1_2_3
الساعة 3 فجراً
كانت بتمشي فالشارع مش عارفة تروح فين او تعمل ايه مالهاش بيت ترجعلو بعد ما طردتها مرات خالها من البيت قعدت على الرصيف بتبكي على حظها وفجأة بتجي عربية بتوقف قدمها وبتحط مخدر على بوقها ومش بتحس بحاجة
(بطلتنا اسمها نبض عمرها 17 سنة بتدرس ومتفوقة جدا جميلة طولها 160 عيناها خضراوتان وشعرها بني مموج بالأصفر طفولية وبتخاف من الصوت العالي شخصية هادئة بس بنفس الوقت عصبية مابتعيطش قدام حد ).
نرجع للرواية .
في مكان آخر عند بطلنا .
مجهول :لقينا بنت بالمواصفات دي ياباشا وشكلها مطرودة من البيت .
اسد ببرود :ايه مواصفاتها .
المجهول :عيونها خضراء وقمحية وشعرها اشقر مموج بالبني وكيرلي وطولها وسط .
اسد :انصرف .
عند نبض بدأت تفوق كانت قاعدة على كرسي وقدامها شخص طويل ومديها ظهرو
نبض :انا فين وانتو مين .
اسد لف لها وهي سرحت بجمالو :اسمك ايه نبض :اسمي نبض .
اسد :اسمعيني كويس انا هعاملك معاملة كويسة تمام وانتي هتسمعي الكلام اولا هنتجوز ثانيا ما تسألينيش ليه ثالثا خبريني قصتك ليه برا البيت بالوقت دا .
نبض بدموع :انا طردتني مرات خالي بعد ما توفى خالي من سنتين طردتني النهاردة عشان بنتها جاية من السفر وتاخد اوضتي وهم اصلا بيكرهوني وبيضربوني وانا تعبت منهم .
اسد حس بأحساس غريب تجاه ملك حاول تجاهله :انتي هتتجوزيني يلا هتغيري هدومك ويجي المأذون .
نبض :بس ..
قاطعها اسد بصوت كفحيح الأفاعي وقال بصوت مخيف اخاف نبض :ماعاش يلي بيقولي بس تمام انتي هتوافقي من غير ولا كلمة ولو طلعتي صوت تحت لوريكي اصعب من يلي كانت تعملو فيكي مرات خالك فاااهمة .
ملك خافت جامد ودمعت وقالت :ح ح حاضر
اسد :رنيم خدي نبض لغرفتها .
رنيم :حاضر ياباشا تعالي ياموزة .
ومسكت يد نبض ومشيت .
نتعرف عالأبطال ( اسد بيشتغل اكبر لواء في مصر حازم جدا كان عايز يتجوز عشان زن ااهلو وكلام الناس وكده عندو 29 سنة مز اووووي عيون عسلية وشعر بني وجمال كده رنيم اخت اسد عاشو مع والدو ومرات ابوه عشان امو ماتت وهي بتولد رنيم رنيم عندها 18 جميلة وجمال جامد مش محجبة ودي تعتبر من ممتلكات اسد عشان هو بيحمي اختو بروحو المهم هنتعرف سبب قسوة اسد في البارتات الجاية والد اسد مسافر بتركيا رجل اعمال وسايب اسد ورنيم ومرات ابوه مع والدو بتركيا )
يتبع
نبض الاسد 🖤🤍
ملاحظة اسد ظابط مش لواء
part 2
عند رنيم ونبض دخلو الغرفة وقعدو يتكلمو رنيم :انا رنيم عندي 18 وانتي .
نبض :انا اسمي نبض عندي 17 سنة .
رنيم :بصي يا نبض انا هنا صاحبتك واسد هيصونك وهتبقى فرد من عيلة الشناوي ودي اكبر عيلة فمصر فيلا نلبس عشان المأذون على وصول .
نبض :اشطا .
عند اسد
اسد لبس بذلته الكحلية وساعته الغالية وحط البارفان الملوكي ونزل بهيبة وكبرياء واتصل على مراد .
اسد :ازيك
مراد :تمام وانت .
اسد :تمام بص تعال انت ويوسف النهاردة الساعة 6 مع مأذون عشان هتجوز النهاردة والعرس بكرة .
مراد بصدمة :تمام .
قفل اسد
عند مراد كان هو ويوسف قاعدين .
مراد :يوسف قال اسد هيتجوز النهاردة كتب الكتاب وهنروح الساعة 6 .
يوسف :واخيرا هيتجوز عقبالنا .
عند اسد طلع لنبض .
دق الباب .
نبض :اتفضل
اسد دخل :البسي فستان عشان النهاردة كتب الكتاب وبكرة الفرح .
نبض :ممكن اطلب منك طلب .
اسد :نعم
نبض بكبرياء :عايزة اعزم مرات خالي وبنتها يلي بيشوفو حالهن عليا .
اسد بابتسامة تلقائية :ماشي هنعزمهم .
نبض :اللله .
اسد :في ايه
نبض :انت بتبتسم زينا كده وعندك غمازات روعة .
اسد :ااه ببتسم .
نبض :عشان انت اول ما جيت كنت عبوس وغاضب وكده .
اسد:طيب يلا البسي وانزلي مع رنيم يلا .
نبض :حاضر .
تسريع الاحداث كتبو الكتاب وجاه يوم الفرح وكان فرح اسطوري وعزم مرات خالها وبنت خالها .
كانت مرات خالها وبنتها بالحفلة ومجهزين نفسهم ومتشوقين يشوفو العروسة يلي وقعت اسد الشناوي اكبر ظابط فالبلد والعمدة .
حان الوقت دخلت نبض بكل كبرياء وشموخ وهي ترتدي فستان زي الاميرات ودخلت على اغنية طلي بالابيض طلي ...
سارة بشهقة :دي نبض .
مرات خالها :يادي النية ياحظي دي طردتها من البيت .
قربت نبض منهم وبصتلهم نظرة استحقار ومسكت بيد أسد ومشيو للكوشة الكبيرة وابتدا الفرح وكان بالفرح في رجال اعمال اوي وظباط ورنيم يلي كانت لابسة فستان زي الاميرات باللون الفضي ومراد الذي يريد اخفائها عن عيون من في الفرح فعندنا مراد ورنيم بيحبو بعض من 3 سنين .
مرات خالها :مبروك ياعروسة وجت تحضنها .
نبض من غير نفس :معلش من غير احظان ومحن الله يبارك فيكي وبصت لسارة نظرة خبث وقالت عقبالك ياسارة.
سارة تشتعل من النار :تسلمي .
وكمل الفرح وانتهى وكل واحد راح لبيتو
يتبع
نبض الأسد 🖤🤍
part3
عند اسد ونبض دخلت نبض وقعدت عالسرير واسد فات اخد شاور ولبس بجامة قطنية مريحة وخرج .
اسد :يلا ادخلي غيري هدومك .
نبض :ماشي ودخلت اخدت شاور ولبست بيجامة حلوة كده لونها بينك مكتوب عليها وشعرها مبلول بالمي وبينقط وشكلها كيوت اوي .
اسد جاب السشوار وقعدها ونشفلها شعرها :كده خلصت عشان ماتمرضيش يلا ننام .
نبص :ااه يلا اخرج انت لنام انا عشان نعسانة .
اسد :نعم ياعنيا انا هنام هنا بغرفتي .
نبض :طب وانا انام فين .
اسد :برضو هنا .
نبض :طب انا هنام عالسرير وانت عالكنبة .
اسد :لا انا وانتي عالسرير ويلا وبلاش شغل الاطفال دا
نبض حطت مخدات حاجز ما بينهم ونامت .
اسد بعد المخرات ونام وحضنها وهو مش عارف هو ليه حنون معاها .
اسد بنفسو :لا طبعا انا مش هحبها دي شفقة يمكن .
اسد تعب من التفكير ونام .
عند سارة ومرات خال نبض .
سارة بعصبية :مش هخليها معاه عشان هي مابتستاهلش انا وحدي استاهل ..مش هخليها تنبسط بالعز والفلوس دي لوحدها .
مها بخبث :طبعا بس اديني يومين ويكون اسد قتلها خالص وعندي خطة وهنفذها .
سارة بخبث :ايه الخطة
مها :.........
سارة بابتسامة شر :ايوه دماغك دي عسل .
عند العيلة تحت .
الجد :انا هخبر نبض بكل حاجة واعتقد هتخليه يتحسن .
مريم عمة اسد بخبث :ليه اتجوز البت دي كانت بنتي هنا واحسن من البت دي .
الجد :هو حر مش عايز بنتك خلصينا بقا .
مريم بنفسها :مش هيكون اسد غير لبنتي وهتشوفو مع الأيام .
الجد :يلا كل واحد على غرفتو صار ميعاد النوم واتأخر الوقت .
سميرة خاله اسد : يلا ياهشام تصبح على خير ياحج .
خشام جوز خالة اسد .
الجد :وانتو من اهل الخير يلا يامحمد يلا يارنيم يامازن سيب الفون بقا يوسف ومراد كل واحد على غ فتو دا قانون العيلة يلا
الكل ذهب الى غرفتو .
(مراد ابن سميرة ابن خالة رعد و يوسف ابن محمود ومازن ابن مريم وسالي بنت مريم وسما اخت مراد وبتحب يوسف ) نرجع للرواية .
صار الصباح عند اسد ونبض .
اسد صحي بدري كالعادة اخد شاور لبس بيجامة ياضة ونزل يجري شوية .
نبض صحيت مالقتش اسد دخلت عالحمام اخدت شاور ولبست تيشرت ابيض وبنطلون بوي فريند اسود وكوتشي ابيض وسابت شعرها وانتظرت اسد عشان هو منبه عليها ماتنزلش من غير اسد .
رجع اسد دخل الغرفة وكانت الصدمة ....
stop
لو لقيت تفاعل زي امس هنزل بارت بالليل
توقعات تفتكرو ايه خطة مها ومريم وايه هو الموضوع المهم بتاع الجد 🖤🤍
البارت 4_5_6 من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق