القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صدفةالعمرالبارت 1_2_3 بقلم زينب_رضا في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



صدفة العمر 


| 1 |


- ف واحد مدفعش ورا

بصوت عالي : مين ي جماعة اللي مدفعش ورا

الشخص اللي قاعد جنبها : اي براحة وداني، بصتله ومردتش

رجعت قالت : مين مدفعش ي جماعة

بهمس : انا اللي مدفعتش، بصتله بطرف عينها وعملت نفسها مسمعتش : انت بتكلمني انا

رحيم : اه انا اللي مدفعتش

رقية : ومدفعتش ليه شاطر تقول وداني ومش وداني

رحيم : ما انتي اللي بتجعري

رقية بصدمة : بجعر! تصدق ان.. قاطعها السواق : ف واحد مدفعش

رقية بشماته : ادفع بقا

رحيم : نسيت محفظتي ف العربية و... 

رقية : اي اي حيلك انت هتحكيلي قصة حياتك وفتحت شنطتها وطلعت فلوس : خد يسطا واحد

السواق : لما انتي اللي مدفعتيش عمالة تقولي للناس ليه

رقية : انا دفعت بس اللي جنبي اداني الفلوس وانا اتلغبطت محصلش حاجه، السواق خد الفلوس وسكت وهي قعدت متعصبة


رحيم رن ع صاحبه

قابلني عند **** يحيوان .. انت بتضحك اصبر عليا .. متعصب عشان بسببك اتأخرت ع الشركة وحصلي موقف بايخ .. بقا كدا طب ماشي وقفل السكة ف وشه


رحيم وهو باصص قدامه : اما ننزل هديكي الأجرة، رقية مردتش عليه

السواق اخيرا وصل والناس نزلت


رحيم بيبص لاقها ماشية نده عليها : لو سمحتي ي انسة

رقية وقفت وبصتله : خير

رحيم : هو اي اللي خير هو انا بشحت منك

رقية : لا لسمح الله اظن انت شوفت السواق اتكلم معايا ازاي

رحيم ببرود : وانا مالي حد قالك ادفعيلي

رقية : تصدق انا غلطانة كنت سيبت السواق عليك ونزلك من العربية ف نص الطريق

رحيم : محدش يقدر، رقية بصتله بغيظ ومشيت

رحيم : استني خدي فلوسك

رقية بصتله وبصوت عالي : معلش متأخرة اقولك اعتبرهم صدقة سلام، ومشيت وهي بتضحك عشان سابته يكلم نفسه خصوصا ان باين عليه مش محتاج صدقة


رحيم : صدقة!! هي البت دي غبية ولا اي

= انت بتكلم نفسك ولا اي

رحيم : عارف انك حيوان ولا اعرفك

مؤمن بضحك : مالك بس ف اي

مؤمن حط ايده ع بوقه : اهو سكت اهو قولي بقا ف اي .. اقولك تعال نفطر وتحكيلي وبعدين نروح الشركة

رحيم : طيب، ومشيوا سوا


رقية وصلت الشركة ودخلت ومش عارفه ولا فاهمه حاجة وقفت واحد وسألته

: لو سمحت انا جايه عشان انترفيو

الشخص : اطلعي الدور الرابع

رقية : تمام شكراً

الشخص : العفو ومشي؛ رقية بتكلم نفسها ' دور رابع اي انا فيا صحة اطلع دور اول حتي اكيد ف اسانسير اكيد ' فضلت تدور لحد ما لاقت الاسانسير وطلعت

شافت سكرتيرة راحت عليها : لو سمحتي كنت جاية عشان الانتر... اي ده مالك انتي كويسة

السكرتيرة بتعب : اه ممكن بس تجيبيلي مية

رقية بصت حواليها : منين طيب

السكرتيرة : آخر الدور يمين هتلاقي عمي محمد هاتي منه

رقية : حاضر، راحت بسرعه لاقت راجل كبير واقف والمكان زي مطبخ

رقية : لو سمحت عاوزة مية

محمد : انتي مين يابنتي

رقية بابتسامة : انا جاية اعمل مقابله بس عاوزه مية عشان السكرتيرة الحامل اللي برا

محمد : اتفضلي يابنتي

رقية : شكرا؛ واخدت الازازة وادتها للسكرتيرة

دينا : شكرا

رقية : العفو، معلش بس هو انا هعمل الانترفيو امته

دينا قفلت الازازة : مستر رحيم ع وصول اتفضلي اقعدي

رقية : تمام وراحت قعدت


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ صلوا ع النبي🦋؛ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ف كافية*

رحيم : بس يسيدي ده اللي حصل ومنظري كان وحش

مؤمن : هي دفعتلك لوحدها كدا

رحيم : اه بس السواق كلمها وحش

مؤمن : طبعا انت رديت عليه

رحيم : لا يخويا هي ردت عليه هي دي بتسكت ولا بتسيب حقها

مؤمن : طب والله جدعة

رحيم وهو بياكل : هي جدعه عشان مبتسيبش حقها بس لسانها طويل

مؤمن ضحك : وهتديها الفلوس ازاي

رحيم : مش هديها انت متعرفش انها دفعتها صدقة

مؤمن فتح ف الضحك : صدقة!؛ رحيم بصله بغيظ

مؤمن : مش قادر لاا

رحيم : اطفح وانت ساكت خلينا نمشي عشان عمك

مؤمن وهو لسه بيضحك : حاضر


بعد ساعة تقريبا*


رقية قاعده زهقانه وفيه كذا بنت جت للانترفيو ولابسين لبس قصير وفيه اللي بشعرهم  وده مسببلها توتر عشان ممكن متتقبلش


رقية قامت بزهق : لو سمحتي المستر اللي بتقولي عليه هيجي ولا لا

دينا : هو المفروض يكون جه عمره ما اتأخر

رقية : انا بقالي ساعة وشوية قاعدة اي الاستهتار ده

دينا شافت رحيم جاي قامت وقفت : ممكن تهدي ... مستر رحيم ان.. 

رقية : بلا رحيم بلا بتاع بقا مديرين اخر زمن انا راحة اقعد هي نص ساعة كمان لو مجاش هقدم استقالتي احنا هنهزر هنا


صوت من وراها : هو انتي كنتي اشتغلتي عشان تقدمي استقالتك، بتلف تشوف مين بيتكلم

رقية : انت؟؟ انت بتعمل اي هنا اوعي تكون جيت ورايا عشان تديني الأجرة

رحيم : أجرة اي دي

رقية : الأجرة اللي انا دفعتهالك ف العربية انت هتستعبط، دينا ضحكت بتعب غصب عنها

رحيم بغيظ : ممكن تخرسي

رقية : وانت مين عشان تقولي اخرسي؛  وبصت لدينا انا جاية اول واحده هنا لو سمحتي رني ع رحيم ده شوفيه فين او هيجي ولا لا

دينا بصت لرحيم اللي هو اعمل اي

رحيم : مش المفروض تحترمي الشخص اللي جاية تشتغلي عنده

رقية : انت مالك انت وبعدين لما هو يبقا يحترم مواعيده ووقت الناس ابقا احترمه

رحيم اتعصب من كلامها ووجه كلامه لدينا : هاتي القهوة بتاعي ع المكتب ومشي دخل مكتبه


رقية بصت لدينا وعلامات الاستغراب ع وشها

دينا بهدوء : مستر رحيم اللي حضرتك مستنياه

رقية بصدمة : احيييه


#يتبع..


_ تفاعل وكومنتات كتير عشان الجديد ينزل ع طول🥺❤️محتاجه تشجيع رايكم يهمني


|2|

رقية بصت لدينا وعلامات الاستغراب ع وشها


دينا بهدوء : مستر رحيم اللي حضرتك مستنياه


رقية بصدمة : احيييه


رقية ف نفسها ' هو اه شكله نضيف وابن ناس بس مش لدرجة انه يطلع المدير وكمان يطلع الشخص اللي عماله اهزق فيه لا وعمالة اذله بالأجرة الأحسن اخد بعضي وامشي من هنا ' ولفت وماشيه وهي سرحانه


دينا : ايوا ي مستر .. تمام حاضر؛


دينا : ي انسة لو سمحتي


رقية فاقت من سرحانها وبصتلها : بتكلميني انا


دينا : ايوا انتي


رقية راحتلها : نعم


دينا ضحكت ع منظرها : اتفضلي


رقية باستغراب : اتفضل فين


دينا : مش انتي مستنيه ده كله عشان الانترفيو


رقية : انتي فكره ان بعد اللي حصل ده انا هتقبل


دينا : متخافيش ادخلي واعتبري ان مفيش اي حاجه من ده كله حصلت جمدي قلبك


رقية : تفتكري


دينا بتحاول تطمنها : ايوا خليها ع الله ومستر رحيم كويس  ومتفاهم متقلقيش


رقية حاولت تبتسم وهي هتموت من الخوف وراحت خبطت ع باب المكتب


رحيم : ادخل

رقية دخلت وهي خايفة وقفت قدام المكتب وطلعت الملف بتاعها من الشنطه وحطته ع المكتب


رحيم وهو باصص ف الورق اللي قدامه : هتشتغلي من بكرا


رقية : يعني اي هي كدا الانترفيو


رحيم : ملفك قدامي اكيد هشوفه وقولتلك انتي معانا عاوزه اي تاني


رقية : بس ده ظلم


رحيم رفع عينه من الورق وبصلها : نعم ياختي


رقية استغبت نفسها ع اللي قالته هي اكتر واحدة محتاجه الشغل


رقية : مش قصدي ب..


رحيم قاطعها : خلاص مش مهم قصدك


رقية بصوت واطي : انا غلطانه اني بوضحلك


رحيم : بتقولي حاجة


رقية بسرعه : لا لا ابدا يعني اجي بكرا الساعه كام


رحيم وهو بيقلب ف ملفها : 8 تكوني هنا وممنوع التأخير بس هتفضلي ساعتين مع دينا تفهمك الدنيا ماشيه ازاي لأنك هتبقي بدلها  اللي قاعده برا هي هتاخد اجازة عشان قربت تولد


رقية ف تفكيرها " اكيد دينا مراته دايما ف الروايات المدير السكرتيرة بيتجوز ع مراته ف السر ... بتبص لرحيم بتركيز : ياتري معرف مراتك انك متجوز عليها ولا ل... "؛ قطع تفكيرها وهو بيقول بصوت عالي : معايا؟


رقية بخضة : م معاك


رحيم : تقدري تخرجي لدينا تفهمك الدنيا وبكرا هتبدأي وياريت متتاخريش


رقية : حاضر بس المفروض يكون ف عذر لو حد اتأخر غصب عنه


رحيم : وهو حضرتك اديتي عذر انتي ماشيه تتخانقي مع الناس وعاوزه كل حاجه تحت أمرك


رقية بعصبية : لا مش كدا ولا عمري بتخانق من غير سبب ودايما بحترم الكل الصغير قبل الكبير بس حضرتك حصلك ظرف وهتتاخر المفروض كنت اتصلت وبلغت السكرتيرة بتاعتة وهي تعرفنا ده اللي عصبني واظن اني مش غلطانه


رحيم باقتناع : معاكي حق والمفروض كنت اتصلت بس مجاش ف بالي ونسيت مش جريمة ولا انتي شايفة اي


رقية : حصل خير واسفة ع اللي حصل برا


رحيم : تمام تقدري تتفضلي


رقية : عن اذنك وخرجت وقفلت الباب؛ وقفت تاخد نفسها وبعدين راحت ع دينا


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ صلوا ع النبي🦋؛ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


دينا بابتسامة : مبرووك


رقية : الله يبارك فيكي؛ ربنا يقومك بالسلامة


دينا : يارب


رقية : هي البنات اللي كانت هنا راحت فين


دينا : مستر رحيم قالي امشيهم اهم حاجه بس لما تيجي متتاخريش مستر رحيم ملتزم جدا بالمواعيد وبتعفرت لو حد اتأخر، هو عمره ما بيتاخر قليل جدا لما يتأخر بتبقا صدفة يعني زي انهارده كدا


رقية بابتسامة : تمام هو ينفع اخد رقمك عشان لو احتاجتك وانتي مش موجوده


دينا : اكيد، وادتها الرقم


رقية : شكرا


دينا : العفو ع اي، يلا عشان افهمك كل حاجه


رقية : يلا، وبدأوا يشتغلوا


بعد ساعتين*

دينا : انتي كدا فهمتي معظم الشغل


رقية : اه الحمدلله


دينا : رقمي معاكي متتردديش تكلميني لو محتاجة تفهمي حاجه


رقية : حاضر، رحيم خرج من مكتبه


رحيم : اي الاخبار


دينا : كله تمام ي مستر


رحيم : طب كويس مؤمن ف مكتبه


دينا : لا مستر مؤمن مجاش


رحيم : تلاقيه روح نام تاني المهم بابا فوق


دينا : اه ي مستر


رحيم : تمام، ومشي


دينا : بصي يستي انتي اكيد مش فاهمه حاجة


رقية : بصراحة اه


دينا : مستر مؤمن يبقا ابن خال مستر رحيم وعايش معاهم وهما اكتر من اخوات مع بعض دايما ومكتبه هناك اهو جنب مكتب مستر رحيم، الشركة دي بتاعتهم وفيه فرع تاني ف اسكندرية ابو مستر مؤمن ماسكه هناك انما هنا ابو مستر رحيم هو المدير وطبعا معاه مستر رحيم ومستر مؤمن بس يستي فهمتي حاجه


رقية : اه فهمت عيب عليكي


دينا : ماشي يستي، وقعدوا يرغوا شوية وبعدين رقية روحت وصلت بيتها واقفه عند الباب سمعت اخوها اللي اصغر منها بيعيط دخلت بسرعة تشوفه لاقت ابوها ماسكه بيضربه جريت عليه وشدته


رقية : ف اي بتضربه ليه


سعيد 'ابوها' : اهلا ياختي كنتي فين ده كله


رقية : كنت بشوف شغل هكون فين


سعيد : جيبتي فلوس


رقية : كنت بقدم واول يوم انهارده فلوس اي اللي هاجبها، ضربها بالقلم


سعيد : انا قايلك مترجعيش البيت غير ومعاكي فلوس صح


رقية بصوت عالي : اعمل اي يعني اجيبلك منين اسرق


سعيد : قولتلك اتجوزي ابو منه الراجل عاوزك


رقية بعصبية : مش هتجوزه اي انت كل اللي همك الفلوس حرام عليم مش بتشتغل ولا بتصرف علينا عايش مبتعملش حاجه غير انك بتسهر فضلت اشتغل واصرف ع نفسي لحد ما اتخرجت وكل اما فلوس تبقا معايا تاخدها


ضربها بالقلم تاني وشدها من طرحتها وراح ناحيه الباب : صوتك ميعلاش عليا تاني ويلا بقا روحي هاتيلي فلوس ولو رجعتي من غير فلوس مش هتعرفي انا هعمل اي


رقية بصت لاخوها وعينيها مدمعه : طب هاخد احمد معايا وهجيبلك الفلوس اللي انت عاوزها


سعيد : لا يحلوة، وحط ايده ع كتف احمد ده هيفضل معايا انا اي يضمنلي انك هترجعي


رقية راحت عليه حضنته وبهمس : متقلقش يحبيبي هاحي ادخل انت اوضتك ولما ارجع هنقعد وناكل سوا ومتعيطش مفيش راجل بيعيط


سعيد : كفايه ياختي يلا شوفي راحه فين


رقية بصتله ومردتش وخدت بعضها وخرجت


سعيد : ادخل يخويا متقفليش كدا


احمد : طيب


سعيد : ولا تعال اقولك


احمد : نعم


سعيد : اخلي ابو منه يشوفلك شغل وفكك من التعليم ده


احمد : لا انا رايح 3 اعدادي وهذاكر وهدخل هندسه عشان رقية تفرح بيا


سعيد بتريقة : هندسه اه يفرحتي بيك وبيها امشي شوف رليح فين اجري، احمد سابه َدخل اوضته


رقية فضلت تلف ف الشوارع مش عارفه تعمل اي اخر ما زهقت قعدت ع الطريق بتعب 

*  ياارب انت اللي عالم بحالي خليك معايا ومتسيبنيش يارب انا تعبت طب اروح الشركه هيرضوا يدوني المرتب قبل ما اشتغل .. انا هروح ان شاء اكتب وصل امانه ع نفسي وقامت وقفت وبصت للسما ساعدني يارب * وبتعدي الطريق من غير ما تبص عربية جايه بسرعه

رقية : اااه.. 



