القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية جبروت سليم وعذاب روح البارت 13_14_15بقلم رحاب رمضان في موسوعة القصص والروايات كامله

الفصل الثالث عشر____الرابع عشر ____الخامس عشر 🥳
جبروت سليم وعذاب روح 

☺☺☺☺☺☺☺☺
روح وقد تجمعت الدموع ف عيونها:انت بتوجعني ي سليم
سليم وقد ترك ايدها مغادر الحفله كلها
سمع صوت من وراه بيصرخ
سلللللللللللليممم
وكانت روحي تصرخ بصوته وهي تقع
سليم وهو يجري عليها كي يمسكها
سليم:روح قومي روووح
واتجمع كل الي ف النادي ع روح وسليم
شالها سليم واتجه بها الي المستشفي
بعد دقائق وصل بها إلي المستشفي
ودخلووها الي اوضه الكشف 
☺☺☺☺☺☺☺☺
عند اووس ف ألمانيا
اوس وهو يقف ع رجله بأبتسامه:واخيرراا 
سام صاحب اوس:مبروك ي اوس
اوس بفرحه :الله يبارك فيك ي حبيبي
سام:مش كفايا ي صحبي سليم مغلطش ولا قتل اختك
اوس بعصبيه:بس قتل ابووويا انت مش واخد بالك
سام :فكر ي اوس 
اوس بعصبيه:عمري ما تفكر ارحمه
وسابه ونزل 
اوس عندما فونه رن 
اوس:هي فين
الحارس :ف .....
اوس: تمام
واغلق الخط 
واتجه ع العنوان الي اتقال لي
☺☺☺☺☺☺☺☺
ف المستشفي عند روح 
خرج الدكتور وهو يتنهد
الدكتور:مدام روح تعبانه ي جماعه ممكن ترتاح
متنسوش انها محتاجه عمليه عن ازنكم ومشي
سليم موجه كلامه لشمس ورقيه:هي روح تعبانه بقالها اد اي
شمس:ممكن حوالي شهر كدا
سليم: تمام 
واتجه ناحيه غرفه روح
وعندما دخل رأها نائمه كملاك
سليم وهو يجلس ع كرسي بجانبها:انتي لي بتعملي كدا قولتيلي طلقني وطلقتك اعمل اي تاني حرام عليكم انا بتخلي عن كل الي بحبه حرام والله انتي لي عايزاه تتخيل عني زي ما هي عملت مع ابويا هي الي غيرتني انت لو سبتيني انا هموت انا أمي كانت بتضربني وتهيني وكأن مش ابنها ولما ابويا افلس سابته كنت ماسك فيها كأنها طوق النجي بتاعي بس هي للاسف رمتني وسابتي وابويا طلقها وبعدها بأيام ابويا مات وبقيت لوحدي وقررت اني اتحدي الكل وابتديت مع مدحت الأنصاري الي اتهمني بقتل بنته وهي خانتني وبعدت أختي عني عشان متتأذيش حتي اتغير مع اختي عشان كدا قولت أن كلكم واحد بس انتي غيرتيني انا حبيتك بجدد بس انا هبعد عنك وورقة طلاقك هتوصلك
عشان مفكرش اقربلك وكان صوته كأنه بيبكي وساب الاوضه وخرج بل خرج من المستشفي كلها
عندما خرج فتحت روح عيونها اه كانت صاحيه وسماعه وانفجرت ف البكاء 
ودخلت كل من رقيه وشمس وكريم ومراد
شمس:مالك ي روح بتعيطي لي
روح بأنهيار:سليم سليم هيطلقني وهيسبني خالص
مراد بشفقه:اهدي مش تخليه يطلقك اهدي
كريم:مش هيطلقك اهدي 
روح:هو قالي أنه هيطلقني بس انا والله مكنتش اعرف أنه حصل معاه كل ده عشان خطري انا عايزاه
-------------------------------------
عند سليم 
وصل الفيلا وظل يكسر ف كل شئ 
وقرر أنه لازم يمشي من البلد لأنه مش هيستحمل يقعد هنا وروح موجوده ومش معاه عشان كدا قرر الصفر الي أخته
☺☺☺☺☺☺☺☺
ف ألمانيا 
وصل اوس المكان الي قلع عليه الحارس
عندما وصل رأي ملاك من ملائكة الأرض وفاق من شروده عندما أفتكر أبوه
كانت جيسي خارجه من المول وبتتمشي الي السياره
وكان ف شخص ما بيرخم عليهاا
الحوار بالالماني طبعا
جيسي:عايز اي ي حيوان 
الشاب:اي ي قمر
كان الشاب هيمسك ايدها ويقترب منها
وكانت جيسي تصرخ 
ولقيت شخص ما ماسك الشاب وبيضربه
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند روح
 كانت تبكي بهستريا
روح ببكاء:عشان خطري ودوني عنه انا كويسه ودوني
 عنده
كريم:يلا بينا 
وخرج كل من كريم ومراد والبنات متجهين الي فيلا سليم
☺☺☺☺☺☺☺
ف نفس اللحظه كان سليم بيكلم شخص ما
سليم:جهزلي الطياره حالا
واغلق الخط وخرج من الفيلا متجه الي موقع الطياره
💔💔💔💔💔💔💔
عند روح كانت بتصرخ:يلا بسرعه أمشي بسرعه 
كريم :اهدي ي روح سليم ف الفيلا
ف نفس الوقت كانت الفت تتصل بمراد
مراد:أيوة ي داده
الفت:سليم خرج وسمعته بيكلم حد بيقوله جهزلي الطياره
مراد بانفعال:نعم دا اتجنن سلام
مراد موجه الكلام لكريم :إطلع ع موقع الطياره بسرعه ي كريم مش معانا وقت
روح بانهيار:طياره طيارت اي هو مش هيسيبني 
عشان خطري ودوني لي وأحسست بنغزه ف قلبها
وشافتها رقيه
رقيه بخوف:رووح أهي عشان خاطر سليم اهدي ادينا هنروح لي وبطلي عياط بقا
روح بأبصراخ:ودووني عندوو وصرخت بأسم سليم
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

الفصل الرابع عشر☺

رقيه بخوف:رووح أهي عشان خاطر سليم اهدي ادينا هنروح لي وبطلي عياط بقا
روح بأبصراخ:ودووني عندوو وصرخت بأسم سليم 
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند سليم وصل الي موقع الطياره 
ونزل من سيارته متجه الي مكان الطائره وصل سليم ركب الطائره وأمر الطيار انا يذهب
كنت الطياره تتحرك ببطئ حتي سرعة وهمت الاقلاع
وكانت الطائرة ف الهواء عند سليم كان يفكر ف روح حتي غلبه النوم
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند روح 
وصلت الي مكان الطياره وجدو الطائره ف الهواء ع مرمي البصر ظلت روح تبكي وتصرخ
ف نفس الوقت أمسك كريم التليفون ليتصل بسليم
بعض ثواني رد سليم 
سمع صوت صراخ بجانبه 
سليم بخوف:روح مالها ي كريم
كريم :روح هتموت لو مرجعتش حالا
سليم بزعيق:مين قالها اني مسافر
كريم بعصبيه:مش مهم المهم انك ترجع حالا ي سليم
سليم بأصتناع البرود:مش هرجع سلام 
وأغلق الخط 
أما كريم لا يائس 
رفع تليفونه بيرن ع كابتن المضيفه الي ف الطياره
وعندما ردت 
المضيفه:أيوة ي كريم بيه
كريم بزعيق:اديني الطيار الزفت ده 
المضيفه:حاضر حاضر
وأدت التليفون لطيار
الطيار:أيوة ي كريم بيه
كريم بعصبيه :ترجع بسليم حالا
الطيار كان هيتكلم
كريم :نفذ الأمر 
وأغلق الخط 
كانت روح تحس انها لا داعي لوجدها 
☺☺☺☺☺☺☺☺
عند جيسي
الشاب:انت مين
 الشاب الآخر الذي انقذ جيسي:هتعرف دلوقتي وقام بلكمه
عندما لكمه فر هارب الشاب 
جيسي بخجل:شكرا جدا ي 
الشاب :اوس 
جيسي:أهلا ي اوس انت بتتكلم عربي حلو
اوس:انا اصلا من مصر
جيسي:واو وأنا كمان من مصر نورت ي ابن بلدي 
اوس بضحك:بنورك ي بنت بلدي
نسيبهم يتعرفوا
☺☺☺☺☺☺☺☺
عند روح كانت تتجه الي السياره كي تغادر
بعد ما مشيت بضع خطوات صوت من وراها استني خديني معاكي وكان الشخص سليم كنت روح مصدومه ها هو صوته كانت تلف الي الخلف بحركات بطيئه خوفأ ما يكون هو وتكون بتهيالها وعندما رأته كأنها روحها
رجعتلها من تاني ركضدت ببطء حتي استكنت ف حضنه 
روح بعدم استيعاب:انتي هنا صح انا مش بيتهيألي
سليم وهو يحاول تهدأتها:اهدي اهدي انا معاكي متخافش
روح ببكاء:انت مش هتسبني صح 
سليم بحنيه:مش هجيبك ابداا 
واخذها واتجه بها ناحيه سيارته 
متجه بها إلي الفيلا 

عند مراد ورقيه وكريم وشمس
مراد بحزن مصتنع:يولاد الآيه بوظولي ليلتي وهو رايح يتهننا 
كريم بتريقه:انت لي محسسني أنه كان فرحك  دا خطوبه ي ابني
رقيه:سيبه هيمان ي كريم 
ومشي كل من مراد وورقيه 
شمس موجهه الكلام لكريم :كريم ممكن اقولك ع حاجه
كريه وهو يتنبه لها:اه اكيد اتفضلي
شمس بأرتباك :بصراحه أ أ أ انا
كريم:اي ي بنتي علقتي متقولي
شمس بجراءه:ح حاضر بصراحه انا معجبه بيك جداا
كريم وهو رافع حاجبه اليسار:
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند سليم وصل الي الفيلا
واتجه هو روح الي الداخل
واتجهوا الي غرفتهم
روح بأرتباك:س س سليم
سليم وهو لاحظ ارتباكها:اي ي روح مالك قولي عايزاه تقولي اي
روح بخوف:انت مطلقني وحرام ابقي معاك ف مكان واحد
سليم بأبتسامه :حببتي انا مش أول يوم طلقتك فيه وأنا رديتك متقلقيش
روح بأبتسامه :بجد 
سليم :اه بجد  وكمل كلامه 
انا هاخد شاور وراجعلك
واتجه الي المرحاض
روح لنفسها:يا ترا آدي نفسي فرصه ولا ابعد 
قلبها :اديله فرصه
عقلها:لا متدلهوش
قلبها:هو رجع عشانك
عقلها :هو رجع عشان يكسب جسمك
قلبها:هو بيحبك واعترفلك
عقلها:تلاقيه عارف انك صاحيه فحل يكدب 
روح وهي تحط ايدها ع ودنها بس بس 
روح لنفسه:انا هديك فرصه ي سليم بس يرب متخذلنيش
قامت واتجهت ناحية الدلاب حتي تخرج لبس لها
رأت أنه كلها ملابس خليعه وغير محتشمة 
روح لنفسها:واي يعني مهو جوزي 
وأخرجت قميص نوم لون النبيتي ولبسته
واتجهت الي المرايا لتصفف شعرها
ف نفس اللحظه خرج سليم من الحمام
عندما رأي روح وكأنه اتصدم مكانه  هل هي ملكه 
سليم:هي فين روح
روح وهي تصتنع الزعل:اي مش عجباك
سليم بتوهان:انا أول مره اشوف كدا 
سليم وهو يقترب منها واحتضنها 
روح:سليم
سليم بتوهان :امممم
روح بحب وخجل:بحبك
سليم فاق من توهانه واتصدم:اي انتي قولي اي
روح بضحك:اي قولت بحبك
سليم وهو يحملها ويتجه بها إلي السرير 
وصارت السعاده بينهم وصارت مراته بأرادتها

باااااااااس
💛💛💛💛💛💛💛💛💛😍💋

الفصل الخامس عشر😜

تروح بضحك:اي قولت بحبك
سليم وهو يحملها ويتجه بها إلي السرير 
وصارت السعاده بينهم وصارت مراته بأرادتها
💖💖💖💖💖💖💖💖💖
ف اليوم التالي ف فيلا سليم العامري 
سليم تستيقظ من النوم وتحس بتقل ع صدره يلاقي روح يبص عليها ويبتسم 
استيقظت روح وقامت مفزوعه وخجل :صباح الخير
سليم بأبتسامه ع خجلها:صباح النور حببتي
روح بصدمه:اي
سليم بضحكة رجاليه جذبتها:حببتي 
وقام متجه الي المرحاض تارك روح ف صدمتها
روح تقعد تفتكر الي حصل بينها وبين سليم
روح لنفسها: خلاص انت قولتيلوا انك بتحبيه وهو بيحبك 
وابتسمت 
فاقت من شرودها ع خروج سليم من المرحاض روح عندما رأته خارج عاري الصدر  
روح بأرتباك:س س سليم عيب متخرجش كدا تاني
سليم بوقاحه: لا حببتي براحتي ومتعصبنيش بدال ما اعمل حاجه متعجبكيش ع الصبح و غمزلها
روح بأرتباك:أ ا ا انت قليل الأدب وجربت ع المرحاض 
سليم بتوعد:انا قليل الأدب والله لما شي
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند رقيه وشمس
رقيه:مالك ي شمس
شمس وهي بتحاول تتماسك:مليش ي بنتي انا تمام
رقيه:ع أساس اني مش عرفاكي 
شمس:انا كويس متقلقيش
رقيه ولسه كانت هتتكلم فونها رن
رقيه:أيوة ي مراد
مراد :ي عقل مراد
رقيهووجهها أحمر:اي طيب 
مراد :يلهوي انتي لسه بتتكثفي 
وخرجت رقيه من اوضه شمس 
شمس وعندما خرجت رقيه انهارت
شمس وهي تبكي:لي لي 😭😭😭😭😭

فلاش باااك 
شمس:بصراحه انا معجبه بيك جداا
كريم وهو بربع حاجبه:نعم انتي اي الي بتقوليه ده
شمس وحست بالاحراج:أ ا نا بس بقولك الي حساه 
كريم ببرود:هو انا عشان اتكلمت معاكي كلمتين زي اي وحده يبقي كدا هتعجبي بيا
شمس:لالا والله مش كدا بس 
كريم مقاطعها:ولا بس ولا نيله بصي ي عثل انا مليش ف الحريم لو بس فكرت فهي ليله وبرميها تحبي تجربي وغمز ليها
شمس ونزلت دموعها وخافتت:أ ا ا انا اسفه 
وتركته وانهارت ف دموعها
باااااااك
شمس ببكاء حار:بكرهكك لو آخر راجل ف الدنيا مش عايزاك😭😭😭😭
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند منزل كريم كان معاه مراد
مراد:ف اي ي بنأدم انت
كريم بخنقه:مفيش حاجه
مراد بهزار:طيب ورحمه المدام لتقول
كريم بعصبيه:مجبش سيره مراتي ع لسانك ي مراد فاهم
مراد:خلاص ي كريم انا مكنش قصدي
وكان هيخرج
كريم:متزعلش ي صحبي بس انت عارف اني خديجه مراتي الله يرحمه مبحبش حد يقول اسمها وكأنها عايشه
مراد:مالك ي كريم فهمني
كريم:قص عليه كل الي حصل
مراد بأستغراب:لي تعمل كدا ي كريم
مفكرتش هي هتبقي عامله ازاي لي كدا
كريم بخنقه :والله مش عارف مالي وازاي قولت كدا بس ف ثانيه اتخيلت مراتي ومقدرتش
مراد:حاول تصالح الي انت عملته وعلي فكره شمس عمرك ما هتلاقي زيها 
كريم بتفهم:وانا مش عايز 
مراد بعصبيه:انت اي ادي فرصه لنفسك مراتك ميته بقالها 3سنين أرحم نفسك مش هتموت وراها ي صحبي ادي نفسك فرصه فرصه وحده 
كريم بعصبيه:انا نازل سلام
ونزل وركب عربيته متجهه الي المقابر 
☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عند سليم العامري
خرجت روح من الحمام 
واتجهوا هم الاتنين الي الاسفل
الفت:حبيبي واخيراا 
سليم:ازيك ي داده
الفت:الحمد لله ي ابني انت كويس
سليم: الحمد لله
روح بزعل طفولي:والابجوره الي جنبه مش مهم وضربت قدميها ف الأرض زي الاطفال
الفت بضحك:انتي الاقمر بتاعتنا
روح بأبتسامه:حببتي 
سليم ببرود:طاب اي مش هنفطر 
روح وهي بتبرطم:دايما فاصل الأمور أبو برودك 
سليم بغضب مصتنع:بطلي برطمه
روح:براحتييي
وقعدوا يفطروا 
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
ف مكان آخر كانت جيسي تجهز نفسها ونازله
أول ما خرجت من باب العماره
جيسي باستغراب:اي ده اي الي جابك وعرفت اني ساكنه هنا ازاي
اوس بتكبر:السؤال ده بلاس لاوس الأنصاري
اوس بأمر :اركبي
جيسي:لي 
اوس بهزار:جعان ي خلق عايز أفطر
جيسي بضحك:حاضر ي عم بس فضحتنا 
اوس:احسن عشان تأكليني
انتي الي هتعزميني صح
جيسي بضحك: بس كدا حاضر
وركبوا السياره متجهين الي مطعم عشان يأكلوا 
☺☺☺☺☺☺☺☺☺
عن كريم وصل الي المقابر وقعد قدام قبر مراته 
كريم بيكلم قبر مراته وبيعيط:سبتيني لي مقدرتش تقعدي معايا لدرجه دي بتكرهيني دا انا حتي كنت بحبك اكتر من اي حد انا سبت أهلي عشانك سبت الدنيا كلها عشانك وف الاخر تمشي وتسبيني طاب ليي لي 😭😭😭😭😭😭
قام كريم وخرج من المقابر متجه الي مكانن ما
💔💔💔💔💔💔💔💔💔
عند جيسي 
جيسي بأستغراب:اي ده انت موديني ع فين
اوس:لا رد
جيسي بخوف:رد انت موديني ع فين وأي المكان ده
اوس:لا رد
جيسي بعياط:رد ابوس إيدك موديني ع فين وأخرجت فونها عشان ترن ع سليم ولكن ف نفس اللحظه اوس اخد منها الفون وراماه ف الأرض
 
بااااااااااااااس
ي تري كريم رايح فين 
ي تري الفرح بين سليم وروح هيدوم 
واي تري اوس مودي جيسي فين وأي الي هيحصل
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

تعليقات

التنقل السريع