القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #زمن_لا_يؤتمن البارت الاول والثاني بقلم اسماء ابراهيم في موسوعة القصص والروايات


ابعد عني انت عايز مني اي.. 


نظر لها بشهوا.. لمس خدها.. 


نظرت له بدموع.. يا بابا ارجوك ابعد عني دا انا بنتك انت بتعمل اي و زقت ايده.. 


قرب منها بغضب.. شدها من شعرها و ضربها بالقلم.. 


وقعت علي الارض من الضرب نزفت دم من بوقها.. سابها وطلع برا.. 


فضلت تعيط بكل حرقه.. علي حظها.. هكذا يعمل الاب ابنته.. ان يعذبها و ينظر نظرات شهوانيه اليها.. تألمت من الضرب.. كرهت أبيها بل كرهت كل الرجال.. 


حاولت تقوم من علي الارض وهي بتزحف علي رجليها لحد ما وصلت لطرف السرير... اغلقت عينيها من الألم.. و الدموع تغرق وجهه.. كادت ان تصرخ و تصرخ ولكن لا احد يسمعها.. 


نامت من الألم..نامت عشان تهرب من الواقع الا عايشه فيه..


*********

في صباح يوم جديد..قامت من النوم وهي تشعر بالألم في انحاء جسدها..


انتي يا زفته تعالي حضري الفطار..


قامت بخوف وهي ترتجف..هي تعلم ماذا يريد أبيها..دخلت المطبخ و حضرت الفطار و طلعت..اااااي الاكل اهو..


لمس شعرها الناعم الطويل..اقعدي افطري معايا..


بخوف من قربه..لااااا و ذهبت الي غرفتها بخوف وقفلت علي نفسها..


ارتاحت لما سمعت الباب بيتقفل طلعت روقت الشقه..و دخلت حضرت الاكل..و دخلت اوضته نامت من التعب...


********

حل عليها الليل وهي نايمه..دخل عليها وهو سكران..لمس شعرها و خدها..فاقت مخضوضه من النوم..لا ابعد عني انت مش في فايق يا بابا..لا يا بابا ابعد ارجوك..فضلت تقاوم و تبعده عنها..بس مقدرتش..لحد ما شافت زهرت ورد..اخدتها و خبطته علي راسه..وهربت من البيت..طلعت تجري وهي خايف منه خايفه علي نفسها..وهي بتجري وفي عربيه جايه بسرعه..و فيها اتنين راكبين...


حاسب يا سليييم...ااااااه


يتبع..


بصوا انا كتبتها و عارفه انها مش هتجيب تفاعل بس نزلتها وخلاص اتمنا تعجبكم.. 


البارت 2


حاسب يا سليييم...ااااااه


سليم نزل من العربيه هو مامته..قرب من البنت وكان خايف ليكون حصل لها حاجه..


مامت سليم..دي فقد الواعي شيلها يا سليم وهاتها.. 


سليم شالها و اخدها علي البيت..بعد شوي وقت وصلوا القصر..عادل اطلب الدكتور بسرعه خليه يجي بسرعه انت فاهم..


دخل سليم الغرفه نايمه...بص عليها شويه بشفقه ومشي..


مامت سليم فريده..نائمه يا ابني..


سليم..اه يا امي..بس صعبانه عليا. اي الا يخلي بنت زاي دي تجري كده في الشارع و حافيه و متبهدله بالشكل ده..


فريده..ربنا يسترها يا ابني..


عادل..الدكتور وصل..


سليم..اهلا يا دكتور اتفضل..الدكتور كشف عليها..


الدكتور..هي بنتكم..


سليم بتوتر..اه..اه يا دكتور..


الدكتور..هي عندها انهيار عصبي..و ده هيسبب لها حاله نفسيه وحشه ارجوكم خلي بالكم منها..هي محتاجه حد يقويها الايام دي..و ده العلاج اتفضل..


سليم..شكرا يا دكتور..افضل معاه يا عادل..


فريده..يا حبيبتي يا بنتي صعبانه عليا اووي..شكلها برئيه خالص يا سليم مش كده..


سليم..هروح اجيب العلاج وهرجع..


**********


تاني يوم صحيت من النوم..اه رأسي انا فين..لمحت سليم نايم في القرب منها..دمعت وصرخت بصوت عالي..ابعد عني انت عايز مني اي..والله مش هعمل صوت بس امشي منها..انت عايز مني اي..متقربش و الا هقتلك زايه..هو حاول يهجم عليا بس انا قتله خبطه علي راسه و مات..ايوه مات خلاص..ابعد انت بتقرب ليه..هموت..هموت بقولك ارجع متقربش..لااااااااا..


فريده..في اي سليم..قربت منها فريده..اهدي يا حبيبتي انا هنا جنبك اهدي خالص متخفيش محدش هيقرب منك..اخرج برا يا سليم دلوقتي..


خرج سليم..فريده ضمتها بحب..تعالي يا بنتي متخفيش محدش هناا..


قربت منها حسيت انها هتفهمي هتفهم معاناتي.. 


فريده.. انتي اسمك اي.. 


اسمي لليان.. انتي مين.. 


فريده..اسمك حلوه اووي يا بنتي..تعالي بقا خدي العلاج ده و افطري عشان الجروح دي تلم..


لليان بدموع..ياريت في حاجه تلم لاني مكسوره من اقرب انسان ليا..


فريده بحب..عايزه تتكلم وتحكي انا هسمعك مش عايزه خلاص و لا كأني قولت حاجه..


لليان..انتي طيبه اووي..ياريت ماما كانت عايشه..كانت هتبقا زايك كده..


فريده..طيب افطري و خدي علاجك..وهرجعلك تاني..


لليان اكتفت انها تبتسم..


*********

سليم..عملتي اي..


فريده..هدتها خلاص وبقت كويسه..


سليم..بس دي خافت مني و بتقول انها قتلت حد وكلام كتيير مفهمتش منه حاجه..


فريده..انا قولتلها تحكيلي بس هي مش راضيه دلوقتي..اقولك نازل صوره ليها في الجريده يمكن حد يتعرف عليها ولا حاجه..


سليم..هعمل كده..


سليم عمل زاي ما مامته قالت..هي اسمها اي يا امي..


فريده..لليان..


سليم.. فهمت هتعمل اي...طب تمام..و ابقا نزل رقمي عشان اهلها يوصلوا هنا..


فريده..خير ما عملت يا ابني..


**********

عده يومين مفيش اي جديد غير ان لليان حابسه نفسها..و فريده بس الا بتدخل تتكلم معاها..و سليم لسه مستني حد يتواصل معاها..


زاي ما بقولك كده لقيتها والعنوان معايا..


*طب انا جاي بسرعه متتحركش..

*******

فريده..تعالي يا لليان ننزل الحنينه شويه..


لليان..هزت رأسها ونزلت معاها..


فريده..هروح اجبلك عصير ليمون و هاجي متتحركيش منها..


لليان تقريباً فقدت النطق من الصدمه..سليم كان بيراقبه من بعيد..


لليان وهي قاعده علي المرجحه سمعت صوت وراها..


*لليااااان..


قامت مخضوضه مرعبه من الصوت..افتكرت الا حصل..صرخت بكل علو صوت..جريت علي جوه وهي بتجري خبطت في سليم..


لليان بدموع..اااا.االحقني منه..متخلهوش يا خدني بالله عليك..دا عايز مني..وسكتت..


سليم..اتكلمي مين ده..


*انا ابوها و جاي ارجعها البيت..


لليان وهي ماسكه في ايده..بالله عليك متخلهوش ياخدني..هيضربني و و و هغتصبي..


سليم..اي الا بتقوليه ده..دا ابوكي متخفيش منه..


*اصلها مجنونه وهربت مش اول مره تعملها..


سليم لاحظ الجرح الا علي رأسه..افتكر لما لليان صرخت وقالت انها قلته..هو ده الا انتي ضربتي..


لليان بدموع..اااه هـ هوووو..


سليم..بنت مش هتخرج منها ويلا اتفضل مكان ما جيت..


خرجت فريده من المطبخ وكانت ماسكه الصينيه..اول ما شافت ابو لليان صرخت والصينيه وقعت من ايدها..لااااا مستحيل انت لسه عايش..


يتبع.. 

#زمن_لا_يؤتمن


رايكم يهمني

البارت 3بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع