القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خلفة مجانين البارت 17 بقلم اسماء حبيب في موسوعة القصص والروايات

#الحلقه_17💥💥.خلفة مجانين 

نرمين وطلعت رسها من وري الكابتن ،،، نحم يا خالد ، انتي  بتناديني !

الكابتن نورهان والكابتن ماجد راحوا بسرعه علشان يسعدوا ويطفوا الحريق .

خالد قرب من نرمين ،،،، انتي إلي عملتي كداااا يانرمييين.

نرمين ،،،، والله والله والله يا خالد مش عرفه ..، والله 🥺 بس في حاجه بس انا عملتها ممكن تكون هي سبب الحريق ، انا بقول ممكن .

خالد بغضب ،،،، قوووولي يا مصيبه قووولي .

نرمين ،،،، اي يا ابن ام خالد ، بتزعقلي لي ، طب مش هقول .

خالد مسك نرمين من أفاها ،،،، هتنطقي ولاااااااا.

نرمين ،،،،،، خالص يا مفتري هقول ، هو بصراحه بصراحه كدا ، انا كنت بشرب عادي ، فا خير اللهم اجعله خير يارب ، اديه اترعشت فجأه والازازه اتكبت علي السرير ، وطبعاً انا مش هنام علي السرير وهو مبلول ، فـ....

خالد بسخريه ،،،، فولعته في لاوضه ياشلل صح .

نرمين ،،،، خالد مسمحلكش تتهمني ، علشان انا مظلومه ، كل الموضوع اني جبت خشبه من الي كانوا مولعين بيه بره وكدا وحطتها تحت السرير علشان ينشف ، شفت ان انا مظلومه ازاي 😌 ، يلا بقي اعتذر يا خالد وانا اكيد هسمحتك علي طول .

خالد بصوت عالي خلي نرمين تتخض ،،،،، لييييييي ، يااااااامفترييييه ، يا يااشيخه حرام عليكي ، اعمل فييييكي اي بس ، ولعتي في صاله النوم وبتقوليلي اعتذر ، دنتي للتك مش معديييه .

نرمين وهي بتجري ،،،، اييي يا ابن اممم خااااالد هتبقي انتي و رااااعد علياااا ، يلهههوي ، طب بلاش تزئل بالطوووبه بتوجع يا مفتري .

خالد وهو بيجري وراها ،،،، للاسف مفيش طوب اكبر ، كنت فتحت دماااغك .

نرمين في سرها ،،،، يلهوز اطلع من الورطه دي ازاي  ....نرمين وقعت نفسها وعملت أنها أغمي عليها .

خالد بخضه ،،،، نرمييين ، يا نرمين فوقي ، ياااااكبتن الحقي نرمين مش عارف مالهاااا.

الكابتن نورهان جت بسرعه ،،،، متخفش مفيهاش حاجه ، ممكن هبوط من التدريب ، شلها وتعاله ورايه .

خالد شال نرمين .

نرمين فتحت عينيها وغمضتها بسرعه وبتتكلم في سرها ،،،، الحمد الله نفت بجلدي ، كنت هروح في ابوا بلاش .

كانوا طفوا الحريق والموضوع اتظبط.

خالد قاعد جمب نرمين والكابتن مشيت علشان يشوفوا هيعملوا اي .

خالد قاعد يرش علي نرمين ميه علشان تفوق ..

نرمين بتفتح عنيها وبسهوكه ،،،، اي ده انا مت ، مامااا انتي فين ، خالد المفتري بزقلني بالطوب ، إلاهي ينشك في معميعوا .

خالد 🙂 ،،،، والله ، نررررمين .

نرمين ،،،، اي ده خالد ، انتي اي الي موتك معايه.

خالد ،،،،، انتي بتستعبطي صح .

نرمين ،،،، انا ، اخص عليك ، انتي مفكرني عملت نفسي مغمه عليا علشان اخلع من الورطه الي انا عملتها ، تبقي غلطان يا خالد .

خالد 🙂 ،،،، نرمييين ، اشوف فيكي يوم يارب .

نرمين ،،،، سوياً أن شاء الله 😊.

عدي اسبوعين وكانت نرمين مطلعه عين الكابتن ، بس ادأها كان بتحسن ..

نرمين ،،،، ايوه يعني هسافر ولا لاء يا كابتن .

الكابتن نورهان ،،،، هي انتي كويسه ، بس ياخوفي تعملي مصيبه واحنا بنشتغل .

نرمين ،،،،، كدا ، دا انا اتدربت كتير اوي ، وانتي قولتي اني كويسه ، مش ليا دعوه انا عايزه اسافر ايطاليا هه🥺.

الكابتن نورهان ،،،،، اييييح طيب ، وربنا يستر بقي .

نرمين ،،،، ايييوه بقي ياااا خااالد ، هزاافر هزاااف. أخيراً.

خالد ،،،،،، هههههه بس ادعي نرجع من هناك بس واحنا فينا روح .

نرمين ،،،،، ادامه الموضوع فيه نرمين يبقي العصابه دي هتيجي لأرض .

خالد ،،،،، ربنا يستر ، اصل احنا شكلنا الي هندفن تحت لأرض .

الكابتن ،،،،، طيب اجهزوا علشان هنطلع بعد بكره ، ممكن تشوفوا اهليكم قبل منسافر .

نرمين وخالد طلعوا من المعسكر ، وراحوا البيت .

احمد ،،،،، مييييين يلي بتخبط .

نرمين ،،،،، افتح ياض .

احمد ،،،،، لاااء مش فات ، ... مييييين .

نرمين ،،،،،، متخلص يا أحمد هدني كدا علي الباب يلي تتشك في صرصور ودنك..

احمد ،،،،، يعني مش هتقولي انك نرمين ، طب وربنا منا فاتح غير لما تتكلمي برضوا .

نرمين ،،،،،، افتح لفتح نفوخه لما ادخل ، وقد زعتر من بعتر .

خالد ،،،،افتح يا احمد ، انا خااالد .

احمد فتح ودخل احمد وسد الباب ومدخلش نرمين  ،،، خالد حبيبي ازيك ، ادخل ادخل ..

نرمين ،،،، احممماااد ، افتح يااض ، وربنا منا سيباك .

احمد ،،،، مييييين .

نرمين ،،،،، افتح يا مدهول علي عينك انا اختك .

احمد ،،،،، اختي ، اختي نرمين .

نرمين ،،،،، لا اختك ام سحلول .

احمد ،،،،، مليش اخوات بلاسم ده ، روحي الله يسهلك .

نرمين ،،،، احماااااااااااااد ، افتح والي هنفخك نفخ الكلاب بأيد المقشه  ، افتح يحمااااااد.

احمد ،،،،، مييييين .

نرمين ،،،،، انا نرمين ياأحمد 🙂.

احمد فتح الباب وحضن أخته ،،،،، نرمييين وحشتيني يا قلبي و....

نرمين راحت ضرباه بوكس في وشه وقعته لأرض .

احمد ،،،،، ااااه يا منخوري ، يرضيك كدا يا خالد مراتك تضربني في النوز بتاعي .

خالد ،،،،، تستاهل هههههههههه ، امال عمي فين !

احمد ،،،، بيجيب طلبات البيت من السوبر ماركت وجاي .

خالد قعد علي الكرسي ،،،، اااه يا سلام .

احمد ،،،، نرمين هو جوزك بتوحم ولا اي !

نرمين ،،،، لاء بيودع البيت قبل ميموت ، اقصد قبل ما نروح من هنا .

احمد ،،،، وانتي مال وشك اسود لي كدا ، دنا فكرتك اخت عنتره هههههه.

نرمين ،،،،، اسكت دا انا اتفحت فحت ، وكله كوم وراااعد ده كوم تاااني خالص مالص ، اختك كانت طول اليوم بتسحف علي لأرض زي السلحفه ، وتتفتت زي الضفاضع ، و اي كل شويه نعمل زي الحمير اععااااا كدا ، اسكت اختك استوت علي لآخر .

احمد ،،،، اعلش اعلش يا أخشي ربنا معاكي وينصرك علي الوليا هايدي دي أن شاء الله ، ويجعل في خل خطوه تلاقي فيها عم سلامه ، وانا هدعيلك كل يوم ، انك ترجعي علشان في كام حاجه تجبهوملي معاكي .

نرمين ،،،،، انا مش هجيب حاجه ، انا راحه اشتغل يا بابااا ، مش راحه اتفسح .

احمد ،،، بقي كدا يا نرمين ياااارب الطياره الكوتش بتعها يفسي ومش تبقي صالحه لللطيرااان هه بس ، وافرح فيكي فرح عم عبده البواب وهو بياخد بأشيش .

ابو نرمين وهو داخل بفرحه ،،،، نرررمييييين ، انتي جيتييي.

نرمين ،،،، هههههههه لاء لسه هناك ، ربعايه وهاجي .

ابو نرمين وهو بيحضنها ،،،، لمضه ، بس وحشتيني اويييي ، كان البيت هادئ وجميل من غيرك يا نرمين ، مش عارف لي .

نرمين ،،،،، هههههه علشان تعرف اني عمله حس للبيت وبصحي الجيران .

ابو نرمين ،،،، اكيد ، دا كل سكان العماره لما يشفوني يقولوا بنتك بخير هههه ، كانوا مفتقدين خناقك ودوشتك .

نرمين ،،،، يلا بقي يكش يطمر فيهم ويبطلوا يزعقولي ، المهم طابخ اي النهارده .!

ابو نرمين ،،،، عدس .

نرمين 🙂 ،،،، ايه عدس ، خالد اطلوبلي بيتزه ، انا دخله اخد شور .

خالد ،،،، احمد ، اطلبلنا بيتزه ، عبال مريح شويه .

احمد ،،،، ولدي حبيبي الغالي ، هتلنا بيتزه عبال ما اكمل فرجه علي الماتش .

ابو نرمين ،،،، هههه حاضر يا مجانين .

قضوا يوم حلو ، كان يوم عائلي جداً ، خالد نسي أنه يتيم فعلا بوجوده معاهم ⁦❤️⁩.

بعد ما لاجازه خلصت نزلوا وبدأوا يجهزوا فعلاً وكان الفريق في اتجاهوا إلي إيطاليا .

نرمين ،،،، خالد تفتكر أننا هننجح فعلاً.

خالد ،،،، ان شاء الله خير ، متخفيش طول ما انا معاكي متخافيش  ، ماشي .

نرمين ،،،، لاء راكب 😁.

خالد ،،،، طب قدااامي .

نرمين ،،، متزوأش ، جاك شكه في صوبعينك.

طلعوا الطياره وكانوا لسه بتحركه والطياره بتتهز .

نرمين بخضه ،،،، يلهوتاااناااي ، هنموووت ، منك الله ياحمد دعيت علييينا ، انا عايزه ازااافر ، همووت في مصر ، ليييي طب اخد لفه في ايطاليا طيب ورجع اموووت نفسي اكل حلبسه هناك  .

خالد ،،،،، ههههه هو في اي الطياره لسه بتتحرك يا نرمين اترعبتي كدا لي .

نرمين ،،، والله يعني مش هتنفجر  ، دا انا كنت بختبرك يا خالد بس منا فهمه 😌

خالد ،،،، ياااا سلااام يا فلحوسه 

نرمين ،،، امال اي يا ابن ام خالد ، وبعدين اتي لي عصبي ، لي مش بتبقي هادي زي الرجاجيل الهاديين وبتعملوا مع مرتاتهم بحنيه ، علطول شتيمه وضرب ، ضرب وشتيمه ، دنتي حتي مبتغيرش وبتحبطني علي طول لييي ، كنت دورتك يا خويه .

خالد ،،،، ياااارب صبرك ، يا نرمين يا حببتي ، افصلييي شويه ، اي بلعه رديوااا .

نرمين ،،،، بقي كدا ، طيب بس انتي الي أخترت يا خالد ، خاااااالد.

خالد ،،، يااااانعم .

نرمين ،،،  نعم الله عليك يا حبيبي .

خالد بغضب ،،،، هووو انتي نويه تجننييينييي يا نرمييييين.

نرمين ،،،، خرمت وداااني ، بتزعققق لي مناااا جمبك اهو ، حد قلك اني في موزمبيق .

خالد وفتح عينه جامد وهو بقرب منها خلاها تخاف ،،،، قسماً عظماً لو مسكتي لخرسك انااا ، هتسكتي ولااااا.

نرمين بسرعه ،،،، هسسكت حاضر .

خالد رجع مكانه لوره ونرمين بتتكلم بصوت واطي،،،، هسكت يا ابن ام خالد ، ماااشي ، انا نرمين الي مفيش مني اتنين بتبرقلي ، أن مخليتك تقول ان الله حق ، ووريتك النجوم في عز الشمسه ، مبقاش اسمي نرمين ، وربنا لجبلك عور دائم مع انسداد في الجيوب وخليك مفلس علي البلاطه ، صبرك عليا بس يا ابن ام خااالد .

خالد 😑 ،،،، بتقولي حاجه !

نرمين 🥺 ،،،، انا ، دا انا غلبانه ، بدعي ربنا يعدينا علي خير ، اه وربنا ، استغفر الله العظيم ، استغفففر الله العظيم.

#اللهم_صلي_علي_النبي_محمد⁦❤️⁩⁦❤️⁩.

هههه انتظروا نرمين في ايطاليا 😂⁦✈️⁩ 
هنعرف في الحلقه الجايه اي الي هيتم وازاي هيقدروا يوصلوا للعصابه !....

#Asmaa_Habib✍️.


تعليقات

التنقل السريع