💥البارت السادس 💥بقلم سلطان زماني
دخلت علي بابا بالشاي لقيته ماسك سكينة وبيقطع حشيش كتير
لما شفني قالي انتي محدش علمك الأدب مش تخبطي يابت
قولتله أنا اسفه
قالي غوري اندهي امك من برا طلعت قولتلها
بابا عايزك
وقعدت قدام التليفزيون مع عبير مشغلة فلم
اجنبي فضلت قاعدة وهي مش بتكلمني خالص
ونورهان
ماسكه الموبيل بتعها بتلعب عليه
ام رحمة .. ياريم انتي يازفته
قمت بسرعة دخلت ليها قولتلها نعم ياماما
ام رحمة ..اي يابت ماما الي بقت لبانه في بوقك أنا مش امك
ياعنيه
امك هناك في البلد
بصيت ل بابا لقيته ولا علي باله وقاعد بيلف سيجارة ومركز
في الي بيعمله
ام رحمة ..خدي الهدوم دي نزليها ل هشام المكوجي واقفي
معه لحد ما يخلصهم وهتيهم وتعالي
بابا ..ما هو بيبعت الواد الصغير بيهم وديهم بس ياريم
وتعالي ياحبيبتي
ام رحمة ..سمعتي أنا قولتلك ايه تقفي عنده لحد ما يخلصهم
وبزعيق يلا غوري وعلي الله تتاخري
بصيت ل ابويا بصلي ونزل عينه للأرض
طلعت سالت عبير علي مكان المكوجي وقالتلي أنه اخر
الشارع جنب صيدلية الايمان رحت وكان الجو حر اوي
والرجل عمال يقولي روحي وانا هبعت الواد بيهم
قولتله معلش هما قالولي استني
عيني دمعت ومكسوفة اعيط علشان في الشارع والناس
رايحه جايه
مش عارفه اعمل ايه عايزة ارجع ل امي فضلت اكتر من
ساعة لحد الراجل ما خلص وحسبته وروحت
دخلت الهدوم ليها وبابا نزل واخواتي دخلو اوضتهم
وانا خايفه اقولها شغليلي التليفزيون لحسن تزعق فضلت
قاعدة زاي زاي الكرسي الي قاعده عليه لحد ما صحي سيف
ودخل غسل وشه ونزلت اشتريت ليه لبن وفينو وجبنه رومي
علشان البن خلص وأمه عملناه سندوتشات وقعد جنبي
وشغل التليفزيون واداني سندوتش قولتله لا أنا فطرت قالي
خدي ما كتير اهو اخدته منه الباب خبط قالتلي روحي
افتحي يابت فتحت لقيت واحده بصتلي ب استغراب
ودخلت سالت ام رحمه بصوت واطي مين دي
ام رحمه .. ياختي دي بنت الشملوله الي كان المحروس
متجوزها عليا طلقها امبارح وجبهالي فاكرني هربهاله مع
عيالي
اختها ..وطي صوتك انتي بتعلي صوتك كده ليه البنت تسمع
ام رحمة..طب ما تسمع داهية تخدها هي وامها في يوم واحد
سيف قال ل امه انتي بتعملي كده ليه كنتي من الاول قولتي
ل ابويا لا ومقعتهاش معانا بدال ما كل شوية تسمي بدنها
بلكلام بتاعك ده
ام رحمه ..اسكت انت خليك في حالك لما اجيب سيرتك
ابقي اتكلم
سيف .. بهزار. هو في ست كبيرة ذيك تعمل عقلها بعيله اصغر من عيالها
ام رحمه ..حدفته بالشبشب مجاش فيه
ماشي ياموكوس
ابقي شوف مين هيديك فلوس تأتي
سيف قام بأس ايديها وقالها هو أنا ليا بركة غيرك ياعم الدنيا
كلها واخد منها 50 جنيه ونزل وخالت سيف فضلت تسالني
عن الي حصل بين امي وابويا قولتلها معرفش قالتلي طب
ازاي امك تسيبك كده قولتلها علشان هي هتتجوز وجوزها
مش راضي يقعدني معها قربت مني واخدتني في حضنها
ام رحمة ..أنا قولت اني في حد ملا دماغها ومقويها والكداب
يقولي قال ايه خيارته بيني وبينها وهو اختارني أنا انطقي
يابت حصل ايه تاني قولتلها محصلش حاجه معرفش بصت
ل اختها وقالتلها شفتي الأئيمة الكهينة بتبص ازاي انطقي يابت
اختها.. ماهي لو عرفه حاجه تانيه كانت قالتها الباب خبط
جريت عليه ولقيت رحمه اتكسفت احضنها لتزعل بصتلي ب
ابتسامة ودخلت قعدت سلمت علي خالتها وانا لزقت فيها
وهي حست قربتني ليها وفضلت تلعب في شعري وقالت ل
امها كنت بتزعقي ليه ام رحمه شفتي الكداب ابوكي الهانم
بتعته مرفقة راجل من وراه وخلت ابوكي يطلقها علشان
تتجوزه والعريس الجديد عايزها من غير عيال علشان كده
رمتها ل ابوها
اختها ..حرام عليكي اتقي الله البت مقلتش كده مجبتش
سيرة مرفقه راجل دي هي قالت إنها هتتجوز
ام رحمه . هو ينفع وحده متجوزة تكلم راجل وكمان يتفقو
أنها تطلق من جوزها وبتجوزها ومش عايز ولادها
الا لما تكون مقضيها معه ..دي وليه شكروطة
رحمه ..ايه ياماما الي بتقوليه ده ..علي فكرة دي مامتها
وكلامك ده ببزعلها حرام عليكي بقا
اخدتني ودخلنا وقالتلي خدي الشكولاته دي هتعجبك وادتني
زجاجة بريفيوم من بتوعها وقالتلي الاحسن ليكي انك
متتكلميش معها ولا تفتحي معها مواضيع قولتلها حاضر ولما
تبعتك في حته مش كل مره تروحي قولي انك تعبانه
واتاخري برا واصرفي الفلوس أو خبيها وقوللها وقعت منك
بس متعمليش كده غير وانا هنا علشان احوش عنك واقف
معاكي لو حد اتعرضلك حضنتها اوووووي اوووي وقولتلها حاضر
يتبع التفاعل وحش ومحبط جدا جدا
البارت السابع بعد قليل
تعليقات
إرسال تعليق