القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حبيبي خائن 🖤🥀 البارت السابع والثامن والتاسع الأخير بقلم دهب مبروك في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

حبيبي خائن 🖤🥀 
البارت السابع والثامن والتاسع الأخير 
ليل...اها فريده تبقاا اختي مش مراتي خير في حاجه تانيه 
_يبرودك يا اخي انا عايزه افهم كل حاجه ودلوقتي حالا
ليل... الحقيقه اني بابك حرامي ونصاب والسبب في موت بابا وماما وسبب في دمرنا انا واخواتي 
_انتا كداب بابا  مش كدااا ابدااا 
ليل...  بابكي نصاب وحرامي ودي الحقيقه انا عارف انك مش هتصدقي بس دي الحقيقه 
_اكيد بيكدب ايه اللي بيقولي ده حسيت اني عقلي وقف عن التفكير وقولت بجد 
ليل..  بصلها وقال هحكيلك كل حاجه بالتفاصيل وياريت تصدقني  ومع كل حاجه هقولك عليها بالدليل وهو جدي 
_هزت راسي بمعني ماشي وكنت خايفه جداا من اللي هيقولوه 
ليل...  بابكي وبابا كان اصحاب من وهما في الجامعه مكنوش اصحاب تؤ اخوات واكتر، اتخرجوا واشتغلوا  وبابا عمل شركه وبابكي دخل بالنص فيها او دفع مبلغ وبابا مفرقش معاه هو دفع كام وبقت الشركه دي شركتهم هما الاتنين بابا امنواا علي الشركه بعد ما بدأت تكبر وفي الفتره الاخيره تعب فا عملوه توكيل بي الشركه وامنوا عليها بس بابكي خاين وحرامي وطماع طمع في الشركه وباع الشركه لنفسوه بالتوكيل بتاع بابابعدها بابا  عرف شقاا عمروه راح قدامه عينوه وصاحب عمروه خانوا متحملش وتعب اكتر  ومان وبعدها  بي تلات  شهور امي ماتت من حزنها عليه الموضوع ده من ٣ سنين من ساعات ما انا ظهرت في حياتك قبلها  بي اسبوع كنت عرفت الحقيقه من جدوا ووعدتوا اني اجيب حق ابنوا وحق بابا و من ساعات مع عرفت وقررت اني انتقم من بابكي ،  وظهرت في حياتك بس انا بحبك بجد مقدرتش انفذ اي حاجه من اللي جدي قالي عليها ومن اللي كنا مخططين ليه كنت مفهم جدي انك  بتتمني الموت وانا بكدب بكدب لاني مقدرتش اعمل فيكي كدااا لما كنت بزعلك او اني اكون سبب في  دمعتك تنزل  كنت بموت من جوايا انا ضعيف مقدرتش اخلي بابكي  يشوف بنتوه  بتتعذب لاني بحبك بحبك بجد ومش عايز اللي بنا ينتهي ياتاج،ولو سالتي استنيت كل ده ليه هلشان لما تتمي ١٨ سنه.
_اللي بنا لا والله طب الحمد لله  انك لسه فاكر طلقني يا ليل 
فريده...  ممكن تهدوا شويه 
ليل.. مش مصدقاني صح روحي اسألي بابكي مين  محمد عبد الهادي وشوفي هيقولك اي 
_بزعيق امال مين اللي كانوا معاك لما جيت اتقدمتلي ها 
ليل.. خالتوا وجوز خالتي جنات تبقاا بنت خالتي _مكنتش عارفه اصدقه ولا اكدب بابا اللي هو مثلي الاعالي يعمل كداا بس اللي مش بيسيب فرض يعمل كدااا بجد بصتلهم وجريت علي اوضتي ورميت نفسي علي السرير وفضلت اعيط 
************************
ريتال..... ادهم 
ادهم... قلبووا 
ريتال... عايزه شوكلاته 
ادهم... من عيني 
ريتال... طب بااي بقااا بس متناش ها 
ادهم... بحبك 
ريتال... اي المحن ده اقفل يا ادهم اما اكلم البت تاج واحشتني الكلبه وقفلت في وشوه 
ادهم.. محن والله لاوريكي علي الكلمه ديه ماشي ياريتال 
***********************
فريده... كنت عارفه انك بتحبها بجد بس تفتكر جدك  هيعمل اي لما يعرف انك كدبت عليه 
ليل... ما بقتش فارقه والله يفريده 
فريده... ادخلها يا ليل 
ليل... راح عند اوضتها وخبط وتاج مرضتش ودخل 
_اتكلمت ودموعي نازله انتا كداب قلبي مش قادر يصدق كلامك يا ليل 
ليل.... بلا رد 
_قربت من الدولاب وبلم هدومي 
ليل... بتعملي اي 
_ورقه طل طلاقي توصلني يا ليل كفايه لحد كداا كنت بتقطع من جوايا روحي بتتسحب وانا بقول كدااا ده ليل اللي روحي في بس هو خاين خاني يوم ما كدب عليا 
ليل... انا بحبك 
_بتحبني انتا واحد كداب كدبت عليا انتي مش بتحبني كنت عارفه ومتاكده انوا بيحبني بس... مش قادره بجد 
ليل بصوت عالي ... ايوه بحبك وانتي متاكده وعارفه كداا كويس  فوقي يتاج نسيت السنين اللي بنا 
_اللي بنا خالص كانت كدبه مش اكتر يا ليل 
ليل..  مسك ايديها جامد وضغط عليها انتي هتروحي تعدي ما بابكي ومامتك وترجعي تاني 
_اتكلمت ببرود هطلقني  يا اما هخلعك اختار حاجه من الاتنين سيب ايدي بقااا بتوجعني 
ليل.. ساب ايديها وخرج من الشقه كلهاا ورزع الباب جامد ونزل...
فريده دخلت لتاج 
_جايه تقولي اي تقولي حاجه جديده ولا اي 
فريده... ليل بيحبك بجد  بس انتي عرفتي منين
_ من الشات بتاع خطيبك وكملت لم في هدومي 
فريده...هترجعي تندمي يتاج وسابتها وخرجت 
_لمت هدومي كلها وبصت لكل ركن رغم اني مفيش زكريتها بنا انا وليل بس هو كان موجود هنا كنت بشوف ضحكتوه هنا روحي كانت حوليا هنا مسحت دمعه نزلت من عيني وبصت لفريده اللي بتعيط واتنهدت بحزن وخرجت
كنت ماشيه وافتكرت حاجه 
فلاش بااااك ❤
كنت بروق وعيني لمحت الفون اللي صوت المسدجات زادت من فضولي اعرف اي ده 
قربت من الفون وكانت صدمه عمري واللي فهمتوه من الشات، فريده اخت ليل!! فريده مخطوبه اصلا!! 
_معقول دي الحقيقه بس ليه ليل يعمل كدااا انا عارفه ومتاكده انوا بيحبني مش معقول كل السنين ديه تكون كدب 
وسابت الفون زي ما كان 
باااااااااك ❤
محست بنفسي واني مشيت اصلا ووصلت تحت العماره بصت علي بلكونه ليل وزكريتنا سواا بتمر قدامي والدموع متجمعه في عيني مكنتش عايزه كل ده يحصل كنت عايزه اعيش معاه حياه حلوه بس هو خاين وخله كل حاجه تنتهي قبل ما تبدأ اصلا 
ليل... كانت احلي ايام صح 
_بصتلوه وسكت فعلا احلي ايام في حياتي فعلا   وقولت اي جابك ورايا يليل 
ليل...  اطلعي اسألي بابكي محمد عبد الهادي يبقا مين +انتي نسيتي ان انا ليه شقه هنا 
_بصتلوه ومردتش وطلعت العماره 
ليل... انا بحبك تاج وعارف اني غلطان بس اما هواجه جدي بالحقيقه وانتي هتكوني لياا ومش هطلق ويا انا يا انتي يتاجي وابتسم وطلع علي شقته 
_خبطت علي باب شقتنا 
الاب ...  تااااج 
_ها شوفت عفريت ولا اي يابا وعديت من غير ما تسلم عليه ودخلت اوضتي حقيقي مكنتش قادره ابص في عينه خايفه اوووي ده مثلي الاعلي!! اي ده ريتال رنت كتير اووي والاه انا مش فايقه لها خالص بكراا اشوفها، ورميت نفسي علي السرير من كتر التعب والتفكير ونمت 
***********************
يوم جديد...  
ادهم..  صحي من نومه وبص لليل لقا بيلبس 
ادهم...  رايح فين وانت فيك اي يا ليل احكي 
ليل... تاج عرفت الحقيقه وطلبه الطلاق وانا رايح عند جدي اتكلم معاه 
ادهم...  انا وفريده عارفين انك بتحبها وبتحبها اوووي كمان فا ربنا معاك يا ليل مهمتك صعبه وبذات جدك!! 
ليل...  متقلفش علياا انتا عامل اي مع ريتال 
ادهم بإبتسامه...  الحمد لله كويسين 
ليل...  اكتفاا بإبتسامه ونزل 
**********************
عند تاج 
الام...  مالك يتاج فيك اي 
_مفيش ياماما انا كويسه 
الام...  انتي متخانقه مع ليل 
_انا وليل هنطلق 
الاب...  اي هتتطلقي 
_اها يبابا ليل محمد عبد الهادي ابن صاحب عمرك اللي نصبت عليه وسرقتوه ومات بعدها من الصدمه ومراتواا ماتت بعدها وبدموع صح الكلام ده ولا غلط ها!! 
الاب...  انا معرفش حاجه عن الللي بتقوليه ده 
_بجد يابابا 
الام...  كانت واقفه متوتره 
_تاج بصت لمامتها بشك وقالت مالك ياماما متوتره كداا ليه 
الام...  ها 
_الكلام ده صح وانتا يبابا عملت كداا صح انا عارفه ومتأكده من اللي بقولوا 
الاب...  اها بس ربنا انتقم من وخد اسراء اخت دفعت التمن عملتي دي 
_ياها وبتتكلم بكل هدوء كداا عارف يعني اي مثلي الاعلي اشوف نصاب وحرامي وطمع 
الاب...  ضربها ب القلم وقال عيب لما تكلمي ابوكي كدااا ولا نسيتي نفسك 
_بصراخ كلووو برااا اخرجواا برااا مش عايزه اشوفكم برااا 
الاب والام خرجوا...  
_اسراء فينك ياحبيبتي واحشتني اووووي  كان نفسي تكون معايا محتاجالك اوووي يا حبيبي ومسحت دموعها وبصت لنفسها في المرايه  والله يا ليل علي قد ما انا بحبك وانت بتحبني لعوجهك وهكسر قلبك يليل!! 
***********************
بعد ساعتين 
ليل وصل فيلا محمود المهدي.... 
محمود...  ابني وحشتني وحضنوه 
ليل...  انتا اكتر يجدي 
محمود بإستغراب....  بس انت جت ليه 
ليل بتوتر...  اص... اصل تاج عرفت الحقيقه وطلبت الطلاق 
محمود.. عرفت ازاي 
فلاش بااااك ❤
ليل...  بعد ما شاف تاج وطلعت فونوا رن باسم فريده ورد 
ليل..  في حاجه 
فريده..  تاج مشيت 
ليل..  اها عرفت وشفتها بس هي عرفت ازاي 
فريده..  شافت شات بني انا وعمار لما نسيت الفون وجتلك الشغل 
ليل...  ماشي بقولك انا عند ادهم وهروح لجدي تبقي تعالي لي ادهم اعدي معا لحد ما اشوف ايه اللي هيحصل 
فريده..  تمام بااي 
ليل.... باااي 
بااااك ❤
محمود....  هو انتا بتحبها يليل 
ليل بخوف من رد فعل جدو....  اها بحبها يجدي وبعشقها كمان انا مدمن تاج ومتيم بيها مقدرش ابعد عنها وهي ملهاش ذنب وانا هعرف ارجع بطريقتي بس حضرتك لازم تكون موافق يجدي 
محمود...  نزل بقلم علي وشوه 
ليل....  بصلوه بصدمه و...... 
يتبع.....  
*************************** 
#البارت طويل اهووو وكداا كل حاجه بقت واضحه اووي، اسئلوا اي سؤال انتوا عايزينوا عن الروايه  في كومنت وانا هرد +تفاعل كبير علشان اكمل ❤🌚...
#رايكم في البارت 
#بقلم_دهب_مبروك_


حبيبي خائن 🖤🥀 
البارت التامن
ليل...  بصلوه بصدمه و اتكلم قال 
_انا يجدي حبتها بجد وهخليها ترجع لي يجدي انا مش هقدر اعيش من غيرها انتا عارف انك مكنتش بعذبها وبكدب عليك 
محمود...  انتا عارف دي تبقاا مين ده اهلها السبب في انك تكون يتيم الاب والام ، فوق لنفسك انت كنت بتوهمها بحبك، مش راحت حبتها بجد 
ليل...  شاور علي قلبوه وقال ده بينبض بحبها وهي لو بعدت انا قلبي ده هيموت يجدي 
محمود...  يا انا يا هي يليل هسبلك اسبوع فرضه تختار يليل وسابوه ودخل المكتب 
عمار...  خطيب فريده وابن خالهم 
عمار..  اي ده ليل 
ليل...  مردتش عليها وخرج ركب عربيتوه 
عمار...  ليل استنا 
ليل..  كان اختفي من قدامه لانوه كان بيسوق بسرعه كبيره جداً 
ليل فضل ماشي لحد ما وقف عند مكان فاضي مفهوش حد ونزل من العربيه بهدوء وقعد في الارض سند راسوه علي العربيه ودموعوه كانت نزله زي الشلال ، ااااااااااااااااااه ياتاج كنت عارف اني غلط من الاول بس... بس كنت عايز اجيب حقهم بس انا ضعيف ضعيف بس هجيب حقي من بابكي انا اسف علي اللي هعملوه بس بابكي اللي طماع وكداب نصاب وحراااامي ياااااااااارب 
********************* 
عند ادهم كان قاعد سرحان 
الباب خبط وفتح 
فريده بحب اخوي ...  ادهم واحشتني جدااا وحضنتوه 
ادهم...  وانتي اكتر يقلبي 
فريده خرجت من حضن اخوها دخلت فريده 
فريده...  قاعده بهدوء 
ادهم...  مالك انتي كمان بس 
فريده...  تاج وليل كل واحد بيعشق التاني بس مش عارفين يعشيوا حياه سعيده يا ادهم وانا زعلانه عليهم هما الاتنين 
ادهم...  سند راسوه علي ايدوه واتكلم عارفه قصه غريبه ومختلفه كدااا انا كا ادهم حابب القصه دي ومستني اشوف النهايه بس نهايتها ممكن تكون وحشه 
فريده...  تفتكر 
ادهم....  حتي ريتال انا كذبت عليها في اسمي قولتلها اني خالي يبقاا هو بابا مش عارف اي هيحصل تاني كل ما نرجع زي الاول تظهر مشكله تكون عايزنا نتفرق تاني وانا مش هقدر بجد!! 
فريده...  بصتلوه بحزن مبقتش عارفه تعمل اي لاخواتها الاتنين وقامت بهدوء ودخلت اوضه 
********************** 
عدااا شهر 
تاج نزلت جامعتها 
ليل... مردتش علي جدوه لما خيروه بين تاج وبينوه وبيحاول يكلم تاج بس هي مش بترد علي مكلامتوا ولا مسدجاتوا  
تاج...  بتتعمل مع بابها ببرود وهو مدايق جدااا
ادهم...  فهم ريتال موضوع ان كدب عليها ومحبتش انها تبعد واتفهمت الموضوع وزعلت شويه بس ادهم عرف يصلحها بطريقتوه 
*******************
في الجامعه.... 
ليل واقف مستني تاج تخرج من الجامعه 
وتاج خارجه ماشيه سرحانه في عالم تاني 
ليل...  عينوه عليها ومسكها من ايديها جامد 
_انتا اي جابك هنا انا مش ناقصك يليل 
ليل... ممكن نتكلم شويه 
_ياريت تطلقني يليل وتخرج  رعيد عن حياتي لاني في الشهر ده قدرت اطلعك من قلبي فا طلقني بهدوء 
ليل....  ساب ايديها وبصلها وقال انتي طالق ياتاج 
_دمعه نزلت من عيني مسحتها انا فعلا بحبوه ومش هحبه بعدوه هو احتلي قلبي ودخلوه كداا وقفل عليه مستحيل حد ياخد مكانواا او احب غيروه كنت ماشيه محستش بنفسي رجتلي جابتني لحد هنا البحر!! البحر ده حاجه جميله كدااابتخطف قلبي بكل مره بشوفه فيها زي ليل بالضبط!! بصيت حواليا مكنش في ناس كتير كانوا قليلين يتعدوا علي الصوابع كنت ببص علشان عايزه اضرخ بي ااااااااااه ياليل ووجع قلبك ياتاج!! لفت انتبهاي صخره مميزه طلعت الهاند فري وشغلت اغنيه وفضلت اسمع ودندن معها وانا دموع نازله ببص في الساعه لقت عاده ساعه كامله  وانا علي الحال ده!!
جاسر...  متابعك من بدري اعتبريني شخص عابر واحكيلي اي ساب نزول دموعك لمده ساعه كامله
_بصتلوه اللي هو مين علشان يتجرأ ويكلمني كداا بس حسيت انوا حابب انوا يساعدني واطلع اللي جوايا 
جاسر...  هتفظلي سرحانه كداا كتير 
_اللي جوايا صعب يتحكي باختصار كداا حب ٣ سنين يضيع حب عمري كلووو واكتشف اني بابا سبب في موت اهل حبيبي بابه ومامتوه نصب عليهم وده مختصر الكلام 
جاسر...  انا مش عارف اقول اي بس كلوو بيعدي والحل في ايدك انتي فاكري وهتوصلي للحل 
_شكراا يا 
جاسر...  جاسر اسمي جاسر 
_شكراا يا جاسر وانا تاج وسبتوه ومشيت هو عادي كلامه ولا قلل من الوجع اللي جوايا بس عادي يعني!! 
جاسر... بقاا في حد يزعل القمر ده وابتسم ومشي....
روحت البيت...  
الاب...  مش كفايه كداا يا تاج 
_وحضرتك الللي عملتوه ده مش غلط برضوا، انتا دمرتلي حياتي يبابا عارف ليل طلقني انهرضه وانا قولتلوه اني بكرهووا بس انا بتنفسه وانتا السبب بعملتك دي هتضيعني وهتخلني حزينه طولي عمري وسبتوا ودخلت اوضتي!! 
*************************
عند ليل.... 
ليل...  انا رايح عند جدو ومش هاجي هنا تاني هتجوا معايا صح 
ادهم...  وتاج 
ليل...  عادي 
فريده...  انتا اخترت جدك 
ليل...  انا طلقت تاج ها جهزوا  نفسكم هلشان هنمشي انا خلاص مليش مكان هنا 
ادهم وفريده....بصلوه بحزن وكل واحد راح علي اوضتوه يلبس 
بعد شويه لبسواا واتحركوا علي فيلا محمد المهدي... 
*********************
في فيلا محمود المهدي.... 
ليل وادهم وفريده دخلين سوااا 
عمار...  حمدلله علي السلامه والله وليكوا وحشه ليل وادهم وفريده سلموا علي الكل وليل طلع علي اوضته 
محمود...  مالوه ليل 
ادهم....  طلق تاج انهرضه 
محمود...  ده الللي لازم يعملوا رغم انوا مش سمع الكلام بس انا مسمحوه كلنا بغلط 
ادهم...  بص لمحمود ومردتش 
محمود...  الكل بيعملوا حساب في الفيلا 
*********************
عند ليل...  
ليل....  كده يتاج عايزه تبعدي عني حتي جدي مش قادر يفهم انا قدر اي بحبك كان ماسك فونوه وبيتفرج علي صور الفرح وصور ليهم سواا 
ليل بدموع....  انا مش عارف عيش ازاي من بعدك يتاج 
ونام علشان يهرب من التفكير والتعب!! 
وخلص اليوم بدون احداث 
*********************
يوم جديد...  
جاسر قاعد في الجامعه بيشرب قهوه 
_اي ده ده جاسر وقرب منوه احممم 
جاسر بابتسامه...  تاج عامله اي وفي نفسه بتيجي علي الريحه 
_تمام الحمدلله انتا هنا في الجامعه 
جاسر اهاا 
_اتكلمت معاه لحد مع معاد المحاضره تبدأ وهو دكتور هنا في الجماعه واول يوم لي هنا بس طلع شخص لطيف وطيب وجميل جداا في المعامله واستأذنت وروحت المحاضره 
قعد شويه... 
لقيت جاسر دخل اي ده يعني هو الدكتور بصتلوه وابتسمت 
جاسر... انا دكتور جاسر هدرسلكم ماده ******** 
بعد المحاضره....  
_ لا ياعم ده انتا طلعت شاطراهوو وبتفهم 
جاسر...  امال هو انا اي حد برضوا ده انا جاسر 
_مغروور اوووووي علفكره 
جاسر.....  بقولك اي خطوبتي بعد ٣ ايام تبقي تعالي وهعرفك عليها 
_مممممم اشطا ماشي يلا بااااي 
جاسر....  بااااي  
عدااا ٣ ايام مفيش حاجه اتغيرت كتير ليل حالتوه النفسيه بقت زفت وبيخطط لحاجه في دماغوه كداا 
اما تاج مكسور اووووي من جوايا وبهد ليل ماثره في جداا بس تبان عادي قدام الكل وتنام معيطه كل يوم 
ادهم وريتال علي كويسين جدااا مع بعض وحددوا الفرح بعد سنه 
****************** 
ريتال...  اي رايك حلوه 
_ايوبقاااااا صحبتي موزه ينااااااس يلا علشان هنتأخر علي الواد جاسر 
ريتال....  فينك ياليل بس تسيب القمر ده وصفرت 
_ليل ياها واحشتني اووووي يليل وقالت يلا ياريتال 
ونزلوا اتحركوا علي القاعه...  
ووصلوا بعد شويه... 
_بت القاعه شكلها تحفه
ريتال....  تجننيحلوين 
شخص خبط في ريتال هو انتا مش تحاسب يا اي ده.... ليل!! 
ليل...  بص لتاج وقال ازيك يا تاج 
_شكلوه كان باهات اوووي ملمحه حزينه جداا خس جدا  ، اتكلمت بحزن انا تمام ومسك ريتال من ايدها، عن اذنك يا ليل ومشيت من قدامه 
ليل...  عينوه كان عليها ومتابعها 
قربت من جاسر وخطيبتوه 
جاسر... تاج 
_الف مبروك..... الف مبروك يا عروسه 
جاسر وخطيبتوه...  الله يبارك فيك 
ليل...  جي وحضن جاسر مبروك يصحبي وعينوه كانت علي تاج 
جاسر...  الله يبارك فيك يليل 
تاج وتقي مشيوا بعيد عنوهم....  
_خلص الخطوبه وروحت اليوم كان حلو ووحش في نفس الوقت ليل خله قلبي يوجعني اووووي لما شفتوه كدااا 
ريتال... يلا اطلعي وخلي بالك من نفسك يقمري _حبيبتي اموووووه، بهزر وبضحك عادي لاني دي طبيعتي..
_طلعت العماره.. اي ده بابا الشقه مغتوح بابا بابا ماما لقيت ماما بتفتح عنيها 
الام بتعب... ابوكي ليل خطفوه ياتاج 
_ليييل 
******************
#يتبع 
#رايكم وتفاعلوووووو يحلوين +الجاي ممكن يبقاا الاخير ولو بقاا الاخير هيبقاا طويل جدااا هنزلوه بعد شويه لو علقتوو كتيرر ❤
#بقلم_دهب_مبروك

حبيبي خائن 🖤🥀 
البارت التاسع والاخير
_ليل ماشي وقومت مامتها فوقتها  وغيرت هدومها ونزلت 
ممكن تعرف الرقم ده اخر مكان موجود في مان في 
: اها اتفضلي اعدي شويه 
_قعدت وحددلي اخر مكان في كان فين واتحركت عليه لانوه اكيد طبعا  ليل اللي خطفوه انا متأكده من كدااا واتحركت علي المكان 
*********************
في مكان كلووو تراب شبيه بالمحزن....  
بابا تاج....انتوا يبهايم يللي هنا 
الشخص...  صوت مسمعوش 
ليل...  اي صوت عالي كداا ليه 
بابا تاج...  كنت عارف انك اللي عملت كدااا خير يليل 
ليل...  موتك هيبقاا علي ايدي يا اشرف 
_قربت من المخزن وشفت خمس رجاله فامبقتش عارف هعمل اتصلت علي ليل مردتش فا قربت منهم اكيد مش هيعملولي حاجه علشان ليل يقتلهم فيها هو بيحبني 
************* 
ليل...  ليه يا اخي عملت كداا كان عمل معاك اي ده كان بيحبك ومستأمنك علي كل حاجه 
بابا تاج...  الشيطان شاطر 
ليل...  بصوت عالي وصل لتاج اللي براا الشيطان يا اشرف 
_دموعي نزلت 
الشخص...  هنعمل اي معاها 
الشخص ٢...  لا احنا هنقلوا دي بتقول مراتواا يعم ودخل لليل 
**********
بابا تاج...  ربنا خد من اسراء دفعت التمن خالص وندمان بجد يليل ولوا علي الشركه مستعظ اتنزلك عن كل امالك الا الشقه 
ليل...  وهترجعلي بابا وماما الا انت السبب في موتهم 
بابا تاج.... انا وقاطعوه 
الشخص... مدام حضرتك براا 
ليل بإستغراب..  مدام...  ايه! الا تكون تاج بس جت هنا ازاي!!
الشخص..  عايزه تدخل هنا 
بابا تاج...  تاااااااااج 
ليل....  دخلها 
الشخص خرج وليل كانت عينوه علي الباب 
ليل..... تاااااج اي جابك هنا 
_ليل انتا عامل في بابا اي فكوه علشان هتندم 
ليل....  تااااااج ملكيش دعوه انا موت بابكي هيكون علي ايدي انا 
_وقفت قدامه بعد ما فكيت بابا  وخليت بابا ورايا وقلت اقتلني انا الاول يليل 
ليل....  انتي اتجننتي يا تااااااج 
_ده اللي عندي يليل 
ليل...  مسك المسدس اللي في ايدوه وزق تاج وقعت علي الارض ورفع المسدس علي بابا تاج 
ليل...  وهو باصص لتاج انا حبيبتك وعمري ما هحب غيرك، بحبك، بس ده سبب في موت بابا وماما وانا هجيب حقهم دلوقتي حالا 
_بدموع علشان خطري سامحووو لو ليا خاطر عندك يليل ده بابا انتا تقدر تشوفني موجوعه حرام عليك سامحوووو ربنا جاب حقكم واسراء اختي عربيه خبطتها وماتت ولو عاشت كانت هتبقاا عاميه ارجوك يليل 
ليل دموع...  كانت هتنزل وهو شايفه بالطريقه دي ونزل لمستوها ومسح دموعهة بس لوا انا سامحتوه الباقي هيسمحوا ياتاج 
_دموعي ذادت عارفه اني بابا غلطان ا ووووي كمان بس، ده بابا برضوا!! وفعلا ربنا خد مننا اسراء خد حقهم!! 
الاب...  كان بيتابع كل ده بندم وحزن علي ليل وتاج اللي الاتنين بيعشقوه بعض بس مش عارفين يكونوا مع بعض 
ليل....  الرجاله برااا خليهم يرحكم انتوا الاتنين وبص لتاج كنت بجد ناوي اقتلوا بس مش عارف انتي بتبوظي  كل طريقه ابقاا عايز انتقم منوه واجيب حق بابا الله واعلم رد فعل جدي اي بس كلووو يهون علشانك انتي ياتاج وخرج ركب عربيتوه ومشي 
_عجبك كداا يابابا استفدت اي من اللي عملتوا ربنا خد منك اسراء ومخلي بنتك تعيسه ومش هتفرح لانها حبت ليل اللي انتا سبب في موت بابا ومامتوه تفتكر ممكن نعيش حياه سعيده مع بعض طبعاا لا ازاي جدو يوافق اصلا يدخلني في عيلتهم وسابتوه وخرحت وركبت عربيه من اللي براا وبابها ركب العربيه التانيه والعربيتين اتحركوا علي بيت تاج.... 
**********************
ليل وصل فيلا محمود المهدي.... 
محمود....  عملت اي 
ليل...  انا مش هقدر اعمل حاجه مش هقدر اشوف تاج موجوعه يجدي انا عايزكم تسمحوه بابها علشان اعيش حياتي انا وهي ليه حبنا بعض اشمعنا هي قلبي بيوجعني اوووي وانتوا كلكممم محدش حاس ولا فاهم انا بعاني قد اي عيذيني تقولوا اعمل اي واعمل زي نا طلبتوه بس انا مش هقدر ولوا هتقول حاجه يجدي انا اقدر اسيب الفيلا واديك الشقه اللي كاتبها بإسمي علي الاقل هرتاح قلبي هيرتاح  وهو ربنا خد منوااا بنتوا زي ما خد ابنك بالضبط فا ربنا خد حقنا منهم ليه بقاا فكرع الانتقام دي انتوا اللي مليتوا دماغي بيها وانا مكنتش عايز كداا بس انا بحب تاج وهي بتحبني وانا وهي هنعيش حياه سعيده قلبي بيقولي كداا ولوا هتزعلوا اقطعوا علقتكم بياا نهائي اعتبروني مت وطلع علي اوضتوه والدموع في عينوه 
كل اللي موجودين...  بصلوه بحزن وفضلوا يدعوا اني محمود يفكر بطريقه 
ليل....  ااااااااااااااااااااااااااه 
صوت كان عالي جداااا 
محمود...  كان قاعد ساكت وحزين جداااا مبقاش عارف يعمل اي وهو شايف ليل حالتوه بستوء ببعده عن تاج مكنش عارف هو قد اي بيحبها 
والكل...  كان حزين 
ادهم بقااا بيهدي في فريده اللي منهاره من العياط 
فريده بصت لجدها وقربت منوه وقالت 
فريده...  جدي انتي لو سمحت كل هيتحل هترتاح لما ليل يضيع منك زي ابوه انتا غلط من الاول ربنا خد حقنا كفايه بقااا حرام عليكم انتوا كده بضمروا ليل وكل واحد هنا يسامح هو اها اللي مات اخوكم بس خالص مات خلونا بقاا نفرح وننسي الماضي ونبدا من جديد وطلعت لليل وادهم طلع وراه 
عند ليل...  
ليل...  جي تقولوا اي 
ادهم وفريده... قربوا منوا وحضنوه
والتلاته دموعهم نزله في صمت 
محمود...  كان جي يتكلم مع ليل شاف كداا دمعه من عينوه نزلت و نزل وسابهم
ليل...  انا بجد تعبت انا ميفرقش معايا كل اللي هنا بس انتوا اهم حاجه عندي هل انتوا مسامحين بابا تاج انا هحارب علشان اخليها تكون معايا ونعيش حياه سعيده بس انتوا موافقين 
ادهم وفريده...  بصوا موافقين ومسامحين كمان 
ليل... ابتسم بحزن وقال ممكن بقاا تخرجوا تسيبوني لوحدي 
بصولوا وخرجوا.... 
************************* 
تاج وبابها وصلوا البيت وتاج دخلت علي اوضتها علطول ودموعها فضلت تنزل 
_ياها يليل هل ممكن نكون مع بعض هنكمل حياتنا ازاي حبنا بيقواابس انا هنكون لبعض بعد كل ده!! هل لو هما سمحو بابا انا هوافق اني اكون معاك بس انتا المفروض حبيبي خائن خنتني لما كدبت عليا 
*********************
عداااا ٧ شهور 
٧شهور وليل وتاج عذابهم بيزيد وحبهم بيزيد كل واحد فيهم بقااا دبلان 
فرح ادهم بعد ما كان بعد سنه اتقدم وبقا انهرضه 
*************** 
تاج واقفه مع ريتال 
ريتال....  تاج مش وقت سرحان ياقمر انتي 
_بابتسامه واحشني اووووي يريتال 
ريتال...  ادهم قالي ان جدو سامح بابكي يتاج  بس لو ليل رجع لك تاني هتوافقي تكملي معاها 
_الصراحه اها يتاج بس مش عارفه هو هينسي ولا لا 
ريتال...  يبنتي ليل بيحبك انتي وميفرقش معاه هو انا اللي هقولك برضوا 
_ماشي بس اي طالعه قمر في الفستان الابيض 
وريتال بعد شويه بقيت جهزه 
عند ادهم...  
ليل...  تفتكر هتوافق ترجعلي انهرضه 
ادهم...  تاج بتحبك يادهم وريتال قالت كده واكيد هتوافق انتي مشفتش شكله بقاا دبلان ومطفيه ازاي بصي لنفسك كداا دبلان والحزن ماسك فيك من ساعات الطلاق هي كدااا بالضبط.. 
العريس والعروسه جهزوا وكبلز تحفه جداا ليقين علي بعض جداا
_"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"  
ادهم اول ماالجمله دي اتقالت 
قرب من ريتال وحضنها جامد وكل الموجودين سقفوا لهم 
بدأو يرقصوا  سلوو علي اغنيه" اوعديني " 
ومع انتهاء الاغنيه ادهم حضن ريتال وهمس لها بحبك ياريتال 
ريتال...  وانا كمان بحبك 
هدوء حصل في القاعه لما ليل طلع علي الاستيدج  ومسك المايك....
ليل....  احب اقول لتاج قدامكم كلكم اني بحبك وعديت المرحله دي من زمان وعديت مرحله الحب بقت عاشق ليكي ومتيم بيكي وقلبي بينبض بحبك  ٧ شهور مشفتكيش فيهم وبموت بالبطئ الكل سامح بابكي يا تاج وانا بحبك وهفضل احبك لحد اخر نفس فياا واسفه علي كل حاجه حصلتلك بسببي واي حزن سببتهولك، تقبلي نبدأ حياتنا من جديد.....
_كنت واقفه فرحانه جدااا ودموعي نزلت من فرحتي قربت من الاستيدج ببطء وعيني بدور علي بابا لقيت واقف مع جدي ليل وبيبصولي هما الاتنين بمعني وافقي رجعت بصت لليل اللي مستني اجابتي هزيت راسي 
ليل... قرب منها وحضنها جامد علي قد مكانت واحشها، واحشتني ياتاج 
تاج...  وانتا اكتر انا كنت بموت في بعدك عني 
الكل...  سقف للمره التانيه 
والفرحه بقيت فرحتين لاجمل قصه حب ❤
*********************** 
مالك....  دتو "جدو" 
محمود...  حبيبي جدو تعالي في حضني وحضنوا تاج...   ايوااا ايوووا قول كدااا يحودا بقاا تحضني الواد وتخبي مني اخص عليك ضعيت العروسه القمر اللي كنت جيبهالك اخص 
محمود... كداا يمالك تضيع العروسه وراح باس من خدو وقال عدي المهم مالك 
مالك..  ماما دتو ده حبيبي انا 
ليل..  داخل من بابا الفيلا هو وادهم وريتال وشيلها بنتوته صغيره "كارما"  
تاج...  ريتال حبيبتي جت وراحت عندها وسلمت عليهم 
ليل..  باسها من جيبنها 
ريتال...  كدااا يليل تكسفها قدامنا 
ليل...  حبيبتي وبسلم عليه انتي اي حشرك انتي تاج...  بحبك 
ليل..   واناكمان بحبك 
مالك...  عيب كده علفكره 
الكل....  ضحك 
تمت ❤🥀 
*****************
#النهايه 
طلب صغير اللي بلاش كومنت فاضي عايزه رايكم في الروايه سواء حلو او وحش انا متقبله اي حاجه واتمني تكون عجبتكم ❤
#بقلم_دهب_مبروك



تعليقات

التنقل السريع