القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احببت_مصارع #الجزء_التاني البارت 6 بقلم يوستينا سامي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#احببت_مصارع

#الجزء_التاني

6


مجهول اهو قدامي يا فندم .....

.....حاضر يا فندم ..

......تم يا باشا 


واخيرا يوسف و علي وصلوا عند عمارة امير ...

بس اتفاجوا بنتي كتير اوي وعربية إسعاف ..


يوسف بستفراب : اي ده في اي ....


البواب : ده حضرت الضابط الي ساكن في الرابع في حد ض'رب عليه ن'ار وجري يا باشا ....


علي بتوتر  :امير. 


البواب: أيوة يا بيه ...


يوسف بعصبية :بسرعة يا علي اركب نحصل عربية الإسعاف .. بسرعة ...


علي  بخوف : استر يا رب ...


وركبوا العربية وفعلا مشيوا ورا العربية لحد ما وصلوا المستشفى........

ودخلوووو بسرعة عمليات . طوارئ


يوسف: ياربي.... لو سمحت هو الي دخل العمليات ده حالا الرصاصة الي اخدها ..فين ..


الممرض :الي لسه داخل ده الدكتوؤ  قال أنه واخد رصاصة في ضهره بس  مش عارف بقي ....


علي بخوف :يارب ...يارب استرها معانا 


يوسف: هو ليه اصلا يحصل كدة مين هيبقي عايز يقتله يعني يا علي ...


علي: مش عارف يا يوسف ... يارب استرها ..طب اكلم أمه يا يوسف ..


يوسف :انت اهبل اوعي تكلم حد دلوقتي ..باذن لله هيقوم منا ...هيقووووم ....


وفعلا فضلوا قدام العمليات فوق الأربع ساعات ...


علي: تمارا بترن عليا  يا يوسف ..اقولها اي بس 


يوسف بخوف: ونور برضو عمالة ترن علياااا 

وانا مش قادر اتكلم خالص ...


علي :افففففف احنا بقلنا فوق ٤ ساعات كدة حرام ولله ..... انا عايز حد يخرج يطمنااااا 


يوسف: خير بقي اهدي شوية ..متوترنيش يا علي 

اكيد مافيش حاجة خطيرة علشان كدة الدنيا هدية


علي :بخوف يارب استرها .....

انا هقوم ارد علي تمارا ....


_______$$$$$$$$$$$


علي: الووووو


تمارا بقلق :علي ..انت كويس مش بترد عليا ليه 

انا خوفت اوي عليك 


علي :يا حبيبتي انا كويس ..


تمارا :اومال في اي ...امير اتخانق معاك أو حاجة 

مالك يا علي ..خير 


علي: امير في المستشفي (.....)


تمارا بصدمة :مستشفى ليه لي حصل بس 

هو انتوا اتخانقتوا ...


علي: لا يا تمارا احنا لما وصلنا البيت بتاع امير 

لقينا عربية إسعاف ورجالة الإسعاف بينقلوه 

علشان حد ضرب عليه نار وجري 


تمارا بتوتر :يا خبر اسود طب اي مافيش اي حد طمنكم يا علي ...طمني 


علي :انا عن نفسي هموت من القلق ..ده مافيش حد خرج لحد دلوقتي من العمليات ..بقالهم اربع ساعات 


تمارا :طب اقفل انا جاية ..


علي :تيجي فين يا تمارا لا طبعا خليكي في البيت وانا هطمنك 


تمارا :انت مش محتجني جمبك يا علي ..انا كنت عايزة ابقي جمبك في الظروف الي زي دي 


علي قلبه دق جامد: تمارا وجودك مالوش لازمة صدقيني ...وانا هيبقي اطمنك ماشي 


تمارا :أيوة بس ....


علي: انا قولت اي ....


تمارا :ماشي يا علي بس توعدني انك تفتكر تطمني لو حصل اي جديد .....


علي :تمام ...باي 


تمارا :باي يا علي .....


وفعلا تمارا قفلت مع علي ومكنتش عارفة تعمل اي 

الوقت اتاخر وباباها نام وهي قلقانة اوي علي علي

بس قررت انها تهدي شوية ......


بعد عشر دقايق 


تمارا بخوف :لا انا مش قادرة ..انا هروح والي يحصل ...يحصل بقي 

.

وفعلا تمارا لبست وخلت السواق يوصلها لحد المستشفي.....


__________________________________


في فيلا....


ابراهيم :شوفه كدة يا فهد يمكن يرد ....


نور بخوف وعصبية :هو قريبك ده اي .معندوش دم ولا احساس ... دي سابع مره ارن عليه وهو مش بيرد ولا حتي عايز طمني


شمس :اهدي بس يا نور اكيد خير اكيد بس مشغول في شغله او حاجه اطمني 


نور: هو في حاجه في الدنيا دي تخوف  غير شغله اصلا يا شمس انا فعلا تعبت


ابراهيم: والله يا بنتي عندك حق انا غلبت معاه  انه يسيب  الشغل ده بقى ويركز لمستقبله 


فهد: انت بتقول ايه يا بابا يوسف ايه اللي يسيب الشغل ده يوسف روحه وحياته في الشغل

وبعدين ما تقلقوش ممكن يكون بس طلع ماموريه او حاجه عشان كده سايب موبايل


نور :واحنا بقى المفروض نطمئن عليه ازاي وهنرجع تاني  نلف في نفس اللفه يوم ما عمل العمليه 

ونفضل كدة علي اعصابنا هو بيعمل فينا كدة ليه 


فهد :يوه  يا نور... على فكره يا نور هو ما تضحكش عليك هو ظابط وانت عارفاه وهو ظابط وحياه صعبه وخطر فهو برده يعمل ايه


نور :يعني انا حبيته عشان هو ظابط يا فهد دي اكثر عيب فيه  ان هو اصلا ظابط


فهد :طب استني هاكلم على اشوفه

وفعلا في بدا فهد يرن على علي 


___________________________________$$


عمر في البيت

دخل عمر الشقه وهو متضايق  و حزين

بس عادل كان صاحي وقاعد في البلكونه


عادل :عمر تعالى عايزاك 


عمر :خير يا بابا في حاجه مهمة 


عادل :خير طب هيجي ازاي الخير وانت عامل كده مالك يا ابني شكلك عامل كده ليه في حاجه مزعلاك يا عمر يا حبيبي 


عمر بوجع :حاجه واحده بس بابا قول حاجات كثير قوي


عادل: طب ما تتكلم يا حبيبي ما انا قدامك اهو خير يا عمر فهمني يا ابني مالك 


عمر :فريده يا بابا جات النهارده قدام البحر 


عادل بفرحه: طب ده حلو قوي اتصالحتم


 عمر وجع :لا يا بابا فريده عندها كانسر..البنت الوحيدة الي حبتها تعبانة اووي يا بابا وانا مش عارف اعملها حاجة 


عادل بخضة :اي ....

وفي اللحظة دي عمر بدأ ينهار في العياااط 

في اللحظه دي عادل كمان كان غايب عن التفكير و عن الوعي ايوه صدمه مجرد اسم المرض ده صدمه على اي احد حتى لو ما نعرفوش


عادل :عمر اهدا يا ابني ما ينفعش كده انت راجل ولازم واقف صامت لو انت عملت كده امال مين هيقف جنبها انت لازم تجيبي رقم باباها لازم اكلمه


عمر بدء يمسح دموعه :جيه واحنا واقفين وتكلمت معي وطلبت منه مديني فرصه ثانيه اكيده اني فعلا باحب فريده واللي عايزه ابقى جنبها في اهم ظروف في حياتها وطلبت منه اتجوزها


عادل: وهو كان رده ايه يا عمر ...وافق 


عمر: هو نوعا ما صدقني وفعلا حس ان انا مش بكذب و اني فعلا باحبها و من نظره خوفي عليها 

وقال لي اديني فرصه افكر وتكون انت كمان اتكلمت مع اهلك الموضوع ده علشان اهلك ممكن ميوفقوش


عادل :مايوفقوش ايه بس هات رقم باباها وانا هاكلمه واحدد معاه ميعاد نروح نتقدم لفريده


عمر الابتسامه بهتانه :يا حبيبي يا بوب ربنا يخليك لي 


عادل :ويخليك لي يا حبيبي واشوفك دائما فرحان ومشوفش غير الخير في حياتكوايارب ... يلا يا حبيبي ادخل نام عشان ترتاح شويه بكره يوم طويل وعايزه تبقى فايق كدة 


عمر :عندك حق يا بابا انا داخله انام اه صح يا بابا انت ما تعرفش ان ادهم رجع


عادل بفرحه :ده بجد كويس والله ده براهيم هيفرح قوي 


عمر :لا مش بس كده ده راجع هو وامراته كمان ده ابراهيم هيفرح قوي قوي


 عادل بصدمه: مراته هو اتجوز امتى ده كمان  وازاي بسرعه دي


 عمر :ما اعرفش انا لما سالته قال لي لما اشوفك هافهمك شكلها كده جوازة تدبيسة 


عادل :يسلام ومين بقي الي هيدبسوووه ..تفتكر عمل كدة علشان موضوعه هو وهنااا 


.عمر :معرفش ولله يا بابا...... انا دخل اناااام ....


وفعلا عمر وعادل دخلوا يناموا ومحدش فيهم عرف موضوع هنا وهيثم .....


__________________________________&&


في الفيلا ...


فهد :علي برضو مش بيرد ...


نور: اففف بقي طب امير ..رن علي امير 


فهد :أيوة صح ...وفعلا رن علي امير

ولسوء الحظ كان موبيل امير قدام العمارة بتاعته 


البواب :الوووو 


فهد الوو.اي ده مش ده رقم الضابط امير 


البواب: أيوة يا بيه الضابط امير في المستشفي 


فهد بخضة: مستشفي ...مستشفي اي 


البواب: أيوة يا بيه ناس ضربوا عليه نار وجريوا 


فهد :طب قولي اسم المستشفى بسرعة ....


وفعلا اخد اسم المستشفى.    

وقفل الخط ....


ابراهيم :اي يا فهد طمني ..


فهد :امير في المستشفي ناس ضربوا عليه نار وجريوا 


نور: يا خبر ابيض ...طب انا هطلع البس انااااا 


شمس :وانا كمان 


فهد: لا يا شمس خليكي انت احسن هنا تصحي 

من النوم ومتلاقيش حد جمبها ....


ابراهيم :أيوة يا بنتي خليكي انت معاها ...


شمس: حاضر يا فهد بس ابقوا طمنوني بليز 


ابراهيم لفهد :انت هتكلم ندي يا فهد 


فهد سرح: اه هكلمها بس لما اطمن عليه الاول 


وفعلا فهد ونور وإبراهيم جهزوا وراحوا المستقيم وكان في نفس وقت وصول تمارا ....


في المستشفى فهد شاف تماره تمارا 


تمارا بصت لفهد ما كانتش عارفه شكله قوي.

افندم في حاجه يا حضرت


فهد: انا فهد يا تمارا  ابن عم يوسف 


تمارا: اه فهد ازيك .. انتوا عرفتوا الي حصل ..


نور: اه . يلا نروح نشوفهم ....


وفعلا راحوا و كانوا عند العمليات 


نور بلهفة جريت علي يوسف واخدته بالحضن ويوسف كان محتاجها اوي هو اصلا مكنش عايز يرد عليها علشان كان حاسس أنه مجرد ما هيسمع صوتها هينهار....


يوسف بوجع وهو حاضن نور :نووور ...امير في خطر 


نور جمب ودنه :متخفش يا حبيبي صدقني متخفش

هيقولك بالسلامة ..اهدي وحياتي عندك ....


____________&&&


تمارا   راحت لعلي مسكت أيده :انت كويس .


علي بحدة: مش انا قولتلك لاااا اي جابك ....


تمارا بحب: مكنتش قادرة اقعد وانا عارفة انك واقف خايف ومضايق هنا لوحدك والله مقدرتش ..


علي :ووجودك بقي هنا حل الموضوع يا تمارا 


تمارا :كفاية اني شيفاك ومطمنة انك كويس دلوقتي


علي مسك ايد تمارا: ادعيله والنبي يا تمارا انا خايف عليه اوي..


تمارا حطت ايديها علي كتف علي: متخافش هيقوم منها علي خير ......


وفعلا فضلوا كلهم واقفين قدام العمليات ....

لحد ما خرج الدكتور وقااال.......


_______________________$


في الفيلا عند شمس ...


هنا صحيت من النوم وكانت بتعيط جامد ...


شمس دخلت الاوضة من صوت عياطهااا :هنا انت صحيتي يا حبيبتي اهدي بس اهدي 


هنا: اعاااا يا شمس ..اعااا مخنوقة اوي مخنوقة 


شمس :اهدي بس يا حبيبتي ..


هنا :بعد ما حبيته طلع خاين . خاين يا شمس 


شمس: طب وحياتي عندك يا شيخة لتهدي انت اهم منه الف مرة 


هنا بانهيار: انا الي غلطانة انا الي ضيعت ادهم من ايدي وبصيت ليه هوووو ..

انا دخلت الاوضة يا شمس لقيته حاضنها وبيقولها 

اه يا حبيبتي هنكتب الكتاب في اقرب وقت 

طب انا يا شمس ..انا ابقي اي بالنسبة ليه 

ولو بيحبها هي جيه يتقدملي لييييه .....ليه يا شمس بيه انا بيحصلي كدة يا ربي ...اعااااا 


شمس اخدتها في حضنها وكانت بتعيط: كفاية بقي والله ما يستاهل دمعه منك عليه يا حبيبتي ده كلب وراح ......

.

هنا: انا الي واجع قلبي أن انا بعت ادهم علشان واحد زيه هوووو.ادهم الي معرفش يقعد في البلد  بحالها وسافر بعد ما عرف اني ارتبط بيه 

تخيلي انا كنت غبية ازااي ... 


تفتكروا بقي ممكن ادهم وهنا يرجعوا لبعض ؟؟؟


________________________________&.


في الاوتيل .....


ادهم دخل الاوتيل بقه شاهندة قاعده بيدي كات

وشورت وشعرها مفرود وكان شكلها كيوت اوي

وكانت بتعيط.  .


ادهم. اي ده مالك 


شاهندة وهي بتمسح دموعها: ماليش انا كويسة 


ادهم :ازاي بقي والدموع دي سلفاها مثلا 

ومسك ايديها وشدها ليه مالك يا شبح..


.شاهندة ضحكت  


ادهم :يا بنت اي ...ايه يا بت الطعامة بتاعة اهلك دي 

ولا بلاش اهلك ...


شاهندة: انت جاي من برا تعاكسني ولا اي يا كابتن 


ادهم :انا عن نفسي اه....انت اي 


شاهندة ببتسامة :عايز اي ..وكنت فين 


ادهم: اوبا كدة قلبتي علي زوجة مصرية أصيلة 


شاهندة: ههههه ..ماشي برضو كنت فين .


.ادهم :كنت بتمشي لوحدي.  وحيد بلا صديق طب  ولله كل الي في الاوتيل اكله وشي 


شاهنده: هههه اه نازل منغير عروستك ..

.

ادهم :اه تصوري ..طب بذمتك انت ده كلام .

وبدأ يقرب علي شاهندة .


شاهنده: ادهم في اي ماتبعد شوية 


ادهم بضحك :كان علي عيني يا بنتي 

وحضنهاااا.....وهي كمان كانت مستغربة في الأول وبعد كدة بادلته الحضن بحب ......


استوووب تفتكروا ممكن يحصل حاجة بيهم اصلا ..

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع