القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #ذبول 🔥 #ليلي_براء #حكيات_ميرا #اميره_محمد_محمود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#بارت22 🔥

_ قلم نزل علي وشه من أبوه وقال بجمود: اختك فين ؟؟

_ بصلهم بكرة : بأي حق بتسأل ؟

_ يبني رد علي ابوك وبطل لماضة 

_ بسخريه: ابنك ؟؟

انتي اصلا تعرفي يعني اي ضنا ؟؟

انتي ملكيش اي صله بالامهات 


_ بغضب : انت ي ولد اتكلم مع امك بإحترام 

_ ببرود : هيه فين امي دي ؟

_ اختك فين ي رامز 


_ بغضب : سلمي اتجوزت وارتاحت مني ومنكم 

_ بعصبيه : اخرس ي رامز ويلا تعالي خدنا علي بيتها 

_ رامز بقا عايز يروح يشوف سلمي ف حمد ربنا انها جات من عندهم 

بقلمي أميرة محمد محمود

____________________

_ براء فاق وحالته بقت مستقره نوعا ما

_ اول حاجه عملها سأل علي ليلي وبعدين ولاده ، ماجد طمنه عليهم ، بس صمم انو يقوم بنفسه يشوفهم 

_ ي براء مينفعش كدا 

_ انا بقيت كويس ولازم اطمن علي ليلي 

_ ي جدع ليلي بخير والدكتور مانع حد يدخل عندها 


_ براء رجع نام تاني علي السرير وغمض عيبنيه بحزن ، ماجد بصله وبعدين قال 

_ حبيتها ؟؟

_ براء فتح عينه علي طول واتوتر : ل...لا بس خايف عليها مش اكتر 


_ ابتسم : طالما خايف عليها وقلقان بالشكل ده يبقي بتحبها 

_ اتنهد بحب : أيوة بحبها ومش قادر اعيش من غيرها انا حاسس اني مراهق بيعيش تجربته من اول وجديد 

_ بحزن : انا اسف 

_ اسف علي اي ؟؟


_ علي اي حاجه حصلت بسببي واتمني تسامحوني 

_ خبطته ف كتفه وابتسم : ياض ي اهبل دا انت اخويا الصغير ومقدرش ازعل منك بس كان لازم اقسي عليك عشان تتعلم من غلطك ، وبعدين ي ماجد عمري م هنسي اللي انت عملته معايا ف الفتره الاخيره


_ بفرحه : يعني سامحتني ؟؟

_ ضحك : أيوة 

_ حضنه من كتر الفرحه وبعدين بعد عنه وقاله : نفسي ليلي تسامحني هيه كمان 

_ براء ضحك : والله احنا محتاجين ليلي تسامحنا كلنا 

_ ضحك : والله عندك حق 


_ قولي ماجد ماما عامله اي ؟

_ حالتها مستقرة وفيها تحسن بس مش عارفين هتفوق ايمته 

_ عايز أخرج من هنا واروح اشوفها 

_ أن شاء الله لما تقوم بالسلامه ي حبيبي 


_ الولاد فين ؟

_ مع ام ليلي براا 

_ طب عايز اشوفهم 

_ بضيق : ياريت والله لحسن دا انت مخلف واد تنح مش وراه غير العياط 

_ بضحك : احترم نفسك ياض وهاتلي ولادي اشوفهم 

_ حاضر يخويا 


_ ماجد طلع جابهم بس استغرب ام ليلي لما مردتش تدخل تطمن علي براء 

_ بابااا

_ حضنهم : وحشتوني ي حابيب بابا 

_ بعياط : كنت فين ي بابا كل ده ؟

_ براء بص لماجد وبعدين انفجروا ف الضحك 


_ ادم ي حبيبي انت بقيت راجل متعيطش كل شوية كدا عشان خاطر اختك متخفش 

_ دعك ف عيونه : حاضر ي بابي 

_ ابتسم : شطور 

بص لفريده : انتي كويسه ي حبيبتي 

_ انا كويسه المهم انت وماما ليلي 


_ براء فرح جدا انها بتقول عليها ماما 

_ يلا ي ولاد عشان نروح 

_ حاضر ي عمو

_ خلي بالك من اخوكي ي فريده 

_ حاضر ي بابا 


_ انا هوصلهم وبعدين هروح عشان اتأخرت اوي علي سلمي 

_ بإستغراب : سلمي مين 

_ خبط بإيده علي رأسه : اوبس نسيت اقولك انا اتجوزت 

_ بصدمه : اتجوزت ؟؟؟

عملتها ايمته دي يا حيوان ؟


_ أحم ....براء احترمني قدام العيال هيبتي ضاعت 

_ بجمود : انت اتجوزت بجد ؟

_ أيوة وهحكيلك كل حاجه بكره يلا تصبح على خير

_ اتنهد : وانت من أهله 

بقلمي أميرة محمد محمود

_____________________

_ سلمي سمعت حد بيخبط علي الباب بطريقه غبيه وتخوف ، بصت من العين السحريه ولقت رامز وابوها وامها ، حطت ايديها علي بوقها بصدمه وبعدين رجعت لورا ، مسكت التليفون وبعتت رساله لماجد وقالتله تعالي بسرعه 


_ الخبط بيزيد : افتحي ي سلمي انا عارف انك موجوده متخفيش مني والله م هأذيكي 

_ فتحت الباب وهيه بتترعش دخلوا وهيه وقفت بعيد عنهم ، رامز وقف راح يقف جمبها فخافت وحطت ايديها علي وشها تفتكره هيضربها 


_ مسك ايديها : متخافيش !!!!

_ فلتت ايديها منه بكل كره : مخفش منك ؟؟

انت بتتكلم جد ، دا انا من ساعت م عشت معاك معرفش حاجه غير الخوف ، انا دلوقتي بقيت متجوزه ابعد عني وسيبني ف حالي 


_ وانتوا جايين ليه هااا جايين ليه ؟؟

انتوا بجد ليكم عين تيجوا 

_ مامتها رفعت ايديها علشان تضربها لقت اللي بيمسكها وكان رامز : المرة دي مش هسمحلكم كفايه اللي انا عملتوا فيها 


_ ماجد كان واقف علي الباب وسمع رامز وهوة بيقول كده راح علي سلمي ووقف جمبها ولف دراعه عليها وشدها لحضنه وبيطمنها انوا جمبها 

_ بغضب : اي قلة الأدب والحيا اللي بقيتوا فيها دي ، احنا سافرنا انا ومامتكم عشان نجبلكم فلوس و.....


_ صرخت : ملعون الفلوس اللي خلتكم تفرطوا ف ولادكم عشانها ، دا انت اب اناني اوي وانتي كمان مش اقل منه ، مكلفتوش نفسكم حتي ترفعوا علينا سماعه التليفون ، لما انتوا مش قد الخلفه بتخلفوا ليه ؟؟


_ عيطت : انتي عارفه انا احتاجتك كام مرة ، عارفه قد اي حسيت اني يتيمه ، لا مش عارفه لو تعرفي مكنتيش سبتينا 

_ راحت عند رامز وحضنت وشه بين كفوفه : انت مكنتش أقل مني ، انا كنت بحس بيك وانت بتعيط ف اوضتك ، وانت حاسس نفسك يتيم ، انا عمري م هلومك علي اي حاجه عملتها فيا 


_ انت اخويا واللي احنا فيه مكنش قليل بس انا متاكده انك بتحبني صح ؟

_ كان بيعيط وهوة بيسمعها فجاءة حضنها وهوة بيصرخ مش بس بيعيط : انا اسف ي سلمي اسف ي حبيبيتي والله عمري م هسامح نفسي لاني اذيتك كتير 


_ مسح دموعه : انا همشي ومش هرجع غير لما اكون اخ كويس تتشرفي بيه قدام نفسك وجوزك والناس كلها 

_ مسكت ايده : انا اتشرف بيك ف اي مكان بس خليك جمبي متسبنيش زيهم 


_ حضنها تاني وبيقوا يعيطوا وحقيقي يعني علاقة الاخ بأخته من احسن العلاقات اللي ممكن تشوفها ف حياتك .


_ همستله بعياط : خليهم يمشوا انا مش حابه وجودهم الله يخليك ي رامز خليهم يمشوا 

_ حاضر ي حبيبتي 

_ بجمود : يلا اتفضلوا معايا اختي بقت متجوزه ووجودنا هنا بالشكل ده مينفعشي 


_ رامز خدهم ومشي واول م الباب اتقفل ، وقعت ع الأرض وقناع القوه اتشال ، ماجد نزل لمستواها بسرعه وحضنها من غير م يتكلم 

_ بعياط : هما رجعوا ليه دا انا كنت قربت انساهم ، عمري م هسامحهم علي كل حاجه انا حسيتها 

هوة في أهل يعملوا ف ولادهم كدا 


_ ابتسمت وهيه بتعيط : عارف ي ماجد ، رامز اخويا مكنش كده كان حنين اوي ، عمره م ضربني ولا هانيي ، كنت بسمعه يعيط ف اوضته عشان مش قادر ياخد مكان اهلي ف حياتي ، كان بيشتغل ويصرف عليا ومكنش معوزني حاجه ، بس بعدين اتلم علي اصحاب السؤء وهما اللي خربوه 


_ انا سامحته عشان اخويا وعمري م انسا الحلو اللي كان بيعمله عشاني وعزراه لان قلبه طيب بس الظروف هيه اللي وحشه انا خلاص مش عايزه حاجه تانيه غير أن رامز يكون بخير و.....!!!


_ قاطعها ابتسم : انا فخور بيكي !!

_ طلعت من حضنه وبصتله 

_ انا فخور ان مراتي عندها قلب بالشكل ده 

_ بدموع : يعني انا مش وحشه 

_ محدش يقدر يقول كده 

_ عيطت : اومال مش بتحبني ليه ؟؟


_ ماجد معرفش يرد عليها هيه اول مره تقول حاجه زي كدا ، كان فاكر أنهم صحاب وانها مسؤله منه مش اكتر لاكن مفكرش فيها كحبيبه 


_ سلمي قامت وقفت بسرعه وهيه محروجه ومتوتره : اسفه مكنتش اقصد انا ...انا مش عارفه قولت كدا ليه عن اذنك 


_ اترمت علي السرير وعيطت : لا انا عارفه انا قولت كدا ليه لاني بحبك ي ماجد أيوة بحبك ، بس شكلي نسيت انك مش من حقي حتي لو كنت مراتك 

ومش عايزة اخسر صداقتك ابدا 


_ ماجد لسه قاعد مكانه : هيه تستاهل تتحب وتتعوض عن كل حاجه شافتها بس مش انا الشخص المناسب ليها انا فاشل ومستاهلهاش انا اسف ي سلمي 

بقلمي أميرة محمد محمود

____________________

_ انا راجع مصر بكره  ي ام ليلي 

_ طيب ي خويا ترجع بالسلامه 

_ بتوتر : أحم ...هوة 

_ في اي ي شريف متوتر كدا ليه 

_ دا انا ي مرت ولدي 

_ بخوف : اذيك ي عمي عامل اي طمني عليك ؟

_ بغضب : انتي كيف تجوزي البت واني مخابرش 

_ ي عمي انا.......!!!


_ قاطعها بعصبيه : قفلي ع الحديت الماسخ ده واني نازل مصر بكره مع ولدي شريف انا والحاجه ونشوف كيف جوزتيها من غير م تخبرينا 


_ قفل ف وشها وهيه قعدت خايفه ومش عارفه تتصرف ازاي برضو كان لازم تشورهم دول اهل ابوها ، بس الجوازه جات غصب عنها واتحطت قدام الأمر الواقع 


_ براء قام بالليل وراح اوضة ليلي من غير م حد ياخد باله ، دخل عندها وهوة ماسك بطنه ومش قادر يتحرك 


_ جاب الكرسي وقعد عليه ومسك ايديها باسها : وحشتيني ي ليلي وحشتيني اوي ، انا كنت خايف تروحي مني بعد م دخلتي علي حياتي نورتيها ، انا السبب ف حالتك دي وإيمان انتقمت مني فيكي انتي 


_ ليلي كانت صاحيه من اول م براء دخل بس غمضت عينيها 

_ بتوتر :  يمكن قولتها متأخر بس انا ..انا بحبك 

بحبك ي ليلي 

_ فتحت عينيها بسرعه : ايي؟

_ بخبث : يعني كنتي صاحيه ؟


_ بتوتر : ل...لا انا!!

_ ميل عليها باسها قبل م تكمل كلامها وحط ايديه تحت راسها بعد عنها بس مكنش فيه مسافه

: بحبك ...وباسها تاني 

_ ليلي رفعت ايديها وضربته قلم ، قام بسرعه من النوم ومسح على وشه : يساتر يارب ايديها كانت تقيله 

_ ضحك : الحمد لله انو كان حلم بس أوله كان حلو وجميل زيها

بقلمي أميرة محمد محمود


_ الصبح طلع وام ليلي منامتش طول الليل وقاعده علي اعصابها ، نضفت البيت وجهزت الاكل وحتي مراحتش لبنتها المستشفي ، ومش عارفه تعمل اي لو الحاج جه وشاف فريده وادم 


_ بعد اكتر من ساعه وصلوا سلموا عليها وكان شريف ومراته وابنه والحاج الكبير والحاجه 

_ قعد بعد م سلم عليها بجفاء وفريده وادم طلعوا من جوه علي صوتهم لأنهم مصاحبين منتصر 

_ مين دول وفين بتك ( بنتك ) ي فاطمه 

يتبع 

تفاعل بجااا 

#ذبول 🔥

#ليلي_براء 

#حكيات_ميرا 

#اميره_محمد_محمود 

#Amiramohamedmahmoud ✍️👀🖤


البارت 23 من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع