القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه ولي العهد الحلقه 18 و 19 الاخيره بقلم ألاء_فرج في موسوعة القصص والروايات كامله


روايه ولي العهد الحلقه 18 و 19 الاخيره 


راحت وعد عشان تخرج لقيت حد بيضربها على دماغها بالحديده  راح اغم عليها 


مسكت ساره المفاتيح وراحت عشان تهربهم ولسه هتتحرك من مكانها 


خبطها حسن بطرف المسدس على دماغها راحت وقعت جمب وعد واغم عليها 


After 30 Mintes 

بعد ٣٠ دقيقه 


فتحت وعد عينها براحه وهي حاسه بصداع رهيب في دماغها 


فتحت وعد عينها لقيت حسن قاعد جمبها على السرير وكل العيله واقفه عشان تطمن عليها 


حسن بلهفه : وعد وعد انتِ كويسه سمعاني..... طيب فكراني؟ 


وعد بتعب : اه فاكره بس...  دماغي وجعاني أوي حاسه بصداع رهيب...... عايزه اشرب مياه! 


ابتسم حسن وراح بسرعه يجيب ليها مياه كان خايف لتكون فقدت الذاكره بسبب قوه الخبطه 


دعاء : حمد لله على سلامتك يا وعد 


ندى : الحمد لله انك كويسه 


شيماء : حسن كان خايف اوي عليكي 


مصطفى بخبث : ولي العهد بقا لما يحب 


اتكسفت وعد وسكتت 


دخل حسن الاوضه وهو ماسك كوبايه المياه وصنيه ساندوتشات 


أدهم : حمد الله على السلامة يا وعد، يلا يا شباب نخرج احنا برا 


خرجوا كلهم برا وقفلوا الباب وراهم 


حسن بهدوء : اشربي مياه الأول وبعدين خدي الساندوتش ده عشان تفوقي كده وتقدري توقفي على رجلك 


وعد بتعب : لأ لأ مش عايزه أنا عايزه انام 


حسن : لأ لازم تاكلي، افتحي بوقك أنا هأكلك 


وعد : لأ يا حسن مش عايزه 


حسن : أفتحي بوقك اخلصي 


فضل يأكلها حسن بأيده في بوقها ووعد بصتله بسعاده وسكتت وبعدين خلصت الاكل ونامت وحسن طلع برا الاوضه ونزل على تحت 


____________بقلمي الاء فرج


حسن بصوت عالي : دعاء، ندى، شيماء، مصطفى، أدهم تعالوا بسرعه عايزكم في موضوع 


كلهم نزلوا من على السلم وقعدوا في الصالون مع حسن 


حسن بهدوء : أنا طلبت البوليس وهو دلوقتي في الطريق عشان ياخد وليد وخالد وفاروق وقدمت كل الملفات والأوراق بالأعمال السوداء اللي حصلت في حياتهم، فاروق الملفات بتاعته عن القتل وكميه الجرائم اللي عملاها، وخالد اكتشفت انه بيتاجر في الأعضاء، ووليد بتاع غسيل أموال 

كل الملفات دي لاقتها في مكتب فاروق 

وليد قال انه مثل انه جدي عشان كان فاروق هيقتله لو قال لأ وانه طيب ولكن الحقيقه ان فاروق كان ماسك عليه ذله عشان كده وليد اضطر يمثل 


وخالد نفس الكلام فاروق برده ماسك عليه ذله 


الحقيقه ان التلاته ****   وكل واحد فيهم يستحق الإعدام والبوليس جاي في الطريق وهياخدهم كلهم، انا بس حبيت اقولكم عشان تبقوا عارفين 


أدهم : طب وساره هتعمل فيها أي دي كانت هتقتل وعد؟ 


حسن بغموض : لأ ساره دي اللي هيحدد عقابها وعد لما تصحي لأنها خانت وعد ووعد هي اللي هتقول هتعمل فيها أي


قام حسن من مكانه واخد دعاء في حضنه جامد 


حسن بحزن : عملت تحليل Dna امبارح واتأكدت انك اختي، أنا آسف على كل السنين اللي ضاعت واحنا عايشين في نفس القصر وما نعرفش ان احنا اخوات، أنا بحبك بالله مش بكرهك زي ما انتِ فاكره أنا هفضل احبك وهعاملك زي ندى وشيماء انتوا اخواتي وربنا يعلم انا بحبكم قد اي 


فضلت دعاء تعيط في حضنه وحسن فضل يطبطب على شعرها 


خرج حسن من حضن دعاء واتكلم بهدوء : انا غلطت في حق كل واحد فيكم ولكن من النهارده هبدأ صفحه جديده معاكم كلكم واول حاجة هقرب من ربنا وهبطل اعمل اي حاجة غلط وهتوب 

واخواتي ههتم بيهم وهسمع كلامهم من غير ما اقول انا مش فاضي 

هحافظ عليكم وهحاول ابقى دور الاب والأخ في نفس الوقت 


وادهم ومصطفى غلطت في حقكم كتير أوي وكنت بعاملكم معامله وحشه واخدت كل ورثكم ما تزعلوش مني


ووعد عرفت انها زوجه اصيله وهي السبب في أن كل اللعبه دي تتكشف 

ومش هطلقها وهكمل معاها باقي حياتي 


والقصر ده كلنا هنعيش فيه والفلوس كلها قسمتها علينا زي شرع ربنا ما قال 


كلهم ابتسموا على كلام حسن اللي اتغير ١٨٠ درجه بسبب وعد


سمعوا صوت عربيه البوليس راح حسن خرج من القصر وخرجوا كلهم وراه 


____________بقلمي الاء فرج


في المخزن 


اخذ البوليس وليد *الجد اللي كان تعبان جداً*

وخالد وفاروق اللي عمال يزعقوا 


فاروق بزعيق : انتوا مجانين انتوا مش عارفين أنا مين أنا هموتكم كلكم 


حسن بأستفزاز : هشش يالا 


خالد بغضب : هاخد وعد يعني هاخدها، هي اصلاً مش بتحبك خلي عندك كرامه بقا 


راح حسن ناحيه خالد وراح ضربه بالقلم على وشه جامد 


راح خالد عشان يهجم عليه البوليس أخذه 


خالد بصريخ: مش هسيبك يا حسنننننننننن، بكرهك 


حسن ببرود : ابقى اعمل عمل خير قبل ما تروح لحبل المشنقه يا روح ماما 


مشي البوكس وعربيه الشرطه وراه 


حسن بهدوء : انا رايح مشوار ادخلوا جوا وخلي بالكم من وعد وانا مش هتأخر 


After 2 hours

بعد ساعتين 


وقفت عربيه حسن قدام الترب ونزل منها ولأول مره يزور امه وابوه من ساعه ما توفوا 


حسن : وحشتوني أوي الايام وحشه اوي من غيركم 

عارفين كان نفسي اوي تبقوا معايا ما كنش ده هيبقى حالي 

كان نفسي يا أمي اترمي في حضنك في آخر اليوم واحكيلك اللي حصل معايا ولما يحصل مشكله اروح احكيلك ولما احب يبان في عنيا واقولك انتِ اول واحده 


اتحرمت من لحظات كتير أوي كان ممكن اعيشها معاكم بس أنا متأكد انكم في مكان احسن


يمكن لو أبويا كان راجل بسيط مش راجل أعمال ما كانش فاروق قتله 

بس ده قدر

تعرفوا انا حبيت وعد 

كنت بقول دايماً إن الحب ده كلام فارغ وان عمري ما اتجوز وهقضيها صياعه بس وعد جات وغيرت كل حياتي لأحسن 

كان نفسي اوريهالكم كنتِ هتفرحي بيها اوي يا ماما 

ممكن في الأول كنتِ هتزعقي عشان هي بنت مدلعه اوي ومش قريبه من ربنا 

بس انا وهي هنتوب مع بعض وهنتغير لأحسن و ايدنا في ايد بعض هنتوب 

انا عايز اخلف عيال كتير اوي مش هفرق بين الولد والبنت لما حد فيهم يغلط هخليهم يقولوا ومش يكونوا خايفين مني لا يكونوا خايفين على زعلي، النهارده الراجل اللي كان السبب في قتلكم هيتعدم وكل حاجة بانت على حقيقتها، انا بحبكم أوي وهفضل دايماً ادعليكم بالرحمه 


ثم اكمل كلامه ببكاء : بابا قول لربنا انه يسامحني أنا تعبان اوي يا أمي وحاسس ان النهارده يوم وفاتكم 

احم مش هعيط خلاص انا عارف أنكم هتزعلوا لما انا بعيط 

انا متأكد انكم سامعين انا بقول اي وحاسين بيا صح...... بحبكم ربنا يرحمكم 


خرج حسن من الترب وهو بيعيط وبعدين ركب العربيه ومشي 


* الام والاب نعمه كبيره أوي لو لسه عايشين اقعدوا معاهم معظم الوقت واسمعوا كلامهم وبلاش زعيق فيهم لان قبل ما يكون عيب ده حرام، حسسوهم انكم بتحبوهم عشان في لحظه وداع ليس لها وقت 💔


*ولو ماتوا ادعيلهم بالرحمه *

.

.



بخ مفاجأه 😂♥️


الحلقه 19 والاخيره 💙

____________بقلمي الاء فرج

بعد سنه 


دعاء ومصطفى اتخطبوا 💙

أدهم وندى اتخطبوا 💙

معتز وساره اتخطبوا 

شيماء & محمود اتخطبوا 

وعد سامحت ساره بعد ما عرفت انها عملت كده غصب عنها لان فاروق ساعتها هددها بقتل أخواتها الصغيرين وهي خافت عشان كده ضربت وعد على دماغها بس ما كانتش هتقتلها 


حسن & وعد حبوا بعض وقرروا يكملوا باقي حياتهم مع بعض 

ووعد حامل في تؤام


____________بقلمي الاء فرج


يوم الفرح


حسن بصوت عالي : يلا يا بنات اخلصوا المعازيم تحت 


مصطفى بزعيق : ما تخلصوا يا وليه منك ليها كل ده؟ 


أدهم بغضب :وطي صوتك يا حمار

ثم اتكلم بنبره هدوء : ندى يا حبيبتي انتِ خلصتي يلا يا روحي 


حسن بغيظ : ما تلم نفسك يالا ده انا واقف

وانتَ بتكلم مين في التليفون؟ 


محمود بسعاده : بكلم البت اختك اصل وحشتني 


حسن بغضب : يخربيت السفالة انا ممكن اخد اخواتي وبلاش جواز بقا 


مصطفى بتوتر : اي يا ابو النسب اهدي كده يا معلم 


معتز بضحك : الحمد لله أنا هتجوز ساره يعني ما فيش اخ يزعجني 


حسن : يا بت انتِ وهي اخلصوا بقا 


وعد بهدوء : اهدي يا حبيبي وبطل عصبيه دول عرايس انتوا اللي مستعجلين كده ليه اهدوا! 


وعد كانت لابسه فستان ابيض زي العرايس وسايبه شعرها وكان شكلها جميل جداً 


حسن بغمزه : شكلك حلو ولا كأنك عروسه زي القمر هاتي بوسه 


وعد بكسوف : بس يا حسن 


مصطفى بضحك : يا حسن اهدي احنا واقفين 


لولولولولولولوي


زغرطت وعد اول لما شافت العرايس خرجوا من الاوضه 


كان شكلهم جميل جداً كانوا شبه الاميرات 


أدهم & ندى 


أدهم بسعاده : شكلك حلو أوي 


ندى بحب : وانتَ كمان شكلك حلو 


شيماء & معتز 


معتز : الطرحه شكلها جميل جداً فيكي 


شيماء بكسوف : شكراً


مصطفى & دعاء 


مصطفى بغمزه : جامده جمدان يا طنط ام إحسان 


دعاء بضحك : تسلم يا سطا 


نزلوا من على السلم وكل واحد ماسك عروسته وكان شكلهم جميل والحب باين في عين كل واحد فيهم 


الحب نبات نرويه بيعيش 🎶


ننساه بيموت 🎶


الحب بنات وولاد وقلوب 🎶


عمرانه ودفاء في بيوت 🎶


الحب بجد مش كلمه 🎶


الحب حاجات كتير بينا 🎶


وعشره طمعها بيبان 🎶


بتدي للحياه معنى 🎶


وكل ما حبنا بيكبر 🎶


وكل ما عمرنا يطول 🎶


نخاف على بعض ونقرب 🎶


نحب اكتر من الاول ❤️🎶


كانوا بيرقصوا سلو كل واحد فرحان من قلبه عشان اتغير للأحسن وقلوبهم بقيت نضيفه 


اشتغلت اغاني شعبيه 

ودعاء ومصطفى كانوا بيرقصوا زي المجانين 


وحسن ووعد واقفين جمب بعض بيضحكوا عليهم 


استغلت اغنيه انتِ لسه زي ما انتِ لعمرو دياب 


مسك حسن ايد وعد وبدأوا يرقصوا لوحدهم


انتِ لسه زي ما انتِ قمر في عيني 🎵💙


احلى عمر اللي عيشته كان بينك وبيني🎶💙


لما تيجي سيرتك في الكلام دايماً بقول🎵💙


دي حبيبتي الغاليه دي بنت الأصول🎵💙


وكل الموجدين بيصقفوا وفرحانين من كل قلبهم 


حسن : يلا ناخد صوره


وقف دعاء ومصطفى وهما عاملين أشكال مضحكه بوشهم وعاملين يضحكوا


وشيماء واقفه هاديه وحاطه رأسها على كتف معتز


وندى واقفه ماسكه في كتف أدهم  وبتضحك بسعاده  مع ان أدهم اكبر منها بسنين بس هما حبوا بعض بقلوبهم


وساره واقفه ماسكه في ايد محمود وكأنه عوض ربنا من الدنيا بعد أيام كتير وحشه عاشتها في حياتها 


وأخيراً حسن واقف بسعاده وحاضن وعد 


حسن بهمس : بحبك ❤️


الصوره كانت جميله ومبهجه عشان كل واحد فيهم فرحان من قلبه وهو معاه شريك حياته 

وحسن سعيد وكأن وعد أعظم انتصارته 💙


لما كل واحد قرب من ربنا حياتهم بقيت أجمل 


اقترب من ربنا يقترب منك كل شيئاً جميل وبطريقه ما ربنا هيجعل حياتك جميله 💙


في وسط الضلمه اللي هتاقبلها في حياتك وكميه المشاكل اللي هتواجهك هيبقى في شعاع نور هيبشرك بفجر جديد اوعي تيأس من حياتك الحزينه ثقف بالله وفي يوم ما ستتغير حياتك للأحسن لا تيأس ولا تحزن الخزن غير لائق على وجهك الجميل....... فقط ابتسم..... صحيح هكذا ابتسامتك جميله لا توقفها ♥️♥️♥️


هستني رأي كل شخص بكل صراحه وحقيقي محتاجه رده فعلكم على الروايه  في منها استفاده وفكره واتمنى من كل قلبي ان الروايه تعجبكم وياريت ما حدش يطنش والكل يقول رأيه في الجروب واستنوني في روايه جديده وشكرا بجد لدعمكم ليا 💙

#آلاء _فرج 

#ملكة _الغموض


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. الرواية تجنن بجد انا خلصتها بيوم واحد 😍😍😍

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع