القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت _زراير البلوزة اللى انتى لابساها مفتوحة بعدين انتى داخلة اوضتى ليه بصيت على البلوزة بقلم هند الحجار كامله في موسوعة القصص والروايات


#الاول

_زراير البلوزة اللى انتى لابساها مفتوحة بعدين انتى داخلة اوضتى ليه 

بصيت على البلوزة لقيت اول زرايرن مفتوحين دورت وشى وقفلتهم بعدين بصتله رديت وانا متوترة 

_ كنت برتبها وعلى علمى أنك فى الشغل 

_شكرا وانا مطلبتش مساعدة من حد 

اتحرجت اكثر وخرجت وانا بقول 

_اسفة مش هتتكرر تانى 

"حد قالى حد هو انا مش مراته ليه محسسنى انى مجرد واحدة غريبة عايشة معاه طب لى انا بحبه وهو لا بالله هعيط والله من معاملته دى" افتكرت انو راجع من الشغل اكيد جعان فرجعت تانى وفتحتها من غير ما اخبط كان بيغير هدومه لقيت قال بتلقائية 

_انتى مبتفهميش فى الذوق مش المفروض تخبطى ،ولبس التيشرت وخرج وانا ساكتة ومبردش حتى مسألنيش عاوزة اى انا كنت راجعة اشوفه جعان ولا لا اى ده انا بدمع بجد اى ي هند فى اى عادى خلاص انتى قولتى هتسحملى معاملته هو قالك انو مش بيحبك فى الاول وانو جايلك عاشان مامته طلبت يتجوزك  وانتى وافقتى تتجوزيه خلاص اهدى عادة أما بحب أهدى بقعد اقول لنفسى أهدى متزعليش يعنى بجبر بخاطر نفسى عاشان مش لاقية اللى يجبر بخاطرى" 

_ انتى اللى عملتى فيااا كداا ي مرات عمو 

_ اى ي بنتى فى اى بس

_ لى قولتيله يتجوزنى لى انا مش قادرة على معاملته مش قادرة بيعاملنى كأنى غريبة 

ماما كانت قاعدة جمبها هما الاتنين اصحاب ردت بدالها 

_ مش انتى اللى وافقتى عليه وقولتى هقدر اخليه يحبنى متلوميش اللى نفسك ي هند انتى اللى عملتى كداا فى نفسك 

_ عندك حق ي ماما 

ردت مرات عمى 

_ والله ي بنتى انا معرفش الواد ده طالع مبيفهمش لمين يعنى جمال وطيبة وروح حلوة كل ده وبيعاملك كداا متزعليش نفسك ي حببتى بكرة يعرف قيمتك ي بنتى

" ابتسمت على كلامها وسبتهم وطلعت كان قاعد على اللاب توب وبيشرب فى قهوة باين ريحتها منتشرة فى الشقة ابتسمت علشان بحب ريحة القهوة اوى متخلفة ابسط حاجة بتسعدنى "روحت وقعدت قصاده طبعاً اكيد مركز فى اللاب ومش مركز معايا قررت اتكلم 

_ بتعمل اى 

بصلى ورد 

_ انتى شايفة اى 

سكت ومردتش وفضلت السكوت قعدت ابص عليه لحد ما خلص قام وقفل اللاب ودخل الاوضة ينام مخدش باله انى قاعدة كل ده ببصله ومركزة معاه هو اى ده للدرجادى انا ولا حاجة بالنسباله فضلت قاعدة مكانى اللى هو خلاص فقدت الامل فى كل حاجة وكنت حاسة انى واحدة مش مرغوب بيها قعدت مكانى كتير افكر لقيت نفسي بقوم من مكانى كدا مرة واحدة دخلت الاوضة لقيته نايم أو عامل نفسه نايم 

روحت عنده وشديت الغطا

_ ممكن تقوملى لو سمحت انا عارفة انك عامل نفسك نايم قوم 

قام بكل برود 

_ عاوزة اى حد يعمل فى حد كدااا 

_ اه انا ولو سمحت طلقنى ي مصطفى. 

_ انتى شاربة حاجة روحى نامى ي هند فى اوضتك وبطلى جنان  #يتبببع



#البارت_تاني 🌗🧡

_ انتى شاربة حاجة روحى نامى ي هند فى اوضتك وبطلى جنان 

_ بذمتك مش مكسوف من نفسك أما نكون متجوزين وكل واحد ينام فى اوضه فعلاً الرجالة ماتت فى الحرب 

اى ده هو بيبصلى كداا لى فى اى انا قولت حاجة غلط كنت خايفة من بصاته بس بينت قدامه انى قوية مسك ايدى وشدنى ناحيته وهو قاعد 

_ اى ي مصطفى فى اى 

_ اوعى تفتكرى انى أما بنام فى اوضة وانتى فى اوضة ده معناه انى مش عاوزك انا سايبك براحتك 

_ خلاص فهمت انا اسفة 

جيت قوم لان اول مرة يكون قريب كداا منى قربنى اكتر ليه 

همس فى ودنى 

_ على فكرة انا راجل اوى وهوريكى ي هند ولقيته بيبوس فى رقبتى 

زقيته وقومت

_ لا لا قلة ادب مش عاوزة طلقنى وخلاص انا اسفة انى قولت كداا بس انا كنت بتكلم بصفة عامة مش قصدى اخصك أو اوجهلك كلام 

كان بيبصلى من فوقى لتحتى لا والنبى بطل تبصلى كداا هقولك بحبك ومش هسيبك كنت بقول كداا فى نفسى 

_ امشى ي بت امشى انجرى نامى يلااا 

_ بس انا عاوزة اطلق مليش دعوه 

مسك ايدى تانى ونيمنى على السرير جمبه وغطانى وهو نام وقفل النور انا نايمة مش مصدقة نفسى هو اى ده انا فرحانة كداا لى صحيت الصبح بصيت لقتنى جمبو فضلت ابص عليه يلهوى قمر اوى ي ناس 

فتح عيونه وبصلى 

_ فى اى انتى بصالى كداا من امتاا 

اتوترت 

_ هااا لا انا بس كنت بشوفك نايم ولا صاحى 

بصلى كداا بخبث وضحك اللى هو اصلا فاهمنى 

خرجت عاشان اهرب من بصاته دى طبعا النهاردة اجازة من الشغل فكان قاعد طول اليوم على اللاب وانا مسكت كتاب وقعدت اقرا فيه سمعت جرس الباب قومت فتحت لقيته حسام ابن خالى كان بقالى كتير مشوفتهوش وطبعاً احنا مقربين من بعض اوى

_ حسام وحشتنى كل ده متسألش عليا 

دخل 

_ وانا اقدر برضو ي هنود لسة جاى امبارح والله وجتلك النهاردة اهو اول ما عرفت انك اتجوزتى 

_ حمد الله على السلامة لسة حلو زى ما انت ما اتغيرتش 

_ وانتى كل يوم بتبقى قمر عن اليوم اللى قابله 

جيت ادخله لقيت اللى واقف متابع الموقف من اوله وبيبصلى هيضربنى ولا اى حسام جه يسلم على مصطفى لقيته هيكسر ايد حسام وهو بيسلم عليه 

انقذت الموقف وقعدوا وعملت حاجة يشربوها لحد ما مشى 

قفلت الباب وراه ولقيت اللى بيتكلم ورايا وبيقلدنى 

_ لسة حلو زى ما انت ما اتغيرتش اه وانتى كل يوم بتبقى قمر ولقيته صوته على مرة واحدة 

_ ما كنتوا خدوا بعض بالحضن كمان 

اتفزعت من صوته هو بيغير ولا اى 

جيت اتكلم 

_ هشش اخرسى خالص مسمعش صوتك انا مش طايقاك اصلا 

_ لى يعنى وانت غيران من اى مش انت مش بتحبنى واى جابرك تعيش مع واحدة مش طايقاها 

_ اه بغييير وقسما بالله ي هند قسما بالله لو شوفتك بتكلمى حد كداا اى كان ان شاء الله اخوكى محدش هينقذك من تحت ايدى 

_ هتكلم ي مصطفى من امتا وانت عامل نفسك جوزى دلوقتى ظهرت 

قرب منى ومسكنى من الهدوم 

_ ي هند انتى مش قدى متخلنيش امد ايدى عليكى #يتبع


#الثالث 

_ ي هند انتى مش قدى متخلنيش امد ايدى عليكى 

بصتله واتكلمت 

_ انا بحبك ي مصطفى قولها انت غيران يعنى بتحبنى قولها ونعيش بسعادة واعملك كل اللى انت عاوزه بس قولها 

سابنى وبص لعيونى 

_ لما احسها ي هند لما احسها هقولها 

_ ده كلمة من اربع حروف صعبة تنطقها 

_ لا مش صعبة بس عاوز وانا بقولها احسها 

مشى وسابنى وانا قعدت فى الصالة كل ده ومحستهاش ي مصطفى للدرجادى انا متحبش 

تانى يوم كان رايح الشغل مصحتش ولا حضرتله اى حاجة مرضيش يصحينى ورغم أن كنت حاسة قد اى محتاس مقومتش وساعدته ولا هو طلب 

عملت الأكل ودخلت نمت فى الاوضة بتاعتى سمعت صوته وهو داخل فضلنا يومين على الحال ده 

لحد ما سمعت اذان الفجر وكنت عطشانة قومت اشرب وانا خارجة لقيته قصادى تقريبا هيصلى بصلى وانا روحت شربت وهو كان بيصلى فضلت واقفة باصه عليه لحد ما خلص وانا جيت ادخل الاوضة تانى 

_هتفضلى بعيدة عنى كداا كتير 

دورت وشى 

_ كداا احسن 

_ لا مش احسن ي هند مش احسن انتى وحشتينى 

بصتله وربعت ايدى وده من امتاا 

_ على فكرة لماضتك دى هتوديكى فى داهية 

قال كداا وهو بيضربنى ضربة خفيفة على راسى 

_ مصطفى 

_ مصطفى بيحبك والله 

بصتله وانا مش مصدقه أن سمعتها منو 

_ قولتها 

_ أما حستها ي نووودى 

ضحكت جامد بعد كداا لقيته بيشاورلى بأيده 

_ خدى هناا ي بت انتى مصلتيش لى 

_ هاا 

_ هااا اى انتى مبتصليش ي هند 

بصيت فى الارض 

_ لا 

_ مكسوفة منى ومش مكسوفة من ربنا ي هند اى مانعك انك تصلى 

_معذورة 

هزيت راسى بمعنى لا 

_ آمال اى هما الخمس دقايق اللى هتصلى فيهم هيعطلوكى عن اى يلا روحى اتوضى وصلى الفجر واياكى تفوتى اى صلاة بعد كداا ي هند حبى ربنا قبل ما تحبينى 

بصتله واللى هو انا فعلا اخترت صح وحبيت صح 

اللى عاوزة اقوله مينفعش تكونوا مبتصلوش حتى لو بتعملوا ذنب واحدة واحدة بالصلاة هتلاقوا نفسكوا مبتذنبوش ووجدت فى الصلاة كل الراحة 

#اختارى_صح

#الصلاة_عماد_الدين

تمت الاخير  

اتفاعلو بعشر تعليقات ولايك وتفاعل كتير


 

تعليقات

التنقل السريع