_ تفاعل وكومنتات كتير عشان الجديد ينزل ع طول🥺❤️محتاجه تشجيع🥲

_رأيكوا_يهمني🤍

#صدفة_العمر🦋

#زينب_رضا



|3|


رقية فضلت تلف ف الشوارع مش عارفه تعمل اي اخر ما زهقت قعدت ع الطريق بتعب 

*  ياارب انت اللي عالم بحالي خليك معايا ومتسيبنيش يارب انا تعبت طب اروح الشركه هيرضوا يدوني المرتب قبل ما اشتغل .. انا هروح ان شاء اكتب وصل امانه ع نفسي وقامت وقفت وبصت للسما ساعدني يارب *

 وبتعدي الطريق من غير ما تبص عربية جايه بسرعه

رقية : اااه..  


رحيم نزل من عند أبوه لاقي دينا قاعدة لوحدها فسأل : هي مشيت؟ 


دينا : اه ي مستر وهتيجي بكرا ان شاء الله 


رحيم : فهمتيها كل حاجه يعني انتي عارفة لولا انك هتولدي وكدا مكنتش اديتك اجازة 


دينا : متقلقش ي مستر وهي بتفهم بسرعة ومعاها رقمي لو احتاجت تفهم حاجه هتكلمني


رحيم : تمام ولسه هيمشي وقف، اه صح عاوز كل حاجة عنها


دينا : عن مين 


رحيم : البنت اللي كانت هنا


دينا : قصدك رقية


رحيم : هي اسمها رقية


دينا : اه ي مستر، حاضر هجيبلك كل حاجه عنها ساعة بالظبط والملف هيكون ع مكتب حضرتك


رحيم بإبتسامة : تمام؛ ودخل مكتبه


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


: انتي كويسة


رقية : لما انتوا مبتعرفوش تسوقوا بتسوقوا ليه


مؤمن : يابنتي انتي اللي ماشية زي الهبلة ومبصتيش ع الطريق قبل ماتعدي


رقية : هو ف اي انهاردة مرة يتقالي بتجعري والتانيه يتقالي هبلة


مؤمن بضحك : حلوة بتجعري دي


رقية بغيظ : عجبتك اقولها مرة كمان


مؤمن ولسه بيضحك : خلاص يستي متزعليش نفسك المهم انك كويسه صح


رقية : اه الحمدلله 


مؤمن : تمام؛ ورايح يركب العربية وقفته رقية


رقية : انت يأخ انت


مؤمن بصلها باستغراب : بتكلميني انا


رقية من غير قصد : انت غبي يابني هو فيه غيرك


مؤمن : نعم!! 


رقية بسرعة : اسفة مش قصدي والله بس مفيش غيرك هنا يبقا اكيد بندهلك انت


مؤمن : خير اتفضلي


رقية : حضرتك شايف ان مفيش مواصلات ممكن تاخدني بس ف طريقك لشركة المرشدي ده بعد اذنك طبعا


مؤمن رفع حاجبه : حضرتك وبعد اذنك، مش كنت غبي من شوية


رقية : ما انت اللي سألت سؤال ميتسألش وقولتلي هبلة عديها بقا


مؤمن : واحده بواحده يعني اركبي اركبي اما اشوف اخرتها؛ رقية ركبت بسرعة ورا


مؤمن : اي البت دي شكلها هبلة بجد


رقية بصوت عالي وهي ف العربية : انت مش هتركب ولا اي


مؤمن ف سره : دي طلعت بتجعر بجد، وبعدين ركب


مؤمن : معلش اركبي قدام انا مش السواق بتاع حضرتك 


رقية : لا مش السواق ولا حاجه انت ربنا بعتك ليا عشان تساعدني فا اعمل الخير وارميه البحر


مؤمن : خلاص خلاص افصلي، طب راحة شركة المرشدي ليه 


رقية : انت مالك انت هتصاحبني مش عشان ركبت معاك هترغي


مؤمن بعصبية : اللهم طولك يروح انا غلطان، وساق 


رقية لاقته اتعصب سكتت ومردتش


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


الباب بيخبط~

رحيم : ادخل


دينا : اتفضل ي مستر الفايل ده فيه كل حاجة عن رقية


رحيم : اي السرعة دي


دينا بابتسامة : انا لاقيتني خلصته قبل الساعة قولت اجيبه لحضرتك 


رحيم وهو بيقلب ف الملف : تمام شكرا ليكي 


دينا : تحت أمرك، عن اذنك 


رحيم : اتفضلي


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


ع القهوة*


سعيد : ده انا ليا الشرف


ابو منه : طب العروسة هتشرف بيتها امته


سعيد : اصبر عليها شهر شهرين ونص كدا


ابو منه : لا كدا كتير هو شهر واحد


سعيد : عاوزها بس تجيبلي فلوس الشهرين اللي هتشتغلهم


ابو منه : هديهملك انا وبزيادة


سعيد بفرحة : بجد


ابو منه : اكتر كمان وحط فلوس ع الترابيزة قدامه 


سعيد وهو بياخد الفلوس : خلاص بعد شهر العروسة هتكون ف بيتك


ابو منه بضحكة خبث : مبروك يحمايا


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ صلوا ع النبي❤️🦋؛ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


رقية : بس بس اقف الشركة اهي


مؤمن : طب ثواني هركن


رقية : لا نزلني وبعدين اركن


مؤمن وقف ونزلها وبعدين راح جراچ الشركة عشان يركن عربيته


رقية جت تدخل الأمن وقفها

رقية : والله انا كنت موجوده الصبح ودخلت عادي وهشتغل هنا بس هاخد حاجه من مستر رحيم 


الأمن : حضرتك مش معاكي اي حاجه تثبت انك ف الشركة 


رقية : طب اتصل ع مدام دينا وهي هت.... قاطعها مؤمن وهو بيقلع نظارته وبيقول : ف اي


الأمن : استاذ مؤمن مفيش حاجة


رقية باستغراب : استاذ ومؤمن بصتله هو حضرتك شغال هنا، مؤمن هز راسه بمعني اه


رقية : طب انا اتقبلت انهارده ف الانترفيو وجيت عاوزه طلب من مستر رحيم وهو مش راضي يدخلني، وشاورت ع الأمن 


الأمن لسه هيتكلم قاطعه مؤمن : ما هو اكيد مش اي حد هيقوله عاوز ادخل هيدخله عموما تقدري تدخلي


رقيه : شكرا ليك بجد ودخلت


مؤمن للأمن : اما تيجي تدخل ع طول طالما هتشغتل هنا ع ما يتعملها الكارت


الأمن : حاضر ي استاذ


مؤمن : تمام، ودخل لاقها مستنيه الاسانسير وقف لحد ما الاسانسير نزل وركبوا سوا


رقية : هو حضرتك ابن عم مستر رحيم او ابن خاله تقريبا


مؤمن : اه ابن خاله


رقية : ربنا يخليكوا لبعض، بس ماشاء الله لسانكوا شبه بعض 


مؤمن : نعم!! يعني اي مش فاهم


رقية : لا ابدا متاخدش ف بالك مؤمن بصلها ومردش، رقية ف سرها " واحد يقولي بتجعري والتاني يقولي هبلة عيلة واحدة ونفس العقلية " 

وصل الاسانسير وخرجوا دينا شافت رقية قلقت


مؤمن : رحيم جوا


دينا : اه ي مستر


مؤمن : تمام، ودخل


دينا بقلق لرقية : انتي نسيتي حاجه ولا اي


رقية بكسوف : لا ابدا بس بصراحة عندي طلب 


دينا : اتفضلي


رقية : انا عارفه اني لسه مشتغلتش بس انا محتاجة فلوس ضروري وهكتب وصل امانه ع نفسي


دينا : بصي هو المرتب مقدم عادي بس انتي حاليا مشتغلتيش فا مش عارفة يعني ماشوفوش شغلك


رقية : طب ممكن اقول لمستر رحيم بصي مش عاوزه المرتب كله اي مبلغ 


دينا : طب استني، وسابتها ودخلت لرحيم 


بعد عشر دقايق*

دينا : اتفضلي ياستي ده مبلغ من مرتبك وساعة القبض هتاخدي باقي المرتب


رقية بفرحة : شكرا ليكي بجد مش عارفه اقولك اي تحبي امضي ع اي حاجه عشان الفلوس


دينا : لا شكرا ولا حاجه ومفيش حاجه هتمضي عليها المهم تبهريهم بشغلك 


رقية : حاضر والله هعمل كل اللي اقدر عليه


دينا : ربنا معاكي


رقية : شكرا ليكي بجد، همشي انا بقا 


دينا : بالسلامه يقمر، مشيت رقية


مؤمن : هي البنت دي تبعك


رحيم : لا مش تبعي جت الصبح عشان الانترفيو واتقبلت


مؤمن : بس غربية من امته السكرتيرة بتتقبل ف نفس اليوم وبعدين البنت دي لسانها ماشاء الله طويل يعني اطول منها مرتين تلاته كدا


رحيم ساب الورق اللي ف ايده وبصله : قبلتها عشان دينا هتاخد اجازه ومحتاج سكرتيرة بس ثانيه انت عرفت منين ان لسانها طويل


مؤمن : هقولك... * وحكاله اللي حصل *، رحيم عمال يضحك


مؤمن : لا وكله كوم وهي بتقولي مره يتقالي بتجعري ومرة هبلة كوم تاني خالص


رحيم زاد ف الضحك


مؤمن : انت مالك كدا ف اي


رحيم : اصل انا اللي قولتلها الصبح بتجعري


مؤمن بصدمة : بتهزر صح يعني دي البنت بتاعت الصدقة


رحيم بضحك : اه هي يخويا


مؤمن : البنت دي فظيعه بجد بس شكلها محترم وطيبه ده اللي خلاك تديها فلوس من مرتبها صح


رحيم افتكر الملف بتاعها اللي هو قرأه : اه بالظبط


مؤمن : طب انا هشوف شويه حاجه ف المكتب وهجيلك نروح سوا


رحيم : تمام يارايق يارب عمك يهزقك ع التأخير ده


مؤمن : جوز عمتي ده حبيبي حبيبي 


رحيم : اومال عاوزك بس توريه وشك اصل انا كنت عنده وسأل عليك


مؤمن قام وقف : وقولتله اي 


رحيم : بيتشغل جامد جدا


مؤمن براحه : طمنتي 


رحيم كمل : وهو نايم ف البيت 


مؤمن : ينهاراسود وجري ع مكتبه، رحيم قعد يضحك عليه


رقية وصلت البيت ملاقتش أبوها ندهت ع احمد خرجلها ع طول وحضنها

احمد : اتاخرتي كده ليه


رقيه : معلش ي حبيبي غصب عني يلا انا جيبت اكل يلا ناكل


احمد : يلا، وقعدوا ياكلوا


رقية : اومال بابا فين 


احمد : خرج 


رقيه : متعرفش راح فين


احمد : سمعته بيكلم ابو منه ده وبيقوله عروسة وكلها شهر او شهرين تكون عندك وبعدين قاله هجيلك نشوف الموضوع ده ونتفق


رقية الاكل وقع من اديها من الخضة " يعني بابا بجد ممكن يبيعني بالفلوس " وكملت اكل وهي مرعوبه من اللي جاي.. 


#يتبع.. 


-  البارت كبير اهو عشان بكرا الجمعة مفيش بارت بقا أجازه وكدا😂🥲


_ تفاعل وكومنتات كتير عشان الجديد ينزل ع طول🥺❤️محتاجه تشجيع🥲 نورا مصطفي 

_رأيكوا_يهمني🤍

#صدفة_العمر🦋

#زينب_رضا


البارت 4_5_6_من هنا 


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع