القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب غير حياتي البارت الخامس بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



البارت الخامس 💥 بقلم سلطان زماني 


لقتها بتصرخ وانا قربت عليها علشان اطلعها من الحمام خايف 


عليها تتلبس زقتني وطلعت قالتلي أنا بشرب سجاير ارتحت 


مسكتها من درعها جامد واتعصبت قولتلها انتي كنتي بتكلمي 


مين وباخد منها الموبيل زقتني تاني وهبدت الموبيل ع 


الارض وفضلت تدوس عليها برجلها  لما بقا 100 حته 


وفضلت تصوت وتقولي طلقني دي مبقتش عيشة انت اي يا 


اخي اشترتيني ولا مالك هو انت عندك عقده نقص وبتعوضها 


فيا ولا انت مبتعرفش تعمل راجل غير عليا ما أنا بقالي شوية 


كتير بعاملك كويس وبتمنالك الرضا ترضه بس اقول أي الي 


في طبع مابيغيروش قولتلها اي الهبل الي بتقوليه ده طبع أي 


وعقدة أي انتي كنتي بتكلمي مين ياهويدا وأزاي تشربي 


سجاير وليه بتكدبي وبتخبي عليا انتي لو قصده تخليني 


اكرهك مش هتعملي الي بتعمليه ده واخدتها وقولت اكلمها 


براحه لما لاقتها وشها مخطوف ومرتبكه زقت ايدي 


وقالتلي انت مببتحبنيش 


قولتلها ازاي مش بحبك امال مستحمل كل ده ليه ياهويدا 


مستحمل كل ده ليه قوليلي أنا كدبت عليكي في أي خدعتك ف اي  علشان تعملي فيا كده


أنا عايز اعيش في هدوء راحه بال ليه كل شهر خناق وخصام 


وزعل ليه بتحكي ل اهلك كل حاجه عننا ازاي مش بيهمك 


زعلي ياحبيبي الحياة ابسط من كده بكتير المفروض اننا 


بنحب بعض واختارنا بعض بكامل ارادتنا احنا مش مغصوبين  


علي بعض ولا متجوزين جواز صالونات علشان تكون حياتنا 


بالشكل ده صرحيني ياقلبي قوليلي مالك اي مغيرك معايا 


كده قوليلي مخبيه عني اي لقتها حضنتني وقالتلي أنا يمكن 


اعصابي لسه تعبانه بسبب ابننا ياحسن قولتلها ياحبيبتي أن 


شاء الله ربنا يكرمنا تاني خلتها غيرت هدومها وانا كمان 


غيرت ونزلنا اتغدينا وقضينا اليوم برا واشترتلها موبيل جديد 


كان عندي امل انها فعلا تتغير بس للاسف المشاكل بقت اكتر 


واصعب وشغلي أتأثر وتقريبا كل يومين أو ثلاثة مشكلة 


بسبب خالتها الي كمان شفتها ماشيه معه في الشارع هي 


وابنها وماسك أيدها ولما عملت مشكلة قالو انهم اخوات 


ومتربين مع بعض واني شكاك زاي ماهي بتقول وطلعوني 


مجنون وصلت لمرحله صعبه بجد بقيت بكلم نفسي كتير 


ومنعزل وانطوائي حتي في تعاملي مع زمايلي في الشغل 


اتغيرت والكل ملاحظ واهلي لدرجة اني بابا واخويا اتكلمو 


معايا أنهم يودوني مصحه اتعالج كانو فكرني بشرب مخدرات


مش عارف انا بحبها ع نيله اي وصابر ليه


 وأزاي قابل ع نفسي ده فضلنا ع الحال ده سنة


 واول ما ابن خالتها ده خطب ورحنا حضرنا خطوبته


 وبصتها عليه غريبه مش طبيعية وهو كمان حتي بصتها 


لخطبته وامها عماله تبصلها وتبص عليا ..في حاجه غلط أنا 


مش فاهمها روحنا البيت 


سالتها قالتلي انت هتعيش وتموت شكاك روح اكشف ياحسن 


انا تعبت وزهقت من شكك ده 


يتبع 💥 ملحوظة باقي القصة مش هتوصل غير لمتابعين صفحتي المتفاعلين  الي بيعلقو بس بس

تعليقات

التنقل السريع