#سكريبت ❤️(بإسم عزب)
"بنت الجيران شغلالي انا عنيا"🎶👀
شهد وهي بتنشر الغسيل:يووه مش هنخلص بقا
عزب: نفسي اعرف مش بطيقيني لي
شهد:لا طبعا انا بحبك بس زي اخويا الكبير انت اكبر مني ب 12 سنة يعني انا طفلة بالنسبالك ازاي بتفكر فيا
عزب بحب:القلب وما يريد
ونا بحبك من ونتي ف اللفة وصغنونة كدا
شهد بلا مبالاه:علي فكرة انا جيلي عربيس النهاردة وهوافق عليه عشان ارتاح منك بقا باي
وقفلت البلكونة ف وشو
عزب بغيظ: مش هسيبك برضو
ف المساء....
يلا ي شهد عشان تقدمي العصير للعريس
شهد بضيق:ماما انا مش عايزة
ام شهد:مش عايزة اي
شهد:مش عايزة العريس مش موافقة عليه
ام شهد:نعم يختي والناس اللي ادينالهم كلمة دول وقولنالهم انك وافقتي انجزي يبت اطلعي قدمي العصير
طلعت شهد وهما بيتكلمو والعريس بيقول ونا هحطها ف عيني يعمي
ورزعت شهد الصينية علي الترابيزة وقالت ونا مش موافقة اصلا
العريس:اي الكلام دا
شهد:زي م سمعت مش موافقة
ام شهد:انتي يبت قليلة الادب ادخلي جوا
بعد م مشي العريس..
ابو شهد خبط علي باب اوضتها
شهد: اتفضل ي بابا
ابو شهد:حببتي ينفع اللي حصل من شوية دا
شهد بضيق:هو الصراحة مينفعش انا كنت موافقة بس مش عارفة لي حسيت بخنقة بذات لما شوفتو
ابو شهد:طب كان ممكن الكلام يبقا بالذوق مش بالطريقة دي
شهد:اسفة ي بابا مكنتش اقصد
وحضنت شهد باباها وهو باس راسها وخرج من الاوضة
شهد وهي قاعدة ف الاوضة حست في حركة ف البلكونة ف قلقت عشان الدنيا مضلمة
شغلت الفلاش وطلعت البلكونة براحة وفجأة....
شهد:الحقوناااي....
#يتبع
#سكريبت (الجزء التاني)❤️
شهد: الحقوناااي
عزب وهو بيكتم صوتها :شششش مش عايز اسمع صوت انا هشيل ايدي بس عارفة لو صوتي مش هيحصلك كويس
شهد بخوف:ح حاضر انت اي اللي جابك هنا
عزب:انتي لي مش عايزة تفهمي اني بحبك
شهد:انا عمري م حبيتك انا شايفاك زي اخويا الكبير انت اللي لي مش عايز تفهم كدا
عزب بضعف:اديني فرصة وحدة بس وانتي هتحبيني ارجوكي فرصة وحدة انا بحبك ومقدرش اشوفك مع حد غيرى
شهد:انا قولت اللي عندي ولو سمحت سيب ايديا وامشي
عزب وهو بيقرب من وشها ومركز علي شفايفها
:مش هسيبك بقولك اديني فرصة وحدة اثبتلك انك هتحبيني ولو محبتينيش هبعد عنك خالص ومش هتشوفي وشي
شهد بتفكير:طب سبني ونا هفكر وارد عليك
عزب بهيام وبيقرب اكتر:طب مفيش تصبيرة
شهد بعصبية:ابعد ي قليل الادب
وضربتو برجلها تحت الحزام ودخلت قفلت البلكونة وهي مرعوبة وحاطة ايديها علي قلبها
وبعد تفكير طويل نامت
ف الصباح......
صحيت شهد علي صوت تصفير عالي
قامت فتحت البلكونة بغضب وقالت
الحيوان اللي بيصفر في ناس نايمة
عزب وعينو بتطلع قلوب:قلب الحيوان صباح الخير ي اميرتي
شهد وهي بتلم شعرها علي جمب
صباح الزفت علي دماغك
عزب بغمزة:كان نفسي اخد التصبيرة امبارح يلا مش مهم ابقا اخد كل حاجة بعدين
حدفت عليه شهد مشبك علي راسو وقفلت البلكونة ودخلت
ام شهد:بت ي شهد العربس جي النهاردة تاني حاولي تصلحي الل عملتيه امبارح واقعدي اديلو فرصة
شهد بزعيق:ان مش قولتلك مش عايزة هو غصب
ام شهد:تعالي خديني قلمين احسن يبت وبعدين انا بقولك اديلو فرصة بس
شهد:حاضر ي ماما حااضر
ف المساء...
قعدت شهد قدام العريس ووشها ف الارض
وفجأة بصتلو وقالت:
هتفضل ساكت كتير م تتكلم
العريس بإحراج:احم اسف انا اسمي كريم وخريج كلية تجارة انجلش وبشتغل ف الب
وقبل م يكمل كلامو سمعو صوت تخبيط جامد ع الباب
راح ابو شهد يفتح وفجأة...
..:انت ازاي ي زبالة انا عايز تخطب مراتي
#يتبع
#سكريبت (الجزء التالت والاخير) ❤️
عزب:انت ازاي ي زبالة انت عايز تخطب مراتي
شهد بصدمة:مراتك
ام شهد هو بتصوت:ي نهار اسود انتي متجوزة من ورانااا
بنتك فضحتنا ي حج
ابو شهد:بس بقااا عزب كلمني وكان متقدم لشهد ونا لسة معرفتكوش اتهدو بقا
العريس:اي العيلة المجنونة دي انا ماشي
شهد:يلا مع السلامةة
وبعد م البيت هدي قعد عزب وشهد وابو شهد ومامتها
عزب:شهد تتجوزيني
شهد :لا
عزب:يعمي شوف حل بقا انا تعبت
ابو شهد:يحببتي فكرى طيب عزب بيحبك وشاريكي
شهد بتعب :حاضر ي بابا عن اذنكو عشان تعبانة
نامت شهد وصحيت قبل الفجر بشوية علي صوت حد بيخبط علي البلكونة ف عرفت انو عزب
وفتحت البلكونة
شهد:اي ي عزب
عزب:اسمي طالع منك حلو اوي
شهد وهي بتربع ايدها:وبعدين فيك
عزب:بحبك
شهد قلبها دق اول م عزب وهو قالها بحبك وسكتت شوية وقالت:عايز اي
عزب:ب ح ب ك ي ق ل ب ي
جمعيهم بقا
شهد:هقول لبابا علي ردي سلام
وقفلت البلكونة ونامت
ف الصباح..
شهد:صباح الخير ي حبايبي
مامتها وباباها:صباح النور ي عروسة
شهد بصدمة: انتو عاوزين تخلصو مني كدا لي
ابو شهد:لا يحببتي مش كدا بس اي اب وام بيكونو نفسهم يشوفو عيالهم خلاث كبرو وبيتجوزو
هاا فكرتي يحببتي
شهد:اه انا موافقة
ام شهد: لولولولولي ي الف نهار ابيض مبروك يحببتي
وبعدها عرف عزب ان شهد وافقت عليه وفرح جدا وحددو ميعاد الفرح
وف يوم الفرح ...
عزب بيكلم شهد ف الفون :عروستي خلصتي الكوافير
شهد: لسة فاضل لمسات اخيرة للميكب
عزب:لي كل دا بتشطبو شقة
شهد:تؤ وبعدين بقا
عزب بضحك:خلاص يروحي انا جيلك ف الطريق اهو يلا الليلة ليتنا ي عروسة م تجيبي بوسة
شهد بكسوف وغضب:احترم نفسك
عزب:هه بحبك قوليها بقا نفسي اسمعها منك
شهد بكسوف:ونا بحبك
#تمت
#رأيكو
#shahd_sayed
تعليقات
إرسال تعليق