القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل بابا انا عندي كانسر -‏عندك كانسر عندك القلب شيء ميخصنيش عايزة تعيشي ف البيت ده ي روح امك تشتغلي مش عايزه شوفيلك اي داهيه تغوري فيها في موسوعة القصص والروايات

(اسكريبت)

Part 1


-بابا انا عندي كانسر 

-‏عندك كانسر عندك القلب شيء ميخصنيش عايزة تعيشي ف البيت ده ي روح امك تشتغلي مش عايزه شوفيلك اي داهيه تغوري فيها 

-‏انت بتعمل معايا كده ليه هوة انا مش بنتك ؟

-‏بقولك اي الشويتين دول مش عليا جبتي فلوس ولا مجبتيش انطقي 

-‏ينعل ابو الفلوس اللي تخليك تعمل ف بنتك كده 

-‏انتي بتعلي صوتك عليا يبنت الكلب ونزل علي وشها بالقلم

-‏بتعيط لدرجة ان لو حد شافها هيشفق عليها إلا باباها 

-‏امشي غوري داهيه تاخدك انتي واللي خلفتك 


دخلت اوضتي عيطت كتير كان نفسي اصرخ بعد كل اللي بيعمله فيا ده لسه عندي أمل يحن عليا ويشوف وجعي بس انا مش هتعالج كده كده هموت هنزل بكرة ادور علي شغل وان شاء الله هلاقي 

-صباح الخير ي بابا 

-‏هييجي منين الخير طول م انتي مرزوعه ف البيت كده 

-‏متقلقش ي بابا انا نازله ادور علي شغل 

-‏مترجعيش غير وانتي لاقياة 

-‏نور بحزن :حاضر عن اذنك 

-‏اذنك معاكي يختي 


نزلت ادور علي الشغل وانا مش عارفه هروح فين واجي منين دخلت كذا محل ملقتش اي شغل 

-امممم دي اخر شركه ان شاء الله هلاقي فيها 

دخلت الشركه وانا تعبانه حاسه بألم شديد بس لازم ادخل معنديش خيار تاني 

-السلام عليكم 

-‏وعليكم السلام 

-‏لو سمحتي انا محتاجه شغل ضروري 

-‏والله ي فندم مفيش اي شغل ولو محتاجين المدير بينزل اعلان ف الجريدة 

-‏ارجوكي انا محتاجه الشغل جدا جدا 

-‏للأسف يفندم مفيش 

-‏ماشي شكرا عن اذنك 

-‏العفو .....استني 

-‏ايوة 

-‏بصراحه كدا فيه شغلانه بس متهيألي انك هترفضي 

-‏لا مش هرفض قولتلك محتاجه للشغل اووي 

-‏بصي عمي عثمان كان شغلته يجيب القهوة للمدير والموظفين ويفتح المكتب بدري قبل م نيجي بس هوة تعب شويه وخد أجازة واحنا مش لاقيين حد مكانه 

السكرتيرة اتحرجت تقولها 

-ف ..لو ..م..ممكن 

-‏اشتغل مكانه صح 

-‏بصراحه اه وانا شايفه انك عايزة شغل بس اسفه انا بحاول اساعدك 

-‏نور بإبتسامه :عادي ولا يهمك بتعتزري علي اي انا موافقه 

-‏بجد ؟

-‏اه بجد 

-‏طب ثواني هدخل ابلغ المدير 

-‏ماشي تمام 

وبعد شويه دخلت السكرتيرة للمدير ونور فضلت مستنيه 

-احم احم نور 

-‏نعم 

-‏المدير وافق بس اكتبي هنا كل المعلومات عنك 

-‏نور بفرحه :حاضر ...هوة انتي اسمك ايه

-‏اسمي هدير وانتي ؟

-‏نور اسمي نور ممكن نبقي اصدقاء ؟

-‏طبعا ي نور ومدتلها ايدها وسلمو علي بعض 

-‏طيب ي هدير هبدأ شغل ايمته 

-‏المدير طلب مني ابلغك إن الشغل هيكون بكرة هتيجي قبلنا تفتحي الشركه وتنضفي المكتب وتحضري القهوة 

-‏خلاص ماشي يلا سلام 

-‏نور انا اسفه كان نفسي تشتغلي حاجه احسن من كده 

-‏مش مشكله كدا كدا مفيش وقت 

-‏تقصدي ايه؟

-‏لا مفيش حاجه يبنتي

-‏طب يلا روحي وتعالي بكرة الشغل بدري 

-‏حاضر يلا سلام 

-‏سلام ي حبيبتي 


خرجت من الشركه وانا مرتاحه اني لاقيت شغل عشان بابا ميطردنيش  من البيت قعدت ارتاح ف مكان لاني تعبت حاسه بالألم ف جسمي كله قررت اروح للدكتور عشان اشوف هعيش كام يوم بعد م كنت رافضه العلاج بس جسمي تاعبني مش هقدر اكمل بالطريقه دي 

-السلام عليكم اذي حضرتك يا  دكتور 

-‏وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمد لله ي نور طمنيني عليكي 

-‏مش عارفه جسمي كله تاعبني قولي الحقيقه ي دكتور انا هعيش قد اي 

-‏دي حاجه ب ايد ربنا سبحانه وتعالي بس لازم تمشي علي العلاج من دلوقتي 

-‏اللي فيه الخير ربنا يقدمه عند اذنك ي دكتور 

-‏نور خلي عندك ايمان بربنا قادر يغير كل شيء ف للحظه ومين عالم يمكن لو مشيتي علي العلاج تخفي 

-‏ان شاء الله بعد اذن حضرتك 

اعمل ايه اتعالج ؟واتعالج ليه اصلا عشان مين مليش حد حتي بابا مش عايزني هشتغل واعيش بكرامتي احسن م اموت ف الشارع هجبله الفلوس اللي عايزاه كده كده كلها كام يوم  واروح عند اللي خالقني 

روحت البيت لقيته قاعد يشرب الهباب ده كنت عايزة ادخل نادي عليا 

-خدي هنا رايحه فين 

-‏ي بابا عايزة ارتاح 

-‏لاقيتي شغل ولا ملقتيش 

-‏لاقيت ي بابا لاقيت الله يكرمك سيبني ارتاح 

-‏غوري 

دخلت اوضتي واترميت علي السرير حتي مقدرتش اغير للبسي علي الرغم من اللي بابا بيعمله فيا لسه عندي امل انو يفوق من اللي فيه ويرجع للطريق الصح ربنا يهديك ي بابا...نمت وظبت المنبه علشان افوق بدري للشغل 

-انا ماشيه الشغل 

-‏مع السلامه 

-


دخلت الشركه لقيت الأمن هناك دخلوني عند مكتب المدير ظبطه وكنست المكان بتاع الموظفين وشويه لقيت واحد داخل جاي ناحيتي 

-انتي مين 

-‏انا .....حضرتك اللي مين 

-‏انتي اتجننتي ولا اي 

-‏ياريت تحترم نفسك وبلاش نغلط ف بعضينا 

يتبع .....


ي صحابي ي اخواتي ف الله كومنتات كتتييشششير حاسه اني بشحت 😂😂😂😂💙

  Amira Mohamed✍️👀🖤



Part 2 

" اسكريبت الكانسر "


-ياريت تحترم نفسك وبلاش نغلط ف بعضينا 

-‏دا انتي مجنونه بقي 

-‏لا دا انت مش نافع معاك الاحترام 

-‏انتي واحدة ....

-هدير : نور ...استاذ ادهم 

-‏مين دي ي هدير 

-‏دي نور ي استاذ ادهم اللي كلمت حضرتك عنها امبارح بخصوص الشغل 

-بص ل نور من تحت لفوق :طب ودي طريقه تتكلم بيها 

-نور :حضرتك انا ...

-‏اعملي قهوة وحصليني ع المكتب ومشي من غير م يسمع ردها 

-‏يبنتي عملتي اي يخربعقلك 

-‏معملتش حاجه يختي دا انسان مش محترم 

-‏ششششش لحد يسمعك روحي طيب جهزي القهوة 

-‏ماشي رايحه 

نور راحت وجهزتله القهوة وماشيه تكلم نفسها :انسان غبي فاكر نفسه مين هاا مين واحد قليل الذوق 

خبطت علي الباب 

-ادخلي 

-‏اتفضل حضرتك القهوة حاجه تاني ؟

-‏اللي حصل الصبح دا ميتكررش تاني 

-‏ولسه هتتكلم داخت ومسكت ف الكرسي 

-‏ادهم بقلق :انتي كويسه 

-‏اه انا كويسه عن اذن حضرتك 

-‏تمام اتفضلي 

طول اليوم تعمل قهوة ل اي حد يطلب منها ودا ينادي عليها ودا يطلب منها طلب تعمله تعبت اووي ومكنتش قادرة تقف علي رجليها الموظفين كلهم مشيو مفضلش غيرها هيه وادهم 

- حضرتك انا خلصت كل اللي طلبته مني ممكن امشي 

- ‏اه طبعا ممكن تمشي 

- ‏تمام 

- ‏نور انتي كويسه 

- ‏اه عن اذنك 

في اي ي ادهم مالك متتظبط كده (صوت تاني )مش عارف حاسس إن فيها حاجه غريبه اللي يشوفها دلوقتي ميشفهاش الصبح انا لازم اعرف البنت دي حكايتها اي 


نور روحت بيتها لقت باباها قاعد قدام التليفزيون 

-السلام عليكم ي بابا 

-‏وعليكم السلام ادخلي 

-‏نور لنفسها :في ايه بابا ماله كده اومال فين غوري اللي بيقولها 

-‏مالك متنحه كدا ليه 

-‏هاا ولا حاجه هدخل انام 

-‏....

كل يوم بيكرر نفسه نور بتسكت خالص لما ادهم يزعق فيها مش عشان مش عارفه ترد عليه لا عشان خايفه يطردها من الشغل وغير كدا معندهاش طاقه للجدال 

-الو ايوة ي هدير 

-‏الو ي استاذ ادهم 

-‏اطلبيلي قهوة سادة حالا 

-‏ماشي 

-نور ي نور 

-‏ايوة 

-‏اعملي قهوة لاستاذ ادهم ودخليهالو 

-‏حاضر 

عملت القهوة وجهزتها بس مش شايفه قدامها حاسه انو هيغمي عليها 

-استاذ ادهم اتفضل حضرتك القهوة اللي طلبتها 

-‏كان مركز ف الورق قدامه ومبصلهاش :حطيها عندك 

-‏حطت القهوة بس غصب عنها دلقتها علي الورق اللي قدامه 

-ادهم بعصبيه :اللي عملتيه دا نهارك مش فايت 

-‏انا ...انا اسفه والله مكنتش اقصد 

-‏اسفه اعمل بيها ايه من ساعت م جيتي الشركه دي وانتي بتعملي مشاكل فاكرة نفسك مين مش عارف اتفضلي غوري من وشي 

-‏كانت واقفه بصاله بدموع بس مش قادرة تتكلم ولا حتي تحرك رجلها الالم اتمكن منها 

-‏مسمعتيش قولت اي غوري يلااااااا 

-‏اتنفضت علي صوته ووقعت اغمي عليها وفقدت وعيها 

-‏شافها كده علي الارض اتصدم وجري عليها 

-‏نور ...نور فوقي هدييييييير ...هدييييييير 

-‏ايوة ي استاذ اد.....نور نور حبيبتي اللي حصلك 

-‏مش وقته خلي السواق يجهز العربيه بسرعه 

-‏ح ..حاضر 

مكنش عارف يعمل ايه حاسس انو السبب ف اللي حصلها شالها وجري بيها علي المستشفي 

-دكتوووور ...دكتوووور بسرعه ي بهايم انتو 

-‏ممرضه:خير حضرتك اي اللي حصلها 

-‏ادهم بزعيق:انتي لسه هتسألي اخلصي شوفيلي دكتور 

-‏اتفضل ي استاذ دخلها هنا 

دخلها اوضة الكشف وهيموت من خوفه عليها اول م شاف الدكتور جري عليه 

-دكتور لو سمحت ارجوك انقذها 

-‏ربنا يقدم اللي فيه الخير 

الدكتور دخل يكشف علي نور وادهم واقف مستني بره قلقان عليها مش عارف يعمل اي 

انا السبب كنت عارف انها مضغوطه وتعبانه وزعقت فيها ليه ...لييييببه عملت كدا وخبط دماغه ف الحيطه ونزف  دم بس رفضت يعقمه ولمح الدكتور خارج من اوضة العمليات 

-دكتور دكتور طمني نور كويسه 

-‏حضرتك جوزها ؟

-‏ادهم بتردد: اااا...اه انا جوزها 

-‏انا مش فاهم حضرتك سايبها ليه لحد دلوقتي من غير علاج الالم اتمكن منها وللأسف مش هتعيش كتير 

-‏انت بتقول ايه انا مش فاهم حاجه 

-‏حضرتك المدام عندها كانسر وف المرحلة الاخيرة من المرض 

-‏ادهم بصدمه :إيه

-‏عن اذنك

طب ازاي مش هتعيش يعني اي لا مستحيل مش هسيبها تروح مني دخلت اوضتها 

-استاذ ادهم انا اسفه غلبت حضرتك معايا 

-‏.....سرحان فيها 

-‏استاذ ادهم ؟

-‏ليه مقولتليش علي مرضك ي نور 

-‏مش هتفرق كتير ي استاذ ادهم 

-‏لا ي نور هتفرق 

-‏حضرتك متعرفش حاجه 

-‏عرفيني ي نور عرفيني 

-‏انا لازم امشي وهاجي بكرة الشغل بدري 

-‏نور انتي لازم ترتاحي وتاخدي العلاج 

-‏لا انا مش عايزة اتعالج ولازم امشي 

-‏نور استني اسمعيني 

-‏سابته ومشت 

هيه عنيدة ليه مستحيل اخسرها وهساعدها تتعالج مش عارف بحس كده ليه نحيتها هيه عملت ايه فيا البنت دي مش هسيبك ي نور وهخليكي تتعالجي وترجعي احسن من الاول 

روحت البيت وهيه تعبانه اووي لقت بابها جريت عليه حضنته 

-نور بعياط :بابا انا تعبانه اووي ارجوك متسبنيش انا مريضه وهموت بعد كام شهر انا محتجالك اووي 

-اهدي يبنتي انا معاكي خشي نامي مش هيحصلك حاجه 

-‏بعدت عنه وبصتله بدموع وجريت علي اوضتها وقفت قدام المرايه قلعت الطرحه نص شعرها وقع تحت عنيها اسود خست بقت شخص تاني خالص شخص معندوش اي شغف للحياه ...وكلعاده نامت زي القتيله و قامت الصبح للبست وراحت الشغل 


في المكتب 

-استاذ ادهم قهوة حضرتك 

-‏ادهم بصلها وكان نفسو ياخدها ف حضو ويطبطب عليها ويقولها انا معاكي 

-‏استاذ ادهم 

-‏جيتي ليه يا نور وانتي تعبانه 

-‏انا بقيت كويسه عن اذن حضرتك 

-‏استني عندك 

-‏......

-‏لو حابه تاخدي اجازة يومين انا معنديش مشكله 

-‏لا انا مش عايزة اجازات 

-‏انتي عنيدة ليه الدكتور قال انك تعبانه ومحتاجه لرعاية 

-‏حضرتك يخصك ف اي حياتي وانا حرة فيها اموت اغور ف داهيه هيفرق معاك اي 

-‏اخرسي اياكي تقولي كده تاني انت سمعاني ي نور 

-‏عن اذن حضرتك

افهمها ازاي واقنعها بالعلاج يارب ساعدني 

بتفوت الايام وادهم ببقنع ف نور عشان تتعالج بس هيه رافضه ، 

باباها مبقاش يشتمها زي الاول بس لسه بيشرب وبيطلب منها فلوس 

كان في موظف ف المكتب معجب بنور وببحاول ب اي طريقه يكلمها 

-اذيك ي نور 

-‏استاذ محمد حضرتك محتاج حاجه

-‏ممكن اتكلم معاكي شوية 

-‏لا بعد اذن حضرتك عندي شغل وجات تمشي مسكها من دراعها

-سيب ايدي انت اتجننت 

-‏سابها :اسف مقصدش ممكن نتكلم 

-‏ولسه هترد جه ادهم :بتقولك لا مسمعتش ولا اي واتفضل علي شغلك 

-‏تمام ي فندم 

-‏وانتي تعالي معايا 

-‏اجي معاك فين 

-‏هنروح للدكتور 

-‏لا مش هروح ولسه هتمشي ادهم مسكها وشدها ركبها العربيه 

-‏بقولك مش هتعالج انت اي مبتفهمش ومالك بيا اصلا يهمك ف اي انا مجرد واحده شغاله عندك ومش محتاجه شفقه منك 

-‏خلصتي 

-‏....

-‏تمام هتعملي كل اللي بقولك عليه وانتي ساكته

دخلنا عند الدكتور كان نفسي اقولها اني جمبك وعايزك ليا بس مقدرتش حاجه منعتني وقلبي واجعني عليها 

-هاا ي دكتور فيه أمل 

-‏والله حضرتك احنا هنعمل اللي علينا والباقي علي ربنا 

-‏تمام ي دكتور هنبدء علاج ايمته 

-‏من بكرة 

-‏ادهم سلم على الدكتور وخرجو من عنده كل دة ونور ساكته مبتتكلمش خدها مكان بعيد مفيهوش اي حد 

-‏اصرخي ي نور 

-‏....

-‏اصرخي طلعي كل اللي جواكي وانا هسمعك 

-‏اااااااه ....ااااااااه لييييييه انا لييييه انا عملت اي ف حياتي معنديش حد كل اللي بحبهم سابوني امي ماتت وانا محتاجه حضنها اخويا سافر ومرجعش صحبتي الوحيدة اتخلت عني بعد م سبت الكليه وابويا بيشغلني عشان اجبله فلوس للشرب ولو مشتغلتش هيطردني برااا البيت ، جالي كانسر وهموت بعد كام شهر اتعالج عشان مين ي ادهم عشان ميييييييين وفضلت تصرخ خدها ف حضنه 

-عشاني عشاني انا مستحيل اسيبك تروحي مني انا بحبك ي نور والله بحبك ومصدقت لاقيتك سامحيني علي كل حاجه عملتها فيكي والله غصب عني انا اسف ...اسف ، كان بيعيط معاها بس فجأة مسمعمش صوتها 

-‏بعدها عن حضنه :نور ...نور ردي عليا 

-‏.....

-‏نووووووووور 

يتبع ...

اتمني البارت ده يعجبكم ي جماعه والله الكومنت بيفرق معايا اووي مش هتخسرو حاجه واااااصل 😂💃💙


Amira Mohamed✍️👀💙


Part 3and the least💙

  "اسكريبت الكانسر"


فضل يصرخ فيها مش بتفوق اتحسس نبضها لاقاه ضعيف اووي شالها فورا وحطها ف العربيه كان بيسوق بسرعه لدرجه انو كان يعمل حادثه كان كل همه انها تعيش دخلها المستشفي ونادي الدكتور بسرعه 

-اي اللي حصلها 

-‏مش عارف كانت بتعيط وبتصرخ فجأه لقيتها سكتت

-‏طيب اهدي وخليك هنا 

-‏ارجوك ي دكتور اعمل كل حاجه عشان تفوق 

-‏حاضر 

الدكتور ساب ادهم في حيرته قعد ع الكرسي حط وشه بين ايديه وببعيط دموعه نزلت من غير م يحس فجأة عنية احمرت من الغضب وافتكرها وهيه بتتكلم عن والدها رن علي هدير 

-هدير ابعتيلي عنوان نور بسرعه 

-‏هيه نور كويسه ي فندم 

-‏ييييوة اخلصي اعملي اللي بقولك عليه 

-‏ح ..حاضر ي فندم 

-‏قفل السكه وبعد فترة بعتتله عنوانها قفل فونه وركب عربيته وساق بأقصي سرعته وصل ووقف قدام بيت نور فضل يخبط كان هيكسر الباب 

-‏ايوة ايوة بتخبط كدا ليه ؟وفتح الباب 

-‏انت ابو نور 

-‏اه انت مين 

-‏ادهم زقه وقعه علي الارض ودخل الشقه لقي شوية سكرانين قاعدين يشربو ويحششو بصلهم بقرف 

-‏براااااااااااا اطلعو براااااااااااا ومش عايز اشوف وش حد فيكم هنا تاني 

-‏اتنفضو وخرجو براا الشقه 

-‏انت مين انت عشان تعمل كدا ليك عندي اي 

-‏ادهم ضربه ف وشه :قسما بالله لولا انك ابو نور كنت قتلتك ي راجل ي ناقص سايب بنتك تشتغل وهيه مريضه انت ايه ...ايييه مش عارف امثالك عايشين ليه لحد دلوقت 

-‏بنتي وانا حر فيها 

-‏اخرس مسمعش صوتك نور تنساها خالص واعتبر ملكش بنت هيه دلوقتي ف المستشفي بتصارع الموت مبقتش حابه الحياة معندهاش شغف لو عندك ذرة رحمه تعالي شوفها يمكن تسامحك بس مظنش انها تسامحك 

-‏انت بتقول ايه نور ف المستشفي ...ازاي 

-‏ليه علي اساس هيفرق معاك نور جسمها بقي ضعيف المرض انتصر عليها حسبي الله ونعم الوكيل فيك مشوفتش السواد اللي تحت عينها وشعرها اللي وقع بس هتشوف ازاي وانت معمي بسبب الزفت اللي بتشربه 

-‏ارجوك يبني وحياة اغلي حاجه عندك خليني اشوف بنتي 

-‏تشوفها ليه ي عديم الرحمه 

-‏حرام عليك انا غلطت وعرفت غلطي والنبي خليني اشوفها 

-‏قوم معايا صلح غلطاتك وعوض بنتك عن اللي شافته منك هنخليها تستمر علي العلاج وهتفوق وهترجعلنا 

-‏حاضر حاضر هعمل كل حاجه تقول عليها بس المهم اشوفها 

ادهم خد والد نور وراحو المستشفي 

"عند نور "

نايمه علي السرير والأجهزة حواليها من كل ناحية (ربنا يشفي كل مريض وم ميكتب علي حد عذاب الفراق )

-د...دكتور ..لو ..لو سمحت 

-‏نعم ي نور 

-‏اا...انا ..خلاص هموت ...ب.بس عايزة ..ااااطلب من حضرتك ...طلب 

-‏اتفضلي يبنتي اطلبي 

-‏ممكن...و..رررقه..ووقلم 

-‏حاضر ثواني وراجعلك 

الدكتور مشي يجيب اللي طلبته نور وحزين عليها بيبقي صعب علي اي دكتور انو يشوف مريضه بيصارع المرض ومش قادر يعمله حاجه ونور بنت كويسه بتعامل اي حد بلطف في ناس ربنا بيبقي راسم البراءة والقبول  علي وشهم رسم يعني اي حد يعرفهم يحبهم (اللهم اجعلنا منهم)الدكتور دخل لنور 

-اتفضلي يستي اللي طلبتيه 

-‏ممكن يا...د..دكتور .تكتب ..اللي...ها..هقول عليه

-‏طبعا سامعك قولي 

الدكتور قعد يسمع نور وهوة يكتب ودموعه نازله وما باليد حيله خلص كتابه الجواب وطلبت منه يحطه تحت المخده اللي نايمه عليها وانها تشوف ادهم خرج ينده علي ادهم ملاقهوش 

"عند ادهم "

ابوها كان في حاله يرثي لها (طب ليه الناس كده ليه مش بنفوق غير بعد فوات الاوان احنا طبعنا غريب اووي ممكن نخسر كل حاجه ونرجع نندم عليها مع انها كانت قدامنا من الاول نفس اللي حصل مع والد نور كانت قدامه وممكن يعوضها عن اللي شافته بس الشرب عماه ومشفش وجع بنته الوحيدة اللي قلبها اتفتت من الحزن )دخلو المستشفي عشان يطمنو علي نور من الدكتور عندهم امل كبير انها هتعيش لما تمشي علي العلاج 

-دكتور نور عامله اي دلوقتي طمني عليها 

-‏كنت فين ي استاذ ادهم مدام نور طلبتك من بدري 

-‏ابوها :مدام  ؟

-‏الدكتور:هفهمك كل حاجه بعدين ينفع ادخلها ي دكتور 

-‏طبعا اتفضل 

ادهم دخل لنور وخايف اووي عليها وطلب من والدها يستناه برااا لحد م يمهدلها الموضوع وانو ندم وعايز يعتزرلها 

دخل عندها عشان يعترفلها بحبه وانو عايز يكمل حياته معاها ويسفرها برة تتعالج وكل حاجه هتبقي بخير 

-ا..د..ادهم ..كنت فين 

-‏انا هنا ي نور جمبك قومي بقااا هتفضلي كدا كتير انا هاخدك اسفرك برة عشان تتعالجي 

-‏لا ..يادهم انا خلاص بموت 

-‏متقوليش كده ارجوكي انا مصدقت لاقيتك 

-‏نور حاولت ترجع لورا عشان ترتاح وتعرف تتكلم وادهم ساعدها 

-‏نور بمرح :هه حتي بعد م شعري وقع وخسيت ي ادهم وتحت عيني اسود بتحب فيا اي 

-‏حتي بعد كل ده ..بح...استني انتي .....انتي سمعتيني لما كنت بكلمك كنتي سمعاني 

-‏ايوة كنت سمعاك كل كلمه قولتها واتمنيت لو اتعرفت عليك ف ظروف احسن من كدا

-‏هتفوقي ي نور والله هتصحي بس خلي عندك ارادة وانا جمبك 

-‏خلاص مفيش وقت في جواب تحت المخده خدة واديه لبابا بس بعد م اموت 

-‏لا ي نور لا مش هسيبك تموتي وعلي فكرة باباكي بره وعايز يشوفك ونفسه تسامحيه 

-‏ياااااة ي بابا اتأخرت اووي 

ادهم بيعط عليها شافت دموعه وفتحتله دراعاته وهوة جري عليها حضنها وهوة بيعيط

-ششششش انا هكون عند اللي خالقني اوعي تنساني ي ادهم وحب تاني وعيش حياتك انت متستاهلش غير الفرح وحياتي عندك كمل حياتك من بعدي 

-‏ادهم بدموع :لا ي نور مش هقدر مش هقدر اعيش من غيرك متسبينيش والله هتخفي حاولي تقاومي وانا هسافر معاكي عشان تتعالجي وبعدين هنيجي ننتجوز واعملك احلي افرح وهكون ليكي كل حاجه ....فجاة مسمعش نفسها ولا حتي حركتها 

-‏نور ...نور اصحي نووووووووور لا ي نور لا متسبنيش 

ابوها والدكتور دخلو علي صوتها 

-نور بنتي انتي بتعملي كده عشان زعلانه مني صح طب انا بقي هقعدك من الشغل ده اي رأيك وهبعت للواد اخوكي ييجي عشان يعيش معانا مش انتي كان نفسك تشوفيه يلا عشان احضنك يبت محضنتكيش من زمان 

-‏الدكتور :البقاء لله ادعيلها بالرحمه 

-‏انت بتقول اي بنتي هتعيش عايزها تسامحني انا ظلمتها معايا سامعه ي نور الدكتور ده بيقول اي قال هههه انك خلاص مش هترجعي تاني 

-‏ادهم قاعد بيعيط قام راح عنده وفضل يهز فيه 

-‏فووووووق نور ماتت مااااااتت خلاص 

-‏لااااااااا مستحيل قومي ي نور قومي يبنتي متوجعيش قلبي عليكي وحياتي عندك والله م هخليكي تشتغلي انا هشتغل واجبلك العلاج وهبطل اشرب جري عليها حضنها نوووور قومي يبنتي الله يرضي عنك سامحيني يبنتي سامحيني اااااااه 

"بعد يومين ف بيت نور "

والدها بقي حالته صعبه اووي وضعيف مبياكلش ولا بيشرب خبط عليه ادهم وفتحله الباب 

-اذيك ي عمي 

-‏الحمدلله يبني اديني عايش 

-‏شد حيلك ربنا يصبرنا انا كنت جاااي اديك جواب نور طلبت مني اوصلهولك

-‏جواب ايه ده 

-‏اتفضل أقراءة 

-‏حاضر 

خد من ادهم الجواب ومع كل كلمه بيقرأها دموعه نازله كالشلال 

"اذيك ي بابا لما تمسك الجواب ده وتقرأءه انا مش هكون موجوده ، هكون ف مكاني تاني عند ربنا مكان احلي من الدنيا واللي فيها وهكون ارتحت من العذاب والمرض اللي كان بيقتلني مية مرة ف اليوم ،عارف ي بابا كان نفسي يكون عندي عيله أب وام واخوات يحبوني اقوم الصبح الاقيهم جمبي وقبل م انام اطمن انهم جمبي ويوم م اقع الاقي اكتر من ايد سنداني ، ويطبطبو عليا لما كان المرض بينهش ف جسمي ، ولما شعري يقع ويبقي شكلي وحش الاقي ام تقولي انتي احلي كده ، واخ اميل علي كتفه ، وأب ياخدني ف حضنه ، تعرف اني عمري م جربت حضنك كان نفسي احضنك واحس بالأمان معاك بس انت مدتنيش الفرصه ، لو ليا ف قلبك اي ذكري حلوة اتغير وارجع احسن من الاول بطل تشرب اللي دمر صحتك وقساك عليا ارجوك ي بابا وانا والله مسمحاك ...مسمحاك ي بابا "


-ااااااه ي بنتي مسمحاني ؟بعد كل اللي عملته فيكي كان ممكن تعيشي لو ساعدتك ومدتلك ايدي وحسستك بالأمان واني موجود جمبك ااااااه ياااااااارب خدني ليك انا اذنبت كتير اووي وبنتي اتعاقبت بسبب ذنوبي 

-‏استغفر الله العظيم انت هتكفر بالله علي الرغم من كل اللي عملته فيها هيه مسمحاك 

-‏انا مستاهلش انها تسامحني يبني مستاهلش وفضل يصرخ 

-‏وحد الله وابدء حياتك من جديد وكون انسان صالح زي م طلبت منك قبل م تموت وربنا يصبرني ويصبرك علي فراقها 

"بعد سنه "

في المقابر 

-اذيك يا نور وحشتيني الايام وحشه من غيرك انا لسه واقف مكاني من ساعت م سبتيني من غيرك مش عارف اعيش الدنيا اسودت وملهاش طعم من غير وجودك ملحقتش اقولك اني بحبك ونفسي تكوني ف حياتي ،، باباكي اتغير اووي ي نور بقي واحد تاني بطل يشرب وصحته بقت احسن وبيشتغل معايا بس الحزن عليكي طفاه طفي عينيه معندوش اي شغف عايش عشان يوفي بوعده ليكي ونفسه يموت النهاردة قبل بكرة عشان يجيلك بقيت اعتبرة زي ابويا لأنك حته منه انا عارف انك سامحتيه بس حقيقي انتي وحشتينا اووي ربنا يرحمك انتي ف مكان احسن 💔

"لا احلل الإقتباس من دون إسم .."🌻

Amira Mohamed✍️👀🖤

تمت 



 

تعليقات

التنقل السريع