القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي الخائفه البارت 6 _7_8_9_10 بقلم شهد عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت 6 _7_8_9_10

طفلتي الخائفه 

حور:ابيه عايزه ارجع 

اسد بعصبيه: حور في ايه 

حور:انا مش عايزه ادخل هنا 

اسد بياخد نفس عميق :ليه يا حبيبتي في ايه

حور:لا في ناس كتير اووي

اسد:انتي بتخافي وانتي معايه 

حور:تؤتؤ

اسد :طب يلا ننزل 

ونزل هو و واتجه ناحية حور و فتحلهاا الباب و نزلت 

اسد دخل بهيبته المعتاده في الشركة و هو ماسك حور من وسطهاا

كل المواظفين عنيهم في الارض احتراما ل اسد 

في الاسانسير (المصعد)

حور كانت بتفرك في ايديها بتوتر 

اسد:ينفع تهدي 

حور:..

اسد :يلا وشدهاا و اتجه لمكتبه 

قمر:اهلا يا مستر اسد 

اسد:قهوتي علي المكتب بسرعه

نظرة قمر لتلك الواقفه بين يد اسد والتي تمتلك الكثير من الجمال 

قمر: حاضر يا فندم 

و اتجه للمكتب 

اسد:انا كلها كام ساعه و هخلص و نرجع 

حور:ماشي

اسد:تعالي و شدهاا علي رجله

اسد بهدوء:في ايه بقا مالك اتوترتي ليه

حور:ا..اااصل 

اسد:اهدي ومنغير تهته 

حور بسرعه:مش بحب الزحمه 

اسد ضحك علي طريقتها الطفوليه 

حور:بتضحك ليه

اسد:هو كده زحمه يا حوري كده الشركه رايقه(فاضيه) خالص 

الباب خبط 

حور بتحاول تقوم من علي رجل اسد  بس اسد مسكهاا بحركه سريعه 

حور بتتبصله:الباب

اسد:اتفضل

و دخلت قمر ب القهوه 

قمر بستغراب من قاعدة حور :القهوه 

اسد :سيبهاا 

سبتها وخرجت من المكتب وكل ده و حور دافنه وشهاا في رقبة(عنقه) اسد 

اسد:خرجت 

حور بكسوف و وشها كله احمر:طب سبني بقا 

اسد اطلق صراحها

حور كانت قدامه 

مازن في المكتب مره واحده:ايه يا عم فين....

ووقف مره واحده لما شاف حور

مازن وعينه علي حور:مين القمر 

حور وشها كلو احمر و نزلت عنيهاا في الارض 

اسد من غير انذار قام ناحيه مازن و ضربه بالبوكس :غور برا يا مازن 

مازن:في ايه يا اسد 

اسد ضربه مره كمان وطلعو وقفل باب المكتب 

وبداا يقرب من حور و هي بتترعش 

اسد شدها و خدها علي اركيه في اخر المكتب

اسد بهدو عكس النار بداخله:مش عايزك تتحركي من هنا فاهمه 

حور بهستريه :ف..ا ه..مه.. (فاهمه)

اسد بيحاول يشتغل بس مش عارفه من كتر العصبيه و مسك كل حاجه علي المكتب كسرهاا 

وهي مازالتت بتترعش من خوفهامن اسد و اسد غير منتبه لحلتها

وخرج اسد متجه للاجتماع 

و حور في المكتب نامت من كتر العياط 

بعد ساعتين تقريبا رجع اسد المكتب 

اسد قرب عليهاا و بيرجع شعرهاا لخلف 

حور قامت مفزوعه من لمسات اسد 

اسد: اهدي 

حور بيعياط :وربنا ماعملتيش حاجه يا اسد 

اسد :اهدي

و كل مايجي يلمسهاا او يقرب عليهاا تبعد

اسد:هو انتي خوفتي مني 

حور بتحرك رقبتهاا (لا)

اسد: قرب منها بحركه سريعه و هي في الحيطه 

حور بمجرد قربه ومن كتر خوفهاا منه غابت عن الواعي 

اسد بمجرد ما غابت من الواعي  شلها و نزل بيها قدام كل نظرات المواظفين 

ودخلها العربيه واتجه للبيت 

في شقة حور واسد

اسد نيمهاا علي السرير وحاول يفوقهاا و نجح 

اسد: انتي كويسه

حور بهستريا:انا ان.. انا عايزه امشي 

وبتحاول تنزل من علي السرير

اسد بحنيه:ينفع تهدي انا ضربته بس من غيرتي عليكي 

حور :...انا عايزه امشي

اسد:هتروحي فين 

حور:..ف.في اي اي حته 

اسد وبيحاول يبقا هادي بعض الشئ:مش احنا اتفقنا ان ده بيتك لو مش عايزه تشوفيني انا ممكن امشي

حور:وتسبني 

اسد ببحاول يقرب منها بس هي بتبعد بس بحركه سريعه قدر يخليها في حضنه 

حور بعياط بتحاول تفك حصرهاا 

اسد فضل كل ما عياطها يزيد يخدها بين احضانه اكتر و اكتر 

حور حست ان ضلوعهاا اتكسرت 

وشويه و سكتت عن العياط 

اسد:انتي كويسه

حور:اممم 

اسد: بقا كل ده عشان ضربته بالبوكس قدامك 

حرو ومازالت بين احضانه :خوفتني منك 

اسد: مش اصدي كان غصب عني 

حور:ازاي غصب عنك 

اسد: بيعاكسك عايزاني اسكت تحمدي ربنا ان لسه عايش 

حور بدا الخوف يدخلها من تاني

اسد:يخربيتك اهدي كده  وبيكمل بكدب مش كل كلمه تخديها بجد 

حور:ماشي سبني بقاا 

اسد:انا عايزك طول ما انا جنبك ماتخفيش من اي حاجه وانا هفضل جانبك و ماحدش هيقدر يقربلك 

حور:...

اسد: انتي واثقه فيا يا حور 

حور رافعة راسهاا و عنيها في عين اسد:اه 

اسد: يبقا ماتخفيش من حاجه طول ماانا معاكي انا بسافر كتير ومش عايز اسيبك وانا خايف عليكي 

حور:...

اسد:ايه رايك اساعدك علي كده موافقه

حور:بس انا 

اسد بمقاطعه : انا قولت ماتخفيش 

حور بشويه من الشجاعه : مش خايفه وموافقه 

اسد مسكها من وشهاا و قبله علي خدودهاا الي اتحولت ل فراوله من القبله 

اسد:بصي اول حاجه انا هاخدك للدكتورة اغذيه اطمئن عليكي عشان بتغيبي عن الواعي كتير 

حور:ماشي 

اسد :طب انا جعان و ممكن اكلك بعد شويه 

حور بضحكه كها سحر :انا هدخل اعمل الاكل 

اسد قبلها في خدهاا :طب بسرعه هاخد شاور ماشي 

حور:حاضر

و طلعت من اوضة اسد 

و دخلة اوضتها فضلت سرحانه في كلام اسد و قد ايه هي بتحس معاه ب امان حتي وقت خوفها منه هو بردو الي طمنهاا 

و دخلت الحمام علطول تاخد شاور 

اسد طلع من الاوضه عرف انها في الحمام بسبب صوت المايه 

حور في الحمام:يلهووي انا نسيت الهدوم اعمل ايه دالوقتي

بعد شوية تفكير 

قررت انها تلف المنشفه عليها و تخرج وان لسه اسد في الشاور بتاعه لانه بيتاخر اووي 

وبدات تخرج بخطوات بطئ جدا 

وطلعت من الحمام 

اسد من وراهاا :ماتخفيش لسه باخد الشاور 

حور لسه هتجري مسكها بحركه سريعه 

حور بتوتر و وشهاا احمر من خجلهاا واسد مسكها من وسطها و تقريباا رفعها عن الارض:وربنا والله كنت بحسبك  لسه بتاخد شاور

اسد بصحكه خبيثه:اهدي في ايه ده انا ربنا بيحبني عشان طلعت اشوف القمر ده 

حور بتوتر :طب سبني وانا هدخل جري علي الاوضه والله

اسد: مين قالك ان انا عايزك  تدخلي جري ليه يا روحي

حور وبتحاول تمسك المنشفه كويس:طب عايز ايه 

اسد بخبث : عايز اكل

حور:هغير بس وهعمل الغدا 

اسد :تؤتؤ انا جعان 

حور بنرفزه بعض الشئ:يعني اعمل ايه انا دالوقتي 

اسد بيحاول يكتم ضحكته:اعمليلي اكل هموت من الجوع

حور:ماشي سبني بقا البس هدومي

اسد : تؤتؤ انا جعان بسرعه علي المطبخ اعمليلي اكل 

حور :مش هقدر 

اسد: ليه 

حور:الجو برد اووي  وعطسط في وشه

اسد:يخربيتك ادخلي البسي بسرعه وانا هقفل التكيف 

وبيكمل بخبث :هسيبك المره دي بمراجي

وفك حصرهاا 

حور جريت علي اوضتهاا

 

بعد شويه خلصت بس مش قادره ططلع من خجلها من اسد بس اتشجعت وخرجت وكان اسد في المطبخ 

حور من علي باب االمظبخ :بتعمل ايه 

اسد قرب عليها :انتي كويسه

حور: اه 

اسد :اشربي ده 

حور :اي ده 

اسد بضحكه خبيثه:منوم عشان اكلك  

حور نزلة وشها في الارض

اسد:اشربي عشان البرد يا حبيبتي 

حور:حاضر 

اسد:بردوو شعرك ده 

حور:نسيت اعمل +الاستشوار في اوضتك 

اسد خدها من ايديها و دخللها اوضته :استني هعملهوالك 

حور:مش واقته يا ابيه هعمل الاكل 

اسد بغضب بعض الشئ:اسمي اسد يا حور مش ابيه في واحده تقول لجوزهاا يا ابيه انا سمعتها كتر بس لو سمعتها تاني هعقبك بطريقتي

حور حست بفرحه تدخل قلبها

حور:حاضر 

اسد:تعالي اعملك شعرك 

حور:مش انت جعان 

اسد: سيبك مني دالوقتي 

و بدا ينشفلهاا شعرهاا 

حور:براحه 

اسد:هو انا لمستك يا بنتي 

حور بضحك:انا بقولك يعني 

اسد بيعملهاا شعرهاا و ببقرب منها يستنشاق عبيرهاا  

حور:كفايه بقا 

اسد فاق من سرحانه :هاا بتقولي ايه 

حور بهزار و لاول مره تهزر:الي واخد عقلك ياابي... 

اسد: ده مش عقلي بس دي كل حاجه فياا 

حور حسيت بزعل 

حور:طب كفايه 

اسد :تمام كده يعني 

حور :اه انا هدخل اعمل الاكل هو انت طلعت ايه 

اسد:طلعت برجر 

حور: ماشي انا هدخل اعمل انا 

وخرجت 

بعد شويه 

و بيحضنها من ضهرهاا 

اسد:بتتخضي بسرعه يا حوري 

حور:لا بس انت...

اسد ومكتفها من الحركه: انا ايه 

حور بتوتر :انت بتوترني

اسد فضل يضحك : بوترك ليه بقاا 

حور:مش عارفه 

اسد وبيحضنها اكتر:طب اعرفي وقوليلي 

حور:حاضر 

اسد:قبلهاا قبله كلها رقه من رقبتهاا(عنقها) :اعمليلي قهوه وهتيها المكتب 

حور بتحاول تلف وشها ناحيته واسد ادها شويه من المساحه  عشان تعرف تبصله 

حور:ينفع بعد الاكل 

اسد:ليه 

حور:انا خلاص خلصت

اسد:واضح انك خلصتي 

حور: ثواني والاكل هيخلص

اسد:ماشي انا هطلع 

وهو طالع 

اسد: براحه عشان الزيت ماتعمليش بسرعه

حور:حاضر 

بعد شويه حور خلصت و طلعت 

حور:اي ده انت نمت وبتقرب منه وبتلمس وجه بكل رقه بكفوفها الصغيره  وبصوت هادي ابيه يا ابيه

اسد بنوم مسك ايديها و باسها برقه :ايه يا حوري 

حور بتوتر بتسحب ايديها:الاكل جاهز 

اسد:لا كلي انتي يا حوري 

حور بزعل:مش انت كنت عايز تاكل 

اسد:عايز انام 

حور:....

اسد:خلاص انا ماقدرش علي زعلك يا صغنن انت تعالي ناكل 

وشدها حور وقعت عليه

حور:براحه 

اسد:برحتي عندك مانع 

حور: تؤتؤ 

اسد:طب يلا ناكل و خدها تحت دراعه و حور مايله عليه وبدا ياكل و ياكلهاا 

وشويه وفونه رن 

اسد :عامل ايه يا عمر 

عمر:الحمد لله يا كبير انت عامل ايه 

اسد و هو بيحرك ايدو في شعر حور: الحمد لله كويس ايه في حاجه 

عمر:في شغل مطعطل عليك وانا صعب انزل مصر دالوقتي

اسد :هجيلك في اقرب وقت 

عمر :تمام 

اسد :يلا سلام

وقفل 

اسد بابتسامه  :انتي نمتي 

شلهاا و دخلها علي السرير و هي بين احضانه 

بعد كام ساعه 

حور:اه 

اسد بخضه :مالك 

حور:مافيش 

اسد:طب مالك 

حور:مافيش حاجه 

اسد:طب نامي 

حور:هو انا نمت ازاي 

اسد: انا كان معايه تليفون وخلصته ببص اتلاقيتك نمتي 

حور:اه انت فضلت تلعب في شعري 

اسد بضحك:انتي بتنامي من الحركه دي 

حور:اه هي الساعه كام

اسد:12 

حور: يلهووي انا نمت كل ده 

اسد:اه يا غيبوبه 

حور:انا غيبوبه 

اسد:اه 

حور:يوو بقا هعمل ايه انا دالوقتي ماتجي ننزل 

اسد: نروح فين 

حور:الملاهي 

اسد بيرجع للسرير و بيسحب حور:نامي يا حبيبتي 

حور:انا هقوم اشرب

اسد سبهاا:اه اهربي يا حبيبتي 

حور:باي بقا وجريت 

اسد طلع وراهاا و بمشاكسه :بتت بتعملي ايه 

حور بصتله بقرف :شايف ايه بشيل الاكل 

اسد: ماشي يختي و سبها واتجه في اوضة الرياضه 

بعد شويه 

حور من علي الباب:ينفع ادخل 

اسد: ادخلي 

حور:قهوتك اهي الي طلبتها مني 

اسد:شطوره يا حوري 

وبتقرب منه عشان ياخد الفنجان 

اسد مسك من معصمهاا 

حور: في ايه 

اسد خد منها الفنجان بايده التانيه ولسه ماسك معصم ايديها:كنتي بتقوليلي ايه وانتي بتصحيني 

حور: قولت اه وانت صحيت 

اسد: تؤتؤ قبل الاكل 

حور بتوتر:مش فاكره 

اسد :تمام افكرك بطريقتي و ثبتها في ثانيه وقبلهاا قبله كلهاا شغف  و غضب منها في نفس الوقت و طالت ل دقايق و بعد عشان حور تقدر تتنفس 

اسد بجمود:افتكرتي 

حور بنفس غير منتظيم :اه 

اسد:قولتي ايه بقا 

حور بتوتر و لسه بتاخد نفسها بصعوبه: مش فاكره والله....

اسد قطعهاا بنفس الشئ 

اسد بعد  عنها عشان تاخد انفسهاا:مابحبش الكدب

حور بنفس متطقطع:حاضر 

اسد وبيزيد الضغط علي وسطهاا:حسابك لسه 

وسبهاا بمجرد ما اسد سبها حور وقعت علي الارض شلها و دخلها الاوضه 

اسد:نامي و حاولي تفتكري 

حور بتحرك رقبتها ( حاضر)

سبها وخرج 

اسد:امسك نفسك يا اسد في ايه مش هيحصلها حاجه يعني من حاجه بسيطه كده هي بس عشان اول مره 

وحرك راسه عشان يطلع كل الافكار دي ودخل المكتب 

 


حور:،ياربي انا قولت ايه وبتحاول تفتكر بس مش قادره وقامت دخلة اوضتها 


اسد فتح الباب عليهاا بعصبيه :طلعتي من الاوضه ليه 

حور: ....

اسد شلهاا:انتي الي جبتيه ل نفسك 

البارت خلص

البارت طويل جدا عن البارت الي فات وماتنسوش التفاعل ان دي اكتر حاجه بتشجعني


البارت 7

طفلتي الخائفه 

بقلم/شهد عبد السلام

اسد فتح الباب بعصبيه:طلعتي من الاوضه ليه 

حور:هقعد في اوضتك اعمل ايه 

اسد شلها:انتي جنيتي علي نفسك يا حور 


اسد نزلها علي السرير 

اسد:دي اوضتك وكل يوم هتنامي هنا

حور:وانت هتنام فين 

اسد:تتوقعي فين 

حور:فين؟!!

اسد ببرود:هنا بردو 

حور بخفوض وصوت هادي:ليه 

اسد:كده 

حور:كده ليه انا هرجع اوضتي 

اسد بجمود :اعملي الي انتي عايزه بس ماترجعيش تعيطي 

حور:كلمه واحده بس 

اسد:قولي 

حور:انت عايز ايه 

اسد ببرود:هتنامي هنا وبيكمل بصوت عالي بعض الشئ مش عايز نقاش كتير 

حور بغيظ وخوف منه ليعملها حاجه :حاضر

اسد قرب عليها :افتكرتي 

حور :افتكرت ايه 

اسد: عملتك السوده يا حببت قلبي

حور في سرها:والنبي مافي اسود من الجوازه دي 

اسد:بتقولي ايه 

حور بصوت عالي بعض الشئ: بقول مش فاكره وباي بقا عايزه انام  وبتعظي وشها 

اسد قرب عليها وشال الغطا 

اسد بنبره ارعبت حور:مش انا بكلمك 

حور برعشه وعياط:وربنا مش فاكره يا...

اسد:يا ايه 

حور:يا اب...اسد

اسد:مش هحسابك دالوقتي ونام و جنبها 

وحضنهاا 

اسد:هششش ينفع تهدي 

حور :هديت شويه 

اسد:حور 

حور:نعم 

اسد:انا هسافر كام يوم 

حور بعدت و بصتلو: يعني ايه 

اسد:مسافر في شغل لازم يخلص 

حور:وهتسبي هنا لوحدي 

اسد:مش هتبقي لوحدك 

حور بعياط :واصاله 

اسد مسكها من دراعها : اصاله عامله فيكي ايه عايزه افهم 

حور بعياط وشهقات :عملة فيا كتير اووي 

اسد بدا يخدها بين احضانه: اهديي 

بعد شويه 

كانت حور هديت بس جلها 

اسد:انتي سخنه 

وشلها ونايمها علي السرير 

حور بهلوسه:ا.وع..ا ت..س.ب.ي

اسد:اهدي ثانيه 

في الفون

اسد: مازن بسرعه تجبلي دكتوره 

وتجي في شقتي 

مازن: ماشي في ايه

اسد :بسرعه 

ورجع ل حور

حور بهلوسه:انا ...ا.ن.ا بخا...ف منه.ا

اسد بيرجع خصلات شعرهاا:انا مش هسيبك خالص اهدي وهفضل معاكي 

اسد لبسها اسدال الصلاه

وشويه ومازن وصل 

مازن:الدكتور اهوو 

اسد دخل الدكتور 

اسد بصوت الافعي:مش قولتلك دكتوره 

مازن:انت في ايه ولا في ايه ياعم 

خرج الدكتور 

اسد:بقيت كويسه 

الدكتور:مش محتاجه التوتر ده كلو دي سخنيه وانا اديتها خافض للحراره وشويه وهتفوق 

اسد:يعني كويس 

الدكتور:اه الحمد لله بس ياريت تروح لدكتور تتابع حلتها عشان ضعيفه خالص 

اسد:تمام 

ومازن وصل الدكتور وداخل تاني 

اسد:غور برا

مازن:ايه ده في ايه 

اسد بعصبيه:امشي وحسابك معايه بكره

مازن:يعني انا اجبلك دكتوره في الوقت ده منين 

اسد بمجرد نظره من عينه فهم مازن وخرج في سعتها 

اسد قاعد قريب من حور 

اسد وهو يقبل  ايديهاا:وربنا ماهسيبك 

تاني يوم الصبح 

حور:صحيت وكان اسد نايم علي الكرسي 

حور حست بفرحه تدخل قلبها :اسد وايديها في شعره عشان يفوق 

اسد:انتي كويسه 

حور:اه 

اسد بسها في ايديها :خوفتني عليكي 

حور:هو انت نمت هنا

اسد :انتي شايفه ايه

حور:انت بتستهبل 

اسد:حووور

حور:اسفه بس كنت نام 

اسد: يلا عشان تفطري 

حور:لا

اسد:قولتي ايه

حور بخوف :جعانه 

اسد ضحك :طب قومي خودي شاورر 

حور بنوم :مش قادره 

اسد بابتسامه خبيثه :اساعدك 

حور بعم فهم:تسعني في ايه 

اسد:تاخدي شاور 

حور اتحرجت منه وخبت وشها 

اسد:بيشيل الغطا :ماتتكسفيش و شلها 

حور بصوت:سبني بقاا 

اسد: في ايه يا حبيبتي انا في ذي جوزك يعني مش حد غريب 

حور:نزلي وعلي فكره بقا انت قليل الادب

اسد:ده انا 

حور بتوتر:اه 

اسد :تمام انا هخليكي تشوفي قلة الادب و اتجه للمرحاض 

حور بتوتر ووشه كلو احمر:والنبي نزلني انا هدخل لوحدي 

اسد بخبث:انتي تعبانه ياروحي 

حور:لا انا كويسه وسبني بقا

اسد نزلها:برحتك

حور سابته و دخلت 

وهي خارجه 

حور:اعاااا 

اسد بيقرب عليها:ايه يا روحي شوفتي عفريت 

حور:لا اسد

اسد ضحك:وبيغمزلها:طب في حد يخاف من اسد 

حور: اخاف من ايه 

اسد بيمشي ايده علي وشها:انتي مالك قمر كده ليه ب البورنس 

حور بتوتر بتبعد عن اسد:هو في ايه 

اسد:سحرتيني 

حور مستغربه طريقة كلام اسد ليهاا 

حور:هو انت كويس 

اسد:ذي الاسد 

حور ضحكت غصب عنها 

اسد:هوبااا و بيحضنها 

حور:انت بتعمل ايه 

اسد:ماتخفيش كده بجيب الفون من وراكي

حور:طب ينفع ططلع براا 

اسد:دي اوضتي 

حور:خلاص هروح الاوضه التانيه 

اسد بتسرع:خلاص في ايه طالع اهو وادلها بوسه في الهواء

حور لنفسها:هو اسد ماله النهارده في حاجه غلط بس حلو اووي كده.... بتفوق .. ايه الكلام الي انا قولته ده حلو ايه 

اسد من براا:هتفضلي تكلمي نفسك كتيرر 

حور سكتت مره واحده وغيرت هدومها و عملت شعرهاا و طلعت 

اسد بابتسامه خبيثه:كل ده يا حوري

حور:هو في ايه 

اسد: خلاص نرجع نتعصب تاني

حور بتسرع:لا لا خلاص انت كده حلو 

اسد بحركه سريعه:كانت حور بين احضانه:انا طول عمري حلو علي فكره

حور بتوتر:ا... ا..س..د 

اسد:هشش خلاص اهو وسابها 

حور:لازم توترني وخلاص  

اسد: راحه فين 

حور:هجيب حاجه من المطبخ

فون اسد رن 

اسد:الوو 

... بمياعه:الو 

اسد:مين 

...:بجد مش فاكر صوتي 

اسد:لا مش فاكر مين 

...:انا ميار

اسد:ميار مين 

حور سمعت الاسم جيريت علي اسد و مسكته من ايده و اسد حصرهاا 

ميار بمياعه:لا لا كده ازعل منك يا اسد

اسد ضحك كلها رجوله من حركة حور:...

ميار:انا ميار اخت حور

اسد وحور مركزه في كل حرف واسد مستغيل تركزها و بيضغط علي وسطها:اهه ميار بنت اصاله 

ميار بمياعه:كل ده عشان تفتكرني يا اسدي

اسد:عايزه ايه 

ميار:هي دي طريقة كلام يا اسد

اسد: يلا يا ميار عشان مشغول في حاجه

ميار:كنت عايزه منك طلب صغنون 

اسد :قولي 

ميار:كنت عايزك تشوفلي شغل عندك في الشركه 

اسد:هتشتغلي ايه

ميار:اي حاجه ختي لو ابقا السكرتيره الشخصيه بتاعتك 

اسد:ابقاا اشوف الحوار ده يا ميار سلام و قفل


اسد بيضغط علي وسطها: في ايه يا بطه مالك 

حور:كانت عايزك ليه 

اسد بيضغط اكتر: انتي مالك

حور بعياط : انا مالي ازاي يعني مش انت جوزي 

اسد:يعني انا جوزك 

حور :اه 

اسد بوقاحه:طب يلا 

حور فتحت عنيها بذهول منه:انت قليل الادب 

اسد و بيبص في عنيها الخضرا: انتي شايفه كده 

حور :اههه 

اسد:اه ايه 

حور بتحاول تبعد :انت بتعمل ايه 

اسد و لسه بيضغط علي وسطهاا:بعمل ايه 

حور: اوعاا ايدك 

اسد:مراتي و انا حر فيها 

حور:يعني 

اسد:مش هسيبك 

حور: انت قليل الادب وبعدين ايه يلا دي هاا

اسد:فهمتي غلط يا حبيبت قلبي انا بقولك يلا عشان نازل 

حور لفتله ونسيت هو بيعمل ايه:رايح فين

اسد جنب ودنها:مشوااار 

حور:بجد بقاا 

اسد:اه وربنا نازل 

حور:هاجي معاك 

اسد:متاكده 

حور:اه 

اسد :ماشي 

حور بفرحه:بجد

اسد:بشرط 

حور:موافقه 

اسد:طب اعرفي 

حور:قول 

اسد :....

حور بتوتر :ليه انت هتعمل ايه 

 عايزه التفاعل يبقا عالي لو بقا عالي هنزل بارتين



البارت 8

طفلتي الخائفه 

حور :قول

اسد:تعملي كل الي هقولك عليه منغير خوف

حور بتوتر:ليه انت هتعمل ايه 

اسد جنب ودنها:ماتخفيش يا بططتي

حور:اسد

اسد:ايه يا حبيبت قلب اسد 

حور:ممكن تقولي هتعمل ايه 

اسد:خايفه مني يا حوري

حور:لا وهي خلاص هتقع من لمسات اسد ل خصرها

اسد:طب خلاص بقا مش لازم تعرفي 

حور :مش قادره 

اسد بضحكه خبيثه :هو انا بعمل حاجه 

حور بتحاول تفك حصرها بس مش قادره: اسد

اسد :نعم يا حبيبت قلبي

حور بترجي :سبني 

اسد:بلاش تترجيني 

حور:حاضر بس سبني والنبي

اسد بيضغط اكتر:ماشي 

حور: اهه يلا ننزل 

اسد:تعالي نصلي وننزل 

حور واخير فك حصرها:انا عايزه اصلي 

اسد:انتي مابتعرفيش 

حور بزعل وعنيها في الارض:تؤتؤ

اسد وبيرفعلها رقبتها: الجميل يتعلم مافيش اي مشكله انا هعلمك

حور:بجد وحضنته 

اسد وماسك في حضنها:لا كده هنعمل حاجه تاتيه

حور بعدتت عنه:انا اسفه عملت كده من فرحتي 

اسد بتمثيل:لازم تتاسفي عشان المكان ده مش بتاعك

حور بعياط:اسفه تاني وبتدخل الاوضه 

اسد شلها و لفهاا بقيت وشها في وش اسد ورفها عن الارض بمسافه 

اسد:ده مكان حوري وبس وحضنهااا جامد ووهو بيشم في عنقهاا 

اسد:ريحتك دي بقيت عشقهاا

حور:انت بارد اووي 

اسد ضحك:تستاهلي يا حوري

ونزلها 

اسد: يلا عشان نصلي 

حور :ماشي دخلت غيرت هدمها ولبست اسدالها و كان اسد جهز 

اسد:يلا 

حور: حاضر 

اسد قام الصلاه وبدا يصلي بيها 

وحور اتعجبت من صوته وطريقة في قراءه القران الكريم 

اسد:تعالي كده 

حور:نعم

اسد: اول حاجه تعدلي الحجاب 

حور:حاضر

اسد:وكعبك تغطيه انتي حافظه الشهاده 

حور:اه 

اسد:ماشي يا حبيبتي انتي عارفه الركعات 

حور اتكسف جدا انها مش عارفه عن دينها غير القليل جدا ونزلت وشهاا في الارض 

اسد. وهو بيرفعلها راسها:قولت هعلمك في ايه يا حوري 

اسد:تعالي وقرب حور عليه  وبدا يكلمها:عارفه الصلاه ده حاجه جميله اوي 

ومسك ايديهاا

حور: في ايه مالها ايدي 

اسد ابتسم في برائتها: هعلمك ازاي  تسبحي علي ايدك


حور:يعني كده وبدات تشاور علي العلامات التسبيح عليهاا

اسد:ايوا بظبط كده

حور:شكرا اوي 

اسد:مش عايزك تشكريني عايزك بس تسمعي كلامي واتاكدي ان عمري ماهاذيكي

حور:حاضر

اسد: طب يلا بقا عشان ننزل

حور:هنروح فين 

اسد: مش هقولك 

حور:قول بقا 

اسد:يلا بقا انا هاخد شاور وننزل

حور:قول

اسد:قولت يلا وقام

وقام دخل الحمام ياخد شاور 

 وكان لابس تيشيرت اسود و شورت اسود و كوتشي اسود وحط البيرفيوم الساحر 

اسد:انتي لسه قاعده 

حور كانت قاعده ماسكه الفون 

حور:هقوم 

اسد :بتعملي ايه 

حور: مافيش كنت فاتحه فيس 

اسد:طب هاتي الفون ده 

حور:اتفضل 

اسد:ادخلي بقا 

حور دخلت اوضة اسد 

اسد:مسك فونها و مسحلها كل الصور بتاعتها الي علي السوشيال ميديا:بقا الناس كلها تشوف القمر دي 

حور غيرت و لبست بنطلون ابيض و  تيشرت زهري وحزام و كوتش ابيض  وشعرهاا علي ضهرها وجزء من شعرهاا مغطي وشهاا 

وطلعت

حور:خلصت 

اسد بتركيز:وبيشاور علي شفيها :روچ 

حور:ده مرطب 

اسد:قوليلي اعمل فيكي ايه 

حور:هو انا عملت حاجه 

اسد:ادخلي امسحي الارف ده و شعرك لمي مش معني ان سيبتك بشعرك يبقاا خلاص انا سبتك بس عشان قولت لما تتحجبي تبقي عارفه معني الحجاب 

حور: حاضر 

ودخلت 

حور :حلو كده كانت مسحت كل وشها و شعرها بقا عباره عن كحكه 

اسد :يلا

وخدها ونزل وركبها العربيه 

اسد: حور

حور:نعم

اسد:انا مش عايز اشوف سنانك 

حور:ايه

اسد بعصبيه ومركز في الطريق: حور سمعتي قولت ايه

حور بتوتر:مش فاهمه

اسد مسكهاا بايد واحده من خدودها وضمهم علي بعض اوي:يعني ضحكتك الحلوه دي مش عايزه اشوفهاا 

حور ماسكه ايد اسد عشان يسبهاا وبتحاول تتكلم بس مش عارف 

اسد سبها و انتبه للطريق:سمعتي 

حور بوجع :في حد يعمل كده 

اسد:فهمتي قولت ايه 

حور:لا 

اسد وقف مره واحده وحور اتحركت من مكنها بسبب الواقفه 

اسد:قولتي ايه 

حور بخوف:بقولك حاضر 

اسد:حور المكان هيبقا زحمه و هيبقا فيه ناس 

حور: ماشي قولي مش تمسكني كده 

اسد: حور 

حور:نعم

اسد:كلامي تسمعيه 

حور:ماشي بس وشي واجعني 

اسد:ما انتي عماله تسالي كتير

حور بخفوض : من حقي

اسد:بردووو

حور:خلاص بس ماتعمليش حاجه تاني

اسد:ماشي 

وانتبه للطريق 

بعد شويه 

اسد نزل و لف ل حور:انزلي

حور نزلت واسد مسكهاا من وسطها

حور:هو انت جاي تضرب نار 

اسد:.....

حور برعب:ب...ت..ق...و..ل. ا..ي..ه(بتقول ايه)

اسد:ذي ما سمعتي 

حور:عايز تموتني

شكراا جداا علي 10،500 وعايزه التفاعل يزيد اكتر بحبكم



البارت 9

طفلتي الخائفه 

حور:هو انت جاي تضرب نار

اسد:انتي الي هتضربي

حور برعب:ب..ت..ق...و...ل...ا..ي..ه (بتقول ايه)

اسد:ذي ما سمعتي 

حور:عايز تموتني 

اسد:بعد الشر عليكي يا حبيبت قلبي 

حور بخوف:لا انا عايز ارجع البيت 

اسد:ينفع تعقلي شويه 

حور:والنبي يا اسد

اسد بيكلمها وهو ماشي باصص قدامه و مسكها وهي بتتكلم وهي رافعه رقبتهاا ل اسد وماشيه

اسد بهدوء:ايه يا حبيبت قلب اسد

حور:انت بتتكلم جد

وهو واقف في مكان ضرب النار و بيشيل النضاره

اسد:هو انا بتاع هزار يا حوري

حوربترجي:والنبي يا اسد لا انا عايزه ارواح 

اسد:حور

حور:نعم

اسد:احنا اتفقنا علي ايه 

حور:علي ايه 

اسد وبدا يحضر  المسدس : انك ماتخفيش 

حور:ماشي بس مش ل دراجة اضرب طلق 

اسد ومتجاهل كلامها:خودي نفس عميق و اهدي كده 

حور بعصبيه بعض الشئ:انا هاديهه يا اسد بقولك عايزه ارجع رجاااااعنييي

اسد:بت اسكتي خالص

حور:حاضر 

مصطفي:اسد باشا 

اسد:عامل ايه 

مصطفي:عامل ايه يا اسد باشا 

اسد:الحمد لله يا مصطفي وانت 

مصطفي :الحمد لله وبيمد ايدو ل حور

مصطفي :اهلاا

حور كانت خايفه تمد ايديها عشان اسد

اسد مسك ايد مصطفي بغيره وهو بيتكلم بين سنانه :اهلاا بيك 

مصطفي:طب عن ازنكم بقا

اسد  كان متعصب من مصطفي بس كان فرحان ان حور  ماسلميتش عليه 

اسد ابتسم

حور:بتضحك علي ايه 

اسد:لا مافيش عادي

حور:طب وحيات ضحتك دي روحني البيت 

اسد ضحك بصوت ساحر:بتحبي تستغلي الظروف انتي

حور:الصراحه اه 

اسد:انتي بتخافي مني

حور:تؤتؤ

اسد:متوقعه ان ممكن اعمل فيكي حاجه وحشه 

حور :تؤتؤ

اسد:امال في ايه بقا 

حور:انا...

اسد :انتي طفلتي وانا هعلمك 

وشدها واقف مكان الضرب

حور بخوف:والنبي يا اسد انا بخاف من الصوت 

اسد:هتحطي السماعه 

حور بخوف:وحيات اغلا حاجه عندك

اسد مسك ايديهاا :ينفع تهدي و ماتخفيش و قربها ل حضنه 

اسد مواقفهاا و هو وراهاا 

اسد:ماتخفيش من حاجه انا الي ماسكه اهوو 

و حور ماسكه المسدس و اسد ماسك ايديهاا و المسدس 

حور بخوف:والنبي يا اسد

اسد في ودنهاا وبصوت مليان حنان :ماتخفيش انا معاكي اهوو 

اسد جنب ودنها:بصي بقا يا بطتي 

حور بترجع راسهاا وبتبص ل اسد

اسد:لا يا روحي انا هشرحلك بصي قدامك و ركزي للهدف

حور:حاضر 

اسد :قمر وانتي شاطره كده 

حور بتوتر:رجعني والنبي 

اسد ضحك عليهاا و عدلها السماعه

وضرب اول رصاصه 

حور اتخضت 

اسد:انشفي بقاا 

حور بعياط:وربنا انت بارد انا عايزه ارجع البيت روحني بقا 

اسد:انتي الي نزلتي معايه 

حور:حقك عليا انا غلطانه وربنا راجعني بقا

اسد:دخول الحمام مش ذي خروجه يا ست حور

حور:والنبي 

اسد :طب استعدي و ضرب طلقه تانيه 

حور بتوتر:روحني وحيات امك

اسد:امي وطب وربنا لتضربي واحده و تضربيها انتي قبل ما نروح

حور:والنبي والنبي 

اسد بضحك علي شكلها :والنبي ايه يا روحي

حور وبتضرب رجليها في الارض :انت رخم

اسد طب يلا اضربي وانا ماسك ايدك اهوو 

حور:وحياتي وحياتيي يا اسد مش عايزه اضربهاا 

اسد جنب ودنها:وحياتك عندي هتضربيهاا غصب عنك 

حور بعياط:يا اسد 

اسد علي طفولتلهاا :والنبي حتي لو غبتي عن الواعي مش هسيبك بردوو 

حور:انت بارد

اسد :وحيات امي لما ارجعلك البيت وضرب رصاصه 

حور:روحني بقا 

اسد :يلا فاضل ضربتك 

اسد مسك المسدس علي ايد حور بس حور هي الي هتضرب

اسد:يلا 

حور بخوف:اسد

اسد:وربنا مش هنرجع غير لما تضربيهاا 

حور بداتت تدووس ببطئ و ضربت الرصاصه و كانت هتقع 

اسد سندها بايدو و الايد التانيه خد منها المسدس و السماعه 

اسد:تعالي وشلهاا و حور بتترعش و دفنه وشها في اسد 

اسد فتح العربيه و نزلها علي الكرسي

حور بتعيط واسد ركب 

اسد وهو بيشغل العربيه:خلاص بقا في ايه هي رصاصه 

حور بتترعش 

اسد:ينفع تهديي بقاا خلاص ضربتيها و مشيناا 

حور واول مره تتعصب :انت بااااارد

اسد: ....

حور خافت اكتر من سكوته و سكتت و طول الطريق بتتجنب ان عنيهاا تجي في عنيه 

قدام البيت 

اسد واقف العربيه و نزل بكل هدووء

وطلع 

وقفل الباب و دخل الاوضه 

اسد مع نفسه :اول مره تتعصبي تتعصبي عليا انا و طب وحياتك عندي لهتشوفي هعمل فيكي ايه 

و دخل ياخد شاور وطلع 

حور بتخبط

اسد:عايزه ايه 

حور بتوتر:ينفع ادخل 

اسد:لا 

حور سكتت بس اسد سمع صوت   عيطهاا وفتح الباب 

اسد بجمود:عايزه ايه

حور بتمسح دموعهاا بضهر ايديهاا ذي الاطفال وبتبص في عيون اسد وبتسرح 

اسد : حوووور

حور بهدوء:هااا 

اسد:فوقي يا بطه 

حور:حاضر

اسد:عايزه ايه 

حور قربت منه ورفعت راسها و عينها في عيون اسد

حور:انا اسفه 

اسد :علي 

حور:علي الكلام الي قولتهوالك 

اسد:اعتذارك مش مقبول واتفضلي علي اوضتك 

حور بعياط وبتحضن اسد :انا اسفه صدقني مش هعمل كده تاني 

اسد كان فرحانه بحضنها وهيموت ويصلحهاا بس حصل عكس كده:ادخلي اوضتك  و بيشيل ايديها من ضهره هي طبعا مش في طول اسد بتحضنه من عند باطنه 

حور بعياط:انا....

اسد بمقاطعه ليها و مسكهاا من خدودها وضمهم علي بعض بعنف:انتي لو كنتي كملتي الكلمه كنتي هتشوفي وشي التانيه عامل ازاي و اعملي حسابك طلوع من البيت مش هططلعي مش كل شويه عايزه اروح عند ليلي سمعتي 

حور بهستريا من العياط بتحرك رقبتها (حاضر)

اسد سبهاا:علي اوضتك 

حور دخلت جري علي اوضتها و اسد دخل المكتب وشرب سجاير  هي  عاده  عنده وهو متعصب بيشرب سجاير كتير اووي وحور فضلت في اوضتهاا بتعيط

بعد ساعه تقريباا

اسد:حوور 

حور صحيت علي صوت اسد وطلعت تشوفه

حور وهي واقفه قدامه عيونها منفوخه من العياط:نعم 

اسد:ادخلي اتوضي وصلي العصر 

اربع ركعات وفي الراكعه التانيه بتقولي الجزء الاول في الشهاده 

حور:حاضر

اسد:اتفضلي

حور وعيونها في الارض:طب انا عايزه فوني 

اسد:عايزه ليه

حور:هكلم ماما 

اسد:ادخلي صلي عشان المغرب قرب يلا وبعدين تعالي كلميها 

كل ده اسد بيكلمها باوامر و بجمود

حور بصوت مليان حزن :انت بتعملني كده ليه 

ًاسد:ادخلي يا حور

حور دخلت منغير كلام 

اسد:علي عيني ان سايبك زعلانه بس لازم تتعلمي انك ماتغلطيش عشان متتاسفيش 

اسد طلب ل حور اكل 

وشويه و كان وصل

الباب بيخبط حور طلعت و كانت هتفتح افتكرت اخر مره دخلت ل اسد المكتب

حور:الباب بيخبط 

اسد قام منغير كلام فتح الباب 

حور داخله الاوضه 

اسد بامر:تعالي

حور قربت عليه منغير كلام 

اسد:عايز الحجات دي فاضيه 

حور:يعني ايه 

اسد: يعني تخلصي الاكل يا حور 

حور :حاضر

اسد:صليتي المغرب

حور:اه 

اسد خلصي وغيري عشان نازل 

حور بخوف :انا مش عايزه انزل 

اسد:هتقعدي لوحدك يعني 

حور:اه 

اسد:ماشي انا هنزل واقفلي الباب كويس عشان هاجي بكره الصبح 

حور:ايه 

اسد عايز يضحك بس كاتمها :ايه 

حور بتوتر:م...ما..ش.ي

اسد:......

حور:خودني معاك والنبي

التفاعل


البارت 10

طفلتي الخائفه

اسد:ماشي انا هنزل واقفلي الباب كويس عشان هاجي بكره الصبح 

حور بتوتر:ايه 

اسد عايز يضحك بس كاتمها:ايه 

حور بتوتر:م..ما.ماشي

اسد:ماشي انا هدخل البس  عشان ليلي بترن 

حور:عند ماما

حور:خودني معاك والنبي 

اسد:ماانتي قولتي لا 

حور:ماكنتيش اعرف انك رايح ل ماما ليلي 

اسد وهو داخل الاوضه:انتي قولتي لا 

حور جريت عليه وبتتكلم برجاء:والنبي وحيات ماما ليلي خودني معاك 

اسد:لا

حور بعياط:عشان خاطري 

اسد:مش انا بارد

حور:قولتلك انا اسفه 

اسد بيمثل طريقة كلامها:وانا قولتلك اسفك مرفوض 

حور:طب اعمل ايه عشان تصالحني 

اسد:طب البسي و بعدين هقولك 

حور:بجد

اسد بجمود:يلا بسرعه عشان مها جايه من السافر 

حور :بجد دي واحشاني خالص 

اسد دخل غير و بقا في قمة الجمال 

اسد بعصبيه:انتي لسه قاعده 

حور بتوتر:انت كنت بتغير وهدومي جوا وانا هدخل اخد شاور بسرعه 

اسد بوقاحهه قرب عليهاا : طب كنتي دخلتي ناخد شاور سوااا 

حور بتوتر: في ايه 

اسد:تعالي ناخد شاور

و بيشدهاا علي الاوضه

حور:انت قليل الادب

اسد:انتي شايفه كده 

قرب عليهاا جامد وثبتهاا و مسكها من ضهرهاا وقبلهااا قبله وبعد شويه بيعد عنها عشان تاخد نفسهاا

حور بتاخد نفسها بصعوبه

اسد بصرامه:ادخلي خلصي 

حور دخلت جري علي الاوضه 

و دخلت خدت شاور و لبست ميني دريس رقيق لونه اسود و مرطب شفايف و كحل ابيض وماسكره وطلقت لشعرهاا الحرية وجزء من شعرها علي وشهاا و جازمه بكعب حمرا وطلعت

حور :يلا ومشيت قبل ما اسد يرفع وشه 

اسد فتح الباب ونزل ووراهاا 

ووصل قدام ڨيلا محمد الحديدي 

اسد نزل و حور نزلت و لفت ل اسد ودخلو 

ليلي بتجري:حبيبت قلبي عامله ايه يا غاليه 

حور:الحمد لله يا ماما انتي عامله ايه 

ليلي :الحمد لله يا حبيبتي واحشتيني 

حور:وانتي اكتر وربنا 

اسد:ماخلاص بقا اسد راحت عليه 

ليلي:بتغير من مراتك 

اسد بيحضنهاا:عامله ايه يا ست الكل

ليلي:الحمد لله يا حبيبي انت عامل ايه بقا كده تنساني

اسد:الحمد لله وبعدين انسا مين يا قمر انت

ليلي:عاملين ايه مع بعض 

اسد:الحمد لله 

حور...

اسد عملها حركه سريعه عشان ترد علي ليلي

حور:الحمد لله يا ماما 

ليلي:اوعا تكون مزعلهاا 

اسد مسك حور من وسطهاا:في حد يزعل القمر دي حبيبتي 

ليلي : ربنا يخليكم لبعض 

اسد:يارب يا ست الكل فين بابا 

ليلي:في المكتب 

اسد خد حور واتجه للمكتب

اسد:ركزي شويه 

حور:هو انا عملت حاجه 

اسد:لا ابداا ظالمك 

ودخلو ل محمد 

اسد:اي ياعم نسيت ابنك الكبير عيب والله 

محمد:هو انت تتنسي يا ابني تعال و حضن اسد 

محمد:عامل ايه يا حبيبي

اسد:الحمد لله يا بابا انت عامل ايه 

محمد:كويس و بيكمل بصوت واطي  حور عامله ايه معاك 

اسد ل حور:اطلعي اقعدي مع ماما يا حور

محمد:خدها في حضنه:عامله ايه يا حور يا حبيبتي

اسد بيشدها :ايه يا عم خف شويه مراتي

محمد:انت عبيط ياض دي بنتي

اسد:مراتي عايز حاجه 

وحور واقفه ورا اسد 

محمد:وربنا مجنون تعالي يا حور 

وشدها من اسد

محمد مسكها من كتفهاا:الواد ده عاملك حاجه 

حور وهي بتبص ل اسد:تؤتؤ

محمد:تؤتؤ طب لو عملك اي حاجه تعالي و هيموت في سعتها

حور بسرعه:بعد الشر عليه 

محمد: بعد الشر عليه لاكده انا مش هدخل 

اسد بعصبيه بعض الشئ:تعالي كده وشدهاا :علي فوق 

حور:عايز حاجه يا عمو

اسد:ولو عايز يا عمو انا قولت علي فوق 

محمد: انت ياض بتكلم بنت اخويا كده ليه وبيوجه كلامه ل حور لا يا حبيبتي اتفضلي

وحور طلعت جري علي ليلي

ليلي :تعالي يا حبيبتي

حور نامت في حضن ليلي و ليلي بتكلمها

ليلي: اسد مزعلك في حاجه يا حبيبتي 

حور بزعل:لا يا ماما 

ليلي بحنيه:لو مزعلك في اي حاجه قوليلي وانا هاخدلك حقك من عنيه 

حور بعياط: مش مزعلني في حاجه 

ليلي وهي بتمسح دموعهاا:ايه لزمتها الدموع دي عملك ايه يا حبيبتي 

حور:مش عملي حاجه 

ليلي:طب ايه الي مزعلك 

حور بعياط اكتر وشهقات:بابا 

ليلي وهي بطبطب عليها:عملك ايه 

حور:مش ....م..مش..بي..بيس. بيسال عليا خ...خا..خالص (مش بيسال عليا خالص)

ليلي:يا حبيبت قلبي اكيد مشغول بحاجه انتي رني عليه 

حور:هيبقا مشغول ب ايه 

ليلي:الله اعلم يا حبيبتي بس اكيد مشغول وبعدين ركزي مع جوزك ومالكيش دعوه ب طارق 

حور :حاضر

ليلي بتمسحلها دموعهاا :خلاص بقا يا حبيبتي وبتخدهاا في حضنهاا وهما قاعدين علي الاركيه 

اسد مره واحده دخل:مش قولت علي فوق 

حور قامت من حضن ليلي وراحت طلعت علي السلم منغير كلام 

ليلي:براحه عليهاا يا اسد

اسد طلع بعد حور علطول وجري علي السلم مسكهاا من كتفهاا واتجه بيها ناحتة الاوضه وفتح الباب ودخلهاا 

اول مادخلهاا سبهاا وقفل الباب

اسد بعصبيه:مقضيهاا احضان 

حور بصت عليه وماتكلميتش 

اسد قرب عليهاا ومسكها من ادراعهاا وضاغط عليه :لما اكلمك تردي عليا وفكره انك تحضني حد انسيهاا فاهمه و الدموع الي شوفتهاا تحت دي تنزل وانتي في حضني انا بس فاهمه 

حور هتبدا تعيط من ايديهاا و اوامر اسد

حور بعياط وعصبيه:انت ايه هااا ليه كل ده انا عايزه اعيط منك انت اروح لمينن هاا وبتعيط

اسد:ليا و شدها في حضنه جامد وحور مستمره في العياط وبتحاول تقاوم حضن اسد بس مش قادره واخيراا انهارت قوتها المصطنعه وهديت في حضن اسد

اسد:هششششش اهدي 

حور سكتت

اسد:بيبعدها شويه وبيبص في وشها:انتي كويسه 

حور:اه 

اسد:مالك بقا ايه مزعلك 

حور:.......

اسد:ردي يا حور

بردو ساكته 

اسد:لو ماتكلمتيش هعقبك بطريقتي 

حور:عقبنيي عقبنيي يلاا 

اسد قبلهااا بعنف و غضب من طريقتهاا وبعد شويه بيعد عشان تاخد انفسهاا 

حور بتاخد انفسها بصعوبه

اسد:دي عشان حضنتيهم 

ورجع نفس الشئ

اسد:ودي عشان عيطي في حضن غيريي 

كل ده حور كل همهاا تاخد نفسهاا 

ورجع لنفس الشئ 

اسد:ودي عشان طريقتك معايه يا بططتي 

حور وشها كلو احمر من كسوفها و نفسهاا وبوقها بينزف 

اسد خدها للسرير وجاب منديل وبدا يمسحلهاا الدم وقعدهاا علي السرير ونزل قلعلهاا الجزمه ونيمهاا وغطهاا كل ده منغير كلمه منه وحور بتحاول تاخد نفسهاا 

اسد و نازل علي الارض عشان يقابل وشها وبيتكلم وهو بيمشي ايدو علي شعرهاا وبصوت كلو حنان:نامي وانا شويه وهاجي ماتخفيش كلهم تحت 

اسد ل ليلي:ماما حور هترتاح شويه وبعدين ايه الي عملتي في اوضتي ده 

ليلي:ما انت اتجوزت دالوقتي و قولت  هتيجي مع مرات جبتلهاا شويه هدوم وميكاب والحجات دي وغيرت النظام اي رايك

اسد بهزار:انتي مش عارف اعمل فيكي ايه انا همشي وخرج

اتجه للمطار عشان يجيب مها وعمر (مها تبقا اخت اسد وعمر جوز مها ويبقا ابن خال اسد)

اماا حور نامت 

اسد :ايه يا ابو نسب 

عمر:ايه ياعم واحضان بينهم 

مهاا:حبيبي وبتحضن اسد

اسد:واحشتني 

مهاا:وانت اكتر 

اسد:اوعي بقا كده وبشيل 

اسد الصغير 

اسد:حبيبي خاله وبيبوس في اسد الصغير 

عمر ضحك:باعك في ثانيه 

واتجه للڤيلا

كلو استقبلل مها وعمر وحور لسه نايمه

مها:فين حور 

ليلي:نايمه 

اسد:هطلع اشوفهاا 

وطلع

اسد وشفهاا وهي نايمه :انا اسف علي حصلك ده 

كانت حور نايمه وعلي وشهاا تعب بسيط و شفيفها مجروحه 

وقرب عليها وبيرجع شعرهاا :حوري حور

حور بنوم:ايه بقا 

اسد:قومي عشان  مها عايزه تشوفك 

حور فاقت و بعدت عن ايد اسد

اسد قام وقف :انا نازل و انزلي بسرعه لو عايزه تغيري ليلي جيبالك هدووم

حور:حاضر 

ودخلت الحمام تاخد شاور و طلعت لبست فستان عند الركبه احمر وجزمه كعب حمرا و روچ يخفي انتفاخ فمهاا احمر ونزلت 

اول مانزلت

مها جريت عليهاا :حبيبت قلبي مبروك يا روحي 

حور:الله يبارك فيكي يا قلبي 

عمر:مبروك 

حور بتسلم:الله يبارك فيك حمد الله علي سلامتكم 

ليلي :والنبي قمر 

حور:تسلمي يا ماما 

حور:هو فين ابنك 

مها:اسد 

حور:هو اسمه اسد 

مها:اه 

حور:هو فين 

مها:مع اسد في الجاردن 

داليا:الغدا جاهز يا ليلي هانم 

ليلي طب يلا وكلهم دخلو وحور كانت هتدخل ووقفها صوت هي عارفه كويس 

اسد بعصبيه :حووور 

حور اتخضيت ولفت :ف...في .ا ايه

اسد قرب عليهاا وهو شايل اسد الصغير ولسه هيمسك ايديهاا 

ليلي:ايه يا اسد كل ده يلا وخدت اسد الصغير ودخلت 

كل ده واسد في قمة الغضب من حور  وشدها من دراعهاا وخدها وطلع دخلهاا والاوضه وسبهاا مره واحده وحور كانت هتقع

اسد بهدوء(هدوء ماقبل العاصفه):انتي ايه الي لابسه ده 

حور:ده فستان 

اسد:قرب عليهاا بهدوء:ومسك الفستان وهي لابساه قطعهه من عليهاا بجحيم 

اسد جنب ودنهاا:....

حور وقعت

التفاعل في قلبي وياريت يبقا اكتر


تكملة الروايه من هنا هنا 




تعليقات

التنقل السريع