القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية دبدوب قلبي ٢ (حورية يزن ) بارت ١بقلم روان مسلم في موسوعة القصص والروايات

بسم الله الرحمن الرحيم 

الجزء الثاني نزلته علي طول اهو لو التفاعل قمر زي الجزء الاول هكملها 😘😘❤❤


دبدوب قلبي  ٢

(حورية يزن )

بارت ١

يزن =هي مش بتصحي ليه يا ياسين 

ياسين=بص هو يعني لازم تعرف انها

يزن=لازم واعرف....وانها ما تقول اخلص 

دخل الطبيب ليقاطعهم 

الدكتور =استاذ يزن المدام حور في غيبوبه .

يزن =ايه ....انت مش قولت العمليه نجحت وأنها بخير ....رد عليا مش انت قلت 

الدكتور=العمليه كانت صعبه جدا ونسبة النجاح كبيره لكن الحاله كانت متأخره جدا وده يخليني اقولك اننا وصلنا لقمة نجاح العمليه 

يزن بغضب =قمة ايه....وزفت ايه.....وهي في غيبوبه انت بتقول ايه انت 

ياسين=اهدي يا يزن اهدي مش كده الدكتور بيقولك انها بخير وان الغيبوبه مؤقته وإنشاء الله هاتقوم منها بخير 

خرج يزن وسط حديثهم دون أن ينطق

###########################

وبدء يتذكر تلك اللحظات القليله التي جمعتهم 

وأكثر ما يشغل باله ابتسامتها التي كانت تجعل خديها يرتفعان فيغلقان عيونها بشده 

ملابسها الطفوليه التي كانت تجعله يجن عندما يرها 

عقله=زوزو   .....يا ابوالزوازيز......يابني .....عبرنا يامدمرنا😉....عبرنا لعيب😈 ياللي في القلب ملكش شريك😘 

قلبه=اسكت والا هايعملك سلطه ياراس الكلب 😑😑😑

عقله =وانت مالك انت يا عرة الأعضاء انا حر اقول اللي عوزوا 

قلبه=طب قابل يا معلم😎

يزن =تعرف اني  نفسي اموت وارتاح بس مش هاعرف اموت واسيبها......لكن لما اموت رأس المال هارتاح.....تعلالي يامخ المعزه 

عقله =الله.....وانا مالي يالمبي وانا مالي 🙃🙃

قلبه =لا مالك ايه..... جاك مله ابو شكلك المفروض تبقا في معزه مش انسان 😜😜

عقله =متولعهاش هي مش ناقصه انت قلب ولا بوتجاز إشعال ذاتي 😕😳

قلبه =لا إشعال ذاتي 😎

عقله =بعيد عن أي حاجه نتكلم جد شويه .....انا كنت بحاول اخليك تفك بس هاتكون كويسه دبدوبتك قامت من العمليه ومحتاجه تسترجع قوتها للحياه 

قلبه=صح يا استاذ مخ واللهي بتقول حكم 

يزن =استاذ مخ تاني .....ايه الاحترام ده انت ناوي تخطب خلايا الذاكره اختوا ولا ايه 

قلبه =مش تكسفني الله🙃🙃

عقله =انت بتقرطسني يا عضو ياطري انت 🤬🤬

يزن =بس مش تكسف الولد ده داخل البيت من بابوا 

عقله=انت بتقول ايه انت كمان انت هاتجنني 

يزن= لا بص.....انت مجنون خلقه مش تدبسني 

قلبه =هاوفقت ولا ايه انا مش هافضل سنجل طول عمري ده يزن البطه حب وانا لسه 

يزن =بطه .....ليلتك سوده 😳

عقله=بطته ايه يابني انت نسيت الصاروخ الارض جو اللي كان خاطبها كان اسمها اريج

########################## 

لكن قطع حديث يزن مع أعضائه الذي اصبحوا اصدقائه  فتاه ترفع يدها في وجه يزن لتسلم عليه 

=ازيك يا يزن عامل ايه 

يزن =ار....ار....اريج 

أريج =ايوا ايه متوقعتش تشوفني بعد الحادثه بس تعرف عادي مش فارقه افتكرتني موت

يزن =لا طبعا بس هما قالوا في المستشفي انك موتي 

اريج= لا ماموتش انا عايشه أهه بس كنت ندل يا قلبي وسبتني وسافرت يا خطيبي ....نسي ولا افتركت 

يزن =ده ماضي وخلص يا أريج 

اريج=بس السنيوره حلوه الصراحه.....الف سلامه عليها إلا هي ماتت ولا ماسكه فيها 

يزن =متجبيش سيرتها علي لسانك وإلا 

اريج =ايه هاتعمل ايه.....مش دي اللي كنت بتقول انها خاينه وبتحب اخوك 

يزن =أريج احذري مني 

اريج=انا هاروح واعرفها دلوقتي....مش بيقولوا اللي في الغيبوبه بيسمعوا اللي حواليهم 

يزن=.....

اتمني يعجبكم 

اكمل ولا لأ 

روان مسلم 

Rwan_Mslam                                         

واهم حاجه كل سنه وانتم طيبين وإنشاء الله كل يوم فصل جديد بس ده لو طلبتم اكمل

البارت الثاني من هنا هنا هنا هنا



 

تعليقات

التنقل السريع