القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب غير حياتي البارت 19بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله


البارت التاسع عشر 💥 بقلم سلطان زماني 

( بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم )

👇👇👇👇👇👇👇

ياماما عربيتها تحت بالله عليكي ادخلي قوللها حسن عايزك 


قالتلي ادخل يابني شوف ودور انت بنفسك لو فاكر اني 


بكدب عليك دخلت فعلا كل الغرف مش موجوده ولا حتي 


في الحمام وانده عليها مفيش في البلكونه مفيش طلعت 


وخرجت من باب الشقة ونزلت عايز اقعد ع السلم حاسس 


انها هتيجي دلوقتي نزلت ركبت عربيتي وفضلت قاعد فيها 


عمال ابص علي كل الناس الي ماشيه واشوف خيال حد من 


بعيد اقول اكيد هي ومفيش اتصل قفله الموبيل لقيت مامتها 


وقفه في البلكونه اتحرجت بس جيه في بالي انها مستنيه 


اني امشي علشان تيجي طلعت بالعربيه وركنتها بعيد خالص 


في شارع جانبي ورجعت من وراء وكان في كولدير وشجرة 


استخبيت وراهم علشان اشوف فجر وهي داخله البيت أو 


وهي تاخد عربيتها وماسك دموعي بالعافيه علشان الناس الي 


ماشيه في الشارع هموت مش قادر صدري ونفسي بيضيق 


حاسس بهبوط نظرة وحده منها أنا ارتاح كلمة منها اكيد 


هتسامحني وهتصدقني اني والله ما كدبت عليها ولا خدعتها  


عملت كده مع هويدا علشان صعبت عليا وصدقتها للاسف 


_هي ياحسن قالتلك متخبيش عني حاجه ..


مكنتش عايزها تعرف عن ماضيه حاجه خوفت تفهم غلط 


وتفكرني اني ضعيف الشخصية أو تعايرني بالماضي بتاعي 


أو تتهون في حقي وتستضعفني 


_ اهي بعدت خالص عنك ياغبي ياحيوان هتفضل طول عمرك ساذج واهبل


مسكت موبيلي تاني اتصل لقيت مقفول كنت هكسر الموبيل 


من الغيظ لو كان أتعرض عليا اني اشوفها 5 دقايق بس 


وبعدين يخدو روحي كنت وفقت من كتر ما أنا بموت فعلا 


وبتخنق وبتعذب من غيرها ركبت عربيتي ورحت ل هويدا 


خبطت الباب جامد فتحت 


هويدا ..حسن كنت عارفه انك هترجعلي وحشتني ياقلبي 


_ مسكتها من شعرها ..هو انتي مش هتبطلي اذيه بقا انتي مالك ومالي هتعيشي طول عمرك تاذيني بتندميني اني صدقتك تاني 


هويدا ..اعمل فيا الي انت عايزه أنا خدمتك وعبدتك قطع من 


لحمي موتني بس متسبنيش أنا بحبك ياحسن ..


انت حبيبي انا مش حببها هي .ومحدش هيخدك مني 


_ كان فين ده زمان ولما أنا حبيبك عملتي كل ده في حبيبك 


ليه عيشتيني في جحيم وشك وعذاب ليه هاااا ليه ماتنطقي 


هويدا ..اضرب كمان برحتك بس متسبنيش اديني فرصه 


تانيه ياحسن مين فجر دي بنت امبارح الي تاخد حبيبي مني 


مش أنا ياحبيبي غلطت في حقك وعيشتك في جحيم زاي 


ما بتقول سبني أصلح غلطتي واعوضك مش طلبه غير فرصه 


_ متجبيش اسمها ع لسانك الي شبعت منه اهانه وتريقه ونكد 


ونقار وكلام بايخ ..انتي ولا حاجه ..ابقي بصي لنفسك في 


المرايا هتشوفي شيطانه مش بني ادمه ..انتي لا عايز ترحمي 


ولا تخلي رحمه ربنا تنزل ..اي الاستفاده من الي عملته 


ده ..ضميرك ميت مش بتحسي مش خايفه من عقاب ربنا 


وغضبه عليكي ..أنا معملتش معاكي حاجه وحشه ولا عمري 


اذيتك 


هويدا..لا آذتني كلامك الي قولته عليا قدام ابوك وامك وجوز 


اختك  اني واني واني وصل لعمي ومرات عمي والدنيا كلها 


عرفت المنطقه كلها عرفت اني ست خاينه واطلقت علشان 


بتاعة رجالة ووسخه وتقولي عمري ما اذيتك علشان وحده 


وسخه وصلتك كلام عني بالكدب علشان فاكره اني خطيبها 


لسه بيحبني وعايزني.. تقوم تصدقها وتكدبني أنا ..تكدب الي 


عاشت تخلصلك طول عمرها وتصدق وحده متسواش 


زاي ..انت الي فضحتني والي أن فيه ده بسببك هربت من 


اهلي بسبب كلامك عني الي قولته ل امي واخويا والي قولته 


ل اهلك 


_سبتها وبطلت ضرب فيها واترميت  علي كنبه الانتريه من 


التعب والارهاق  مش قادر اقف وهي قعدت ع ركبها في الارض 


يتبع ..ملحوظة علشان الناس الي بتقراء ومش بتتفاعل باقي القصة مش هيوصل غير المتفاعلين فقط


تكملة البارت التاسع عشر 💥 بقلم سلطان زماني


(اللَّهُمَّ أنْتَ رَبِّي، لا إلَهَ إلَّا أنْتَ، خَلَقْتَنِي وأنا عَبْدُكَ، وأنا علَى عَهْدِكَ ووَعْدِكَ ما اسْتَطَعْتُ، أبُوءُ لكَ بنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وأَبُوءُ لكَ بذَنْبِي فاغْفِرْ لِي، فإنَّه لا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إلَّا أنْتَ، أعُوذُ بكَ مِن شَرِّ ما صَنَعْتُ)

👇👇👇👇👇👇


هويدا...أنا مسمحاك بس ارجعلي أنا عايشه من غير روح أنا 


خسرت كل حاجه حتي صحابي بقو بيتهربو مني شيفني 


وحده بتاعة رجالة وخايفين علي رجالتهم مني يابابا أنا 


عمري ما خونتك عمري ماكنت ست خاينه المحادثات دي 


مفبركة سهل اي حد يعملها والفويس كان معدي عليا علشان 


كنت رايحه ل امي وانت في الشغل وكان معايا حاجات تقيله 


اتصلت بيه يوصلني بالمكنه بتاعته ومش اول مره اعمل كده 


وكنت بنزل تحت البيت والناس كلها بتشوفني لو مش 


مصدقني اسالهم ..انا سعتها اتصدمت انك مصدق الكلبه دي 


ومكدبني وانك ازاي تشك في حبيبتك الي انت نور عينها 


اصلا 😭 وباباك جيه واتكلم مع اهلي وفجأة لقتهم بيقولو 


يلا ع الماءون مكنتش مصدقة انك ممكن تنساني أو تتخلي عني بالسهولة دي 😭


 ياحسن متظلمنيش تاني أنا بحبك ومش قادره انساك ولا اعيش من غيرك 


_ مين الي عرف فجر اني عندك ياهويدا 


هويدا ..ممكن منجبش سيرتها تاني ياقلبي انسها شلها من دماغك


_ ردي يا هويدا ع قد السؤال مين عرفها اني عندك 


هويدا ..أنا جبت رقمها من صفحتها وقولتلها انك كنت 


هترجعني لولا أنها ظهرت في حياتك وانك اتفقت معايا بعد 


ما تتجوزها هترجعني ونكون مراتك في السر ولو مش 


مصدقاني تعالي اوريكي وهو بينقلي عفشي في الشقة الي 


جيبهالي وعملت كده علشان احافظ عليك ياحبيبي 


_ يابنت الكلب انتي بتخربي حياتي وبتضيعني للمره التانيه 


أنا عمري ما هرجعلك لو كنتي اخر وحده في الدنيا انتي اذئ 


وشر ومرض شيطانك أتمكن منك وسايقك ياهويدا 


أنا ساعدتك مش حب فيكي علشان صعبتي عليا ومهنش عليا 


اسيبك في الظروف الصعبه دي وقولت اني ده اخر طلب 


ليكي وبعدها هتسبيني في حالي ..أنا عملت حساب العشرة 


والعيش والملح الي انتي عمرك معملتيش ليهم حساب يبقا 


جزاتي انك تخربي حياتي وتضيعي احلي حاجه فيها انهرت 


وزقتها قولتلها سبيني في حالي اتعالجي ولا توبي بقا لربنا 


وادعي يسامحك علي كل البلاوي والاذئ أنا هنزل وريحي 


نفسك انا عمري ما هرجع مهما عملتي ولا يمكن هثق فيكي 


تاني ولا هصدقك 


هويدا ..حسن انت بتاعي أنا ..فجر مش هترجعلك  ولو 


رجعتلك أنا مش هسيبك ..ياحسن افهم 


لقتها قربت عليا اوي وحضنتني زقتها وقولتلها انتي بتعملي 


اي حضنتني تاني وفضلت تبوسني وتحاول تثيرني زقتها 


واخدت بعضي ونزلت وسمعها بتقولي وحياة امك ل اجيبك 


زاحف ياحسن 


ركبت عربيتي مش عارف اروح فين فصلت الف لحد ما تعبت 


وروحت نمت تاني يوم امي كلمتني قالتلي تعالي اتغدا معايا 


قولتلها هشوف حاضر يا امي وانا مكسوف اروح ويشفوني 


بالحالة دي ولو سالوني ع فجر هقولهم اي نزلت رحت الشغل 


عند فجر ملقتهاش كلمت مامتها في التليفون قالتلي كلمتني 


من رقم غريب وطمتني عليها  اطمن ياحسن هي بخير 


قولتلها ممكن تديني الرقم ياماما بعد اذنك قالتلي والله هي 


هتزعل لو عملت كده وهي قالتلي مردش عليك بس انا قولت 


اطمنك علشان عارفه انك قلقان فسمحني يابني قولتلها طب 


ملقتش هي فين ولا هتيجي امتي قالتلي والله يابني ما 


اعرف ولا راضيه تحكيلي اي الي حصل قولتلها ماشي يا امي 


مش عايزه حاجه او نقصك حاجه اجبهالك قالتلي متحرمش 


منك ياحبيبي كتر خيرك وقفلنا 


حالتي رجعت زاي الاول واصعب واختي بقت تكلمني وتيجي 


تزورني علي غير العاده وتكلمني وتقولي اي مضايقك مالك 


ياحسن فضلت مخبي مخبي لحد ما في مره قولتلها فجر 


خسرتها فجر مش عارف اوصلها قالتلي خلاص سيبك منها 


الحب والعيشة مش بالعافيه قولتلها هي مش فاهمه اكيد لو 


فهمتها هتعزرني وهتسامح فضلت تقنع فيا اني ابعد عني 


واشوف حالي أنا زهقت من كلامها وحسيت بصداع راهيب 


قولتلها اسكتي بقا ملكيش دعوه بيا لقتها زعلت مني واخدت 


بعضها ونزلت أنا صعب عليا نفسي اني فجر هونت عليها 


وأنها ماصبرتش ولا سمعتني حكمت عليا اني خاين وبخدعها 


من غير ما تتأكد ..ورجعت تاني اكره صنف الستات 


كله ..وكاره ضعفي والساذجة الي انا فيها وقولت خلاص أنا 


هبعد ولو ليا نصيب فيها هخدها ..وهويدا بتتصل يوميا اكتر 


من 10 مرات وانا مش برد وعملتلها بلوك وجراني قالولي مره 


انها جت وخبطت عليا وانا في الشغل فتحت البلوك وكلمتها وفضلت ازعق وانهرت وخربت الدنيا وبقيت بكسر في الشقة 


وخلقي بقا ضيق وبتعصب من اقل حاجه وافتح فيس 


واشوف يمكن ظهرت وتكلم مامتها سبتلها رسالة ع المسانجر 


قولتلها لو مش عايزه ترجعي برحتك وعنك مراجعتي وغوري 


في ستين داهية بس انا محتاجك اكتر وقت محتاجلك فيه 


دلوقتي أنا تعباااااااان يافجر تعبااان 


هويدا كلمتني وقالتلي ارحم نفسك وارجعلي ياحسن اتقي 


شري


 والله ما هسيبها اخدك مني ..علشان أنا الي بحبك مش هي 


_ هو انتي اشترتيني ما تخلي عند الي جابوكي دم وغوري انتي تنحه معندكيش دم كل القرف والهم والمرمطه الي انا فيه دي بسببك 


هويدا ..انت يعتبر لسه مشفتش حاجه علشان خاطري حبيبي 


اديني فرصه تانيه اصلح فيها كل الي انكسر ده وهظبطلك حياتك وهدلعك وهعيشك في جنه 


_ نار فجر ولا جنتك ياهويدا كان يوم أوسود يوم ما قبلتك 


وعرفتك أنا نلعن الحظة دي ابعدي عني أنا بكرهك 


هويدا ..تمام برحتك انت الي عايز كده كمل يا بطل 

يتبع 💥

البارت 20من هنا هنا  

 

تعليقات

التنقل السريع