رواية قضية اغت-صاب البارت الثامن والتاسع والعاشر osama_Al في موسوعة القصص والروايات |
رواية قضية اغت-صاب البارت الثامن والتاسع والعاشر osama_Al في موسوعة القصص والروايات
قضية أغت-صاب البارت الثامن والتاسع
الشاويش : السجين بتاع قضيه الأغتصاب إلي أنت حطيته في الأنفرادي قطع شرايينه وودوه المستشفى
معتز : مستني ايه ابعته المستشفى بسرعه
الشاويش : حاضر يافندم
معتز يجري هو والشاويش على حسام ويلاقي رساله جمبه بس ميقرأهاش لأنه عايز يلحق حسام
عند علي في المستشفى
صفيه : حمد لله على السلامه ياحج
علي : حج انا بقيت حج ربنا يسامحك
صفيه : خد البنات واطلعوا بره يامعتز
ريم بضحك : عايزه تقولي أيه لبابا ياصفيه
صفيه بنبره حاده : اسمعي الكلام
معتز والبنات يطلعوا
صفيه : طول عمري عارفه إنك بتحبها بس مخبيه الموضوع عشان خاطر العيله متتدمرش
علي : بحب مين ياصفيه انا مبحبش غيرك
صفيه : كداب طول عمرك كداب دخلت عليك وانت نائم لقيتك بتردد اسمها ( ماجده )
علي : والله العظيم ماحبيت غيرك
صفيه : طلقني طلقني ياعلي
علي : كل ده عشان مره نطقت أسمها وانا نايم انتي أول مره تطلبي الطلاق
صفيه : مش مره كتير ببقا جمبك نائمه وانت تنطق اسمها
انت السبب في كل ذنوبي في الدنيا
علي بعدم فهم : انتي بتقولي ايه
صفيه : خلتني أكره بنت ملهاش أي ذنب غير أنها شبه امها وطبعا عشان السبب ده كنت بتفضلها على بناتك وكنت بتحبها حب جنون انا مش عارفه انت بتعمل فيا كده ليه
علي : لأ ياصفيه انا بحبك يمكن فعلا حبيت ماجده بس من بعد ماخويا أجوزها لا من بعد ماأخويا فكر فيها وانا بعدت ولقيتك انتي أم عيالي وحبيبتي وعشرة العمر انا ماجده كانت في بالي عشان شفت سعاد
سعاد بتفكرني بيها عشان كده بفتكرها ولكن وعهد الأيام إلي بينا أنا مابحب قدك إنتي طول عمرك بتحبيني وانا بحبك متدخليش الشيطان مابينا وإذا كان على ذنبك مع سعاد انتي ممكن تصالحيها وترجعوا زي الأول وانتي عارفه إن سعاد بتحبك
صفيه : انا ظلمتها ومش ناويه اظلم نفسي ولا أظلم اي حد بعد كده انا لو فضلت معاك هخسر نفسي احنا هنطلق بعد ماتقوم بالسلامه وقضية حسام تخلص من ساعتها لغاية دلوقتي لسانك ميخطيش لساني
وتقوم وتيجي تمشي تلاقي علي مسك إيديها
علي : انا مقدرش اعيش من غيرك
صفيه وهيا عنيها متفجره من الدموع: انت تقدر تعيش من غير اي حد
بره يس وريم قاعدين يتكلموا سوى ومي واقفه بعيد عنهم
يس : هو انا هفضل اكلم وانتي مترديشش
ريم : مش قادره اكلم هو انت مش ملاحظ إلي احنا فيه
يس : مالو إلي انتو فيه أبوكي وبقا زي الفل واخوكي وهطلعه براءه انتي بقا مش راضيه تكلمي معايا ليه
ريم : معرفش أسأل سعاد روح اكلم معاها
يس يضحك : انتي غيرانه عليا من سعاد
ريم بعصبيه : لا طبعا اغير عليك ليه
يس : كنت عارف إن الموقف هيحتاج فلوس عرفتها أن حسابها في البنك فيه فلوس والحج كان مديني الفيزا بتاعتها اديتهالها وطلبت منها تدفع حساب المستشفى لأن محدش فيكم معاه فلوس
ريم : طيب
يس : طيب ايه يابت
ريم : بت أما تبتك
يجي اتصال ل يس من معتز
صفيه تطلع من الأوضة معيطه تجري عليها مي وريم
ريم : بتعيطي ليه ياماما
صفيه : ملكوش دعوه
يس :ياجماعه حسام انتحر وراح مستشفى الشرطه لازم نلحقه
........
عند شمس وسعاد
شمس : مالك ياسعاد شكلك مصفر كده
سعاد : مفيش تعبانه شويه من الخضه على عمي
شمس : انتي بتخبي عني ليه
سعاد : فيه حاجات لازم تستخبى خصوصا ومتكملش كلامها
شمس : مش مهم ياستي طلاما مش عايزه تكلمي هو انتي قررتي يوم كتب الكتاب ترفعي القضيه ولا قبلها
سعاد : مقررتش اصلا وتحكي لها إلي حصل من مي
شمس : البنت مي دي بتكرهك اوي
سعاد : زي مانا كنت بكرهك لغاية أما وقفتي جمبي
شمس : يعني ايه
سعاد : فاكره زمان لما انا وحسام كان كل الحاره عارفه أننا بنحب بعض فجأة لقيت حسام بيتقدم لك ولقيتك جايه لي بتقولي أنك بتحبيه ولازم اسامحك لأن الحب مش في إيدينا وهو حبك ومحبنيش
شمس : وده ماله ومال كره مي ليكي بتشيليني الموضوع ليه
سعاد : ساعتها كرهت الدنيا بقيت بخبط في الكل ولقيت اخوكي متقدم لي كنت عارفه أن مي بتحبه بس كان فيه ميزه مكنتش قادره إني أفرط فيها أن حسام بيغير منه وبيكرهه كسرت قلب مي وحسام باأخوكي ولأول مره في حياتي مقدرتش أسامح
شمس : حتى إنتي ياسعاد بتغلطي حتى إنتي مش معصومه من الغلط كنتي زي الملائكه لغاية أما دخل سيرة الزفت إلي أسمه الحب
سعاد : وللأسف كسرت قلب أختي وكريم انا فعلا أستغليت حب أخوكي
وفجأة يخش كريم وعنيه حمرا ومدايق
كريم :. ......
عند حسام في المستشفى معتز مستني قرايبه عشان يدي لهم الرساله بس مقدرش وفضوله كان مميت لازم يقرأها
: لم كل تلك المعاناه بذنب لم أفعله عقلي توقف عن العمل أعلم أنها لا تكذب وأنا أيضا لا أكذب إذا من المذنب
المذنب هيا هذه الدنيا الفانية لم أعد أريدها سيأتي يوم تروى فيه قصص المظلومين ربما ياوالدي تسامحني وربما ذلك الذنب سيغفر ربما ربما
قضية أغتصاب البارت التاسع
معتز : انا السبب انا السبب
وبيفتكر إلي حصل بينه وبين حسام
Flashback
معتز : انت أزاي ياروح ... تقطع الورقه مش عايز تعترف ليه بذنب إنت عملته
حسام : والله ماعملت حاجه
معتز : وهيا هتتبلى عليك ليه وقسم بالله ماهسيبك
حسام : انت ليه مش عايز تصدقني
معتز : عشان إلي زيك طول مانا في الخدمه عمري ماهسيبهم وحياة كل دقيقه خليت فيها البنت المسكينه دي تعيط أو تحزن لتقضي بقيت عمرك في السجن
حسام معدش قادر يرد عليه وغصب عنه دموعه تنزل
Baaaaaaack
صفيه هيا والبنات ويس يوصلوا
صفيه هيا وريم بيعيطوا لكن مي ماسكه نفسها شويه
صفيه بعياط : ابني ابني هيروح مني ابني
مي : تلاقيكوا انتو إلي عملتوا كده ومتهمين اخويا بالأنتحار انا مش هسيبكم
معتز : حضرتك هو إلي عمل في نفسه كده
مي : بلا حضرتك بلا شغل تعبان فين كبيرك
معتز : انا الكبير هنا وأقفي معووج واكلمي عدل انا الضابط معتز الريس
مي بعصبيه: اهلا
يس : بس يامي مش وقته
مي : فعلا حسابه معايا في وقت تاني
عند كريم وسعاد وشمس
كريم دخل سمع كل إلي حصل
شمس : أهدى بس ياكريم انت جاي ووشك اصفر ليه
سعاد والدموع في وشها : انا اسفه مكنتش أقصد أن ده كله يحصل وانك تسمعني
كريم : حسام قطع شرايينه وفي مستشفى الشرطه
سعاد : انا لازم اروح
شمس : انتي لو روحتي هتخربي الدنيا
سعاد : انا السبب اصلا
شمس : انا وكريم هنروح الوقتي
في المستشفى بعد وصول شمس وكريم
خناقه قائمه بين مي وشمس (مي دي حربايه اوي )
مي : ايه إلي جابك هنا مش انتي وسعاد السبب في كل ده
شمس : السبب في ايه عايزاني اشوف اخوكي مغتصب بنت عمه وأسقف له
مي : اخويا معلمش كده
شمس : امال مين عمل كده سعاد ؟؟
مي بعصبيه: لا برضو مش عارفه مش عارفه اخويا عمره ماعاكس بنت ليه يغتصب سعاد يعني المعنى سعاد
شمس : لا بقا انتي مجنونه يعني ايه ولا هو ولا سعاد انتي بتحاولي تنجي اخوكي بالعافيه
مي : اه بالعافيه اخويا عمره مايعمل كده ازاي تبيعيه
شمس : انا مبعتش انا وقفت مع الحق ولا أيه ياريم كلنا عارفين أن لو حد تاني عمل عملت حسام كنا دبحناه
صفيه تصوت : باااااااس احنا في ايه ولا في ايه يامي
كريم : ممكن يامي تهدي انتي وشمس
شمس : شمس هاديه ياحبيب اختك انا ماشيه اصلا خليك انت هما محتاجينك
تابعوني بقلمي osama_ali
شمس مشيت ولسه بتنزل من على السلم تلاقي حد بينده لها (معتز)
معتز : انسه شمس
شمس : نعم انت الضابط إلي ماسك القضيه ؟؟
معتز : اه كويس انك فاكراني
شمس : وانت عارفني منين
معتز : انا مهتم بالقضيه دي جدا لأن بنت عمي حصلها نفس الموضوع من اخويا وماتت واخويا أتحبس بأيدي
شمس : عشان كده كنت متحيز لسعاد في التحقيق
معتز : اه زيك بالضبط
شمس : وده الصح إلي غلط لازم يتحاسب
معتز : عجبني رد فعلك اوي لما وقفتي في ظهرها بس انتي مش شاكه إن حسام معملش كده
شمس : ليه
يوريها معتز رساله الموت بتعته
معتز : واحد بيموت ازاي هيكذب
شمس : قصدك ايه
معتز : قصدي أنه معملش حاجه
شمس : قصدك أن سعاد كدابه
معتز : لأ برضو عايز أسأل سؤال
شمس : إتفضل
معتز : هو حسام عمره شرب حاجه او كان بيتعاطي حاجه او كان بيحب الخمره
شمس : الصراحه لأ
معتز : انا مضطر امشي لأن لازم أبقا فوق فكري في الموضوع
شمس : تمام بس انت ليه وقفتني انا موقفتش حد تاني
معتز بيبستم : صدقيني معرفش
عند حسين ومحمد في الشغل وبيشربو حشيش في اوضتهم
محمد : بس انت أول مره تصتبح معايا
حسين : انا بحاول اتعلم منك يادماغ
محمد : اتعلم يابني عشان إلي يقف قصادك تشيله من قدامك
حسين وهو مسطول : قولي تاني انت عملت ايه عشان نضحك سوى
محمد : الواد حسام حطيت له مخدر ومفوقات جنسيه هههههههه والغبي هههه مشربش العصير غير في البيت
حسين : هههههه مش قادر
محمد : اموت وأعرف لو كان بقا حد من اخواته كان عمل ايه
حسين : هههه بس بقا ياعم مش عايز اتخيل
محمد : طب لو كان بقا أمه كان زمانه مات ههههههههه
حسين : انت كل يوم تصتبح كده هنا في الشغل
محمد : اه طبعا ده واجب شغلي إني ابقا مصحصح ههههههه. حسين : ههههههههه
( ياترى حسين رجع للطريق الغلط وباع ضميره ولا لأ )
في المستشفى
كريم ومي وريم ومعتز ويس وصفيه مستنين حد يقولهم حسام ماله
يطلع دكتور من اوضه حسام
كلهم يقفو
صفيه : ابني ابني كويس ؟؟
الدكتور وهو مش باين على وشه اي ملامح : الحاله إلي في الأوضه ..........
قضية اغتصاب البارت العاشر وقبل الأخير
يطلع دكتور من اوضه حسام
كلهم يقفو
صفيه : ابني ابني كويس ؟؟
الدكتور وهو مش باين على وشه اي ملامح : الحاله إلي في الأوضه الحمد لله لحقناه وساعه كده وهيفوق
يس : شكرا يادكتور
الدكتور : لا شكر على واجب
صفيه : الحمد لله جات سليمه الحمد لله
ريم تفرح وتبستم ل يس
ويس يفرح أنها أخيرا عبرته
بقلمي #osama_ali
مي : شكرا ياكريم أنك وقفت جنبنا عكس اختك إلي مشت
كريم بضحك : إنتي إلي مشيتيها على فكره والعفو انا معملتش حاجه ده الواجب
مي بحزن : تفتكر اخويا كده هيتحبس
كريم : إنتي لو مكنتيش أتصلتي على سعاد وعملتي حركتك دي كان زمانهم اتجوزو وخلصونا
مي : كنت غيرانه منها ومتضايقه وغلطت وهو مش كلو بيغلط
كريم : عايز اقولك سعاد مستحيل تحبس اخوكي
مي : ليه كريم بضحك : عشان بتحبه
مي : طب ليه من الأول أصلا
كريم : كانت بتخبط في كلو كانت عايزه تبين أنها قويه لكن لما وقت المواجهة هيجي معدش فيه كذب وكلو هيقولك الحقيقه
مي : مظنش كده سعاد اهم حاجه عندها كرامتها وعمرها ماهتسيب حقها
كريم : انا عايز اقولك اسف
مي : ليه
كريم : عشان مشفتش حبك ليا انا مغفل عشان محبتش القمر إلي زيك وخليتك مستنياني كتير
مي تتحرج من كلامه وتضحك : انت شايف ان ده وقته ومين دي إلي بتحبك غور ياجدع
كريم ميردش ويتحرج من كلامها الدبش
مي بضحك : مسمحاك وهفضل مستنياك العمر كله يامغفل
وتمشي وتسيبه
بقلمي #osama_ali
معتز يطلب من مي وريم وصفيه ويس أنهم يتكلموا شويه
مي بعصبيه: عايز ايه
يس بقلق لأنه عارف معتز هيكلم في أيه: أهدي شويه يا مي مي تبص له بقلق : حاضر
معتز : طبعا انت عارف يا أستاذ يس : أن إلي عمله حسام ده أسمه إنتحار يعني لو متحبسش من قضية الأغتصاب هيتحبس قضية أنتحار
صفيه وريم ومي خافوا جدا ويس قلقان لأن معتز بيكلم صح
معتز : بس للأسف انا مش هعمل كده
يس : يعني أيه
معتز : انا ضغطت على حسام عشان يعترف وشيلته تعب أبوه وكنت ظالم بسبب حاجه حصلت لبنت عمي زمان كنت بحبها فحسيت إن لازم أنتقم
يس : طب ليه مش هتحبسه
معتز : عشان عرفت إني ظلمته لأول مره في حياتي ظلمت واحد وكنت هسبب في موته ولأول مره في حياتي هتستر على مجرم ومش هحبسه في قضية الأنتحار
يس : شكرا جدا ياحضرت الضابط شكرا
صفيه : شكرا يابني احنا شايلين لك الجميله دي طول العمر
بقلمي #osama_ali
معتز يبتسم ويخرج عشان يروح القسم ويلاقي شمس قدامه
معتز : أيه إلي رجعك
شمس : اخويا قالي أنه فاق
معتز : امممم هو انتي لسه بتحبيه ؟؟
شمس : لا طبعا انت بتسأل كتير ليه هو تحقيق
معتز : احم لا مقصدش
شمس : طيب
معتز يحكي ليها إلي حصل من دقائق
معتز : انا كده عملت الصح ؟؟
شمس : مش عارفه الصراحه بس طلامه انت مرتاح خلاص
معتز : انا مرتاح طول مابكلم معاكي
شمس : نعم
معتز : احم احم بقولك
شمس بضيق : ايه
معتز : في محل بيعمل اكل هنا جمب المستشفى عظمه
شمس : كل ده عشان تقولي نتغدى سوى طب ماتقول على طول
معتز : ايه ده انا مقفوش اوي كده
طب ايه رأيك
شمس : لأ طبعا انت ولا خطيبي ولا جوزي
معتز : طب ماهي سهله ممكن ابقا خطيبك ؟؟
شمس بضحك : بص يابابا انا اخويا فوق اطلع أسأله متسألنيش
معتز : يعني انتي موافقه
شمس تبتسم وتضحك وتسيبه وتمشي
وفجأة برقت لما لقت شخص قدامها
بقلمي #osama_ali
في المستشفى عند حسام
صفيه : ليه يابني تعمل في نفسك كده
ريم : خلاص ياماما
حسام : مش عارف حاسس إني ظلمت سعاد وإن انا السبب في إلي حصل لأبويا
صفيه : ابوك بقا كويس وكل حاجه كويسه وإن شاء الله تتحسن وتاخد براءه
حسام : انا مش مصدقك ابويا ماله ياماما
علي يخش من الباب مسند على شمس : ابوك كويس يابن الك.....
مي : يابابا انت أزاي تطلع من المستشفى انت تعبان وطلعت مع مين
علي : حسيت إني لازم اشوف حسام وبعدين لقيت سعاد جات وغصبت عليها انها تجيبني هنا
يس : طب هيا فين
علي : راحت مشوار كان لازم تعمله من زمان
حسام : انا أسف يابابا انا أسف
علي : متتأسفش انا عرفت إلي حصل كله وإن شاء الله كل حاجه ترجع زي الأول وأحسن
وفجأء ريم تترمي في حضن ابوها وتعيط : انا اسفه يابابا انا أتكسفت اخش لك في المستشفى انا أسفه وربنا لو أعرف إن انت هتزعل للدرجه دي مكنتش هعمل كده
علي : اوعي يابنت الج...
صفيه بعصبيه: اهو انت
الكل يضحك وبعدين الدكتور يخش والعسكري إلي معاه
: مينفعش ياجماعه الزياره دي كلها ده مسجون مش يلا كله بره
بقلمي #osama_ali
في القسم عند معتز
الشاويش : سعاد محمود بتاعت القضيه بره يافندم
معتز : دخلها
معتز : أزيك ياسعاد أنا عايز اقولك حاجه مهمه
سعاد عنيها مورمه من البكاء : مبقاش فيه مهم
معتز : ليه بس دي حاجه هتفرق في القضيه
سعاد : انا جايه أتنازل عن القضيه
يتبع ....
بقلمي #osama_ali
تعليقات
إرسال تعليق