القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت أحببت تلك السمراء البارت 9_10_11بقلم حورية مصطفي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#البارت_التاسع9_10_11


الدكتور بعمليه :- نتائج التحاليل ايجابيه يا يوسف بيه


يوسف  بصدمه :- ازاي مستحيل..


اميره بعصبيه  :-  مستحيل ازاي يعني ما نتجيه التحليل قدامك اهي..


يوسف بغضب :- انتي توطي صوتك يا بت انتي شكلك نسيتي انا مين فوقي كده انتي واحده ر*خيصه ما تسويش حاجه..


اميره بخوف :-  اسفه مكنتش اقصد..


الدكتور بهدوء :- لو سمحت يا يوسف بيه انت في مستشفي و في مرضي هنا ياريت بلاش زعيق وسبهم ومشي..


سيف ببكاء :- انت شرير انت زعق لماما..


يوسف بهدوء :- اتفضلي قدامي..


سيف ببراءه :- انا جعان يا بابا..


يوسف :- حاضر يا حبيبي في مطعم قريب من هنا هنروح ناكل دلوقتي..


سيف :ماسي..


اميره  باستهزاء :- هو انت هتقول مراتك السمرا  ولا هتخبي عليها..


يوسف ببرود :- احترمي نفسك وانتي بتتكلمي عنها فاهمه وحاجه مش تخصك اذا عرفت ولا لا..


اميره بتوتر :- تمااام..


وبعد مده ليست بطويله وصلوا المطعم.. 💛

 الجرسون:- تطلب ايه يا فندم..


يوسف بحنان :- عايز تاكل ايه يا حبيبي..


سيف :- بيتزا..


يوسف :- وانتي يا اميره..


اميره :- بيتزا زي سيف..


يوسف للجرسون :- اتنين بيتزا واحده قهوه ساده..


الجرسون :- تمااام يا فندم.. 


وبعد فتره بينتهوا من تناول الطعام ويوسف بيوصلهم علي شقته اللي في الزمالك..


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


عند فرح.. 🤎


فرح بحب:- يلا يا ميرنا هنتاخر.. 


ميرنا:- خلاص خلصت جيت اهو.. 


فرح بصدمه:- بسم الله ماشاءالله  ميرنا انتي اتحجبيتي.  


ميرنا بسعاده:- ايوه يا فرح قوليلي شكلي حلو في الحجاب.. 


فرح بحب:- زي القمر يا حبيبتي.. 


ميرنا:- تسلمي يا فرحتي يلا عشان مش نتاخر علي الجلسه.. 


فرح:- يلا 

꧁꧂                                     


في مستشفي خاصه لعلاج الادمان...♡︎


 ميرنا بخوف:- انا خايفه اوووي يا فرح.. 🥺


فرح بحب:- ان شاءلله خير يا حبيبتي وبعدين مفيش داعي للخوف انا هستناكي هنا يلا ادخلي.. 


ميرنا بتوتر:- حاضر.. 


_السلام عليكم يا دكتور.. 


_وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته  مش قولنا بلاش دكتور ده وتناديلي باسمي.. 


 ميرنا بخجل:- ما هو مش ينفع.. 


هو بضحك:- خلاص احمريتي كده ليه وبعدين مش اتفقنا اننا نكون اصدقاء يعني المفروض تناديلي باسمي.. 


 ميرنا بتوتر:- تمام يا حمزه.. 


حمزه بابتسامة:- اول مره اعرف اني اسمي حلو كده.. 


ميرنا:- ممكن نبدا يلا... 

حمزه:- اكيد.. 


وبعد انتهاء جلسه التأهيل النفسي (العلاج النفسي).. 


حمزه:- هنكمل في الجلسه التانيه ان شاءلله.. 


ميرنا:- تماام يا حمزه سلاام.. 


 حمزه بتوهان:- سلااام


_ميرنا خرجت لقت فرح نايمه علي الكرسي بره.. 


ميرنا بحب:-  فرح اصحي انتي نمتي..

 

فرح بنعاس:- اسفه يا حبيبتي نعست وانا قاعده مكاني.. 


ميرنا:- ولا يهمك يا روحي يلا نمشي.. 


فرح:- يلا.. 


✯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✯


في شركه البحيري جروب ♡.. 


براء:- ها يـ يوسف نتجيه التحليل ايه.. 


يوسف بحزن:- ايجابيه ..


براء بحزن علي صديقه:- طب وانت هتعرف فرح.. 


يوسف بحزن:- مش عارف يـ براء اعمل ايه ممكن لو عرفت تسبني وانا حبيبتها اوووي.. 


براء:- اهدي يا صحبي اكيد هنلاقي حل.. 


يوسف:- انا مش عايز اخبي عليها حاجه وفي نفس الوقت مش عايزها تعرف.. 


براء بهدوء:- لا يوسف فرح لازم تعرف مش لازم تخبي عليها حاجه.. 


يوسف:- تمااام..      ♡ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡


في بيت فرح..♥


ادهم بحب:-  يلا فرح انا جهزت الفليم... 


فرح:-حاضر يـ بابا هجيب العصير وهيجي.. 


ميرنا بسعاده:- والفشار اهو يا سي بابا.. 


ادهم بضحك:- تعالي يا امينه يا بنتي.. 


فرح بضحك :- يلا الفليم بدء 

ادهم قعد وخد بناته في حضنه وكان قاعدين في جو اسري مليان حب 🥺♥.. 


بعد انتهاء الفليم.. ♡


ادهم بحب:-  يلا بنات الوقت اتاخر قوموا ناموا يلا.. 


ميرنا وفرح مع بعض :- حاضر يـ دومي.. 


في غرفه فرح.. ♡ 


فونها كان بيرن برقم يوسف.. 


فرح بسعاده:- الو يا يوسف... 


يوسف:- بقالي فتره برن كنت فين يا فرح... 


فرح:- اسفه كنت قاعده مع ميرنا وبابا بنتفرج علي فليم.. 


يوسف بحزن:- اوكي.. 


فرح:- مال صوتك يـ يوسف.. 


يوسف بتوتر:- مفيش بس انتي وحشت*يني  مش اكتر.. 


فرح بخجل:- وانت كمااان.. 


يوسف:- وانا كمان ايه.. 


فرح بخجل:- وحشت*يني.. 

وقالتله تصبح علي خير وقفلت ع طول... 


يوسف في نفسه:-  وانتي من اهلي يا فرحتي.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح اليووم التالي.. ♡


احمد بحب:- بقالك كذا يوووم متغير يا يوسف.. 


يوسف:- اسف يا بابا بس ده من ضغط الشغل... 


احمد:- ولا يهمك يا حبيبي اقعد عشان تاكل.. 


يوسف:- حاضر.. 


وبعد مده بينتهي يوسف من تناول الطعام وبيذهب الي شغله.. 


𑁍ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ𑁍


عند فرح... 


فرح:- وحشت*يني اوووي يا ساره.. 


ساره بحب:- وانتي كمان يا قلب ساره.. 


فرح:- يلا عشان اتاخرنا علي المحاضره.. 


ساره:- يلا يا قلبي.. 


ويذهبوا الي محاضرتهم... 


♡ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡


وبيمر شهر ولا شهر لحد بقوا 6 شهور  و معامله يوسف اتغيرت تجااه فرح وبقت جافه.. 


فرح  بحزن:- معاملته اتغيرت اوووي يا ساره تعرفي بقالو اسبوع مش كلمني ولا اطمن عليا.. 


ساره بحزن علي حاله صديقتها:- اكيد يا حبيبتي ده ضغط شغل.. 


فرح ببكاء :- لا يا ساره ده من زمان ومعاملتو متغيره معايا اكيد معتش بيحبني يمكن حب واحده تانيه احلي مني.. 


ساره بحزن:- اهدي يا حبيبتي صديقني هتلقيه ضغط شغل مش اكتر... 


فرح بشهقات :- مش عارفه يا ساره انا حبيبته ومعاملته دي بتموتني.. 


 وهما بيتكلموا وصل مسدج علي فون فرح وكان مضمونه لو عايزه تعرفي جوزك متغير معاكي بقالو فتره ليه تيجي علي العنوان ده.. 


ساره:- مين بعتلك المسدج ده يا فرح.. 


فرح:- مش عارفه يا ساره من مجهول وحكتلها علي المكتوب فيه.. 


ساره:- وانتي هتروحي.. 


فرح:-  اه انا عاوزه اعرف السبب يا ساره.. 


ساره:- هو انتي مش واثقه فيه يا ساره.. 


فرح بحزن: - لا اكيد واثقه فيه يا ساره بس يوسف مخبي عليا حاجه وانا  لازم  اعرفها.. 


ساره :- تمااام 


فرح:- هتيجي معايا.. 

ساره :- اكيد مش هسيبك لوحدي... 


فعلا بعد  مده  وصلوا المكان... 


ساره :- خايفه يا فرح.. 


فرح بتوتر :-وانا كمان يا ساره.. 


ساره :- هو فين الاسانسير.. 


فرح:- هناك اهو... 

فعلا ركبوا الاسناسير و وقف في الدور 20.. 


فرح لساره :- رني انتي الجرس يـ ساره.. وفعلا  ساره رنت الجرس وفتحت بنت في غايه الجمال.. 


_ هي انتوا  مين 

_ مين يا اميره... 


اميره:- مش عارفه يا حبيبي.. 


فرح لما سمعت صوت يوسف زقت اميره  ودخلت  لقت  يوسف لابس بيجامه بيتي وبيلعب مع طفل.. 


فرح:-  يوسف ... 


يوسف بصدمه:- فرح....


يتبع.. 


#احببت_تلك_السمراء

#بقلمي

#حوريه_مصطفي



#البارت_العاشر 


فرح:- يوسف.. 


يوسف بصدمه:- فرح.. 


فرح بضحك:- بقا هو ده شغلك المهم يا يوسف..


يوسف بتوتر:- فرح اهدي وياريت تفهميني.. 


فرح بعصبيه:- افهم ايه قولي افهم انك خا*ين وشخص كد*اب يـ يوسف.. 


اميره بخبث:- هي دي مراتك السمرا يـ يوسف.. 


يوسف بغضب:- اميررره.. 


وفجاه صوت كف نزل علي وش اميره.. 


اميره بغضب:- انتي ازاي تمدي ايديك عليا يـ حيوا*نه.. 


فرح ببرود :- لما تتكلمي عليا تتكلمي باحترام انتي مش هتقارني نفسك بيا انتي واحده اكيد عارفها من الشارع اما انا بنت من عيله محترمه.. 


ساره بعصبيه:- مكنتش اتوقع منك كده يـ يوسف.. 


يوسف:- ياريت تسمعيني يا فرح وبعدين خدي قرارك.. 


فرح:- مش عايزه اسمع حاجه بس تصدق يـ يوسف انتوا الانتين شبه بعض .. 


اميره بابتسامه:- اكيد يا حبببتي 


فرح بتكمله:- نفس الوسا*خه.. 

ياريت تطلقني بهدوء.. 


يوسف بعصبيه:- مش هطلقك يا فرح انتي فاهمه.. 


فرح ببرود:- هنشوف يـ يوسف  وسبته ومشيت.. 


ساره بحزن:- هو مش يستاهلك يا فرح.. 


فرح ببكاء:- بس انا حبيبته يـ ساره من كل قلبي ليه يعمل فيا كده..💔 


ساره بحزن:- اهدي يا حبيبتي كويس ان ربنا كشف حقيقته قبل ما تعملوا الفرح.. 


فرح بحزن:-معاكي حق يـ ساره..   


ساره:- يلا يا حبيبتي نمشي من هنا عشان الوقت اتاخر.. 


فرح بحزن:- يلا..


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في بيت فرح.. ✰


ادهم بخوف:- اتاخرتي كده ليه فرح.. 


فرح بحزن:- مفيش يـ بابا بس كنت مع ساره قاعدين علي البحر و نسينا الوقت.. 


ادهم بحب:- تمااام يا حبيبتي ادخلي ارتاحي انتي شكلك تعبانه.. 


فرح:- حاضر.. 


في غرفه فرح... ♡


ميرنا:- مالك يا فرح.. 


فرح بابتسامة:- مفيش يا روح فرح بس انا تعبانه عشان طول اليوووم بره.. 


ميرنا:- يعني انتي مش مخبيه عليا حاجه يا فرح.. 


فرح:- لا ميرنا هخبي ايه يعني.. 


ميرنا بحب:- طيب تصبحي علي جنه.. 


فرح:- وانتي من اهلها.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في شقه الزمالك عند يوسف.. ♡


يوسف بغضب:- انتي اللي عرفتيها صح..  ومش عايزك تكد*بي


اميره بخوف:-  ايوه انا.. 


يوسف ماسكه من شعرها.. بقا واحده رخي*صه تعمل فياكده.. 


اميره ببكاء:-ما هي كانت لازم تعرف  وكانت هتعرف في يوووم من الاياااام... 


يوسف بعصبيه:- تقومي تروحي تقولها وتجبيها الشقه هنا يـ زبا*له.. 


اميره:- مكنتش اقصد صدقني.. سيب شعري يـ يوسف.. 


يوسف:- صدقيني انتي لو فرح سبتني هتندمي علي اليوم اللي عرفتيني فيه... وسبها ومشي


اميره بخبث:- صدقني انت اللي هتندم يـ يوسف علي ضربك ليا ده.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في فيلا البحيري.. ♡


احمد بعصبيه:- اقف عندك يا يوسف.. 


يوسف:- نعم يـ بابا.. 


احمد بغضب:- انتي ازاي تيجي سكران بالمنظر ده هاااا.. 


يوسف بهدوء:-  اسف يا بابا مش هتكرر تاني.. عن اذنك هطلع انااام.. 


احمد بغضب:- اتفضل.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في صباح اليووم التالي... ♡


عند فرح.. ♥


_ اصحيييييي يا فرررررح.. 


فرح بعصبيه:- في ايه يا ساره علي الصبح.. 


ساره:- اتاخرنا علي الجامعه يا فرحتي.. 


فرح بهدوء:- بس انا مش رايحه.. 


ساره:- من قال كده.. 


فرح:- انااا.. 


ساره:- لا يا حبيبتي مش عندنا الكلام ده انتي هتقومي تلبسي وتيجي معاايا مع انا مش هروح لوحدي  و.. 


فرح:- بسسسسس اسكتي انا قايمه البس ده مصدقت ماصوره وفتحت.. 😂


ميرنا بضحك:- اهم حاجه الثبات علي الراي... 


فرح بابتسامة:- طبعاا.. 


ميرنا:- طيب انا همشي بقا عشان معاد الجلسه يا فرح... 


فرح:- تمااام يا حبيبتي.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


عند يوسف.. ♡


يوسف:-صباح الخير يـ بابا.. 


احمد. بهدوء:- صبااااح النوور


يوسف:- انا اسف علي اللي حصل امبارح اوعدك مش هتكرر تاني.. 


احمد:- اتمني ده اللي يحصل.. 


يوسف:- طيب انا رايح الشركه.. 


احمد:- تمااام... 

꧁꧂                                    


في شركه البحيري جروب.. ♡


براء بحزن:- انت غلطان يـ يوسف المفروض كنت عرفتها من الاول.. 


 يوسف:- كنت عايزني اعمل ايه يعني اروح اقولها ايه اني اكتشفت بعد كل المده دي اني عندي طفل عمره خمس سنين.. 


براء:- طيب انتي هتطلقها زي ما هي عاوزه.. 

يوسف:- مستحيل ده يحصل فرح ملكي ومش لحد غيري.. 


براء:- ربنا يريح قلبك يا صحبي.. 


يوسف:- امين يارب 


براء:- انا هروح اشوف شغلي سلام.. 


يوسف:- سلام.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


مر شهر بدون أحداث تذكر غير أن ميرنا في نهايه العلاج بتاعها وفرح رافضه تسمع يوسف نهائي...


في بيت فرح.. ♡


ادهم بعصبيه :- ياريت تفهميني ايه اللي بيحصل يا فرح بقالك فتره متغيره وقاعده في اوضتك ومش بتخرجي منها.. 


فرح بحزن:- صدقني يـ بابا مفيش حاجه.. 


ادهم بهدوء:- انتي بتكد*بي يا فرح نظره عينك بتقول غير كده.. فرح انا  ابوكي يعني سندك وهكون في ضهرك في اي وقت.. 


فرح بحزن:- حكتله علي اللي حصل طول الفتره دي كلها.. 


ادهم بغضب:- ازاي يا فرح مش هتقوليلي حاجه زي كده للدرجادي مكنتيش واثقه فيا اني اقدر اجبلك حقك... 


فرح بحزن:- انا اسفه يـ بابا بس انا مكنتش عارفه اعمل ايه.. 


ادهم بهدوء :- تمااام 

ورن علي احمد والد يوسف وقاله انو عاوزه في موضوع ضروري هو و يوسف.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


بعد ساعه يوسف واحمد وصلوا 


احمد بابتسامة:- اذيك يا ادهم.. 


ادهم:- الحمد لله بخير.. 


احمد:- ايه هو الموضوع اللي عايزني فيه انا ويوسف...


ادهم بهدوء:- يوسف يطلق فرح.. 


يوسف بعصبيه:- اسفه يا عمي انا مش هطلقها.. 


فرح:- بس انا عايزه اطلق.. 


احمد:- في ايه يا ادهم ممكن تفهمني.. 


ادهم حكله علي كل حاجه.. 


احمد بحزن:-  ليه يا يوسف.. 


يوسف:- انتوا فاهمين غلط يا بابا.. 


ادهم ببرود :- ارمي عليها اليمين يلا.. 


يوسف بعصبيه:- مش هطلقها يا عمي.. 


احمد:- فكري تاني يا فرح في موضوع الطلاق.. 


فرح بحزن:- اسفه يا عمي انا معتش واثقه في يوسف خليه يطلقني.. 


احمد بحزن :- طلقها يـ يوسف والا ولا انت ابني ولا  اعرفك...  


يوسف بدموع:- انتي طالق  يا فرح... 


فرح:-.... 


يتبع.. 


Part _11


يوسف بدموع : انتي طالق يا فرح.


فرح بانهيار  :- علي قد ما انا حبيبتك علي قد ما كر*هتك.


يوسف بصدمه :- كر*هتني الجمله دي فضلت تكرر في دماغ يوسف كر*هتني.. كر*هتني..


احمد بحزن : نستأذن احنا يا أدهم.. يالا يـ يوسف ولكن مفيش رد يوسف كان واقف بيبص علي فرح بعيون حزينه.. 


يوسف بحزن: يلا يـ بابا..


وفعلا احمد و يوسف مشيوا.. ♡


فرح بإنهيار:  انا حبيبته والله حبيبته يـ بابا انا كان ممكن اسامحه لو كان عرفني لكن هو معرفنيش وفضل متجاهلني 6 شهور.. 


ادهم بحزن:  اهدي يـ حبيبتي يوسف مش يستاهلك و اكيد ربنا شيالك الاحسن.. 


فرح ببكاء:  معاك حق يـ بابا عن اذنك هقوم اصلي.. 


ادهم بهدوء: اتفضلي يا حبيبتي.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في فيلا البحيري..♥︎


احمد :-  انت كويس يا بني.. 


يوسف بضحك:  كويس اوووي يا والدي وده بفضلك انت..


احمد بحزن:- يا بني اسمعني.... 


يوسف ببرود:  اسمعك.. وحضرتك كنت سمعتني.. 


في صباح اليوم التالي.. ♡


احمد: رايح فين من غير ما تاكل.. 


يوسف بهدوء: عندي شغل مستعجل مش هقدر اكل.. سلام.. 


احمد بحزن:  سلام.. 


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في شركه البحيري جروب ♡.. 


براء بسعاده:  صحبي يا ابو الصحاب.. 


يوسف بحزن:  طلقتها امبارح.. 


براء بصدمه: هاا


يوسف بحزن:  الكل كان واقف ضدي حتي بابا.. 


براء بحزن هو الاخر: طيب هم عرفوا الحقيقه.. 


يوسف بخيبه:  محدش رضا يسمعني.. 


براء: هي مش من نصيبك يا صحبي.. 


يوسف بتملك:  فرح مش لحد غيري فرح ليا وبس.. 


براء بدون فهم: ازاي يعني مش انت طلقتها.. 


يوسف بهدوء: .... 


براء بضحك: دماغ شاغله مش بتنام.. 😂


✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


في منزل فرح..♥︎


ميرنا بحزن:  طيب ايه رايك نخرج مع البت ساره.. 


فرح: لو سمحتي يا ميرنا سيبني لوحدي .. 


ميرنا بدموع: عشان خاطري يـ فرح انتي من امبارح وانتي قاعده في اوضتك وماكلتيش حاجه طب علي الاقل قومي عشان تاكلي.. 


فرح بحزن: حاضر يا ميرنا.. 


ادهم بحب:- حبيبه بابا عامله ايه.. 


فرح: الحمدلله يـ بابا.. 


ميرنا بتدخل:  يلا عشان انا كلا*ب بطني بتهوهو.. 


ادهم بضحك:- يلا يا فرح اصل تيجي تاكلنا.. 


فرح: يلا.. 


ادهم: فرح انتي لازم تنسي اللي حصل وتكملي حياتك.. 


فرح:  ان شاءلله يـ بابا.. 


ميرنا:-انا اتصلت علي ساره تيجي تقعد معانا شويه يا فرحتي.. 


فرح: طيب.. 


بعد فتره من تناول الطعام وصلت  ساره.. 


ساره بمرح:- يا اهل الدار .. لقد اتت ساره بمرحها.. اتت رمز سعاده البيت  الكئيب ده.. 


ادهم بضحك: تعالي يا مصيبه.. 


ساره بمرح: تشكر يا سيد الرجاله.. 


ميرنا بضحك: كلامك بيئه اوووي يا ساره صح يا فرح.. 


فرح بضحك:- ايوووه 


ساره: ضحكت يعني قلبها مال.. 


✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰


مر 3 شهور علي ابطالنا بفرحهم وحزنهم..

_ ساره اتخطبت لابن خالتها «حب طفولتها» 


_ميرنا انتهت مرحله عالجها مع الاد*مان وعلاقتها مع حمزه في تتطور.. 


_فرح منستيش يوسف بس اتعودت 

علي عدم وجوده.. 


_يوسف قرب من ربنا الفتره دي وبيدعي في صلاته ان فرح ترجعله.. 


꧁꧂   

                      

احمد بتعب:  لحد امته هتفضل كده تخرج الصبح بدري  وترجع في وقت متاخر لما اكون نايم.. حرا*م عليك 

اللي بتعمله فيا وفي نفسك ده.. 


يوسف ببرود من غير ما يبص لاحمد:- حرا*م عليا انااا انت اللي غصبتني اتجوز فرح وبعد ما حبيبتها واتعلقت بيها خلتني اطلقها غصب عني..


وفجاه يوسف سمع صوت ارتطاام علي الارض فالتفت لاقي احمد مرمي علي الارض فاقد الوعي.. 


يوسف بخووف:  بااابا.. 


يتبع.. 

تكملة الروايه من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع