القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حمقاء في الموساد البارت 11_12_13_14_15 بقلم ايزيس في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت 11_12_13_14_15


حمقاء في الموساد

#ايزيس


وبمجرد ديفيد ما خرج ملك فضلت تدور في كل حاجة في مكتبه 

وفجأة حطت ايدها علي خزنة مكتبه واشتغل جهاز انذار في المكان كله 

ديفيد في مكتب الرئيس 


الرئيس .....ما هذا الصوت


ديفيد وهو بيجري.....اكيد ملك

دخل ديفيد الأوضة لقي ملك حاطة ايديها علي رأسها ومرعوبة

ديفيد...بشك....كنتي بتعملي ايه وعايزة منها ايه


ملك....كنت عايزة اشغلها مش دي شاشة عرض


ديفيد....ضحك.....شاشة ايه  عرض بجد انتي مافيش منك اتنين يا ملك 


ملك حطت وشها ف الأرض .ومثلت انها مكسوفة...أنا آسفة لاني بسببلك احراج


ديفيد.....خلاص ما حصلش حاجة 


ملك.....ممكن ترواحني أنا مكسوفة اوي منك


ديفيد.....تعالي اروحك ..نفسي مرة تقعدي عاقلة 

ملك مدت شفايفها لقدام  زي حركة الاطفال المشهور ..وانا كمان نفسي والله بس مش عارفة

أخدها ديفيد رواحوا وبعدين رجع هو ع الشغل 


ديفيد....هتبقي كويسة لوحدك ولا هتخافي 


ملك....هحاول ما خافش


ديفيد سابها وخرج وهي قالت ..يالهوييي هتشل من اللي بيحصلي انا اترعبت

وفجأة يدخل عدنان


عدنان....ملك 


ملك اتخضت ...يالهووويييي ...جرا ايه ياعم انت مش تكح كل مرة تخضني كده أنا قطعت الخلف خلاص من عمايلك فيا


عدنان....اخلصي وبطلي رغي كتير انا عرفت كلمة السر يلا ع فوق 

طلعوا فوق

ملك ....هي ايه كلمة السر بسرعة قول


عدنان....Malak .(ملك)


ملك....نعم


عدنان...أنا مش بنادي عليكي ملك دي كلمة السر 


ملك تنحت ..ها 


عدنان....ايه هتحني يا قطة ولا ايه


ملك....احن دا ايه ...أنا عارفة أنه ديفيد بيحبني بس حب اناني حب امتلاك حرق عيلتي كلها عشان ابقي وحيدة وابقي ليه دا مش حب دي حاجة بتخنق جدا ...


عدنان. .....ومالك كده قلبتيها دراما ..اخلصي راقبي الشباك 

ليطب علينا فجأة 


ملك.....ماشي ماشي ما تزقش يا وحش هبص اهو

عدنان بدأ يفتح الخزنة ولقي اوراق كان شكلها مهم وبدأ يصورها وبعدين لقي مفتاح شكله غريب


عدنان...... ملك


ملك....ايه يا عدنينو


عدنان....بيقلدها عدنينو يا شيخة تبا لدلعك ما بحبش الدلع علي فكرة


ملك ...أنت ديما كده كاسر نفسي أنا غلطانة اني بدلعك جاتك داهية ف جمالك وانت زي القمر زي صاحبك 


عدنان ...ليلتك سودة انتي بتعاكسيني هقول لسيف


ملك....اعكسك ايه بس دي. مجاملة مش اكتر 

عدنان خرج صلصال وطبع المفتاح ورجع كل حاجة مكانها

وقال

....ملك بكرة تحاولي بأي طريقة تخرجي مع ديفيد برا البيت تمام عايز اشتغل هنا براحتي ...هانت يا ملك خليكي شطورة للنهاية ..قربنا نوصل لغرضنا


ملك....ربنا يقوينا ...تعرف يا عدنان انت بتفكرني بأحمد اخويا الله يرحمه


عدنان ابتسم ومسح علي شعرها بطريقة جنينة كأنه اخوها ومشي بسرعة

&&&&&&&&&&&&&&

في الموساد

في مكتب. الرئيس 


ديفيد....اسف سيدي اضطررت لاحضارها هنا لم أكن أعلم أن الأمر سيغضبك


الرئيس....ديفيد ماذا تريد من هذه الفتاة لما لاتقتلها ونخلص منها لما تعطيها أكثر من حجمها


ديفيد...اسمع سيدي الرئيس لدي اتفاق اذا وافقتوا علي زواجي من تلك الفتاة سأنفذ اكبر عملية تفجير في سيناء منذ حرب اكتوبر 


الرئيس...ديفيد لما تفعل كل هذا بامكانك أن تتسلي بها كيفما تشاء دون زواج


ديفيد...لن تقبل فهي مسلمة سيدي 


الرئيس...حسنا فهمت ..موافق وسأسعي جاهدا لأخذ موافقة القيادة اجمع


ديفيد ....شكرا لك سيدي ...سأنصرف 

&&&&&&&&&&&

وصل ديفيد البيت وهو هيموت من الفرحة...لقي ملك نايمة  قدام التي ڤي ...

ديفيد....ملك ملوكة اصحي اصحي مفاجأة


ملك وهي بتفرك عينيهاولسة نايمة...خير يا شريف 


ديفيد .....خلاص يا روح شريف هنتجووووز 


ملك برقت بعينيها من الصدمة وابتلعت ريقها بصعوبة...ايه نت ...نتجوز امتي 


ديفيد بدهشة....المفروض تفرحي


ملك..بتوتر .....مانا فرحانة...هو مش باين عليا ولا ايه اهو بص بضحك


ديفيد....بشك....يمكن عشان لسة صاحية من النوم ومش مركزة


ملك شبطت ف الكلمة ....صح صح انا لسة مش صاحية اوي 

ديفيد....ضحك ضحكة صفرة وقام شالها ...خلاص هطلعك أوضتك طالما لسة نايمة 


ملك.....نزلني بقا انا فايقة جداااااا نزلني ما تبقاش رخم يا ديفو ..وغمزتله يا ابو سيف

 ضحك هو ونزلها (لا شاطرة يا ملك بتعرفي تثبيته🤣)..اهو نزلتك لما اشوف هتحني عليا امتي....وراح كل واحد علي اوضته 

في الصبح لبس ديفيد ولسة هيخرج لقي ملك لابسة لبس ظابطة ف الموساد

ملك ....شالوم أنا جاية معاك


ديفيد....احم لازم يعني 


ملك.....بدلع .....عشان خاطري يا ديفو


 ديفيد ...امرك قدامي. بس تقعدي عاقلة وماتلمسيش حاجة


ملك....هابقي مؤدبة والله يا مستر


ديفيد.....ماشي هنشوف

&&&&&&&&&&

في الموساد


ملك قاعدة ف المكتب زهقانة وديفيد لاحظها


ديفيد ...زهقتي


ملك....اممم..مافيش حاجة تسلي هنا 


ديفيد ...انزلي الجنينة تحت وانا هاخلص بسرعة واجيلك

وفعلا ملك نزلت الجنينة وقعدت تفكر في حياتها كلها وديفيد بيراقبها من فوق وفجأة شاف أران والونا رايحين ناحية ملك


