القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الخدامه البارت 1_2_3بقلم فريدة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


بسم الله الرحمن الرحيم       بقلم فريده 


يا بابا دى ماما عايزه تجوزنى بنت الخدامه يعني ايه  امها كانت شغاله عندنا وخلاص ماتت الله يرحمها انا مالى بدا كله 

عيب يا هشام الست طول عمرها عايشه معنا 

كانها وحده مننا

هشام انا عايز اعرف بنت الخدمه هتبقا شكالها ايه 

ثريا دي مامت هشام 

ثريا هتبقا ايه يعني انسانه زينا

هشام انا بسأل على الشكل 

ثريا وحشه جدا بس هتجوزها امها وصتنى عليها قبل ماتموت وهي مالهش حد 

هشام بلاش الكلام ده يا ماما 

ثريا ده اخر كلام عندي 

محسن بابا هشام 

هشام ارجوك يا بابا دي حياتي مش هزار 

محسن مين قال أنه هزار 

ثريا يابنى أنت هتخود ثواب دي يتمه

هشام لا والله 

ثريا ده اخر كلام عندي انا وباباك

هشام أنت كمان يا بابا موافق علي المهزله دى

محسن طبعا  وبعدين ده جواز على سنة الله ورسوله 

ثريا أنت هتروح علشان تشوف البنت بكره 

هشام والله ما انا ريح أي مكان 

ثريا مش مشكله هتجوزها من غير ما تشوفها عادى 

هشام ومش  حاضر أى حاجه شوفو هجوزها لمين 

ثريا مش مشكله 

عامله حسابي 

هشام يعني يا ماما يعني أنت عملتلى توكيل 

هجوزك بيه 

هشام امته الكلام ده  

ثريا اهو يا حبيبي لسه ماضى عليه النهارده 

هشام كده يا بابا تعمل كده فيه

محسن يا بنى انا عملت ايه بس  انا لو عارف انك هتوافق 

ماكنتش ماضتك على التوكيل 

هشام ماشي يا ماما انا هجوزها  بس بشرط 

الاول انى مش عايز اشوفها قبل الجواز ولا بعده 

التانى هى هتقعد فى  الشقه اللي فوق وانا هعيش معكم هنا 

التالت انها لا تتكلم معايا طول منا عايش 

الرابع إن اجوز أى وحده غيرها

ثريا أنت اهبل 

هشام ده شرطى كافية أنى هكتب كتابى عليها ده لوحده

كفايه اوى 

محسن ماشي موافقين 

ثريا أنت بتقول ايه يا محسن  كده هنظلم البنت 

محسن وحده وحده يا ثريا 

محسن خلاص بكره كتب الكتاب 

هشام مستعجلين على ايه 

محسن هي كده كده مافيش تجهزات يبقا نستنا ايه 

علشان البنت تجى هنا  بدل ما هي قعده لوحدها 

هشام ماشي 

ثريا ده كلام يا محسن 

محسن اعمل كأن لزم اوفق علي أى طلب 

لانى ما شوفتش البنت مش عارف هي شكلها ايه 

وخوصصا إن زينب الله يرحمها ماكنتش حلوه خالص 

محسن انتي تعرفي البنت يا ثريا 

ثريا لا انا كنت بروح ازور مامتها في المستشفى وعمرى ما شوفتها هناك 

محسن والله الولد معه حق 


قولو ريكم فيها بصراحه اكمل ولا لا  

لانى حذفت رواية انا وبنت البواب علشان ما كنش عليها تفاعل خالص



رواية بنت الخدامة الفصل الثانى 2 بقلم فريدة


والله الولد عنده حق 


ثريا خلاص يا محسن احنا هتروح بكره وهنشوفها


محسن  انشاء الله 


محسن هي اسمها ايه 


ثريا مش عارفه انا كل اللي اعرفه إن زينب موصينى علي بنتها وانت عارف ان زينب واقفت معايا كتير


محسن برده يا ثريا كان ممكن أى حاجه غير الجواز 


ثريا يعني ايه انا قولتلك قبل ما اقول لهشام


محسن انا بحسبك عارفه عنها كل حاجه يا ثريا 


ثريا خلاص بقا يا محسن كافية كلام في الموضوع دا بكره هنعرف كل حاجه 


وعدى اليوم 


تانى يوم ثريا قوم يا محسن انت ناسى احنا عندنا فرح 


محسن فرح ايه يا ثريا احنا هنضحك علي بعض 


ثريا مين قال انى هضحك علي عليك 


محسن يعني ايه 


ثريا يعني هعمل فرح لبنت لازم تفرح كافية عليها حزن


محسن بس يا ثريا انتي عارفه هشام 


ثريا هشام كده كده مش معترف بجوزه دى خلاص سبنى اعمل اللي انا عايزة 


محسن طيب احنا هنطلبها من مين 


ثريا في واحد قربهم من بعيد اسمه أحمد هو هيجوزها


لهشام


محسن اشمعنا دي اللي عرفها


ثريا يا هشام خالص هنتاخر 


محسن انتي مخبيه عليه ايه 


ثريا هخبى ايه دا الرجل اللي كان مع زينب في المستشفى 


ولما سالتها قالتلي أنه هو اللي بسأل علهم 


علشان كده انا اتصلت قولتلو 


محسن ماشي يالا بينا 


ثريا جاهز يا هشام 


هشام ايوه 


محسن ايه ده يا بنى انت لبس ايه 


هشام عادى حلو كده 


محسن روح البس بدله يا هشام 


هشام لا هو ده اللي عندي مش هلبس غير كده 


ثريا خلاص خلاص  يالا 


هشام يارب ما تنسوش انا مش عايز اشوفها 


محسن يالا اتاخرنا 


نزلو محسن وثريا ركبو عربيه ولسه هيمشو 


هشام استنا يا يابا 


محسن لا هات عربتك 


هشام  ولزمته ايه عربية وحده كافية 


ثريا يا بنى علشان عرستك تجى ركبه معك


هشام لا لا يمكن


محسن انت اتجننت يا هشام اخلص انا صابر عليك 


من الصبح 


محسن وثريا طلعو بعربيه 


وهشام طلع بعربيه 


محسن فضل كتير علي البيت 


ثريا اظن الشارع الجاى


محسن بصى شوفى هشام ورنا بعربيه 


ثرثا ايوه 


محسن طيب انا هركن هنا انزلى انتى 


ثريا ماشي 


محسن ركن   وهشام كمان ركن عربيه ونزل 


ثريا يالا واقفين ليه 


محسن يالا يا هشام 


وصلو البيت 


عم احمد اهلا وسهلا اتفضلو 


محسن اهلا بحضرتك 


عم انتو منورين 


ثريا ده نورك ياعم احمد 


محسن ندخل في الموضوع 


احمد اتفضل 


محسن احنا عايزين  والله مانا عارف اقول ايه 


ثريا قولى يا عم احمد هي العروسه اسمها ايه 


عم احمد انتو مش عارفين اسمها 


محسن في الحقيقه احنا جاين حسب وصية زينب لينا 


ثريا زينب الله يرحمها موصنى على بنتها وبصراحه زينب كانت غالية عليا جدا 


ودا اقل حاجه اعملها علشان تستريح في قبرها 


عم احمد انتو ناس محترمين مافيش زيكم في زمنا ده 


محسن هى العروسه اسمها 


هشام يا صلاة النبى انتو كمان مش عارفين اسمها 


ثريا اسكت يا هشام 


عم احمد العروسة اسمها سدره


محسن آلله اسمها جميل 


هشام يالا كافية اسمها 


ثريا طيب ممكن نشوفها 


عم احمد طبعا  


هشام مافيش دعى  ماما أنا قولت مش عايز اشوفها ده 


كان شرطى


ثريا يابنى وطى صوتك الرجل هيسمعك


عم احمد خلاص هطلب المأذون 


محسن طيب مش لما نتفق على كل حاجه 


عم احمد  انتو هتخدو اللي اغلى من الدهب والفلوس


وانا واثق انكم هترعو ربنا فيها 


محسن على بركة الله 


هشام خلاص كده 


محسن ممكن اسالك سؤال يا عم احمد  هي العروسه شكالها ايه 


احمد مش انتو رفضو تشوفها


محسن سؤال وخلاص 


احمد اللي يشوف سدره يقول هي زينب كلها  فى احترمها 


وحنيتها


محسن خلاص ياعم احمد  تقريبا عرفت


هشام بصوت وطى شوفتى يا ماما اها طلعت زى زينب 


بظبط 


ثريا خلاص يا هشام


يتبع ......


رواية بنت الخدامة الفصل الثالث 3 بقلم فريدة


ثريا خلاص يا هشام 


عم احمد انا هنادى علي سدره 


عم احمد اتفضلى يا بنتى 


هشام ايه ده هي عامله كده ليه يا ماما 


ثريا انا ماكنتش اعرف انها بتلبس كده 


هشام بس كده احسن 


عم احمد اكشفى وشك يا سدره 


هشام لا مافيش داعي 


محسن ليه يا هشام يابني لازم نشوفها 


عم احمد ايه يا جماعه فى ايه 


ثريا لا ابدا اصل زينب ماقلتشى إن بنتها منقته 


عم احمد لا يا ست هانم سدره منقبه من زمان 


محسن خير النقاب مش وحش 


هشام كده حلو أوى 


عم احمد خلاص نتوكل على الله 


محسن ودى المأذون وصول  يالا يا هشام تعاله جمب عمك احمد  


هشام ماشي 


المأذون قول ورايا 


عم احمد رادد الكلام ورا المأذون  وجه دور هشام 


هشام هو كمان قال ورا المأذون بس الكلام ماكنشى راضي يطلع منه 


المأذون  الف مبروك 


ثريا مبروك يا هشام 


هشام مبروك على ايه انشاء الله 


محسن فى ايه يا هشام 


هشام انا عملت اللي أنت عازوه منى  كده براءه 


سدره ابتدات تلاحظ إن هشام مغصوب على الجواز 


بس سكتت هي كانت فكره أنه موافق 


ودموعها نزلت علي خدها تحت النقاب بس ماحدش 


شيفها ولا حاسس بيها


ثريا يالا يا هشام هات عروستك 


هشام بلا عروسه بلا بتاع 


محسن وطى صوتك واحترم نفسك ورحو هات عروستك يالا 


هشام راح واقف جمب سدره وقالها يالا 


سدره من غير كلام مشت معه


ثريا يعني ينفع اللي ابنك بيعملو ده يا محسن 


محسن انا هعمل ايه  هو كل حاجه غلط من الاول 


محسن وثريا سلمو علي عم احمد 


عم  احمد خالو بالكم من سدره 


محسن في عنينا يا عم احمد 


ونزلو ومحسن ركب هو وثريا 


وهشام ركب العربية ودورها من غير ما يقول لسدره تركب 


هشام بيبص لقها وقفه لسه مركبتش كان عايز   يسبها ويمشى بس خاف من من ثريا 


بص وقالها ايه هتجى البيت ماشيه 


سدره كانت زعلانه أوى بس مش عارفه تقول ايه 


هي عارفه ان ماعدش لها حد في الدنيا ولازم تستحمل 


جت تركب جمبه هشام قالها تركب ورا ماخالهش تركب جمبه 


سدره ركبت وهشام طلع باعريبه  طول الطريق وهشام 


يهبد في العربية ولا كأن في حد معاه 


وصلو البيت  هشام نزل من العربيه وساب سدره ودخل


سدره صعبت عليه نفسها ومش عارفه تروح فين 


محسن فين عروستك 


هشام ماتقولش عروستك  وبعدين ايه اللي انتو عاملينوده


انتو عاملين فرح 


ثريا كافية بقا يا هشام انا اعصابى تعبت 


محسن فين البنت يا هشام 


هشام هي كانت عايزنى اعمل ايه أكتر من كده انا وصلتها


هى ما نزلتش من العربية 


ثريا اطلع يا محسن هات البنت 


محسن منك لله يا هشام 


محسن طلع لقه سدره واقفه جمب العربيه ومش عارفه تروح فين 


محسن ايه يا سدره ما دخلتيش مع هشام ليه 


سدره أول مره صوتها يطلع 


اسفه يا عمى 


محسن خد سدره ودخل كانو عاملين فرح بسيط كده 


علشان يفرحو سدره بس طبعا هشام ماحضرش


سدره بقت عايزه تسأل علي هشام بس فضلت السكوت 


ثريا يالا يا حبيبتي اطلعي عند جوزك 


محسن ايه الكلام اللى انتى بتقوله دا يا ثريا


انتى عارفه هشام قال ايه 


ثريا يعني ايه هنسمع كلامه يالا يا محسن خود سدره 


علي اوضه هشام 


محسن طيب مش ممكن تكشف وشها نشوفه الاول 


ثريا بصراحه انا خايفه تطلع وحشه أوى اقفل منها خالص 


يا محسن 


محسن يعني ايه هتعيش معنا واحنا مش عارفين شكالها


ثريا هي لبسه النقاب  هنتعود عليها كده 


محسن خلاص ماشي 


ثريا يالا بقا روح هتاتخر عليها


محسن خد سدره وطلع بيها عند هشام 


أول ما سدره خبطط هشام ادخل   هشام أول 


ما شاف سدره سابها  ونزل جرى علي تحت 


يا ماما  يا بابا 


ثريا في ايه هشام 


هشام هو ده الي انا اتفقت معكم عليه 


محسن عايز ايه يا هشام 


هشام انا هطلع اعيش فى الشقه اللي فوق 


وخلها هي هنا  


محسن برحتك انا اعصابى تعبت 


يتبع ......

تكملة الروايه 4_5من هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع