القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اغتصاب_مع_موافقة_الأهل البارت_13_14بقلم شهد زكريا في موسوعة القصص والروايات

#البارت_13_14

#اغتصاب_مع_موافقة_الأهل 

مدونة #موسوعة_القصص_والروايات 

جبل بحزن : طب تعالي يا بنتي احكيلنا ايه حصل وكنتي فين 

فريدة مبتعده عن كنان : كنت راحه عن ماما و كان في ست حامل وكانت تعبانه قولت للحراسه ودها المستشفي وانا هقعد هنا هستناكوا .. وبعدها لقيتهم اتاخروا فضلت اسال لحد ما رحت المقابر و فضلت هناك و نسيت نفسي و نسيت ان وقت اتاخر و جيت .. عفريت ايه وموت ايه اللي بتتكلموا عليه 

إبراهيم بفرحة : والله يا بنتي اللي يسمع حكاية دي يقول فليم هندي الحمد لله انك بخير كونت خايف عليكي قولت هتسبيني 

حور احتضنت فريده وقالت : هو انتي هتمشي 

فريدة بحنان : لا يا حور اطلعي نامي..  خديها يا وفاء و متنميش هاجي اتكلم معاكي 

وذهبت حور مع وفاء الي الاعلي 

جبل بحنان : احكي بقا يا بنتي عايزه تطلقي ليه 

اخذت فريدة نفساً طويل و جلست علي تحدي المقاعد و نظرت الي كنان بحزن : عشان ده الحل الوحيدة..  احنا محبناش بعض ومش هنحب بعض..  وانا مكنتش اتخيل اني هكون كدا

جبل : بس كنان بيحبك و هيبحك اكتر وهو عمل كدا عشان بيغير عليكي 

ضحكت فريدة ثم نظرت الي كنان : بتغير عليا صح ..هههه ضحكتوني واللي بيغير بيضرب او مثلا بيغتصب بلاش دول بتغير عليا صح عشان كدا سيبني لابسه قصير و بشعري..  ياشيخ دنتا محاولتش تقولي غيري من لبسك..  بتغير عليا عشان كدا كل يوم مع واحده شكل .. تيجي تضربني ... متبصش كدا مهي اخر واحده بعتتلي صورك معاها عارف قولت معلش مش من يوم و ليله هيتغير بس انت بني ادم مريض بجد انت بتقنع نفسك انك صح و ان لازم ناس تحبك وانت كدا .. انت لازم تقرب من ربك مينفعش كدا انت ناسي انك مسلم 

كنان بحزن وألم : معاكي حق...  انتي طالق يا فريدة

كانت صدمة لجميع ف سلطان المغرور قرر تخلص من زوجته 

حاولت فريدة ان تتمالك و قالت : تمام ماذون يجي يطلقنا و انا متنزله عن ورث مش عايزه حاجة منك و لا حتي القصر  مش عايزه حاجة 

جبل بصرامة : حكيم في اقل من ربع ساعة تكون جبت المأذون وجيت 
و جلست فريدة في حديقة المنزل و جلس كنان امامها و بعد ربع ساعه وصل المأذون و تم الانتهاء من إجراءات الطلاق  وذهب المأذون 

كنان بحزن وألم : كل كلمه قولتيها معاكي حق اني كنت بخونك .. انا كنت مستني تحبيني عشان اتحكم في لبسك متفكريش  اني فرحان وناس بتبص لجسمك انا بغير عليكي و كنت بحاول اتغير  عشانك كنت بحاول اعمل مستحيل كنت لما بنام مع واحده بكون ارفان من نفسي ومنها ...بس خلاص كدا خلصت يارب تلاقي حد يستهلك 

جبل : صباح تعالي و جيبي فريده معاكي

و ذهبوا بالفعل الي غرفة المكتب الخاص بجبل 

جبل : اتكلمي يا صباح فريدة اهي اقدامك

صباح بحزن : بصي يا بنتي الحمد لله انك كويسه لان لو حصلك حاجه مكنتش هسامح نفسي..  متستغربيش انا سبب في اللي حصلك و فقت ابوكي و ابني انهم يشربوا كنان مخدر و و خليناه يشك فيكي كان قصدنا انك تحملي و تجيبي الوريث عشان ابوكي وابني ياخدوا ورث أكبر من جدك جبل مكناش نعرف انها هتقلب كدا معلش يا بنتي احنا سبب

فريدة بحزن : لا عادي الحمد لله انك عرفتي انك غلطانه و ربنا كتب ان يحصل كدا انتوا بس اسباب و مسمحاكي ... حبه اسلم عليكوا عشان هرجع القاهرة ثاني كليه هتبداء بكرا وانا لازم اسافر 

ادرك جبل انها مجروحه و محتاجة الي راحه ... وقف جبل و قبل جبهتها بحنان وقال : موافق يا بنتي سافري و انا هاجي كل فترة اطمن عليكي 

فريدة : هطلب من حضرتك طلب...  عايزه الكل يكون موجود تحت وانا هطلع لايڤ وعايزة الكل يسمعني معلش 

وافق جبل وأمر الجميع النزول الي اسفل و فتحت فريدة الموبيل و دخلت علي تطببق الانستا ثم فتحت الايڤ و قالت : صدمة مش كدا بصوا قبل اي حاجة انا كنت رايح مقابر لامي و و لقيت ست حامل تعبانه امرت الحراس انهم ياخدوها المستشفي وانا نزلت ولاسف العربية عملت حادثه وولعت و اهلي فكروا انها انا عشان بس متسغربوش ... نتكلم بقا علي موضوع غريب اوي ولا المسلسلات الهندي
(نحكي بقا في يوم بنت صحيت من نوم لقيت نفسها تعبانه راحت لابوها قالته انا تعبانه مردش عليها و سبها راحت البنت دي لاخوها وقالته تعبانة قالها طب تعالي هوديكي للدكتور راحت للدكتور و كشفت جيه تمشي لقيت اخوها ساب ايديها في مكان ضلمه اخوها اتبخر و هي مش عارفه تتصرف فضلت تعيط لحد ما لاقيت واحد جيه ادها شكولاته و خدها في حضنه و خرجها من ضلمه من غبها حبيته و فضلت معاه وفيوم قالته انا خايفه تسبني زي اخويا قالها متقلقيش كان بيضمنها لحد ما ياخد غرضه منه و بعد فتره سبها و قرر يدور علي غيرها البنت دي تعبت تعبت اوي مش عارفة تعمل اي ف انصحوها تتصرف ازاي )

وقفلت فريدة الايڤ و قالت : كان نفسي احي احكيلك يا بابا علي اللي حصلي و تحميني بدل ما تكون انت سبب في دبحي كان نفسي تبقا سندي كان نفسي يا إبراهيم تكون صحبي ومخفش احكيلك كان نفسي احس ان عندي اهل بجد كان نفسي زي منا حبيتك يا كنان تحبني و تتغير بس الحمد الله انا هطلع انام عشان هرجع قاهره صبح 

تفتكروا ايه هيحصل هنعرف يوم الاثنين باذن الله و متنسوش المدرس الايطالي و شكرا انك مستحملني
#اغتصاب_مع_موافقه_الاهل
#بقلم_شهد_زكريا


Part14: 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
 
 الاكتفاء بالنفس حرية وليس غرور🍂
- وليم شكسبير

صعدت فريدة الي غرفتها و جلست مع وفاء و ابتسمت بحزن وقالت : فاكره لما قولتلي ده جوزك ولازم تبقي معاه علي طول وهو هيحبك ... اكتشفت ان مش كل المتجوزين لازم يحبوا بعض بلعكس في حاجة اهم من الحب الاحترام و الثقه و الخوف واهتمام ايه لازمه الحب من غير كل ده 

احتضنتها وفاء و قالت : يا سلام علي كلام ايه يا بت الحكمة دي..  معاكي حق في كل كلمة قولتيها بس بالعقل هو لو مبيحبكيش و مبيغيرش عليكي هيضربك لمجرد انه شافك واتكلمتي مع واحد 

فريدة بحزن : معاكي حق انا اللي غلطانه صح انا اديني هرجع قاهرة و هريح الكل مني وكان مدخلتش حياته اصلاً فرصة سعيدة 

