القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه الجزء 2 البارت 6_7_8_9_10 بقلم /شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت 6_7_8_9_10
طفلتي الخائفه2
بقلم /شهد عبد السلام
ليله بعياط: قولتلك اسفه اسفه وربنا 
سليم ساب الاكل و نزل وهي كانت دافنه وجهاا في المخده
 
سليم بصوت واطي قدام غرفتها و بحزن:علي عيني ان اسيبك تعيطي وربنا لما بشوفك بتعيطي قلبي بيوجعني

بعد ساعه سليم دخلها تاني و كان الاكل ذي ما هو 
سليم: بردو 
ليله بتعب:تعبانه مش قادره عشان خاطري سبني براحتي 
سليم و لاول مره يضعف قدامها قرب منها و مسكها من شعرها و ثبتها و قبلها قبله عنيف 
سليم بحنيه و عيونه في عيونها: مافيش حاجه اسمهاا برحتك 
ليله اول ما بعدت كانت انفاسها سريعه من كتر التوتر ووشها احمر 
سليم نزل 
سليم في سره: يخربيتك ايه اللي عملته ده دي هتخاف مني اكتر من الاول 
ليله اول ما سليم نزل هي نامت من الارهاق 
ولؤلؤ بتحاول تتعامل من العائله عادي

وسليم سافر في نفس اليوم 

في الشركه 
اياد:انتي بتعملي ايه 
شهد:هكون بعمل ايه بشتغل 
اياد:طب ماشي يا قمر يا ام شغل انتي شغلك طول الاسبوع الجاي معايه انا هتبقي السكرتيره بتاعتي عقبال ما سليم يرجع
شهد:حاضر يا مستر...
اياد:اياد مستر اياد 
شهد:تمام اتفضل 
في مكتب اياد 
اياد بتفحص في كل انش فيها 
:شهد
شهد:نعم 
اياد:عايز كل الفيلات دي تترجم  وفي صفقات عايزه تترتب و طبعاا ترتبي كل المقابلات و الاجتماعات بتاعت الاسبوع ده 
شهد: حاضر 
اياد في سره:هطلع عيونك في الاسبوع ده يا شوشاا

عدا اسبوع علي غياب سليم و طول الاسبوع ليله في اوضتها واوقات قليله بتبقي معاهم و اياد مطلع عين شهد في الشغل 
ورجع سليم 
اسد:عامل ايه 
سليم:الحمد لله يا بابا و الشغل كلو تمام هناك 
اسد:تسلم يا حبيبي 
العيله كلهاا استقبلة سليم ماعدا ليله في غرفتها 
العيله بتتجمع علي الاكل 
حور:اطلعي يا لوليا هاتي ليله 
لوليا: حاضر يا ماما 
وطلعت و فعلا نزلة هي وليله 
وليله طول الوقت بتتجانب انها تبص علي سليم 
سليم بزعل في سره:ايه اللي انا عملتو فيكي كده 
كانت ليله ظاهر علي وشها الارهاق 
بعد شويه 
ليله وبتقوم:الحمد لله بالهنا 
وطلعت من الغرفه وسليم وراهاا
اول ما سليم مسك ايديها ليله بقيت تترعش 
سليم دخلها المكتب وقفل الباب 
ليله بتوتر وبتترعش:ابيه لو سمحت عايزه اطلع 
سليم :هشششش ماتخفيش 
ليله بتوتر: انا خايفه 
سليم: من ايه 
ليله بخوف:خايفه ابقي حامل 
سليم بعصبيه ومش مصدق هو سمع ايه قرب عليها ومسكها من دراعها:حامل ازاي 
ليله بخوف:مش انت بوستني 
سليم ساب شعرها و خد نفس عميق وبيحاول يكتم ضحكته:اطلعي علي فوق 
ليله طلعت 
سليم في سره:يخربيتك واقفتي قلبي مجنونه وبعدين كمل بابتسامه برائتك دي بموت فيها 

وبيدخل عمر المكتب 
عمر:سليم 
سليم سرحان وعلي وجهه ابتسامه ومش بيرد 
عمر وقرب منه وبيشاور قدام عيونه :سليمم 
سليم: في ايه 
عمر:سرحان في ايه يا معلم 
سليم: مافيش يا عم اقعد 
عمر:ماتجي نخرج وناخد البنات 
سليم: انت عايز تخرج مع اختي 
عمر:يا عم هنروح مع بعض 
سليم: ماشي 
عمر:يعني تمام اقولهم 
سليم: اه 
وبيطلع 
بعد سعات 
عمر:خلصته 
ليله بهزار:مستعجل علي ايه
عمر:من حقي كامواطن اخرج مع حبيبتي وبيكمل بغزل و بيبص علي لوليا و روحي ومراتي بقولك ايه احنا لازم نرقص سوا 
لوليا: هو انت اتعلمت 
عمر:اه يختي 
ليله:انا هشوف لؤلؤ وننزل سوا 
وهططلع من الغرفه 
سليم: راحه فين 
ليله:هشوف لؤلؤ 
سليم: بسرعه 
ولسه هتدخل الغرفه طلعت لؤلؤ و تميم 
لؤلؤ:احنا جاهزين 
سليم: تمام يلا 
وبيمسك ايد ليله وبيتجه علي غرفتها 
ليله:في ايه 

ليله كانت لابسه فستان اسود و الحجاب عباره عن تربون اسود
سليم: هو ده الحجاب 
ليله:اه
سليم بعصبيه وبيحاول يكتمها:طرحه في حاجه اسمها طرحه تغطي راقبتك دي و الفستان مفتوح اووي ايه لازم السلسله تبان 
ليله:انا مش موافقه 
سليم:مش موافق علي ايه 
ليله بتوتر:مش موافق ان راقبتي تبقي باينه 
سليم: طب بسرعه بقي 
 ليله بتتجه ناحية المرايه وبتغير شكل حجابها 
وسليم نزل
ليله نازله علي السلم 
سليم: يلا 
وبيخرج بيها علي مكان العربيه و بيفتحلها الباب 
سليم للسواق:اطلع 
ليله: هو احنا هنروح فين 
سليم :لسه عايزه تسافري 
ليله بتوتر:هااا 
سليم: لسه عايزه تسافري 

فلاش باك 

سليم يوم ما سافر:لا مش هينفع كده لازم ابعد لازم ابقي بعيد عنها او هي بعيد عني بس لازم انا اللي ابعد مش هينفع افضل قدامها كل ما اشوفها ببقي ضعيف مشاعري بتبان وهي صغيره مش هتستحمل حد ذي بعيوبي وبمشاكلي وعصبيتي 

وفي الوقت ده 
سليم قرر ان هو يبعدها او هو اللي يبعد عشان اتاكد ان قدامها بيبقي ظاهر عليه مشاعره وان هو لايمكن يسمح بكده لا نها صغيره و مش هتستحمل 

باك 
ليله بتوتر:هو حضرتك موافق 
سليم: حضرتي بيسالك ردي علي السؤال 
ليله:هو انت هتسبني 
سليم وبيكلمها من غير ما يبصلها:مين اللي قال كده 
ليله:انت يا ابيه 
سليم: ليله لسه عايزه تسافري 
ليله:مش عارفه 
سليم: قرري وقوليلي 
ليله:يعني انت موافق 
سليم:طالما انتي عايزه كده ابقي موافق 
ليله:ماشي 

في اخر الخروجه 
عمر وبيقبل ايديها: بحبك و دائما بحلم باليوم اللي تبقي في مراتي 
لوليا بكسوف:وانا 
عمر:وانتي ايه 
لوليا بتوتر:وانا ..انا بحبك 
عمر:اخيراا انا بكره اول حاجه اعملها هكلم عمي و الفرح يبقي اخر الشهر 

في العربيه تميم و لؤلؤ 
لؤلؤ:انت واد صايع ياض انت
تميم بزعيق:هو انتي سرسجيه كده ليه يا بت انتي انا صايع وبيمسكها من الفستان 
لؤلؤ:اوعاا ياعم كده اوعا تفكر ان كيوت ده الفستان بس وبعدين اه صايع كل يوم مع واحده شكل 
تميم وسابها و رجع يسوق:بس بيبقو جامدين صح 
لؤلؤ :الصراحه اووي وبتضحك 
تميم:والنبي يا بت انتي هتبقي زوجه فرفوشه وان شاء الله ربنا يوعدك بواحد ذي 
لؤلؤ:ذيك ايه حرام عليك اي بتكرهني اووي كده 
تميم:هو انا وحش يا بت 
لؤلؤ:والنبي انت لو خطيبي و بتعمل كده هنكد عليك ليل و نهار و هوريك النجوم في عز الضهر 

عند ليله و سليم 

ليله:انا مش موافقه 
سليم: علي ايه
ليله:مش هسافر وهكمل هنا احسن 
سليم: برحتك 

وبيرجعه الڤيلا 
تاني يوم الصبح 
في المكتب مالك واسد وسليم 
سليم: صباح الخير 
مالك واسد:صباح النور 
اسد:في ايه 
سليم: بابا انا عايزه اتنقل من هنا 
اسد بعدم فهم:يعني ايه 
سليم: يعني ابعد يبقا ليا حياتي الخاصه 
اسد بزعيق:واحنا هنا بندخل في حياتي
مالك وبيمسك اسد :اهدا يا اسد بس نفهم 
اسد:نفهم ايه يا مالك 
سليم: يا بابا انا ... 
اسد بمقاطعه:يعني عايز تسيب البيت وتعيش لوحدك 
سليم: اه 
اسد:وانا موافق 
وبيطلع و بيسيب المكتب 
مالك:في ايه يا سليم 
سليم: مافيش يا عمي بس عايز ارتاح شويه 
مالك و بيحضنه:كفايه تفكير يا سليم 
سليم: خلاص وقت التفكير انتها و التنفيذ ابتدا انا هطلع ل بابا اكلمو 
مالك:اطلع يا حبيبي 
و بيطلع عند اسد 
سليم: بابا مش عايز ابقي قدامك صغير ولا قدام عيني صدقني غصب عني 
اسد و فاهم ابنه ليه بيعمل كده:انا موافق يا سليم وانت كبير كبير في عيني و في عيون كل الناس انت ابني و كل اللي يريحك هيريحني وعارف يا حبيبي ان غصب عنك 
سليم بيقرب منه و بيحضنه 
اسد:يلا ياض عشان نفطر 
سليم: يلا 
اسد: هتمشي امته 
سليم بهزار:انت ما صدقت بقي
و نزلو
في غرفة الطعام و بتتجمع العائله كلهاا 
واسد بيقول حاجه هو قاصد يقولها و يشوف رد فعل حد معين 
اسد:سليم هيسيب البيت هيعيش لوحده 
حور:ايه اللي بتقوله ده يا اسد 
اسد:ذي ما سمعتي 
حور:انا مش موافق ان ابني يبعد 
اسد:ودي حياته مش حياتك 
عمر:طب ليه 
سليم: عادي يا عمر قرار و قررته 
وبينتهي النقاش بين استغراب و كلام الكل ماعدا ليله كان استغرابها و هي ساكته من غير ولا كلمه 

في الشركة
اياد:ادخل 
شهد بتدخل وبعصبيه:اتفضل يا مستر اياد دي استقالتي وشكراا جدا 
اياد:علي ايه 
شهد وبتخبط علي المكتب:علي البهدله اللي اتبهدلتها معاك هو انت ايه مافيش دممم 
اياد سامع كل كلامها و فرحان ان هو بيوقعها في غلط و في نفس الوقت متغاظ من طريقتها
اياد ببرود بيمسك الاستقالا بيقاطعها :الاوبشن ده مش متوفر عندي 
شهد:وانا مش عايزه اكمل شغل معاك 
اياد:خلاص الغي انتي العقد و ادفعي الشرط الجزائي 
شهد:واللي مش معاه تمن الشرط الجزائي
اياد:يبقي يسمع الكلام ويشتغل بحترامه 
شهد بعصبيه:انا محترمه غصب عن اهلك 
اياد في اللحظه دي بيفقد اعصابه و بيقرب منها و بيمسكها من شعرهاا :لسانك ده لو طول تاني ممكن اقطعهوالك 
شهد بوجع و بتكابر:ماحدش يقدر 
اياد و لسه ماسكها من شعرهاا: انا عايزك تعمليلي حاجه بسيط اووي مقابل الحاجه دي هوافق علي استقالتك
شهد بوجع:اوعااا 
اياد بيسبها وبيرجع مكانه وبيقعد علي الكرسي
اياد بامر:اقعدي 
شهد: قول هعمل ايه عشان اغور من وشك ال.....
اياد بمقاطعه:لسانك بصي دي حاجه بسيطه اوي هتجي معايه البيت ...
شهد بزعيق:نعم يا روح ماما

ياريت التفاعل يزيد يا حبايبي


البارت 7
طفلتي الخائفه2
بقلم /شهد عبد السلام

شهدبزعيق:نعم يا روح ماما
اياد بعصبيه: اهدي واسمعي للاخر 
شهد بزعيق:اسمع ايه انت مجنون يباا انت و هتقوم 
اياد بيمسكها من دراعها و بيقعدها علي الكرسي تاني 
اياد بعصبيه: اقعدي واسمعي للاخر هتجي معايه وهتعملي خطبتي بس ده بعد ما اظبطك 
شهد:تظبط مين يا معفن مين قالك ان انا موافقه اصل اوعي كده 
اياد بعصبيه: اسمعي بدل متاخدي قلمين علي وشك 
شهد بستهزاء: كمل
اياد:هتعملي انك خطبتي بس و هتتكلمي كلمتين حلوين مع ماما وبعد كده خلاص هتخلعي و همضئ استقالتك
شهد :اه نروح هناك تقول اصل معلش ماما عند خالتوو اصل ماما تعبانه لا انا....
اياد بمقاطعه: بس اسكتي انتي طالعه من فيلم هندي ولا ايه هما الكلمتين دول ذي ما قولتلك 
شهد: وانا موافقه نروح وتمضئ 
اياد:يلا فين انتي مجمونه هتروحي ل امي ب بنطلونك ده 
شهد وبتبص علي نفسها:ماله البنطلون 
اياد:لا مافيش اول ما تشوفك هتقولي دي منظر واحده تبقي ام 
شهد بعصبيه: احترم نفسك ومالو شكلي 
اياد:في واحده في سنك تلبس بنطلون مقطع كده وكوتش و دايما عامله كحكه اي شعرك هيزعل لو سيبتي 
شهد: هو انت بتفهم في حاجه
اياد:لا يختي بفهم ده هدوم بنات في ابتدائي عشان بتوع اعدادي كبار عن كده 
شهد: كفايه انت شيك يا اخوياا 
اياد: بكره هننزل نجبلك فستان وشوز كعب عالي و تعملي شعرك 
شهد: انت دماغك تعبانه انا وبعدين انا هوريك هظبط ازاي 
وبططلع 
اياد في سره:وحياتك هتجي راكعه تحت رجلي
 في الڤيلا 
ليله في اوضتها والفون بيرن 
ليله بعصبيه:الو الو 
وبيدخل في اللجظه دي سليم
سليم: بتكلمي مين وايه صوتك ده
ليله :هاا اص.. اصل
سليم: اهدي بتكلمي مين 
ليله: مش عارفه رقم 
سليم: بقولك بتكلمي مين ايه معرفش ده وايه اللي معصبيك كده 
ليله:اصل كل شويه كده يا ابيه الفون يرن وافضل اقول الو مافيش رد 
سليم مسك الفون 
سليم مسح كل الارقام:انا مسحتهم كلهم و لما حد يرن عليكي اسكتي لحد ما تتاكدي ان عايزك انتي 
ليله: حاضر هو حضرتك 
سليم: اتكلمي
ليله:لا لا مافيش حاجه 
سليم: لو فيكي اي حاجه كلميني ماشي 
ليله:حاضر 
و بينزل 

ليله في تفكيرها:هتمشي ليه  
عقلها:انتي مجنون كده انتي هترتاحي ومافيش حد هيزعقلك ولا هيكلمك 
قلبها: لا بس ابيه هيوحشني اووي
عقلها :يوحشك ايه ده كل شويه يزعقلك ده بيكرهك و انتي بتقولي هيوحشك 
ليله بتحرك راسها عشان تشيل كل التفكير:بسسس بقي كفايه 
ليله:انا هطلع اقعد مع حور 
وبططلع 
ليله وبدق الباب 
حور:ادخل 
ليله بتدخل 
ليله بزعل:مالك يا ماما 
حور ببكاء:سليم هيسبني 
اسد وبيقرب منها وبيحضنها:ينفع تهدي هو كويس متخافيش 
ليله:اه يا ماما ابيه كبير 
اسد بيحضن ليله بايده التانيه 
ليله في تفكيرها بحزن:يا يا بابا كان نفسي تبقي موجود كنت كل شويه هحضنك 
اسد:كفايه بقي يا حوريتي 
حور:انت ليه وافقت
اسد:حياتو يا حبيبتي متخافيش هيبقي كويس وبيكمل بفاخر ده ابني ابن اسد 
حور:وابني انا كمان
اسد و ضحك
اسد:يا ست وابنك 
حور وبتبعد عن حضن اسد:انت بتحضني ليه دلوقتي هاا مش مشيت ابني يا اسد 
اسد ل ليله:هي مجنونه 
حور:انا مجنونه 
اسد:لا انتي ست العاقلين وبيمسك ليله تعالي ننزل يا بنتي 
حور:لا ليله طالعه تقعد معايه انت اتفضل علي تحت 
ليله  ضحكة 
اسد بمشاكسه في حور:بس يا بت تيته حور تزعل او تتعصب حتي لما بتتعصب و بيقرب منها 
حور في اللحظه دي بتتحول من واحده متعصبيه جدا ل واحده متوتر ووشها احمر 
حور:ابعد انا تيته 
اسد:انتي هتبقي احلا تيته يا حوري 
حور:لا انت قاصدك ان انا كبرت 
اسد:انا 
حور:اه 
ليله:لا لا يا حور هو..
حور :بدافعي عنو عشان عمك اوعي تنسي انا امك وانا وانتي عليه 
اسد ضحك:علي مين دي بنتي يعني هتبقي في صف ابوهاا
ليله بضحك:لا انا هبقي حاكم بينكم

عدا اليوم وسليم اتنقل للبيت التاني خلاص 
تاني يوم الصبح 

الشركة المنافسة 
سيف:عايز التنفيذ في اقرب وقت 
.....:حاضر يا بوص 
وبيقفل 
حسام:اعقل سليم مش هيسكت لو عرف 
سيف:لازم يندم علي كل اللي عملو معايه في اقرب وقت لازم احرق دمه 
حسام:طب اهدي بس و كل حاجه هتتحل 

في حي بسيط نايمه 
شهد بنوم:الو 
اياد:انتي فين 
شهد: مين 
اياد بعصبيه:  انتي نايمه 
شهد: في ايه بتزعق ليه يا اخ انت 
اياد:مش انا متفق معاكي انك تخلصي علي الساعه 1 
شهد:اه لسه بدري 
اياد:بدري ايه الساعه 2 
شهد: طب براحه خلاص نص ساعه وهبقي جاهزه 
اياد بستغراب:نص ساعه 
شهد: اه نص ساعه 
اياد:شهد لازم تبقي علي المسطره عشان استقالتلك 
شهد: حاضر 
وقفلة 
شهد :انا هعرفك ازاي تقول عليا انا هدومي اطفالي 
وطلعت فستان بيبي بلو فوق الرُكبه و شوز كعب ابيض وميكاب سنبل بس روچ احمر و عملت شعرها 
شهد: انت فين دلوقتي 
اياد:تحت البيت 
شهد:تمام انا نازله 
شهد نزلت  
اياد بسرحان:يخربيتك انتي جبتي حلوتك دي منين ايه القمر ده 
شهد وبتشاور قدام عيونه:ايي
اياد:ايه في ايه 
شهد: يلا يا عم مش وقت سرحان 
اياد و مركز في كل انش فيها:اقنعتني 
شهد:مش فاهمه 
اياد:لا مافيش يلا 
وبيفتحلها العربيه 

في الڤيلا والعائله كلها موجوده 
اسد:ايه رايكم نسافر 
مالك:نروح فين 
اسد:نسافر اي حته 
تميم:تركيه 
لؤلؤ: لا يا عمو باريس 
اسد:خلاص نروح باريس ايه رايكم 
لوليا بضحك:والنبي الاب الفرفوش رزق 
اسد:اه يختي دلوقتي حبيبك عشان هسافرك 
لوليا:انت حبيبي من غير حاجه 
مالك:خلاص نشوف الطياره و نسافر بعد يومين
تميم:تمام و انا هاحجز 
حور:سليم طبعا هيبقي معانا 
عمر: اكيد انا هكلمه 
وبيطلع الفون و بيتصل علي سليم
عمر:ايه يا برنس 
سليم: خير
عمر:مش كده يا عم 
سليم :في حاجه ولا ايه 
عمر:لا مافيش احنا هنسافر وانت هتجي معانا 
سليم: اعذرني مش هينفع عندي شغل كتير اووي 
عمر:يا عم حاول وتعاله و انا هاخد اجازه و نروح مع بعض كلنا 
سليم: معلش يا عمر تتعوض اهم حاجه تخلي بالكم من بعض 
عمر:حاول 
سليم: حاضر سلام 
وبيقفل
حور:وافق 
عمر:لا بيقول ان عنده شغل كتير 
حور بزعل:بص يا اسد ابنك بقي مليش في انا عايزه يجي معانا 
اسد وبيحضنها:اهدي وبرحتو هو مشغول في الشغل 
تاليا: معلش يا حور هتتلاقي عنده شغل كتير 

بعد شويه في غرفة لوليا البنات اتجمعت 
لوليا:كان نفسي اوي ابيه يجي 
لؤلؤ :كانت هتبقي خراب ...
ليله:انتي بتجيبي الكلام ده منين يا لؤلؤ ايه خراب دي 
لؤلؤ:اسكتي يا بت انتي وانتي هبله 
ليله بزعيق:انا هبله يا...
لوليا:بسس انتي وهي احنا هنتخانق 
ليله:هي اللي بتغلط فيا 
لؤلؤ:يا شيخه اتنيلي 
ليله :وربنا هتضربي يا لؤلؤ و بتمسكها من شعرها 

تميم جنب الغرفه وبيتكلم في التليفون 
تميم:طب ثانيه يا سليم

وبيدخل علي صوت لؤلؤ وهي ليله بتضربها و التليفون مفتوح

تميم  :بس يا ليله كفايه 
ليله بزعيق:اوعاا يا تميم لازم اضربهاا ايه يا بت انتي فاكره عشان طويله وهبله مش هعرف اضربك 
لؤلؤ و بتقرب منها:طب استني و عايزه تمسكها من شعرها 
تميم بزعيق:بس بقي انتي وهي وانتي يا ست لوليا بيتخانقه وانتي واقفه قدام المرايه 
ليله:سبني يا تميم علي البت دي 
تميم: اسكتي دي لو مسكتك هتقطعك 
تميم:الو 
سليم: ايه اللي بيحصل عندك 
تميم:مافيش ليله و لؤلؤ بيتخانقه 
سليم:طب اكتمهم خالص يا تميم و اخلص عشان عايز اقفل عندي اجتماع 
تميم بتحذير:اللي هتعمل حاجه للتانيه هقول ل بابا او عمي 
وبيطلع 
سليم: اسمعني بقي كويس 
تميم:معاك اهو 
سليم: لازم تركز شوية في الشركة عشان في لحظه حاجات كتير تتغير و المناقصه انا مش عايز اي حد يعرف عنها حاجه 
تميم:الضرب دي في ادهم هتبقي جامده اووي يا سليم
سليم: انا مليش دعوه ب حد انا بشوف شغلي هو اللي غشيم اهم حاجه ذي ما قولتلك وخد بالك من نفسك الفتره دي 
تميم: تمام يا سليم 
سليم: تمام 
وقفل 

في ڤيلا اياد 
قدام باب الڤيلا في العربيه 
اياد:ذي ما فهمتك انا بحبك ومن زمان اووي و كنتي مسافره و لسه راجعه 
شهد:تمام فاهمه 
وبتنزل 
واياد بيحوطها من وسطها 
شهد بتبعد:انت مجنون مش
اياد و بيرجع يعمل نفس الحركه تاني و بيتكلم جنب ازنها:عدي الساعه دي علي خير عشان اسيبك 
شهد بغيط :يخربيت برودك 

وبيدخل من باب الڤيلا 
ساندرا:اهلا اياد بيه 
اياد:فين ماما 
ساندرا:امل هانم في الريسبشن 
اياد:في حد هنا 
ساندرا:مني هانم و ناردين 
اياد في سره :دي العصابه متجمعه كلها 
اياد:طب يا ساندرا امشي انتي 
اياد ل شهد:فاهمه هتعملي ايه 
شهد بتوتر:لا انا نسيت كل حاجه طلعني من هناا انا مش عايزه امشي من الشركة 
اياد:هو هزار 
وبيشدها وبيدخل عند امل 
اياد و ماسك شهد من وسطها:اهلااا
امل بستغراب:مين دي يا حبيبي 
اياد بيقرب عليهاا و ماسك شهد
اياد:سلمِ علي ماما يا شهد 
شهد وبتسلم عليها :اهلا يا طنط 
امل بستغراب:اهلا يا حبيبتي 
ناردين بعصبيه:مين دي 
اياد بعصبيه وبيقرب شهد منو:في ايه يا ناردين 
مني مامت ناردين وتبقي خالة اياد:اهدا يا حبيبي مافيش حاجه بس هي بتسالك عادي 
اياد:ودي حاجه متخصهاش عشان تسال فيها بس انا هطلع محترم وهقولك دي تبقي شهد و ان شاء الله هتبقي مراتي قريب 
ناردين وبتقوم وبتقرب من اياد وبتتكلم بقرف  :دي هتبقي مراتك 
شهد وعايزه تغيظها عشان دمها اتحرق:يارب يا حبيبي 
ناردين بغيظ اكتر:انا مش بكلمك 
اياد:انتي بتتعدي حدودك وانا مش عايز اعملك حاجه عشان خالتي 
وبيدخل في اللحظه دي بابا اياد 
مصطفي:في ايه ايه الزعيق ده 
اياد:مافيش يا بابا 
مصطفي وبيبص علي شهد و شهد بتبص في الارض باحراج 
مصطفي بابتسامه :مين القمر 
اياد بابتسامه بيرفع وجه شهد من الارض وبيتكلم بحب:القمر هتبقي مراتي وحبيت اعرفها عليكم قبل الجواز 
مصطفي بابتسامه وفرحه:مشاء الله عليها يا حبيبي 
وبيقرب وبيمسك ايد شهد 
وشهد بتبص ل اياد بمعني تمسك ايده وفي اللحظه دي اياد بيشل ايدو من علي وسطها 
شهد بتمشي بتوتر مع مصطفي و اياد وراهم و بيدخل المكتب و اياد بيدخل بعدهم وبيقفل الباب 
مصطفي :اقعدي يا بنتي 
شهد:شكرا يا عمو 
مصطفي :تشربي ايه 
شهد و بين كل كلمه وتبص علي اياد و ترجع تبص ل مصطفي 
شهد بتوتر:شكرا يا عمو ولا حاجه 
مصطفي :ولا حاجه ازاي يعني لازم تشربي 
اياد:هتشرب عصير مانچو يا بابا 
شهد بصت بستغراب لان فعلا ده العصير الواحيد الي هي بتشربه 
اياد اول ما شافها باصت عليه ضحك 
مطصفي :يلا بقي انت علي براا و هات واحد مانچو و واحد قهوه مظبوط 
اياد:ايه انتي بتطردني 
في اللحظه دي شهد ضحكة
اياد بغيظ:ماشي يا بابا و
 بيطلع 
مصطفي:انتي بتحبي اياد بجد
شهد بتوتر:اه 
مصطفي: انتي كدابه 
مصطفي:انتي مش شبه ابني

اسفه جدا جدا علي التاخير❤️💫


البارت 8
طفلتي الخائفه 
الجزء التاني 
بقلم /شهد عبد السلام
في الشركة تاني يوم 
اياد بفرحه:مبروك يا حبيب قلبي
سليم: مبروك علينا يا عم 
اياد:الخبطه كانت جامده اووي المره دي في سيف 
سليم ضحك:انا بشوف شغلي 
اياد:المشكله ان هو عارف انو مش قدك 

في الشركة المنافسه 
سيف بعصبيه بيكسر المكتب:يا ابن*****
حسام:اهدا يا عم 
سيف:اهدا ازاي كل دي خساره 
وفي اللحظه دي فون سيف بيرن 
سيف بخباثه:التنفيذ يبقي في اقرب وقت لازم احرق قلبه 
المجهول:حاضر يا بوص 
سيف:في اقرب حد ليه 
المجهول:اؤامراك تتنفذ يا سيف باشا 
وبيقفل 
سيف بضحكه خبيثه:طب نشوف بقي قلبك هيتحرق ازاي يا سليم 
حسام:اي غلطه هنروح في داهيه يا سيف
سيف بضحكه خبيثه:مافيش اي حاجه غير حرقة قلبو قريب جدااا 
حسام:الانتقام هيبقي مع مين 
سيف بخباثه:اختو 

في الڤيلا
في غرفة لؤلؤ وبتتجمع البنات
لوليا:حضرتو الحاجه 
ليله:اه انا خلاص كلو تمام 
لوليا:وانا 
لؤلؤ:انا لسه 
لوليا وبتضربها :انتي بتكلمي مين 
لؤلؤ بتوتر :هاا لا ولا حد 
وبتقفل الفون 
لؤلؤ:انا لسه هشوف هاخد ايه معايه 
ليله:لازم نولعها 
لؤلؤ بضحك:ده اساسي 

في المكتب اسد ومالك وعمر وتميم 

تميم: كل حاجه جاهزه 
مالك: تمام 

تاني يوم الصبح 
حور بحنيه:حبيبي           يا بابا 
اسد بنوم:ايه يا حبيبت بابا 
حور:انا جعانه 
اسد وبيرجع يغمض عيونه:نامي يا حبيبتي 
حور ضحك ضحكه كلها انؤثه :قوم بقي يا اسد كل ده نوم 
اسد وبيقوم:عايزه ايه 
حور:اكل 
اسد ضحك:طب هو انا ماسككك 
حور:في ايه يا اسد الله 
اسد:مافيش يا روحي 
حور:طب يلا عشان انا عايزه اسافر
اسد:لسه بدري علي الطياره يا حبيبتي 
حور:بص 
اسد :بصيت 
وبيص عليها 
حور:من رايك يعني اسافر ب الدريس الابيض و......
اسد بقاطعه و صوابعه علي فمها:هووووووش نامي 
وبيحضنها وبيرجع ينام 

في جناح مالك وتاليا 
مالك بعصبيه: قولتلك لا يا تاليا 
تاليا: هو في ايه يا مالك 
مالك:لا يا حبيبتي خروج هناك ب ده لا 
تاليا: وفيها ايه شكلو حلو اهوووو 
مالك:طب البسي كده 
تاليا بتوتر:هاا لا مافيش وقت بس هو هيبقي حلو اوي صدقني 
مالك وبيقرب منها و ثبتها في الحيطه وبصوت هادي مليان بغضب: لا في وقت 
تاليا وبترفع صوبعها في وجه مالك وبصرامه:قولتلك لا لا 
مالك: يبقي مش هتاخدي يا تيتي 
تاليا:هاخده 
مالك وعيونه في عيونها:مقابل ايه 
تاليا: مش فاهمه 
مالك ضحك:لا انتي فاهمه كويس 
تاليا: بص انا هاخده ماشي قول ماشي عشان خاطري يا حبيبي
مالك: لا هيبقي دايق اووي فيكي 

وبيخرج 
بعد ساعات العائله كلها بتصحي و بتتجمع علي الفطار وكل واحد بيرجع علي غرفته 

في جناح اسد 
حور:انا عايزه اشوف ابني قبل مسافر 
اسد:حاضر من عيني يا حور هكلمو 
و فعلا بيكلم سليم
سليم بضحك: حبيبي واحشتك صح
اسد :اووي ياض 
سليم: حب الناس يا برنس 
اسد: انت شايفني بتاع كبده قدامك ياض 
حور ل اسد:بس بقي يا اسد وبتاخد الفون تكلم سليم 
حور:ايه يا قلبي عامل ايه يا حبيبي 
سليم بضحك:اسد سامع الكلام ده 
حور ضحكة
اسد :بيقول عليا ايه الواد ده 
وبياخد منها الفون 
اسد:بتقول ايه يلا انت 
سليم: لا لا مافيش يا باشا بقولك اسد باشا سامعك وانتي بتقوليلي يا قلبي وبقولها عيب تقوليلي كده 
اسد ضحك:لما تجيلي 
حور وبتكلم سليم: ميعاد الطياره بعد ساعتين يا سليم لازم تجي عايزه اشوفك 
سليم: حاضر يا حبيبتي 
وبيقفل 
بعد شويه العيله كلها بتتجمع في المطار 
حور وبتحضن سليم: مكنتيش همشي من غير ماشوفك 
سليم وبيوس ايديها:تروحي وترجعي بسلامه يا ست الكل 
حور:خلي بالك من نفسك
سليم ل عمر وتميم: عيونكم علي البنات 
و بعد شويه من الهزار و الضحك 
وليله واقف مش بتتكلم 
سليم بيمسكها من كتفها وبيبعد شويه عن العائله 
سليم بحنيه:خلي بالك من نفسك و اي حاجه تحصل كلميني يا حبيبتي
ليله بابتسامه:حاضر يا ابيه 
سليم وبيقربها وبيقبل جبينها 
 
والعائله بتسافر باريس 

في الاوتيل 

اسد:تمام كل واحد علي جناحه 

وكان البنات في جناح و عمر وتميم في جناح و اسد وحور جناح و مالك وتاليا في جناح 

وبيطلع كل واحده علي غرفته 

في جناح البنات 
ليله بزعيق:في ايههه براحه 
وبتفتح الباب 
ليله بخوف من شكل تميم: في ايه وبتخبط كده ليه 
تميم من غير اي رد بيدخل الغرفه علي لؤلؤ و بيخبط الباب 
لؤلؤ بتوتر: هو في حد يدخل كده 
تميم و لسه ليله ولوليا هيدخله الغرفه بيقفل الباب 
تميم بعصبيه:انتي ليلتك سوده معايه وبيقرب منها
وبيمسكها من شعرها 
لؤلؤ بعصبيه:في ايههه 
تميم: في ان انت مش محترمه 
لؤلؤ بعصبيه:انا محترمه غصب عنكك 
تميم بيضربها علي وشها وبيرميها بتقع علي السرير وبيمسك الفون وبيطلع صوره
تميم بغضب:مين دي مش انتي 
لؤلؤ بتوتر:اه في ايه 
تميم:تقدري تقوليلي مين بيبعتلي صورك و الصور دي مش سوشيال 
لؤلؤ بتوتر:مش عارفه 
تميم بعصبيه:احنا هنستهبل 
لؤلؤ و ماسكه خدها من ضربة تميم :مش عارف
وبيقرب منها 
تميم بعصبيه: وعلي بيجيب صورك منين 
لؤلؤ بتوتر:علي 
تميم بزعيق: ايواا عللي يا محترمه 
وبيمسكها من شعرهاا 
لؤلؤ بخوف:اهدا وربنا هقول كل حاجه
تميم وبيسبها:اتكلمي 
لؤلؤ بعياط:عا...عل
تميم: اخلصي 
لؤلؤ بشهقات :علي ده معايه في جروب الدفعه و دخل كلمني 
تميم بغيره: اه وبعيدين
لؤلؤ:وانا سجلته بس بس وربنا كل الكلام محترم في حدود الكليه 
تميم: والصور دي معاه ازاي 
لؤلؤ:كانت في استوري الواتساب 
تميم بهدوء عكس اللي جواه:طيب يا محترمه الاستاذ بتاعك بتاع الكليه اخد صورك عشان يكسر بيها عيني وانا غلطان عشان اعتبارتيك اختي و صحبتي وانتي بتخبي عليااا 
و بياخد فون لؤلؤ وبيخرج وطول الوقت ده ليله و لوليا واقفين خايفين علي لؤلؤ 
واول ما بيخرج بتدخل لوليا و ليله 
لوليا:انتي كويسه و بتحضنها 
لؤلؤ بعياط وشهقات:وربنا مكنتيش بعمل حاجه 
لوليا:اهدي 
ليله وبتحضنها:اهدي يا حبيبتي 
وفي اللحظه دي الباب بيدق 
وليله بتخرج تفتح 
لوليا :اهدي يا حبيبتي 
بعد شويه من الوقت لؤلؤ بتسكت 
لوليا:اهدي وانا هقوم اشوف اللي طلعت تفتح الباب ومش دخلة دي 
وبيتقوم تشوف ليله 
لوليا:ليله يا ليله و بتلف عليها في الجناح 
لوليا:لؤلؤ 
لؤلؤ:في ايه 
لوليا بخوف: انا مش لاقيها 
لؤلؤ :ازاي يعني 
لوليا بتخرج تشوفها في جناح تميم وعمر 
لوليا وبدق الباب 
عمر وعاري الصدر:في ايه يا لوليا 
لوليا بتوتر:مش لاقيه ليله 
تميم :ازاي يعني مش لاقيها 
لوليا:مش عارفه شوفتها في الجناح كلو مش موجوده 
عمر:يمكن نزلة البول 
لوليا:لا اكيد مش هتنزل لوحدها 
عمر بخوف:انا هنزل اشوفهاوبينزل هو و تميم 
و لوليا ولؤلؤ بيعرفه اسد ومالك 
عمر بزعيق :انا مش عايز نمل ططلع من الاوتيل
وبيطلع اسد ومالك غرفة المراقب 
في الكاميرات 
ليله بتفتح الباب 
ليله بستغراب :مين في حاجه 
وثانيه بيكون المجهول كاتم فمها 
وليله غابت عن الواعي وبيشيلها وبينزل 
اسد بعصبيه: الساعه كانت كام 
المؤاطف:من ساعه تقريبااا 
اسد :خليه يفتح مداخل الاوتيل خرجة 
و بيطلع عمر 
مالك:حد يتصل علي سليم 
عمر رجع تاني وواقف عند مخرج الاوتيل بيشوف كل اللي خارج 

في الفون 
سليم بتسرع: الو يا تميم في ايه اخلص عندي اجتماع
تميم بتوتر:ليله 
سليم بخوف:مالها ليله 

ياريت التفاعل يزيد


البارت 9
طفلتي الخائفه2
بقلم /شهد عبد السلام

سليم: مالها ليله 
تميم بتوتر:اتخطفت 
سليم: انت بتقول ايه 
تميم:اتخطفت 
سليم بجحيم :اتخطفت ازاي ومين وانت وعمر كنتو فين ده انتو ايامكم سوده معايه الموضوع ده حصل امته 
تميم: من ساعه 
سليم و بيقفل و بيدخل المكتب بيتصل علي المطار وبيقوم المطار بتحضير الطياره الخاصه 
وبيتجه للمطار 

في الشركة

اياد:فين سليم 
شهد: مش عارفه هو طلع بسرعه جداا 
اياد: ماشي 
وبيتصل علي سليم 
اياد:انت فين يا ابني الشركه شويه وهتبقي موجوده 
سليم: انا مسافر 
اياد:مسافر ايه و فين 
سليم بعصبيه: ليله اتخطفت منهم هناك 
اياد:ايه طب انا ساعتين بكتير وهبقي عندك هناك 
وسليم قفل وطلع الطياره 

وفي خلال فتره بقي في باريس

سليم بعصبيه وزعيق في الكل: انتو كنتو فينن ها 
اسد بزعيق:ينفع تهدا شويه عشان نعرف هنعمل ايه 
عمر:البوليس بقي عنده خبر 
سليم: وانا مش هستنه البوليس يا عمر 
وبيطلع غرفة المراقبه عشان يعرف حاجه 
سليم في سره:الحمد انك لسه لابسهاا 
سليم في التليفون:......
اياد:تمام نص ساعه و مواقعها هيبقي عندك 
بعد نص ساعه و سليم هيموت من الخوف علي ليله 
سليم: اياد فين
اياد:مش ظاهر مكانها 
سليم: اززاي يعني 
اياد:طب ساعه ساعه بس كمان و هنشوف ممكن مواقعها يظهر 
سليم: بسرعه 
سليم: لوليا ليله كانت لابسه السلسله اللي انا جبتهالها اخر مره 
لوليا:هي كانت لابسها و احنا جاين بس مش عارفه هي كانت لسه لابسها ولا لا 
سليم في سره:تبقي هي اللي في رقبتها في الكاميرات 

اياد بيتصل 
اياد:السلسه مواقعها هنا في مصر 
سليم بعصبيه: انا راجع حالا 
سليم:انا راجع ليله في مصر 
و بينزل مصر سليم و تميم وعمر 
وبقيت العيله بتنزل بس بعد بعديهم 
في المطار
سليم: فين مكانها 
اياد:من ساعة ما كلمتك ومكانها بيتغير بس ثابت من ربع ساعه
سليم: فين يعني 
اياد: في الصحراوي 
سليم و بنطلق بالعربيه علي الصحراوي 
واياد بيحضر الرجاله 
و بينزل مكان  GBS
وكان عباره عن بيت مهجور في وسط الصحراء 
وبيدخل سليم و عمر 
وبيدخل بس بيتفجاه بعدم وجود اي مخلوق في المكان 
بس كان في وراقه عليها سلسلة ليله 
ومكتوب فيها 
:كنت بحسبك ذاكي عن كده يا سليم سلسلتك اهي و عروستي معايه 
و في اللحظه دي سليم بيتجنن و بيتعصب جدا وبيكسر كل حاجه قدامه 
سليم: عايز اقرب مكان ل سيف عايز اعرف مكانه فين 
اياد: ثانيه وهيبقي الخبر عندك 

في ڤيلا فاخمه جدا علي البحر وغرفه من غرف الڤيلا ليله نايمه 

ليله بتوهان بسبب المُخدر:انا فين
وكان سيف بجانبها 
سيف وبينزل لمستواها:انتي في الجنه يا حبيبت قلبي 
ليله بخوف وبتبعد:انت مين 
سيف بيقرب منها:ينفع تهدي 
ليله بعياط وبتبعد اكتر:انا فين
سيف بزعيق و عصبيه وبيسمك دراعها وبيقربها منو:بقولك اهدي 
ليله من الخوف بتترعش :عشان خاطر ربنا سبني 
سيف وبيمسكها من شعرهاا: بعد ما سليم يبقي تحت رجلي هسيبك 
ليله بوجع :شعري 
سيف بيسبها في اللحظه دي وبيطلع 
سيف في التليفون:مش قولتلك اخته يا******
علي:هي اللي طلعت و اتلغبت بينهم هما الاتنين 
سيف قفل في وشه السكه 
وبيدخل ل ليله 
ليله كانت مخطوفه ب بنطلون اسود و تيشيرت كات و جاكيت اسود 
ليله وبترجع لورا:انت عايز مني ايه 
سيف:كل خير وبيقرب منها 
ليله بتوتر و عصبيه:ابعد عنييي 
سيف وبيمسكها من دراعها :انتي لو ختي قلم مني هتموتي فا اهدي بقي كده 
ليله:انت زباله 
سيف و عيون في عنيها :كلمه كمان و هزعل سليم عليكي اووي 
ليله:سليم لو مسكك هيموتك
سيف:سليم ده و****
وبيسب ايديها 
ليله ضربته بالقلم: الو** ده يبقي انت
سيف وايده مكان القلم مسكها من شعرها وقربها 
سيف:وربنا هوريكي 
وبيسحبها من شعرهاا و ضربها بالقلم علي وشها وفي نفس اللحظه من شدة القلم غابت عن الواعي و سيف كتفهاا
عند سليم في نفس المكان المهجور 
اياد:هو في ڤيلا في الساحل 
سليم من غير كلام نزل واتجه للعربيه 

في القاهرة
مالك:يعني انتو فين دلوقتي 
عمر:في طريقنا للساحل احتمال كبير تبقي هناك 
مالك:ان شاء الله هتلاقوها 
اسد:عرفه هي فين
مالك: في واحد من اعداء سليم سليم شاكك في 
اسد:يعني وصلهاا ولا لسه 
مالك:مش عارف بس الواد ده في ڤيلا في الساحل 
اسد بعصبيه للبنات و حور وتاليا:بسس بقي كفايه عياط 
وبيدخل المكتب 

ليله كانت غايبه عن الواعي 

سيف وبيرجع شعرها ل وراه وبيتكلم بحنيه:ياا لو انتي مش تبع سليم    ملاك 
وبيحرك ايدو علي وجه ليله 
ليله فاقت وبتبعد مره واحده 
ليله بخوف:انت عايز ايه 
سيف بيقرب:ينفع تهدي 
ليله وبتحاول تفك ايديها: ابعد عني 
سيف :اهدي مش هعملك حاجه يا ليله 
ليله بعياط:سبني والنبي 
سيف وسرحان في ملامحها اللي كلها رقه:ينفع تهدي هسيبك بس بشرط 
ليله:شرط ايه 
سيف:هتمضئ علي وراقه وهسيبك 
ليله:وراقة ايه دي 
سيف:هتمضئ وانتي ساكته 
ليله:حاضر بس هتسبني صح 
سيف:هسيبك 
و بيطلع يجيب الوراقه
سيف في تفكيره:هتتجوزها 
عقلو:اه وهزل سليم 
قلبو:لا مش عشان كده انت حبيتها 
عقلو:حبيتها ايه الجنان ده دي اخت عدوي 
سيف بيحرك راسه عشان يطلع كل الافكار دي مش دماغه 
وبيجيب الوراقه وبيدخل علي ليله 
وبيقرب منها و ليله بتبعد 
سيف بشدها :هفكك متخافيش 
ليله بشهقات:وهتسبني 
سيف و فك ايديها و قرب منها الوراقه 
سيف:امضئ 
ليله و ايديها بتترعش من كتر الخوف وبتقرب الوراقه 
ليله :هو ايه ده 
سيف وبيمسك دراعها:امضئ
ليله:اكيد لا امضئ ايه ده عقد جواز 
سيف:امضئ 
ليله بعياط:لا 
وبتحاول تبعد عن سيف
سيف:هتمضئ يعني هتمضئ يا ليله وبيضربها 
ليله بعياط:انت بني ادب زبالهه 
سيف:طب ايه رايك انك هتبقي ملكي 
وبيقرب منها 
ليله بزعيق:ابعد عني 
وواقفه اخر الغرفه 
سيف قرب عليها و ماسك ايديها الاتنين بتحكم 
وبيحاول يقبلها و ليله بتصوت 
ولسه هيقبلهاا 
وفجاه
ياريت التفاعل يزيد مش بحب اتاخر عليكوو


البارت 10
طفلتي الخائفه2
بقلم/ شهد عبد السلام

ولسه هيقبلها 
وصوت ضرب النار كان في المكان ب الكامل
سيف اول مابيسمع صوت ضرب النار بيبعد عنها وبينزل تحت 
وليله كانت مرعوبه بسبب صوت ضرب النار و نزلة علي الارض في مكانها و مرعوبه و بتعيط بشهقات عاليه جدا 

و بيدخل سليم ب رجالته في كل مكان وبيدخل الڤيلا وبيسمك سيف وسيف بيبقي شبه الاموات بين ايد سليم 
سليم بعصبيه وسيف يشبه الاموات علي الارض: العب في عداد عمرك يا سيف 
و بيامر واحد من رجالته انه ياخد سيف 
وبيطلع هو علي فوق يشوف ليله 
 وبسبب صوت عياطها بيعرف الغرفه وبيدخل الغرفه وبيتصدم من منظر ليله 
وبيقرب منها و بيقومها 
ليله وعنيها في الارض بزعيق :سبني بقي 
سليم بيشدها ل حضنه :اهدي انا سليم
ليله بعياط: سليم 
سليم: اهدي انا معاكي اهو اهدي 
ليله بعياط وشهقات:انا خايفه 
سليم: متخافيش يا حبيبتي انا اهو معاكي 
ليله بتحضنه اكتر 
سليم: عملك حاجه اب*****
ليله اول ما سمعت الجمله دي من سليم افتكرت هو كان هيعمل فيها ايه عيطط اكتر 
سليم بعصبيه: قربلك 
ليله بعياط:كان عايز هيبو*ني 
سليم بعصبيه:ياا*********
ليله خافت و بتترعش من عصبية سليم
سليم: اهدي 
وبيقبلها من جبينها و بياخدها وبينزل 
كانت الرجاله كلها مشيت 
عمر:انتي كويسه يا حبيبتي 
ليله وماسكه في حضن سليم:اه 
تميم: انتي كويسه 
ليله بتحرك رقبتها 
اياد:حمد الله علي سلامتك 
سليم بياخدها وبيركب العربيه 
وبيسوق وليله نايمه في حضنه 
سليم وبيحرك ايدو علي شعرها:حقك عليا اسف ان كل ده حصلك بسببي 
ليله كانت راحت في النوم من كتر التعب 
سليم كان ردها اتاخر وبيبص عليها وضحك عشان نامت 

في عربيه تميم وعمر واياد 
عمر: الحمد لله يا بابا هي كويسه واحنا جاين اهو 
مالك:طب الحمد لله 
اسد:ليله كويسه 
مالك ل اسد:جاين في الطريق 
اسد:طب الحمد لله 
اسد بيطلع للبنات 
اسد:الحمد لله ليله كويسه وهي معاهم وجاين في الطريق 
تاليا: الحمد لله 
حور:الحمد لله 
لوليا:طب هي كويسه
اسد:الحمد لله كويسه 
بعد ساعه
في عربية سليم 
ليله بوجع:اه براحه 
سليم: معلش انتي اللي جايه تقومي اتخبطي
ليله:انا عايزه انام 
سليم:نامي يا حبيبتي 
ليله بتوهان وبتبص في عيون سليم: انا بحبك اوي يا ابيه 
وبتحضنه 
سليم ابتسم وطبطب عليها 

بعد شويه وبيقف العربيه وبيفتح الباب
ليله:انت رايح فين 
سليم وبيظبطها علي الكرسي 
سليم بحنيه: هجيب حاجه 
ليله بتوتر:بسرعه 
وبيجب ل ليله حاجات وبيرجع 
سليم وفاتح باب العربيه :انزلي هاقعدك علي الكرسي اللي جنبي عشان تقعدي عدل 

ليله: حاضر 
بس مش قادره تقوم 
سليم شالها و لف بيها الناحيه التانيه وقاعدها علي الكرسي 
سليم:الحاجات دي تخلص 
وبيبدا يسوق 
ليله:ايه ده 
سليم: اكل 
ليله: انا مش جعانه 
سليم وبيبصلها وبيرجع شعرها:ينفع تسمعي الكلام انا مش عايز ازعقلك 
ليله: يا ابيه ان...
سليم:عشان خاطري 
وبيسوق العربيه
وبعد وقت
ليله:انا زهقت بقي 
سليم: كلها ساعه بظبط و هنوصل 
ليله:ساعه كتير اووي 
سليم: طب نامي يا حبيبتي 
ليله:مش عارفه انام كده 
سليم بيمسك ايديها :هتعرفي تقرب للكرسي ده ولا اوقف و انزلك 
ليله :هحاول 
ليله قربة عليها سليم بسبب صغر حجمها عرف يحضنها و بتنام بين احضانه 
ليله ونايمه في حضن سليم وسليم مركز في الطريق 
ليله ارتاحت في حضن سليم و كانت حاسه احساس غريب عليها بس كانت مبسوطه ومش عايزه تبعد عنو 
سليم دخل علي الڤيلا بيبص عليها لسه نايمه بيوقف العربيه بكل هدوء وبينزل منها وهو شايلها 
العيله كلها :ليلله 
وبتتجه علي سليم 
سليم بصوت هادي اوي:نايمه من التعب هطالعها 
وطلع بيهاا 
سليم نايمها علي السرير و قالعها الجاكيت و الشوز 
و نزل 
العيله:البنت كويسه 
سليم: اه الحمد لله كويسه 
اسد :تعاله 
وبيدخل المكتب ووراه سليم وبيدخل مالك 
سليم: في ايه يا بابا 
اسد:ينفع اللي حصل ده البنت كانت هتموت بسبب شغلك هي ايه ذنبهاا 
سليم: انا اسف يا بابا وصدقني كانت اخر حاجه تجي في خيالي ان ليله يحصلها حاجه وحقها انا هجبهوالها 
اسد: البت دي لو جرالها حاجه انت المسؤال 
سليم: هي في عيني من غير اي حاجه 
وبيطلع والعيله كلها بتنام 
نفس اليوم بليل 
سليم وبيدق علي باب غرفة ليله 
ليله بنوم:عايزه انام 
سليم بيتاكد انها نايمه من ساعت ما طالعها وبيدخل 
سليم بابتسامه وقرب عليها: كل ده نوم يا غيبوبه 
ليله :ابيه انا اسفه اووي 
سليم وقاعد جنبها علي السرير:علي ايه يا حبيبتي قومي خودي شاور وانزلي 
ليله: حاضر 
سليم بينزل و ليله بتدخل تاخد شاور 
وبتنزل وهي لابسه فستان رقيه مقفول و تحت الركبه بالوان  الاحمر 
في غرفة الطعام والعيله كلها متجمعه 
اسد:تعالي يا حبيبتي 
ليله بتدخل 
العيله كلها بتسال عليها و بططمن 
و وقت الطعام بيخلص و العيله كلها بتتجمع في الريسبشن و بيضحكه سواا 
سليم: امشي انا بقي عشان عندي شغل بكره الصبح 
حور:نام هنا يا حبيبي
سليم: عندي شغل بكره كتير 
وبيخرج 
ليله:ابيه 
سليم وهو في العربيه وبينزل  :ايه يا ليله 
ليله:انا جاي اشكرك جدا عشان مش عارفه من غيرك كان ممكن يحصل ايه 
سليم بحزن:من غيري عمر م كان هيحصلك كده و انا بتمني تسامحيني  
ليله:علي ايه بس انا مسمحاك 
وبتدخل

وبيخلص البارت لحد هنا استنه بارت بكره واشوفكم علي خير يا حابيبي❤️💫
التفاااعل

تكملة الروايه من هنا هنا 

تعليقات

التنقل السريع