الونا .....آران قول لها ما اتفقنا عليه


عدنان بص ل ملك بنظرات تحذير وقال لها ...الونا عايزة توريكي حاجة مهمة روحي معاها وخلي بالك


ملك.....بصتله بقلق....وقالت حاضر


عدنان...ل الونا ...لقد وافقت سيدتي 

ديفيد كان مستغرب الونا تعرف ملك منين وعايزة منها ايه


الونا اخدت ملك ودخلوا اوضة وقفلتها 


وعدنان علي اعصابه برا هيموت ويعرف ايه اللي بيحصل جوا 

وفجأة وبعد مرور نص ساعة تخرج ملك من الآوضة كأنها مغيبة وبتبص للاشئ ودموعها نازلة منها وبس


عدنان همس ...ملك بس هي مشيت علي طول ومارديتش


وفضلت نازلة وخرجت من المكان كله


عدنان هيتجنن ايه اللي حصل معاها ..ومش قادر يلحقها وفجأة جاتله فكرة جري علي مكتب ديفيد


اران....سيد ديفيد الفتاة التي كانت معك خرجت للتو من المبني وكأنها مغيبة بعدما التقت بالسيدة الونا


ديفيد جري علي تحت وخرج من المبني وفضل يدور عليها  وفجأة لاقاها قاعدة علي ع الأرض وضما رجليها لصدرها ودافنة وشها بين ايديها 


ديفيد مسكها من كتفها...ملك فيكي ايه


ملك بصتله وفضلت تصرخ وبعدت عنه وبصت لقت عدنان واقف  بعيد وجريت عليه عشان تحضنه وفجأة...........يتبع

&&&&&&&&&&&

البارت انتهي لأنني يعجبكم♥️


أنا وفيت بوعدي أهو وكتبت بارت حالا ونزلته 

بحبكم جداااا♥️♥️♥️


البارت الثاني عشر 

حمقاء في الموساد

#ايزيس

#بنت_الصعيد


ديفيد جري علي تحت وخرج من المبني وفضل يدور عليها  وفجأة لاقاها قاعدة علي ع الأرض وضما رجليها لصدرها ودافنة وشها بين ايديها


ديفيد مسكها من كتفها...ملك فيكي ايه


ملك بصتله وفضلت تصرخ وبعدت عنه وبصت لقت عدنان واقف بعيد وجريت عليه عشان تحضنه وفجأة وهي بتجري تقع ويغمي عليها عدنان اول مرة يحس أنه قلقان عليها نسي المهمة وجري خطوتين عشان يشلها بس افتكر المهمة ورجع تاني لما لقي ديفيد وصل عندها واخدها ع المستشفي ...عدنان اتصل بحازم وحكاله اللي حصل وكمان كلم سيف وقاله وسيف كان هيتجنن 


في المستشفي 


الدكتور ....يبدو أنها حالة انهيار عصبي ..في الغالب لقد تعرضت لصدمة 


ديفيد.....لو اللي بفكر فيه صحيح هاموتك يا الونا

وبعدين قال للدكتور ....وهل ستتعافي سريعا أم ماذا 


الدكتور ...عندما تستعيد وعيها سنقرر


ديفيد.....أجل شكرا

دخل ديفيد عند ملك لقاها استعادت وعيها بس مفتحة عيونها وباصة للسقف ومش بتتكلم ولا بتبص عليه

ملك كانت بتفتكر اول يوم تعيين ليها في المستشفي 


فلاش باك

FLASH Back

اول يوم تعيين لملك في المستشفي 


ملك.....الله انا مبسوووطة اوي ومتحمسة جداااا


سلمي صاحبتها....مالك يا ختي كده اللي يشوفك يقول بقيتي دكتور مش حتة ممرضة 


ملك...يا بنتي دا اصلا كان حلمي انتي تفهمي ايه في الاحلام 


سلمي ...بس اتنيلي دلوقتي هتكرهي نفسك دي شغلانة تقرف اصلا


ملك....بس بقا ما تحبطنيش لاني راسمة علي تقيل أنا هاشتغل وف نفس الوقت هلاقي دكتور برنس كده أحبه ويحبني ونتجوز 


سلمي ....ماتحلميش كتير يا حبيبتي الدكتور هيحب دكتورة زيه

تدخل ممرضة أخري

الممرضة ..انتو قاعدين ترغوا كده قوموا بسرعة في حالة طوارئ


قاموا يجروا بسرعة وسلمي بتقول لملك ...قااااابل يا معلم اهي بانت من أولها


بصت ملك لقيت راجل شايل بنت كلها خدوش وكدمات وجسمها معظمه بينزف دم وهدومها مقطعة


الراجل وهو بيعيط....ارجوكم انقذوا بنتي اتعرضت للاغتصاب

ملك اتوترت وخافت وفضلت واقفة بعيد تتفرج وبس وهي بترتعش من المنظر وفجأة وبعد شوية والكل بيجري يمين وشمال من الممرضين يخرج الدكتور  ويقول 

للاسف يا حاج ماقدرناش ننقذها ولا نوقف النزيف البقاء لله يا حاج

الراجل وقع ع الأرض وهو بيعيط ويقول ...كانت راجعة من الدرس منهم لله منهم لله 

وملك وقعت جمب الراجل وهي مصدومة وبتعيط من غير صوت دموع نازلة وبس.

بااااااك 

BAck

ملك صرخت ....لاااااااا مجرم مجرم


ديفيد بصلها وبدأ يقرب منها بهدوء وقال بحنية....ملك ايه اللي حصل .


ملك....بصتله وصرخت ...أخرج يا مجرم أخرج برا 

ديفيد ما استحملش وقام خارج وراح ل الونا علي طول


بعد فترة وصل ديفيد عند الونا


ديفيد.....ماذا قلتي لها لما أصبحت بهذه الحالة 


الونا....بخبث ...لقد استعرضت لها بطولاتك ف السنوات السابقة التي جعلت منك بطلا قوميا وكم كنت شجاعا وانت تعذب الشباب الفلسطينين وتربطهم بسلاسل في رقابهم وتجرهم خلفك كالكلاب ..وايضا اريتها كم كنت وحشا وانت تغتصب فتيات المسلمين الفلسطينيات وتعذبهن حتي الموت ...آسفة حبيبي ولكنني ظننت أنها ستكون فخورة بك


ديفيد فقد كل اعصابه وقال ...لقد اخطأتي كثيرا هذه المرة الونا ولن اغفر لكي هذا الخطأ لقد تغاضيت عن محاولة قتلك لها من قبل ولكنك الان تخطيتي كل الحدود ولن يغفر لكي كونك ابنة الرئيس وقريبا سأرد لكي هذه الصفعة ..انتظري وستري هذا الحوش الذي اريتها اياه


ضحكت الونا ضحكة مستفزة...انتظر علي احر من الجمر ديفيد.ولكن إذا استطاعت تلك الفتاة أن تنظر في وجهك مرة أخري بعد ما رأته فسأسميها بطلة مثلك ههههه ايها البطل


ديفيد رجع وكان هيضربها كف بس افتكر أنه مش وقته قام مكور أيده وخبطها تلات مرات في الحيطة وخرج بسرعة 


طبعا عدنان كان واقف برا باب مكتب الونا  وسمع كل كلامهم وخرج بسرعة بعد ديفيد 


عدنان ركب عربيته ولسة هيتحرك لقي واحد فتح الباب ودخل 

سيف.....أنا هاروح اشوف ملك مش قادر اتحمل أنا هتجنن 

عملتلها ايه الزبالة دي 


عدنان ....سيف لازم تستحمل شوية لأن ملك فاقدة السيطرة  علي أعصابها دي كانت هتجري  عليا لما شافتني قبل ما يغمي عليها ممكن ما تتحكمش في نفسها وتبوظ المهمة كلها لما تشوفك


سيف.....أنا هاروح اشوفها بأي طريقة خلصانة


عدنان...اتعصب ...خلاص روح وانا هكلم حازم باشا واقوله المهمة بتبوظ لانه سيف باشا رافض يتعاون معايا 


سيف بضعف ...قدر موقفي يا حسام أنا خايف اخسرها زي مانت خسرت ديمة


عدنان بصله واتأثر جدا ..بس ماردش عليه وساق العربية وهما ف الطريق حكاله كل حاجة دارت بين ديفيد والونا


وصلوا المستشفي وعدنان عمل نفسه تعبان وعمل شوية شوشرة هناك لغاية ما سيف دخل من غير ما حد يشوفه


قدام  اوضة ملك ديفيد مش قادر يدخل لانه كل ما يدخل ملك تصرخ ...سيف كان متنكر ف لبس دكتور ودخل ل ملك بس المرة دي ما عملش حساب للكاميرات هو كان قلقان عليها لدرجة أنه أول ما شافها جري حضنها وهي فضلت تعيط 


ملك....وهي بتعيط ...خدني معاك يا سيف خدني معاك أنا خايفة دا وحش مجرم أنا مش عايزة اقعد عنده خلاص 


سيف....ما تقلقيش يا ملك انا مستحيل اخليه يإذيكي أنا هاتصرف هاعمل اي حاجة عشان اكون قريب منك 


وبعدين بعد عنها عشان حس أنه فيه حد داخل 

ديفيد دخل واتفاجئ أنه ملك ماسكة ف هدوم الدكتور اللي هو سيف طبعا


ديفيد.....هل تحسنت..ايها الطبيب


سيف من غير  ما يفكر رد بسرعة....أنها تحتاج لمساعد نفسي تتحدث معه ولكنها عربية  وانا طبيب امريكي من أصول عربية اسمي جاك واستطيع أن أتحدث العربية لذا إذا أردت مني أن اساعدها فأنا موافق وإذا أردت أن تأخذها وتذهبوا من هنا حالا سأساعدك


ديفيد....وهل ستكون هي بخير


جاك....أجل 


ديفيد....موافق ..واول ماسيف مسك ايد ملك قامت معاه علي طول ديفيد استغرب بس حس بالأمل شوية وماشكش أبدا فيهم 

وطبعا في الجهة التانية عدنان بيتفاوض مع مدير المستشفي ومفهمه أنه قريب ملك وعايزها تخرج

&&&&&&&&&&

في بيت ديفيد

وصل سيف وملك وديفيد 


ديفيد .....انتظر هنا سأخذها غرفتها وبمجرد ما ديفيد مسك ايد ملك قامت بعدت أيدها بخوف وجريت علي سيف حضنته 


ديفيد.....؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!.

&&&&&&&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم ♥️


علقوا بكومنتات كتير شجعوني اكتب تاني 💪



البارت الثالث عشر

حمقاء في الموساد

#ايزيس


في بيت ديفيد

وصل سيف وملك وديفيد 


ديفيد .....انتظر هنا سأخذها غرفتها وبمجرد ما ديفيد مسك ايد ملك قامت بعدت أيدها بخوف وجريت علي سيف حضنته


ديفيد بص وعينيه كلها شك وبركان غضب جواه ..ازاي اكتر إنسانة بيحبها تخاف منه بالطريقة دي وليه تجري علي واحد اول مرة تشوفه ..لحظة مش يمكن دي مش اول مرة تشوفه ما يمكن تعرفه من زمان معقولة اللي انا بفكر فيه دا...خلينا نشوف آخرة جاك دا ايه كمان اللي ظهر فجأة صدفة ولا تخطيط .كل الافكار دي كانت تدور في راس ديفيد ف أقل من دقيقة ..وسيف بعد ملك عنه بسرعة وكان بيمثل أنه مندهش من تصرفها بس اتفاجئ من كلام ديفيد


ديفيد....خليك معانا يا دكتور لغاية ملك ما تهدأ وترجع لطبيعتها ..مش انت بتتكلم عربي 


سيف كان ذكي ومارضيش يتكلم باللهجة المصرية قدامه عشان مايأكدش شكوكه سيف عارف أنه ديفيد ذكي وبدأ يشك ..فكلمه بالعربية الفصحى 


سيف.....أجل سيدي أنا أتحدث بالعربية الفصحى 


ديفيد....تمام واضح أنه ملك ارتاحتلك اوي عشان كده خليك معانا يومين لغاية ما تتحسن وبعدين تقدر تمشي ..ديفيد ماكانش هدفه أنه ملك تتحسن ..كان هدفه يحط جاك تحت الميكروسكوب ويعرف تفاصيل اكتر عنه وهل ملك تعرفه قبل كده ولا تصرفها دا من خوفها منه هو.


ديفيد...ملك تعالي معايا عايزك ...ملك بصت ل سيف وسيف شاورلها تروح معاه


ديفيد اخد ملك علي مكتبه وقعدت وهي مرعوبة منه 

ديفيد فجأة خرج مسدسه وهي شهقت واتخضت وصوبه ناحية قلبه وقالها 

ديفيد....ملك اقتليني 

ملك.....مبرقة ومش بترد


ديفيد ....أنا أفضل انك تقتليني علي انك تكرهيني ..ممكن اتحمل اي حاجة الا انك تكرهيني ..صدقيني يا ملك كل اللي انتي شوفتيه دا كان قبل ما اعرفك ولا احبك ..أنا بقيت ضعيف جدا من لما حبيتك أو بمعني اصح بيقت بخاف بخاف تضيعي مني ..وبعدين خبط أيده ع المكتب وقال بصوت عالي ....انتي عملتي فيا ايه أنا حاسس اني  مش هقدر اتنفس وانتي بعيدة عني أنا مخنوق من الحب دا مخنوووق بجد


ملك..عيطت من الرعب 


وهو اتكلم بهيستريا ...ملك اوعي تكرهيني أنا كويس اوي أنا مش الوحش اللي انتي شوفتيه دا أنا اتغيرت يا ملك 


ملك....مرعوبة وبتعيط....مصدقاك يا شريف 


ديفيد...بنفس الهيستريا وكأنه مجنون....لا قولي مصدقاك يا ديفيد وبحبك


ملك...بتعيط ..مصدقاك يا ديفيد وبحبك


ديفيد ....شاطرة شاطرة يا ملك وباس راسها 


سيف طبعا برا سامع كل حاجة وعايز يكسر الباب ويدخل يفرغ المسدس في راس المجنون دا ..


&&&&&&&&&&&&&

في بيت الرئيس 


الرئيس قاعد ف مكتبه الباب خبط كانت الونا


الونا....ابي اريد منك خدمة


الرئيس ....قولي ابنتي ماذا تريدين


الونا....اريدك أن تقيل(ترفد) ديفيد من نصبه


الرئيس....اسمعي الونا..نحن الآن بحاجته هو ضابط مهم جدا في الموساد ..كما أنه رفض اعطائنا الاوراق و كارت الذاكرة والأشياء التي احضرها من مصر عندما اختطفناه يوم زفافه 


الونا....هل معني كلامك انك موافق علي زواجه من تلك الفتاة


الرئيس...في الوقت الحالي يجب أن أظهر له موافقتي الي أن أحصل علي الاشياء التي احضرها من مصر وايضا بعد تنفيذه لعملية خططنا لها منذ سنوات في سيناء ..بعدها أعدك أنه سيكون لكي أما تلك الحمقاء ساتخلص منها بطريقة لا تثير الشك وبعدين ضحك ضحكة مستفزة 


الونا ضحكت وقالت له...انت تعلم انك اذا لم تنفذ كلامك سأقتلك يا ابي دون رحمة


الرئيس...أعلم ذلك فانتي ابنتي وتشبهينني كثيرا هههههه


&&&&&&&&&&&&&&

عدنان بيتكلم في الموبايل


عدنان....يا باشا أنا ماكنتش اعرف انه هيتنيل يتصرف من دماغه احنا كنا متفقين أنه يروح يشوفها وانا اعمل شوية شوشرة وبعدين نمشي اتفاجئت زيك بالظبط


حازم....غلط برضو غلط ماكنتش وافقت ولا خليته يروح احنا كده اكيد هنخسر كلنا


عدنان ...أنا اسف يا باشا سيف اتجنن وانا واقف عاجز مش عارف اعمل ايه ..أنا قلت ملك هتودينا ف ستين داهية


حازم.....لو المهمة دي باظت هحملك انت وسيف المسؤولية دا إذا رجع عايش 


عدنان ....أنا هحاول اتصرف يا باشا وهبلغك بأي جديد

حازم قفل من غير سلام 


عدنان....لازم انهاردة اروح بأي طريقة هناك واخلص المهمة وإلا هنروح كلنا في ستين داهية

&&&&&&&&&&&&&&&

في الصبح 


ديفيدر راح لملك أوضتها لقاها نايمة


ديفيد.....ملك ملك اصحي 


ملك....فتحت عينيها واتخضت ...عايز مني ايه 


ديفيد....اي مش هتيجي معايا الشغل 


ملك....لا أنا مش ممكن اروح هناك تاني 


ديفيد....بغيرة ...يعني هتقعدي لوحدك مع الدكتور 


ملك.....بخوف ...لو عايز تمشيه مشيه 


ديفيد...بخبث....لا خليه طالما انتي هتكوني مرتاحة أنا هبقا مبسوط..وسابها وخرج


&&&&&&&&&&&

في الموساد


ديفيد دخل وآران لمحه وراحله


آران.....سيد ديفيد ...السيد الرئيس يريدك في أمر ضروري


ديفيد...حسنا


عدنان اطمن أنه ديفيد راح الشغل وخرج هو بسرعة عشان ينفذ خطته كاملة المرة دي 


&&&&&&&&&&&&&&

في مكتب الرئيس


ديفيد....ماذا تريد ايها الرئيس


الرئيس.....اسمع ديفيد...لقد فكرت مليا وقررت أن اوافق أنا وجميع القيادة علي زواجك من الفتاة المصرية ولكن بشرط واحد ..وهو أن تسلم كل الاوراق والمعلومات التي جمعتها طيلة الأربع سنوات عن مصر وبعدها تتزوج الفتاة وسنحضر جميعا الزفاف وننشره للعالم كله


ديفيد بفرحة ليس لها وصف....وانا موافق سيدي ...وبعدين قال بتحذير...ولكن اعلم انكم اذا تلاعبتوا بي هذه المرة فسأنسي اني ضابط في الموساد ولن ارحم أحدا وسأنتقم اشد انتقام انت تعرف من هو ديفيد عذرا ....وسابه وخرج

وراح علي مكتبه افتكر يوم زفافه علي ملك ف مصر


FLASH BACK

فلاش باك

يوم زفاف شريف (ديفيد)وملك في مصر

شريف كان طالع ع السلم وف نفس الوقت ملك  بتقفل باب شقتها وخارجة


شريف.....صباح الفل يا قمر


ملك.....يا نهاااار ابيض اختفي من وشي ياض يا شريف بيقولوا فال وحش لما العريس بيشوف العروسة قبل الفرح


شريف ضحك ....دا بجد.. انتي بتقولي حاجات غريبة علي فكرة..وبعدين انتي رايحة فين دلوقتي


ملك.....البت سلمي مستنية تحت عشان هنروح الكوافير


شريف....كوافير ايه أنا كلمت ميكب ارتست هتجيلك دلوقتي كلمي سلمي خليها تطلعلك


ملك ابتسمت بخجل وقالت ...ربنا ما يحرمني منك يا شريف...وسابته ودخلت شقتها 

وهو كمان دخل شقته واتفاجئ بواحد هو يعرفه كويس كان معاه في مهمته


ديفيد....لماذا جئت الم تفهم ما قلته سأتزوجها حتي وان انطبقت السماء علي الارض ارحل من هنا بسرعة


الرجل......لا ديفيد لقد أخطأت فهمي أنني جئت لأهنئك بزواجك فأنت صديقي المقرب ...وفتح درعاته عشان يحضنه ديفيد ابتسم وحضنه قام الراجل غرس له حقنة ف رقبته  ولما فاق لقي نفسه في اسرا...ئيل 

BACK

باك

ديفيد في مكتبه مسح وشه بايديه وقال ..المرة دي مش هسيبك يا ملك حتي لو كانت شكوكي صحيحة برضو مش هسيبك


&&&&&&&&&&&&&&

في بيت ديفيد

ملك وسيف واخدين راحتهم ع الآخر تقريبا عندهم شعور أنهم زوجين ف شهر العسل واقفين ف المطبخ وبيحضروا افطار وملك بتغني وفرحانة ....

يا بلادي يا اغلي البلاد يا بلادي فداكي أنا والولاد يا بلادي فداكي

وسيف يبصلها ويقول ....يا حبيبتي يا مصر يا مصر يا حبيبتي يا مصر يا مصر

وبيضحكوا وفجأة

........برافووووووو لا بجد هايل تخربها وتقف علي تلها ..


ملك وسيف....يخرب بيتك خضتنا


عدنان....بذمتك ليك نفس تغني بعد ما عكيت  الدنيا دا الباشا حالفلك وهيعاقبك أشد عقاب...


سيف.....كنت عايزني اتصرف ازاي يعني وانا شايف ملك منهارة


ملك بصتله ....بجد خفت عليا يا سيفو


سيف.....طبعا يا قلب سيفو من جوه اومال لو ما خوفتش عليكي  اخاف علي عدنان 


عدنان حط أيديه واحدة علي كتف ملك وواحدة علي كتف سيف.....اجيب شجرة واتنين لمون 


ملك.....خليهم مانجو فريش اصلي ما بحبش اللمون يا عدنينو


عدنان....وحياة امك انتي وهو انجر قدامي يا عريس وانتي اترزعي هنا راقبي الوضع وخلي بالك لو ديفيد جي ف اي وقت اوعي تخليه يطلع فوق انتي فاهمة ولا أعيد تاني ..هاقتلك يا ملك


ملك ...بالله عليك ماتقول اقتلك تاني المرة اللي فاتت قلت اقوصك وقوصتني اعتقني ربنا يخليلك عيالك 


سيف.....برق لها ...ملك ملك قلت ميت مرة بطلي شغل التسول دا


عدنان....قدامي بدال ما اقتلكم انتوا الاتنين


طلع سيف وعدنان وفتحوا الأوضة الغربية اللي كانت جوه اوضة ديفيد طبعا بالمفتاح اللي كان في الخزنة وعدنان طلع عليه نسخة ...وبدأوا يدوروا علي المعلومات والأوراق اللي أخدها ديفيد لقوا ورق بأرباح الشركات وصفقات مهمة ولقوا كارت ذاكرة اخدوه ..وأثناء ما بيدورا هوب طبت عليهم ملك ومعاها اتنين قهوة


ملك....أحلي اتنين قهوة لاجمد ظباط ف الدنيا 


سيف ....ربنا ما يحرمني منك يا قلبي 😍


عدنان ...الله يخرب بيتك حد قالك اننا جاين نضايف

غوري راقبي المكان تحت ..انتي ولا مهمة اكلفك بيها تنفيذها


ملك.....قلت اجيب لكم قهوة عشان تركزوا وانتوا بتشتغلوا😥☹️


عدنان ...حد طلب منك قهوة يلا ماتضيعيش الوقت


سيف. محموق علي ملك.....ما بالراحة عليها يا عم هي غلطانة أنها عبرتك


ملك....صح أنا هاخد فنجان  وانت يا سيفو..فنج...وقبل ما تكلم كلامها سمعت صوت هز اركان البيت 


ديفيد........ملاااااك ....ملك انتي فين


ملك....ياليلة سودة🙆🙆


سيف....😳😳😳


عدنان.....😠😡😡......يتبع.

&&&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم ❤



البارت الرابع عشر

حمقاء في الموساد

#ايزيس

#بنت_الصعيد


ملك....صح أنا هاخد فنجان  وانت يا سيفو..فنج...وقبل ما تكلم كلامها سمعت صوت هز اركان البيت 


ديفيد...ملاااااك ...ملك

ملك...ياليلة سودة

سيف...مصيبة


عدنان...كنت حاسس انك هتودينا ف داهية


سيف...انزلي بسرعة و اوعي تخليه يطلع لغاية ما نرجع كل حاجة مكانها ولو سألك عني قوليله اني مشيت يلا بسرعة..


ملك...تمام 


ملك نزلت بسرعة لقيت ديفيد طالع ع السلم


ملك....ديفو وحشتني


ديفيد بشك...فين الدكتور


ملك...الدكتور ا ا مش أنا مشيته


ديفيد....مشتيه ليه


ملك.بتوتر.....ما مانا خلاص خفيت وما بقيتش خايفة منك ..ا اصلي بصراحة فكرت  وقلت اني بقالي شهر عند ديفيد وهو ماحاولش يضايقني لانه بيحبني بجد


ديفيد...بفرحة....أنا مبسوط اوي لانك رجعتي تثقي فيا تاني...اه نسيت اهم حاجة خبر يجنن 


ملك...خير..وبعدين انت جيت بدري من شغلك انهاردة ليه


ديفيد...بصراحة ما اقدرتش استني قلت لازم اقولك الخبر اللي انا مستنيه من زمان اوي..القيادة اخيرا وافقت علي جوازنا وهيكون الأسبوع الجاي ..وفجأة ديفيد شال ملك وفضل يلف بيها ويقول ...انا اسعد انسان في الدنيا


ملك...نزلني يا ديفو نزلني يخرب بيتك هرجع 


ديفيد...نزلها..لا ترجعي ايه  بلاش احسن نزلتك اهو..أنا طالع اوضتي اغير عشان نتعشي


ملك...لا 


ديفيد...لا ليه


ملك...قصدي لا مش هنتعشي ف البيت احنا لازم نخرج نحتفل برا بالمناسبة السعيدة دي ولا ايه يا ديفو


ديفيد....تصدقي عندك حق..تمام أنا هاروح اغير هدومي ونخرج


ملك...لا دانت كده برنس بلبس الظابط دا


ديفيد ...ملك دي هدوم الشغل ماينفعش أسهر بيها كده في مناسبة احتفالنا بخطوبتنا

ماتقلقيش هالبس بسرعة وانتي كمان البسي 


ملك...طب هاجي اختار معاك البدلة بصلها باستغراب..فكملت هي..مش أنا زوجتك المستقبلية 


ديفيد .بفرحة......أنا مش مصدق بجد ..يلا بينا نختار ومسك أيدها وطلعوا فوق


قدام اوضة ديفيد


ملك...بأعلي صوت عندها....ديفو قولي ايه احساسك وانا جاية معاك أوضتك نختارلك بدلة 


ديفيد بصلها بشك...بتتكلمي ليه بصوت عالي


ملك...بنفس الصوت العالي...اصلي فرحااانة جدااا عشان هنتجوز. ونفسي اقول بأعلي صوت بحبكككك يا ديفو


عدنان طبعا جوا هيتجلط...فهمنا الله يخرب بيت ادائك الاوڤر دا ..والله عايز أخرج اقتلها واخلص من ام غبائها


سيف...بعصبية أنا اللي هاقتلها بإيدي بقي بحبك يا ديفو ..ماااشي يا ملك 


عدنان بصله ...ممكن تخرس


سيف...اووووف


برا عند ملك 


دخلت ملك مع ديفيد وفضلت تبص يمين وشمال وكانت متوترة جدا

ديفيد....لاحظ توترها وبدأ يقرب منها بخبث


ملك اتوترت اكتر...ه هتعمل ايه 


ديفيد...مسح وشها بإيده وقال....خايفة من ايه أنا بس همسحلك العرق اللي نازل علي وشك


ملك مسحت وشها...عرق اه انهاردة الجو حر


ديفيد ...بالعكس الجو جميل جدا ..انتي بقي متوترة ليه


ملك....ا ا اصلي متوترة عشان قاعدين لوحدنا 


ديفيد...طيب مش هتختاري لي البدلة


ملك...اه اكيد 

واختارت له ملك بدلة سودة شيك جدا 


ملك...دي هتبقى مناسبة لسهرة انهاردة


ديفيد....طب ما تساعديني ألبسها


ملك بتوتر.....ليه هو انت صغير ..علي فكرة انت كبير وتعرف تلبس لوحدك 

وانا كمان عشان كبيرة أنا رايحة البس لوحدي..وقامت جريت خرجت من الأوضة بسرعة وهو ابتسم 


سيف همس لعدنان ..هاقتله الوقح دا

عدنان...اششش


بعد فترة بسيطة ديفيد لبس وملك كمان لبست فستان طويل احمر بكم محتشم وسابت شعرها الطويل الاسود نازل على ضهرها

ديفيد....وااااااو ايه القمر دا


ملك ....متوترة وبتبص للأوضة بتاعته...شكرا 

مسك أيدها وخرجوا ركبوا عربيته ووصلوا عند مطعم فايڤ ستارز دخلوا وقعدوا علي ترابيزة هي اصلا خاصة ب ديفيد


عند سيف وعدنان 

مرت ساعة وخلصوا كل شغلهم وبكده المهمة اللي مكلفين بيها  انتهت بسلام بس فاضل حاجة واحدة يرجعوا وطنهم الحبيب كمان بسلام

سيف...الحمدلله خلصنا شغلنا فاضل ناخد ملك ونمشي من هنا


عدنان اتنهد بحزن وقال ..انتوا هتروحوا بس انا ليا تار ولازم اخلصوا ...حق ديمة هيرجع وهانتقم لزهرة شبابها  اللي سلبوها منها من غير وجه حق


سيف....عدنان انت عارف أنه دا هيكون خطر كبير عليك وخاصة بعد ما يكتشف ديفيد أنه كل حاجة جمعها عن مصر اختفت


عدنان...ما تنساش اننا معطلين الكاميرات 

وكمان أنا بعيد عن دايرة الشك وحتي لو هاموت بس المهم انتقم ل ديمة

سيف ربت علي كتف عدنان...ربنا معاك يا صاحبي ..يلا كلم ملك قولها اننا خلصنا المهمة


عدنان...اه صحيح المفروض هي اللي تتصل وتكون حاطة السماعة ف ودنها وتتابع معانا .أنا ما اقدرش ارن عليها ديفيد مايعرفش أنه ملك معاها موبايل ولا انت نسيت


سيف...طب والعمل احنا لازم نمشي من هنا حالا لانهم ممكن يجوا ف أي وقت


عدنان ...بضيق...ملك الغبية لازم تنسي حاجة


سيف...معلش نستحمل يلا بقا نمشي

وفعلا الابطال مشيوا بعد ما تتمموا مهمتهم واخدوا كل معلومات عن مصر معاهم


&&&&&&&&&&

عند ديفيد وملك 

مرت تلات ساعات وملك بدأت عينيها تقفل عايزة تنام


ديفيد...ملك يلا نمشي انتي شكلك عايزة تنامي


ملك....ها لا ابدا يا ديفو أنا صاحية اهو..وقالت في نفسها.... يا واقعة سودة أنا ازاي انسي الموبايل بتاعي طب اعرف منين أنا دلوقتي هما خلصوا ولا لسة قاعدين..وبعدين غلبها النعاس ونامت علي طول 


ديفيد فضل باصص ف ملامحها واد ايه هي بريئة وزي الاطفال وهي نايمة

وقال...كلها اسبوع يا ملك وهنام واصحي علي وشك البرئ دا انا مش عارف ازاي انا حبيتك الحب دا كله رغم انك مافكيش مميزات كتيرة وشكلك زي اي بنت عادية بس ايه اللي بيجذبني ليكي مش عارف .

انتي بقيتي حلم ولازم احققه


وبعدين شالها بهدوء وهمس ف ودنها ...بحبك


ملك ف اللحظة دي كانت نايمة وشكلها حلمت أنه سيف قال لها بحبك

ابتسمت وهي نايمة وقالت ..وانا كمان بحبك يا سيفو


ديفيد سمع كلامها وكأنه خنجر طعنه في قلبه الصدمة هزته غمض عينيه بألم شديد بقي بالعافية بيتحرك وهو شايلها حاسس أنه قوته كلها انهارت .


(.لا لا تطعنيني في القلب الذي بات معذبا بحبكي اصبحتي انتي دائه ودوئه ...كيف السبيل الي الفوز بقلبك وقد تعلق قلبك بغيري ..اطعنيني بخنجرك فأنا المعذب بنار رفضك ..يا ليتني أولد ف عالم آخر عالم اشكله علي طريقتي فتحبي قلبي دون حواجز ....)


ديفيد وصل لعربيته بعد معاناة كأن اعلان ملك بحبها لشخص تاني هلك قوته كلها هو كان شاكك أنها ممكن تكون بتشتغل مع المخابرات المصرية بس عمره ما اتخيل أنها تكون بتحب حد غيره الفكرة عنده كانت مستحيلة التصديق


ديفيد حط ملك ف العربية وقرر يعمل حادثة ويموتوا سوا دا اهونله من أنها تحب غيره

وفعلا بدأ يسوق العربية بجنون وبعدين فكر ..لا لازم اعرف مين سيف دا واعذبه اشد العذاب لازم اخليه يتمني الموت لأنه فكر يقرب لحاجة هي ملك لديفيد عذرا


وقف العربية وهدي شوية وساق بالراحة لغاية ما وصل البيت وشال ملك وهو عيونه كلها دموع بس قلبه فيه بركان غضب ممكن يحرق ملك بالبيت كله

ساندها ع الكنبة وقعد في الأرض جمبها ...وفضل طول الليل يسكر ويقول ..انتي ليا انا وبس حتي لو بتحبي حد تاني هاقتله قدامك بس اعرف مين سيف .مرت فترة وبعدها هو نام ع الارض من كتر التعب كان محبط لدرجة أنه مش عارف يفكر ولا يتصرف بس صحي الصبح بدري وملك لسة نايمة وجاب( GPS)(جهاز تتبع)وحطه في الحلق بتاعها ووصل كاميرات البيت بتطبيق ع التليفون بتاعه وبعدها صحي ملك واتصرف طبيعي جدا


ملك..فتحت عيونها ببطء ...صباح الخير أنا ايه اللي نيمني ع الكنبة


ديفيد....انتي مش فاكرة 

ملك....لا مش فاكرة

ديفيد...ابتسم بألم..طب قومي افطري 


ملك...تمام هاقوم اتوضا واصلي واجي أفطر..ولسة هتتحرك بس وقفها صوت ديفيد اللي كان واضح أنه مخنوق


ديفيد...بتحبيني يا ملك

ملك..بصتله وابتلعت ريقها بالعافية ....ا أه اكيد ..بس انت بتسأل ليه


ديفيد...قرب منها ..بصي ف عينيا وقولي بحبك يا ديفيد

ملك بصت بخوف ...وقالت ..بحبك يا ديفيد

ديفيد...بصوت عالي ...غلط 

ملك...هو ايه اللي غلط

ديفيد ...مسكها من كتافها ..فين اللمعة اللي كانت في عينيكي لما تقوليلي بحبك يا شريف

ملك...بتوتر ...موجودة بس يمكن عشان الوضع اتغير وانا بقيت اخاف منك شوية 

ديفيد.طبطب علي خدها وقال...كنت اتمني تكون دي الحقيقة 

وسابها وخرج وهو قلبه بينزف .


(لا تختبريني ف عشقي فأنا أعشق حتي انحل )


راح ع المكتب وهو مستعد يقتل اي حد ف طريقه وبدأ يراقب كل تصرفات ملك

من موبايله 


وفجأة ..باب بيته ينفتح ويظهر سيف


سيف...ها يا حبيبتي جهزتي نفسك 


ملك...كانت لابسة وجاهزة اه جاهزة يا سيفو يلا بينا لحسن أنا مرعوبة بجد


سيف ...يلا يا قلبي مافيش وقت الطيارة هتجيلنا في منطقة******

طبعا ديفيد كان شايف وسامع كل حاجة خبط أيده ع المكتب وقال جااااك هو سيف اد ايه انا طلعت مغفل

أنا مش هرحمك...واخد مسدسه وقنبلة معاه وركب عربيته واتبع  اثر ال(GPS)اللي كان في حلق ملك


بعد فترة وصل سيف وملك مكان زي الصحر كانوا مستنين طيارة خاصة هتاخدهم علي مصر طبعا سيف كان أعزل من غير سلاح وبعدهم وصل عدنان اللي كان معاه كل المعلومات والأوراق الخاصة بمصر عدنان جي يودعهم ويديهم الورق 


سيف....حسام تعالي معانا وانسي عدنان وآران وكل حاجة هنا ارميها ورا ضهرك احنا خلصنا مهمتنا 


حسام.. ..لا  أنا عدنان وهافضل ف نظر الناس في فلسطين عدنان اللي بيساعدهم وهافضل هنا آران خلص الكلام ..انت خد حبيبتك و روحوا ابدأوا حياة جديدة مع بعض.اما أنا فلازم اجيب حق ديمة وحق أهلها وشاور علي ملك اللي دمعت


سيف...انت بطل يا عدنان وأنا فخور بجد انك صاحبي


عدنان ...مسك موبايله عشان يعرف سبب تأخير الطيارة.وقال....الشبكة هنا ساقطة أنا هابعد شوية يمكن تيجي شبكة 

سيف لقي ملك بتعيط لما افتكرت أهلها

 قرب منها وحضنها ...ملك انا عارف انك كنتي عايزة تنتقمي منه اكتر من كده بس هو أكبر عقاب ليه انك تبعدي عنه وهو بيحبك الحب دا كله 


ملك ...خليك جمبي ياسيف اوعي تبعد عني أنا مش هتحمل بعدك انت كمان انا ماليش غيرك


سيف.....ملك ما اقدرش ابعد عنك انتي بقيتي روحي 

وفجأة يظهر ديفيد.اللي مصوب مسدسه ناحيتهم .... وانا جاي اخد روحك يا سيف ...ما لسة بدري يا ملك مستعجلة لييه

بصوا هما الاتنين واتفاجئوا وسيف ما كانش معاه سلاح وعدنان بعيد مش باين


ديفيد....اهلا بالدكتور جاك ولا اقول  سيف 

بص لملك ...مش مكسوفة وانتي خطيبتي والقيكي ف احضان راجل تاني 


سيف...كلامك معايا أنا سيبها تمشي ونصفي حسابنا مع بعض

ديفيد ضحك...اسيبها بكل بساطة كده انت طيب اوي وقام ضاربه برصاصة جات في صدره


ملك صرخت ...سيييييف سيف لا ما تسبنيش ..وبصت لديفيد ..اقتلني أنا كمان اقتلني مش عايزة اعيش وصرخت يا سيييييف 


ديفيد ضربها كف واتكلم بجنون...أخرسي 


وقام رابط قنبلة في وسط سيف وقاله دي عشان تتعذب قبل ما تموت 

سيف....موتني بس سيبها تمشي 


ديفيد....دا بعدك 


وبعد ماربط القنبلة في وسط سيف مسك ملك من شعرها وجري بيها علي عربيته وقف قدام العربية وقال


ديفيد...بتحبيه


ملك...ابوس ايدك روح أنقذه

صرخ ..بتحبيه 


ملك ...حرام عليك هاعمل كل اللي انت عايزه بس أوعي تفجر القنبلة سيف مش لازم يموت


ديفيد صرخ بجنون ...بتحبيه


ملك...ايوا بحبه بحبه هو كل حياتي ارتحت

ديفيد ف اللحظة دي ...مسك الريموت وفجر القنبلة 

ملك صرخت....لااااااااااااا..سيف


ديفيد بص لملك وقال ......اما انتي يا ملك هعمل فيكي اكتر حاجة انتي بتكرهيها وبتخافي منها...يتبع

&&&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم😢😭

توقعوا ياتري سيف مات ولا لا

وياتري ايه هيحصل مع ملك

#دول كانوابارتين ودمجتهم ف بارت واحد

#تفاعل جااااامد بقا عشان اكتب بارت كمان الاحداث اللي جاية جامدة💪يلا عاااش



البارت الخامس عشر

حمقاء في الموساد

#ايزيس


ديفيد صرخ بجنون ...بتحبيه


ملك...ايوا بحبه بحبه هو كل حياتي ارتحت

ديفيد ف اللحظة دي ...مسك الريموت وفجر القنبلة 

ملك صرخت....لااااااااااااا..سيف


ديفيد بص لملك وقال ......اما انتي يا ملك هعمل فيكي اكتر حاجة انتي بتكرهيها وبتخافي منها...


ديفيد مسك ملك ورماها في العربية وهي بتصرخ بأسم سيف حالة من الهيستيريا مسيطرة عليها ليه كل اللي بتحبهم بيموتوامحروقين ..حب ديفيد ليها بالنسبة لها لعنة 

بتصيب كل اللي بتحبهم فضلت تصرخ ...بكرهاااااااااك بكرهك يا ديفيد ياحقير 


ديفيد سمع الكلام دا والغضب عمي قلبه اكتر وبقا عامل زي الوحش اخد ملك علي مكان مهجور مافيهوش ناس وتقريبا مافيش مباني كتيرة جمبه الا كام مبني قدام زيه..وصلوا وقف العربية ومسكها من شعرها ودخلها المبني مجرجرها غصب عنها..واول ما دخل رماها ع الأرض وبقا بيتنفس بسرعة من كتر الضيق أعصابه مشدودة 


ديفيد ركع ع الأرض صرخ صرخة هزت المكان كله ...لييييييه ليه تعملي فيا كده 

ملك بتحاول  تقوم من ع الأرض وبعد معاناة قامت وهو كمان قام ومسك ملك وقال ..بتحبيه


ملك.... ايوا بحبه قام ضربها كف جامد وقعها ع الأرض ..وكرر سؤاله خمس مرات وهي كل مرة ترد ايوا بحبه وهو كل مرة يضربها كف يوقعها ع الأرض ويقومها  تاني ويضربها تاني لغاية ما كل معالم وشها البرئ اختفت وبقت تنزف من كل حتة ف وشها 

وفجأة ديفيد قرب وقال....أنا كنت مغفل طول الوقت وأنا بحافظ عليكي كأنك جوهرة عمري ما سمحت لنفسي أن اقربلك وانتي عملتي ايه بتخونيني يا ملك بتخوني ديفيد ..وقرب عليها وشق البلوزة بتاعتها

&&&&&&&&&&&

في مكان تاني في السما قصدي طبعا الطيارة😂

قاعد جمب صاحبه و القلق مسيطر علي ملامحه 


سيف بضعف فتح عيونه ...أنا فين ملك.. ملك انتي فين


عدنان ...أشش ما تتكلمش عشان ما تتعبش ملك هاجيبها بس انت اهدي 


سيف...ملك أخدها ديفيد يا حسام انت ليه أنقذتني أنا ليه مش هي


عدنان ...سيف وعد مني هارجعلك ملك بس انت اتحسن


سيف...عدن ..أنا وفقد الوعي مرة تانية 


عدنان بصله بحزن وعيط وهو بيقول الحمد لله انقذتك يا سيف في آخر لحظة أنا مش قادر اتخيل لو اتأخرت لحظة كان ايه اللي ممكن يحصل

فلاش باك 

FLASH BACK

عدنان بيكلم حازم في الموبايل وفجأة سمع صوت رصاص قفل بسرعة ووقف ورا صخرة وشاف ديفيد وهو بيربط قنبلة ل لسيف في وسطه وبيجر ملك وراه ومشي 

عدنان خاف يخرج يواجه ديفيد فيفجر القنبلة ف سيف.عشان كده استني لما ديفيد بعد شوية وقام فاكك القنبلة بسرعة وشال صاحبه وقعدوا ورا الصخرة والفارق كان عشر ثواني و القنبلة انفجرت بس بعيد عنهم شوية..

باك

BACK

في الطيارة ...

عدنان ...حسابك تقل معايا اوي يا ديفيد اللي ما حرقتك زي ما بتحرق الناس ..اصبر عليا شوية ..

&&&&&&&&&&&&

عند ملك


ديفيد ....بص لملك اللي ماسكة البلوزة بتاعتها وبتداري نفسها وبترتعش 

ديفيد مسك مسدسه وطبطب بيه علي خد ملك ...وقال بخبث ...تحبي اعمل فيكي ايه 

أنا عارف انتي بتفكري ف ايه مانتي عندك فوبيا بس انا هسيبك شوية تتخيلي أنا هعمل فيكي ايه لغاية  ما اروح مشوار بسرعة وارجعلك تاني ..وقام ماسك ملك وربطها ف سرير و وركب عربيته ومشي

&&&&&&&&&&&

بعد فترة ديفيد وصل بيته وشاف كاميرات المراقبة لقي كل حاجة ممسوحة اتأكد أنه سيف اللي عمل كده طلع زي المجنون ع أوضته فتح الخزنة ومالقاش الملفات كان هيتجنن  اخد المفتاح وقال ..الميموري ..وراح زي المجنون علي الأوضة السرية فتحها ودور في كل حتة علي الميموري اللي واضح أنه اهم حاجة سرقها من مصر بس مالقهوش.


صرخ وقال خياااااانة ...ملااااك ..وبدأ يكسر في كل حاجة وبعدين خرج تاني بعربته وراح عند ملك 


&&&&&&&&&&

ديفيد وصل عند ملك وقال بصوت عالي 

..انتي مش بس طعنتيني ف قلبي انتي كمان طعنتيني في ضهري يا ملك ..اعمل فيكي ايه اموتك ولا اغتص****....وبدأ يمشي أيده علي شعرها  


ملك بترتعش ودموعها بتنزل ومش قادرة تتكلم حتي ..وديفيد مشكلته  أنها كانت صعبانة عليه مش عارف ولا قادر يأذيها قرب منها وهي بتبعد وخايفة


ملك ..بهستريا .انت جبان بتسغتل عجزي وضعفي انت مش راجل لو راجل اقتلني بس ما تقدرش عارف ليه لأنك اسير الحب ذليل قلبك اللي بيحركك اقتلني لو راجل


ديفيد فقد كل أعصابه ومسك ملك من شعرها وفضل يخبط في راسها ف الحيطة اكتر من عشر مرات  لغاية ما انفتحت والدم بقي بينزل منها بغزارة ديفيد اخيرا فاق من عصبيته وقام حاضن ملك ...وقال

ملك لا لا مش هسمحلك تموتي ملك فوقي وقام شايلها وجري علي عربيته وطلع ع المستشفي

وبسرعة كانت ملك في اوضة العمليات وهو هيتجنن برا 

الدكتور خرج وديفيد جري عليه


ديفيد .....ما وضعها الان ايها الطبيب


الدكتور.....لديها كسر ف الجمجمة وتحتاج دما سنبذل أقصي ما بوسعنا لا تقلق


ديفيد قعد ع الأرض بضعف وفضل يعيط

ويتكلم....ليه يا ملك ليه عملتي كده كان ممكن اسامحك علي شغلك مع المخابرات المصرية دي اكيد كانت حاجة غصب عنك بس خيانتك ليا مستحيل انساها واتغاضا عنها ...لو دخلتي ف قلبي وشوفتي غلاوتك عندي ساعتها ماكانش ممكن تحبي حد تاني ...اااااه أنا تعبان بجد حاسس اني مخنوق...

&&&&&&&&&&&

في مصر ام الدنيا


سيف في غرفة العمليات 

وعدنان وحازم مستنين برا والقلق مخيم ع الكل 

حازم ...دي أخرة اللي يتصرف من دماغه لو سيف ما ظهرش قدام ديفيد ..ماكانش ديفيد شك فيه 


عدنان...اللي حصل حصل بقا ادعيله ربنا يقومه بالسلامة دا نزف دم كتير لغاية ما وصلنا هنا...ولسة هيخلص كلامه لقي شوشرة جامدة والدكاترة بيزعقوا والممرضات بيجروا ويقولوا ...هاتوا جهاز الصدمات بسرعة المريض قلبه وقف


عدنان ايديه بقيت بترتعش سيف عشرة خمس سنين أصحاب وزمايل شغل..وفجأة مسك المصحف الشريف وبدأ يقرأ سورة يس والدموع تنزل منه ..وبعد فترة خرج الدكتور


حازم....خير يا دكتور انقذتوه 


الدكتور...بصراحة احنا انقذناه بس هو دخل في غيبوبة لانه نزف دم كتير ربنا يشفيه ويقوم منها


حازم قعد ع الأرض بإحباط وقال....سيف وحيد أمه وهي مالهاش غيره اقولها ايه دلوقتي هي واخته

اقولها بقيتي مرات الشهيد وام الشهيد


عدنان قطع كلامه...لا سيف قوي وقدها  وهيعيش ..أنا راجع اسرا..ئيل وهاجيب ملك عشان افرح سيف..وخرج بسرعة وهو بيمسح دموعه

&&&&&&&&&&

عند ديفيد


الدكتور خرج من اوضة العمليات


الدكتور...لقد انقذناها وهي الآن تحت تأثير المخدر وستستعيد وعيها ف الصباح..بأمكانك أن تذهب وتأتي لها في الصباح ..


ديفيد....لا سأظل بجوارها لن اتركها لحظة

وفعلا ديفيد فضل طول الليل جنب ملك 


في الصبح


ملك....فتحت عينيها بتعب وبصت لديفيد وقفلت عينيها تاني 

وبعد فترة صحي ديفيد وملك كمان بدأت تفتح عينيها مرة تانية شكلها كان تعبان جدا ووشها كله كدمات زرقا من ضرب ديفيد


ديفيد بصلها بحزن وقال ف نفسه...أنا ازاي قدرت اعمل كده ف ملك

وبعدين قالها ...انتي كويسة

ملك بصتله باستغراب وقالت...انت مين وانا فين وانا مين اصلا ....

ديفيد.....😳😳😳😳...يتبع

&&&&&&&&&&

البارت انتهي اتمني يعجبكم ♥️

#ماحبيتش اتأخر عليكو عشان اطمنوكو علي الواد سيف🤣


#استاهل منكو تشجيع بقي🙈

يتبع


 

تعليقات

التنقل السريع