البارت العاشر 💥 بقلم سلطان زماني
وقفت مع الناس وفرنسا الحاجة والبواب جاب كهربائي
ووصل السخان وبعته يجبلي شامبو وبلسم وشاور واكل
وبيبسي وحاجات كتير جبهملي بقيت قاعدة ابص علي
الحاجات دي كلها والعفش والشقة مش مصدقة حسه اني
بحلم واتنطط علي المرتبة التاكي ودخلت مليت البانيو مية
واخدت شاور ولا في الاحلام وفضلت وانا في البانيو اعيد
ذكرياتي ابويا واخويا وخالتي وجوزي ومرات بابا وأحمد
ووائل ودينا وياسر اول ما افتكرت بنتي قلبي وجعني اوي
وقولت ما أنا كمان مجني عليه زيها هي ما اخترتش اني
اكون انا امها وده ابوها وانا مخترتش اني ابقي مراته واتغصبت عليه فضلت سرحانه فيها
لقيت جرزالباب بيرن
اترعبت جسمي نشف قمت بسرعه نشفت جسمي ولبست اب
حاجه وبقول مين
حسين البواب.. قالي الاسطي فهمي بعتلك الحاجات دي
قولتله سيبهم وانزل وانا هفتح اخدهم
ببص من العين لقيت حاجات كتير فتحت بعد ما نزل لقيت
سجاد جديد وطقم حمام وبطانيه ومفرش وملايات وفوط وبشكير
كان قلبي هيقف من الفرحة
وبقول هو في أي بقا يخربيت كده
فرشت السجاد ودخلت
البطانية وفرشت طقم الحمام وبصيت علي الفواتير غالية
اوي اوي دخلت كملت الشاور بتاعي ولقيت كمال بيتصل عليا
رديت وانا في البانيو
قالي اي الاخبار دلوقتي
_ بجد يا كمال كتير عليا الي بتعمله معايا ده
كمال
.بطلي بقا الكلام ده انتي من النهارده مسئولة مني وده حقك
يا شهد وربنايقدرني واسعدك وافرحك اكتر من كده
_ مفيش سعادة اكتر من الي انا فيه مفيش
كمال ..انتي لسه مشفتيش حاجه المهم نقصك اي حاجه حبيبي
_ لا يا حبيبي طول ما انت معايا أنا مش نقصني حاجه ابدا
كمال ..طلعه حلوه اوي منك صدق الي سماكي شهد علشان انتي فعلا شهد ياشهد
"قولت يابت اتسهوكي وخلي عند الي جابك دم بقا وقوليله كلمتين حلوين "
_ انت كمان ذوق اوي بصراحة وانا مطمنه اوي طول ما انت جنبي ومعايا وبحب كلمة حبيبتي اوي منك
كمان.. أنا بحبك فعلا ياشهد من اول مره كلمتك فيها صوتك لمس قلبي حسيتك اوي اوي
_ وانا كمان والله انت اجدع واحن قلب شفته في حياتي ده انا بابا نفسه معملش معايا ١%من الي انت عملته معايا
كمال ..أنا معملتش حاجه حبيبي ده كله من خيرك هسيبك
ترتاحي عارف انك تعبانه وبكره نتقابل باذن الله
_ ماشي حبيبي تصبح علي خير خد بالك من نفسك
نمت واول ما صحيت لبست ورحت اشتريت هدوم كتير كتير
اوي وميكب ورحت الكوافير وطلعت كلمت كمال قال إنه في
المزرعة وهيخلص بعد ساعتين فضلت اغير واشوف اني
طقم احلي وفرحانه بنفسي اوي اوووي وشكلي الي اتغير
خالص جيه بالسواق ونزلت رحنا اكلني سوشي وقعدنا في
النادي الي مشترك فيه قالي اي ياشهد القمر الي انا شايفه
قدامي ده ..الجميل ياشهد والي فرحان بيه اني نظرة الحزن
راحت من عينك
قولتله كل الوجع الي كان في قلبي راح وكل الحزن نسيته
بيك ياكمال ربنا ميحرمنيش منك ياقلبي
كمال ..أنا روحي متغلاش عليكي
" قولت يابت قوليله كلمتين حلوين وخلي عندك دم "
_ أنا بكون مطمنه ومرتاحه وانا معاك اوي لما بتسبني بخاف وبقلق اوي ياكمال
كمال ..وانا ياروحي جنبك. عمري ما هسيبك ومش عايزك
تخافي ابدا طول ما أنا معاكي
_ مقولتليش بقا كنت عايزني في ايه
كمال . بصي ياحبيبتي انتي عارفه اني وحداني حتي بنتي
سبتني وهجرت وكل الي عايزاه فلوس وخلاص وانا محدش
بيتهم بيا ولا بيونسني وانتي كمان دلوقتي وحدانيه اي رايك
نتجوز عرفي وكل واحد فينا يعيش حياته برحته
_ يعيش حياته ازاي يعني
كمال . يعني انا لا سني ولا مركزي يسمحولي اني اعلن جوزنا
لو كنا عايشين في أوربا أو امريكا كنت عملتلك فرح في
ميدان عام وقولت لكل الدنيا انك مراتي هنا مجتمع متخلف
جاهل ف مش هينفع اعمل كده والورقتين هيفضلو معايا
_ سكت شوية متنحه قولت لنفسي " متستعبطيش انتي كنتي عامله حسابك انه هيعمل معاكي كده في الحرام وكنتي موفقة ومعندكيش مانع يعني هو هيعملك كل ده علشان سواد عيونك وفقي يابت
_ موفقه يا كمال
كمال ..لا ياحبيبي أنا عايزك تكوني مقتنعه بالكلام وخدي قرارك برحتك بعد تفكير
_ لا ياحبيبي موفقة أنا اتمنا اكمل عمري كله معاك يا كمال
كمال. قالي أنا احب الست تكون متحرره لا تقولي عيب ولا
حرام. لا ميصحش ولا غلط لاني بزهق من الروتين وبمل
بسرعه
_ جيه في بالي أنه عايزني اقلع الطرحه وامشي بشعري وأنه
عايز يمارس معايا من الخلف قولت امال هيكون اي تاني
_ هزيت راسي بكسوف وقولتله اي حاجه تبسطك وتخليك
فرحان وسعيد هعملها بدون تفكير ياحبيبي
كمال. احلفي ياشهد علشان اصدق
حلفت لقيته فرح اوي وباس ايدي وقالي وانا من ايدك دي ل
ايدك دي ومن النهارده كل طلباتك مجابه ياروحي ووصلني الشقة ومشي
معلش بقا ياجماعة الاكونت الاساسي واخد حظر نشر هنكمل هنا مستنسوش شير كتير علشان الكل يعرف ويتابع القصة
البارت 11من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق