القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت عمدة الصعيد البارت 1_2_3_4_بقلم نورهان اشرف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

# عشقت_عمده_الصعيد
# البارت_الاول
لا لا ارجوك يا مازن متعملش معايا كدا ارجوك متبع*نيش انا اختك يا مازن سبنى اعيش معاك وحيات بابا وماما  والله هعيش  خدامه تحت رجلك انت ومراتك وعيالك بس متعملش فيا كدا بلاش تخلينى رخ*يصة لو على. الفلوس انا ممكن انزل اشتغل طب بص انا ممكن اسيب المدرسه  كمان ومش هروح دروس بس سبنى معاك ابو*س ايدك يا خويا   .

مازن بدموع على ماسوف يفعله مع أخته الوحيده ولكن ماذا يفعل ليس باليد حيله : لا انا مش هبي"عاك والله يا جورى ده انا هجوزك اكبر عمده فى الصعيد كله هتعيشي ملكه هناك 
ثم أكمل بطيبه وانا قولتله انك هتكملى دراسه  وهو وافق  يعنى متخفيش وبعدين ده انتى هتكلى كل يوم لحمه وفراخ مش زاى هنا فول وطع*ميه 

دخلت جورى فى حضنه وتحدثت ببكاء :الفول والطعمية انا راضيه بيهم حته لو مكلتش مش هتكلم بس كفايه ابقا معاك  يا مازن ده انت اخويا وابويا ابوس ايدك خلينى معاك

هنا تحدثت زوجه اخيها مها بح*قد بسبب من تلك العلاقه الاخويه :فى اى يا خويا انت وهى الراجل قاعد برا أخرجله يا مازن وانتى يا بت روحى البسي هدمه نض*يفه بدل القر*ف ده ح .

مازن بغضب من تلك الزوجه الشمطاء :اتلمى يا مها وكلميها بطريقه احسن من كدا ومتنسيش الى بيحصل معايا ومع اختى بسببك وبسبب طم*عك انتى واهلك.

هنا تحدثت مها بردح :ههههه ط*ماع مين يا ابو طما*ع اتلم يا مازن ومتنس*اش انا ابقا مين والى بنت مين ومش معانا انى قبلت اتجوزك يبقا هفضل  فى المستوى المقر*ف ده وعشان نكبر ونبقا فوق لازم ت*دوس على كل حاجه قالت هذا وهى تنظر إلى. تلك المسك*ينه بكره بسبب جمالها السحر :يلا نخرج نقعد مع الرجل  وانتى خلصي واطلعى

جورى بدموع وهى تمسك صورت كل من ولدها و ولدتها :شفت يا بابا بنتك حصل فيها اى  ثم أكملت بدموع انا مش زعلانه من مازن لان عارفه ان كل ده بسبب مراته بس قلبي واجعنى منه بس انتوا متزعليش منه ماشي  ثم مسحت دموعها واتجهت إلى دولابها واخترت فستان من ألوان الأسود والأبيض  وعليه حاجب من ألوان الاسود ونقاب من نفس الوان 

(جورى بطله الروايه فتاه ١٨ من عمرها فى اخر سنه فى الثانوية العامة ادبي تعشق المدرسه حد الجنون تحلم أن تكون محاميه مثل ما كان اخيها و ولدها يتمنا ولكن سوف تنهدم كل تلك الأحلام عند زوجها من ذلك البغيض يعلم الله انها لم تره وتكره حد الموت تتمنا أن تأتيه مصيبه من حيث لا يحتسب ) ولكن اخرجها من شرودها صوت زوجه اخيها تلك العقربه التى لا تحب سوي المال لا تعلم ماذا فعل اخيها فى تلك الحياه لتكون تلك العقربه زوجته
مها بحب مذي*ف :تعالى يا عروسه تعالى يا قمر

خرجت جورى من الغرفه وهى تضع النقاب على واجهه لا يظهر منها شيء 

تحدثت مها بهمس  وهى تصك على أسنان"ه بغضب :اى إلى اختك عامله ده خاليها ترفع القرف ده عشان الرجل يشوف وشها ولا انت عاوز الموضوع يبوظ

مازن بدعاء :يارب يبوظ هكون اسعد انسا*ن فى الكون فى الوقت ده

مها بخبث؛تمام الموضوع يبو*ظ وانت تروح الس*جن وانا اخد الشقه وار*مي اختك فى الشارع يبقا يارب يب*وظ

هنا هب  مازن من كرسيه بسرعه وحاول أن يرفع النقاب من على واجه جورى بسرعه ولكن قطعه صوت ذلك الرجل

هنا خرج فهد عن صامته وتحدث بتلك البحه الرجوليه الخاصه به :عاوز اتكلم انا والثانيه لوحدينا

هزت مها راسها وامسكت يد مازن واخذت إلى الخارج 

فهد بهدوء ولكن لا يغيب عنه قوتها :بصي يا بنت الن*اس انا متجوزك عشان اريح دماغي من أهلى لكن تكونى زوجه واقعيه ليا لا لان ده مرفوض ليا قبل ليكى ثم أكمل بقر*ف لانى مش هتجوز واحده رخيصة أهلها بع*وها برخ*يص 

هنا خرجت جورى عن سوكتها وتحدثت بغضب لاول مره :ادام انت شيفنى رخي*صه اتجوزتنى ليه ثم أكملت بسخرية اصل الرخ*يص بيشوف كل النا"س رخص يبقا انت إلى كدا

هنا احمرت عيون فهد بغضب :انت انس*انه قل"يله ا'دب

جورى بسخريه:وانت مشوفتش بربع جنيه ربا*يه 

هنا مال عليها فهد بطوله الفرع وتحدث بهمس وحيات امى لع"لمك ال*ادب بس لم تكونى مراتى  

ثم خرج من الغرفه وتجاه الى الباب وتحدث بغضب :بكرا هجيب المازون عشان نخلص وبكرا فلو*سك هتجيلك

ام عن جورى اخذ جسدها يرتعش بخوف شديد من القادم والدموع تتر*قرق فى عينيها فاهى تعلم انها تدخل مرحله صا*عبه للغايه ولكن ق*طع شوردها يد مازن 

مازن بخوف شديد على حال جورى:مالك يا جورى فيكى اى 

اخذت الدموع تنهمر من أعين جورى حته انها أغرقت النقاب من كثره البكاء :ليه يا مازن ليه يا خويا يابن امى و ابويا ليه عملت فيا كدا انت عارف هو قال علي اى قال انى رخي*صه أكملت ببكاء انا رخي*صه يا مازن اختك رخي*صه بالنسبة ليه وبتقولى هعيش مرتاحه فين الراحه وانا من غير قيمه فين الراحه وانا رخ*يصه يا خويا يابن امى وابويا 

قالت هذا وخرجت وتركت مازن فى صراع مع نفسه هل ين"قض ذلك الاتفاق مع ذلك المتجبر ويحفظ ماء واجهه هو واخته ام يكمل الاتفاق الذي يظهر قدر رخ*صة هو وا أخته حقا

ولكن أخرجه من كل ذلك تلك الشمطاء:مها بقولك اى يا مازن متفكرش كتير يا مازن انت مش هتعرف اصلا تقوله لا لان انت خدت منه نص مليون جنيه

مازن بجدية: هرجعله فلوسه على الجز"مه القديمه 

مها بهدوء:ازاى هو انا مقولتلكش اصل انا اخدتهم 

هنا توسعت اعين مازن بصدمه وتحدث بغضب :خدتى اى خدتيهم ازاى انتى ازاى تعملى كدا اصلا

مها بهدوء :لو مش عجبك ممكن نطلق بس قبل ده ادينى موخر الصدق بتاعى

مازن بضيق :ماشي يا مها بس خليكى عارفه انك مش بتعملى حاجه غير انك فيكى و فى نفسي 

وتركها ورحل 

هنا تحدثت مها بسخريه :خوفتنى هههه

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى الفيلا الخاصه ب فهد فى القاهرة كان يجلس على ذلك الكرسي أمام بدلته العسكريه وفى يده كاس من الخمر والدموع تنهمر من عينه كالطفل الصغيرة وتحدث ببكاء :عمرى ما كنت أتخيل أن على قدر حبي ليكى يخليكى تاخدى اغلى حاجه عندى حته اغلق عينه بشده لكى ينسي ما حدث معاه ولكن تذكر تلك الب*شعه كما يسميها يقسم انه سوف يجعلها تكره حياتها سوف يجعلها تكون بل رو"ح مثله
يتبع....... 
تفاعل علقىب 10 كومنت ولايك.


# عشقت_عمده_الصعيد
# البارت_التانى

فى صباح اليوم التالى تستيقظ تلك المس"كينه وهى تشعر بآل*ام شديدة في قلبها لا تعلم هل هذا بسبب حزنها على ما حدث معاها ام ان الله سوف يعف*وا عنها ويجعلها تترك تلك الحياه  البا*ئسة لا تعلم هل هى س*ئ إلى تلك الدرجه هل هى تستحق ما تعيشه الان منذ الصغر وهى دائما محل كره الجميع عندم كنت طفله كانوا جميع الفت*يات ير*فضون العب معاها بسبب جمالها وعندما داخلت المدرسه تضعف الموضوع بسبب ذكاها و كان الجميع ينظر إلى جمالها الخرجي ولا ينظرون إلى أنها تنتمي إلى عائلة فقيرة لا بل معد*وم تتذكر تلك الح*ادثه التى فقدت فيها امها وأبوها عندم زاد مرتب ولدها وارد أن يخرجوا كنت تشعر بسعادة غامرة كيف لا وهى سوف تخرج مع عائلته ولكن لم تكتمل تلك السعاده حيث اتات تلك السيارة وصدمت كل من ولدها و ولدتها أمام عينها ونقلبت السعاده الغامرة إلى حزين شديد هنا بدأت الدموع تنزل من عيونها بشده 
حته لم تلحظ وجد اخيها 

مازن بحزن على حال طفلته الأولى نعم هى ليست أخته هى حبيبته و ابنته هى له كل شيء :اسف مكنتش اتمنا انى اكون سبب حزنك بس صدقيني انا بدور على مصلحتك

جورى بدموع:مصلحتى انى أتزل مصلحتى انى ابقا رخي"صة مصلحتى انك تكسر"نى لا يا مازن دى مش مصلحتى دى مصلحتك انت انك تب*يع اختك عشان الفلوس

هنا واضع مازن يده على فمها :لا يا جورى المفروض تكونى انتى اخر واحده تقول كدا ده انتى بنتى 

هنا مسحت جورى دموعها بايدها كالاطفال: يبقا رجع لرا*جل ده فلوس وخلينى اعيش معاك مازن انا مش عاوزه حاجه فى الدنيا دى غيرك انت ابوس ايدك يا مازن

مازن بدموع :مش هقدر

جورى بتسأل:مش هقدر ليه

هنا صدح صوت تلك الشمطاء وتحدثت بسخرية:عشان الفلوس بح مفيش

جورى بستغراب :مفيش ازاى

مها ببروده : اصل انا خدت الفلوس ليا عشان اخوكى الحيله ميرجعش فى كلامه

هنا انزل مازن راسه بخزى وحزن على ما وصل إليه هو و أخته بسبب تلك الزوجه الس"ئ

وضعت مها يدها على واسطها وتحدثت بجدية :اطلع يلا يا خويا عشان تجهز العروسه

خرج مازن من الغرفه بهدوء وترك مها تنظر إلى جورى بابتسامه:اممم حاجه غريبه اوى واحده زايك تجوز را*جل زاى فهد ده الصراحه هو حلو بس انتى مش مجوزه حب لا انتى متجوزك متعه يعنى جواز ملوش لازمه يومين ينبسط وترجعى تانى 

جورى بغضب :انا عاوزه افهم انتى بتكر*هنى ليه ليه عاوزه تد*مرى حياتى انا عملت معاكى اى

مها بكره :مش عارفه عملتى اى شكلك إلى بيخلى كل النا"س تحبك وتجري وركى حب اهلك ليكى حته اخوكى بيم*وت لم بيشوف دمعه منك ليه انتى احسن منى فى اى

جورى بسخرية :طب ماتشوفى أن انتى ابوكى و ولدتك معاكى وانا لا 

مها :مش مهم وبعدين انتى هتعيشي يومين احنا نقب على وش الدنيا

جورى بغضب :على عر*ضي وشر*فى 

مها بسخرية :على اى حاجه يا حلوه وبعدين انتى حلوه يعنى ممكن يدفع اكتر

جورى بقرف:انتى انسا*نه مريضه

مها بسخرية :مرسي يا جوجو

جورى بغضب شديد من برودها اطلعى برا بدل مطلعك على نقله

خرجت مها من الغرفه وعلى واجهه ابتسامه خبيثه لقد كسرت كبرياء تلك الفتاه اكر*ها بسبب كل شيء جمالها أخلاقها حب اخوها لها تفوقها فى المدرسه بسبب كل شي 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى المساء أصتف مجموعة كبيره من العربيات نزل منها فهد و حاول حراسه مشدده من يرها يظن أنه  ر*ئيس الجمهو*رية  وا اكبر من  ذلك موجود ودخل المكان و خرج من السيارة بكل جبروت وغرور قلع نظارته الشمسية واخذ ينظر إلى المكان  بست"حقار  وقرف.
دخل  المنزل بكل ق"رف وجلس  على الكرسي وهو يضع رجل على رجل  وبجانبه المازون  تحدث بقرف :يلا خلينا نخلص .

مازن  بخوف على أخته :بس انا

فهد بقر*ف:بقولك اى لو مش عاوز الموضوع سهل هات الفلوس لكن لو لسه عاوز الفلوس يبقا خلاص بسرعه مش نقصه قر*ف 

هنا تحدثت مها بسرعه :لا يا باشا مين قال كدا بس ده هو مازن متوتر بس مش اكتر ثم أكملت بطمع :بس حضرتك جبت الفلوس

فهد بق*رف :مع انى مش بحب اتكلم مع نسو*ان  بس اه ومش هتاخدو حاجه غير لم المازون يكتب 

هنا نظرات مها إلى مازن بغضب :يلا يا مازن اقعد مع الشيخ واكتبوا الكتاب واخذت تزغرط 

ام فى غرفه تلك المسك*ينه كنت ترتدي ملابسها من ينظر لها لا يصدق انها عروس بل يظن انها أمره مطلقه لم يمر الكثير من الوقت وكان يطلب الشيخ أن يتاكد من موافقتها على الزوج دخلت مها الغرفه واخذات تنظر لها بتحذير :وافقى من غير اى كلام عشان انتى لو موافقتيش اخوكى هيتس*جن والصراحة انا مش هرجع الفلوس عشان كدا وافقي بهدوء

لم تفعل جورى شي بل خرجت من الغرفه بهدوء كانها جثه 

الشيخ بهدوء :هل انتى موافقه يا ابنتى 

جورى بغضب:لا مش موافقه يا شيخ

هنا اشت"علت عيون فهد بغضب حته انها كاد أن يحر"''قها وهى واقفه امامه ولكن تحدث بجديه :اتصل يا مراد با البوليس 

جورى :ليه

فهد بسخرية :عشان ياخد اخوكى يا حلوه اصل اكتب وصل امانه على نفسه اصل انا مش هر"مي فلو*سي على الارض

جورى  بدموع و خوف على اخوها موافقه يا شيخ

الشيخ بغضب:لا من بني على با*طل فهو با*طل

فهد بغضب شديد :بقولك اى انت عليك تكتب وانت ساكت ويلا خالص بسرعه 

شيخ بغضب: اعتذار انا مش هكتب حاجه.

هنا سحب فهد المسد*س واضعه فى د*ماغ الشيخ:بقولك اى اكتب بدل ما تمو"ت..

هنا ابتلع الشيخ رايقه بتوتر ونظر بأسف إلى تلك المس*كينه:انا اسف يا بنتى واخذ يكتب الكتاب وتم الزوج

خرج الشيخ من البيت بغضب من نفسه كيف له ان يكتب كتاب لشخص متجبر مثل هذا كيف له ان يفعل هذا

ام فى شقه مازن أشار فهد بإصبعه الى مراد وتحدث بقر*ف :ده بقيت تمن اختك من دلوقتى انا مش عاوز اشوف خلقتك ولا انت ولا الحر*بايه إلى جانبك دى تانى فاهم 

واخذ تلك المس"كينه وترك المكان بأكمله .

اخذت تنظر مها إلى المال بحب وفرحه اخذت تتح*سسه وتنظر له بطمع ولكن اخرجها من كل هذا يد مآزن الذي تحدث بقر*ف مها انتى طالق بتلاته

واخذ المال و رحل وترك مها تنظر لها بصدمه ماذا هل ماحدث حقيقة ام خيال لا تعلم أن هذا هو حقها من الله 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى سياره فهد كنت تجلس بجانبه بكل توتر تفرك يدها حته انها احمرت من كثره الفرك

فهد بسخرية:بقولك اى أهدى وانا قولتلك قبل كدا وهقولها دلوقتى مش انتى النوع الى انا بحبه انتى مجرد واحده رخ*يصه من الشارع عشان كدا اطمنى 

كدت أن تنهره ولكن أوقفها حديثه مره اخرى

فهد بهدوء:احنا مسافرين دلوقتى هتروح هناك عند أهلى تحتر*مى نفسك وبلاش كلام كتير وا اى حد يسالك اتجوزنا ازاى قولى أن فى بنا قصه حب احنا متجوزين من اسبوع ومعملنش فرح عرفتنى ازاى اخوكى شغال عندى تمام 

جورى بخضوع :حاضر بس انا عاوزه أكمل دراسه 

فهد بقرف:انتى فى كليه اى 

جورى :انا فى تلاته ثانوي 

فهد بصدمه :اى ثم أكمل بتسأل انتى عندك كم سنه

جورى بهدوء: ١٨

ماذا سوف يحدث مع تلك المسك*ينه 

يتبع..... 
علق ب 10 كومنت ولايك للتكملة.

# روايه_عشقت_عمده_الصعيد
# البارت_التالت
جورى بدموع :١٨سنه

فهد بصدمه :نهارك اسود ثم أكمل بغضب بقالك قد اى مكملهم 

جورى : شهر

هنا صدرت ضحكه ساخره من فهد :فعلا عيال واس*خ با"ع ع"رضه اكيد مش فارق معاه سنك
ثم اكمل بغضب:بصي يا بتاعه انتى احنا بكرا هنروح الصعيد عند أهلى هنعيش هناك اول حاجه مش عاوزك تقلعى النقاب من على وشك ده مش عاوز اشوف وشك الراضي
 اتنين انتى خدامه لى ابويا وامى يعنى مش عاوز حد يشتكى منك 

جورى بتسأل :طب و المدرسه 

فهد بسخرية :مدرسه اى كفايه إلى انا دفعته فيكى ولا فكره انى هدفه اكتر من مليون جنيه  ثم أكمل بسخرية  تلاته ودى اهم حاجه تقلعى البتاع إلى انتى حطها فى عنيكى دى يعني متبقيش شحاته واحطه زفت فى عنيكى

كدت أن تقول إنها عينها ولكن أوقفتها حركه من يده وتحدث مره آخر بسخرية:هو انتى جايبه هدوم ولا حته الزبا*له اخوكى مدكيش حاجه

صمتت بحزن كيف لها ان تقول انها لا تملك سوى ملابس امها القديمه التى أصبحت عبارة عن هدوم با"ليه لا تصلح لى اى شئ 

فهد بسخرية ممتزجه بقر"ف :مش مهم انا كلمت الخ*دم يجبولك هدوم ثم أكمل بقرف احنا هنقعد فى نفس الاوضه مش عاوز اشوفك شيله النقاب من على واشك 

هزت جورى راسها بدموع لم يمر الكثير وكنت تقف السياره امام تلك الفيلا الفخمه نظرات جورى إليها بانبهر كيف لا وهى لم تسمع عن تلك الأماكن سوي فى التلفاز وتلك القصص الغريبه التى كنت تقرأها على هاتف صدقتها الوحيده شمس 

فهد بتهكم :انتى هتفضلى واقفه ادخلى يلا يا بتاعه انتى

هزت جورى راسها ودخلت خلفه وهى تنظر بنبهار إلى كل تلك الاناقه للحظه نسيت كل شيء وتذكرت تلك القصه التى قراتها وظهرت ابتسامه على واجهه ودارت اسال كثير داخلها هل يمكن أن يحدث معاها ما حدث مع بطله تلك القصه أن يقع ذلك المغرور فى حبها ويغر*قها فى السعاده هل يمكن له أن يفعل ما فعله بطل الرواية مع حبيبته لكن خرجت  من كل هذا على صوت ذلك المغرور صوت فهد القوى :يا ام احمد انتى فين

اتات سيده طيبه ذات واجه بشوش تحدثت بحب :تحت امرك يا بنى 

فهد بجديه: احب اعرفك دى جورى مراتى 

هنا صدحت زغروطه قويه من تلك السيده الطيبه جعلت كل من فهد و جورى يضحكون بسخرية

 

ولكن قط"ع تلك الزغروطه برود فهد وهو يقول :خدى جورى طلعيها الجناح بتاعى وجهزلها الحمام 

ام احمد بابتسامة من عينى يا بنى

صعدت جورى خلف تلك السيده تحت نظرات فهد الذي ينظر لها ببرود لم يتحرك منه اى شعره وهو ينظر لها

دخل غرفه المكتب  ينظر إلى تلك الصوره التى تجمعه مع حبيبته الوحيده التى لم يعشق سوى غيرها كنت هى الهواء التى يدخل إلى قلبه كنت نبض قلبه و روحه كدا يموت من الفرح عندم وافق عمه على خطوبتهم كان يتمنا ان العمر يقف اللحظات  ولكن بسبب تلك الحادثه البشعه التى فعلها هى من دمر*ت كل شيء حته انها ترك حبيبته بسبب تلك الحادثه العينه هنا نظرات دمعه من عينه واخذ يبكى كاطفل صغير تركته امه دون أن تنظر خلفها 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى جناح فهد كنت تقف جورى وسط الجناح بصدمه ما هذا الو"ان الب*شع الغرفه كلها من ألوان الأسود من يدخل تلك الغرفه يشعر بحزن شديد 

لكن اخرجها من كل ذلك نظرات التساول من تلك السيده ام احمد بابتسامة:انتى عندك. كام سنه يا هانم 

تحدثت جورى  برقه : بلاش تقولى يا هانم لأنك قد ماما انا عندى ١٨ سنه

ام احمد بستغرب :ده انتى صغيره اوى طب ممكن تشيلى النقاب عاوزه اشوف شكلك

رفعت جورى النقاب من على واجهه جعلت أم أحمد تشعر بصدمه كيف لا وتقف تلك الكتله من الجمال امامها  


ام احمد بنبهر : الله اكبر بسم الله ماشاء الله ربنا يحميكى يا بنتى سبحان من خلقك على احسن صوره 

ظهرت ابتسامه رقيقه:الله يخليكى يا ماما 

ام احمد بنبهر :ليه حق فهد يتجوزك ده انا س*ت ومبهوره بجمالك امال هو عامل ازاى

هنا ظهرت ابتسامه على وجه جورى ماذا تقول لتلك السيده هل تقول إن فهد يقول انها بشعه وأنه حته لا يريد أن يري واجهه ولكن لا تنكر أن هذا أفضل لها وله 

ام احمد يا بتسامه هدخل اجهزلك الحمام بقا 

جورى بابتسامه :ملوش لازمه انا هحضره لنفسي 

ام احمد بحب:لا خليكى انا خدها اجهزلك عقبال ما تشوفى تلبسي اى لفهد أنهت كلمها بغمزه 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى المق"ابر امام مد*فن عائلة جورى كان يجلس مازن أمام مد*فن ولده والدموع تنهمر من عينه ببكاء :بع"ت اختى بعت الامانه مش عارف لم اجبلك هبص فى وشك ازاى مش عارف هقف وحط عينى فى عينك ازاى ثم أكمل بصراخ طب اعمل اى مكنش بيدى حاجه اعمل اى وانا  معيش حته اجيب اكل ليا وليها  كل حاجه بتحصل معايا بتبقا بسبب الفلوس بس اوعدك انى هرجع اختى تانى اوعدك انى هرمى فلوسه على الجزمه القديمه وعوض اختى وعوض نفسي عن كل لحظه حزن وهم 

قام من أمام المد"فن وهو يحتضن شنطه الفلوس بكل خوف وحزن يشعر  بشعور  متخبط

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى شقه عائله مها كنت تجلس امام ولدها تشعر بغل وحقد كيف له ان يطلقها 

ولدتها بغضب طلقك ازاى يعنى عملتى اى

مها بدموع :معملتش حاجه يا ماما صدقنى

هنا صدر صوت ولدها الساخر مها قولى انتى عملتى اى اصل بلاش الدور إلى انتى عامله ده مش ليق عليكى 

مها بغضب :انت ابويا المفروض تدفع عنى

ولدها بصوت عالى :ادفع عن مين عن واحده بتكر*ه نفسها عن واحده مش فالحه غير فى الخن*اق وبس يا هانم انتى واحده فاشله فى كل حاجه فاشله انك تكونى بت كويسه وفاشله انك تكونى زوجه فاشله فى كل حاجه

مها بصراخ؛,انا لو فاشله يبقا بسببكوا انتوا 

ولدها بسخرية:لا ده يبقا بسببك طمعك وك*رهك لكل حاجه بصي يا مها انا لم جوزتك قولت يمكن تتعدلى وتكونى انسا*نه كويسه بس لقيت العكس لقيت انك اوس*خ من الاول وعلى فكره يا مها لو مازن طلقك هبعتك تعيشي فى البلد وتتجوزى ابن عمك مراته لسه ميته وهو بيدور على واحده تربي عياله 

قال هذا ودخل إلى غرفته وترك مها تفكر هى معاها نص مليون جنيه سوف تترك المنزل وترحل الى اى مكان تانى هل يظن ولدها أن تتزوج ذلك البغل أو ترجع إلى ذلك المتخلف 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى منتصف الليل دخل فهد الغرفه وهو يترنح من الشر*ب وجد تلك الملاك نام على فراشه بكل هدوء ذهب وجلس بجانبها واخذ ينظر إليها بضيق وكر'ه و....... 
يتبع......... 
التفاعل زي الزفت نزوده شوية عشان هوقفها علق ب 10 كومنت ولايك للتكملة.


# عشقت_عمده_الصعيد
#ا لبارت_الرابع

سوف تبتسم الحياه اليوم او غدا ولكن انا على يقين انها سوف تبتسم

اخذ ينظر لها فهد بغضب وتشويش من الشراب ويهزها بقوه: انتى يا بتاع انتى انتى جئتى هنا ازاي استيقظت جوري علي صوته نظرت له باستغراب وقرف من تلك الرائحه الكريهه التي تفوح منه

جوري بخوف من حالته: انا جوري

فهد بتشويش :جوري مين انتى اكيد حرا*ميه كانت تريد ان تكمل حديثها ولكنه غفى من اثا*ر الو*يسكي ضحكت جوري بسخريه الهي يوكسك هاقول ايه ما انت ما جايب مها هي هتجيب حاجه حلوه يعني نام نام نوم الظ*الم عباده فردت النقاب ونامت وهو على وجهها

في صباح اليوم التالي يستيقظ فهد علي صوت المنبه يجد جوري تنام بجانبه على الفراش وهي ترتدي بيجامه ستان من اللون الاحمر وعليها النقاب فتحدث: بضيق انتى يا بتا*عه انتى هو انتى 

تقلبت جوري على الفراش دون ان تشعر بشيء فأخذ ينظر لها فهد الاستغراب لا يصدق انه في يوم من الايام سوف يتزوج فتاه بهذا الشكل ولكن ماذا يفعل فهو فعل كل هذا لكي يتخلص من حديث والدته ووالده الذي دائما يريدون ان يرجعوه لابنة عمه ولكن كيف يعود لها وهو نصف ذكر كل ذلك بسبب تلك الحادثه الاعينه سرح بخيا*له وتذكر عندما كان في الج*يش وخرج لاحد المهمات 

فلاش باك يدخل فهد المخابرات غرفه اللواء حسام الدين بكل قوه وجبروت كيف لا والجبرو"ت صنع لاجله 

اللواء بابتسامه :اهلا اهلا من فهد المخابرات 

فهد بحب: لذلك الرجل البشوش الذي يعاملهم كانهم اولاده وليس ضباط تحت قياد*اته اهلا بحضرتك يا باشا

حسام  بفرحه: الف مبروك عرفت انك خطبت بنت عمك 

فهد بابتسامه :اه الحمد لله و باذن الله الفرح كمان شهر عشان كده انا جاي اطلب من حضرتك ان انا عايز اطلع اجازه قبل الفرح باسبوعين

حسام بتساول: واكيد طبعا انت عارف ان انا وهقولك عادي وانا موافق لان حضرتك ما كنتش بتاخذ اجازات كثير بس للاسف انا ممكن افضىيلك اسبوع بعد الفرح لكن قبل كده انا معرفش لان انت عارف ان على حسب الم"همات اللي عندنا 

فهد بمزاح: بس الاسبوع دوت ما فيش مكالمه تليفون هتحصل 

هناصدرت ضحكه رجو*ليه من حسام الدين: وهو يقول ايوه طبعا المهم دلوقت في طلعه المفروض ان حضرتك تطلعها في شما*ل سيناء طالعه استكشاف*يه هتطلع تشوف لان في ناس من سكا*ن سي*ناء بيقولوا ان في ارها*ب*يين في منطقه هناك علشان كده هتطلع الاول تشوف الارها"ب*يين دول مجهزين ازاي الاسل"حه اللي معهم ازاي وقد ايه عشان لما تجيء تتحرك تبقى عارف هتاخذ قوي قد ايه

فهد بجديه: تمام يا فندم و باذن الله هاجيب لحضرتك كل حاجه بعد اذن سيادتك حسام بابتسامه اتفضل يا ابني خرج فهد من شروده على يد جوري التي وضعت على صدره هنا شعر فهد بضيق وغضب غريب حتى انه من شدة غضبه اذا*حها من على الفراش حتى انها وق*عت على الارض بسبب تلك القوه

هى بخضه: في ايه مين اى إلى حصل البيت وق*ع ولا ايه ولكن لى ثواني تذكرت انها ليست في بيتها بل فى بيت ذلك المدعو زوجها كادت ان تتحدث بغضب ولكن اوقفها صوت

فهد وهو يقول لها :انتى ازاي تنامي على السرير جنبي

جوري بسخريه :مش حضرتك قلت ان احنا هنعيش مع بعض في نفس الاوضه

فهد بقرف :هو انا عشان قلت كده يبقى هتنامي على السرير جنبي انتى عبي*طه انت مكانك  على الارض وانا اللي هنام على السرير 

هنا ظهرت جوري العنيده وتحدثت وهي تضع يد*ها على خصر*ها وتتمايل شم*ال ويمين: نعم نعم ليه هو انا خ*دامه هنا ولا اى

هنا  تحرك فهد اليها بسرعه الفهد وامس*كها من ملا*بسها من الخلف

وتحدث بضيق :بصي يا بنت انتى الحر*كات دي ما تعملهاش ثاني واللى اقول عليه يبقي حاضر فاهمه جوري بضيق فهمه فهد مدي وتفضلي اجهزى عشان هنسافر دخلت جوري الحمام وهي تضر*ب الارض برجلها اما 

فهد فتحدث بسخريه: ما فيش غير البتا*عه دي اللي تكلمني انا كده حاجه قر"ف

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور اربع ساعات من السفر كادت ان تبكي جوري من جلستها داخل السياره وصلوا اخيرا الى البلده التي يعيش فيها فهد هو واهله لا تنكر انها بلده جميله الاراضي المزروعه من كل الجوانب لا والاجمل من ذلك انها يوجد ضفه من النهر النيل امام القصر أقل كلمه تقول على تلك التحفه الفنيه 

فهد بهمس اول ما تدخلى تبو*سي ايد امى وابي ومتنسيش الى قولتلك عليه

هزت جورى راسها بايجاب

عندم دخلت الى الفيلا وجدت راجل كبير فى السن يشبه فهد إلى حد كبير حته أنه نفس النظرات القويه 

المحمدي بقوه:كيفك يا ولدى

فهد ببرود : الحمدلله يا حج  ثم اخذ ولده وقبلها بكل احترام ثم نظر الى جورى بطرف عينه لكى تفعل مثله 

كدت أن تقبل جورى يده ولكن انتز*عها المحمدى بقوه ونظر إلى فهد بغضب 

تعال يا فهد عاوزك معايا فى المكتب

شعرت جورى بتوتر شديد ولكن ك*سرت ذلك التوتر تلك السيده الطيبه التى تحدثت بحب :عامله اى يا بنتى متزعليش من عمك هو طيب بس شديد شويه 

جورى بحزن :مفيش حاجه يا طنط عادى

السيده بابتسامه:طنط مين اعتبرنى امك ولا انتى رايك اى

جورى بفرحه بلعكس ده شرف ليا 

زهره :ده شرف ليا انا يا حبيبتى

جورى بستغراب :انتى حضرتك مش بتتكلمى صعيدى ليه

زهره :لان اصلى مش من الصعيد انا من شبرا ثم أكملت بضحك بس الظاهر ان العائله دى عندها عاده انها تتجوز من برا بلدها ثم أكملت بستغراب بس انتى هتفضل تتكلمى من وراه النقاب ثم أكملت بابتسامة:عاوزه اشوف ابنى عرف يختار ولا لا

رفعت جورى النقاب فقالت زهره بصدمه  بسم الله الرحمن الرحيم هو انتى مش حطه حاجه

جورى بتوتر:لا 

زهره بابتسامه:ليه حق فهد يقع فى غرامك ويغير رأيه بعد الحا*دثه 

جورى بستغراب:حاد*ثه اى دى

زهره بتوتر:هبقا اقولك بعدين تعالى بس اوريكى اوضتك 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى غرفه المكتب كان يجلس المحمدى بغضب يحرك عصاه بقوه  

فهد بجده : حضرتك ممكن نتكلم وتقول إلى انت عاوزه

المحمدي بقوه:انت جليل الربايه 

فهد بسخرية:ليه يعنى كل شويه لازم تتجوز اخوك الصغير اتجوز وخلف وانت لا انا اتجوزت دلوقتى اى الغلط

المحمدي بقوه: المفروض كنت تتجوز بنت عمك إلى فضلت مستنياك بعد ما سبتها وفسخت الخطوبه بتاعتك عليها

فهد بغضب:لا انا مش هتجوزها انا اخترت جورى وهى دى الى هتكون مراتى وأم ابنى قال ذلك وهو يشعر بقلبه يت*الم 

المحمدي:و اى الع*يب فى بنت عمك عشان ترفض تتجوزها وتتجوز واحده تانيه

فهد بغضب:الع*يب مش فى حد الع*يب فيا انا 
عشان كدا انا مش عاوزه اتكلم تانى فى الموضوع ده تانى

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى ذلك المنزل الفخم تجلس تلك الشابه الجميله أمام مع ولدتها وفجاه تحدثت بهيام :جاه يامه جلبي بيجول أنه جاه

:اسكتى يا بت بطنى وانسيه بجا انتى عاوزه من اى

تحدثت تلك الفتاه بهيام :وايش يريد الجلب غير حبيبه يامه. 
يتبع....... 
ياريت التفاعل ب 15 كومنت

تكملة الروايه من هنا 




تعليقات

التنقل السريع