القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سقطت في بئر الرزيلة للكبار فقط 🔞🔞البارت الثاني والثالث بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الثاني والثالث 💥


لما عملت الاختبار وعرفت اني حامل مبقتش عارفه افرح ولا 


احزن مش عايزة اخلف منه بكرهو مش حسه معه اني عايشة   


وكان عندي امل اني اطلق منه ومكنتش حبه يكون في اطفال 


 اول ما كملت ٦شهور راح معايا عند الدكتور علشان يعرف 


نوع الجنين وكان يوم اسود ومهبب عليا لما عرف أنها بنت 


ولا اكني أنا السبب قالب وشه والدكتوره كتبت علي 


فيتامينات وحاجات اخدها طبعا مجبهاش ولا سأل فيا 


وروحني مشي اليوم ده وانا اصلا كنت تعبانه ومش قادره


وقالي انتي شكلك زاي طلقته الي خلفتها كلها بنات


 واني الي في بطني دي المصيبة الرابعه ليه


 المهم ولدت في أحقر مستشفي كانت أخته الي بتفضل معايا 


وهو مع صحابه بيحششو أو قاعدين ع القهوة قهرتي طبعا لما 


كنت بشوف وحده جوزها معها في الحظة دي وميت عليها 


وقلقان كنت بموت من جوايا مش بحسدهم بس بزعل من


اوي أنا ليه مكنش نصيبي في زوج كده طبعا لا عمل سبوع 


ولا أهتم بيا نهائي ولا شاف بنته وانا فرحانه بيها ومبقتش 


عايزة غير أنه يسبني في حالي وميحتكش بيا 


مرت سنتين واستسلمت للأمر الواقع وفقدت الأمل اني أطلق  


والعلاقة الجنسية بنا بقا قليلة جدا وده بسبب اني كنت 


بحسسه اني مش عايزاه واني مضايقه وموجوعه وكان 


يشتكي مني اني بارده وجبله 


ويقعد يحكيلي علي طلقته والي كانت بتعمله وهما مع بعض 


علي السرير وأنها كانت هايجه ولو فات يوم من غير ما 


يمارس معها كانت تتجنن 


قولتله طب ما ترجعها علشان بناتك قالي انتي تسمعي وبس 


انتي هتردي عليا يابت ولا اي


 سكت وقومت دخلت اوضتي 


 بعد فترة جاله شغل في السويس مع واحد صحبه بقا ينزلي 


إجازة كل شهر ليا يقعد ٤ ايام وينزل 


وانا كنت معظم اليوم يا اما أخته تطلع تقعد معايا أو اروح 


بيت بابا اقعد وشفت أنها بقت مسيطرة وبقت متحكمة في 


كل حاجه وكل الي بيشتغل بيه يدهولها وديما خناق مع هشام 


اخويا وبابا كان يجي في صفها لدرجة اني كان بيطرده برا 


البيت علشانها المهم أنا نفسيتي تعبت وزهقت ومن كتر 


المشاكل والحالة الي وصلت ليها بقيت برد عليه واعلي 


صوتي ولما كان يمد ايده كنت بمد ايدي أنا كمان وبقا 


يتجنبني وقولت ياريت كنت عملت كده من زمان واكتشفت 


أنه ضعيف الشخصية واني أنا الي كنت بخاف منه وجبانه 


من كتر ما كنت بغضب وارحلهم والقي موقف بابا سلبي 


وملوش كلمة وفي الاخر يرجعوني غصب عني مبقتش 


اشتكي ولا احكي لاني عارفه النتيجة بعد سنتين بابا مات 


والدنيا اتغيرت خالص هشام اخويا بقا يضرب مرات بابا 


ويهزقها وكانت تجيب أهلها يضربهم هما وصحابه فضلت 


تكرهوا في عشته وهو كمان لحد ما فعلا سبتله البيت 


ومشيت وبقت تنتقم مني انا علي الي عمله فيها هشام اخويا 


وكل ما اطلب الطلاق يهددني إني هياخد مني بنتي واني 


مش هشوفها تاني اخويا بعد كام شهر اتجوز وقعد في الشقة 


وانا اتخانقت خناقه كبيرة معه واخدت بنتي ورحت ل اخويا 


قالي انا مش اخلص من وحده تجيني وحده ومراته قاعده 


قولتله أنا تعبت ياهشام وعايزة اطلق خلاص وانا بشتكيله 


قالي حلي مشكلك مع جوزك بعيد عني قولتله دي شقة ابويا 


زاي ما هي شقة ابوك رفض اني يقعدني معه وقالي لو قعدتي 


أنا هاخد بنتك هدهاله جوزك ده ابن وسخه مش هيصرف 


علي بنته ولا عليكي وما هيصدق وانا مش هسيبك شيلة حد 


كفايا عليا شيلتي 


 اتقهرت وخدت بعضي وروحت شقتي بعد كام شهر جوزي 


رجع طلقته وقعد معها في شقتها وانا قرفت من كتر المشاكل 


والنقار مع جوزي وخالته ومراته سبت البيت وسبت بنتي 


واتطلقت ورحت شقة بابا مليش مصدر دخل باكل وقت ما 


ياكلو


 المطبخ لو دخلته تقلب وشها النزول بحساب لحد ما 


خالتي ام امين اقنعت اخويا أنه يشغلني وفعلا بعد محايلات 


اشتغلت في محل ملابس في نفس المنطقة وقعدت فترة 


لحد ما عرفت الأسعار واعرف ابيع


 صاحب المحل قالي متقوليش انك مطلقه علشان محدش يطمع فيكي الي يسالك 


قوليلو انك متجوزة وكان شديد جدا  فضلت شغالة لحد ما 


اشتريت هدوم وموبيل مستعمل اتعرفت علي واحد اسمه 


احمد كان شغال في محل حلاقة جنب المحل الاول كان 


محترم جدا وذوق كلام كله في التليفون لحد ما قولتله اني 


مطلقه وفعلا كلام صاحب المحل طلع صح لقيته بيقولي 


انتي ازاي مستحمله القاعده من غير جنس مع انك جربتيه 


المفروض تكون اتعودتي قولتله هعمل كده مع مين قالي 


معايا قولتله في الحلال أنا مليش في الشمال يا احمد 


قالي اصبري عليا وانا لما ربنا يكرمني هتجوزك فضلنا نتكلم 


وقبلته في شقته مرتين ع امل أنه صادق وهنتجوز وبعد 


محايلات منه وخوفت اني اخسره كنت بحبه لحد ما في مره 


كان جيبلي فطار في المحل وصاحب المحل شافه وهو طالع 


وحاسبني اخر اليوم وقالي متجيش تاني وقعدت من الشغل 

يتبع


البارت الثالث 💥 


بعد ما قولت اني ربنا عوضني عن سنين العذاب والشقاء الي 


شفتها مع طليقي وضحكتلي الدنيا


 وفرحان بغيرته عليا وخوفه واهتمامه بعد ما سبت الشغل 


مبقاش يسال عليا ولا يكلمني ولا يرد علي رسايلي وكان 


يعوزني بس لما يجيب آخره ويعوز يعمل علاقة معايا 


مكدبش عليكم كنت بكون مبسوطة وفرق شاسع بينه وبين 


طليقي حد من سني بيهزر ويضحك ولبسه شيك ومهتم 


بنفسه لقيته بعد كام شهر معاملته اتغيرت معايا وكلامه بقا 


جارح اوي وكنت بصبر واتحمل واعمل نفسي مسمعتش


 .بحبه واتعلقت بيه اول مره احب وقلبي يدق اول مره حد 


يوحشني وابقي ملهوفه عليه احمد مامته خطبتله وحده من 


بلدهم وفعلا نزل وخطبها وانا عرفت من صاحب المحل الي 


كنت شغاله عنده .قلبي وجعني وحسيت اني الحياة وقفت 


وكنت بنهار كلمني بعدها وقالي ياشهد أنا لسه بحبك وعايزك 


رفضت الكلام معه وقفلت السكة فضل يتصل ونن كتر زنه 


خرجت معه قعدنا في كافيه واتمشينا شوية حنيت ليه 


واكتشفت اني غبية وقاسية عليه بس في التليفون


 إنما وهو قدامي وعينه في عيني  ضعيفه اوي قلبي حنله 


مسكت ايده وحضنه وحشني فصلنا نتقابل برا لحد ما اقنعني 


أنه هيبوظ الخطوبة وهيجي يقابل اخويا ويتجوزني من 


وراء أهله وأننا هنشتغل وهنحط أيدينا في ايد بعض لحد ما 


حالنا يتظبط وانا صدقته وبقينا نتقابل عنده في الشقة زاي 


الاول ومكنتش يقابله كتير علشان مكنتش بعرف انزل كتير 


ومرات اخويا عينها عليا وهي شكة اني عارفه راجل من 


الميكب الي بحطه وعلشان كنت اوقات اخد معايا قمصان 


نوم وانا بقابله فات اقل من سنة وأحمد اتجوز وسبني هنا 


فوقت وصدقت اني صنف الرجالة ده تقريبا كله وسخ وواطي 

4 رجالة في حياتي طلعوا اوسخ من بعض


 بابا واخويا وطليقي وأحمد


 واتعقدت بقيت ادور ع شغل واشوف الاعلانات الي علي 


الفيس بوك وفي جريدة الوسيط متوفقتش في ولا شغلانه 


بسبب مؤهلي الدراسي وكمان حسيت من بعضهم بصتهم 


غريبة وتقلق واسالتهم غريبة 


كان في وحده جارتنا كانت بتنضف شقق كلمتها وبقيت اطلع 


معها كانت بتتفق علي الشقة ب200جنيه وكانت تديني 50 


وتاخد هي ال150 عايزة اصرف اشحن الباقة اشتري لبس 


اكل اشرب اجيب الي نفسي فيه وبحلم اني اخد شقة ايجار 


واقعد لوحدي واترحم من مرات اخويا واخويا وتحكمتهم 


ونظرتهم ليا مكملتش مع الست دي كتير بسبب اخويا خرب 


الدنيا لما عرف اني بخدم في البيوت وواحد صحبه الي قاله 


شفني واحنا بنضف شقة خالته ولنا سألها قالها دي الست الي 


بتنضف وقال ل اخويا .وانا بدور علي شغل في الاعلانات الي 


ع الفيس لقيت جروب اسمه الطلاق بداية امل وفي بوستات 


بتدعم وبتنادي بحقوق المرأة وحاجات زاي دي دخلت 


اشتركت فيه والاول كنت بتابع من بعيد اكتب كومنت 


وبلاقي رجالة كتير تبعتلي ع الخاص بقيت استغرب منهم 


ومن احترامهم وذوقهم ادخل صفحاتهم القي أدعية وأحاديث 


وخطب ناس محترمة بس معظمهم  سنهم كبير مكنتش برد 


بقراء الكلام بس مكسوفه ارد بقيت انزل منشورات علي 


الجروب زاي بنات كتير في الجروب بقا يبعتلي ب 100 واحد 


كتييير والي يقولي في البوست بالله عليكي ردي خاص 


ضروري والي عايز يتجوزني والي والي والي وكان مدير 


الجروب بيحظر الي بيطلبو خاص وكلمني ع الخاص وقالي 


اي حد يضايقك أو يتعارضلك قوليلي وانا احظره شكرته 


واستجدعته الصراحة كان اسمه وائل عرض عليا اكون ادمن 


معه قولتله بصراحه مفهمش في الموضوع ده ومش هقدر 


أفيدك قالي هعلمك وفعلا علمني وكان عامل جروب الادمن 


بتاع الحروب وضمني فيه دخلت لقيت بنتين غيري وواحد 


اسمه ياسر وكانو كلهم صحاب وعرفني عليهم وبقينا نحكي 


كلنا لقيت ياسر دخلي برايفت وبيتصل صوت رديت عليه 


وقالي اسف اني بكلمك خاص بس بجد أنا مخنوق وحابب 


اتكلم معاكي قعد يحكيلي عن مراته وأنه غضبانه وفي بنهم 


مشاكل وأنه بيفكر يطلق لانه زهق وانها مش بتحبه وبعتلي 


صوره وصور ولاده وانا كمان بعتله صورتي وصورة بنتي 


وحكتله بسيط عني وعن معاناتي..أنا اتعلقت بالحروب وبقا 


يسليني ويضيع وقتي ومبسوطة بالجو والحالة الي في 


الجروب اني رجالة كتير هيموتو عليا ونفسهم وبيتمنو 


يكلموني وارد عليهم


 لحد ما وائل طلب مني أنه يكلمني كاميرا رفضت في الاول 


فضل يقولي أني عجباه وأنه مش من الرجالة الي بتتسله 


وبتلعب وأنه طلب يشوفني علشان يعرفني اكتر واحد عليا 


مكدبش عليكم صدقته وبقينا نفتح كاميرا وانا لبسه هدومي 


عادي وحطه الطرحه ع شعري بداء يقولي أنا عايز اشوف 


شعرك عايز اشوف تفاصيل جسمك رسمته حتي لو وانتي 


لبسه عادي اصلي بتعقد من البنات التخينه


 قمت وقفت فعلا وشاف فكرت لحد كده والطلبات خلصت 


قالي في مره نفسي اشوفك بقميص نوم ياشهد


طبعا اتصدمت ورفضت وقولتله لا استحالة فضل يدحلب 


ويتمسكن لحد ما فعلا لبست قميص نوم قالي صدرك حلو 


اوي ياشهد كل ده يخربيت جمالهم مكنتش متخيل انك بطل 


كده قفلت الكاميرا لقيته اتجنن وبقا يتصل كاميرا تاني كتير 


ويقولي اصبري علشان خاطري ياشهد بالله عليكي متقفليش 


عشان خاطري أنا قولت ماله ده اهبل ولا اي فضل يقولي أني 


نفسي اقطع شفايفك بوس نفسي اعمل واعمل واعمل واعمل 


وكل ده والكاميرا بتاعته جيبه وشه بس ومش عارفه هو بيعمل اي 


قالي  نزلي الكاميرا تحت شوية ياشهد يخربيت فخادك 


وجمالهم وووو لحد ما لقيته نزل الكاميرا بتاعته لتحت 


وقالي شوفي ياشهد الدنيا غرقت عندي ازاي


 انا اتصدمت  وصوت وقولتله انت قليل الادب ياوائل وقفلت 


يتبع 💥 رايكم ياحلوين

البارت الرابع بعد قليل 


 

تعليقات

التنقل السريع