القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#سكريبت ❤️(بإسم عزب)."بنت الجيران شغلالي انا عنيا"🎶👀 بقلم شهد سيد في موسوعة القصص والروايات

#سكريبت ❤️(بإسم عزب)

"بنت الجيران شغلالي انا عنيا"🎶👀

شهد وهي بتنشر الغسيل:يووه مش هنخلص بقا 
عزب: نفسي اعرف مش بطيقيني لي 
شهد:لا طبعا انا بحبك بس زي اخويا الكبير انت اكبر مني ب 12 سنة يعني انا طفلة بالنسبالك ازاي بتفكر فيا
عزب بحب:القلب وما يريد
ونا بحبك من ونتي ف اللفة وصغنونة كدا 
شهد بلا مبالاه:علي فكرة انا جيلي عربيس النهاردة وهوافق عليه عشان ارتاح منك بقا باي

وقفلت البلكونة ف وشو

عزب بغيظ: مش هسيبك برضو

ف المساء....

يلا ي شهد عشان تقدمي العصير للعريس

شهد بضيق:ماما انا مش عايزة 
ام شهد:مش عايزة اي 
شهد:مش عايزة العريس مش موافقة عليه
ام شهد:نعم يختي والناس اللي ادينالهم كلمة دول وقولنالهم انك وافقتي انجزي يبت اطلعي قدمي العصير 

طلعت شهد وهما بيتكلمو والعريس بيقول ونا هحطها ف عيني يعمي
ورزعت شهد الصينية علي الترابيزة وقالت ونا مش موافقة اصلا 
العريس:اي الكلام دا 
شهد:زي م سمعت مش موافقة
ام شهد:انتي يبت قليلة الادب ادخلي جوا

بعد م مشي العريس..

ابو شهد خبط علي باب اوضتها 

شهد: اتفضل ي بابا 
ابو شهد:حببتي ينفع اللي حصل من شوية دا
شهد بضيق:هو الصراحة مينفعش انا كنت موافقة بس مش عارفة لي حسيت بخنقة بذات لما شوفتو 
ابو شهد:طب كان ممكن الكلام يبقا بالذوق مش بالطريقة دي 
شهد:اسفة ي بابا مكنتش اقصد 

وحضنت شهد باباها وهو باس راسها وخرج من الاوضة 

شهد وهي قاعدة ف الاوضة حست في حركة ف البلكونة ف قلقت عشان الدنيا مضلمة 
شغلت الفلاش وطلعت البلكونة براحة وفجأة....

شهد:الحقوناااي....

#يتبع
#سكريبت (الجزء التاني)❤️

شهد: الحقوناااي
عزب وهو بيكتم صوتها :شششش مش عايز اسمع صوت انا هشيل ايدي بس عارفة لو صوتي مش هيحصلك كويس 
شهد بخوف:ح حاضر انت اي اللي جابك هنا 
عزب:انتي لي مش عايزة تفهمي اني بحبك
شهد:انا عمري م حبيتك انا شايفاك زي اخويا الكبير انت اللي لي مش عايز تفهم كدا
عزب بضعف:اديني فرصة وحدة بس وانتي هتحبيني ارجوكي فرصة وحدة انا بحبك ومقدرش اشوفك مع حد غيرى 
شهد:انا قولت اللي عندي ولو سمحت سيب ايديا وامشي

عزب وهو بيقرب من وشها ومركز علي شفايفها 
:مش هسيبك بقولك اديني فرصة وحدة اثبتلك انك هتحبيني ولو محبتينيش هبعد عنك خالص ومش هتشوفي وشي 
شهد بتفكير:طب سبني ونا هفكر وارد عليك 
عزب بهيام وبيقرب اكتر:طب مفيش تصبيرة 
شهد بعصبية:ابعد ي قليل الادب

وضربتو برجلها تحت الحزام ودخلت قفلت البلكونة وهي مرعوبة وحاطة ايديها علي قلبها 
وبعد تفكير طويل نامت 

ف الصباح......

صحيت شهد علي صوت تصفير عالي 
قامت فتحت البلكونة بغضب وقالت
الحيوان اللي بيصفر في ناس نايمة 
عزب وعينو بتطلع قلوب:قلب الحيوان صباح الخير ي اميرتي

شهد وهي بتلم شعرها علي جمب 
صباح الزفت علي دماغك
عزب بغمزة:كان نفسي اخد التصبيرة امبارح يلا مش مهم ابقا اخد كل حاجة بعدين

حدفت عليه شهد مشبك علي راسو وقفلت البلكونة ودخلت

ام شهد:بت ي شهد العربس جي النهاردة تاني حاولي تصلحي الل عملتيه امبارح واقعدي اديلو فرصة 
شهد بزعيق:ان مش قولتلك مش عايزة هو غصب
ام شهد:تعالي خديني قلمين احسن يبت وبعدين انا بقولك اديلو فرصة بس 
شهد:حاضر ي ماما حااضر

ف المساء...

قعدت شهد قدام العريس ووشها ف الارض 
وفجأة بصتلو وقالت:
هتفضل ساكت كتير م تتكلم 
العريس بإحراج:احم اسف انا اسمي كريم وخريج كلية تجارة انجلش وبشتغل ف الب

وقبل م يكمل كلامو سمعو صوت تخبيط جامد ع الباب 

راح ابو شهد يفتح وفجأة...

..:انت ازاي ي زبالة انا عايز تخطب مراتي 

#يتبع


#سكريبت (الجزء التالت والاخير) ❤️

عزب:انت ازاي ي زبالة انت عايز تخطب مراتي

شهد بصدمة:مراتك 
ام شهد هو بتصوت:ي نهار اسود انتي متجوزة من ورانااا
بنتك فضحتنا ي حج

ابو شهد:بس بقااا عزب كلمني وكان متقدم لشهد ونا لسة معرفتكوش اتهدو بقا 

العريس:اي العيلة المجنونة دي انا ماشي 
شهد:يلا مع السلامةة

وبعد م البيت هدي قعد عزب وشهد وابو شهد ومامتها 

عزب:شهد تتجوزيني 
شهد :لا
عزب:يعمي شوف حل بقا انا تعبت 
ابو شهد:يحببتي فكرى طيب عزب بيحبك وشاريكي 
شهد بتعب :حاضر ي بابا عن اذنكو عشان تعبانة 

نامت شهد وصحيت قبل الفجر بشوية علي صوت حد بيخبط علي البلكونة ف عرفت انو عزب 
وفتحت البلكونة 

شهد:اي ي عزب 
عزب:اسمي طالع منك حلو اوي 
شهد وهي بتربع ايدها:وبعدين فيك
عزب:بحبك

شهد قلبها دق اول م عزب وهو قالها بحبك وسكتت شوية وقالت:عايز اي
عزب:ب ح ب ك ي ق ل ب ي 
جمعيهم بقا 
شهد:هقول لبابا علي ردي سلام 

وقفلت البلكونة ونامت

ف الصباح..

شهد:صباح الخير ي حبايبي
مامتها وباباها:صباح النور ي عروسة 
شهد بصدمة: انتو عاوزين تخلصو مني كدا لي

ابو شهد:لا يحببتي مش كدا بس اي اب وام بيكونو نفسهم يشوفو عيالهم خلاث كبرو وبيتجوزو 
هاا فكرتي يحببتي 

شهد:اه انا موافقة 
ام شهد: لولولولولي ي الف نهار ابيض مبروك يحببتي 

وبعدها عرف عزب ان شهد وافقت عليه وفرح جدا وحددو ميعاد الفرح 

وف يوم الفرح  ...

عزب بيكلم شهد ف الفون :عروستي خلصتي الكوافير
شهد: لسة فاضل لمسات اخيرة للميكب 
عزب:لي كل دا بتشطبو شقة 
شهد:تؤ وبعدين بقا 
عزب بضحك:خلاص يروحي انا جيلك ف الطريق اهو يلا الليلة ليتنا ي عروسة م تجيبي بوسة 
شهد بكسوف وغضب:احترم نفسك
عزب:هه بحبك قوليها بقا نفسي اسمعها منك 
شهد بكسوف:ونا بحبك 

#تمت
#رأيكو
#shahd_sayed



تعليقات

التنقل السريع