بسم الله الرحمن الرحيم بعتزر عالتاخير بس القصه تحت الكتابه الو التفااعل حلو عالبارت ده هنزل جزء تاني بعد ساعه يالاااا انطلقوا 💃
دبدوب قلبي ٢
(حورية يزن )
بارت ٣
يزن =انت بتقول ايه يا ياسين انت تعرف اريج منين اصلا
ياسين بندفاع=يزن انا مسمحلكش تتكلم علي مراتي كدا تمام مهما كانت علاقتنا
يزن =مراتك من انهي ناحيه من امتي يعني مش فاهم كانت حبيبتك من ثانيتين
اريج بدأت تبكي وتنظر لياسين وخرجت من الغرفه
خرج ياسين خلفها وهو يستشيط غضبا من يزن
يوسف=علي فكره مكنش حلو اللي انت عملتوا نهائي انت مالك يحب يكره ملكش فيه
يزن =بحاول أنقذوا من أنو يعمل غلطة عمروا
يوسف=خليك مع حوى وبلاش تهور تاني يا يزن كفايه اللي حصل في ألمانيا
نظرت حور ليوسف بتعجب
يوسف=اصلي لما كنت في المانيا بمضي آخر صفقه من كام سنه قبلت يزن بس كان طايش و اصغر من دلوقتي بكتير في السن والعقل والتفكير
نظر يزن الي يوسف
يزن =اكيد الإنسان بيكبر وبيتغير......وانت غيرت حياتي مره .....واختك غيرتني المره التانيه
نظرت حور بغير فهم مره اخري ولكن قبل يوسف جبينها لكي يخرج
يزن =ايه يا عم بتعمل ايه
يوسف =ببوس اختي .....ها اختي
يزن =طيب بعد كده من بعيد معلش
يوسف=ربنا يشفيك يارب
ورحل يوسف
حور =يزن مين اريج دي
يزن =مش تتعبي نفسك في التفكير يادوبي وحشتيني اوي اوي اوي نفسي احضنك من هنا للصبح واعمل زي ما يوسف عمل بس بقا في مكان تاني 😉
حور =يزن 😳اتلم
يزن =مراتي يا عالم مراتي يا خلق حقي كازوج يابشر حقاااااي
حور =ايه يا يزن مالك في ايه انا عايزه احكيلك حاجات كتير اوي
يزن = احكي يادوبي احكي انا مستني اسمع
قلبه=مسا مسا علي الناس الكويسه 😎😎😎
عقله =مساء الاناناس علي اللي شاغل كل الناس 😁😁
يزن =مساء الزفت علي أس المصايب وشريكوا
قلبه =قولي بقا كنت عايز تبوسها فين 😉ها.....ها....ها يانمس
عقله =ده اللي عدا عدا...عدا كل الحدود بس ايه بجد الرومانسيه فوووق 😏
قلبه=والحب الحب مرتاح وانا كقلب مرتاح اوي 😌😌
يزن =طب اخلعوا من خلقتي علشان عفاريت الكوكب بتتفطط في وشي ناو بسبب زفته
عقله =قصدك الصاروخ
يزن =صاروخ نووي يخلص عليا علشان ارتاح يا مخ الكلب انت
حور =يزن انت سرحان في إيه
يزن =بكلم اعضائي ياروحي
حور =اعضائك😳😳
يزن =لا ده موضوع طويل ومش وقتوا انا دلوقتي عايز اسمع اللي هاتحكيه
#########################
خارج المستشفي
ياسين =خلاص بقا يا أريج أنتي عارفه يزن كنت بحكيلك قد ايه مش عقلاني في تصرفاتوا وانو مندفع بس طيب واهبل وتعب حور ده مخليه مش في الدنيا
أريج =ياسو انا عايزه ارجع ألمانيا المكان هنا مش شبهي
ياسين =قلبي احنا اتفقنا هانتجوز ونسافر
اريج =طبعا بس اني اقعد مع اخوك في نفس البيت صعب يا ياسو صعب
ياسين= لا اصلا يزن اول ما حور تخف هايخدها ويسافر في جوله حول العالم بدل شهر العسل وكده
اريج=يعني ايه هايسافر
ياسين=مالك هايسافر ولما يرجع احنا نتجوز ونسافر وكده تمام
اريج =روحي انا تعبانه وعايزه اروح ارتاح باي هاتوحشني اوي
ياسين =استني هاوصلك
أريج =لا معايا السواق بتاعي ....باي بيبي
وقبلته علي خده واحتضنته ورحلت
الكتابه 😎=معلش ياجماعه بس مرارتي جابت آخر من البت دي ايه يا ماما مالك هو انتي اتجوزتيه وانا معرفش امال كنتي هاتعملي ايه لو مكنشي اخو الاكس يا ختي ......جاحده
##########################
في منزل ماجد والد حور
ماجد=ابدء وجهز كل أوراق الطلاق
يوسف=طلاق ليه هي بتحبوا وهو بيحبها يابابا
ماجد=يوسف انا كنت ساكت علشان كان شهر وكنت بقول سعادة بنتي انما ده عمل كل حاجه تجرحها وميستحقهاش ابدا
يوسف=بس رجع صلح ده وعوضها...انت مش شوفت شكلوا لما كانت في الكيماوي ولا في العمليه ده روحوا كانت بتتسحب منو
ماجد =انا هاسفرها بره وأكبر دكاتره جلديه هايشتغلوا علي شعرها علشان يرجع يطلع ومش هاخليها تحتاجوا اصلا
يوسف=الاحتياج عمروا مكان شكل أو فلوس ده احتياج روح لنصها التاني اللي بيكملها وبجداره كمان ......الاحتياج شعور الحب الحقيقي لانك طول ما انت محتاج هاتفضل تحب وعمرك ما تمل.....احسبها تاني لأن حسباتك غلط
وخرج يوسف من غرفة والده الي غرفته
وهو يفكر بكل ما حدث بألمانيا بينه وبين يزن واريج نعم يعرفها لكن كان يتظاهر بأنه لايعرفها حتي لا تفسد الأمور علي اخته
##########################
في المستشفي حيث تنهدت حور لتبدء الحديث
حور=اول ما بدء التخدير كنت بتشاهد واقول ومش يمكن أو اكيد مش هاطلع عايشه منها فامش اموت كافره يعني وغمضت جامد مع ان البنج كان لسه مقصرش جامد سمعت ممرضه بتقول
الممرضه=صعبانه عليا ميته ميته للأسف
ردت ممرضه تانيه
=بس اسكتي متقوليش كده ادعيلها ربنا يقومها بالسلامه أنتي مش شايفه جوزها واخوها وسلفها قاعدين ازاي ده جوزها يعيني بقالوا يومين ماشفش النوم وقاعد جنبها ولسه مستمر بره ربنا يقومهالوا بالسلامه
وقتها كنت تقريبا نمت بس قد ايه كنت سعيده بيك واني لما حبيتك مغلطش لانك قلبك مفيش اطيب منو وحسيت اني محظوظه اوي حتي لو مت في حد بيحبني كده ومش هاينساني وهايدعيلي كتيير اوووي
وكل حلموا انوا اكون بخير دي أفضل هديه ليا من ربنا ليا شخص بيحبني
وسط كلامها كان يزن حزين وكأنه يأنب نفسه علي كل لحظة حزن وأذي سببها لو انسانه اكيد نقيه زي دي
يزن =أنتي احسن حاجه انا عملتها في حياتي ومستهلش وجودك عارف بس بحبك واللهي
حور=انا بموت فيك يا قلب دبدوبك من جوا
يزن =ايه بقا مش ناويه تقومي عايزين نعمل كل حاجه تتعمل انا لازم احس انك معايا في كل حته أنتي في قلبي وعقلي وكياني أنتي انا من جوا
عقله =وفي هدومك نسيتها دي 😒😒😒
قلبه=جرا ايه يارأس الشجره انت بتفصل الجو ليه انا كنت اندمجت😬😬
عقله =محتاجه ترتاح لازم ترتاح دي طالعه من عمليه مش من دريم بارك يا غبي انت وهو 😒😒
قلبه =صح كلامك صح يا منقار البطه انت 🙂🙂
يزن =واللهي كسفتني يا منقار البطه بس هاسيبها ترتاح حاضر
امسك يدها وبدء يقول
يزن =وفي عيونك يضيع البحر بأمواجه الهوجاء
وكيف لي أن اصمد امام هذا الجمال
وتلك الخصلات التي امامها يعجز فمي عن الكلام
ولن انسي في كلامي تلك الابتسامه
التي عجز فمي عن وصفها ولو بعلامه
حور = الله كلامك حلو اوي
يزن =مش احلي منك يا دوبي ومن طفولتك وحلاوتك دي يلا بقا ننام
حور =مش عايزه انام
يزن =لا هنام ده لازم لو مش نمنا مش هانتحسن ونطلع من هنا ومش هاعرف اعمل زي يوسف
حور =اتلم بقا
يزن =حاضر خلاص سكت أهو🤐🤐
وظل يزن حتي غفت حور وذهبت في نوم عميق
ولكنه شعر بأحد يأتي من الخارج انه ياسين فطبع قبله علي خدها وخرج حتي لا يوقظها دخول ياسين
###########################
وأخذه ياسين الي الكافيتريا في المستشفي
ياسين =محتاج اعتذار اظن منك أو مش انا تحديدا أريج
يزن =طيب لازم نتكلم بقا في حوار اريج دي ولازم تعرف انها مش كويسه
ياسين =مش اسمحلك
يزن =لا هاتسمح علشان لازم تعرف انها كانت خطبيتي وليه سيبتها
ياسين =.....
يتبع
اتمني يعجبكم
روان مسلم
Rwan_Mslam
تعليقات
إرسال تعليق