القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عقاب خائنه البارت السابع والثامن بقلم نور الشامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الفصل السابع والثامن 

عقاب خائنه 


نظر عمر الي سيف بغضب ثم انقض علي كالوحش الثائر وظل يسدد له اللكمات حتي وقع علي الارض ثم طلب من الحرس ان يحبسوه في احدي الغرف السريه في الاوتيل واقترب من رزان التي مازالت نائمه من تأثير المخدر ثم حملها وذهب الي غرفتهم ووضعها علي الفراش وذهب الي الغرفه الذي امر الحراس ان يضعوا سيف بها وجلس في الكرسي المقابل لسيف ظل ينظر اليه وهو مقيد بالاحبال امامه فتحدث سيف بغضب : انت فاكر لما تربطني كدا هتغير الحقيقه انا ورزان بنحب بعض وانت شوفت بعينك 

عمر بسخريه : انت فاكرني عبيط رزان جبل ما تكون مرتي هي بنت عمي ونا عارف انها متعملش اكده وكمان في حاجه انت متعرفهاش ان الاوتيل دا بتاعي انا وعلشان اكده شوفت كاميرات المراقبه ال في اوضتك وعرفت ان انت والوسخ صاحبك عايزين تعملوه انا عمر الشهاوي لسه متخلجش ولا طلعت عليه شمس ال يفكر يستغباني وعلشان غلطتك دي جدامك حل من الاتنين يا هجتلك دلوجتي ومحدش هيعرف جثتك فين حتي يا تسافر في اول طياره لاوربا ومشوفش وشك اهنيه تاني ها هتختار اي 

سيف بخوف : هسافر هسافر

عمر ببرود : برافوا عليك 


اما عند دهب فكانت تفكر فيما قالته والدتها وقررت ان تنفذه حتي تنجوا من عقاب عمر وفي المساء عند رزان فتحت عيونها ببطئ فوجدت عمر يشاهد التلفاز فنظرت اليه وتحدثت بدهشه : هو فين 

عمر : صباح الخير كل دا نوم 

رزان بتعب : هو اي ال حصلي انا حاسه اني تعبانه 

عمر : احنا الساعة واحده الصبح انتي نمتي كتير اووي علي فكرا بقالك يوم كامل نايمه 

رزان بدهشه : طيب اي ال حصل معايا 

عمر وهو يقترب منها : خايف اجولك تزعلي 

رزان : لا قول مش هزعل 

عمر بخبث : انتي كنتي شاربه واعترفتيلي انك بتحبيني بس جوليلي انتي بتحبيني من امتي 

رزان بصدمه : احييييه احلف 

عمر بضحك : دا ال حوصل مفيش داعي احلف بس مكنتش اعرف انك بتحبيني 

رزان بزعيق : هاااار اسوح ومنيل 

عمر : اهدي ويلا علشان هفسحك 

رزان بابتسامه : بجد 

عمر : واوو شكلك حلو وانتي بتضحكي البسي يلا وانا هفسحك 

رزان بسعاده : اشطا خمس دقايق واكون جاهزه 


كان هذا الاسبوع مميز بالنسبه لرزان وعمر حتي انتهي ورجعوا الي الصعيد وعندما وصلوا رحب بهم الجميع بسعاده وذهب عمر الي دهب و عندما رأته حضنته بقوه وتحدثت بسعاده : حبيبي وحشتني جووووي 

عمر : وانتي كمان وحشتيني اخبارك اي وابني اخباره اي 

دهب بتوتر : الحمد لله عملت اي في السفر 

تذكر عمر لحظاته مع رزان ثم تحدث بابتسامه : عادي كنت بشتغل انا لازم امشي علشان الحج عايزني 

دهب بحزن : خليك معايا انهاردا 

عمر : بكرا هجيلك بس دلوجتي لازم امشي 

دهب بحزن : ماشي خلي بالك من نفسك 


ذهب عمر الي الفيلا فطلبه والده الي الغرفه وعندما دخل صفعه بقوه علي وجهه ثم تحدث بغضب : هي دي التربيه ال ربيتهالك 

عمر بدهشه : اي ال حوصل بس 

كامل بغضب : ازاي تتجوز من ورانا وكمان البنت دي 

عمر بأرتباك : يا حج انا كنت هجولك وكان لازم اتجوزها علشان ابني ال في بطنها 

كامل : طلق رزان فورا 

عمر بفزه : لا لا بلاش اكده علشان خاطري 

كامل بعصبيه : لييه مش دي ال كنت بتكرها ومش عايزها 

عمر بحزن : بس انا مش عايز اطلجها كنت فاهمها غلط علشان اكده كنت بكرها علشان خاطري بلاش تعمل اكده فيا 

كامل : وابنك هتسيب مرتك ال في بطنها ابنك هناك 

عمر : لما تخلف هطلجها واخد الولد 

كامل بغضب : لو رزان عرفت بحاجة هتخليك تطلجها 

عمر : مش هتعرف بحاجه صدجني بس بلاش تجولها بالله عليك 

كامل : انا عاوز اشوفها 

عمر : حاضر بكرا نروحلها علشان تشوفها 

وفجأه دخلت عزه الي الغرفه وتحدثت بصدمه : انت اتجوزت واحده غير رزان يا عمر 

كامل بعصبيه : مش عاوز اسمع كلمه في الموضوع دا مفهووم 

عزه : ورزان لو عرفت 

كامل : محدش هيجولها خاالص فاهمين 


وفجأه سمعوا صوت صراخ من غرفه رزان فصعد الجميع بسرعه الي الغرفه وانصدموا وووو



الفصل الثامن 

عقااب خائنه 


انصدم عمر عندما وجد رزان علي الارض ويديها تنزف بشده وصوت ضربات رصاص من حراسه في الخارج فأقترب منها وتحدث بلهفه : اي ال حوصل ماالك 

رزان وهي تبكي وتمسك يديها بألم : معرفش واحد مغطي وشه قالي اقولك انه هينتقم منك ومش هيسيب حقه مين دا يا عمر ال بيكرهك اووي كدا 

الحراس بخوف : معرفناش نمسكه يا بيه 

كامل بغضب : غوروا من وشي 

ثم اقترب من رزان واحتضنها وتحدث بضيق : متخافيش يا بنتي 

رزان بدموع : عمي مين دا ال بيكره عمر اووي كدا وعايز ينتقم منه 

عمر وهو يمسك يديها ويتحدث بحزن : ايدك بتنزف جاامد تعالي نروح المستشفي

رزان بضيق : لا دا جرح بسيط انت هعالجه هنا 


اما في مكان آخر ظهر شخص وهز ملثم ويتحدث بخبث : لا مش عاوز حد يجربلها البنت دي انا ال هتصرف معاها وبس فاهمين حضروا ال جولت عليه 


عند رزان فقد عالج عمر يديها وغفلت في النوم فكان عمر بجانبها ينظر اليها ويفكر في هذا الشخص من هو فهو لا يعلم من تجرأ وفعل هذا حتي فجأه قامت رزان مفزوعه وهي تبكي فحضنها عمر وتحدث بحزن : اهدي اهدي انا معاكي 

رزان ببكاء : مين دا يا عمر هو قالي انه عايز ينتقم منك انت عملت اي علشان واحد يعرف يدخل لحد هنا ويعمل فيا كدا 

عمر بضيق : متخافيش مش هيوحصلك حاجه وهعرف مين دا نامي انتي وانا جمبك 


وفي الصباح استيقظت رزان ولم تجد عمر فقامت وابدلت ملابسها ونزلت علي الفطور ولم تجد عمر ايضا اما في شقه دهب كانت تبكي بشده وتتحدث : والله ما حد عرف حاجه يا عمر صدجني لو اهلي عرفوا حاجه كانوا جتلوني 

عمر بغضب : اومال مين دا ال ممكن يعمل كدا 

دهب : انت عارف ان اهلي فقرا وميجدروش يدخلوا دارك حتي 

عمر بضيق : طيب خلاص متزعليش 


عند رزان طلبت من عمها ان تخرج لتشتري بعض الاشياء فوافق واخذت السياره وذهبت وفجأه وجدت سياره تعترض طريقها واثنين ملثمين نزلوا منها وخدروها وحملوها معهم في السياره وفي احدي الاماكن المهجوره ظهرت رزان وهي مقيده بالاحبال وشاب يقف امامها يبدوا عليه الوسامه فتحدثت رزان بحده : انت عااايز مني اي وليه دايما بتحاول تأذيني 

المجهول : انا لسه مأذيتكيش 

رزان بصراخ : سيبني بالله عليك انا عملتلك اي لكل دا 

المجهول بغضب : بسبب جوزك حيااتي كلها باظت لازم انتجم منه فيكي هو لازم يشوف العذاب ال انا شوفته 

رزان ببكاء : حرام عليك زمانهم بيدوروا عليا وبعدين عمر معملش حاجه وحشه في حد انت ليه عايز تنتقم منه حرام عليك سيبني امشي 

المجهول وهو يقترب منها ويلامس شفتيها ثم تحدث بخبث : انتي حلوه ليه اكده شكلك وانتي بتعيطي حلو جووي

رزان بأنهيار : ابعد ايدك عني انت عااااايز مني اي سيبني امشي 

اقترب منها اكثر وقبلها علي شفتيها بغضب وقوه كأنه يريد ان ينتقم منها ويخرج كل غضبه عليها ثم مزق ثيابها فصرخت بشده وتحدثت بتوسل : لا لا ارجوووك بلاش تعمل فيا كدا اعتبرني زي اختك هو انت معندكش اخوات 

ابتعد الشاب عنها وتحدث بغضب وحزن : لا عندي بس جوزك المحترم مهتمش لشرفها ولا لحد وعمل معاها علاقة كمان ومش بس اكده ضحك علينا واتجوزها وبيعاملها زي الجاريه 

رزان بصدمه : اتجوزها !؟ ازاي انت بتقول اي 

المجهول : انا امين اخوا دهب مرات جوزك التانيه بس الكل فاكرين اني مسافر ومحدش يعرف اني رجعت دهب ال انتي شوفتيها في المستشفي تبجي مرات عمر التانيه ال غلط معاها وحامل منه 

رزان بصدمه : دهب كانت كل دا بتتكلم عن عمر 

امين بخبث وهو يقترب منها مره اخري : بس انتي حلووي جووووي ليه اكده انا مكنتش اعرف ان في بنات حلوه اكده 

وفجأه دخل احد الرجال فوقف امين امام رزان حتي لا يراها احد وملابسها ممزقه ثم صرخ عليه ليخرج ونظر لرزان مره فوجدها تبكي بصمت 

امين بضيق : بطلي عياط انا لازم انتجم من جوزك واخد حقي منه 

رزان ببكاء : انت زيك زيه زباله وواطي وحقير كلكم زباله 

اقترب منها امين بخطوات سريعه ثم حررها من الاحبال وسحبها ودفعها الي الفراش وانقض عليها كالوحش الثائر الذي ينتقم من فريسته ثم قبلها علي شفتيها بقوه ونظر الي عيونها فوجدها تبكي بشده فابتعد عنها وسحب الغطاء ووضعه عليها وخرج بدون ان يتفوه بحرف واحد 

اما عند عمر فكان في قمة غضبه حتي قاطعه صوت كامل وهو يتحدث بغضب شديد : لحد دلوجتي مش عاارفين حااجه عنها 

عزه ببكاء : راحت فين كل دا ومحدش عارفلها مكان يارب الا يكون حصلها حااجه عمر اتصرف يا ابني 

عمر بعصبيه للحراس : انا مشغل عندي شويه بهااااايم صح تعرفوا لو معرفتوش مكانها فين هجتلكم كلكم فااااهمين 

الحراس بخوف : حاضر 

كامل بغضب : مييين ال عايز ينتجم منك يا عمر رزان اكيد اتخطفت مييين دا ال ممكن يعمل فييك كدا 

عمر : انا معنديش اعداء لدرجه انهم يخطفوا مرتي 

كامل بعصبيه : اتصرف رجعلي البنت الله اعلم اي ال بيوحصل فيها دلوجتي 

مصطفي صديق عمر : عمر الشرطه معرفتش حااجه 

عمر بغضب : مييين ال بيعمل كدااااا 

مصطفي : اهدي يا عمر 

عزه ببكاء : مصطفي اتصرف يا ابني روحوا دوروا عليها 


عند رزان كانت تبكي بشده وتتذكر كلام امين احقا هو بذلك الحقاره وفجأه دخل احد الحراس عليها واقترب منها فتحدثت رزان بخوف : انت ميين انت كماان وعايز اي 

الحارس : انتي طلعتي حلوه جوووي 

ثم اقترب منها بخطوات سريعه ومسكها من يديها بقوه وقام ليسحب الغطاء من عليها ووووووووو

يتبع 

البارت الأخير الفصل الأول من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع