#بارت5 🔥
ليلي فتحت عينيها لقت براء نايم قصادها فصرخت : اااااااااه
_ براء قام مفزوع من النوم : اي في اي ؟؟
_ بغضب : انتي اي اللي منيمك جمبي ي اخ انت ؟
_ مسح علي وشه بعصبيه وقام وقف : اصبحي ع الصبح ي ليلي
_ ليلي قامت خدت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام ، براء استغرب انها مردتش عليه
_ براء قال ف نفسه : غربيه انها مردتش دا لسانها مضرب
_ شويه وخرجت من الحمام وقعدت علي السرير
_ براء انا عايزة ارجع شغلي ف المدرسه
_ استغرب : اشمعنا ؟؟
_ هوة اي اللي اشمعنا دا شغلي ونا مش هقدر اتخلي عنه
_ ماشي ي ليلي بس استني كام يوم كده عشان مينفعش تنزلي دلوقتي
_ بأبتسامه : حاضر
_ براء ابتسملها وقام دخل الحمام
_ وهيه قامت تصحي الولاد
_ بقلمي أميرة محمد محمود
_____________________"
_ فوزيه قاعده ف اوضتها منامتش لحد الصبح من كتر التفكير .
_ بتقول ف نفسها : لو ماجد الغبي ده اتصرف تصرف مش ولابد هيضيع كل حاجه علينا
_ قطع تفكيرها دخول ليلي عليها : مش تخبطي قبل م تدخلي
_ بتوتر : اسفه ي مرات عمي نسيت
_ بغضب : جايه عايزة اي ؟؟
_ ولا حاجه انا جيت اقول لحضرتك تعالي افطري معانا
_ مش جعانه روحي انتي
_ يلا ي مرات عمي عشان خاطر براء وولادة
_ بقرف : روحي وانا جاية وراكي
_ ليلي اتنفست براحه وخرجت وقفلت الباب وراها وفوزيه قالت : اللي انا بعمله ده مش هيجيب نتيجه لازم افكر و اخطط كويس
_ بعد م ليلي خرجت من عندها راحت عند ادم وفريده ، مشيت ناحية ادم فضلت تصحي فيه وباسته من خده
_ ممممم
_ يلا قوم ي كسول عشان تروح الحضانه
_ ادم كان نايم علي بطنه وبيتكلم وهوة نعسان : اممم ..مش عايز اروح
_ لا هتروح
_ فضلت تصحي فيه لحد م قام للبسته وخرج قعد براا يفطر معاهم
_ لسه هتصحي فريده ، لقتها صاحيه وواقفه قدامها مكشرة
_ متحاوليش تاخدي مكان ماما
_ بابتسامه : عمري م هاخد مكانها ي فريده انتي ليه مش عايزة تفهمي كده ، ياريت تدي لنفسك فرصه نكون صحاب
_ بغضب : قولتلك لا مش عايزاكي تكوني صحبتي وياريت تخرجي من حياتنا بقي
_ فريده سابت ليلي ومشيت وفوزيه كانت واقفه وسمعت كل الحوار ده ابتسمت بخبث وراحت قعدت علي سفرة الفطار
بقلمي أميرة محمد محمود
_ ادم وفريده فطروا وكل واحد علي مدرسته ، براء دخل يلبس وليلي لمت الأكل ودخلت وراه وفوزيه راحت تعمل مكالمه من وراهم
_ براء واقف بيلبس قدام المرايه
_ احممم... براء هوة انت هتسيبني هنا لوحدي ؟؟
_ مش فاهم تقصدي اي ؟؟
_ ليلي اتوترت : اقصد ...اقصد
_ براء فهم عليها : عشان ماما وكدا متخافيش ي ليلي ماما طيبه جدا وصدقيني هتحبك وبعدين كلها يومين وتنزلي شغلك
_ ليلي سكت شوي وقالت بدون مقدمات : انت اتجوزتني ليه ؟؟
_ براء بصلها بسرعه من غير رد
_ كررت سؤالها تاني : اتجوزتني ليه ي براء ؟؟
_ .............!!!!
_ قامت وقفت قصاده جامد وعيونها دمعو : عشان تلم الفضيحه مش كده ، قولت دي سنها عدا مرحلة الجواز اهو. بالمرة اشفق عليها واخلصها من اللي هيه فيه ،ولا عشان تحمي اخوك من عملته القذرة
_ براء مكنش عارف يرد عليها وبقولها اي ف جه يمسك ايديها بعدتها عنه
_ ليلي اسمعيني انا وانتي خلاص اتجوزنا يعني معدش ليه لازمه الكلام ده
_ عيطت : لا ليه ي براء انا واحده بتحس وعندها مشاعر ، قلبي بيوجعني لما بتعب لما احس اني مش مرغوب فيا , انا مكنتش بحب ماجد اخوك بس اتجوزته عشان خاطر امي اللي نفسها تشوف بنتها عروسه زي بقيت البنات
_ انا مش بايرة ولا عانس بس نصيبي لسه مجاش ، شغاله ف مهنه كويس ومش محتاجه حاجه ، يعني لسه مجاش شخص مناسب ليا ، بس ف الاخر اتجوزتك انت ....وانت قلبك مليان ي براء مليان بحب طليقتك
_ بحزن : ليلي انا ....انا
_ متقولش حاجه انا مش عايزة منك حب كفايه الاحترام اللي م بينا
_ مقدرش يستحمل ف خد حاجته وخرج راح علي شغله
بقلمي أميرة محمد محمود
_____________________
_ فوزيه قفلت علي نفسها وطلعت تليفونها واتصلت علي رقم مجهول
_ بخبث : اذيك ي مرات الغالي
_ بسخريه : مخلاص بقااا كل واحد راح لحاله
_ براء اتجوز ي حلوة ومراته الجديده خدت منك ولادك
_ بغضب : انتي بتقولي اي يا وليه ي خرفانه انتي
_ تؤتؤ ...عيب طولة لسانك دي هيه اللي ودتك فوداهيه انتي ناسيه ولا اي ؟؟
_ منك لله انتي اللي خربتي بيتي وضيعتي مني جوزي وعيالي
_ انتي اللي هبله ومعرفتيش تحافظي عليهم
_ مش هقول غير حسبي الله ونعم الوكيل
_ بغضب : لمي لسانك ي عقربه وخلينا ف المهم
_ بقرف : اكيد ليكي مصلحه مهي المكالمه دي مش من فراغ
_ بخبث : عليكي نور ، اسمعي بقي براء اتجوز ليلي
_ بصدمه : مش ليلي دي كانت خطيبة ماجد
_ أيوة ماجد هرب يوم كتب الكتاب ورفض يتجوزها راح براء للبس ف الليله ، ودلوقتي بقت متحكمه فيه ف ولادك دا حتي بيقلولها ي ماما
_ اييييه ؟؟
ايمته حصل كل ده ، اتاري العيال بقالهم يومين مش بيكلموني
_ كلميهم وحرضيهم علي براء عشان يرجعك البيت من تاني وانا هنا هقوم بالواجب وانتي طبعا عارفه أن براء لسه بيحبك ولا ايه ؟؟
_ أيوة بس صعب ارجع تاني براء خلاص طلقني ومستحيل نرجع
_ مفيش حاجه اسمها مستحيل صحصحي معايا كده وركزي وانا هقولك تعملي اي ؟
_ ي خوفي منك انتي قولي هنعمل اي
_ وبدءت فوزيه تقولها اللي هتنفذة
بقلمي أميرة محمد محمود
____________________
_ ليلي فضلت قاعده ف أوضتها لحد م قبل الضهر قامت عملت غدا ورجعت اتصلت ب مامتها
_ اذيك ي ماما عامله اي وحشتيني
_ بحزن : افتكرتي أن ليكي ام ي ليلي !؟
_ متقوليش كدا ي ماما انتي عارفه انا بحبك قد اي ؟
_ تعبتي قلبي معاكي يبنتي
_ الف. سلامه علي قلبك ي ماما
_ عامله اي مع حماتك العقربه دي
_ ضحكت : والله غلبانه بس لسانها متبري منك
_ ام ليلي ضحكت معاها : طب اسكتي لحسن تسمعك والله كان نفسي تسبيني عليها امبارح كنت كلتها علقه حلو
_ ليلي ضحكت اوي : ليه بس كده
دي طيبه اوي المهم عمو وطنط عاملين والولااا ......
_ مكملتش كلامها وجرس الباب رن
_ طيب ي ماما هكلمك بعدين عشان براء شكله رجع هروح احطله الغدا
_ ماشي يبنتي ربنا يفرح قلبك
_ قفلت مع مامتها وراحت فتحت الباب ووقفت مصدومه
_ ماجد ......؟؟؟؟
يتبع
وصلو الكومنتات ل 1000 بقي 🥺♥️
#ذبول 🔥
#ليلي_براء
#حكيات_ميرا
#اميره_محمد_محمود
#Amiramohamedmahmoud ✍️👀🖤
تعليقات
إرسال تعليق