارفه اني غلطت لكن غصب عني

فجاءه على تخبيط على الباب

ابراهيم..... عاملين ايه دلوقتي

سماره... احنا لازم نمشي من هنا 

رنا.... ايوه صحيح لازم نشوف مكان بعيد. ونمشي من هنا

ابراهيم... لا لا تمشي تروحوا فين لازم تفضلوا هنا علشان خاطر زبن لو عثر عليكم ممكن يقتلكم هو مش ممكن بس اكيد

سماره... انا لازم اروح ليونس علشان أخرجه علشان هو برى

ابراهيم.. انا عارف ان هو برى والاعمال كده انا عارفه

سماره بلهفه... متأكد انك تعرف الاقتل عمتي

ابراهيم... عيب عليكي واسألي الدكتوره وهي تاكدلك كلامي

رنا.... انت هتقولي طلعا انت عارف كل حاجه بالنسبه انك عارف كل حاجه قولي هو زين كان بيعمل ايه هنا

🙄🙄🙄🙄🙄

ابراهيم... سكت شويه علشان بحاول يجمع أفكاره ورد رد عادي جدا  على رنا وقال انتي عرفتي ازي

رنا... واحنا داخلين لمحت عربيه زين من بعيد 🙄🙄

ابراهيم.. طيب انا طلبت لكم اكل وشرب

كلوا كده واهدوا لحد الصبح ونروح نخرج يونس

وافقوا هما الاتنين وبدأ ياكلوا وإبراهيم خرج مبتسم

وهمس لاحد من رجاله قائلا....

بلبعولكم شريط علشان المزز دي جامده عليكم

🙈🙈🙈😉😉😉😉😉

#يمنى محمد

#المصروايه

في الصعيد

بشاير مش  مقتنعه ان ناني ممكن تكون حامل من ابنها بدأت انها تطحن سم علشان نخلص من ناني

وصباح رجعت البيت مع زين

صباح بسهوكه... والله يازين انا افديك بعمري

زين... ارتاحي ياصباح ونتكلم بعدين

خرج زين من غرفه صباح متجهه الي غرفه ناني بعصبيه

دخل وجذب ناني من دراعها بشده

زين..... انتي بتخنيني بغضب شديد

ناني..... والله يازين ابدا

زين.. الافي بطنك دا ابن مين... انا مش بخلف

ناني... والله يازين محد لمسني غيرك صدقني

زين.. ضربها بالقلم ونزل فوقها ضرب شديد لدرجه انها بدأت تفقد في الوعي واكن هو مارحمهاش برده

ناني...... مظلومه والله ماعملت حاجه

زين.. هنشوف ياناني امال الافي بطنك دا ابن مين

ناني.... زين انا مش حامل

🙄🙄🙄🙄🙄

رنا وسماره راحوا في النوم كان في منوم في الأكل

نام هما الاتنين

دخل ٤ رجاله عليهم.

ابراهيم.. انا ميهمنيش غير الفيديو عشان اكسر عين زين واعرف مكان بنتي

🤔🤔🤔🤔

بصوا انا بتاخر بس والله غصب عني مش بأيدي

علشان المذاكره ادعولي بصلاح الحال

المهم شويه تشجيع علشان محتاجه التشجيع منكم وانزل لبارت على طول وعد  مني

#يمنى محمد

#المصروايه

الجديد جامد يجماعه ونار


#المصروايه

#يمنى محمد

الجزء الثاني... البارت الثامن

👇👇👇👇

ناني... انا مش حامل يازين

زين... بصدمه انتب بتقول ايه بتقول كده علشان معرفش انك خاينه دا انا هكسر عضمك ياخاينه

وبدأ ضرب فيها

ناني.. والله انا مش حامل وخدني وديني لدكتور كمان علشان تطمن


كلامي ناني كان فعلا بجد

انها مش حامل هي عملت كده علشان زين يجوزها رسمي ش اكتر

زين اتجنن تكتر من الاول يعني كنتي بتضحكي عليا كنت بتكذبي وتخدعني


ناني... انا حبيتك وانت عارف ولو انا عملت كده علشان تتجوزني راسمي علشان بحبك


زين... لا انتي كده مش بتحبني انت طمعانه فيه مش اكتر بس انا فاكرلك برده الحلوه ومش بنسى هسيبك ترجعي مصر وهديكي فرصه كمان تعيشي وتنسى انك قابلتي واحد اسمه زين


ناني.... لا يازين ونبي انا بحبك وبعدك يعني موتى

زين بضحكه استهزاء....

بتحبني ولا بتحبي فلوسي على العموم انا هديكي مبلغ كويس هبعوضك عني


ناني.. انا مش عايزه حاجه غيرك

زين.. بعصبيه انا كلامي خلص تحضري نفسك علشان هتنزل مصر الليله


وخرج وسابها وهي منهاره من الدموع

#يمنى محمد

#المصروايه

بشاير كانت بتطحن  في سم  من كام يوم علشان تسم بيه سماره ايوه زي ماسمعتوا علشان تموت سماره

ايوه سماره مش بنتها بس لما لقت في مشاكل جايه لزين من ناحيتها فقررت تسمها وترتاحي


كانت كل يوم تخرج كيس السم وتنظر عليه وتبتسم وتقول ايه ياسماره تعالي بقاا تعالي ياحبيبتي امك تعالي علشان تحصلي امك 🙄🙄🙄

👀👀👀👀👀

رنا وسماره

كانوا في فيلا ابراهيم الاهو اساسا عدو زين

ابراهيم حط منوم في الاكل زي ماشفنا المره الافاتت

ومصدق ان المنوم مفعوله اشتغل

امر رجلته انهم يغتصبوهم ويصورهم فيديو

علشان يقدر يستغل بيه زين

بس الاحصل ان رنا مكنتش كلت حاجه تنفع يعني مانمتش

حست بصوت  رجل داخله عليهم تتسحب

عملت نفسها نايمه لما تشوف ايه الا هيحصل


فهمت من تحركهم انهم مش ناوين خير

بدأت تفكر وملقتش حل غير في الصريخ

وبدأت تصرخ لما الباشا سمع صوتها

دخل جري كأنه ميعرفش

ابراهيم... في ايه

رنا... كلابك عايزين يغتصبونه

ابراهيم... نزل ضرب بالاقلام فيهم علشان يثبت حسن نيته

لرنا وعمل نفسه ميعرفش حاجه علشان رنا تديله الأمان تاني

#يمنى محمد

#المصروايه

 رنا... احنا لازم نمشي من هنا

ابراهيم... تروحوا فين مش خايفه من زين

رنا... لا مش خايفه انا هرجع البلد لزين اصفي حسابي معاه علشان اقدر اعيش تاني واخته هسببها هنا امانه عندك أو تبجي معايه

ابراهيم.... لا خاليها وروحي انتي

رنا.. وافقت بس استغربت من نوم سماره بصت عليها باستغراب وسكتت

فعلا رنا لبست علشان ترجع لكن قربت على سماره وحاولت تقولها انها نازله البلد

لكن بدون فايده فبدات تشك في كل حاجه


فهمت ساعتها ان ابراهيم هو السبب في المنوم مش رجالته

فبدات تفكر في خطه

ملقتش قدامها غير انها تتصل بزين علشان يجي ياخذهم

واهي بالمره تصفي حسابها معاه

وفعلا اتصلت على تليفون زين وقالتله تعالي

زين... بتقولي فين

رنا.... عند إبراهيم

زين.. عامل زي المجنون انا جاي دلوقتي

كان قايل لناني انه هبنزلها مصر

لكن من استعجاله نزل وسابها

ورجعت ناني تاني لاوضتها

يس صباح طبعا مش هتسكت دا قالت إنها لازم ترتاح من ناني علشان الجو يخلالها مع زين

......

زين وصل بالفعل عند فيلا

🙄🙄🙄

على فكره عندي برد وتعبانه ومش قادره اتنفس

ومعايه ادمن  فى صفحه هي إلا بتنزل جميع البوستات

#يمنى محمد

#المصروايه



#المصروايه

#يمنى محمد

الجزء الثاني... البارت التاسع

.........   .

زين وصل فيلا ابراهيم متعصب مش شايف قدامه طبعا رجاله ابراهيم مانعوه من الدخول

زين... بحده وغضب ادخل قول المشغلينك زين القناوي بيقولك عايزه مراته واخته و انت الا هتندم على بنتك

...

دخل فعلا واحد من الرجاله بلغ ابراهيم الكلام دا

ابراهيم بتهته... انت بتقول ايه زين بره

الرجل.. ايوه ياباشا بره

ابراهيم... دخلوا فورا بل بالعكس خرج يقبله

زين....مكفكش الا عمتله كمان خطف حريم


ابراهيم.. بضحكه عاليه.. الكلام دا تقوله لنفسك يازين مش ليا انت ناسي انت عملت ايه زمان انا كان لازم اكسر قلبك زي ماكسرت قلبي على بنتي


زين.... واحد زيك عنده قلب اساسا علشان يتوجع على بنته


ابرهيم... انا مكنش عندي غير قلب لبنتي بس ومن ساعه ماراحت  انا قلبي مات زي ماانت ومراتك واختك هتموته دلوقتي

زين باستهزاء.... بس لو انا موت مين هيقولك على مكان بنتك

ابراهيم... زين بلاش تلعب معايه اللعبه دي

زين.. خلاص انت حر  موتنه وبلاش تشوف بنتك

👇👇👇👇👇

على نزول رنا جري من على السلم في حضن زين

رنا... زين الحقنا ومتسبنيش هنا

زين.. لوهله حس ان هو الامحتاج الحضن دا مش رنا

لكن غضبه غالب احساسه وشدها بعنف من حضنه وبعدها عنه

رنا.. حست بكسره المره دي مختلفه عن كل مره لأنها محتاجه

حضن زين يطمنها

لكن زين رافض علشان مش ناسي الا رنا عملته فيه


كانت سماره فاقت ونزلت لقت زين بقت وقفه مرعوبه منه

زين... قرب على سماره وبصلها وهي بصت في لارض منه

.....

ابراهيم صوته قطع عليهم اللحظه دي

مراتك َاختك معاك اهم عايز بنتي يازين

زين.. اروح اجبلك بنتك واجي.

ابراهيم.. لا العب غيرها يازين انا تسبلي هما هنا لما تجبلي بنتي اذا كنت بتقول الحقيقه يعني

زين.. يعني ايه

ابراهيم.. يعني تسبهم هنا وان كان لازم تاخذ حد خد ورنا وسبب سماره علشان اضمن انك تيجي

.

زين.. ولو خدت رنا هدفنه مكانها

ابراهيم.. مش موضوعي


زين.... نظر لرنا نظره شماته.. الا انتي لعبتي عليا علشانه باعك

ثم سكت شويه. وقال انا موافق


وفعلا خد رنا وساب سماره وخرج ركب العربيه هو ورنا

#يمنى محمد

#المصروايه 


في الصعيد


ناني فضلت متوتره عايزه تمشي باي طريقه علشان خايفه

وكان خوفها في محله من صباح وبشاير


صباح فعلا كانت محضره مكيده لناني علشان كانت فاكرها انها حامل وكدا


دخلت علي خالتها تحكيلها ردت بشاير عليها بغضب

كفايه ياصباح.. زين المره دي مش هيسكت صدقني


صباح.... انتي بتعملي ايه يا خالتي بشاير

بشاير... مفيش دول شويه سم عندي قطه قولت اخلص منها


سكت صباح لثواني وقلتلها... تصدقي ياخالتي انتي عندك حق لازم نسيبها في حالها علشان زين ميعرفش حاجه مش كفايه الا عملنه في المصروايه.


بشاير.. طيب ربنا يهديكي

لكن صباح مش دا ضميرها الحقيقي كان فيه حاجه تانيه في دماغها وهنعرفها


#يمنى محمد

ابراهيم.

حب يعلم على زين طلب من  واحد من رجلته يضرب رصاص على عربيه زين

 وهو في الطريق هو ورنا بالفعل لاقوا رصاصز بيضرب عليهم بس قصدي الرصاص مش انه يصبهم لكن تهويش بس زين في رصاصه جت في كتفه  فزود السرعه لدرجه ان  رنا تبصله وتصرخ


زين....... حاول انه بهرب من العربيات دي وركن على جمب ودخل مكان هناك يشبه شقه صغيره

رنا...انت كويس واحنا فين هي دي شقتك 

هز زين راسه  ومردش

دخل اوضه كان حاسس انها تعبان فعلا


 ساب رنا في الصاله ودخل ان فيه إصابات خفيفه في زين


رنا دخلت وراه الاوضه..

رنا... ممكن اساعدك 

زين.... اعتقد انتي الوحيده الا مينفعش تساعدني كفايه الا انتي عملته فيه

رنا... عملت ايه فيك وانت معملتش فيه حاجه انا مفيش حته في جسمي سليمه بسببك

ولا نسيت انت عملت فيه ايه ولو نسيت افكرك يازين

وقامت من جمبه وخلعت ملابسها كامله أمامه تعتبر عاريه ووقفت أمامه

شوف انت عملت فيه ايه

زين بصلها شويه وبعدين قام من على السرير 

#يمنى محمد

#المصروايه

التفاعل وحش الصراحه اوووي

فاضل بارت واحد وتخلص  تفاعل بقاا



#المصروايه

#يمنى محمد

الجزء الثاني........

 الحلقة الأخيرة...... النص الأول 

، 😍💞كل سنه وانتم طيبين 


رنا. شوف انت عملت ايه فيه

زين يقوم من على السرير مندفع ويجذب رنا اليه وينظر لها بغضب ويشد المفرش يوضعه على جسمها ويقول بصوت واطي انا كده معملتش حاجه انا كنت المفروض قطعت حتت ودفنتك حيه على الا انتي عملته فيه


رنا... يعني ايه يازين انت مش راضي تقتنع انك اذتني اكتر مني

زين.. لا يارنا وانا لسه مردتش عليكي لسه العقاب مخلصش

واعرف الا انتي اشترتيه وبعتني باعك


وسبها ودخل الحمام كان فيه جرح في جسمها وكان بينزف


بس رنا مستسلمتش ودخلت وراءه بالمفرش بس على جسمها


كان شكل زين لذيذ اووي والمياه نازله علي  دماغها  وشكل شعرها الملون بسواد الليل نازل على وجهه

وإذا بفجي بأيد ناعمه تشيل شعره من على عينه

#المصروايه 

#يمنى محمد 

قربت عليه

ولفت ايدها الاتنين  حوالين رقبته

............ حضنته يقوه

بدات تطبط عليه

🙈🙈🙈🙈🙈🙈

بس زين  ماصدق

كان حاسس برنا  واحساسها الصادق رغم كل الاحصل 

😘😘😘😘نسي كل حاجه حصلت ومش فاكر غير الوقت الحالي دلوقتي 

قرب عليها خالص

👇👇👇👇👇

وبدأ يبوسها براحه خالص

ثم التهم شفايفه جامد وبشده لفتره

بس المفاجاه ان رنا  مقومتش زين 

متقبله الوضع


وزين مش قادر يبعد عن رنا 

ومش قادر يمسك نفسه عنها اكتر من كده بالرضا مش عايزها بالغضب 

كان بيلتهم شفايفها  ع الاخر

رنا .....دايبه مع زين 

دي بقااا لحظه جنون أنثى

يعني مش حاسه بحاجه من المتعه واللذه

ودايبين سوا

🙈🙈🙈🙈🙈

رنا  بتحاول تفلت من تحت ايد زين لما افتكرت انه طلقها 

زين ... بيتكلم في ودنها

....... خاليك متبعديش ودفن راسه في رقبه رنا 

وبدأ يقبلها في رقبتها وكتفه العريان

رنا ..... خلاص يازين  بصوت حنين

علشان..جرحك .

زين  دايب ولا كأنه حاسس بحاجه

من المتعه واللذه

كل ده والمياه نازلوا فوقهم هما الاتنين

من الدش

اتخيلوا الموقف

😂😂😉😉😉😉😉😉😉😉😉😉

🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈

السؤال بقاااااا

هل هما هيفضلوا عاى الوضع  ده

ولا في تغير

خلاص بقاااا مش عارفين ايه الا هيحصل لسه،

.......


بشاير بالفعل حضرت السم وجهزت كل حاجه ومستنيه الضحيه

تقوم البت صباح تدخل اوضه خالتها وتسرق السم وتحطه في الأكل معين وشرب معين

وتامر الخدامه تطلعه لناني بس قالتلها متقولش لناني ان هي إلا بعته علشان ناني توافق تاكل

🙄🙄🙄🙄🙄🙄

يعني دلوقتي ناني بينها وبين الموت خطوه

وحاتم اخوه زين راح طلع يونس من الحبس علشان جاب دليل قوي ان مش هو إلا موت عمته عاليه

الا هو ايه بقاا

....التفاعل هنزل الباقي 

فاضل نص البارت الاخير

هنزله على طول علشان نبدأ روايه جديده

تفاعل بقاا واكتبه تحبوا النهايه تبقى ازي

#يمنى محمد

#المصروايه



#المصروايه

#يمنى محمد

الجزء الثاني.... الحلقه الاخيره

طبعا فاكرين احنا وقفنا فين

....

البت الخدامه طلعت الاكل لناني الا فيه السم بس ناني مكنتش مطمنه ليهم فكانت مقلقه من اي حاجه منهم

فبعدت الاكل عنها

بس فضلت تبص للأكل كتير وتفكر وتقول ياترى حاطين ايه في الأكل

جاتلها فكره بسيطه كده انها تاخد الاكل وتحاول تخلي حد يدوقه قبلها

هي كانت عارفه ان صباح هي إلا بعته

فنزلت بطبق الاكل وحاولت تستجمع قوتها

ودخلت عند بشاير

بشاير.. انتي ايه الانزلك من فوق زين قال متحركيش من اوضتك

ناني.. بشويه خبث (طبعا بشاير مفكره ان ناني حامل لسه)

اصل انا قرفانه من الاكل دا حاسه كده انه بايز او مده صلاحيته انتهت

بشاير... احنا مفيش حدنا اكل بيبوظ

ناني. بس انا متأكده حتى شوفي وانتي تصدقي

بس بشاير قالتلاها بقولك بناقص الاكل دا خالص احنا نرميه للكلاب ملوش لازمه وانا هخلي الخدامه تعملك غيره

فعلا بشاير حذفته للكلاب متعرفش ان فيه سم

ناني طلعت اوضتها وقفلت عليها حلوه وفضلت منتظره الا هيحصل للكلاب علشان تتأكد من وسوسها 😒😒

#يمنى محمد

المصروايه

طبعا صباح منتظره الليل علشان مفعول السم يشتغل علشان ترتاح من ناني 🙄🙄متعرفش بالتغيرات

..........

عند رنا وزين


زين مكنش عايز رنا تبعد عنه علشان فعلا بيحبها بس تصرفاتها هي إلا خالته يعمل فيها كده

رنا بعدت عن زين وخرجت من الحمام  لما افتكرت انه مطلقها زين زعل اووي وكان غضبان

خرج وراءها. ونظر عليها بغضب وقال

انتي محسسني انك اول مره تعملي حاجه في الحرام مع اني كنت جوزك ومش غريب يعني انا اولى

رنا كلام زين ضايقها جدا بصتله متصنعه القوه وقالت.... انت غبي وغباءك دا سر فشل حياتنا

زين.. لا وانتي الصداقه غبائي سر ان واحده زيك اسمها بتحط جمب اسمي في يوم من الايام

رنا..... ياريت مكنش اتحط ولا كنت قابلتك يازين وبعدين احنا فيها خلاص مش هتشفني تاني لو صدفه حتى انا هسافر واسبب البلد كله علشان ترتاح بس متنساش اختك

وسابته فعلا وخرجت من الشقه ومشيت طول الطريق تعيط وتندم على كل حاجه

زين برده كان  مضايق وزعلان علشان خاطر رنا بس مكنش مبين

جاله اتصال عرف منه أن يونس خرج من السجن

لبس ونزل على فيلا ابراهيم علشان سماره

🙄🙄🙄🙄🙄


فيلا ابراهيم

ابراهيم... داخل يعني ايد وراءه وايد قدام فين بنتي يازين

زين... بكل قوه ورد حاد انت عايزني اجبلك بنتك ازي وعي عندك

أبراهيم....... عند فين يازين بلاش العيبك القذره دي انا لولي الا كان مابينه من نسب كنت قتلتك دلوقتي


زين.... تقتل الا حافظ على بنتك ومراتك


ابراهيم... انا نفذ صبري معاك يازين ياام تتكلم يا رحمه بنتي هقتلك واقتل اختك دلوقتي


زين بيضحك بصوت عالي ا. ليه هو انت مش بتحس مش حاسس اني الا عندك دي بنتك  بنت عاليه عمتي الا كانت مراتك ولا انا ناسي

ابراهيم.. بيحاول يفهم يصدق زين بس مش قادر على دخول عاليه 🙄🙄🙄🙄ايوه عاليه كانت لسه عايشه دي كانت خطه من زين لما حس  بالخطر  على عمته فحاول يخبيها شويه

..

عاليه.. سماره فين ياابراهيم

ابراهيم.. بصدمه انتي عايشه ياعاليه

عاليه... لا ميته من يوم ماخدت مني بنتي وسبيتي ولوله ابن اخويه هو إلا جبهالي منك مكنتش عرفت اخدتها منك خالص؟

وكويس انك لسه فاكر اسمي وان ليك بنت انا فضلتك على اهلي واجوزتك وانت  تاجر مخدرات واول مابعت بعتني ولا نسيت وأخويه ابو زين الله يرحمه كتبها باسمه لما انت ضحكت عليا ومردتش تكتب عليا وتتجوزني علشان الناس متعبش في حقي وحق بنتي وانت في الاخر عايز تأخذها على الجاهز

دا غير المسكينه الا رمتها في طريق زين وعي ملهاش يد في حاجه غير انها كانت محتاجه فلوس وشافت رنا مع زين الموت بسببك ياابراهيم.

🙄🙄🙄🙄

#يمنى محمد

#المصروايه 


زين... اكيد فهمت كل حاجه دلوقتي وعرفت ان سماره تبقى  بنتك بس هي هتكمل مع عمتي علشان عمتي اتحملت ذل وحاجات كتير بسبب انها سلمت نفسها لواحد زيك


ابراهيم.. لا مقدرش أسيب بنتي ولا اقدر اسيبك ياعاليه

انا عايزك معايه هعوضك عن كل حاجه

عاليه.... حتى بنتك الا حبته مقتدرتش اوفق عليه علشان المشاكل الا في الصعيد لو كان لها أب كان حامها من كل حاجه اجوزته  وكانت حامل منه بس صقتت

ابراهيم.... عارف وكنت متابع بس مكنتش اعرف انها بنتي

خاليكي هنا وانا هثلخ من نفسي حتى البت الا انا زفتها عليك يازين انا هتخليها تبعد عنك

زين بنبره حزن... لا متتعبش نفسك هي كده كده أطلقت وهتسيب مصر


عاليه... رنا بتحبك يازين وانت بتحبها

زين... عمتي خاليكي في نفسكم دلوقتي وفي سماره

طبعا سماره سمعت نص الكلام ومكنتش مصداقه لكن زين وعاليه فاهمها كل حاجه

يعني انتي امي مش بشاير

عاليه.. ايوه يابنتي بس كنت محرومه من كلمه امي منك علشان الفضايح😢😢اخو زين راح خرج يونس بأمر من زين وجابها على فيلا ابراهيم

يعني يونس وسماره دلوقتي متجوزين والكل موافق على جوازهم ومفيش مشاكل

وعاليه فضلت َمع ابراهيم  والأمور حاولت تتصلح مابينهم سماره... بس رنا بتحبك يازين

زين.. وانا كمان بس النصيب بقااا

انا لازم ارجع للبلد علشان ناني. هناك وعلشان احاول افهم امي الحكايه

طبعا بشاير كانت عارفه ان سماره بنت عاليه وصباح كمان كانت عارفه

#يمنى محمد 

👇👇👇👇👇👇👇👇

في الصعيد

الكلب الا كل الاكل مات دلوقتي ناني اتاكدت ان الاكل كان فيه حاجه

بدأت تفكر انها لازم تخرج من هنا

بس سمعت صوت الباب وهو بينفتح بشويش

استخبت بسرعه ولما بصت لقتها صباح داخله بشويش

فهمت ناني  وقتها ان صباح  هي إلا عملت فيها كده


صباح دخله علشان تطمن ان تأتي اكلت الاكل وماتت ميمونه

لكن ملقتش ناني على  السرير

دخلت تبص عليها في الحمام بس ناني انتهت الفرصه ونزلت جري علي تحت عند بشاير

المصيبه ان هي بقت بشاير وقعه على الأرض تقريبا كدا ماتت

وقفت مصدره ومصدومه سمعت صوت صباح بتنادي على الخدامه تسالها على ناني

خافت ناني وجريت على الجنانه

لكن وهي بتجري صباح خدت بالها منها


جرت وراها صباح مش لازم تسيب وراها أثر

صباح بصوت عالي وبضحكه عاليه هتروحي مني فين لازم تموتي لسان الجو يحلالي بزين

ناني.. حرام عليكي سبني انل معملتش حاجه

صباح.. متحاولش دا انا سميت خالتي  علشان زين يبقى ليا لوحدي

ومسكت ناني وبدأت تخنق فيها

على صوت رصاصه جات في صباح من زين كان وقف وسمع الا قالته

ناني.. زين الحقني

زين متخافيش.... امي فين

ناني.. جوه واقعه على الأرض

لكن زين ملحقهاش برده لان صباح كانت حطتلها السم في العصير وهي شريت العصير

فماتت مسمومه

احسن انا مبسوطه بموت بشاير وصباح من أعمالكم سلط عليكم

#المصروايه

#يمنى محمد

ناني... انا عايزه امشي من هنا

 زين... فعلا  اتأسف لناني على الاعامله فيها هو كان مجوزها عرفي وطلقها وداها مبلغ من الفلوس حلوه اوي ووصلها احد رجاله لمصر

......

فضل زين وحيد لوحده

عرف من وفاء  صحبت رنا ان رنا حامل

بس زين كان فاكر نفسه مبيخلفش

بس لما تأكد من التحاليل فرح اووي بس رجع زعل علشان رنا مش هتسامحه

بس راح لرنا المطار علشان كانت مسافره بس رنا هي كمان كانت  خايفه لزين ميلحقهاش وتسافر

بس لحقها واتاسف كتير ليها وهي كمان اتاسفت ليه

ووعده انه هيعوضها عن كل حاجه وحشه شافتها

وخدها في حضنه

♥️♥️♥️

وهنزلكم الخاتمه 😊😊

ايه رايكم في القصه بقاا  شويه كلام حلوه أجبروا بخاطري بالكلام والتفاعل متزعلنيش على الآخر يااحلى متابعين

نتفاعل بقااامش علشان الاخير ميبقاش فيه تفاعل 

#يمنى محمد

#المصروايه





تعليقات

التنقل السريع