ضربت وفاء فريدة بقوة : اتكتمي هتروحي قاهرة تهببي ايه قوليلي كدا اصلاً عمرك ما اشتغلتي ومفيش حد هيقعد معاكي 

فريدة بضيق : ااااه ايدي .. عادي هدور علي شغل واشتغل و هعيش عادي جداً وهحب وهتجوز 

في وقت ده كنان فتح باب الغرفة 

كنان بعصبية : نعم يا روووووووح اممممك هتت ايه قولي كدا انتي هبلة يا بت هتتجوزي مين يااااااا رووووح امك دنا ادفنك مكااااااااااانك 

وقفت فريدة ونظرت الي كنان بحقد وكراهية وقالت : حلو الشوووو برااااڤو بس انت ملكش حق انت طلقتني  فااااهم انت طلقتني انا مخصكش

مسكها كنان من شعرها و نظر الي عيونها بغضب  وقال : انا رجعتك ل عصمتي تااااااني شيخ قال ينفع ارجعك قبل ما العده تخلص و رجعتك تحت قدام كل و اهو قدامك انا برجعك لعصمتي تاني يا فريدة ومش هطلقك الا علي جثتي 

فريدة بعصبية : وانا مش هفضل معاك في مكان واحد انا مش عايزه افضل معاااك 

كنان بمكر : صوتك حلو وهو عالي و شكلك كمان...  بصي اعملي اللي تعمليه اللي عندي قولتهولك 

 فريدة بعصبية : انت بارد لوح تلج بقول مش عايزاك افهم...  وكمان لازم ارجع قاهرة عندي كلية 

صعد جبل خلف كنان و لكنه و قف علي باب الغرفة يستمع الي كلامهم ثم دخل 

جبل بحنان : بصي يا بنتي معاكي حق تكوني مش عايزه تكملي مع كنان بس مش هينفع يكون مكملتوش شهر و تسيبوا بعض ناس هتتكلم عارف يا بنتي انك تعبانه واللي حصل ده كتير عليكي بس قدرك و ربنا مبيكتبش حاجة وحشه لحد..  اللي هتطلبيه هيتنفذ بلحرف 

فريدة بحزن : محدش حاسس بيا انتوا عارفين يعني إيه تكون واحده مغتصبه وواقفه بتتكلم عادي انتوا عارفين يعني ايه تعب...  بس ماشي طلابتي ارجع قاهرة حالاً و هتشغل في اي محل ناس هتعرف اني متجوزه ماشي بس محدش هيعرف هو مين مش عايزه اروح الشركة او القصر انا هرجع بتنا اللي في زيتون و انا اللي هصرف علي نفسي و هنفضل مع بعض لمدة سنه عشان كلام ناس بس عايزه اروح المستشفى قبل ما أسافر 

جبل مستغرباً : ليه يا بنتي خير في ايه ؟! 
فريدة نظرت الي كنان و كان باين علي وجهه علامات الخوف والقلق : عايزه اعمل تنضيف للرحم 

جبل : وده ايه لازمته 

فريدة بحزن : عشان ميحصلش حمل مش عايزه حاجة تربطنا ببعض نهائي 

كنان بحزن : ماشي يا فريدة البسي واللي قولتي عليه هيتنفذ و جهزي نفسك يا وفاء و جهزي حور وانا هروح البس واجي اخدك للمستشفي و بعدها هوديكي البيت 

و خرج كل من كنان و جبل و بعد ساعه و صل جبل و كنان و فريدة الي مستشفى و بعد اتفاق جبل مع دكتور تم تخدير فريدة و دخلت الي غرفة العمليات 

جبل بصرامة : مفتكرش انها هتسامحك انت كسرتها 

لم يرد عليه كنان و ظل ساكت و بعد قليل من وقت خرجت فريدة من غرفة العمليات و اخذوها و ودع جبل كنان و فريدة كانت نائمه بسبب المخدر و ركب كنان في الخلف و بجانب فريدة و في الامام نادر كان يسوق و في سيارة اخري يوجد وفاء و حور و خلفهم سيارات الحراسة 

نادر بحزن : طلما بتحبها محاولتش تتغير ليه 

كنان بوجع : مكنتش اعرف اني هقدر اعمل فيها كدا كنت مفكر انها مش بتحبني

نادر : وعرفت انها بتحبك عشان كدا رجعتها لعصمتك.

كنان ضمها الي صدره و مسك يدها و نظر اليها بحنان : عشان كدا رجعتها حسيت من كلامها في الايڤ أني كنت نورها اللي نور حياتها و فجاه بقيت مصدر خوفها عارف لما شوفت مصطفي جي من ناحيه اوضتها كان هاين عليا اخلع قلبه بغير عليها من حور انت متخيل من سات ما جت و عرفت ان امها ماتت افتكرت نفسي لما امي ماتت كنت شبه التمثال كنت بدور علي اي حد يعوضني حنان امي لما شوفتها و خدتها في حضني حسيت بحنان امي لما نمت شوفت امي بتقولي دي نعمة لازم تحافظ عليها و متوجعهاش لازم تكون ليها السند والضهر حسيت ان خلاص كدا هي دي اللي هتخليني احسن 

نادر : اتغير يا كنان روح اتعالج عشان خاطرها بدل ما تضيع منك تاني حاول ترجع ثقتها فيك 

و ظل كنان و نادر يتحدثون الي ان وصلوا الي قصر كنان و حمل كنان فريدة و صعد الي غرفتهم و نام بجوارها وظل ينظر الي ملامح وجهها الي ان غفل و في الصبح استيقظ الجميع 

فريدة بالم : اااه مال حته دي وجعاني ليه و ايه الهدوء ده اومال فين الناس والوش اللي في شارع 

كنان بضحك : هههه هبلة يا بنتي انتي مش عامله عمليه بليل ف طبيعي حته دي توجعك و كمان ازاي هرجعك بيتك و اسيبك لوحدك وانتي تعبانه فجبتك القصر عشان ترتاحي و بس و بكرا ابقا ارجعي بيتك 

فريدة حاولت تخفي تعبها و قالت بحزم : انت يا سلطان انت نادي وفاء خليها تيجي تساعدني عشان اغير هدومي وخلي حد يجهز عربية ويرجعني بيتي وشكراً ليك 

كنان بحزن : هناديها حاضر طيب مش هتستني حور تسلمي عليها او خليكي هنا عشان حور و اجهزلك اوضه تنامي فيها بس خليكي عشان حور بس 

فريدة بألم : الله يرضا عنك نادي وفاء بسرعة و حور هبقا اجي كل يوم من كليه اشوفها و اقعد معاها ساعه واروح البيت بعدها 

نزل كنان الي الاسفل و صعدت وفاء بعدما اخبارها كنان ان فريده تريدها و بعد ربع ساعه انتهت فريدة من تبديل ملابسها 

وفاء بحزن : خلاص هتمشي طب هشوفك واحكيلك ازاي عني 

فريدة بمشاكسه : ياختي تعالي اركبي اي حاجة وتعالي حدائق زيتون عند ولاد سالم او فتح الله مش حوار وكمان هاجي كل يوم اطمن علي حور وعليكي و كمان اصلاً قصة حبك دي مستحيلة دنتي مبتحاوليش تكلميه 

وفاء بحزن : منا هقابله نهارده 

فريده بصدمه : مين...  ايه...  معلش استوب افهم

وفاء بضحك : طب انزلي ولما اجي بليل من الخروجة هتصل عليكي احكيلك 

و نزلت فريدة و وفاء الي الاسفل و ودعت فريدة الجميع صعدت إلي سيارة وكانت تبحث علي زوجها ولكنه اختفي صعد الي الاعلي 

فريدة في نفسها : متبصيش مش هياجي هو ماهيصدق اصلاً تلاقيه راح للستات بتوعه..  راكزي في مستقبلك و شوفي هتعملي ايه ده شكله هيبقا مرار طافح علي رأي الكبير 

وانطلق السائق الي منزل فريدة 

بارت خلص هنعرف بعدين كنان بيخطط لايه و مين المجهول اللي وفاء بتحبه و فريدة هتروح بيتها هتلاقي ايه هنعرف كل ده بعد التفاعل 
#اغتصاب _مع_موافقة_الاهل
#بقلم_شهد_زكريا



تعليقات

التنقل السريع