القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية ريان وليل البارت الأخير في موسوعة القصص والروايات


#البارت_الاخير 


 ايتا يلا بسرعه نلحقه قبل ما يمشي وشالتها 

ودا كله تحت انظار الي واقف مبتسم عليها ونظره مشتاقه ليها لسه زي ما هي بهبلها بضحكتها ونظرة استغراب لبنتها

افتكرته بصتله 

 انا اسفه جدا بس انشغلت ب... سكتت وكأن الماضي رافض يسيبها. 

بدموع... ر.. ريان. بصتله بتأمل ربي دقنه بقي شكله انسان جاد عكس اول مره شوفته عيونه وشعره طوله 

ويقف الزمن لحظه 

" يلا يا مامي العربيه هتمشي 

بصتله نظرة عتاب طويله واد ايه عايزه تتكلم. 

مسحت دموعه. 

 يلا يا قلب مامي. 

اما هو ففضل واقف مش مستوعب انه لقاها ودي.... دي بنته ولا اتجوزت بس انا مطلقتهاش. 


هي فضلت طول الطريق سرحانه وبتدمع لوحدها 

بنتها مسحت عينيه بايديها 

" ماما الجميله متعيطش صح 

 بابتسامه صح 


_ مالك يبنتي من يوم مرجعتي انت ووتين وانت مش كويسه 

 قابلته يماما قابلته بدموع 

_ يمكن خير يبنتي 

 انا هقوم اجيب وتين واجي 

_ ماشي يبنتي. 


باللغه الانجليزية 

 اين ابنتي 

؛ رحلت مع والده. 

 لماذا لم تمنعوه اي احد يقول لكم انه والدها تعطونه اياها. 

؛ يامدام لقد اعطانا الدليل الشخصي. 

 اريد رقمه الان. 

؛******* 

 شكرا 


 الو بنتي فين يا ريان. 

_ دي بنتي ؟

 عايزه وتين دلوقتي. 

_ ردي بنتي دي ؟

 ......... 

_ علي العموم انا في بيتك دلوقتي  


طلعت علي البيت جري 

 وتين وتين. 

" ايوه يا مامي انا مع بابي اهو شوفتي بابا جابلي ايه 

حضنتها جامد 

 مين الي قالك ان دا بابي 

"هو وتيته 

شالها وحطها علي كتفه 

_ بتحبي بابي يا وتين 

" اوي اوي مش انت بتحب مامي 

بصلي جامد قلبي دق اجمد 

 تعالي يا وتين بعد كدا متمشيش مع حد غريب ماشي والا ازعل منك واخاصمك 

نزل وتين واداها لامي وخدني وشدني جامد خرجني برا البيت ركبني العربيه وساق جامد 

 ريان هدي السرعه ريااااان هدي السرعه بقولك 

_ ليه مقولتيش انها بنتي من اول ما شوفتك تاني. 

 نزلني. 

فتحت الباب ونزلت ومشيت لاقيته جه ورايا وشالني ومش بيا بعيد عن العربيه

 ايه هطلعني انا الغلطانه بس تصدق انك ممثل جامد الصراحه قدرت تمثل حبك ليا بدور هايل بس ايه طريقه جديده للانتقام من ولا حاجة عشان تنتقم من بنت بتدافع عن شرفها اول مره اشوف الطريقه دي مقرأتهاش قبل كدا في روايات بس تصدق جديد كسر قلب في دقايق احسن من الضرب قولت تخلي الجرح عميق سبتني بعد ما وثقت فيك ومشكتش في مره انك تسيبني بعد ما قولتك انك عوضي واماني وضهري بس عارف المشكله فين اني لسه بحبك وانت الي سايبني ومرضيتش اطلق رغم انه كان بامكاني سألت عنك في كل مكان فص ملح وداب بح لو كنت موت كان اهون من اني اعد اجري ورا سراب

ليه يا اخي كدا راجع ليه ها راجع ليه 

دا كله وانا بضربه علي صدره وبزقه بس زي الحيطه  

مسك ايديه بايده وشدها لحضنه وربت عليها 


_ مش عارف اعتزر ولا اكمل بعد بس والله والله اني حبيتك بجد وهزيتي كياني مقدرتش ابعد اكتر ورجعت تاني ادور عليكي لاقيتك بعتي شقتك روحت لمامتك قالولي فاقت دورت عليكي في كل حته 

صفقات مهمه جاتلي خلتني ارجع تاني اول لما شوفتك كان تفكيري فيكي وحش وكنت عايز انتقم بأي طريقة اول مره بكيتي فيها حسيت قلبي انخلع مقدرتش انتقم وكل تصرفاتي معاكي كانت حقيقه والله متمثيل لحد في يوم مخرجت معي اصحاب ليا منهم واحد حقود عليا شغل الانتقام تاني قعد يجيلي علي الكرام وبنت تضرب ريانا الفهد بحاله ونسيت اني بكبريائي هضيعك 

مش عارف اطلب منك فرصه تانيه خجلان من نفسي بس اوعدك اني هثبتلك اني بحبك واني اتغيرت 


 روحني يا ريان 

_ فرصه واحده طب طب عشان وتين 

 وقفت مكاني لما افتكرت لما قالتلي انها نفسها في بابا 

بصتله وركبت العربيه 

رحني البيت اول لما دخل وتين طلعت تجري عليه وتحضنه. 

" بابي انت هتنام معانا انهارده صح. 

بصلي 

 اه يا حبيبتي هينام معاكي. 


عدتت الايام وهو بيحاول يثبتلي انه اتغير وانه بيحبني وانا لسه علي قراري 

 ماما انا متقدملي دكتور علي مصري بس بقاله سنتين هنا 

كان بيلعب مع وتين رفع راسه مره واحده 

" ازاي بس يبنتي وانت متجوزه

 لا يماما انا اطلقت من ساعة مهو ظهر. 

قام وقرب جامد _ انت بتتكلمي جد. 

 وانا اهزر ليه وتين وتقدر تيجي تشوفها في اي وقت بنتك زي ما هي بنتي 

_ ليل لو دا هزار او انتقام وقفيه. 

 بجديه وانا مبهزرش او انتقام واتفضل بقي عشان دا معاد نوم وتين. شالت وتين وطلعت لفوق من غير ما تلتفتله. 

_ قوليلها حاجه. 

" اقولك انت حاجه كنت فين انت لما سبتها ومشيت ومسألتش عليها تاني اتكل علي الله يبني ولو عايز تشوف بنتك موجوده في اي وقت تعالي. 


تاني يوم 

 دكتوره ليل 

 اتفضل يا دكتور 

 يعني بسأل عن الموضوع الي قولتلك عليه 

 والله يا دكتور انا عايزه اقولك حاجه 

حكيتله عن كل الي حصلي 

 طب اقدر اقابل الست الوالدة امتي 

 نعم يعني دا كله مأثرش معاك 

 دا ماضي هنبص للماضي مش هنلحق الحاضر 

ووتين هتبقي بنتي. 

 انت ايه الي يجبرك تاخد واحده  مطلقه. 

 انا واحد دوغري ومبحبش لا اللف ولا الدوران انا شوفتك فحبيت يعني انك تكوني حلالي. 

بس الفرح هيتعمل في مصر 

 لحظه هو انت هتعملي فرح كمان 

 وفيها ايه انت قليله ولا حاجه دانت الدكتوره ليل 

 يعني مش عارفه اقولك ايه تمام علي الساعه 6 كدا


باليل 

 طالب ايد بنتك لابني علي هنكتب الكتاب وينزلو مصر ها ايه رأيك 

" علي راحتكو يا ولاد 

الباب بيرزع جامد فتحت ليل 

 خير في ايه 

_ انت هتتجوزي بجد. 

 اه بجد افهم بقي انك صفحه وحرقتها وبقت تراب وعمرها مهترجع انا كنت غلطانه لما قولت اني لسه بحبك 

لاني مديتش فرصه تانيه لقلب انه يحب تاني .

_ وهو عارف انك مطلقه 

 ايوه عارف ودا شي ميعيبهاش وانا اتمني اني ابقي زوج ليها. 

_ انا محدش ياخد حاجه بتاعتي

 عمرك مهتتغير انسان مريض وانا عمري مهرجعلك واتفضل بقي عشان دي قاعده عائليه ملكش فيها دي اتفضل ومتفكرش انك تيجيلي تاني . 

بصلهم نظره اخيره ومشي 

 متخافيش مش هيقدر يتعرضلك ولا يتعرض لبنتنا ها كنا بنقول ايه نجيب فستان في كتب الكتاب والفرح ولا الفرح بس 

ضحكت.. تؤ الاتنين 

 ونجيب واحد لوتين صح يا تينا. 

" زي فستان ماما. 

 احلي من فستان ماما 

عدي شهرين نزلنا مصر 

اما عن ريان فهو حاول ينساها بالشغل ومعظم وقته في الشغل ومنزلش مصر. 


حبت ليل علي لاقت فيه حجات كتير كويسه مشافتش منه الوحش. 


حبيت اقولهالك في الحلال اني بحبك من اول مره 

 مانا اتحب اصلا. 

 يوااد 


تمت 



 

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع