#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
13
عادل بخضة: انت بتقول أي مكتب اي الي ولع
طب انا جاي ....اقفل جاااي ...
وفعلا علي صحي عمر وراحوا مع بعض الشركة ....
وفعلا اكتشفوا أن مكتب عادل فعلا هو الي ولع بس
مش المكتب كله ....
عادل بستغراب: ازاي ...ازاي المكتب ده يولع وانا قافله قبل ما امشي حد يفهمني ..
عمر بتعب: مش عارف يا بابا الموضوع فعلا غريب
الحركة دي مقصودة
امين :أيوة يا عادل الموضوع ده غريب جدا
الي عمل كدة حد قصد يخوفك أو يضايقك
لأن ببساطة كدة لو كان عايز يضرك كان ولع في المخازن أو الشركة أو حتي باقي المكاتب
عمر: الموضوع فعلا في حاجة غلط ....
موظف: استاذ عادل ...
عادل :اي تاني خير ...
موظف: في حد اداني الجواب ده قدام الشركة لحضرتك
عادل: جواب ....هات يا فهمي ...خد يا عمر أقرأه انا اعصابي باظت اصلا ...
عمر: اهدي يا بابا الحمدلله انها جات علي مكتب حضرتك وكام حاجة بسيطة ...
هات الجواب ....
وفعلا عمر فتح الجواب وقراااه ....
عمر بصدمة: اي ده يا بابا
عادل :اي يا عمر في اي
عمر :بص .....
الجواب مكتوب فيه
(الي حصل ده تحذير مني .....
خلي بالك من بنتك ياعادل ...)
عادل بخوف: كلملي يوسف بسرعة ....
عمر: نور أيوة صح ....
وفعلا بدأ يرن علي نور و يوسف بس محدش كان بيرد ....
______________________________
في الاسطبل نور صحيت ولقت نفسها في حضن يوسف ....
نور بحب قربت منه وباسته ...
يوسف يلا قوم بقي...الناس بتقول علينا اي يلا بقي
يوسف بنوم: اي ده احنا نمنا هنا امبارح معقول
نور: وهي سانده علي صدره امممم ده الي حصل
يوسف ببتسامة: عارفة كنت جاي امبارح شايل هم اني مش هيجيلي نوم من التفكير ....
نور: امممم لا عيب عليك ده انا نور المنشاوي
يوسف ضحك بصوت عالي من قلبه لدرجة أن نور سرحت في ضحكته ....
مالك سرحتي في اي ....
نور :بحبك اوي يا يوسف ...
يوسف باسها :وانا بموت فيكي يا قلب يوسف ..
بس يلا نقوم من هنا يلاااااا........
وفعلا خرجوا من الاسطبل ......
ولقوااااا فهد وشمس بيتخانقوا ...
نور :اي ده مالهم دوول
يوسف بزهق :افففف اصطبحنااااا
فهد بزعيق: انا كلمتي تتنفذ فاهمة منغير نقاش اصلا
اتفضلي جوااااا
نور: استني يا شمس متدخليش جوا ...انت بتزعق ليها ليه ياض انت...
فهد بعصبية جامد لدرجة أن يوسف اتفاجاه: وانت مالك اصلا ...متدخليش في حياتي انت فاهمة ولا لاااء
يوسف بحدة :فهد ....نور ادخلي جوا انت وشمس
وفعلا نور بغيظ اخدت شمس جواااا
يوسف بحدة :اوعي تاني مرة تزعل لنور سامع
فهد :اششش ..اخرس شوية ...
يوسف: مهزء صحيح ...مالك
فهد بتكشيرة : ماليش
يوسف :والتكشيرة دي وحمة مثلا ....
اي حصل بينكم اخلص ....
فهد :واقفة بتتكلم مع علي لوحدهم وكمان خارجة بهدوم البيت و الطرحة مش مظبوطة ...
يوسف بتريقة : يا خبر كل ده ..دي لازم يطبق عليها حكم الاعدام يا ابني انت لله يكون في عونك
انك مستحملها اصلا هههههه
فهد بعصبية : خفة دم اهلك دي مش هقدر استحملها كتير هااا.
يوسف: ههههه المهم علي فين و كان جاي ليه اصلا
فهد: مافيش قال إن أمير خرج من المستشفى
بعد ما اتخانق مع الدكتور لأن الاستاذ زهق
يوسف :هههههه تربيتي ....واي تاني
فهد ؛و رايح النهاردة بليل مع أهله يخطبووو تمارا
يوسف: الله اهو الواحد يصحي علي خبر قمر كدة ..
فهد تليفونه رن ....استني ارد ...
الووو يا عمر ....ايه ..طب انتوا كويسين
طب انا هقوله سلام دلوقتي ....
يوسف بخضة: اي يا ابني في اي
فهد: المكتب بتاع حماك ولع وجاتله رسالة تهديد
يوسف بقلة حيلة: اهو الخبر الحلو ماطقش يقعد عندنا ثانيتين ...اوعي كدة علشان أكلمه ..
وفعلا يوسف كلم عادل وعرف منه حوار
المكتب والرسالة ...... وفعلا الموضوع بقي مقلق جدا ...... وقرر أنه يسافر اسكندرية ....
بس فاجأه دخل ادهم الفيلا وهو تعبان اوي
يوسف: مالك ياض عامل كدة ليه ...وجاي لوحدك ليه
فين مراتك.
ادهم بتعب: هربت وسابتني ...
فهد :يا حلاااوة .... ..
يوسف بصدمة : يعني اي هربت طب شوفتها عند اهلها مثلا في انجلترا ...
ادهم :مستحيل ترجعلهم هي اصلا هربانة منهم
يوسف: هربانة من أهلها ليه ...
ادهم بتعب: علشان تجار سلاح يا يوسف .
فهد :لا والنبي تجار اي يا حبيبي ..مسمعتش
ادهم: بس بقي يا فهد انا مش ناقصك .....
يوسف: ادهم انت بتهزر يعني بتحاول تستخف في دمك ..علفكرة الموضوع مش ناقصك ...
ادهم :والله ما بكدب هما أهلها كدة فعلا بس هي مظلومة علشان كدة ساعدتها تهرب يا ابني ..
بس تخيل انها قالتلي حاجة غريبة اوي ....
فهد: لا معلش هسيبك تكمل الفيلم الهابط ده
بس الاول يوسف انا هطلع اجهز اقول لحد من البنات ولا هنخبي عليهم .
ادهم بخوف :تخبي اي هو في حاجة حصلت
فهد: اي ده نسيت اقولك اصل عمك عادل مكتبه ولع
ادهم بصدمة :اييييه
في سره: يعني عملتيها يا شاهندة مطلعتيش كدابة
يا نهار اسووود ....
فهد:: هاااا يا يوسف أقولهم ..
يوسف ::مش عارف يا فهد والله انا خائف اسيبهم هنا احسن التهديد ده يتنفذ
ادهم باستغرب:: تهديد تهديد ايه يا يوسف
يوسف ::عم عادل اتبعث لي ورقه خل بالك من بنتك المشكله ان مش عارف انهي واحدة فيهم
يعني هل يقصد نور والشخص ده من تبعي انا...
ولو يقصد هنا فهنا ما عندهاش اعداء ولا عم عادل ولو في اعداء من طرف العيله فيبقى بخصوص شمس ..انا متلخبط ..
فهد: ايوه فعلا دي حقيقه
الموضوع فعلا يلخبط حتى اللي ولع في المكتب ولع في مكتب عم عادل يعني مش هدف ويؤذي هدفه أنه يخوف طب مين اللي عايز يعمل كده
ادهم خاف جدا يقول على الموضوع شاهنده وعن تهديدها ليه وفضل انه يسكت
....طب انت هتروح اسكندريه دلوقت
يوسف :اه طبعا هاروح اعمل ايه يعني ..انا اصلا شغلي بايظ
ادهم :خلاص ماشي سافر بس انا هاجي معاك .
يوسف: ماشي وانا هقول للبنات برضووو يلا بينااااا
وفعلا يوسف وادهم وفهد وشمس ونور سافروا اسكندريه ويوسف كان بيتابع مع الضباط اللي في اسكندريه بخصوص الموضوع المكتب ومين له مصلحه في كده اما ادهم فكان بيحاول بكل الطرق يوصل لشاهنده لانه كان فاهم انها قصدها بخلي بالك من بنتك هي هنا......
وفضلوا على الحال ده حوالي ثلاث ايام
وكانوا لازم يرجعوا كلهم القاهره علشان فرحهم بعد يومين وقرار ينسوا كل حاجه وخصوصا ان ما فيش احد عمل حاجه لحد من بناته
____________________________
في القاهرة .......
كان كلوا بيجهز لفرح يوسف ونور ..فهد وشمس ....
في مول كبير......
هنا :هااا اي رايك يا ادهم في فستاني ..
ادهم واقف سرحان ...
هنا بغيظ 'ادهم ركز معايا يا ابني ....
ادهم: هاااا بتكلميني يا هنا .....
هنا :أيوة يا ادهم اي رايك في فستاني ..حلو صح
ادهم ..اه
عمر بحدة: اه يا هنا حلو يلا غيري علشان نلحق نروح ورانا حاجات كتير......
امير :اي يا جماعة خلصتوا ...انا اشتريت البدلة خلاص و ندي كمان اشترت الفستان ....
عمر: انا خلصت أه ... وهنا كمان يلا يا هنا غيري ...
امير: ادهم انت لسه مشترتش بدلة ...
ادهم كان برضو سرحان وماسك موبيله
امير خبطه في كتفه.. اي يا زفت مش بنكلمك ..
ادهم ..اي يا جماعة في اي ...
امير: احنا برضووووو ..هتشتري امتي البدلة
ادهم: انا عارف هشتريها منين .بس خلصوا بس ....
وفعلا خلصوا كل حاجه وندى اشتريت الفستان وكمان امير وعمر وهنا ....
هنا :عمر هو انت هتروح فين
عمر :ما انت عارفه ان انا لازم اطلع على اسكندريه عشان فريده بكره الجلسه بتاعتها لازم ابقي جنبها
هنا فرحه :اه اه صح طب خلاص يلا بقى رح انت وانا اركب مع ادهم عشان يوديني البيت
عمر بغيظ: لا بس ادهم رايح مش رايح الفيلا فهاركبك اي تاكسي للفيلا
هنا : اركب تاكسي وادهم موجود يعني ولا ايه يا ادهم
ادهم بتعب: خلاص يا عمر ما فيش مشكله انا كده كده لوحدي فكنت هاروح على الفيلا وانت يا امير هتمشي
امير ؛اه هاروح ندى وها كده هاروح ارتاح شويه عشان تعبان قوي من اول يوم لف...
عمر: ما انت لازم اصلا ترتاح انا مش فاهم اي الفرهدة دي ....
ادهم: طب خلاص يا جماعه انا هامشي يلا يا هنا
وعمر بيغيظ :ماشي يا هنا
وفعلا عمر ركب عربيته وسافر على اسكندريه وادهم وهنا رجب عربيه ومتجهين الي الفيلا ...
__________________________________$$$
في الفيلاااااا ....
شمس: انا مش فاهمه انت متضايق ليه يعني يا فهد الله
فهد: يعني ايه تبيني حته من شعرك انت لابسه الحجاب ده منظر ولا اي بالضبط
نور: يا فهد يا فهد بالراحه مش كده الكلام اخذ وعطا وبعدين هي بتتكلم انها ليله العمر
فهد :نور انا عارف اللي انت مش محجبه بس بذمتك ينفع واحده محجبه في فرحها تبين نصف شعرها ليه يعني امال ازاي اسمها محجبه
نور: باقول لك يا فهد انا ما ليش دعوه بالموضوع ده انا لما بتدخل بتزعل مني وبعدين بقى بصراحه انا ما ليش فيه ده موضوعك انت وامراتك
فهد: وانا قلت لا وكلمتي تنفذ بدل والله ما هيبقى في فرح اصلا
منال :خلاص بقى يا فهد يا حبيبي انتم فرحكم بعد ثلاثه ايام بلاش تنكدوا على بعض ....
فهد بعصبية :انا نازل .... وفعلا اخد مفاتيح عربيته ومشي ....
شمس :شايفين شايفين حتى يوم فرحي عايز ينكد علي وعايز يعكن علي انا مش فاهمه
نور: بصي بقى انا ما حبتش اتكلم قدامه بس انت غلطانه انت لبستي الحجاب يبقى تحترميه انت لسه الحاجات دي بارادتك يبقى ايه موضوع تبيني شعرك ده ..انا اه ملبستش الحجاب بس عارفة أنه ليه احترامه ويوم ما اخد الخطوة دي لازم ابقي قدها ..
شمس: يعني غلطانه يعني كنت عايزه ابقى احلى شكل يوم فرحي
منال وهي بتحضنها :ومين قال لك يا هبله اللي انت مش باحلى شكل ده انت زي القمر والله العظيم زي القمر..
نور: شفتي يا اختي امي عماله تجمل فيك وانا جنبها ما بصتش حتى في وشي
منال حضنت نور وشمس ..هو انا برده اقدر استغنى عنكم ده انتم بناتي الاثنين ربنا يا رب يخليكم لبعض وما يحرمكوش من بعض ابدا واشوفكم واشوف عيالكم يا رب...
نور.. يارب يا نووولاااا ...
وفي اللحظه دي دخلت هنا ومعاها ادهم
منال.. حمد لله على السلامه ايه يا هنا جبت الفستان
هنا بدلع.. اه يا ماما جبته حتى على ذوق ادهم بالضبط مش كدة يا ادهم ...
ادهم.. مبروك عليكي يا هنا بعد اذنكوا انا طالع ارتاح شوية.....
وفعلا طلع ادهم اوضته و نور جريت علي هنا
ومسكتها من ايديها ..انت اي يا بت جبلة الواد مش
معبرك اصلا ولا شايفك
هنا زقت يديها.. ما لكيش دعوه ما يخصكيش وبعدين يا حبيبتي هو بس مكتئب عشان هو قاعد هنا ومش عارف امراته فين ولا بتعمل ايه ولا مع مين
شمس.. انت بجد قليله الادب...
هنا ..اففففف وطلعت اوضتهااااا
نور بحدة ..عجبك الي بنتك بتعملوا يا ماما
منال.. اعمل اي يعني يا نور انا مستنيه بس اخلص فرحك انت وشمس والله ما هاخليها تعتب مصر ثاني وهاربيها من جديد
وفعلا مر اليوم من غير اي جديد يوسف كان في شغل ورجع نام وكذلك فهد اللي رفض ينام جنب شمس وراح نام في اوضة مع ادهم ....
بس بليل حصل حاجة غريبة اوي ....
هنا في اوضتها مكنش جايلها نوووم فقررت تنزل تقعد في الجنينة شوية........
في الجنينة .....
هناا نزلت لقت ادهم قاعد لوحده وباين جدا عليه انه لسه معيط....
هنا بهدوء.. ما لك يا ادهم انت كويس
ادهم وهو بيحاول يداري وشه من هنا ..اه يا هنا كويس بس تعبان شويه بس
هنا حطت ايديها علي كتفه.. امال ما لك متغير ليه ايه لسه بتفكر فيها
ادهم بحسره ..انا اصلا لسه ما نسيتهاش علشان ابقي لسه بفكر فيها يا هنا ......
هنا.. بعد كل اللي عملته فيك ده ..
وبعدين انت قلت ان اهلها في انجلترا وانها ملهاش حد هنا .......
الله امال هتقعد مع مين مثلا هنا ولا يمكن هتقعد في شقه لوحدها...... طب بتصرف منين ..
هو ازاي اصلا واحده متجوزه تفضل فوق الاربع خمس ايام بعيد عن جوزها وجوزها ما بيعرفش هي فين ومع مين..انا بجد محتارة والله يا ادهم ....
وفاجاااااه ...
تفتكروا رد فعل ادهم ايه يا ترى هيصدق هنا وهيشك في شاهنده ولا هيسكت هنا
يتبع
البارت 14 من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق