القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حب غير حياتي البارت السابع عشر والثامن عشر بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

البارت السابع عشر والثامن عشر 💥 بقلم سلطان زماني 

♥️لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
من فرحتي بيها مش مصدق عايز اقول لكل الدنيا فجر 

بتحبني وخلاص بقت بتاعتي عايز اكتبها علي الحيطان

 عايز احط صورتها في كل مكان في الشقة واكتب علي 

الصورة فجر بتحبني مش مصدق شيفها حاجه كبيره اوي 

عليا اه تعبت واتظلمت واتمرمطت كتير اوي بس العوض 

يارب كتير عليا اوي اوي اوي احمدك يارب واشكر فضلك 

يارب احفظهالي ومتحرمناش من بعض. قدرني اني أسعدها. 

احافظ عليها .......

مرت الايام ورحت معها البيت واتعرفت علي مامتها ست 

طيبه جدا ووشها منور اتكلمنا أنا وهي ومعلوماتها في الدين 

ماشاء الله عليها ومثقفه جدا وكانت ديما توصي فجر عليا 

وكنت بستغرب وبقولها المفروض ياماما العكس توصيني أنا 

عليها تقولي لا ياحسن اوصيها هي الست لما تحط جوزها في 

عنيها وتتقي ربنا فيه ب اخلاص هو هيحطها في قلبه 

وهيشلها علي رأسه 

عشنا أنا وفجر اجمل فترة في حياتي لحد ما أخدتها ورحنا 

عندي اعرفها علي اهلي اول مقابله كانت امي بس وبابا هناك 

وفرحو بيها من فرحتي وسعادتي بيها بوجودها في حياتي 

وقعدت جنب امي وفضلو يهزرو مع بعض وفجر تدلع فيها 

وتغيظ بابا  تقوله انت كبرت ياعمو وماما لسه موزه وقمر زاي 

ماهي  ويضحكو ..

امي عنيها عليا وبتبكي من فرحتها بيا وكل شوية تقول لفجر 

تعالي يابت أما ابوسك ويحضنو بعض

 وانا اقولها خلاص بقا يا امي وفجر تقولي ملكش دعوه انت 

المره التانيه كانت معزومه علي الغدا عندنا واخواتي البنات 

واخويا ومراته قاعد وسطهم ملك فخور بيها ومبسوط 

ومعنوياتي في السماء بوجودها فرحان كمان أنها اخدت 

عليهم بسرعة وحبو بعض قضينا يووم لطيف واخواتي اخده 

رقمها ووصلتها بيتها وحددنا ميعاد الخطوبة في بيت مامتها 

اهلي واهلها بس وصحبنا  وقبل الخطوبه بيوم عدلت 

المعلومات الخاصه علي الفيس وصفت اكونت فجر للحالة 

الاجتماعية والكل عرف وبركولي  لقيت  بعد كام ساعة 

رقم بيتصل بيا رديت 

هويدا ..مبروك ياعريس فرحت لما عرفت 

_ قلبي اتقبض وخوفت قولتلها الله يبارك فيكي خير 

هويدا ..بتحبها ياحسن قلبك اتعلق بيها قدرت تنسيك هويدا

_ اي لازمة الكلام ده ياهويدا احنا مش خلصنا وكل واحد 

راح لحاله 

هويدا ..حسن انا بتعذب بنهار بموت كل يوم ١٠٠ مره انتي 

ظلمتني اوي ووجعتني اوي ياحسن وجعتني اوي

_ انتي مش هربتي مع علاء واتجوزتي وعيشتي حياتك هل أنا كلمتك أو اتعرضتلك 

هويدا ..أنا هربت اه بس مش مع علاء أنا هربت من ظلمهم 

ليا هما كمان ومعيرتهم ليا بعد كلامك الباطل الي قولته عليا 

مستحملتش اهانتهم ومعيرتهم سبتلهم الدنيا كلها وطفشت

_ وأزاي ياهويدا تهون عليكي نفسك انك تسيبي اهلك مهما 

كان الي بتشوفيه منهم اهون بكتير من الي بتشوفيه وانتي 

لوحدك انتي لازم ترجعي ياهويدا 

هويدا ..ارجع لمين ياحسن ..بعدك خلاص مبقاش في حد ليا 

اعشله بعدك حياتي وقفت انت كنت حياتي كلها ياحسن 😥

_ بلاش الكلام ده ارجوكي ياهويدا ونصيحتي ليكي ارجعي 

ل اهلك 

هويدا ..بكاء شديد ومنهاره ..خلاص ياحسن مبقاش ينفع 

ارجع أنا هبعد عنك وربنا يسعدك في حياتك ياحبيبي بس انا 

مش طلبه منك غير انك تسامحني من قلبك ممكن 

_ مسمحك ياهويدا وربنا يهديكي ويصلح حالك 

هويدا ..ممكن طلب اخير 

_ ممكن ياهويدا 

يتبع 💥


البارت الثامن عشر 💥 بقلم سلطان زماني 
❤️سبحان الله وبحمده سبحان ربي العظيم ❤️
👇👇👇👇👇👇👇👇
هويدا ..حسن انا تعبت اوي من غيرك ولما هربت هربت من 

ظلمهم ليا وتريقى ومعايره عمال علي بطال وشكلي بقا 

وحش اوي رحت قعدت عند وحده صحبتي في بيتها بس 

مرتحتش عندها وقعدت فترة عقبال ما لقيت شغل كويس 

اتبهدلت ياحسن اتبهدلت 😥 وفضلت ادور لحد ما لقيت شقة 

واخدتها وأهلي مش راضين بدوني حاجتي الي عندهم وكل 

ما ابعتلهم حد يرفضو وانا قاعده في الشقة فاضيه وياريت 

معايا فلوس اشتري غيرهم كنت اشتريت ولا الحوجه ليهم 

_ اي المطلوب ياهويدا يعني مش فاهم 

هويدا ..تجبلي حاجتي منهم وانا ممكن كنت رفعت قضية 

بس استعيبتها والمحامي قالي أنهم ممكن كمان يتحبسو 

بسببها 

_ قضية اي وتحبسي مين يابنتي دول اهلك فكري تاني 

يا هويدا انك ترجعي ليهم وهما اكيد هيسمحوكي ومحدش 

هيخاف عليكي وهيهمه مصلحتك قدهم 

هويدا ..ياريت كان ينفع ياحسن ..أنا عايزاك تكلمهم يدوني 

حاجتي أنا بنام علي الارض وتجبهملي في الشقة معلش 

علشان أنا مش معايا فلوس النقل .معلش بتقل عليك 

_ ماشي ياهويدا اخلص بس من الحاجات الي عندي دي 

واول ما افضه هروح اتكلم معاهم 

هويدا ..قصدك بعد الخطوبة يعني ..ماشي ربنا يتمم بخير 

_ يارب ياهويدا عقبالك كده.. خدي بالك من نفسك

قفلت معها ..صعبت عليا اوي قعدتها لوحدها والبهدله الي 

عايشه فيها وأنها خسرت أهلها  كل ده اثر فيا 

ايوا هي  آذاتني وبهدلتني وعشت معها في عذاب  بس 

خلاص مسامح 

وجود فجر في حياتي خلاني مسامح الكل ومش شايل من 

حد وبتمنا لكل الدنيا الخير 

....
تمت الخطوبة علي خير وبعد 3 ايام كلمتني هويدا مرتين 

وانا كنت مع فجر وقفلت الموبيل وبليل كلمتني تاني قالتلي 

انت شكلك نستني قولتلها لا بكره باذن الله هرحلهم 

كلمت رباب وجوزها ومرحتش الشغل تاني يوم رحت بيت 

رباب وطلعت اتكلمنا واتفقنا هنقول اي وأننا لازم تقنعه ناخد ا

لحاجه وندهالها ورباب قالتلي بلاش ياحسن أنا اتكلمت مع 

بابا كتير ورفض هويدا صدقني اتغيرت مبقتش هويدا بتاعة 

زمان ..أنا اهو اختها الكبيرة وبخاف منها معرفش اتحولت 

كده ليه .. أنا كل الي في دماغي اني عايز اخلص منها علشان 

متتصلش بيا تاني وتبعد عني 

نزلنا ورحنا بيت ابو هويدا وطلعت الكل اندهش لما شافني 

قعدنا واتكلمنا وأبوها لما عرف انها هترفع قضية سال المحامي صحبه وقاله أنها ممكن تجيب شهود وهتطلع معاينه 

وهيثبتو أنها مطلقه وأنكم مستولين علي حاجتها وأنكم الر 

طردتوها وهتاخد حاجتها في الاخر خاف ع ابنه وع الفضايح 

وقالي خليها تبعت حد يخدها بس متورنيش وشها ولو فكرت 

تهوب نحيه الشارع أنا هقطع رجلها  قولتله حاضر ياعمي 

هتصل بشركة الشحن والنقل وبكره باذن الله نخدهم 

روحت عند امي وكنت المفروض هتغدا عند فجر ومامتها 

واتصلت اعتزرت وفضلنا نحكي أنا وفجر واستغربت اني 

مرحتش الشغل وأنها بتتصل عليا مش برد من اول مره زاي 

الاول قولتلها الموبيل بيكون صامت 

تاني يوم رحت مع الناس نزلو الحاجه واتصلت بهويدا قولتلها 

اوصفيلي العنوان وطلعت معاهم علشان اعرفهم المكان 

ومعايا جوز رباب وفضلت تحت مستنيهم يخلصوا واحسبهم 

وامشي  لقيت هويدا والناس بتطلع الحاجه فتحت الشباك 

الي  بيبص الشارع وبتنده عليا حسن ياحسن ياحبيبي قولهم 

براحه علي الحاجه وهما بيطلعوها  أنا ببص عليها ومستغرب 

من كلمة حبيبي دي وبنزل عيني وبيض شمال لقيت فجر 

اندهشت ولسه بقول فجر لقتها طلعت بالعربية بسرعه فصلت 

انده عليا بصيت لهويدا وركبت عربيتي وطلعت وراء فجر 

بسرعة فضلت اكلمها وتكنسل خايف عليها تعمل حادثة وقفت 

في الإشارة عقبال ما فتحت كانت بعدت عني كتير فصلت 

ماشي زاي المجنون رحت الشركة ملقتهاش رحت البيت لقيت 

عربيتها مركونه طلعت فتحتلي مامتها دخلت من غير ما 

اسلم عليها ..فين فجر ياماما. يافجر يافجر قالتلي هي جت 

بسرعه اخدت هدوم ليها ونزلت وحتي مقالتش هي رايحه 

فين ومقدرتش امنعها ومسمعتش كلامي هو في أي يابني 

يتبع
البارت التاسع عشر من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع