القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية المطلق والعذراء الجزء الثالث والرابع بقلم صابرينا في موسوعة القصص والروايات


الثالث 

الفصل الثالث 

ف مكتب عاصم 

رائف:عاصم دامش بمزاجك دا امر عسكري 

عاصم:الامر دا مش عليا ياحضره الرائد انا سيبت الوظيفه دي من 6سنين فاكر ولا افكرك 

اوامركم دي علي الي ف الجيش 

واذا ف حرب الجيش بيعلن عن حاجته للشعب 

وف الحاله دي انا ممكن ارجع لخدمه بلدي ف حاله الحرب 

رائف:والبلد محتاجه مساعدتك 

عاصم:لا مش البلد دا العميد ايمن نور الدين عنده عجز ف القاده بتوعه عشان كدا عايز يرجعني  

دخل بااندفاع الي المكتب 

بس اخرس ولا كلمه 

عاصم:اي دا سياده العميد ساب المخبرات وبقي يتصنت علي الابواب 

العميد:عاصم 

عاصم:انامش حاارجع تاني 

انا سيبت الشغل من زمان ومعنديش استعداد اني ارجعله تاني 

العميد: ضحك بسخريه 

لا لا قصدك انك مش حمل فشل تاني وخساره 

انت مش شايف نفسك دلوقتي 

حالتك بجد تصعب علي اي حد 

شاب ف الثلاثين بدون اسره 

ولا اولاد  واحد شبه ميت عايش وخايف من اطلال ذكرياته

بيشتغل حاجه بس عشان ينسي 

دفنت نفسك ف الالوان السودا بحجه القسوه 

انت كدا حققت انتقامك منهم  

كدا اثبت انك قووي 

تصدق المهمه دي مش ليك ولاعمرها حاتكون ليك 

لان المهمه دي عايزه واحد قووي قلبه جامد 

مش واحد ضعيف خايب قرر يهرب من فشله بدل مايواجهه 

بعدت عن شغلك وصحابك وعيلتك ودفنت نفسك ف اللون الاسود

علي امل انك تنسي وتعيش طبيعي  دي الحياه الي كنت عايشها دي الي عايز تستمر فيها انسان معقد ومنعزل 

عاصم:مسمحلكش ياسياده العميد 

العميد:انا بتكلم علي اساس اني خالك 

وانا الي ربيتك 

اي بعدك عن الكل نساك عيلتك 

رائف:ياعاصم فوق لنفسك ولشغلك لامته حاتهرب من ماضيك 

امته حاتقرر تواجه نفسك

عاصم:خلاص كل واحد فيكم بقي فيلسوف وحكيم بيحلل شخصيتي  وينصحني بالحل 

الاهم انكم مش اصحاب المشكله 

ولا عمركم حاتفهموا اي هي 

العميد :المشكله انك من 6سنين وانت مش عارف ترجع زي زمان 

المشكله انك خايف تتجوز وتبني عيله لانك لسه مش قادر تهزم عقدتك  

اي ياعاصم دا كله حصلك من  بنت سيناااااااااا

لم يستطع عاصم تحمل ذكر ماضيه فما كان منه الا ان علا صوته وارتسمت ملامح الغضب والكره  

عاصم بصوت جهوري 

المقابله انتهت 

وياريت ياسياده العميد تلغيني من خططك الجهنميه ومن شغلك كمان واذا كان عندك نقص ف القاده سلم قيادتك لواحد يقدر يدرب ظباطه صح 

العميد:حاتندم ياقناص 

حاتندم بس وقت الندم حايكون فات. وقت ماتيجي الي تغير عقدتك وتحسنك للاحسن حايكون الوقت عدي لانك شخص ضعيف 

ذهب العميد ورائف وكلا منهم يحمل مشاعر الاسي علي ذلك الرجل الحزين 

الذي مازال يكابر 

لربما تتكون لدينا وجهات نظر خاطئه عن الاشخاص وذلك لاننا لانحاول ان نضع انفسنا بااماكنهم بل نعطي النصائح والارشادات دون وضع مشاعرهم وآلامهم بالحسبان 

خرج عاصم من الشركه متجها ال #صندوقه الاسود#

    الساعه 12منتصف الليل بقصر الشريف 

كانت ريهام تبكي  غير قادره علي التتفس من البكاء 

رن رن رن رن 

ريهام :الو ايوا ياخالو  عاصم لسه مجاش لحد دلوقتي وانا خايفه عليه وبتصل بيه مبيردش  هو جالك ياخالو

العميد:متقلقيش هو كويس ياريهام حايرجع لما يتحسن 

ريهام:اول مره يتاخر كدا اي الي حصل 

العميد:شكل بنت سيناااا حاتعقد اخوكي طول العمر ولعنتها ليه حاتفضل محاوطاه 

ريهام  وقد اصابها الغضب من تلك الفتاه اللعينه التي لطالما اذت اخيها 

ريهام:انا عرفت حالاقيه فين 

#الصندوق الاسود #

اليوم التالي  

ف منزل وعد 

كانت تصدح ف البيت اغنيه ام كلثوم 

يالي ظلمتوا الحب 

وقولتوا وعيدتوا عليه  قولتوا عليه مش عارف اي 

العيب فيكم 

ياف حبايبكم 

اما الحب 

اما الحب 

وعد :ياروحي ياروحي ياروحي عليه 

اي الحلاوه دي يانوجه مشغله ام كلثوم علي الصبح كدا 

نوجه:بس يابكاشه ايه الي مصحيكي بدري كدا 

وعد:لا ابدا النهارده الجمعه فاحااروح المطعم 

نوجه :ربنا يوفقك يارب  بس انا عايزاكي تجهزي بكرا عشان خالد واهله جايين يخطبوكي 

اشتعلت وعد من الخجل فذكر اسم خالد يصيب كيانها ويجعل قلبها يبدا بالارتجاف 

نوجه:هو انا كل مااجيب سيرته تحمري كدا 

لا ياحبيبتي عايزين بقي نجبلك فستان حلو كدا عشان تبقي قمر كدا 

اخذت نوجه  وعد تعانقها وتبث بها محبه الام التي فقدتها وعد 

نوجه:فرحتي مش سيعاني اخيرا حاتتجوزي واشوفك بالفستان الابيض 

امنيه حياتي اطمن عليكي قبل مااموت 

وعد:بعد الشر عليكي يانوجه 

نوجه:الموت مش شر. كلنا حانموت يابنتي 

وعد:متجبيش سيره الموت تاني 

رن رن رن 

نوجه:ردي عليه اصله استاذني وانا عطيته رقم تليفونك 

وعد:مين دا 

نوجه:يابت يعني مش عارفه  😉 

بتاع الانابيب اصل الانبوبه عايزه تتغير 

خالد طبعا يااخره صبري  ردي علي الراجل بدل مايصرف نظر 

وعد:حاضر حاضر 

نوجه :انتي حاتكلميه هنا قدامي 

وعد:اومال اي 

نوجه:افرضي عايز يقولك بحبك 

هاتي بوسه 

يرضيكي اسمعه وتفسدوا اخلاقي 

وعد:😱😱😱 نووووجه اي دا 

نوجه:انا غلطانه الحق عليا الواد حايضيع منك وهو قمور كدا وحلو 

وعد:😂😂😂😂 بس يانوجه حرام عليكي  روحي خدي الدواء 

رن رن رن رن 

وعد:الو 

مجهول: مبروك 

وعد:مين 

مجهول:خلي بالك يوم خطوبتك حاتكون فضيحتك 

وعد:مين معايا  الو الو 

.............

نوجه:هااا خالد صح 

وعد:هااا انا حااروح شغلي يانوجه 

ف المطعم 

وصلت وعد 

نهي:وعد 

وعد:نعم 

نهي :المدير عايزك 

ف غرفه المدير. 

المدير:خدي حسابك من المطعم ومتجيش هنا تاني 

وعد:اي ليه حضرتك انا صدر مني حاجه 

المدير:مشوفش وشك وخلاص 

وعد:💔 حاضر 

اخذت وعد 300جنيه باقي حسابها ف المطعم 

وكانت ماشيه دموعها علي خدها 

وعد:يارب فوضت امري اليك 

ليه بيحصلي دا كله  

ودوا نوجه  حااعمل اي ف فلوس الدوا  

لم تنتبه الي تلك السياره التي كانت ستدعسها 

وعد:........ 

نزل من سيارته يركض لها فوجدها باكيه 

خالد:وعد مالك 

لم تمنع نفسها من البكاء واخذت تبكي بااحضان حبيبها وملجائها نعم لقد عشقته من النظره الاولي 

لطالما عشقت رائحته التي تشبه اللعنه التي لم ولن تفارقها وعيونه الجميله وملامحه الرجوليه الجذابه 

خالد:وعد حبيبتي مالك 

مهلا مهلا هل قال لي حبيبتي 

هل يحبني 

ظلت تلك الكلمات تتكرر بعقل وعد  ولم تستفيق منها الا علي اصوات ابواق السيارات التي تريد العبور 

سائقي السيارات 

انت يااستاذ انت وهي ورانا شغل  

ضجر وجه وعد بالحمره القانيه وخجلت بشده فهي ماتزال بااحضان خالد 

خالد:تعالي ياوعد 

اخذ  خالد وعد الي سيارته وذهب بها الي احدي الحدائق 

خالد:مالك ياوعد ف اي 

وعد:مفيش حاجه 

خالد:بحبك 

وعد:.......

خالد:بحبك 

اول مره شوفتك فيها  اسرتي قلبي 

وبعدها محستش بنبضاتي 

بقت ملكك انتي وبس عارفه يعني اي قلبي وعقلي وروحي سلموا ليكي لما شافوكي 

حسيت انك حته من روحي 

كنت وقتها ضعيف قدام عيونك وكنت عايز اضمك واطمنك متقلقيش 

بعدها بقيت استني جرعات نوجه عشان اشوفك 

كنت براقب ابتسامتك عيونك حزنك فرحك  

كل حاجه فيكي نبره صوتك 

حركه عيونك وكسوفك 

بحبك 

من اول مره شوفتك فيها حبيتك 

وعد: .... ....

خالد:لو خطوبتنا مش موافقه عليها انا حااستناكي 

وحاادعمك واكون معاكي 

انا مستحيل اضغط عليكي 

وعد انتي ملاكي الي مستحيل ازعله ولو وجودي معاكي حايخليني اشوف دموعك اقبليني كصديق وانا مع الوقت حااخليكي تحبيني 

اخذت دموع وعد بالانهمار 

خالد:اسف 

لان دموعك نزلت بسببي 

وعد:لاء نزلت من فرحتي 

اني ربنا بعتلي الزوج الصالح 

خالد:يعني 

وعد:ايوه موافقه 

اخذ خالد وعد بااحضانه  

خالد:بحبك ياملاكي. 

اليوم التالي 

ف كليه الطب 

وعد :صبا الخير علي خدود التفاح 

ريهام:ياصباح الجمال. مالك ياعسل 

وعد:لا ابدا حااتخطب بس 

ريهام:اه لا عادي 

اي ياختي 

وعد:حااتخطب 

ريهام:بجد احكي بسرعه اي الي حصل  قصت وعد ماحدث لريهام وقصه حبها لخالد 

ريهام:الله  دي ولا ف الافلام 

يعني حايخطبك النهارده مبروك ياقلبي 

وعد:الله يبارك فيكي عقبالك 

كانت ريهام تشعر بالحزن فطالما تمنت وعد لاخاها وكانت تخطط لذلك ولكنه القدر يرسم لنا ونحن نسير علي نهجه 

وعد:اي روحتي فين 

ريهام:لا ابدا بس هو انتي قولتيله انك بتحبيه 

وعد:لا طبعا 

ريهام:طب يالا حانتاخر علي محاضره دوك قاسم 

وعد:اممم حبيب القلب قصدك 

ريهام:انا الله يسامحك  دا دا 

وعد:دا دا دا دا اي بالظبط 

ريهام:دا ولا حاجه 

بعد عده ساعات 

ف منزل وعد 

رن رن 

وعد:الو 

مجهول:ارفضيه 

وعد:مين معايا 

مجهول:حاتندمي لو مرفضتيهوش 

وعد:انت مين وعايز مني اي 

مجهول:افتكري اني حذرتك 

الساعه السابعه مساء 

جاءت اسره خالد المكونه من 

السيده نبيله والدته ووالده السيد عزت 

نوجه :اهلا وسهلا اتفضلوا 

نبيله :تسلمي ياحبيبتي 

جاءت وعد حامله اكواب العصير ووضعتها علي الطاوله 

كانت خجله بشده لدرجه انها لم تري نظرات خالد العاشقه لها 

نوجه :وعد سلمي علي الست نبيله والاستاذ عزت 

نبيله:ماشاء الله عليكي قمر 

كانت وعد خجله وجلست بجوار السيده نبيله 

دق دق 

نوجه حااروح اشوف مين وجايه 

وعد: لا خاليكي متتعبيش نفسك انا حااروح 

نبيله:لا انتي ولا هي  احنا حانبقي عيله انا حااروح 

دق دق  

فتحت السيده نبيله الباب فوجدت شخص 

نبيله :مين حضرتك 

المحضر 

نبيله:محضر لايه 

انا محضر من محكمه الاسره 

ف اخطار انذار لبيت الطاعه جاي للمدام وعد 

هي فين عشان تستلمه 

مدام 

اي 

Stop 

توقعاتكم. 

Sabreena  💔


......   ....................

الفصل الرابع 

انا حاانتظم ف الكتابه بس كانت امتحانات وخلصت 

حاتنزل احد 

ثلاثاء وخميس 

ان شاء الله 

الفصل 1111 كلمه 

وبعد كدا بااذن الله حااطوله 

Sabreena  💔

فتحت السيده نبيله الباب فوجدت شخص 

نبيله :مين حضرتك 

المحضر 

نبيله:محضر لايه 

انا محضر من محكمه الاسره 

ف اخطار انذار لبيت الطاعه جاي للمدام وعد 

هي فين عشان تستلمه 

مدام 

اي  

المحضر:هي فين المدام عشان تمضي وصل الاستلام 

نبيله :انت بتقول اي وعد لسه انسه  

المحضر:مش دا بيت 8

وانا معايا صوره من القسيمه ومكتوب فيها وعد عزت كيلاني 

نبيله:انت بتقول اي اكيد ف غلط 

المحضر :ناديهالي عشان امشي ولا ابلغ المحكمه انها رفضت الاستلام وتتسجن 

اخذت نبيله المحضر الي غرفه الصالون 

نوجه:انت مين 

المحضر:مش خاانخلص بقي انا محضر من محكمه الاسره وجايب انذار ببيت الطاعه للمدام وعد 

وعد:اي الي انت بتقوله دا 

نوجه:اكيد ف غلط 

نبيله:الواضح ان الغلط من البدايه اني وافقت اجوزك لابني 

نبيله:بقي تجيبنا تتجوز عذراء قصدي مدام 

لا وايه مطلوبه ف بيت الطاعه 

وعد:محصلش 

والله ماحصل 

وعد:خالد خالد صدقني محصلش والله محصل 

خالد:والقسيمه 

وامضتك 

وعد:كدب 

والله كدب 

تزوير محصلش والله محصلش 

واخذت وعد تشهق ف البكاء 

المحضر:خلصينا يامدام امضي 

ولا تتسجني 

نبيله :امضي يامدام  ياكدابه يامنافقه ربنا عرفنا حقيقتك  انت اي جبله معندكيش دم ولا كرامه 

وعد:والله ماحصل انا متجوزتش 

والله مااعرف اي حاجه عن القسيمه دي صدقيني 

لم تتحمل نبيله وصفعت وعد علي وجهها 

نبيله:كدابه واحده رخيصه 

الله اعلم بيعتي نفسك لمين قبل ماتتجوزي 

لا ومفهمه ابني انك عذراء وانسه 

انسه قااال 

وعد:خالد صدقني والله مااتجوزتش ولا اي حاجه 

صدقني 

انا بحببك  💔

كانت تناجي حبيبها بااعين باكيه قائله اعترافها بحبها وكاانه قسم مطهر ليصدقها 

خالد:مش مصدقك ياوعد 

وعد:💔 

المحضر:امضي 

وعد:نوجه صدقيني اناا 

لم تتحمل وعد الكلام فكرامتها جرحت 

فصفعت من قبل والده حبيبها وخذلت من حبيبها 

وجدتها تجد بعيونها نظره الشفقه علي حالها والذي وصلت اليه 

اخذت وعد محضر الاستلام ووقعت عليه باكيه 

نظرت نبيله بااشمئزاز قائله لخالد:دي مجايبك السودا 

مطلوبه ف بيت الطاعه 

خالد:امي ارجوكي كفايه 

ذهبت اسره خالد وجلست وعد حزينه باكيه بصمت 

نوجه: وعد 

نظرت وعد بااعين باكيه لجدتها 

والله مااتجوزتش 

نوجه:مصدقاكي بس مين دا الي عمل كدا 

وليه بيعمل كدا 

................      ف قصر الشررريف ................

كان بجناحه الخاص والابتسامه علي شفتيه لاتفارقه. 

اكانت ابتسامه فرحه ام خبث لا يعلم 

ولكن الشئ القيم هنا 

انها اخيرا اصبحت ملكه وقد تزوجها 

Flash

ف غرفه ريهام كانت تتحدث بالهاتف 

خلاص ياوعد ياحبيبتي الورق معايا 

وبعدين مش انتي بتمضي دايما علي محاضراتك ان شاء الله مش حايتلغبطوا مع الورق بتاعي 

حاضر ياوعد 

حااجيبهوملك بكرا ومش حاابهدلهم 

اي اوامر تاني 

تماام 

Back 

كان عاصم يبتسم بمكر  علي ماحدث 

وانه سيستولي علي عذرائه قريبا 

.................. ف منزل وعد........... 

نوجه:مين الي ليه سبب يعمل كدا 

وعد:مش عارفه مين دا 

مش عارفه 

نوجه :متعرفيش مين الراجل دااا 

مكتوب ف القسيمه عاصم احمد الشريف 

Flash 

ف جامعه القاهره 

كانت المحاضره الاولي لها وكالعاده لايوجد اماكن ف المدرج 

كانت وعد تقف بعيدا  منعزله 

تحاول علي قدر الامكان الاستعاب 

بس بس 

وعد:انا 

ريهام:ايوا هو في غيرك ياجميل 

وعد:تسلمي 

ريهام:تعالي اقعدي جمبي ف مكان 

وعد:شكرا 

ريهام:اسمك اي 

وعد:وعد عزت كيلاني 

ريهام!: وانا ريهام احمد الشريف 

Back 

وعد:مستحيل 

لالا اكيد غلط. 

مستحيل دا يحصل 

نوجه:ف اي 

وعد:حااتاكد واقولك ياانوجه 

ارتدت وعد فستان اسود بدون اكمام  طويل الي حد ما لبعد الركبه 

واطلقت العنان لشعرها الاسود الطويل 

.............ف منزل ريهام.......... 

رن رن 

ريهام:اي ياام العيون السودا 

احكيلي عملتي اي ف الخطوبه 

وعد:عنوانك اي 

ريهام:حاتجيلي  ❤❤❤ خد ياسيتي العنوان هو.......  

بعد ساعه 

دخلت وعد ذلك القصر والذي لم تتوقع ان تدخل مثل هذا القصر 

وكانها حكاطه من حكايات قديمه سندريلا والامير 

ولكن بالحكايه القديمه 

كانت سندريلا تريد ترك عالمها المظلم المكون من ظلم زوجه ابيها وبناتها 

اما هنا 

فهذا الظالم يريد سرقه فرحتها او لنقل باانه سرقها بالفعل  وامتلاكها وادخالها لقصره المظلم 

الملئ بالكره 

الخدامه:تفضلي سيدتي آنستي تنتظرك ف الحديقه 

اخذت الخادمه وعد الي ريهام 

ذهبت ريهام الي وعد وكانت فاتحه ذراعيها تريد ضمها 

ريهام :حبيبتي. 

وعد:✋✋ عندك 

انتي عندك اخ 

ريهام:اي في اي مالك ياوعد 

وعد:سؤالي واضح ياريهام. 

انتي عندك اخ 

عندك اخ سبب تعاستي وجرحي 

واحد طعني ف شرفي 

وطلعني واحده رخيصه قدام جدتي والشخص الي حبيته 

عندك اخ زود عليها كسره قلبي وعذابي ف الدنيا وكمل عليه اضعاف مضاعفه 

عندك اخ بسلطته ونفوذه اذاني وطعني ف شرفي 

ريهام:انا مش فاهمه حاجه 

انتي بتقولي اي 

عاصم مستحيل يعمل فيكي كدا 

وعد انت  

وعد:✋✋ بس 

ولا كلمه 

انا ا قولك اي الي حصل ياصاحبتي 

انا اقولك 

ان انتوا اغنياء وكل حاجه تشتروها بالفلوس  حتي شرف الناس وكرامته 

تقدروا تشتروها بالفلوس 

بس انا اذيتك ف اي عشان تاذيني انتي واخوكي 

جرحتك ف اي 

قوليلي 

يمكن اعرف غلطتي 

اي الذنب الي عملته فيكي عشان تنتقمي مني انتي واخوكي  وتطعنوني ف شرفي 

داانتي اكتر واحده عارفه انا بعمل اي عشان علاج جدتي 

واني راضيه بقليله 

ليه تعملي كدا فيا 

عملتلك اي 

ريهام:اخذت ريهام تبكي علي خاله رفيقتها المنكسره 

والله ماعملت حاجه ومعرفش انتي تعرفي عاصم منين 

ومعرفش اي الي حصل 

وعد:تفتكري كنت صدقتك 

بي لو محستش بالظلم دا ووقت ماقولت الحقيقه محدش صدقني والنتيجه كان قلم اخدته علي وشي 

قلم ظهر دموعي وضعفي 

قلم سمعني كلمه عمري ماحانساها ف حياتها 

انا واحده رخيصه 

ريهام:مين الي قالك كدا ياوعد 

فهميني 

وعد:افهمك 

حاضر 

افهمك اني يتيمه  ومن صغري وجدتي اهتمت بيا وتعليمي 

وجالها الكانسر 

فااشتغلت من صغري عشان اساعدها لعلاجها 

وكنت راضيه طالما حاارتاح ف اخر الليل ف حضنها 

افهمك اني استحملت الشغل وتعبه  وقله ادب الزباين عليا  بس عشان اساهم ف علاج جدتي 

احكيلك ان الشخص الي حبيته واتمنيته  وقت ماجالي عشان يخطبني 

جالي محضر يقولي 

اني مدام ومطلوبه ف بيت الطاعه 

واخوكي طالبني 

ريهام:اي 

انتي بتقولي اي 

مستحيل 

وعد: تصدقي تمثيلك حلو 

خلاص مثلي بعدين 

لاني معنديش القدره اني اسمعك فين اخوكي 

ريهام:وعد والله مااعرف حاجه 

وعد:اخوكي فين 

ريهام:ف الشركه  العنوان.....   حااجي معاكي 

وعد:اي مكفكيش فضيحتي  

ذهبت وعد لتخرج من القصر 

فاااتمسكت ريهام بذراعها 

وعد ارجوكي اسمعيني 

وعد:ابعدي عني 

ذهبت وعد الي الشركه الخاصه ب عاصم الشريف 

.....................

كان بغرفته وحيدا منعزلا 

نبيله:شوف اخره اختياراتك  بيت طاعه ياخالد 

ازاي شوفت الاشكال دي

ازاي 

دق دق 

نبيله:ادخل 

الخادمه:الست اميره برااا يافندم 

نبيله:تمام روحي انتي 

نبيله:مالها اميره دكتوره وجميله وعارفين اهلها محترمين 

سيبتها وروحت تختار الزباله دي 

خالد:ارجوكي مش عايز اقابل حد 

نبيله:بردو ياابني 

ف الصالون 

نبيله :شوفتي يابنتي اي الي جراله 

ياعيني منها لله حسبنا الله ونعم الوكيل فيها 

علي كيره قلب ابني دي 

اميره:هي البنت دي مش مظبوطه 

انا دايما كنت بحذره منها بس هي كانت بتضحك عليه 

نبيله:ومقولتليش ليه 

اميره:مكنتش عايزه اكسر قلبه 

نبيله:ياحبيبتي قد اي انتي بتحبيه 

اسمعي حااوعدك انك الي حاتكوني لابني 

انتي وبس 

اميره:بس 

نبيله:من غير بس  انا قررت دا مش بمزاجه اسيبه يدمر مستقبله 

...............ف شركه عاصم الشريف........... 

كان يجلس بمكتبه مبتسما بعد محادثه ريهام له 

عاصم:هند 

هند:نعم يافندم 

عاصم:متدخليش حد عليا دلوقتي  الي يسال عليا قوليلو مشغول وبعد ساعه ابقي دخليه 

هند:حاضر يافندم

كانت غاضبه  ذات قلب مكسور 

من احبته رائها كاذبه  خائنه  وانها فتاه رخيصه للبيع 

اتت الي الشركه 

وعد:لو سمحتي عايزه ادخل لصاحب الزفته دي. 

هند:اي ياست انتي احترمي الفاظك انتي مين عشان تتكلمي كدا 

وعد:😒 انا المدام ياختي 

هند:اي 

تجاهلتها وعد غاضبه متجهه للداخل 

اانت  ؟؟

Stop 

توقعاتكم


 

تعليقات

التنقل السريع